December 2008 mama's Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door pinguin72, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Hallo allemaal

Even snel een berichtje.
    Vandaag weer een echo gehad en ons meisje word toch echt rond de 8-9 pond. Ze is nu al 6 en ik moet nog een maand.
    Ze gaan me echt niet laten overlopen dus dat is weer een pluspunt want dan zijn de meiden niet heel erg bij elkaar in de buurt jarig.
    Baal er wel een beetje van maar ach helaas.
    Het schijnt een bekend iets te zijn met moeders die hyperemise hebben gehad. Als de baby`s even geen eten krijgen gaan ze op een soort hongermodus en dus nemen ze al je reserves op en daar gaan ze niet meer uit helaas ( schijnt zo te zijn lees ik overal).

We hebben alles klaar ik ga wat foto`s proberen te plaatsen van de babykamer en lil zoals ze nu is.

gr

2. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Sawi: blij om te horen dat Isis niet de enige is die middagslaapjes overslaat.
    Vanavond lukte het weer beter om haar in haar bed te krijgen. Isis slaapt elke nacht bij ons in bed. Bij Nils deed ik dat zelden (hij wilde dat zelf ook niet). Maar bij Isis heb ik gewoon geen puf om meerdere keren er naar toe te gaan 's nachts, dus die neem ik direct bij me in bed. Voorheen sliep ze nog wel eens nachten in haar eigen bed, maar ik denk dat ze nu toch al 1 1/2 week aan een bij ons in bed slaapt. Ach ja, ik heb er verder geen last van.

Pinq: schattige foto's! Wat een schattig meisje.
    Ik zal binnenkort ook weer eens proberen foto's te plaatsen.

3. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    jessica, Fijn dat ze je niet te lang laten rondlopen. Bij ons in de familie worden bijna allemaal flinke baby's geboren. In ieder geval nog niet 1 onder de 7 pond. Stan was 8 pond en mijn nichtje had er zelfs een van 11 pond. Dus je moet zoieso in het ziekenhuis bevallen??? Succes met de laatste loodjes!

Pinq, wat een lieve foto's!! Wat zit ze zoet te tekenen zeg! Stan gooit alle kleurtjes door de kamer en mag blij zijn als er een paar strepen op papier komen staan. Die kleurt dus alleen onder strenge begeleiding van mama ;)

Dimmel, al weer enige regelmaat in je cyclus??

Joss, hoe is het met jullie? En de kleine morris niet te vergeten natuurlijk!

Victoria, Lastig dat het slapen zo gaat. Ergens ben ik wel een beetje jalours. Zou best willen dat Stan zo eens een keer tussen ons in wil liggen maar die wil alleen maar zijn eigen bed! Hoop dat het geen drama word als hij straks een nieuwe kamer heeft.

Ik ben vast nog een boel mensen vergeten!! Maar ben echt een zeef! Het gaat hier nu weer goed. Heb even een rottijd gehad. Weet alleen niet of ik dat hier geschreven heb. Zal het zometeen nog wel even uit komen leggen.

4. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    @ Dag

Bij ons komen indd ook wel grote baby`s voor maar ook wel kleintjes. Mijn nicht had er 2 van 10 pond. Die hebben ze ook moeten halen met 40 weken anders hadden ze zo 11 a 12 geweest.
    Ach ik merk het wel denk ik maar en ik vind het totaal niet erg dat ze eerder word gehaald.
    Hebben ze later toch nog een beetje hun eigen verjaardag.
    Het is toch niet ernstigs??

@ Victoria
    Kan me voorstellen dat je minder energie hebt om 10x je bed uit te gaan. Wat fijn dat ze tussen jullie in nog doorslaapt maar je hoort wel vaak dat ze er zo aan gaan wennen dat ze tot ze 9 zijn nog bij hun ouders slapen en dat wil je niet denk ik.
    Lilly slaapt echt niet in ons bed. We spelen op het bed voor het slapen/douchen gaan dus ze ziet het als iets leuks ipv een slaapplek.

@ Dimmel
    Hoe is het indd met je cyclus??

@ping
    Wat een wijs meisje zo op de foto`s. En wat zit ze lekker te tekenenen. Lilly houdt ook van knutselen en tekenenen. Pennen worden van de tafel gepikt en alle blaadjes komen vol te staan.

