December 2008 mama's Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door pinguin72, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    Zoals ik al op hyves zei gefeliciteer jessica met jullie meid en zusje! geniet ervan!

We hebben vorige week zondag een hond op loge gekregen en die zou maar tot woensdag blijven, nu was het vies weer dus werk uitgelopen en zou die vrijdag de hond komen ophalen. Niks dus zaterdag kreeg mijn man een smsje kan hij het weekend nog blijven ik zeg ja hallo we zijn het hele weekend weg maar toch maar laten blijven en gezegd dat hij haar zondagavond moest komen halen. Krijg die zondagavond weer smsje of ze nog 1 nachtje mocht blijven dan werd ze maandagavond echt opgehaald. Ik was zo kwaad he, het gaat me niet om die hond daar heb ik helemaal geen last van gehad maar hoe mensen je gebruiken om je goedheid. Maar goed de hond is dus gisteravond om kwart na 8 na 9 dagen eindelijk opgehaald. Zouden er maar 4 a 5 zijn :S...Hoe zouden jullie reageren? hetzelfde of ben ik dan een raar mens?

Hier is verder alles goed, diego doet veel dingen na van ons. Zoals laatst liep ik met hem in de bart smit en ik zei telkens diego kom als hij even had gekeken en toen was ik aan het kijken pakt hij mijn hand en zegt mama tom (hij spreekt de t i.p.v de K) of ik was me aan het verzorgen zegt mama tom mer haha zo leuk! Hij vind het geweldig om dieren na te doen en weet dan ook best wel al veel ervan, en het liedjes van visje in de kom hoor je altijd visje draai om haha zo lief!

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Jessica ook hier van harte gefeliciteerd met Kati!
    Ook voor je man en grote zus Lily:D

Dimmel ik vind het asociaal als mensen op deze manier misbruik van je maken en zou een volgende keer nee zeggen.

Voor de rest weinig bijzonders te melden dus... Fijne dag!

3. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Jessica, van harte gefeliciteerd met jullie dochter en zusje Kati.
    Ik hoop dat het voorspoedig is gegaan en dat je nu lekker kan genieten.

4. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Jessica: Gefeliciteerd met jullie dochter en zusje!

5. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Jessica: Gefeliciteerd met jullie dochter en Lilly ook met je zusje!!!

6. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Jessica, man en Lilly: Gefeliciteerd met de geboorte van Kati en wat een mooie naam! Past goed bij Lilly hoor. Hoe is het gegaan? Hoe voel je je? En trouwens, wat een flinke meid, maar goed dat ze je ingeleid hebben!!! Geniet maar lekker van je bijzondere kraamweek....voor je het weet is het weer voorbij. Laat je maar lekker verwennen :D

Dimmel, ik zou net zo pissig zijn als jij en om eerlijk te zijn had ik al helemaal niet toegestemd om die hond zo lang te houden.....tenminste, niet op die manier....kom nou zeg.

Dani, wauw lekker kleurtje. Mooie kamer wordt dat hoor. Is Jarno al een beetje geinteresseerd?

Gisteren gewerkt, het ging heel goed bij de oppas met de kids. Was wel opgelucht hoor, want de vorige keer voelde het nog niet zo goed. Heb ook heerlijk gewerkt hahaha. Ik vind de combi echt fantastisch, merk dat ik mn werk erg gemist heb, en mn collega's mij ook....dus dat is wel leuk. Morgen nog een late en dan gaan we een lang weekend weg met mn schoonfamilie. Kijk ik wel naar uit, lekker even weer eruit. Hopelijk dit keer beter geslaagd....denk het wel want het is wel een wat beter park volgens mij....hahaha

7. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    @joss ja maar ik heb ook niet toegestemd tot maandag was maar tot woensdag en omdat het vorige week zulk vies weer was is hij vrijdags thuis gekomen en de hond pas maandag komen halen ..

Meiden ik heb een nieuwe tattoo

Bekijk bijlage 108779

Gister gezet :D ben er zo trots op! heeft voor mij 2 betekenissen. Ik heb 3 dierbaren verloren (oma, opa en mijn hondje waarmee ik ben opgegroeid) maar het is ook ons gezinnetje!

8. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    sorry had een heel stuk geschreven viel het internet uit.

