December 2008 mama's Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door pinguin72, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Ook hier heel erg 2=nee. En soms echt drammen en boos worden. Moet wel zeggen sinds we hem gewoon met rust laten met eten en niets zeggen als hij iets niet wil. Dus met andere woorden (tegen mijn principes in) hem in alles zijn zin geven aan tafel is het eten super vooruitgegaan! Hij eet bijna elke avond een volle bord eten op zonder mokken of strijd. Was een tip van het CB en het lijkt hier te werken.

2. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Heej hallo

@jessica, ik stond ervan te kijken dat je alweer aan het werk moest. Ongelovelijk hoe snel dat is gegaan. Ervaar je dat zelf ook zo? Lijkt me erg naar om een paniekaanval te hebben....Fijn dat je werkdag plezierig is verlopen.

@juffie, ook al weer 38 weken! Gaat nu echt hard. Wat ben je mooi zwanger zeg! (fotootje).

@sawi, ai ai dat suddert nu al een tijdje door he die voet. Naar hoor. Wat rot voor je dat je door fam zo gestuurd wordt dat je niet eens je eigen wensen kan aanhouden.

@ mama, wat een goed nieuws zeg! En ach ja, qua datum....sorry maar het is uiteindelijk toch het belangrijkst dat het gezond en wel ter wereld komt! :)

@ dag, wat een bikkel is Stan zeg! Kan vince nog een voorbeeld aan nemen haha

Hier zijn we allemaal zon beetje uit de lappenmand. Morris hoest nog wat en ik snotter nog heel wat tissues vol, maar ziek zijn we niet meer gelukkig.
    Helaas komt er alleen nu alweer een week niets van hardlopen terecht....ik kan echt niet rennen met een verstopte neus, zucht.

Morgen en donderdag nog een dagje werken en dan volgende week al heerlijk een midweek Winterberg. Heb al een mooi nieuw skipak gekocht. Ben benieuwd of ik weer op de ski durf (laatste keer was voor Vince en eindigde in een knieoperatie.... ;))

Oh ja Morris rolde vandaag voor het eerst zelf helemaal om van rug naar buik :D Hahaha wel met het nodige gemopper want volgens mij was het toch niet helemaal zijn bedoeling. Skeetje.

Nog ff iets grappigs: als Vince iets niet wil, zegt hij .... weg ... huis. Bijvoorbeeld als ik een liedje met hem wil zingen (olifantje in het bos) dan zegt hij dus "NEE Ofantje weg Ofantje huis :D "Maar dat zegt hij bijvoorbeeld ook tegen zijn pyama als hij naar bed moet of tegen zijn broodje dat hij niet meer op wil eten :) Soms zijn ze om op te eten he, die puberende peuters hahaha

3. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    joss, wat grappig die uitspraken. En skieen wat lekker. Maar wel voorzichtig inderdaad en niet weer een knieoperatie, jakkes. Stan eet ook pas sinds die aanpak. Daarvoor kreeg ik er geen hap in en was het elk eetmoment grote drama.

Jessica, inmiddels alweer helemaal gesetteld op je werk? Alsof je nooit bent weggeweest natuurlijk? De een zijn verlof eindigd alweer en de ander begint. Ik mag nog 5 hele en 2 halve dagen werken en dan lekker verlof.

@all, de zon schijnt heerlijk dus wij gaan er even met de hond op uit. Daarna heel hard aan de slag in huis want het staat op zijn kop. Ook nog naar de tandarts vanmiddag......blegh. Moet een gaatje laten vullen.

4. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey dames!

@ Dag.. haha denk niet dat ik dat bij Arie aan z`n verstand krijg die tip van t eten hahha die duikt er meteen boven op en hoppa in de gang en zonder eten naar bed en dan ook geen toetje.. en ik de boel maar sussen.. ;)

@ Joss ah knap van Morris! haha en wat grappige uitspraken van VInce.. heerlijk he die kids!
    Leuk Winterberg geniet ervan enne.. doe voorzichtig ;)

@ Juffie.. je krijgt meldingsplicht ;) hoe ist verder?

Vandaag is m`n uitgerekend datum haha zo gek want Arjen is morgen alweer 3 weken! gaat echt snel!
    Verder heb ik poetswoede.. kon voor die tijd niet he.. bakken gehaald en alles speelgoed gesorteerd. en de woonkamer eens onder handen genomen.

Nu ben ik moe en heb pijn .. haha ach eigen schuld.. :p

Fijne dag!
    Liefs

5. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    @Dag

Lijkt indd of ik nooit weg ben geweest behalve dat ze bezig zijn geweest met verbouwen en opruimen dus ik kan niks meer vinden. maar bah wat went het makkelijk.
    Lekker bijna met verlof ben jaloers haha.

