December 2008 mama`s Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Dani84, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Dani, dan zit er niets anders op dan je koelkast leeg te eten, haha ;) Ik ken dat niet, is dat een drankje?

Ik ga hier even een broodje eten met mijn kleine vent. En dan de laatste spulletjes voor de vakantie inpakken.

2. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    @ Dagdromer, gefeliciteerd joh! Een positieve test is een positieve test ;)

@ Joss, Van Jara was ik na 3 maanden zwanger en dan tel ik de eerste menstruatie na de pil ook mee. Volgende week verwacht ik mijn menstruatie dus mijn eisprong is vast al geweest. Ben benieuwd.

Wij geven Jara wel gewoon een toetje, al heeft ze niet/niet veel gegeten. Wij maken er zowiezo geen punt van als ze niet wil eten. Ze krijgt vanzelf wel weer eens honger, haha!

3. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    @ Dag

Onwijs gefeliciteerd. Wat een geschenk zo voor de vakantie. Alsof het er gewoon bij wilde zijn.
    Maar geen lekkere kaasjes en wijntjes dan haha.

@ Marleen

Leuk om weer eens van je te horen.
    En spannend weer beginnen voor de 2de.

Zullen we anders nog een lijst openen want we zijn nu met zo veel die zwanger zijn of proberen of net een 2de hebben haha.

@Dani
    Kan een hoop schelen hoor de amandel eruit. Lilly was ook altijd erg luid met slapen en steeds verkouden en dat verkouden is er nu af en met onze vakantie horen we wel of ze nog zo luid is. Dat horen we nu niet natuurlijk.
    Spannend hoor ik was zo zenuwachtig toen ze eruit werden gehaald. Maar ze heeft er weinig echt last van gehad. Wij vonden het erger. Al dat bloed dat uit haar neus kwam en het niet willen slapen op de dag zelf.
    Maar het was toen we thuis kwamen meteen over en was ze weer de oude.

Gisteren op de rommelmarkt een poppenbedje gekocht voor 3 euro. Helemaal van hout en precies wat ik wilde.
    Ze was er meteen weg van. We moesten na haar slaapje meteen weg en ze zegt baby?? Zo van mag die mee ik zei meteen ja hoor. KOmt ze toch moeilijk aangelopen en toen acht ik al ooh ooh wat doet ze. Ja hoor kwam ze met het poppenbedje en al aangelopen(zeer moeizaam) nou die kon niet mee natuurlijk. Ze heeft een 10 minuten staan gillen en schreeuwen en daarna is ze nog een 1,5 stront chagarijnig geweest met een woede aanval in de supermarkt erbij.
    Ik had meteen spijt van die 3 euro.
    Ze is zo mijn grenzen aan het opzoeken en steeds aan het schreeuwen en op de grond gaan zitten en huilen als iets niet mag.
    Ik ben er zo moe van even. Ik heb even geen energie meer om er tegen in te gaan.

maar er is goed nieuws. Ze is lekker 2 nachtjes aan het logeren bij haar grote nichtjes. Haar kamer word behangen en het leek ons beter als ze dan niet in de weg liep en toen wilde me zus haar meteen voor 2 nachtjes hebben. Ze was de vorige keer zo moe na 1 nacht dat ze weinig leuks met haar hebben kunnen doen en ze willen nu een dagje weg met haar dus daar zeg ik geen nee tegen.
    Heerlijk 2 dagen geen gehuil en geschreeuw(mis het nu al) maar ook geen echte rust want mijn schoonvader is de komende 2 dagen aan het behangen dus echt een boekje lezen op bed gaat niet echt. maar zo spannend maandag hoop ik dat ze klaar zijn en we de meubels erin kunnen doen dan word het echt wat.
    Alle spullen zijn er dus als ze wil kan ze zo over.

Ik zou vandaag naar de gay pride gaan maar met het slechte weer zijn we toch maar niet gegaan en ben er wel blij om want ben gisteren naar de feestweek bij ons gegaan en ben nu nog bekaf na een kort nachtje. En kan niet bij tukken want ze zijn al aan het behangen.