Alleen nu maar even snel.
    Onze dochter heet Kate Dani (was een typefoutje van mnijn zus).
    Ik ben bekaf maar probeer morgen opnieuw te schrijven sorry.
    Bedankt voor de felicitaties.

gr

9. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dimmel; fijn dat hij helemaal naar wens is, en dat het voor jou deze betekenis heeft maakt het alleen maar mooi.

Joss: fijn dat het werk en oppas goed gaat

Jessica: ben benieuwd naar je verhaal. Hoop dat alles goed is en je aan het genieten ben van je kraamtijd

10. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Hallo meiden

Nou ga ik weer een poging doen mijn verhaal te schrijven.

Maandagochtend mochten we om 6.30 komen en om 7.00 kreeg ik een gel toegediend omdat ik nog steeds een klein tuutje had.(zo iets).
    Ik had toen al kleine weeen en vanaf de gel werden die heviger en om 12.00 had ik wel 1cm.
    Ze hebben toen geprobeerd de vliezen te breken en dat lukte. Heel raar gevoel omdat nu alles in 1x los liep ipv af en toe een beetje.
    Toen bleek dat Kate in het vruchtwater had gepoept(stonk ook vreselijk het water).
    Ik moest aan de monitor blijven en verder veranderde er niet veel behalve dat ik mega rugweeen kreeg.
    Om 14.30 om pijn stilling gevraagd en ik kreeg een morfine spuit.
    Toen begon het wat dragelijker te worden.

Sorry heb een meisje met krampen maak later mijn verhaal af.
    Cliffhanger haha

11. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    hahaha@ cliffhanger Zit je lekker in een verhaal ;)
    Zat al op je hyves te kijken naar een foto, maar nog niet gezien.

Hier alles redelijk. Mijn popje eet alleen megaslecht op het moment. Maakt niet uit wat ik haar aanbied hoor dus vraag me af of het met dwarsheid te maken heeft.
    Merk wel dat ze dr lekkere spekkies aan het kwijtraken is.

Quinn is na een half jaar op een andere kamer gebivakkeerd te hebben eindelijk na een half jaar weer in zijn eigen kamer getrokken.
    Deze was gestript ivm de lekkage en nu weer een prachtig eigen plekje voor de kleine man.
    Nu nog 1 kamer voorzien van nieuw laminaat en dan is boven helemaal klaar.
    Het manneke is zo blij joh!

Ik ga weer even ex. Robinson kijken.

laters!

12. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey dames

@Jessica had al op Hyves gefeliciteerd maar ook hier nogmaals van harte!
    Zag net een foto wat een droppie! ben benieuwd naar je verhaal!

@ Ping he wat naar dat ze zo slecht eet.. Fijn dat Quinn weer op z`n kamer kan! Hoe vind ie het zelf?

@ Dimmel fijn dat de tatoo naar je zin is!
    Jee wat stom van die mensen met die hond.. zou er wel wat van gezegd hebben hoor.. kom..

@ Joss.. Jarno vind de kamer heeel interessant, en hij wil ook steeds papa helpen boven haha, hij zegt nu ook wel kindje in mama`s buik, maar of ie het allemaal door heeft.. kweet het niet..
    Lekker een weekendje weg! geniet ervan!

--

Jarno kotste gister ineens alles onder.. maar wel vrolijk geen koorts dus denk teveel gegeten donderdagavond en te vet!
    had op kdv al een potje broccoli leeg gegeten, Arie was ziek dus loempia gehaald had geen zin in koken meer om half 7 :D voor Jarno nog van die kerrie driehoekjes genomen en die at meneer allemaal op! Daarna wou ie ook nog een toetje.. denk nou ja dan heeft ie trek.. snachst vreselijk last van zn buik en winden.. gister slecht gegeten en gister avond alles eruit!

We zijn nu echt aant afbouwen begonnen om Jarno op z`n eigen kamer in z`n eigen bed te laten slapen. Het word een gewoonte.. Het is pure angst dat wij weggaan. Hij zoekt snachts (lich) contact als ie bij ons ligt.. als hij komt snachts pakt ie z`n knuffel onder z`n arm en steekt ie z`n armen uit en roept ie mama mee! mama slapen.. dus nu gaan we afbouwen dit kan zo niet meer..Ik lig snachts ook echt niet lekker..

