Hallo allemaal ik meld me hier ook.... nieuw !! ik heb een zoontje van 03-12-2008. Ik post vooral veel bij alleenstaande mama's ik ben dus alleenstaande mama van 30 en heb 1 zoontje die dus ook bijna 2 wordt... jeeh wat gaat de tijd snel. Vind het gezellig als ik hier mee mag kletsen groetjes
Hoi hoi Nou Jarno heb ik afgelopen nacht wel weer bij ons in bed genomen.. anderhalf uur liggen brullen ik kon er echt niet meer tegen.. en hij kroop helemaal tegen me aan en viel in slaap.. ik slaap dan zelf wel wat slechter.. Had vandaag Cb gebeld zouden terug bellen voor 13:30 maar hebben ze niet gedaan lekker weer.. misschien hebben die nog een tip die we niet geprobeerd hebben. @ Juffie ja zo zie ikt ook voor me snachts van de ene kamer naar de andere of met z`n 4ren in bed.. pff vreselijk haha Vanacht had ik ook zoiets slaap gaat voor hoor.. @ Sawi ik heb nu ook een nachtlampje er in gedaan eens kijken of dat helpt! Had een eendje gekregen (wit licht) kan ook kiezen uit rood, blauw of geel.. misschien dat ie dan minder bang is? we gaan het zien.. ja zo`n babybelt is het zelfde geloof ik. Dat is toch zo n verstevigings band? ik mag em wel om van de therapeut maar niet de hele dag omdat anders m`n spieren lui worden en ik meer ga doen dan ik kan omdat ik de pijn door die band minder voel? kan ik em niet van je overnemen? @ mama met zoon welkom! Volgens mij heb je eerder met ons meegekletst of niet? Is jou zoon ook zo`n boefje? Oh en als je in / op de lijst wil moet je mij of dimmel ff pben --- vandaag dus bij therapeut geweest paar oefeningen mee gekregen, gaat redelijk nu werd wel ineens heel duizelig en alles draaien. had ik vanacht ook.. nu las ik dat je eigenlijk niet meer op je rug moet slapen, omdat je kindje / je buik dan een belangrijke ader dicht kan drukken waardoor je zuurstof te kort krijgt en dizzy word.. nou vanacht zat ik echt in de draaimolen jee werd er misselijk van en m1n hele buik precies die bol deed pijn!! Dus moet echt op m`n zij slapen maar schijn in m`n slaap terug te rollen.. op t werk mag ik niet te veel tillen, moet op een goede stoel zitten en vaker pauze houden.. nou ik ben benieuwd.. Maar nu sta ik woendsdag middagen in nov alleen op 5 kindjes. 1 a 2 baby`s en 1 of 2 van 1jr en 1tje rond de 3 nou dat ga ik dus echt niet meer alleen doen.. want dan zit ik zo in de ziektewet en dat wil ik echt niet hoor! Nou weer genoeg geklaagd Hoop dat Jarno ff gaat slapen nu fijne avond nog! Liefs
ja mijn zoon is ook een boefje ik ben trouwens pedagoog. werk als opvoedbegeleider dus. betreft slapen / slaapproblemen... herkenbaar. is vaker in deze leeftijd. redenen: - hernieuwde verlatingsangst - dromen / nachtmerries (gaan nu in deze leeftijd toenemen) - onrust - eventuele drift / koppigheid ; zin willen doordrijven en grenzen zoeken - angst voor onbekende dingen neemt toe en ook gevoeligheid voor sfeer tips die kunnen helpen - een avondritueel - muziekje met slapen gaan aan doen - 's avonds in bad doen - massage - nachtlampje verder denken aan: -heeft hij genoeg gegeten - is hij moe of nog niet (anders kun je beter nog even wachten met naar bed brengen) - warm genoeg aangekleed ( of juist koel genoeg) dus let op temperatuur - is er niets medisch (pijn, ziek, tanden enz) - heb je hetzelde gedaan als andere avonden - elke avond zelfde boekje gebruiken voor bepaalde tijd - even kroelen voor het naar bed gaan in eigen kamer... dus alvast rust inbrengen - eventueel warme melk geven - bij benauwdheid; insmeren met bv. luuf of half ui in kamer leggen - is het te licht / donker verder kun je denken aan stappenplan 1) volg je ritueel 2) leg je kind op bed 3) maak duidelijk dat je weggaat doe dit met een dag dag en rustig maar vastbesloten 4) als je kind huilt wacht 10 min. 5) huilt het nog... ga dan terug en zeg dat het moet gaan slapen 6) wacht weer 10 min. 7) je kan vervolgens kiezen of je erbij gaat zitten of dit steeds weer weggaan consequent blijft volhouden. neem je eenmaal de kleine bij je in bed dan zal dit een gewoonte worden / blijven op deze leeftijd totdat dit wordt doorbroken. Zelf laat ik hem vaak even gecontroleerd huilen, ga er anders even bijzitten en alsnog weg. alleen als mijn kleine echt ziek is of zo slaapt hij bij mij. dus ja... dit soort slaapproblemen zijn in deze leeftijd echt herkenbaar evenals met eten (wil vrijwel niets eten nu) en de nee fase enz. lekker uitdagend maar ik vind het schitterend.
