December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    @marleen: ja voelt goed he? :p

2. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    @ Leonie, Ja, best wel! ;) :D

3. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    goh wat is het hier stil zeg! iedereen lekker weekend aan het vieren?

Nou ik ga ook maar lekker met mijn hubbie op de bank! is lang geleden dat we daar tijd voor hadden!

4. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj meiden

dank jullie wel voor de lieve reacties op de foto :D hij was indd zeker de 35 euro's waard. als hij straks een half jaar is geweest laat ik nog een keer foto's maken. hopelijk zitte er dan meerdere mooie bij!

@vic.. hier ook totaal geen ritme smiddags.
    als hij moe is leg ik hem in de wagen en dan slaapt hij half uurtje en is dan uitgeslapen en weer vrolijk

@maria.. wat een schattige foto :D

@hanekke.. Ik heb een Quinny freestyle.. op zich een best grote bak majah Kian is al ruim 64 cm ;)
    en kian heeft ook best breede schoudertjes (zat niet voor niets beetje klem met de geboorte ;))

----------------------

vandaag me vader naar schiphol gebracht omdat hij nu 8 dagen naar de sahara is.. nou me moeder was me toch gestrest haha. ze vind het ma niets dat me vader zo lang weg gaat!

Owja en ik ben alweer 2 daagjes gestopt met roken :D
    hoop dat ik het nu weer is een keertje vol kan houden!

Fijn weekend meiden!

Liefs xx

5. maria04

maria04 Niet meer actief

hey meiden bedankt voor de leuke reactie op de foto van me kleine meisje ben ook supper groots op deze foto. Vandaag heeft rosalina oorbelletjes gekregen staat supper lief.

victoria rosalina slaapt smiddags bij mij vaak in de draag doek,waar draag jij in?

Hoe is het met de rest?

6. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hoi hoi

Nou Jarno ligt in z`n eigen ledikantje (ipv wieg) en op z`n eigen kamertje! :( heb de babyfoon erbij gezet maar hij slaapt geloof ik al zonder te huilen!
    Hoop dat ik ook een oog dicht doe vanacht en niet steeds naar z`n kamertje loop om te kijken of hij het wel warm genoeg heeft of wel lekker ligt of niet onder de dekens ligt haha

Hij heeft pyama aan romper met lange mouwen en een slaapzak met lange mouwen aan. Hier over een laken en een dubbel gevouwen deken. Dus zal wel los lopen. Vind het wel beetje koud op z`n kamertje maar heb niks om de temp mee te meten.. :(

Oh en Jarno zet nu als hij a/d borst drinkt z`n kaken op elkaar! :cry: auw dat doet zo zeer en soms dan houd hij z`n kaken op elkaar en trekt hij z`n hoofd naar achter.. pff je gaat door de grond.. vaak moet hij dan poepen ofzo maar dit doet echt zeer echt geen pretje hoor!
    Herkent iemand dit?

Nou slaap lekker allemaal!

Liefss

7. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Hier een heerlijke nacht gehad. Kids hebben geslapen tot half acht en ik tot half zes, dus er zit vooruitgang in!

Dani: au, klinkt erg pijnlijk. Hij kreeg toch ook een tandje of was dat niet Jarno? Misschien dat het daarom ook zo pijnlijk is.
    en hoe is de nacht gegaan? Heb jij een beetje kunnen slapen?

Maria: ik draag Isis als ik binnen ben in de baby-bag (een soort hangmat om je schouders) en buiten in de baby bjorn. Vooral de baby-bag begint nu wel steeds zwaarder te worden met dragen.

Marije: herkenbaar dus voor jouw. Alleen Isis is wel moe, terwijl Kian dus gewoon wakker en vrolijk is na een half uur slaap, begrijp ik. Goed dat je gestopt bent, succes ermee!

Ik ga vandaag weer voor het eerst sporten. Ben benieuwd hoe het bevalt.

Fijne zondag allemaal.

8. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    goede morgen allemaal

het is alweer een paar dagen geleden dat ik een bericht heb neer gezet,
    Met kyana gaat nu sinds gisteren weer wat beter, We moeten morgen na de kinderarts omdat ze dus al 1 week en 2 dagen de fles niet leeg drinkt als ze op een dag 400-450 cc krijgt zijn we blij!
    Ook was ze weer afgevallen deze week niet veel maar ze moet natuurlijk toch wel gaan groeien!

