December 2008 mama's Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door pinguin72, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Hallo!

Iedereen bedankt voor de felicitaties! Ik voel me meestal prima, al gaat het de laatste 2 dage niet zo lekker. Te weinig slaap gehad en daar krijg ik migraine van. En ik mag nu mijn medicijnen niet hebben. Balen!
    Jara vind het geweldig, die riep al voordat we wisten dat ik zwanger was (zo rond mijn eisprong); 'broetje, zusje, baby in de buik'. Wij hebben haar niks verteld over baby's of onze wens voor een brusje.
    Wij hebben dus geen idee waar ze het weg had, misschien gewoon aangevoeld. Maar doordat ze het aan iedereen vertelde had iedereen al een klein vermoeden.
    Maar iedereen erg blij en mijn collega in mijn team (we werken met z'n 3-en) is ook zwanger en anderhalve week voor mij uitgerekend. Grappig!
    Jara vind het geweldig dat er een baby in mijn buik zit, ze vraagt ook regelmatig of ze de baby mag aaien. Dan moet mijn buik bloot en gaat ze over mijn buik aaien. Er is nog niet zoveel te zien of te voelen dus ik ben benieuwd hoe ze het vind als ze de baby kan voelen enz.

Ik zag dat er nog een aantal zwanger zijn. Gefeliciteerd! Maar jullie lopen al bijna naar het eind, spannend hoor!

Jessica Jij ook gefeliciteerd, zag dat je onlangs bevallen bent!
    Ik ben heel benieuwd wat er uit de gehoortest van je kleine meid komt. Hoop dat alles ok is!
    Merk je ook aan haar dat ze niet goed hoort oid?

2. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hey hey

Wat een rust hier..
    Gister bij in t zkh voor controle geweest.. hier nog ff een verslagje ;)

GHB heb ik dus bij me (streptokokB) ik moet zodra ik iets voel en denk t zijn weeen of vliezen breken gelijk naar t zkh niet wachten.. dan kijken ze of t geen vals alarm is, en krijg ik gelijk zware peniciline aant infuus..
    liefst 2x. met 4 uur ertussen. Als de GHB actief is net op dat moment, kan t kindje er heel ziek van worden. Het word dan ook nagekeken door de kinderarts.
    Wel ff op m`n buik gelegd maar als er tekenen zijn van koorts bij mij of kindje hartslag zakt, tijdens weeen / persen of ziet er grauw, blauw uit gelijk naar kinderarts.
    best spannend dus!
    kindje kan tijdens de geboorte ziek worden, dmv gebroken vliezen ghb in vruchtwater en dit binnenkrijgen of na de geboorte. In principe hoeft het kindje geen peniciline als het gezond ter wereld komt en geen tekenen van ziekte zoals koorts, moeite met ademen heeft.
    We moeten 24 uur ter observatie blijven. En de eerste 48 uur goed opletten en ook in de kraamweek alert blijven.

jee! Extra echo gehad! ales was goed. De kleine ligt al bijna helemaal ingedaald. Meten deed ze niet zag er zo goed en gezond uit, heb genoeg vruchtwater enz. Ze wou een fototje maken maar de kleine werkte niet mee ;) haha
    over 2 weken weer komen.

Best spannend dus allemaal heb vanacht ook gedroomd en niet lekker geslapen.. bah..
    ---
    @ Jessica.. balen van de gehoortest. Hopenlijk is de uitslag niet al te ernstig! Ja irri he dat weer.. t is echt spek glad! t mag van mij ook wel weg nu!
    -----
    Jarno slaapt nu nog steeds heerlijk!! ga em zo maar eens wakker maken..

Gaan jullie nog iets leuks doen met oud en nieuw?? Wij niet veel bijzonders! Misschien zelfs wel lekker naar bed ;)

Goede jaarwisseling allemaal!

Liefs, Danielle

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Lieve meisjes,

Ik hou het kort want we gaan zo richting Oldenzaal voor Oud & Nieuw.

Een hele fijne jaarwisseling en heel veel geluk, gezondheid, en wijsheid voor 2011!

xxxx

4. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Marleen, ik heb je nog niet gefeliciteerd. Van harte met je zwangerschap!!

@iedereen, een fijne jaarwisseling!!

5. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Dani: hier ook weinig bijzonders. Misschien ook wel lekker naar bed:D Manlief is nog steeds niet helemaal fit en ik heb mijn slaap 's nachts ook hard nodig..

Een hele fijne avond iedereen in iedergeval! Dat 2011 maar weer een heel mooi jaar voor iedereen mag worden.

6. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Allemaal de beste wensen voor2011.
    Hoop dat iedereen een mooie jaarwisseling heeft gehad.

7. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Gelukkig nieuw jaar!!!! Dat onze jongens en meiden zich goed mogen ontwikkelen, gezond blijven en dat er maar veel gezonde beebs ter wereld mogen komen :D

8. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    dani: poeh schrikken zeg, goed in de gaten houden. Is niet niks.

Allemaal; een goed en gezond 2011 ook voor jullie gezin:)

9. mamavanmuisje

mamavanmuisje Niet meer actief

@Iedereen: De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar met veel gezondheid, liefde en dat al jullie dromen maar uit mogen komen!

Donderdag voor een echo geweest en alles was goed met ons kleintje en de bevallingsdatum is 08-08-2011.
    Miss wil Dimmel of Dani dat ff in de lijst van zwangeren neer zetten?
    Dankje alvast!

Reageer later, niet veel puf om te reageren, sorry.

10. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Ook van mij de allerbeste wensen voor dit nieuwe jaar!

mamavanmuisje: gefeliciteerd met de goede echo!!!

11. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ mama van muisje van harte met de goede echo!

@ Sawi ja we houden t goed in de gaten.. wel spannend hoor!

@ All een heeeeeel goed en gezond 2011!
    Jarno heeft overal doorheen geslapen.. snap je toch niet! haha heerlijk wij ook lekker vroeg naar bed gegaan.

Jarno slaapt op z`n nieuwe kamer! Vanmorgen heeft ie Arie "geholpen" met z`n ledikantje uit elkaar en op zolder weer in elkaar te zetten. Vanmiddag daar geslapen ging gelijk goed. nu ligt ie er ook.. Hopelijk slaapt ie de hele nacht door.

De radiator moet er nog wel in dus t is een beetje fris.. maar heeft dikke slaapzak en een dekbedje dus hoop dat t meevalt.

Fijne avond!
    Liefs

12. Dani84

Dani84 Niet meer actief

December mama`s 2008

Famke en Monique4 (26 nov, 3105 gram); 10.500gram, 83.5 cm, maatje 80 (26 nov`10)
    Max en Sawi (28 nov, 2660 gram); 10.000 gram, 78 cm, maatje 80/86 (7 juni '10)
    Diego en Dimmel (2 dec, 4070 gram); 13.500gram, 87.6 cm, maatje 92 (03 dec '10)
    Luuk en mamametzoon (3 dec 2008, 3735 gram); 13000 gram, ongeveer 85 cm, maatje 86/92 (oktober 2010)
    Jayden en Mamavanmuisje (3 dec 2008, 3320 gram); ? gram, 88 cm, maatje 86/92 ('10)
    kyana en Mama05 (6 dec, 3510 gram); 8355gram, 71.5 cm, maatje 68/74 (4 sept 09)
    Anaïs Juliette en pinguin72 (9 dec, 5120 gram); 11.600 gram, 82,5 cm, maatje 80/86 (4 juni`10)
    Lilly Barisa en acissej (10 dec, 4300 gram); 11.400 gram, 84 cm, maat 86 (9 juni '10)
    Stan en Dagdromer (10 dec, 3905 gram); 10700 gram, 83 cm, maatje 80/86 (15 juni '10)
    Alexander en AdrianaM (15 dec, 3320 gram); 9500 gram, 78 cm, maatje 80 (19 nov`09)
    Jarno Bart en Dani84 (20 dec, 3580 gram); 12.800 gram, 85 cm, maatje 86/92 (14 juni`10)
    Vince en Joss81 (21 dec, 4240 gram); 11.800gram, 81 cm, maatje 80/86 (12 apr `10)
    Joe en Aussie (23 dec, 4110 gram); 11.000gram, 84 cm, maatje 80/86 (28 aug `10)
    R en Moe (27 dec, 3690 gram); 10.500 gram, 76.5 cm, maatje 74 (4 dec`09)
    Nathan David en Juffie (5 jan, 3020 gram); 11.900 gram, 85,5 cm, maatje 86/92 (2 sept '10)
    Isis en Victoria (6 jan, 3905 gram); 11.500 gram, 80 cm, maatje 80/86 (5 maart`10)

6 meisjes & 9 jongens

Oudere (3) Broertjes & (0) Zusjes
    Quinn: 1 september 2006(pinguin)
    Bas (geb) (Sawi)
    Nils (geb) (Victoria)

agenda

2011
    Januari:
    11: Jarno en Dani CB (arts)

Februari:

Maart:
    28: Joe en Aussie CB

Verjaardagen

04 Januari 1986 Dimmel
    14 Januari 1978 Mama05
    09 Februari 1973 Aussie
    25 Februari 1978 Adriana
    13 Maart 1979 Sawi
    16 April 1980 Acissej
    31 Mei 1981 Dagdromer
    04 Juli 1984 Juffie
    04 Juli 1984 Daniëlle
    23 Juli 1988 Monique
    09 September 1981 Joss
    19 September 1972 Pinguin
    31 Oktober 1985 Moe
    10 November 1978 Mamavanmuisje