Nou genoeg geklaagd.
    gr

4. bbugaboo

bbugaboo Lid

30 dec 2008
    15
    0
    0
    Dagdromer!! Gefeliciteerd!! nu maar hopen dat bij de volgende test de streep er van af knalt! geniet er van!

5. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

@ Jessica wel leuk om een extra lijst te openen of erbij in op te nemen in de oude lijst. Ik wil wel eens kijken als ik tijd heb..
    Ik hoop idd dat de kno er iets aan doet. zie er ook wel heel erg tegen op hoor.. een operatie! bah bij ons kleine mannetje dat word brullen!! :) maar goed als het hem helpt dan doen we dat natuurlijk!

Lilly heeft toch ook een wagentje waar ze de pop overal mee naar toe nam? of is dit ineens niet interesant meer?
    volgens mij voelen de kleintjes het ook wel aan hoor als je niet fit bent of geen puf hebt om erachteraan te rennen.. Jarno is soms ook flink aant uitproberen..

@ Dag coolbest zijn idd drankjes.. erg zoete drankjes net na t proeven niet heel erg lekker.. past allemaal net in de koelkast haha
    fijne vakantie nogmaals!

@ Joss nog even reactie op t toetje.. wij geven het wel onder het motto dan heeft ie toch iets binnen..

Fijne avond!

6. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    @ Dani

Ze heeft ook nog de buggy waar ze veel mee loopt en van alles in stopt. Krijtjes en de baby en wat knuffelberen.
    dus ze is helemaal in de poppen. Heel schattig allemaal maar wilde boodschappen doen vanochtend en mw wilde perse meelopen met de buggy maar toen deed ik ineens 30min over een stukje van 5min. Overal even stil staan baby verzetten enz. Bij mijn ouders maar even gestopt en blijven hangen uit eindelijk.

Ik ben zo blij dat we haar hebben laten opereren want ze doet het zo goed sindsdien.
    Maar vond het wel een hele stap om haar daar zo achter te laten. Ik heb zitten huilen. Ze kwam na 5min weer terug maar leek wel 2 uur.

@tv kijken
    Lilly vind bumba leuk en alles van baby tv. En we kijken elke ochtend de wereld is mooi bij het wakker worden daarna nog amper tv tenzij ze te druk is geweest en ze moet bij komen van me.

Drinken al jullie kinderen al uit bekers. Wij zijn weer aan het oefenen maar helaas lukt het niet zo want ze heeft nog steeds een te lange tong en steekt dus steeds haar tong in de beker.
    Maar gaat al veel beter.

Lekker filmpje kijken met mijn mannetje nu

7. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dagdromer; gefeliciteerd !!! Dan ga je toch met een heerlijk gevoel op vakantie. Geniet ervan.

Jessica; spannend uit logeren.
    Leuk dat jullie het kamertje gaan behangen. Vermoeiend dat ze veel krijst. Bas had dat ook altijd en dan echt overal kreeg hij een krijs/ huil aanval. Max heeft dat gelukkig minder. Maar het gaat over...;)
    Max drinkt sinds denk 1 maandje goed uit een beker. Daarvoor was hij vaak te enthousiast zodat hij te snel de beker omhoog deed en de helft naast zijn mond liep. Nu drinkt hij vaak beter en voorzichtiger dan zijn grote broer:)

Dani; lijkt me zo sneu zo'n klein mannetje. Maar inderdaad het is voor de toekomst beter.

Ga weer wat doen morgen naar de efteling met mijn ouders, 2 broers en schoonzussen en ons gezin. Dus met 8 volwassenen en onze 2 kids. Drukke boel;). Gelukkig kan Max mee hij heeft net als Bas weinig (of nog weinig kan ook) last van zijn waterpokken.

8. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Dagdromer: gefeliciteerd toch nog zwanger!!

Dimmel: sterkte meid, het zit even niet mee..

Joss: wat fijn dat Morris zo goed groeit!! Wij geven wel een toetje.