mamametzoon welkom! sorry meiden heb niet zo terug gelezen doe ik zometeen! en ik zal echt vaker hier komen! Zondagavond kregen we politie aan de deur, is er tussen 14u en 15.30 bij de buren ingebroken maar we waren niet thuis dus niks gehoord! Gister zagen we de mensen helemaal kapot ervan en hoorde we dat ze de achterdeur open hadden dus die hebben geen inbraaksporen en krijgen dus niks vergoed van de verzekering. Tv, laptop, kleren en sieraden weg! Merk aan mezelf dat ik nu meerdere keren per dag check of de achterdeur is afgesloten haha! Hier gaat verder alles zijn gangetje. Diego is een echte peuter, als hij zijn zin niet krijgt gaat hij schreeuwen! Hij zegt alles na dus als ik dan zeg papegaai zegt hij papelaai haha! Vandaag is hij 23 maand, volgende maand wordt hij 2! het vliegt echt om! Heb al uitnodigingen klaar liggen en al slingers met 2 erop gekocht! nu nog even kijken welke taart we gaan bestellen. Vanmorgen werd ik wakker met misselijkheid en gisteravond ineens vette hoofdpijn! me temp was vanmorgen laag dus misschien is het over of een innestelingsdip! Ga even alles terug lezen!
Dimmel; zou ook alles checken, erg hoor niets vergoed. Leuk he de voorbereidingen voor het feest. Ik denk dat ik hier een koekiemonster taart ga maken. Max is een echt koekiemonster Dani: duik straks even achter de schuine kant in een van de dozen moeten ze zitten. Wel goed aangeven wat je wel en niet kan op het werk. Mamametzoon: Welkom
Hallo allemaal Weer wat beter nieuws hier. Mijn man is weer thuis en alles gaat tot nu toe goed. We voelen elkaar beter aan al is het wel aftasten. Hij lijkt ook zijn woede sneller te voelen en neemt dan afstand. Kon hij hiervoor nog niet. Morgen weer naar de therapeut en dan nogmaals vragen om medicatie zeker voor de bavlling want daar kijkt hij zo tegen op. Hij is bang dat hij zo zenuwachtig word dat hij zichzelf niet meer in de hand heeft. Vandaag controle gehad bij de vk alles is prima volgende week gaan we kijken of ik gestript kan worden jippie. Verder een k.t dag gehad met onze meid. Ze wilde niet slapen tussen de middag was om 7.00 wakker(ipv 8.00-8.30) en leek de hele dag wel hyper. Ze stuiterde door het huis. Erg leuk als je man nachtdienst heeft en ik niet veel meer kan hebben. Dus ik zit als een zoutzak op de bank en mijn man ook. @mama met zoon Welkom bij ons. Was je al eens eerder bij ons geweest?? Van welke decdemberdata is je zoon?? Dank je wel voor je tips! Al slaapt de mijne tot nu toe `s nachts goed maar helaas dus wel eens overdag niet. Ik hoop dat het gewoon een slechte dag was kan het nog wel even gebruiken als ik eerlijk ben. Fijne avond allemaal
Wij gaan Lilly`s verjaardag niet vieren in December. We gaan het waarschijnlijk vieren in Januari want met de baby, sint, kerst enz hebben we het wel even druk genoeg. En gelukkig weet ze het nog niet echt. Wel mag ze dit jaar op haar echte verjaardag trakteren en gelukkig wil mijn schoonzusje de traktaties erg graag maken.