Heb gisteren nog wat gehoord heb er gewoon slecht van geslapen!
    Een oude vriendin van mij heeft een dochter van 6 jaar en ze voed haar al vanaf de geboorte alleen op de vader wil niks met haar te maken hebben! Nu is ze sinds oktober weer vrijgezel en gaat elk weekend stappen opzich geen probleem maar dan laat ze de dochter van 6 jaar ALLEEN thuis de hele nacht nu heeft ze drie weken geleden en ongeluk gehad toen was ze in arnhem geweest! bijna 1.5 uur van ons af NOU IK VIND DIT ECHT NIET NORMAAL! jullie wel!

9. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    @mama05: jeetje ik hoop dat ze snel weer gaat groeien!

En NEE dat is NIET NORMAAL! 6 jaar?!?! ALLEEN THUIS? is die wel helemaal lekker?!

10. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Goeiemorgen,

Hier ook een heerlijke nacht gehad.

@Mama: dat is idd echt helemaal niet normaal. Die is niet helemaal lekker hoor! Gatverdamme, ik moet er niet aan denken dat er dan iets zou gebeuren

Zometeen komen de meiden van de zwangerschapsgym, dus ik ga weer. Wie weet tot vanmiddag! Hoop dat het droog blijft, dan kan ik nog een stukkie lopen.

Fijne dag!

11. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Hallo Dames

Hier goed nieuws. Had ik eerst een dame die geen nacht wilde doorslapen gaat ze ineens 11 uur achter elkaar slapen. Ben helemaal bij gekomen. Lag zelf gisteren ook vroeg op bed(ja op zaterdag om 22.00 op bed vorig jaar had ik erom gelachen als ik dit wist haha)
    En om 6.00 wilde ze de fles en werd daarna wakker om 8.30 dus heb lekker lang kunnen slapen.
    Ze drinkt ze goed leeg de flessen nu. Kwam alleen gisteravond tot de conclusie dat ze nog maar 4 flessen krijgt op een dag. Toen raakte ik even in paniek want ze dronk nog maar 150 cc dus ze kwam 300 cc tekort.
    Vanochtend heeft ze 2x 170cc gekregen en opgedronken. Ze is geen grote eter maar het is wel erg weinig. Probeer het dus op te krikken naar 200cc en dat 4x is prima.
    Ze is vrolijk en speelt goed en slaapt gewoon dus ze kreeg niet tekort maar goed is anders.

@ Mama
    Wat vervelend dat ze zo weinig drinkt. Hoopt dat het snel beter gaat. Ik ken het helemaal. Ik werd op een gegeven moment ook gewoon gek van haar. Ik wilde zo graag het naar binnen hebben en zij dronk maar niet. Toen ik het los liet en me gewoon aan de tijden hield ging ze ineens wel drinken. Ik hoop dat het bij jouw ook snel weer goed gaat.
    En sorry hoor maar wat een trut je kind zo achter laten. Ze zal maar een nachtmerrie hebben en ze loopt naar mama en die is er niet dan raakt ze helemaal in paniek en indd er zal maar wat gebeuren met haar en ze kan niet vertellen dat haar dochter alleen thuis is. Dat ze alleen is dat is vervelend maar als je wil stappen regel dan oppas.

@ Vis veel plezier vandaag. Hoop ook dat de zon lekker blijft.

@ Victoria
    Je dochter snapt het doorslapen nu maar nu jij nog. Wat fijn voor je dat ze doorslaapt.

Ik leg Lilly altijd `s middags tenminste als ze moet gaan slapen in haar bedje boven. Ze wordt meestal halverwege even wakker en huilt dan even en slaapt dan weer door.
    Ik doe dit al lang zodat ze er aan gewend raakt voor straks.
    Ze past nog in de bak maar vraag me af voor hoelang.
    Toen we de 1ste keer naar buiten gingen en we boodschappen deden kon ik nog wel eens wat boven haar neerleggen maar dat gaat nu niet meer.
    Ik heb ook de mutsy rider.

Ik had ook wat op het werk. Er waren gisteren dames die moeilijk deden over het kolven en dan weet ik dat ik me het niet moet aantrekken maar dat deed ik wel even maar voor Lilly kon ik me daar indd dagen over zorgen maken en nu denk ik. Jouw probleem ik heb er recht op en neem die tijd ook gewoon.
    Het gaat heerlijk kolven op het werk. Had vrijdag zelfs een opslag probleem had nog melk maar geen flesjes meer dus moest wat weggooien. Zonde zonde.

Ik ga vanmiddag lekker high tea-en met mijn fam bij mijn ouders thuis. Lekker snoepen.

Fijne zonnige zondag toegewenst

12. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    @jessica: ook raar van je collega's zeg! wat werd er gezegd dan?

Het is echt heeeeerlijk weer! heb net al een uur buiten gelopen met Djayden! en ik ga vanmiddag nog een keer!