Pinq: hmm, balen voor Quinn. Heeft hij er ook last van (misschien had je dat hier al geschreven, maar ik had zo lang niet meegelezen dat het te veel was om allemaal terug te lezen).

Nils is ziek, koorts, dus die hangt nu op de bank tv te kijken, wil echt niets anders doen en ik heb er ook geen puf voor.

9. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey hallo

Ik heb Jarno ook ziekig thuis. gister ineens 39 vanacht op zich wel geslapen af en toe was ie wat onrustig. nu 38 en op zich redelijk te pas. ligt nu lekker te pitten.. hoop ff (heel) lang..

Vanmorgen bij de vk geweest en ik heb t hartje gehoord :D wel bijzonder weer hoor! hele geruststelling haha
    Nu kan ik helemaal genieten en evt wat kopen ;)

@ Vic beterschap

@ Sawi veel plezier in de efteling.

@Jessica haha leuk he als ie kids t zelf allemaal willen doen maar dr gaat idd veel tijd inzitten..
    5 min maar? das wel kort maar t lijkt me idd een heel heftig moment. denk ook niet dat ik t droog hou!
    Wel fijn dat ze er zo van opgeknapt is!
    Hoor er wel hele positieve verhalen over..

Jarno drinkt al een tijdje uit grote beker. Ik geef daarnaast nog wel eens tuit of met rietje hoor..
    Op t kdv drinkt ie alleen maar uit grote beker. Ik vind het onderweg in de auto of stad nog wel es makkelijk een tuit.. :)

fijne dag!
    Liefs

10. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    @Dag GEFELICITEERD! en een hele fijne vakantie!

@ Marleen spannend meis! succes met klussen!

Dani hoe oud zal Jarno zijn als je beebje geboren wordt?

Ben de rest een beetje kwijt.

Vrijdag met Quinn naar de kinderarts geweest. We worden doorverwezen naar Nijmegen(st radboud) en aldaar moet hij onder narcose voor een bioptie van de dunne darm.
    Daarmee kunnen ze echt de coeliakie bevestigen.
    Als daar de uitslagen van binnen zijn ga ik weer terug naar het ziekenhuis hier en wordt er een behandelplan opgezet.
    Daarnaast moet ook zijn ontlasting onderzocht worden.
    Best pittige dingen zeker omdat er al zoveel te gebeuren staat in zijn leventje de komende weken(morgen afscheid KDV, volgende week basisschool, verjaardag in september én hij heeft net leren fietsen!)
    Een heel traject ligt er dus voor ons.

Anaïsje is haar vrolijke zelf.
    Zaterdag foto's voor d'r id kaart laten maken. Ze had zoveel plezier dat het maar moeilijk was een foto zonder lach te pakken te krijgen.
    De mevrouw die de foto's maakte moest ook steeds harder lachen om d'r.
    Ze praat echt al behoorlijk, maar eten ho maar!
    Liever speelt ze met dr eten dan dat het dr mondje in gaat(behalve alle lekkere dingen zoals vitamientjes, fruit, koekjes)

Ik ga weer verder met tractaties maken voor mn kleine man :)

11. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ ping Jarno is dan 2jr en bijna 2 maandjes
    Jee wat een traject ligt er inderdaad nog voor jullie.
    t gaat zeker inpact hebben op jullie mannetje.. drukke tijd
    veel succes!
    wat voor traktaties maak je??

---

Ik zal eens kijken of ik de lijst kan aanpassen met de "nieuwe zwangere" en bevallen dames.. hihi
    Liefss

12. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Dani ken je die fluwelen bloemen die je overal ziet(felgekleurd) Daarvan heb ik miniaturen gekocht . Dit zijn koelkastmagneetjes.
    Daar maak ik een foto van Quinn aan met Doeiii! ofzo.
    Daarnaast gaat hij of waterijsjes of iets van chippies ofzo trakteren.
    1 september mag hij nl alweer trakteren op zijn nieuwe school:D
    Dan ga ik wel lekker crea bea zijn.

13. Monique4

Monique4 Niet meer actief

@Dag: Proficiat!!!
    @Marleen: Leuk dat jullie voor een 2e gaan!!