We hebben het de komende dagen erg druk helaas maar ook wel leuk en fijn want dan word ze lekker bezig gehouden en kan mama lekker op de bank zitten.
    We hebben zaterdag en zondag 3 verjaardagen door het hele land heen.
    Maandagochtend 2 afspraken binnen een uur en dan word ze lekker opgehaald door haar tante om te gaan wandelen enz.(heerlijk voor haar en mama)
    Dinsdag gaan we met mijn nichtjes en hun kids een dagje naar schiphol.

Allemaal weer leuke kleren gekocht voor lilly. Wat zijn er een hoop leuke kleren te koop ik blijf kopen en kopen. Leuke jurkjes en rokjes enz. Ook een skinny jeans gekocht voor bij haar nieuwe laarsen. Vanmiddag gaan we alles passen. Dat vind ze zo leuk alles passen het is echt een meid.

Straks lekker met mijn zusje alle spullen klaarzetten en uitzoeken.

5. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Dani, wat naar dat je zo last hebt van je bekken. Maar gunstig dat het geen bi is!!

Nou dan even de uitleg:

Bij de termijnecho bij de vk zag ze iets geks aan het hoofd van ons kindje. Er zat namelijk heel erg veel vocht in terwijl dat niet overeen zou komen met het aantal weken zwangerschap. Dus een uur later zaten we bij de gyn. omdat de vk het helemaal niet vertrouwde. Gelukkig kon de gyn. ons gerust stellen want hij had het wel al vaker gezien en het hoefde niet meteen iets te betekenen. Hij raadde ons wel de combinatietest aan. Op dat moment was ik al iets rustiger maar nog niet helemaal gerust natuurlijk. Er werd gelijk gedacht aan open ruggetje of een andere afwijking. Dus de combinatietest gedaan om er achter te komen of ik verhoogde kans op een kindje met down had. Tijdens de echo bij de combinatietest had ik gevraagd of ze ook in de algemeenheid naar het kindje wilde kijken of ze iets raars zag. Ze vond alles helemaal normaal en zag geen rare dingen. Had vantevoren natuurlijk nog niet gezegd wat de vk gezien had. Dus liet haar nog even express naar het hoofdje kijken. Niets aan te zien zei ze! Nadat ik haar uitlegde wat de vk gezien had heeft ook zij me gerust gesteld. Er was volgens haar echt niets mis met het kindje. Ze geven natuurlijk geen garantie maar ze heeft daarna ook nog even naar het ruggetje gekeken en dat zag er allemaal prima uit. Toen was het wachten op de uitslag.....Na een paar dagen kwam die. De uitslag was super! Dus vanaf toen durfden ik en mijn vriend een beetje te gaan genieten. Ben nog wel erg moe en misselijk. Moet regelmatig overgeven en heb last van mijn rug maar dat nemen we allemaal voor lief. Heb 25 nov. de 20 weken echo. Wel in het Radboud in Nijmegen omdat ik een uitgebreide krijg i.v.m. de milde hartafwijking van Stan.

Zooooo dat was weer een heel verhaal.

6. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

@ Dag zo wat een heftig verhaal zeg, maar gelukkig is alles goed en kunnen jullie genieten. Na de 20 weken echo (als deze goed is) helemaal!

@ Jessica lijkt me niet fijn een zwaar kindje er uit werken.. gelukkig laten ze je niet overlopen!

@ VIc wij zijn t nu dus echt aant afbouwen bij Jarno dat tussen ons in slapen.
    Het word gewoon een gewoonte en hij word steeds eerder wakker snachts en dan wil die bij ons.. Ligt bijna de hele nacht tussen ons in.. Ben er nu wel beetje klaar mee wil ook eens tegen m`n grote man aankruipen ipv de kleine ;) haha
    Het gaat wel moeizaam moet ik zeggen..
    Vanacht weer zo brullen we hebben em ma laten huilen op gegeven moment...

