December 2008 mama's Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door pinguin72, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    @ groot bed. Wij hebben hem nu ook in een gewoon 1 persoonsbed liggen. Ik wilde niet voor eventjes nog een ledikant of peuterbedje kopen. Ik verwachtte veel problemen maar alles is super makkelijk gegaan. Zelf zijn spulletjes mee laten verhuizen naar zijn nieuwe kamer en voila. Geen kind aan :D

@Dani, ik had er ook nog nooit van gehoord totdat ze me vertelde dat ik het had. Had bij de 1e zwangerschap ook geregled bo. Maar ze zijn er toen niet achter gekomen. Bij de bevalling zelf pas. Maar wij zijn een voorbeeld van een succes verhaal dus probeer je niet te druk te maken. Mijn schoonzus is ook aan het infuus bevallen en mijn neefje heeft er niets van mee gekregen. Ik moet nu dus ook aan het infuus als de bacterie actief is. Dat moet nog getest worden. De bacterie blijft blijkbaar in je lichaam zitten maar kan ook slapende zijn. Ik geloof dat 40 % van alle mensen deze bacterie in de darmen bij zich draagt maar dat het door urineweginfecties of een eerdere moeizame bevalling in het geboortekanaal kan komen. Ga a.u.b. niet op internet googlen want toen ik dat deed werd ik er niet geruster op. Snap dat je dan juist extra nieuwsgierig word maar er staan ook heel veel onjuiste dingen op!!!!! Ga uit van je dokter en dat je in goede handen bent! Snap dat het spannend is maar het kan ook met een sisser af lopen. Succes in ieder geval!!

2. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

@ Dag.. Ik heb vorige wk voor bezoek aan zkh eventjes gegoogeld, maar er toen idd gauw mee gestopt. Heb nu een folder mee gekregen.
    Ze zeiden tegen mij dat als je zwanger bent je lichaam onrustiger is dus de streptokok sowiso actiever is dan bij een gewoon iemand.
    Ach ik leg me er idd maar bij neer en we zien t wel.. wel lastig soms haha
    Idd veel mensen dragen deze bij zich..

xx

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    hey meisjes,

Wat zijn jullie stilletjes?!

Jessica ook hier nog een dikke knuffel meid. Probeer zoveel mogelijk informatie te krijgen meis. Wel raar dat je pas over een jaar terug hoeft!

Vandaag dus met mijn dieet begonnen. So far so good.
    Geen honger gevoel terwijl ik er ook nog bij gesport heb.

4. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Pinguin: volhouden met je dieet. Wij beginnen volgende week hoop dat ik deze keer de 10kg eraf krijg. Ben al vaker begonnen maar nu gaat mijn man ook meedoen.

Dani: lijkt me wel lastig om je rustig te houden, het is toch spannend over hoe de bevalling gaat verlopen. Sterkte..

Bed: max heeft al 1/2 jaar een peuterbed maar kan ik in een groot bed dat heeft hij 2x bij oma gedaan. Maar dat past niet op zijn kamer omdat de commode er staat. Dit voorjaar gaan we de zolder verbouwen (isoleren kastruimtes maken) en gaat Bas denk ik daar slapen en krijgt Max, bas zijn kamer die is de helft groter:)

Sorry als ik minder reageer we gaan elke dag naar mijn moeder die zit nog steeds in de gips en kan niet lopen dus boodschappen etc en nu denken ze dat mijn schoonvader iets aan z'n hart heeft dus daar lopen nu onderzoeken voor. Wonen beide paar straten bij me vandaan maar voel me de laatste weken net een trekpop want ze willen beide bezoek. Het moet niet maar de koffie is klaar:( Max is niet fit al 2 weken. Bas heeft vakantie. Ik wil voor iedereen zorgen en goed zijn maar het breekt zo op:). Gisteren tot 22.30 uur beneden gepoetst kom er anders gewoon niet aan toe. Tuurlijk ben ik heel blij dat ik beide ouders/schoonouders nog heb dus eigenlijk moet/mag ik niet klagen:D

5. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    hey meiden,

even mijn verhaal over gister toen diego naar PSZ ging. We zijn er om kwart voor 9 aangekomen en hij vond het leuk om de kindjes te zien en trok me overal mee naartoe. Om 9u dacht ik nu moet ik toch echt eens gaan en kreeg al een brok in me keel. Ik ging naast hem zitten en zij mama gaat nu naar huis en komt je strakjes weer halen. Geef me een dikke zoen en speel lekker. Ik krijg een zoen en sta op. Hij ziet me weglopen en begint me toch niet te schreeuwen, zo heb ik hem nog nooit meegemaakt. De juf naar hem toe, maar die duwde hij weg en kwam op me afgerend, kon geen kant meer op. Ik keek naar hem en zag echt dat hij dit niet ging trekken. Heb hem even getroost en toen ik hem weer op de grond wilde zetten, bleef hij als een aapje aan me hangen. Heb toen besloten om hem mee naar huis te nemen en het na de zomer te gaan proberen. Wil niet dat hij er een trauma aan overhoud en hij is nog niet verplicht!

Zo vandaag mijn verjaardag, zit hier in me uppie. 1 man is werken en de andere slaapt nog haha! Heb wel vanmorgen al kadotjes gekregen dvd en cd van Michael jackson en nachtje in china hotel in delft :D.

Zal echt proberen om vaker hier te komen!

6. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dimmel: gefeliciteerd met je verjaardag!
    Max gaat in maart wil hij echt niet dan ook na de zomervakantie maar weer, soms zijn ze er nog niet aan toe en soms is het erg wennen. Ze zijn idd nog klein en moeten nog niet.

Schoonvader gaat as vrijdag in de echo en scan hopen dat ze snel duidelijkheid krijgen want anders komt er daar geen rust in de tent en zakt zijn bloeddruk zeker niet:( Hoop ze nog lang te houden alleen ze zien alles nu zo zwart in dat ik denk kop op.;)

7. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    hoi meiden

even voor degene zonder hyves of die weinig op hyves zitten.
    Kate is indd doof aan haar linkerkant.
    We zijn maandag naar het audiologisch centrum geweest en rechts was meteen goed maar links kwam niks door.
    We kregen een folder mee en over een jaar worden we weer opgeroepen. Omdat ze nu nog niks zelf kan aangeven moeten we komen als ze dat wel kan.
    Als ze een jaar is doen we een test met koptelefoon en dan moet ze aanwijzen of zo iets als ze iets hoort zoals wij vroeger moesten doen.
    Die testen gaan ook tot 120dc en nu is ze getest tot 100dc.
    Maar 120 is een straaljager 100 meter van je vandaan dus of het echt nuttig is valt te bezien.
    Ze kan sommige beroepen al afschrijven zoals politie/brandweer/piloot/defensie want ze komgt niet door de keuring heen.
    Verder moeten we er aan denken waar ze gaat zitten aan tafel(ook op school naast haar goede kant moet een rustig iemand enz). Bij boekjes voorlezen tv/radio uit en bij grote groepen mensen kan zij weinig horen ivm focussen.
    En waar ik niet bij stil stond opletten in verkeer word moeilijker en ze heeft meer kans op verslapen want als je op je goede oor slaapt hoor je de wekker niet.

Ik heb er alle vetrouwen in en alles word nu duidelijker. Zoals waarom ze al zo snel haar hoofdje steeds optilde als ze op mijn borst lag. Ze hoorde me gewoon niet.
    En ze draaide ook al zo snel haar hoofd om.

@dimmel
    gefeliciteerd met je verjaardag.
    Wat jammer dat het zo is gegaan maar zal je het niet nog eens proberen en dat je man hem misschien weg brengt misschien is het dan minder moeilijk voor hem.
    Ik kan me voorstellen dat je het erg moeilijk vind. Vind ik ook al Lilly zo begint te huilen als ik weg ging bij het kdv maar ze is er over heen gegroeid en duwt me nu nog net niet weg naar de deur als ik haar afzet.
    Bij het ophalen wil ze gelukkikg wel mee maar dan pas na 10 min eerst even afspelen.