Hey dames! @ mamametzoon alles wat je opnoemt hebben we gedaan en geprobeerd Niks helpt. ook hebben we al heel lang t zelfde slaapritueel en doen we geen gekke drukke dingen voor hij naar bed gaat. snachts knuffelen we hem geven we hem evt slokje water leggen we hem terug en zeggen lekker slapen tot morgen en lopen dan weg maar hij is echt helemaal overstuur en krijssen niet normaal! Hij roept dan ook om iedereen oma nou? opa nou? mama? mama nou? enz.. Heb vandaag contact gehad met cb en omdat het begonnen is naar de kno operatie dus keel en neusamandelen eruit zegt ze het is puur angst. Ook omdat hij niet ligt te keten bij ons in bed maar zich aan mij vast klampt en in slaap valt. en af en toe voelt of we er nog zijn. Hij huilt ook wel eens in z`n slaap. Er gaat heel wat in t koppie om. Ze zei ook nog dat als we em laten huilen dat je de angst forceert dus het erger kan maken, ze vroeg of we een probleem hadden met bij ons in bed, aangegeven dat ik dus 26 wk zwanger ben en ik ook aan m`n nacht rust moet komen. Ze zegt je kunt een campingbedje proberen bij ons op de kamer maar ook dus gewoon in bed. Wel altijd in z`n eigen bed leggen en wie weet slaapt ie eens een nacht door. Volgens haar is het straks ineens over.. Ben benieuwd!! Kan me er wel een beetje in vinden maar niet helemaal zeg al straks liggen we met z`n 4ren in bed! wil hem toch wel naar z`n nieuwe kamertje.. ja zegt ze dan slaapt ie alleen op zolder! Zou dr zeker ff mee wachten tot Januari.. dus dan misschien tot Jan alleen overdag daar slapen.. ach we zien t wel.. maar had zelf ook wel t idee dat t angst was maar zo erg? @ Dimmel ojee wat erg van je buren! komt wel dichtbij dan he?! idd goed checken of je achterdeur dicht is! @ Sawi m`n leiding gevende gaf aan dat ze misschien ook een band heeft.. dat wacht ik dus eerst ff af.. heeft ze em niet dat zou ik er graag een van jou overnemen als dat kan! Ik heb vandaag gesprek gehad. ik zeg ik wil wel maar m`n lijf niet ze begreep het helemaal en denkt ook mee. morgenmiddag zou ik alleen staan met 5 a 6 kids heb aangegeven dat ik dat niet zie zitten. Nu ga ik samen met een andere groep of een collega die wisselt met mij zodat ik niet alleen hoef. Ik mag ook extra pauze halen en dan iemand inschakelen die op de groep komt zodat ik er ff af kan en een kwartier rust kan pakken.. vind het echt tof dat ze zo meedenken en dat dit kan! officeel zou ik 11jan met verlof gaan 4wk maar ik neem 2 wk vakantie op dus dan ga ik met kerst met verlof! dus nog 15 dagen werken in totaal hihi das wel af te zien! zo heel verhaal weer haha Ik ga ff douchen en dan optijd mn bedje weer in! Slaap lekker allemaal en fijne avond nog! Liefs
December mama`s 2008 Famke en Monique4 (26 nov, 3105 gram); 9500gram, 78 cm, maatje 80/86 (27 mei`10) Max en Sawi (28 nov, 2660 gram); 10.000 gram, 78 cm, maatje 80/86 (7 juni '10) Diego en Dimmel (2 dec, 4070 gram); 12.500gram, 83 cm, maatje 86/92 (08 okt '10) Luuk en mamametzoon (3 dec 2008, 3735 gram); 13000 gram, ongeveer 85 cm, maatje 86/92 (oktober 2010) kyana en Mama05 (6 dec, 3510 gram); 8355gram, 71.5 cm, maatje 68/74 (4 sept 09) Anaïs Juliette en pinguin72 (9 dec, 5120 gram); 11.600 gram, 82,5 cm, maatje 80/86 (4 juni`10) Lilly Barisa