Pff ik wil ooook hahaha:) Wij gaan er als alles goed is, in Juli 2012 voor, dan zijn we lang genoeg bij elkaar en is hij dr waarschijnlijk ook klaar voor:D Heb er nu al zo'n zin in haha

Heb wel even julllie advies nodig want ik weet me geen raad meer!
    Famke eet sinds 1, 1,5 week amper tot niets meer! Geen boterhammen, geen avondeten, ze vertikt t gewoon!
    Ik heb echt alles geprobeerd maar ze wilt t gewoon niet.
    Ze is ook gewoon vrolijk de hele dag dus ziek is ze niet.
    Wat moet ik hier nu mee? Dadelijk valt ze teveel af ofzo..
    En tja klinkt mss erg maar hier is de regel, niet eten dan ook geen toetje!! Want dat wil mevrouw dan wel weer, maar ja daar trap ik niet in, is dan net of ik haar beloon met het niet eten.
    Hier iemand tips???:(:(:(

14. Dani84

Dani84 Niet meer actief

#1494 Dani84, 9 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 aug 2010
    December mama`s 2008

Famke en Monique4 (26 nov, 3105 gram); 9500gram, 78 cm, maatje 80/86 (27 mei`10)
    Max en Sawi (28 nov, 2660 gram); 10.000 gram, 78 cm, maatje 80/86 (7 juni '10)
    Diego en Dimmel (2 dec, 4070 gram); 12.500gram, 80 cm, maatje 80/86 (8 juni '10)
    kyana en Mama05 (6 dec, 3510 gram); 8355gram, 71.5 cm, maatje 68/74 (4 sept 09)
    Anaïs Juliette en pinguin72 (9 dec, 5120 gram); 11.600 gram, 82,5 cm, maatje 80/86 (4 juni`10)
    Lilly Barisa en acissej (10 dec, 4300 gram); 11.400 gram, 84 cm, maat 86 (9 juni '10)
    Stan en Dagdromer (10 dec, 3905 gram); 10700 gram, 83 cm, maatje 80/86 (15 juni '10)
    Alexander en AdrianaM (15 dec, 3320 gram); 9500 gram, 78 cm, maatje 80 (19 nov`09)
    Jarno Bart en Dani84 (20 dec, 3580 gram); 12.800 gram, 85 cm, maatje 86/92 (14 juni`10)
    Vince en Joss81 (21 dec, 4240 gram); 11.800gram, 81 cm, maatje 80/86 (12 apr `10)
    Joe en Aussie (23 dec, 4110 gram); 10.500gram, 79 cm, maatje 80/86 (6 mei`10)
    R en Moe (27 dec, 3690 gram); 10.500 gram, 76.5 cm, maatje 74 (4 dec`09)
    Nathan David en Juffie (5 jan, 3020 gram); 10.700 gram, 81,5 cm, maatje 80 (16 mrt '10)
    Isis en Victoria (6 jan, 3905 gram); 11.500 gram, 80 cm, maatje 80/86 (5 maart`10)

6 meisjes & 8 jongens

Oudere (3) Broertjes & (0) Zusjes
    Quinn: 1 september 2006(pinguin)
    Bas (geb) (Sawi)
    Nils (geb) (Victoria)

agenda
    2010

Augustus:
    28: Joe en Aussie CB

September:
    13: Max en Sawi CB

2011
    Januari:

Februari:
    14: Jarno en Dani CB (arts)

Verjaardagen

4 Januari 1986 Dimmel
    14 Januari 1978 Mama05
    9 Februari 1973 Aussie
    25 Februari 1978 Adriana
    13 Maart 1979 Sawi
    16 April 1980 Acissej
    31 Mei 1981 Dagdromer
    4 Juli 1984 Juffie
    4 Juli 1984 Daniëlle
    23 Juli 1988 Monique
    9 september1981Joss
    19 September1972 Pinguin
    31 Oktober1985 Moe

Opnieuw zwanger / bevallen van 2e of 3e kindje!
    Bevallen:
    Morris en Joss (datum, gram)

Zwanger:
    Acissej : (datum uitgerekend)
    Dani : 8 febr 2011
    Juffie : (20 febr 2011)
    Dagdromer : (datum uitgerekend)

Dames die er voor gaan:
    Dimmel
    Marleen
    Victoria (?)