@sawi
    sterkte met je schoonvader en ik hoop indd dat jullie snel duidelijkheid krijgen word zijn bloeddruk ook niet rustiger op als je niet weet wat je hebt.
    Jij woont toch bij Alkmaar in de buurt toch??
    Moet ik van de week weer heen moet nog wat ruilen bij de mexx. Heb heerlijk gewinkeld van de week. bij lief en bennetton enz. Ben gek op Alkmaar echt een kindervriendelijk stad.

groetjes allemaal

Ooh ja Lilly was van de week ondeugend en ik zei wat gebeurd er met meisjes die niet luisteren.. Ze zei naar de gang en liep naar de deur en wilde in de gang gaan staan.
    Moest ik haar nog tegenhouden ook. Misschien een andere straf gaan verzinnen haha als ze dit zo leuk vind.

8. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Jessica: wel verveld aan een kant doof hoop dat ze er weinig hinder van ondervindt ivm spaak etc.
    - ik woon tussen helmond en eindhoven;)
    - straf max gaat ook ooit zelf al op de mat zitten;) maar per jaar 1 min gaat bij 3 toch al echt gezien worden als grote straf:) Aanhouder wint;)

9. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    goedeavond!

Jessica: dat is schrikken zeg dat Kate aan 1 kant doof is:( Al verklaart het dus wel een aantal dingen. Dit zijn toch geen dingen die je wilt horen over je kindje..

Sawi: sterkte met je moeder en schoonvader! Dan kom je inderdaad even niet aan actief kletsen toe.

Dimmel: Jammer dat het niet goed ging de 1e keer psz. Al is het misschien ook wel een kwestie van even wennen. Als wij Nathan bij onze go brengen is het nooit een probleem, bij opa of oma ook niet maar bij een andere oppas (bijv, buren) moet Nathan vaak ook even huilen. Meestal is dit binnen een minuutje over. Je zou het misschien nog eens kunnen proberen en dan met de juffen af spreken dat je na een half uurtje even belt om te vragen hoe het gaat?? Maar goed als je er nog geen goed gevoel bij hebt moet je het natuurlijk niet doen he? Diego is nog zo klein en heeft nog alle tijd om naar de psz en school te gaan;)

10. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    jesicca, wat een naar nieuws!! Dat is niet wat je wil horen. Hoop wel dat het mee gaat vallen met de beperkingen. Maar zo te lezen heb je al aardig wat info gekregen en als jullie jezelf die dingen aanwennen zal het vast wel goed komen. Sterkte in ieder geval!

Dimmel, o jeetje toch. Echt helemaal overstuur dus! Ik word zenuwachtig als ik je verhaal lees. Stan mag over een paar weekjes voor het eerst. Nog van harte met je verjaardag!

11. mamavanmuisje

mamavanmuisje Niet meer actief

@Dani: Jeetje wat een verhaal, kan me goed voorstellen dat je dan wil gaan googlen maar daar wordt je soms alleen maar banger van.
    Hopelijk gaat alles goedkomen met de bevalling.
    Sterkte.

@Jessica: Ik had het al op je hyves gezegt, maar vind het echt rot voor jullie.
    Hopelijk gaat alles in de toekomst goed komen met de aanpassingen.
    Sterkte!

@Dimmel: Gefeliciteerd met je verjaardag!!! :)
    Erg jammer dat het niet gelukt is, miss is het idd nog iets tevroeg.
    Komt vast later goed.
    Lijkt me ook vreselijk om dan je kindje achter te laten in zo'n toestand brrr vreselijk, dan maar ff wachten toch....

@Sawi: Soms lukt het niet allemaal en moet je soms een stapje terug doen maar ik snap wel dat je iedereen wil helpen.
    Lief van je dat je dat voor iedereen wil doen hoor!
    Maar je moet jezelf niet vergeten!

12. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    bedankt voor jullie felicitatie's! het is alweer voorbij...je leeft naar die dag toe en hoe snel die dan voorbij gaat is niet te voorzien haha! maar goed zaterdag wordt hij echt gevierd met fam en vrienden en mijn man is vanalles stiekem aan het regelen hij zegt wordt maar 1x 25 dus ben eens benieuwd

@PSZ proberen doe ik nu echt niet meer, hij huilt inderdaad ook als we hem ergens achter laten (niet bij opa en oma dan) maar zoals hij daar huilde auw muk das niet normaal!