en acissej (10 dec, 4300 gram); 11.400 gram, 84 cm, maat 86 (9 juni '10) Stan en Dagdromer (10 dec, 3905 gram); 10700 gram, 83 cm, maatje 80/86 (15 juni '10) Alexander en AdrianaM (15 dec, 3320 gram); 9500 gram, 78 cm, maatje 80 (19 nov`09) Jarno Bart en Dani84 (20 dec, 3580 gram); 12.800 gram, 85 cm, maatje 86/92 (14 juni`10) Vince en Joss81 (21 dec, 4240 gram); 11.800gram, 81 cm, maatje 80/86 (12 apr `10) Joe en Aussie (23 dec, 4110 gram); 11.000gram, 84 cm, maatje 80/86 (28 aug `10) R en Moe (27 dec, 3690 gram); 10.500 gram, 76.5 cm, maatje 74 (4 dec`09) Nathan David en Juffie (5 jan, 3020 gram); 11.900 gram, 85,5 cm, maatje 86/92 (2 sept '10) Isis en Victoria (6 jan, 3905 gram); 11.500 gram, 80 cm, maatje 80/86 (5 maart`10) 6 meisjes & 9 jongens Oudere (3) Broertjes & (0) Zusjes Quinn: 1 september 2006(pinguin) Bas (geb) (Sawi) Nils (geb) (Victoria) agenda 2011 Januari: Februari: 14: Jarno en Dani CB (arts) Maart: 28: Joe en Aussie CB Verjaardagen 4 Januari 1986 Dimmel 14 Januari 1978 Mama05 9 Februari 1973 Aussie 25 Februari 1978 Adriana 13 Maart 1979 Sawi 16 April 1980 Acissej 31 Mei 1981 Dagdromer 4 Juli 1984 Juffie 4 Juli 1984 Daniëlle 23 Juli 1988 Monique 9 september1981Joss 19 September1972 Pinguin 31 Oktober1985 Moe Opnieuw zwanger / bevallen van 2e of 3e kindje! Bevallen: Morris en Joss (datum, gram) Zwanger: Acissej : 20 nov 2010 Dani : 8 febr 2011 Juffie : 20 febr 2011 Dagdromer : 13 apr 2011 Dames die er voor gaan: Dimmel Marleen Willen jullie nog iets veranderd hebben graag pb naar Dani of Dimmel. Thanx Aanvullingen en wijzigingen ook doorgeven dames
@ Jessica gelijk gepost.. Fijn dat het iets beter gaat in de thuissituatie en dat je bijna gestript word! Ik hoop echt voor je dat het dan doorgaat zetten!! Succes! irritant he als de kids van die rot dagen hebben! Succes ermee kan me voorstellen dat het pittig is al je op t laatst loopt En dan helemaal in jouw sitauatie! toi toi! xxx
Dani: Ik vind angst inderdaad heel aannemelijk klinken. Er gaat zo veel in zo;n koppie om. Zelf kan ik het ook echt niet hoor om dan te laten huilen. Nathan was vannacht bijvoorbeeld ook weer wakker. Helemaal overstuur, waarschijnlijk eng gedroomd ofzo. Sliep bij ons in bed binnen 5 minuten weer. Toen teruggelegd en hij sliep weer verder gelukkig. Doen waar jij je goed bij voelt hoor! Oh wat klinkt dat heerlijk trouwens ngo maar 15 dagen werken Jaloers Jessica: fijn dat het wat beter gaat nu. Dimmel: hoop mee op een innestelingsdipje. mamametzoon: welkom! Leuk dat je mee komt schrijven. Fijne avond allemaal.
Zoals jullie zien gisteravond ongi geworden. Nu uitgaande van cyclus van 51 dagen zou ik 24dec ongi moeten worden dus wie weet een mooi kerstkadotje ... @dani ohjee dat kan inderdaad mijn nichtje haar zoontje heeft ook in het ziekenhuis gelegen en operatie gehad en had inderdaad hetzelfde maar ze hebben hem wel moeten laten huilen! soms huilde die 2u lang! ja is te dichtbij haha maar goed, wij zijn wel slim en sluiten alles als we weggaan! @jessica fijn dat het beter gaat nu met je man! @juffie dus geen innestelingsdipje maar goed! @sawi ja ik denk een cars of bumba taart. Eerder bumba dan cars want vind hij veel leuker haha maar eens kijken naar de mogelijkheden!