Dus gisteravond is Arie bij em gaan zitten tot ie in slaap viel (duurde 10 min) en vancht kwam ie tegen 1 uur.. ik heb eerst een half uur in de stoel gezeten elke keer zakte z`n ogen dicht en dan vlogen ze weer open mama! Ik: mama is er wel ga maar lekker slapen..
    na een half uur kreeg ik t koud en zere kont haha dus ik steeds een stukje verder lopen naar de deur.. en blijven herhalen mama is er wel.. toen op de overloop.. lag ik 5 min in bed weer mama?? ik snel m1n bed uit op de overloop ik ben er wel. en toen sliep ie! na een uur! ach vanacht is t Arie z`n beurt hahaa

Lag ik net in bed smst mn vriendin dat ze bevallen is van een dochter!
    ruim 6 pond, Inès. alles was goed gegaan ze was ingeleid ivm zw suiker.. dus morgen of overmorgen lekker op kraamvisite!
    Moet nog ff cadeuatje halen straks..

Ook nog griepsspuit halen zo.. pff druk druk ;)

Nou een heel verhaal (ben wel van de details zeg.. ;) hihi)
    Fijne dag!
    Liefs

13. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Jessica: ben benieuwd naar de 2 helft;)

Pinguin: fijn dat hij op zijn eigen kamer ligt. Hebben jullie een themakamer?

Had bij liefwinkel boven 50 euro besteld kreeg je nu een gratis deurtheater echt leuk. Vanmiddag met schoonvader winkelen kids blijven bij mijn schoonmoeder. Als mijn man thuis is met Max nieuwe schoenen kopen en morgen 2x sint en mijn broertje wordt 30. Zondag hier sint van mijn man zijn kant en 's morgens bij schoonouders schoen uithalen. Dus druk. Maar wel leuk :)

14. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dani: o jee overgeven mm idd misschien wat te vet..
    Gefeliciteerd met je vriendin. Leuk!

15. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Hallo allemaal

Ik moest even lezen waar ik zelf gebleven was maar ik zal mijn vrhaal afmaken.

Na de spuit ging de erge pijn eraf en kon tussen de weeen door even slapen/dromen(lees 1 min of zo).
    Dit ging zo door tot 18.00 en toen kwam de pijn weer terug. ik toen volgens mij al 6cm of zo(weet dat allemaal niet meer door de morfine ik ben echt stukken kwijt).
    Ik mocht natuurlijk niks meer behalve misschien een ruggeprik dat wilde ik zelf niet het was wachten tot 19.30 want om de 4 uur gaven ze een prik.
    Ík mocht op een po stoel proberen te zitten(moest ook plassen) en dat deed me erg goed kon ik het beter opvangen)
    Om 19.00 had ik 8cm en kreeg ik al persdrang. Om 19.30 had ik 9cm en het schoot maar niet op ik bleef steeds op 9 zitten.
    Bleek dat mijn darmen te vol zaten dus ik kreeg een clysma en toen zij de arts ook als je nu niet opschiet dan gaan we een keizersnee doen want je blijft hangen.
    Dat was ook zo en ik voelde me ook steeds beroerder voelen eronder.
    Om ong 21.45 mocht ik dan eindelijk persen ook al had ik nog steeds niet echt 10 cm maar ik hield het niet meer.
    Ik had nog 1 kans voor een kz en wilde die nemen. De gyn was ondertussen gekomen voor de evt kz.
    Hij kwam ons ondersteunen en het was heel bijzonder want het was de arts die in de kraamtijd van Lilly mijn moeder heeft geopereerd aan haar eierstokkanker.
    Met hulp van de arts ass duurde het 30 min maar toen was ze er.
    Ik was maar iets uitgescheurd en het bleek dat ze dus 9 pond was.
    Ze was helemaal wit van de smeer en zo mooi.

Ze ging zelf naar mijn borst toe en omdat ze zo groot was moest ze bijvoeding hebben en 3x een suikerprikje. Nadat alles prima was mochten we naar huis om 2.30.
    Ik wilde zo graag naar huis toe.

Die ochtend kwam Lilly langs en ze zag eerst mij in bed en wilde op me af lopen toen ze ineens uit de wieg een geluidje hoorde en liep meteen naar de wieg toen en keek erin.
    Ze riep maar hi baby hallo baby enz.
    Ze was zo trots en blij en gelukkig. Ze bleef maar kusjes geven(lekkere snottige).
    Ze lijkt het helemaal te accepteren en noemt haar Katie en zusje baby.
    Ze wil maar speelgoed geven aan haar en speentjes enz. Ze doet alles na en drinkt ineens ook de hele dag door melk. Wil ook even de fles hebben na haar en toen ik kolfde keek ze gefasineerd toe. Ook toen Kate nog aan de borst zat.