Ik heb voor de gein even zijn bak omgewisselt voor het zitje en hij vond het helemaal geweldig! het is voor het eerst nu dat hij echt alles om zich heen kan zien, hij zat alleen maar te lachen! hij kan natuurlijk nog niet echt rechtop zitten, maar gelukkig is dat ding verstelbaar en kan hij er ook half in liggen en dat ging prima!

13. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Hey dames,

Sorry dat ik even niet antwoord op iedereen, heb het nl erg druk. De beste vriend van mijn man ligt in het ziewkenhuis met zn onderarm eraf.:confused: Hij is tussen een machine gekomen.

Famke is sinds gisteren voor de 2e keer logeren. Heb het er nu erg moeilijk mee. terwijl ik dat de vorige keer niet had, maar toen brachten we haar s'avonds pas en s'morgens weer gehaald, nu is ze sinds gistermiddag al weg.

Wanneer gaan jullie eigenlijk met fruit/groente hapjes beginnen?
    Ik wil dr eigenlijk mee beginnen als ze 4 maanden is omdat ik denk dat ze daar al klaar voor is. Dus ga het gewoon eens proberen om te kijken hoe ze het vindt, en als ze het niets vindt dan wachten we gewoon nog even. :)

Heb trouwens vorige week zaterdag een fotoshoot gehad met Famke!
    Die mevrouw heeft dat toen ook in de zwangerschap gedaan.
    Ik vind ze echt super!
    Check maar eens op mn hyves.

http://missmonique88.hyves.nl/album/37950411/Fotoshoot_Famke/W1reEkrq/

14. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey dames!

Hoera we hebben de nacht overleeft! haha Jarno heeft heerlijk de hele nacht in z`n bedje geslapen. Ik had de babyfoon naast m`n bed kon eerst niet in slaap komenp aar x bij Jarno gekeken maar hij sliep zo lekker. Om 3 uur was ik ook klaar wakker. Jarno maakte wat geluidjes.. droomde iets ofzo,. Even bij hem gekeken of hij nog lekker lag en/of warm genoeg was maar dat was prima Dus weer in slaap gevallen tot 7 uur!

@Vic nee Jarno krijgt nog geen tandjes.. gelukkig niet dan stop ik direct met Bv hoor!

@ Leonie.. Hier miezerd het de hele ochtend al hoop dat het gauw beter word ik wil ook wandelen!

@ mama dat kan toch niet! jee je zou de kinderbescheming moeten bellen ofzo! pff...

@ monique mooie foto`s zeg! wowie!

Ik moet dus woensdag weer beginnen maar ben bang dat het kolven niet wil op t werk.. Dat ik niet voldoende afkolf.. Nou ja we zien het wel..

Liefss

15. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    Fijn dat het zo goed ging vannacht!
    Miscchien kun je je badthermometer in zijn kamertje leggen. Die zal de temperatuur ook wel meten buiten het badje ;)

Jara heeft altijd een romper aan op bed en een pyamatje (of haar shirtje en een pyamabroekje). Dan een dunne slaapzak zonder mouwen en een lakentje+dubbelgeslagen dekentje. Ze heeft het altijd lekker warm. Op haar slaapkamertje is het ook niet gigawarm.

16. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    @ Monique dat is ook niet best :confused:

@ Leonie, wat leuk, zeg al in de wandelwagen! Jara slaapt nog altijd heerlijk in de bak dus die laat ik erop zitten tot ze er echt uitgroeit :D Of tot ze alles wil bekijken

@ Jessica, wat raar zeg van je collega's! Die hebben geen kinderen?
    Lekker dat Lilly door heeft geslapen!

@ Mama, dat is idd niet normaal hoor! Daar zou ik wat van zeggen of een melding maken bij het AMK. (kan anoniem)

Hier alles prima!

17. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    hoi hoi dames.

even weer een beetje terug gelezen..
    ruwyadah geeft nu zelf aan als ze wilt slapen..
    dan begint ze een beetje te jammeren. dan leg ik haar in bed en weg is ze..
    dus vind dat ze het harstikke goed doet..

nu slaapt ze tenminsten overdag weer.

volgens mij alles inhalen van de afgelopen weken dat ze overdag alleen maar wakker was..

18. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

@ marleen Ja ik was al aant het zoeken gister naar die badthermometer maar kon em niet vinden :oops: :D

Nou we hebben toch even gewandeld maar woei wat waait het hier hard zeg! En dat het nu lekker warm is..