Willen jullie nog iets veranderd hebben graag pb naar Dani of Dimmel. Thanx ;)

Is dit wat zo?? zo ja willen jullie dan de onbrekende gegevens ff door pben??

15. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Monique dit hoort bij de leeftijd.
    Ik geef juist wel het toetje omdat ik het gevecht absoluut niet wil aangaan.
    Wat je wel kan doen is hele lekkere toetjes en wat mindere lekkere toetjes in huis halen en als ze goed eet haar dan belonen met een heel lekker toetje.

Dani ziet er goed uit. Waar komen de mamma's die al twee kindjes hebben(sawi,vic en ikke?)

16. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Ik zal het er eens bij zien te frummelen haha
    leuk die traktaties! volgens mij weet ik idd wel welke bloemen je bedoeld!

@ Marleen lastig zeg.. uhmm geen tussendoortjes.. en ook geen vruchtendrankjes want dat vult ook.
    Als ze wel iets eet belonen met iets lekkers?
    Brood eet Jarno smorgens vaak slecht tussen de middag wel 2 dus denk gewoon nog niet zo`n trek..
    we eten aan tafel maar als hij klaar is en nog wel brood op z`n bord heeft zet ik t op de salontafel en na t aankleden eet ie af en toe een stukje, hij weet gewoon totdat m`n broodje op is krijg ik niks anders qua koek oid..
    Succes!

Liefss

17. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ Ping? zoeits?? haha hebt ff veranderd in de lijst..

18. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    JA Leuk!

Quinn is van 1-9-2006

Quinn was trouwens 2 jaar 3 maand toen Anaïs kwam.
    Ik vind het nog steeds een ideaal leeftijdsverschil.

19. Dani84

Dani84 Niet meer actief

dankje!
    Ja dat is bij Jarno en deze kleine dan ook ongeveer zo.. ben benieuwd hoe ze op elkaar reageren straks!

20. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    @ Dani
    Ik ben 20-11 uitgerekend van een meisje.
    En ik vind het wel een leuke lijst.
    Ja de operatie gaat echt heel snel ik werd weg gebracht en ik mocht zitten maar ik hoorde haar al van ver aankomen dus ik ging meteen naar de gang toe.
    Na 3 uurtjes zo iets mocht ze weer naar huis.
    Ze is nu pas voor het eerst sinds maart verkouden. Moet je na gaan.

@ Ping
    Jeetje wat staat jullie allemaal te wachten.
    wat een operatie staat hem te wachten maar ook een hoop leuke dingen.
    Hoe vind hij het zelf het afscheid nemen?? Of beter naar school gaan??

@Monique
    Ik zou indd wel een toetje geven. Doen wij ook als ze niet eet maar ja de mijne eet altijd tenzij ze het niet lekker vind.9wat weinig voorkomt)

Lilly is weer thuis na logeren en heeft het onwijs leuk gehad.
    Ze heeft van alles gedaan(gezwommen met de trein naar amsterdam en leiderdorp in een speelparadijs geweest)
    Ze wilde gewoon niet weg toen we haar gingen halen.
    Ze zei gewoon nee.

Haar kamertje is helaas niet klaar want we kwamen 1 rol band tekort.
    Het is vandaag besteld en komt woensdag pas.
    Ik baalde vanochtend zo erg ervan ik was echt even boos maar ja het is niet anders. De meubels zijn wel al in elkaar dus ze kan van de week echt over. (tenminste tussen de middag)

Ik ben helemaal verslaafd aan de hyves games.
    Ik vind ze zo leuk.

Ik ga in September met mijn nichtjes en zussen naar een bnn progamma met eten erbij voor 15 euro. Lijkt me erg leuk en erg goedkoop zo.

gr

Deel Deze Pagina