December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Jessica: Het probleem bij mij is alleen dat de productie heel goed op gang was en er de eerste dagen voldoende uit kwam. Het is dus van het ene op het andere moment een dramatische daling gekomen, zonder duidelijke oorzaak.

2. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ vis heb jij van vitD ook op olie basis dan of gewone? Ik doe de druppeltjes op een lepeltje doorelkaar en dan giet ik het in z`n mondje..

Liefss

3. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Hey dames.

Famke is volgens mij echt niet in orde... Ik weet gewoon echt niet meer wat er is... :(
    Probeer van alles maar ze blijft huilen.
    Heb wel iets anders voor de spruw gekregen want die was nog niet weg. Heb nu daktarin gekregen, vind het wel akelig om te geven, ben bang dat ze zich verslikt erin. :(

@Ranj: Kan het kwaad om die rijstebloem te geven? Zat er zelf ook al aan te denken om een halve eetlepel door de laatste voeding te doen.

Ga zowiezo aan t cb vragen of ze niet andere voeding nodig heeft... Ze drinkt nu ong 150 cc maar drinkt niet altijd alles op, maar na 1,5/2 uur heeft ze wel vaak weer honger! :confused:

Wil iemand in de lijst zetten dat Famke donderdag haar 1e prikjes krijgt?
    Ben bang dat ik die lijst verpruts haha :)
    Gewicht en lengte enz, zet ik donderdag wel erin.

4. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Meiden met onrustige kindjes, tussen de 4 en 6 weken vindt vaak het eerste sprongetje plaats volgens oei ik groei.
    Heb vanmiddag nog in het boek zitten lezen (aanrader) en dan herken je en boel!

Sterkte en hopelijk wordt het gauw beter!

Hier trouwens al voor de 2e keer spruw, niet mn meisje, maar mijn boobies. Auw auw auw!

5. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    hoi lieve schatten!

was jullie ineens kwijt :cry: kreeg al een tijdje geen mail meer van zwangerschapspagina dus ik dacht: ff kijken wat er aan de hand is! maar ze hebben t bevallingsforum dus gesloten :oops:

hoe gaat het met jullie allemaal?

Hier alles nog steeds top! hij doet het geweldig! alleen komt hij 's nachts rond half 5 nog voor de fles! we hebben al van alles geprobeerd maar hij wil niet echt doorslapen nog..

6. Tinker

Tinker Actief lid

30 okt 2006
    305
    0
    0
    Zwolle
    Heb vandaag nog maar weer een naar het CB gebeld en om advies gevraagt voor sylvio. Ze denken toch dat hij tijdens het drinken van de fles teveel lucht binnen krijgt. Ik heb namelijk de avent flesjes want daar zat een kleinere speen op dan die van Difrax. Met me toch geadviezeerd om terug te gaan naar de Difrax flessen en dan helemaal comfort met een klein beetje jbpm er bij in te doen om het nog dikker te maken zodat ie de fles niet zo snel op drinkt. Want dat deed ie daarvoor namelijk bij de Difrax flessen.
    Hij doet namelijk over de fles misschien 10 minuten 15 minuten. en het moest toch echt wel 20 minuten duren. Dus probeer ik dat nog wel.
    Ik grbruik de infacol ook al wel een week bijna, maar als ie natuurlijk heel veel lucht binnen krijgt kan het er niet helemaal weg gaan met dat spul. Trouwens bij het CB hier wisten ze geeneens wat het was dus adviezeerde ze het ook nog niet......hihihi Sylivio krijg nu 7 flessen van 90cc

Vitamines hoef ik nog niet te geven zometeen als hij minder dan 500cc aan flesvoeding binnen krijgt, dan pas hoef ik daar mee te beginnen dus dat duurt nog wel even.....hahaha

liefs milou

7. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    He dames!

Alles ok met alle mama's?
    Heb jullie weer gevonden, hoop dat ik weer wat meer mee kan kletsen.