@werk
    Ik werk op een revalidatie afdeling met ouderen.
    Ik vind het weer heerlijk om te werken. Voel me wee rietsje nuttiger en ondanks de paniekaanval ging alles me gemakkelijk af.
    Ik heb meteen weer wat adviezen kunnen geven en een andere kijk op de zorg kunnen geven. En vandaag een collega die een nivo hoger is als mij moeten vertellen en wijzen op haar fouten en het haar anders laten doen haha. En dat op mijn 3de werkdag dit jaar.
    Ik geniet maar ooh wat ben ik moe halverwege de dag en dat ziet iedereen wel. Maar als ik thuis ben heb ik weer volop energie.

Kate begint haar handjes te ontdekken en kan ineens sinds dinsdag dingetjes vastapkken en herkent dingen en lijkt wat meer wakker te zijn en te willen spelen.
    Ze lagt wel 10x zoveel en is ooh zo zoet. Dat zeggen ze ook op het kdv steeds.
    Ze heeft gisteren haar 2de prikje gehad en heeft geslapen van 17.45 tot 5.45 en toen hebben we haar wakker gemaakt want maakte me erg zorgen.
    Nu ligt ze samen met papa te snurken op de bank. Papa net iets erger maar ze zijn gewaagd aan elkaar.
    Ze heeft alleen steeds meer last van eczeem. nu maar cardiflor gekocht want bepathen moest ik wel 10x per dag insmeren voor resultaat. Hoop dat het wat word.

@Lilly
    We zijn bij het cb geweest en het is een lange dame en een zware haha.
    Ze ging wel 10x op de weegschaal staan en ook elke die ze tegen kwam en ze bleef zichzelf opmeten.
    Ze doet het geweldig en was super lief. Ze moest een torentje bouwen maar wilde dat niet alleen doen en gaf mij om en om een steentje.
    Ze trooste Kate na het prikje en hield het allemaal goed in de gaten wat er gedaan werd bij haar.

Vandaag deelde mijn vader een toetje met haar en ik deed net alsof ik een hapje wilde en toen ik niet kreeg ging ik nep huilen en ze trooste meteen en toen mijn vader mij geen hapje gaf wilde zij ook niet meer. Pas als ik kreeg nam zij zelf weer een hapje. Zo lief en mij maar troosten want het was zo zielig.
    niet huile mama.

@Dani
    dat is indd erg raar vandaag was de dag maar jullie zijn al weer een tijdje compleet en nu gewend aan elkaar.
    Wat erg he die krampjes. Gelukkig zijn ze hier nu over maar oooh wat een drama is dat geweest. wat erg hielp was een afspraak bij de oesteopaat. Kost wel wat maar heeft enorm geholpen.
    De kruidvat heeft trouwens gratis nummer 1 newborn gratis luiers.
    Misschien wat voor jullie(je kan hem meerdere keren printen en gebruiken deed ik ook toen het in oktober ook was) (ook wat voor de zwangere dames of voor de dames die een zwangere vriendin hebben)
    luierinfo.nl - Bon voor gratis Kruidvat newborn luiers

@Joss
    Wat leuk skieen. Gaan de mannen mee??
    Ooh wil ik ook wel weer. Misschien volgend jaar dan.
    Ze zeggen dat het net als fietsen is je verleerd het nooit maar kan me voorstellen dat je eventjes twijfelt als je boven op de berg staat de eerste keer.

Voor de rest weet ik het even niet meer en ik heb al weer aardig veel geschreven.

fijne avond allemaal

6. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ Jessica bedankt voor de tip van de luiers!

@ de rest reageer later ff ;)

7. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    gisteren een heel uitgebreid verhaal getypt, was het ineens weg! Nu ff geen tijd om te reageren. Zometeen even Stan naar de psz brengen en dan snel boodschapjes doen.

8. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

Zo de kids slapen ff momentje rust, Vanmorgen met Arjen naar CB geweest weegt nu 3355gram en is al 51cm hihi ;)
    Jarno heeft het hele eind gelopen en ook nog ff door t dorp dus die was helemaal op! Lekker gespeeld en nu heerlijk slapen.. gaat prima hier dus! Heerlijk ff buiten wandelen..

@ Joss las dat je je teen gestoten had? ai succes ermee!

@ Ping hoe is het nu met Quinn? nog steeds zo last van z`n buik?

@ Dag och vervelend is dat he als je hele verhaal weg is ik ken het.. gebeurd mij ook regelmatig..