--

Hier een drukke dag! pff heb Sanne en Jarno is aant uitdagen!!! ken me eigen kind niet hoor.. heb echt een terroristje in huis!
    Duwen slaan trekken enz enz en luisteren ho maar.
    4x z`n beker omgegooit (waarvan 2x express na mijn idee) Als ik hem corrigeer dan lacht ie me gewoon uit.. Op gegeven moment schoot ik uit m`n slof ik schreeuwen nu is de maat vol.. kijkt ie me aan hihi zegt ie.. denk noujaaa zeg.. naja schreeuwen helpt ook niet weet ik wel maar dan heb ik m`n kookpunt bereikt hoor pfff hormonen spelen ook nog eens een rol..:(

+ afgelopen nacht weer drama. eerst half 2 wakker. Arie eruit slokje water weer slapen tot half 3 Arie weer t zelfde.. ligt ie net krijssen! dus ik eruit en eerst na 5 toen na 10 toen na 15 min even een aai over z`n bol lekker slapen tot morgen.. maar slapen ho maar hij is gewoon klaar wakker! :(
    Dus heb de deur dicht gedaan en we hebben em laten krijssen.. weet niet hoelang, :) maar uiteindelijk is ie toch gaan slapen..

zo nou weer een heel geklaag morgen eindelijk op vakantie!!! :D

Liefss

7. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    YOEHOE!!! Isis heeft afgelopen nacht eindelijk weer een keer een nacht doorgeslapen en de hele nacht in haar eigen bed geslapen. En ik heb haar een half uur geleden naar bed gebracht en ze is direct gaan slapen. Dus hopelijk was dit een sprong die nu is afgelopen. Ik wil ook echt niet dat ze tot haar negende bij ons blijft slapen, maar ik merkte bij Nils dat vanaf een jaar of drie was het heel makkelijk om uit te leggen dat hij in zijn eigen bedje moest slapen en deed dat toen ook.

Dag: pff, wat een spannend verhaal, maar gelukkig met een happy end! Flink schrikken, gelukkig nu alles goed.

8. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dag: heftig zeg poeh wat schrikken..

Effe snel; Bas vandaag neusamandelen eruit en buisjes. Kno arts zei dat de amandelen erg groot waren voor zo'n mannetje hij kreeg idd geen lucht meer door zijn neus:$. Ook uit de oren kwam erg veel vocht. Dus het praten gaat nu al beter dus dat zal hij snel inhalen. Ga weer naar Bas toe hij wil bij mama hangen;)

9. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Goedemorgen,

Sawi: beterschap met Bas!

Dani: fijne vakantie!

bij ons in bed slapen: Nathan heeft vannacht weer helemaal in zijn eigen bed geslapen:) maar de 2 nachten daarvoor lag hij bij ons. Nu was hij donderdag opeens ziek, alles spuugde hij er uit, en als hij niet lekker is wil hij altijd bij ons. Laten huilen heb ik ;s nachts eigenlijk ook geen zin in:) Hij raakt helemaal overstuur dan en bij ons in bed is dan de makkelijkste oplossing:). Vrees dat Nathan op mij lijkt, heb als kind heel wat bij mijn ouders in bed geslapen omdat ik eng droomde enz.;)

10. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Hoi hoi

Was tussendoor wel een paar keer geweest om te lezen maar schreef niets...
    Nu ff reageren:
    @sawi, sjee het was dus echt wel een nodige ingreep zeg maar! Beterschap voor Bas hoor!

@juffie, fijn dat hij weer in zn eigen bed heeft geslapen. Is hij alweer beter dan?

@dag, sjee dat lijken me spannende dagen te zijn geweest.... :( fijn dat alles goed is!!

@dani, hopelijk is jarno op vakantie beter te pas. Heel veel plezier!!

@in eigen bed slapen
    Vince heeft misschien 1 keer bij ons in bed geslapen....toen hij baby was. Wel eens vaker geprobeerd maar het was nooit een succes, hij werd er alleen maar drukker of vervelender van. Hij wordt nog wel eens snachts wakker maar weet niet beter dan dat hij in zn bed blijft. Wel prettig vind ik zelf.

Vanochtend was Vince al om 6 uur wakker...toen na een half uur jengelen bij ons in bed genomen, maar dan wil meneer tv kijken. Toch maar naar beneden gegaan, kan manlief nog wat slapen. Mijn ochtend begon om 5.15 want toen meldde Morris zich al. Maar die slaapt nu nog hoor :)

Vince vroeg van de week erg veel aandacht, lijkt wel of hij er meer moeite mee krijgt dat hij mijn aandacht moet delen...al past het ook bij de leeftijd EN hij heeft er een hoektand bij.
    Ik blijf het wel lastig vinden om mijn aandacht eerlijk en met kwaliteit te verdelen, al zei de CB arts dat ik me daar niet schuldig over moest gaan voelen, dat vond ik wel fijn :)
    Morris is een heel rustig schatje en doet het erg goed. Die vergeet ik soms haast door de aandacht die Vince opeist!

11. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    @dag en jessica nee geen regelmaat..had vorige week maandag ongi moeten worden en nu nog steeds niks!

@dag ohjee das even schrikken gelukkig is alles goed!

Diego slaapt sinds deze week 's middags niet meer :S...heb al eens geprobeerd i.p.v 13u, 14u naar bed maar helpt helemaal niet hij gaat niet huilen ofzo maar ligt de hele tijd te zingen, praten en lachen haha! nu zei mijn moeder dag ik 1,5jr was en toen al hele dag op was maar hoop toch niet dat diego nu al hele dagen op gaat zijn! maar het zij zo!

12. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    joss: Ja gelukkig heeft Nathan niet meer gespuugd. Eten heeft hij alleen nog niet zo'n trek in maar dat komt vanzelf wel weer.

13. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hey

Nog ff gauw voor we gaan.. Jarno ligt te pitten.. dus zo ff auto inpakken..
    Vanacht weer zo krijssen en auw gillen dat we em toch maar bij ons in bed gelegd hebben t mannetje is echt niet lekker en zo verkouden..
    alleen slaap ik zelf dan een suk slechter en dit al een aantal dagen dus voel me savonds een beetje brak.. maar goed..

Denk dat Jarno ook in een sprong oid zit.. overdag ook zo vervelend.. en heel veel aandacht willen.. hmm net was ik aant stofzuigen en dan speelt ie wel weer lief.. met vlagen dus.. Hopenlijk gaat het straks goed in de auto..
    2 en half uur.. pff hihi

@ Sawi fijn dat de ingreep geholpen heeft! Hoe is het nu?
    Zielig he om je mannetje zo te zien?!
    Beterschap!

@ Dimmel oei weer geen regelmaat.. of???
    Nou al van de slaap af? ojee vermoeiend hoor!
    Vind het heerlijk als Jarno nog ff tukkie doet en hij heeft er op moment zeer behoefte aan slaapt zo nog anderhalf a 2 uur! Heerlijk ;) Kan ik ook ff bijtanken ;)

@ Joss dat gevoel heb ik nu ook.. kan ik straks m`n aandacht wel verdelen over die 2.. Hoe gaat Jarno t vinden enz..
    lastig he?! maar voel je vooral niet schuldig! Dan moet Vince maar ff leren wachten ;)

@ Juffie dank je! en Beterschap! Gelukkig heeft ie niet meer gespuugd!

@ Vic fijn dat Isis weer in dr eigen bed heeft geslapen! Knap je zelf ook van op he?!

Nou toedeloe dames!!
    (kom vast nog wel spieken in de vak :D)

Liefs

14. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dani: het gaat super. Max is er met een verkoudheidje erger aan toe:D. Hij hoort zelfs de kleine geluidjes. Wat is dat nou voor geluid??
    - heel veel plezier van het weekend

Middagslaap ga ik vanaf volgende week schrappen dan wordt de klok verzet vandaag was hij weer om 5.30 uur wakker.

Dimmel; balen dat er 'normale' cyclus is.

Juffie; beterschap

Jessica oei zware baby, hoop dat ze je goed in de gaten houden. Veel plezier op schiphol.

15. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Dimmel: wie weet is het tijdelijk. Isis heeft ongeveer 1 1/2 week niet 's middags geslapen of na heel veel strijd en ook 's avonds met naar bed brengen was het een ramp. En opeens van de ene op de andere dag is het over. Ze gaat 's middags weer zonder problemen naar bed en 's nachts slaapt e weer de hele nacht in haar eigen bed.

Sawi: Nils was ook 2 toen hij stopte met de middagslaap. Die werd ook elke ochtend om half zes of soms nog vroeger wakker. Hadden jullie dat bij Bas ook? Sterkte met Bas en fijn dat het goed is gegaan.