Met ons gaat het super!
    Jara doet het perfect. Ze groeit als kool en is erg lief. We horn haar alleen als ze honger heeft, en ze jammert soms een klein beetje als ze last heeft van krampjes.
    We stappen op dit moment over naar de Omneo voeding van Nutrilon.
    Hopen dat het met de krampjes en het terugspugen van de voeding wat beter word.
    Ze drinkt nu 150 ml om de 5 uren en snachts om de 6 uur.
    En die flesjes heeft ze binnen 10 minuten leeg :confused:
    Hopen dat het helpt dus!

Met mij gaat het ook super. De bevalling en de tijd erna zijn me echt heel erg meegevallen en was ook al snel weer op de been en aan de wandel.
    Het kraambed is niet veel gebruikt, alleen voor de controles en om de was op te vouwen :D

Is de bevalling en zo jullie ook meegevallen of is het tegengevallen?

Liefs Marleen

8. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    Is de zwangerschapslijst niet meegekomen deze kant op?
    Iemand die me er hier bij wil zetten? (ben een giga muts in dat soort dingen :( )
    Jara was 2800 gram bij de geboorte en 48 cm. Hoe lang en zwar ze nu is gaan we volgende week bekijken op het cb.

9. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Hallo iedereen

Ik heb Tristan ingeschreven op www.ikbendeleukste.nl
    Dus als jullie zin hebben, stem zoveel mogelijk op hem

Groetjes Greta en Tristan

10. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    zijn achternaam is Ottens. Dus als je daarop zoekt krijg je zijn foto ervoor en kun je stemmen

Alvast bedankt! Ook namens Tristan

11. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Yorick en Peetje (8 okt, 1874 gram); 3875 gram, 54 cm, maatje 56 (12 jan 09)
    Tunc en Mamatje (16 nov, 2560 gram);
    Larkin en Smallgirl77 (19 nov, 3745 gram);
    Famke en Monique4 (26 nov, 3105 gram);
    Tristan en Miepje21 (26 nov, 3550 gram); 4100 gram, 53 cm, maatje 56 (23 dec.)
    Max en Sawi (28 nov, 2660 gram);
    Jara en Marleen4683 (30 nov, 2800 gram);
    Diego en Dimmel (2 dec, 4070 gram); 4655 gram, 55 cm, maatje ? (7 jan 09)
    Revi en Ranjeewha18 (4 dec, 3140 gram);
    Jamie en Vis1978 (5 dec, 4410 gram); 5500 gram, 56cm, maatje 56 (13 jan 09)
    kyana en Mama05 (6 dec, 3510 gram); 4310 gram, 52 cm, maatje ? (9 jan 09)
    Kian en Marije (8 dec, 3525 gram); 4710 gram, 56 cm, maatje 50/56 (12 jan 09)
    Anaïs Juliette en pinguin72 (9 dec, 5120 gram); 4960gram, 56.5 cm, maatje 56/62 (9 jan 09)
    Linde en Manny82 (9 dec, ? gram);
    Lilly Barissa en acissej (10 dec, 4300 gram);4505 gram, 53 cm, maat 56 (12 jan 09)
    Merel en Mama2be (10 dec, 4300 gram); 4480 gram, ? cm, maatje ? (30 dec 09)
    Ruwayda en Parel1988 (13 dec, 2915 gram); 3750 gram, 51 cm, maatje ? (? jan 09)
    Djayden en Leonie1986 (14 dec, 3330 gram);
    Alexander en AdrianaM (15 dec, 3320 gram);
    Ph. en Kiki80 (19 dec, 2900 gram); 3600 gram, 52 cm, maatje 56 (12 jan 09)
    Jordan en bianc (20 dec, 3060 gram); 3240 gram, ? cm, maatje 50 (31 dec 09)
    Jarno en Dani84 (12 dec, 3510 gram); 48 cm, maatje 50/56 (12 jan 09)
    Joe en Aussie (23 dec, 4110 gram);
    Sylvio en Tinker (25 dec, 3820 gram);
    Rana. en OemMujahid (27 dec, 3890 gram);
    Sterre en Marijke 84 (27 dec, ? gram);
    Jill en Mootjen (28 dec, ? gram);3230 gram, 50 cm, maatje 50 (5 jan)
    Selena en Rowenavb (30 dec, ? gram);
    Isis en Victoria (6 jan, 3905 gram);