@jessica sterkte meid!

13. mamavanmuisje

@Dimmel: Spannend, ben benieuwd naar de verrassing :)

@Juffie: Nathan ook alweer 2 jaartjes :) gefeliciteerd, een leuke en fijne verjaardag vandaag!

14. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nathan 2 jaar, gefeliciteerd!

Dimmel; leuk een verrassing ben benieuwd. Alvast een fijne verjaardag zaterdag.

Ga er weer vandoor oppaskindje is er dus druk 3 kids;) Wel gezellig:D Ben wat uit aan het zoeken voor het eerste kinderfeest van Bas. Hij wil een ridder en drakenfeest. Vandaag versieringen etc besteld. 14 februari is hij jarig, vrijdag de 18e zijn kinderfeest. Wilde dat hij maar 5 kids zou uitnodigen maar het worden er 8:$. Denk wel dat er 2 of 3 niet komen want die willen alleen thuis afspreken en nooit bij een ander dus ben benieuwd. 7 jongens (incl Bas) en 2 meisjes. Als het weer een beetje meezit gaan we een speurtocht doen en bij beide opa's/oma's een activiteit. Het duurt 3,5 uur denk dat dat lang genoeg is:)

15. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Nathan gefeliciteerd met je 2e verjaardag!

OH spannend sawi het eerste feestje.
    Pfff weet nog niet wat ik zou gaan doen hoor, maar 8 kindjes!:$
    succes;):D

Ik ga mn bedje in. Druk dagje achter de rug.

Vandaag onderbroekjes en hemdjes gekocht voor mijn meidje. Rompers zitten haar niet lekker meer(lang bovenlijf)
    HEb er nog een paar voor in bed maar nu dus aan de hemdjes en broekjes:D
    Ze wil iedere avond voor t slapen op t potje zitten om te plassen en vanavond voor t eerst echt een plasje.
    Mijn kleine meisje wordt groot!

16. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    schoonvader wordt nu door de ambulance opgehaald. Woont op de hoek hoorde de sirenes bah zit te trillen niet normaal.
    Mijn man is er met de auto achteraan. Ga maar vast slapen zegt hij:$.
    Schoonvader had veel pijn op de borst en uitstraling naar de arm. Hoop zo dat ze hem beter kunnen maken:(

17. mamavanmuisje

@Sawi: Gatsie, dat is schrikken.
    Hoop dat alles goed mag gaan.
    Heel veel sterkte en een mega knuffel vanuit hier!!!!!!!!!

18. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Hoe is het nu sawi?
    Meid wat is dat schrikken!
    Hoop dat alles goed is meis!
    *knuffel*

19. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hallo,
    Manlief kam om 2.00 uur thuis maar schoonvader was toen nog niet onderzocht. Hij was om 4,00 uur gelukkig alweer thuis. Spray onder de tong hielp voor de pijn. Hij kreeg geen andere medicijnen mee. Denk dat hij gewoon moet wachten op de afspraak van vrijdag echo en scan. Maar weet straks meer. Poeh ben gebroken wat een nacht.
    Nu maar hopen dat ze snel iets vinden en de goede medicijnen geven.:(

20. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Dames

Ff kort van mij.
    Ik heb vanaf zondg in t zkh gelegen. Heb een schuer in m`n vliezen en verlies vruchtwater. :(
    Ik heb gelijk aan de ab kuur gelegen vanwege sreptokok.
    Nu is het rustig en sinds gistermiddag ben ik thuis,
    Elke dag komt er iemand uit t zkh en moet ik aan de thuismonitor. Dus bloeddruk, temp en ctg..

We hopen dat het blijft zitten tot 37 wk dan word ik ingeleid.
    Ben er dus voor die tijd weinig tot niet meer..
    Het kindje maakt het goed. Was zondag 2200 gram.
    Word heel strikt in de gaten gehouden.
    Heb bedrust.. moet me heel rustig houden en ditvalt me zwaar ook omdat ik Jarno heb maar alles voor de kleine he

Liefs, Danielle

Deel Deze Pagina