Kate heeft erg last van krampen en wat vandaag ook bleek spruw.
    Ze heeft een paar dagen aan de borst gezeten maar niet echt fanatiek en sinds gisteren wilde ze helemaal niet meer. Wat dus door de spruw kwam alleen wisten we dat nog niet.
    Vanaf dag 2 was ik weer aan het kolven om het op gang te brengen en haar bij te voeden omdat ze niet echt aan de borst wilde.
    Als de spruw over is wil ik het wel weer proberen want als ze het deed deed ze het goed.

We krijgen door de thuisistuatie 2 dagen extra kraamhulp want mijn man loopt als een kip zonder kop door het huis en is echt de draad kwijt. Zodra de kraamhulp weg is moet ik echt beneden zijn en alles leiden anders gaat het fout helaas.
    Dus ik loop nu al over helaas. Ik wist dat dit kon gebeuren maar nu het zover is baal ik er enorm van en huil ik vaak om alles.

Nou dat was mijn verhaal voor even.

@ Dani
    gefeliciteerd.

@ping
    wat fijn dat hij weer naar zijn eigen kamer kon gaan.
    Hoe vond hij het??

16. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Jessica wat fijn dat Kate het zo goed doet meid! Wat jammr van de spruw maar zou het zeker nog een keer proberen met aanleggen. Eventueel met hulp van een lactatiekundige!
    Wat fijn dat lily d'r zusje ook leuk vindt!
    Maar vind het erg verdrietig van je man. Heb je ook een beetje ondersteuning vanuit jouw of zijn familie?
    Fijn dat je 2 dagen extra kraamzorg krijgt zodat jij aan je herstel toe komt.

Quinn vond zijn kamer geweldig. Geen themakamers hier. Ik hou er niet zo van en er zit een kans in dat we het huis binnen afzienbare tijd te koop gaan zetten dus dan is neutraal wel zo handig!

Wij zouden gisteren op kraamvisite gaan maar wij zijn alle 4 zo ontzettend verkouden dat we het hebben verzet naar volgend weekend.

Wel naar de intocht van de Sint in de Bilt geweest. Anaïs was erg onder de indruk van de pieten maar vooral van de pepernootjes;)
    Als ze een piet zag zei ze nootjes?:D

Ik ga een stoofpotje opzetten. Fijne zondag meiden!

17. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Jessica: hoop dat de spruw snel weggaat en het drinken dan weer beter gaat. Stressvol zeg met je man gelukkig krijg je 2 extra dagen. Lief van Lilly, schattig

Pinguin; leuk he zijn helemaal weg van die pepernoten;) Max zat gisteren bij sint op schoot en wees de hele tijd in zijn mond (daar moesten uiteraard pepernoten in.)

18. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Hoi meiden

We zijn weer terug van een weekendje Marveld in de achterhoek. Een aanrader! Super verzorgd park met mooie ruime en nette huisjes. Heerlijk gezwommen, gegeten en gewandeld. Lekker gerelaxt.
    Ben nu aan het wachten tot Morris komt voor een voeding, want daarna ga ik ff de stad in met een zwangere vriendin....heerlijk babykleertjes shoppen want ze weet nu wat ze krijgt. Een jongen EN een meisje... hahaha lekker dubbelop inkopen dus!

@jessica, sjee heftige bevalling hoor. Maar wat wil je met zon 9 pond beeb! Ohw wat erg dat het niet goed gaat met je man. Je zou in deze tijd moeten genieten, samen....vreselijk dat dat niet gaat. En idd zoals ping zegt, heb je ook wel hulp van familie?
    Hopelijk is de spruw snel over en kun je weer lekker gaan voeden. Niets geeft meer voldoening dan rustig zelf voeden....

19. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Joss: Dat park ziet er echt leuk uit zeg. Heb het even in de favorieten gezet!

20. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Joss: fijn dat je zo'n leuke vakantie hebt gehad.
    Gezellig samen shoppen, hadden jullie wat gekocht?

Hier: 2 nachten bijna niet geslapen. Max heeft al 2 nachten pseudo kroep. Nu nieuwe medicijnen proberen einde deze week anders WEER antibiotica. Zondag is hij jarig hoop dat hij dan beter is.

Deel Deze Pagina