16 meisjes & 13 jongens

agenda

januari
    13: Yorick en Peetje RSV prik
    14: Kian en Marije Osteopaat
    15: Yorick en Peetje CB (tweede prikjes)
    15: Famke en Monique CB (eerste prikjes)
    20: Jordan en Bianc CB
    20: Jarno en Danielle
    22: Alexander en Adriana CB
    22: Sylvio en tinker CB
    22: Jaimy en Vis CB
    27: Tristan en Miepje21 CB (eerste prikjes)
    29: Jill en Mootje CB

februari
    03: Revi en Ran CB
    04: Ruwayda en Parel CB 1e prikjes
    10: Lilly en Jessica CB 1e prikjes
    12: Anaïs Juliette en pinguin72 CB
    16: Kian en Marije CB 1e prikjes

Voor de meiden die wat willen veranderen in de lijst.
    Je klikt op Quote bij de gene die als laatste iets heeft aangepast op de lijst.
    Dan haal je begin van de tekst

12. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    @ Peetje, bedankt!

13. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    Goeden avond dames..

ik heb even een vraagje...
    ruwaydah slaapt op haar rugje maar de hele tijd met haar hoofdje naar de rechterkant..zelfs als ze op de comode ligt kijkt ze naar de rechterkant..

en ze slaapt ook niet echt vast.. van elk geluidje kan ze wakker worden..

ik probeer zo vaak mogelijk haar hoofdje te draaien maar binnen 5 min heeft ze weer terug gedraait.

14. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Miepje: wel leuk he deleukste.nl. Max staat er ook al een tijdje op. Heb je het aanplakbiljet ook al uitgeprint. Ga hem denk ik op de raam hangen. Ons overbuurmeisje doet nl ook mee ;)

Wij hebben een kussen waarbij Max bij iedere slaapbeurt op een andere zij wordt gelegd. Ze raden dat af. Maar Bas had binnen een week een scheef hoofd (afgeplat) omdat hij zo'n sterke voorkeurshouding had. Meteen zo'n kussen gekocht maar het hoofd is nu nog steeds niet mooi rond. Bij Max hadden we even gewacht en hij bleek ook een sterke voorkeurshouding te gaan ontwikkelen dus meteen het kussen er weer in. Of het nu mag of niet. Een afgeplat hoofd is echt niet leuk voor de toekomst. Gelukkig valt het bij Bas niet echt op door zijn dikke haardos.

15. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    Wij hebben ook zo'n kussen. Maar meer voor onszelf dan dat Jara een plat hoofdje heeft.
    Ik vind het wel prettig dat ze op haar zij ligt ivm met spugen. bovendien voorkomen we misschien een plat hoofdje. En volgens mij slaapt ze het lekkerst op haar zij.

http://www.baby-walz.com/SyEngine.php?A ... Position=4

Misschien heb je hier wat aan. Het heet een slaapsteun

16. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    @parel88, ik kreeg de tip om te kijken of de voorkeurshouding te maken had met 'naar het licht draaien'. Als dat zo is kan je misschien de wieg of het ledikant eens andersom zetten....

@victoria, balen zeg dat het zo slecht loopt met je voeding. Misschien wist je het al wel hoor, maar het is wel zo dat vrouwen met kolven soms problemen hebben....de toeschiet is dan veel minder en niet te vergelijken met het aanleggen aan de borst! Dat werd mij gelijk op het hart gedrukt door de kraamhulp...

@juffie, och meis je doet het vast allemaal goed. Ik moet zeggen dat ik je onzekerheid erg herken....ik had er de eerste 1,5 week ook veel last van. Daarna zakten mn hormonen wat en kon ik veel meer hebben! Hoop voor jou dat dat zo is. Ennuh lekker van je af huilen hoor! ;)

@marleen, welcome back! haha

Hier is Vince pas om half 7 in slaap gevallen! en hij was dus vanaf half 12 wakker, met 2 hazeslaapjes tussendoor! Nu sliep ie wel gelijk tot 20.45...
    Lekker gedronken en nu heerlijk bij papa op de borst tv kijken haha.
    Maar ik moet toch maar wat gedisciplineerder worden met terug in bed leggen en even laten huilen dus.... als ik jullie zo hoor ;)

Leuk dat er weer zoveel gekletst wordt dames!

17. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Jaaaaaaaaaa gelukt, eindelijk een foto van Vince in mn album! Is het geen PLAATJE ;) :) (ben maar een klein beetje trots hoor!)

18. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    @Dani: Wij hebben vitamine D op waterbasis, dat schijnen baby's lekkerder te vinden.

@Tinker: wat grappig zeg. Wij hebben ook Aventflessen en de voeding gaat er ook erg snel in bij Jamie door die speen. Ik ben naar Prenatal gegaan om te vragen of ik dan misschien beter een Difraxfles kon gaan gebruiken en toen vertelden zij mij dat de grootte van het gaatje in de speen hetzelfde is als bij Avent. Dus ik gebruik nog steeds die aventflessen.

Nu lees ik dat jullie andere voeding hebben die dikker is. Nutrilon comfort ofzo? Is dat ook echt dikkere voeding en mag je dat zomaar gaan gebruiken?

@Marleen: goed om te lezen dat je zo lekker hersteld bent van je bevalling en dat het je zo is meegevallen. Ik vond mijn bevalling echt zwaar tegenvallen. Ben bijna 30 uur bezig geweest en uiteindelijk werd het een keizersnee. Ik heb er nog steeds wel een beetje last van en mag ook nog niet tillen. Maar zo cliché .... het is het allemaal waard.

Ladies, ik ga stoppen. Dennis wil online roulette spelen om zo een nieuwe badkamer bij elkaar te sparen :).

Grtjs!

19. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    @ Joss, wat een schatje! En leuk shirt ook!
    Wij hebben ook volgorde in het voeden, verschonen enz. Schijnt toch heel goed te werken.
    Misschien is het boekje 'regelmaat brengt rust' wat voor je. Wij hebben het te leen gehad van het cb. Niet dat het ontzettend nodig was maar wel interessant om te lezen.
    Als je wilt weten waar/hoe je het kunt krijgen moet je maar even pb-en dan zoek ik het voor je op.

@ Vis, De omneo voeding van nutrilon is idd wat dikker, dit komt doordat er johannesbroodpitmeel door zit. Ook heb je van friso de comfort voeding. Dat is ongeveer hetzelfde. Beide voor/tegen krampjes en spugen.
    Als het alleen om het spugen gaat kun je ook wat johannesbroodpitmeel door de fles doen, dat maakt het wat dikker en zwaarder waardoor ze langzamer drinken en minder spugen.

Ik stop er ook mee voor vandaag, Jara nog even haar flesje geven en hopen dat ze vannacht weer lekker doorslaapt.

20. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj lieverds..

ik ben al vanaf 5 uur wakker..
    kian werd wakker voor de fles omdat hij om 11 uur ma 50 cc had gedronken en ik er verder echt niets meer inkreeg haha.

maar omdat ik toch om half 7 op moest staan ben ik ma wakker gebleven en heb ik me ma alvast aangekleed enzo.
    Kian ligt nu nog even in de box verder te slapen en moet hem zo ma is gaan verschonen, omkleden en de fles.
    om half 8 moeten we weg na de osteopaat.

hoop echt dat Kian er baat bij zal hebben want gister had hij om kwart over 7 150 cc gedronken.
    en om kwart over 9 toen ik hem optilde om hem in bed te leggen heeft hij de hele 150 cc eruit gegooit met een groote boog over mij, zichzelf en mijn bed.
    hij was helemaal van slag daarna. zo zieilig om te zien!

daarna wou hij gelijk weer drinken ma dat heb ik toch gerekt tot 11 uur. want wou eerst even dat ze maagje tot rust zou komen anders was ik bang dat hij het er zo weer allemaal uit zou komen.

ik ga me ventje ma is verschonen die heeft net gepoept en ik ruik het aan de andere kant van de kamer nog haha.

liefs xx

Deel Deze Pagina