Opnieuw zwanger / bevallen van 2e of 3e kindje!
    Bevallen:
    Morris en Joss (16 juli 2010, 3630gr en 51 cm)
    Kate en Acissej (15 november 2010, 4465gr en 53cm)

Zwanger:
    Dani: 8 febr 2011
    Juffie: 20 febr 2011
    Dagdromer: 13 apr 2011
    Mamavanmuisje: 08 aug 2011
    Marleen: - - -

Dames die er voor gaan:

Willen jullie nog iets veranderd hebben graag pb naar Dani of Dimmel. Thanx ;)

Aanvullingen en wijzigingen ook doorgeven dames :p

@ mamavmuisje heb het erbij gezet

en mijn afspraak van 14febr --> 11 jan verzet.

13. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Happy new year meiden!

Mamma van muisje van harte met je goede echo!

Dani wat fijn dat hij goed is gaan slapen op zijn nieuwe kamer!
    Heb je voor de baby een nieuw ledikantje? Of krijgt Jarno een peuterbed?
    Nog last gehad van de brandende kerktoren trouwens?

Hier een goede jaarwisseling gehad. Kindjes lekker doorgeslapen tot een uur of half 2. Toen was het brullen voor Anaïs.
    Omdat ze samen op een kamer lagen was Quinn dus ook wakker.
    Wij sliepen ook op die kamer dus ook naar bed gegaan.
    Had mijn meisje niet zo'n zin in. Die heeft nog 2 uur lang liedjes liggen zingen, vingers in mijn neus gestopt, speentjes uit bed gegooid, neusje neusje gedaan met mij. Pff niets hielp!
    Uiteindelijk dus toch in slaap gevallen maar een aantal keer flink in d'r slaap aan het huilen.
    Vanochtend was ze weer fris en fruitig. Ik iets minder;)
    Dus ga nu lekker mijn bedje in!

trusten!

14. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Hoi dames,

allemaal een heel gelukkig nieuwjaar!!

we hebben gisteren toch redelijk gefeest, dus ik ben een beetje brak, want de kids waren weer vroeg wakker.

Dani: wat een naar nieuws. Duimen dat het straks allemaal goed gaat.

15. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Goed om te lezen dat iedereen een fijne jaarwisseling heeft gehad! Wij hebben gisteren ook nog lekker bij mijn broer gegeten met z'n allen. Was erg gezellig en ondanks dat Stan nu 2 nachten achter elkaar uit bed geplukt is om mee naar huis te gaan is hij echt super vrolijk. Maar nu is het even mooi geweest. Voorlopig geen gebroken nachten meer voor hem maar van begin tot eind in eigen bed.

Dani, is even schrikken maar het kan ook heel onschuldig zijn. Ik heb het ook. Daar zijn we pas bij de bevalling van Stan achter gekomen omdat ik met koorts werd binnengebracht. Na de bevalling zijn er toen kweken genomen van zijn slijmvliezen en de bacterie zat al in zijn neusje. Hij is er nooit ziek van geworden gelukkig. Nu moet ik ook getest worden voor de bevalling of de bacterie actief is en aan het infuus. Mijn schoonzusje heeft het ook. Komt best heel vaak voor maar inderdaad wel even goed in de gaten houden. En als je denkt een blaasontsteking te hebben je urine meteen op kweek laten zetten!

Ik ga weer. Even gezellig "laat" ontbijten.

16. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Gelukkig nieuwjaar allemaal.
    Dat er indd maar gezonde kindjes ter wereld komen en onze andere jongens en meiden maar nog groter mogen worden en nog grappiger en stoerder en mooier.

Wij hebben het thuis gevierd(met opa en oma) en de meisjes sliepen gewoon door het vuurwerk heen.
    Kate ging om 22.30 op bed en werd pas om 5.30 wakker en sliep daarna tot 9.00 en Lilly ook tot 9.00 dus we hebben uitgeslapen en was dus niet zo brak omdat we nog 6 uur hebben geslapen.
    Heerlijk gisteren een luie dag gehad en vandaag denk ik ook.
    Was zo leuk we waren even naar een restaurant gegaan waar ze een nieuwjaarsduik zouden doen en daar was een jongetje van het kdv.
    Ze renden op elkaar af en gaven een dikke kus aan elkaar en bleven elkaar zoenen. Het jongetje deed op een gegeven moment tijdens het kussen zelfs een arm om haar heen. Zo lief allemaal.
    Teon we weg gingen renden ze nog even op elkaar af en zoenen en toen was het even huilen. haar 2de liefde al weer.(het buurjongetje is haar eerste)

@Dani
    Jeetje wat een gedoe allemaal voor jullie. Wat spannend ook allemaal. Hoe reageerde je man op dit nieuws. vaak zijn die zenuwachtiger en dan helemaal als je dit hoort.