Hey allemaal Jeej! Jarno sliep vanacht lekker door! in z`n eigen bed! papa en mama helemaal uitgerust dus haha Wel was ie om kwart over 6 wakker en toen hebben we em bij ons gelegd. ben benieuwd vandaag.. @ Juffie wat fijn dat je em terug kan leggen! kan t wel eens proberen.. denk niet dat t gaat lukken haha Maar als ie huilt leg ik em nu lekker tussen ons in hoor.. slapen we alle 3 tenminste.. Heerlijk aftellen nu! @ Dimmel he jammer dat je ongi bent we duimen voor een kerstcadeau! @ verjaardag.. ben ik nog helemaal niet mee bezig hoor.. denk maar gewoon weer een lekkere slagroomtaart van de warme bakker was vorig jaar echt lekker. Op t kdv trakteren moet ik nog over nadenken wat we gaan doen! vandaag erg druk op t werk dus nu nog ff relaxen voor ik weer aan de bak moet! Liefs
hallo allemaal!! Mamametzoon, welkom!! Dani, fijn dat het vanacht wel goed ging. Jessica, fijn dat jullie allemaal weer thuis zijn. Hopelijk kunnen ze de medicijnen aanpassen indien nodig. Succes met de laatste loodjes. Dimmel, ohhh wie weet wel een mooi kerstkado Ik ga weer snel verder. Er is er een wakker.
Hallo dames, Jullie zullen wel denken van huh wie is dat nou? Denk maar heeeel goed na en dan zullen jullie het wel weten Heb mn andere account verwijderd omdat iemand mijn foto's van F. gebruikte:x Dus nu een beetje meer privacy tot ik me weer wat zekerder erover voel. Als jullie niet weten wie ik ben, pb maar.. Met F. gaat alles goed. Ze leert iedere dag zoveel dingetjes bij!! Ze kan nu ook echt springen, doet ze het liefst de hele dag door Veder kan ze ineens heel veel praten, leert echt snel woordjes bij. Komen nu ook al kleine zinnetjes, al verstaan we nog niet echt alles. 18 November moeten we weer naar het CB, ben benieuwd hoeveel ze weegt en hoe lang ze is. Inmiddels al de uitnodigingen de deur uit want morgen over 3 weken is ze alweer jarig!!! Met mijzelf gaat het wat minder.. Zit weer richting n depressie te gaan merk ik. Lichamelijk is het ook k*t. Kan gelukkig in december terecht bij een reumatoloog omdat ik zoveel pijn in mn spieren heb. Wordt trouwens ineens veel later en korter ongesteld.. terwijl ik gewoon aan de pil ben en altijd dezelfde cyclus heb gehad. Maar nu wordt ik 1 of 2 dagen later ongi en ipv 7 dagen gaat het nu 2 dagen ongi, dan 2 dagen niet en dan 2 dagen wel weer Dus denk dat stress ook niet goed daarvoor is, want dit heb ik nog nooit gehad. Ga morgen even naar de dokter ermee. Heb nog niets teruggelezen helaas, zal proberen om straks nog even op een paar mensen te reageren.
Wat idioot dat iemand jouw foto's gebruikt mammavanF! Hoe ben je daar achtergekomen? (ik ga gelijk mijn foto's eruit halen) Zorg je dat je goede begeleiding krijgt meis! Depressie is niet niks! Mamma met zoon welkom terug! Ik herinner me je nog van vorig jaar volgens mij. Ik kan niet lang reageren meiden. Moet met Quinn naar de kinderarts. later!