@ Jes ik had bij Jarno en nu ook bij Arjen balneum badolie en creme ook tegen exceem en droge huid. Helpt erg goed!
    Sneu he die prikjes.. bah hier duurt het nog ff maar zie er wel weer tegen op die eerste prikjes.
    Ik heb nu lactulose gekocht. Huisarts zegt krijg je nog niet worden darmen lui van doe maar extra water en olie in de fles. CB zegt nee niet doen is achterhaald werk niet..en de darmen worden er niet lui van haal maar lactulos en probeer het maar... ja wat doe je dan.. lastig hoor.. heb het wel gehad en net heel klein theelepeltje gegeven voor de voeding.

xxx

9. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    @Dani

Wat ik gekocht heb en ook als een trein werkte was abc dolfius en daar reageerde haar darmen heel goed op en ze poepte als een tierelier. Uiteindelijk gestopt omdat ze te goed reageerde erop.

Grappig dit is Arjen zijn geboorte gewicht haha.

10. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey
    @ Jes abc dolfius ken ik niet.. kun je dat ook bij de drogist halen en is dat ook een drankje?
    Arjen heeft nog steeds niet gepoept sinds di middag 15:00 heb em toenstraks voor de voeding een theelepeltje lactulose gegeven.Zo nog maar een keertje..

Wat bedoel je met dit is Arjens geboorte gewicht? snap em ff niet :) haha

Liefs

11. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Als arjen nu geboren zou zijn op zijn uitgerekende datum had hij dus dat gewicht gehad dat bedoelde ik.:p

Je kan het halen bij een reform huis en het is een poedertje die je bij je flesje erin doet. Het is wel een beetje duurder dan infacol want kost 20 euro per potje maar hoeft maar 1x per dag.

12. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hahaha ja oke op die fiets ;)
    vermoeidheid speelt parten hier dus kan niet zo heel helder denken :D

Oke nou mocht de lactulose niet werken ga ik dat eens proberen!

op 3 is nu iets over baby voeding.. best interesant.. olvarite enz

13. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dani: weet dat van Max ook uitgerekende datum was er, en je zit dan al helemaal in het ritme van de baby (of ja ritme:p) Gelukkig heb je je draai al snel gevonden met 2 kinderen is dat best pittig soms.

Joss: ben benieuwd hoe het skieeen gaat, rustig aan doen he!
    Veel plezier!

Jessica: fijn dat de dames het goed doen, eczeem is niet fijn hoop dat he spul nu wel helpt. Ben benieuwd ons oppaskindje komt zo en die was gisteren naar huisarts geweest voor zijn eczeem. Zal navragen wat hij ervoor heeft gekregen.

Dagdromer; gaat het nog steeds goed op de peuterspeelzaal?
    Ik had Max ingeschreven voor 2 morgens in de week. Nu kreeg ik de kosten te horen 150 euro per maand omdat dit onder de kinderopvang valt tegenwoordig:$. Ik gemaild wat kost een dag kinderdagverblijf dan?? En anders maar een halve dag. Nu belde ze gisteren hij mocht voor het oude bedrag komen 47 euro. Scheelt effe 100 euro per maand. Is dat bij jullie ook zo duur?

Hier: nachten veel pijn overdag gaat het stukken beter met mijn voet. Heb de taarten al ingevroren van de week en dus klaar, gisteren negerzoen (op ja buys zoenen heten ze tegenwoordig) en daarvan pinguïns gemaakt met marsepein. Goed ingepakt dan blijven ze goed. Morgen nog wat kleine boodschappen en een taart ophalen. Alles klaarzetten en dan kan zondag zoonlief 5 worden:D. Volgende week kinderfeest wel leuk een ridderfeest. 9 kids incl onze Bas

14. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    zoo en nu ga ik dan eindelijk even een berichtje achter laten hier.. Ben al tig keer begonnen maar steeds kwam er wat tussen. Verwaarloos jullie, sorry meiden!:)

Sawi: alvast een hele fijne dag morgen! Gelukkig maar dat het overdag wat beter gaat met je voet, nu de nachten ook nog!

Joss: leuk zeg wintersport. Ben nog nooit geweest, maar lijkt me erg leuk!

Jessica: fijn dat de kids weer goedgekeurd zijn bij het CB!

Dani: Arjen goed gegroeid dus.. Fijn! Nu hopen dat het beter gaat met poepen.

Zo dan nog even ego. Baby zit hier nog lekker warm. Ook nog geen tekenen dat het snel gaat beginnen ofzo. We wachten dus nog maar rustig af;) Met Nathan gaat het allemaal prima. Gisteren en vanavond een plasje gedaan op de wc! Helemaal trots op onze grote knul. Het enige is dat hij over de wcbril heenplast;) Of in iedergeval er tegenaan. Moet mijn man maar eens uitleggen hoe je dat als man doet;):D
    Verder zingt Nathan echt de hele dag. Zo gezellig:)

Nou dat was het weer even.
    Prettig weekend allemaal!

15. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    sawi, zondag alweer 5 jaar! Tjee wat gaat het snel. Afgelopen donderdag was het niet zo heel goed gegaan op de psz. Maar hij was ook niet echt helemaal fit. Niet dat hij echt huilde maar wel de hele tijd gejengeld. Wat een kosten bij jullie zeg! Hier kost het 48 euro voor een ochtend van 08.45 - 12.00 en een middag van 13.15 - 15.30 uur. Ik betaal wel de schoolvakanties door behalve de zomervakantie. Mijn schoonzus betaald ook veel meer in haar woonplaats en die moet ook nog eens zelf drinken en zo mee nemen. Bij ons is alles aanwezig alleen neemt ieder een stuk fruit mee.

Ik ga weer snel. Bankhangen. Heb vandaag iets TE enthousiast gedaan denk ik. Ons aquarium is verhuisd naar mijn schoonvader en het was dus een grote bende in huis. Vloer is inmiddels weer geschrobt en gedweilt. De laatste was zit in de droger en ik hou het voor gezien voor vandaag. Morgen weer een dag.....

16. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    @sawi, hele fijne dag morgen voor Bas en jullie 5 alweer :)! Ik vind je zo crea altijd met je traktaties! Balen dat je snachts nog zoveel pijn hebt....

@dani, het viel mee hoor. Nog een beetje beurs die teen maar kan ik wel om skien denk ik.Heeft Arjen nu al gepoept? Hoe vind je het om er nu 2 te hebben?

@dag, wat een schoonmaak/opruimwoede! Nu ff weer uitrusten met je 32 weken!!

@juffie, vind het zo spannend. Komt wel heel dicht bij nu he? Wil/kun je thuis bevallen?

Vince was net om 21.15 nog wakker! Lag al 2 uur in bed. Maar niet huilen of zo, gewoon kletsen met zn knuffels....gekkie. Hopelijk slaapt hij morgen uit. Halen jullie je kids ook zo vaak nat uit bed? Hier geregeld kletsnat met pampers baby dry mt 5. Huggies was ook geen succes. Iemand tips? Ik wil hem eigenlijk niet wakker maken voor een verschoning...en hij wil nog niet plassen voor het slapen gaan.
    Morris rolt nu als een trein hihi, maar nu kan hij niet meer terug dus we zijn er druk mee....

17. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey dames!

@ Joss gelukkig dat je teen is opgeknapt. Ik vind het heerlijk om 2 kids te hebben. Arjen slaapt nog wel veel maar t is een schatje!
    Ja gisteravond kwam ineens z`n hele darminhoud eruit! Het lijkt wel of ie alles opspaart en het er in 1x uit komt!
    We geven em nu elke dag een klein theelepeltje lactulose..

@ Dag jee ik zie dat je ook al 31 weken heen bent! nee dan kun je niet meer naar hartelust vloeren schrobben ;) PSZ heb ik geen verstand van Jarno gaat 2 dgn naar KDV.

@ Sawi ja heb m`n draai al aardig gevonden. Heerlijk hoor! Arie is ook nog veel thuis alhoewel ik wel merk dat ik het fijn vind als ie ff weg is of een halve dag gaat werken.. je zit toch op elkaars lip constand en hij is ook erg veel met Arjen bezig.. soms denk ik hallow nu ikke!! haha ;)

Gefeliciteerd trouwens!! met je Zoon! Plaatst je nog ff foto van de traktatie? Ik vind nl ook dat je altijd erg creatief bent ;)

@ Juffie Nathan ook al op de wc! haha leer je hem zittend plassen of staand. Ik heb voor Jarno zo`n wcbril verkleiner en dan leer ik hem zittend plassen, maar hij heeft nog niet echt geplast op een paar druppes na! vond het al heel knap hihi
    Hopelijk komt jullie uk snel!

Hier gaat het verder prima. af en toe kom ik nog een hechting tegen die van binnen na buiten groeid! Auwie.. en jakkie! haha
    Verder doen de kids het prima. Jarno word nu iets verkouden. Ben dus begonnen om hem elke dag ff op de wc te zetten.. Heb ook luierbroekjes gekocht en hij vind het wel heel interessant. Alleen hebben we beneden een hele hoge wc! Dus moet ff kijken voor een trapje oid..

Fijn weekend nog!
    Liefs

18. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ joss Ik heb kruitvat luiers mt 5 en nu ook de broekjes Jarno heeft ook altijd hele volle natte luiers en regelmatig is z`n boxershort en of hemd en pyama ook wel nat..
    Heb niet echt tips.. doen savonds voor ik hem naar bed doe een schone luier en dan zien we t wel!

Goed van Morris!!

19. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Dani: hier inderdaad ook een wcbrilverkleiner. Maar dan plast hij dus tegen de rand aan of erover heen:D

20. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    joss: hier bijna nooit nat uit bed. Heb luiers van de kv nr. 5. Nu is Nathan ook geen hele grote drinker dus bijna nooit hele volle luiers.. Soms maar 1 plasje 's ochtends:$

Deel Deze Pagina