@mamavan muisje
    zoals ik al op hyves schreef wat leuk een zomerbaby. wat fijn dat de echo goed was.

groetjes

17. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

@ Dag jee jij ook al! Ik had het eerder nooit gehoord! Ben er best zenuachtig voor.
    Ja ik had zo rond de 23 wk ofzo blaasontsteking maar omdat ik met Jarno met mn nieren heb gezeten hebben ze t op kweek gezet en zo zijn ze er achter gekomen.
    Dus jij moet ook aan t infuus bevallen??

@ Ping.. nee de kerk staat niet vlakbij ons gelukkig dus geen last van gehad. wel ff gekeken.. hele kop van de toren af en het ws net vorige week opgeleverd wegens renovatie. tis de rk kerk.. nooit geweest :p maar schijnt een mooie kerk te zijn van binnen.. duur grapje.. rijksmonument)

O jee heb je een beetje bij kunnen tanken na die gebroken nacht?
    Jarno ligt nog in z`n eigen ledikant. Voor de baby hebben we een wieg.
    Jarno heeft al een groot bed op z`n kamer staan, t is de bedoeling dat ie daar in gaat als ie wil.. heb veel kussen en knuffels onderaan zodat het bed kleiner lijkt..

@ Jessica, Arie laat niet zo gauw merken dat ie zenuachtig is ;) stiekem vind ie het wel heeeel spannend hoor!
    Haha Lilly is dus erg geliefd bij de jongens ;)

Jarno heeft de hele nacht in z`n eigen nieuwe kamer geslapen heerlijk!!
    Gaat dus gelukkig in 1x goed!

Fijne dag!
    Liefs

18. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Dani een vriendin van mij had het ook zonder dat ze het wist.
    Haar eerste bevalling is toen niet goed gegaan(omdat ze het niet wisten)
    Kindje had een zeer zeer slechte start maar gelukkig is alles heel snel goedgekomen.
    Bij haar tweede bevalling aan het infuus met antibiotica, een dagje ter observatie en alles helemaal goed gegaan.
    Het komt volgens mij heel veel voor!

Vannacht trouwens heerlijk geslapen. Kindjes ook en ik zat pas om half 10 aan het ontbijt met mijn koters:)

Wij hadden bij Quinn zijn ledikant en peuterbed samen op zijn kamer staan maar dat werkte niet. Hij wilde absoluut niet in zijn peuterbed totdat ik zijn ledikant weggehaald heb (was hij niet bij trouwens) en toen had hij geen keuze meer en ging hij heerlijk zijn peuterbedje in.
    Nooit problemen meer mee gehad!

Vanaf morgen ga ik op dieet onder begeleiding van een diëtiste.
    Er moet 20 a 25 kg af!:$
    Heb er zin in want ben mijn lijf goed zat!

Dimmel Anaïs gaat pas naar de psz als ze 2 jaar 3 maand is.

19. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

@ Ping, oei das best heftig kindje met zo`n slechte start gelukkig dat het goed is gekomen.. Ach ja ik zeg steeds we zijn in t zkh in goede handen.
    24 uur ter observatie moeten we blijven, 48 uur goed in de gaten houden, maar t kindje kan de eerste 3 maand nog ziek worden.. ach we zien het wel.. t bljft spannend..

Oh das lekkr uitslapen zeg! Heerlijk! Heb al een dekbed met trekkers gekocht ;) vind ie op moment geweldig en vrachtauto`s dus we zien wel of ie daar wil slapen of niet.. haha
    Anders idd bedje weg halen en dan moet ie wel..
    Mocht het echt niet lukken bij m`n ouders staat nog een ledikantje waar Jarno daar in slaapt, dus die is gauw genoeg gehaald..

Succes met je dieet! 20 25 kilo das een hoop maar gaat je vast lukken!

Liefs,

20. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Ping: succes met lijnen! Na de bevalling ga ik met je mee doen denk ik;)

Dani: fijn dat het zo ging het slapen in de nieuwe kamer. Wij hebben Nathan ook in 1 x in een groot bed laten slapen. Samen zijn knuffels en slaapzak enzo er in gelegd, mooi dekbed erop een geen probleem. Wel handig want als we nu bijvoorbeeld naar mijn ouders gaan kan hij ook gewoon in het logeerbed. Gaat ook gewoon goed! Maar goed als je nog een wiegje hebt, is het ook niet nodig nog. Wij hebben geen wieg dus moest het wel..

Deel Deze Pagina