Hallo meiden....sorry heb een aantal dagen niet gepost. Kwam er gewoon niet van. @mamavanF, ik weet wie je bent hoor . En net als ping zegt, WIE DOET DAT...ik ga ook ff foto's verwijderen. Balen dat het slecht met je gaat. Kun je nog wel een beetje genieten van je meiske? Sterkte hoor!!! @dani, sjee wat heftig kan zon ventje daar dan op reageren he? Best sneu hoor. Lastige situatie. Ik denk dat ik ook zou wachten tot hij iets relaxter is en idd gewoon overdag wel op zn nieuwe kamer te slapen leggen zodat ie al wat went. Snap dat jij ook aan je rust wil toekomen.... @jessica, zie dat je 2-11 voor het laatst hebt gepost....is het al zover??? Spannend hoor. Als je hier niet meer spreekt voor de bevalling: TOI TOI TOI en snel laten weten hoe het met je gaat meis!!! @dimmel, ai ai ai jammer dat het weer niet raak was. Hoop echt op een mooi kerstkado! @mamametzoon, welkom! Hoe meer zielen hoe meer vreugd ennuh handig zon vraagbaak in het forum Verder weet ik het ff niet meer....sorry!! Vanochtend zijn mn boys allebei naar de oppas geweest. Pfff morris was bek af, hongerig en zat tot aan zijn nek in de poep toen ik hem haalde . Dat laatste was natuurlijk (hoop ik hihi) toeval maar wel erg sneu...hij heeft zich nog nooit onder gepoept....hij slaapt nu al dik 2 uur. Ze zei dat het wel goed was gegaan maar ach ach wat was ie moe. En ze had hem geen flesje gegeven omdat het erom spande of ie die nodig had. Dat was ook zo....maar toch wel sneu. Ach ik weet ook niet waar hij de meeste last van had. Het kan in ieder geval alleen maar beter gaan. Vince deed het prima. Ik heb lekker al cadeautjes gekocht voor de kerst, sint en zn verjaardag. Had nl kortingsbonnen van top1toys en die waren alleen deze week nog geldig. Scheelde wel veel geld.
Meiden kan ik ook fotos die ik ooit zo via mn pc in een bericht geplaatst heb, verwijderen? Het lijkt alsof dat niet lukt nl....
@ Joss Nee hoor hier is nog niks gaande. Helaas helaas helaas. Mijn moeder begon al over olijfolie en mijn man over sex haha. Ik heb nog alle tijd eigenlijk maar ik wil zo graag mijn moppie zien en ik wil er ook gewoon graag vanaf. Vind het steeds zwaarder worden, ik slaap veel en kan nog maar weinig doen in mijn huis en dat ben ik niet gewend. Ik weet niet hoe je die foto`s eraf haalt. Geen idee?? @mama van F Weet natuurlijk wel wie je bent. Gelukkig hebben we ook niet veel mama`s meer hier en weinig kids met een F. He meid wat naar een depressie heb je al hulp of medicatie?? Ik lees dat je het al een keer hebt gehad uit je verhaal was dat lang geleden?? Wat ziek dat iemand je foto`s gebruikt. Heb gelukkig laatst al alle foto`s eraf gehaals behalve de babykamer. Maar een naar idee dat je het gewoon niet meer je kind kan showen. @Dani Van jou word vast wel iets verwacht omdat je op het kdv zelf werkt. Je zal ook wel van alles al hebben gezien de afgelopen tijd. Gelukkig doet mijn schoonzusje het want ik heb totaal geen inspiratie en ben niet creatief. Hoe is de 2de nacht gegaan met Jarno?? Hier dus nog niks gaande. Ik ben alleen zo moe ik slaap veel en er rommelt wel wat. Ik heb regelmatig buikpijn maar niks zet zich door. Dinsdag moet ik weer naar de vk en hoop dat ik dan gestript kan worden. Het liefst wil ik dat ze uit haar zelf snel komt maar ik ben mijn olifantendracht nu wel zat. Ik hou jullie op de hoogte gr
Joss als je via gebruikersinstellingen(links bovenin) op bijlagen(helemaal onderaan) klikt Kan je de foto's selecteren die je wilt verwijderen. Jessica ik ga je even toevoegen op Hyves als je dat goed vindt(via de dec 2008 pagina) Net terug uit het ziekenhuis. Moet mezelf en Anaïs en manlief nu ook laten testen op coeliakie. Met Quinn was alles goed. Wel apart dat hij in het ene ziekenhuis 1,5 cm korter is dan in een ander ziekenhuis. Hartruisje was nog aanwezig maar waarschijnlijk onschuldig. Anaïs begint een echte dame te worden. Staartjes, speldjes etc wil ze in d'r haar en dan ook nog naar de piegul toe om haarzelf te bewonderen!