Joss: ik had hetzelfde toen Isis net geboren was. Het gebeurde wel dat ze tussen haar slaapjes door alleen in de box lag, omdat Nils al mijn aandacht vroeg en zij weer naar bed moest en ik haar dan niets eens even aandacht had kunnen geven. Dan voelde ik me ook wel eens schuldig, maar ja het is gewoon druk met twee kids en alle andere dingen. Maar ik heb absoluut niet het idee dat ze er onder geleden heeft. Er is geen vrolijker meisje dan Isis.

Dani: vakantie? Geniet ervan!

Juffie: heel herkenbaar. Ik kan me nog herinneren dat ik als kind 's nachts uit mijn bed sloop om snel bij mijn ouders in bed te kruipen.

16. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Victoria: Bas sliep met 2 niet meer maar met 2,5 wel weer soms omdat hij naar de peuterspeelzaal ging. Max ga ik denk ik inschrijven voor maart.

Degene met oudere kinderen: zijn deze al ingeschreven voor zwemles. Bas begint aug 2011 met een versnelde cursus. Wist niet dat zwemmen zo duur was.

17. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    @vic, fijn om te horen dat het schuldgevoel herkenbaar is. En idd, ze weten ook niet beter en als ze tevreden en vrolijk zijn...:)

@slapen
    Pfff het lijkt erop dat Vince misschien echt geen middagslaap meer nodig heeft. Hij slaapt nog wel smiddags 2 uur, maar savonds is hij lang aan het spelen in bed (tot 8 uur/ half 9) en wordt sinds een aantal dagen om klokslag 6 uur wakker. Hij wil dan ook echt uit bed :(

Vandaag is hij voor het eerst wennen bij de nieuwe gastouder. Ik haal hem om 12 uur weer op. Hij was er 1 keer eerder geweest om kennis te maken, met ons erbij. Maar hij wandelde zo door naar binnen en ging gelijk spelen. Hoefde niet te huilen toen ik wegging....gelukkig. Voelt altijd zo tegennatuurlijk om ze de 1e keer weg te brengen naar een vreemde! Ben benieuwd hoe hij het heeft gehad.
    Ik denk dat hij wel wil slapen straks aangezien het een drukke ochtend voor hem was. MIsschien vanaf morgen eens proberen wat er gebeurd als ik hem niet laat slapen.
    Ik vind het wel jong hoor. Had liever dat hij zn ritme nog ff had aangehouden. Maar aan de andere kant, Morris gaat steeds meer op vaste tijden slapen en anders kom ik helemaal niet meer weg :)

18. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Joss: spannend zeg, hoe vond hij het vandaag?
    Idd 2 slapende op andere tijden dan kom je je huis niet meer uit. Misschien dat hij op sommige dagen zijn middagslaapje wel nodig heeft.

19. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    joss: hoe ging het bij de gastouder?

20. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Hey meiden!

Dani fijne vakantie meis!

Dagdromer, wat schrikken joh! Wel fijn dat alles uiteindelijk wel goed was!

Sawi fijn dat het met de buisjes en amandelen is goed gegaan!
    Quinn zit sinds begin oktober op zwemles. Kleine groepjes van max 6 kindjes.
    Ik betaal € 11 per les.

@middagslaapje Quinn heeft tot 3,5 middagslaapjes gedaan en dan soms ook best nog lang.
    Anaïs mist soms d'r middagslaapje als we weg zijn ofzo maar als we
    thuis zijn begint ze om half twaalf al van Moe mam A-ies slapen:D

@ Jessica ik had ook grote babies . Anaïs was zelfs ruim 10 pond met 38 weken. Fijn dat je in de gaten wordt gehouden.
    Succes met de laatste loodjes meis!

Joss alles goed gegaan bij de gastouder?

Hier weinig nieuws te melden.
    Zijn samen een weekendje weg geweest. We zouden naar Parijs gaan maar op het laatste moment kon mijn man wat moeilijker weg ivm werk dus zijn we naar Haarlem geweest. Ook erg leuk!
    Quinn vandaag thuisgehouden van school.
    Mannetje was vannacht zo ziek. Mijn zus dacht aan kroep toen ze hem zag en hoorde hoesten.

Ik ga gauw een wasje vouwen. Boel te doen hier!

Deel Deze Pagina