Ze zeiden toch 14 graden en zon? :^o niet dus.. :p

Liefss

19. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    hoi meiden

Ben er ff niet geweest...heb wel alles nagelezen maar niet alles onthouden... :oops:

Wat een leuke foto's van Kian, Rosalina, Alexander en nog iemand.. sorry

@dani, ik las al dat het zulk mooi weer was...nou niet bij ons in de buurt idd. Waarom denk je dat het niet gaat lukken met kolven? Misschien valt het wel mee joh....je moet er gewoon lekker de tijd voor gaan nemen. Fijn dat Jarno's nacht zo goed is verlopen. Vince bijt ook weleens op mn tepel. Hij wil hem dan via zn lippen naar binnen zuigen en dan voel ik de tepel dubbelknakken onder zn kaakjes. Hij zuigt m daarna wel verder naar binnen.

@mama, nee dat lijkt me niet gezond dat dat meisje alleen thuis is....!

@Jessica,wat zeggen je collea's dan?

@kinderwagen, hier een quinny buzz met dreamy bak. Vince pas ter ook nog maar net in. Ik vind de bak vooral ook smal. OP de plekken waar de bak in het onderstel schiuift zit een versmalling. Vince kan niet eens meer fatsoenlijk met zn armpjes naast zn lijfje liggen. Vanaf wanneer mogen ze eigenlijk in de kinderwagen? Hij kan wel gekanteld..Leonie jij hebt het al geprobeerd lees ik.

@bellabella, mijn vriend doet ook dingen anders...kan me er net als jij over opwinden maar ik probeer ook steeds te bedenken dat iedereen het weer anders doet. Al gaat dat nog wel eens mis haha.

Met Vince gaat alles goed. Hij blijft maar van die heerlijk lange nachten maken en overdag slaapt hij ook wel goed, wel kort maar dat geeft niet. Ik heb overdag niet een heel duidelijk ritme. Vince wordtmeestal 1,5 tot 2 uur wakker zijn, weer moe en dan leg ik hem weer in bed. Dan slaapt hij meestal een half uur tot 45 minuten.

Vince zijn scheetjes beginnen ineens te stinken joh en ook heeft hij al een paar dagen geen flink volle poepluier meer gehad. Hij heeft er geen last van maar het valt me op. Is dit bij meer mensen herkenbaar? Het schijnt toch zo te zijn dat de darmpjes na 3 maanden volop werken...zou het daarmee te maken hebben? Eerder had hij dagelijks wel 2 volle poepluiers....

Meiden ik ga weer. Sorry dat ik niet op iedereen reageer.

:oops: Liefs Joss

20. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj meiden

nou kian ligt eindelijk heerlijk te slapen heb dus ook even tijd ;)

heb alles gelezen maar niet zoveel tijd om op iedereen te reageren!

@mama.. wat fijn dat het alweer ietsjes beter gaat met je meisje! hopelijk krijg je wat duidelijkheid bij de KA!

@hanneke.. hoe was het gezellig met de meiden van zwgym?

@jessica.. wat lekker dat lilly het nu zo goed doet:D kan jij ook eindelijk eens bij tanken.
    en laat die meiden op je werk maar lekker zeuren.
    zijn misschien wel gewoon jaloers ;)
    hoe gaat het nu met je moeder?
    en was de high-tea gezellig?

@leonie.. geweldig he hoe de kleintjes genieten als ze zo om zich heen kunnen kijken. ik ben nu 2 keer buiten geweest met kian in de wandelwagen en hij vond het ook echt geweldig.
    kian die probeerd zich gewoon omhoog te drukken omdat hij echt recht op wil zitten maar dat mag nog niet.

@monique.. jeetje wat heftig van die vriend van je man!

waarom is/was famke weer uit logeren?
    het is ook niet makkelijk als je thuis bent en je zit zonder je kindje!

ik ga bij kian met fruithapjes beginnen zodra er duidelijkheid is of hij KMA heeft of niet. als hij geen KMA heeft ga ik er gelijk mee beginnen (eerste paar hapjes) en heeft hij wel KMA dan moet het via een dieetiste dus dan moet ik nog een paar weekjes wachten. dinsdag laatste deel van de provocatie test en dan nog een weekje wachten en dan weet ik de uitslag!

hij krijgt nu al 2 weekjes wel af en toe pap (rijstebloem) van een lepetje en dat vind die echt geweldig. de eerste keer moest hij er niets van hebben ma nu doet hij ze mond open en smakt de pap van de lepel ;)

@joss.. ik heb indd ook een bak van quinny dreamy en zijn indd smal! kian kan ook al lang niet meer met ze armpjes langs ze lijfje. nog maximaal 3 weekjes en dan past hij er echt niet meer in want Kian groeit nu 1 cm per week :confused:

en Kian zijn scheetjes stinken ook echt heel erg. heb geen id waar dat van komt ma de lucht die er uit dat lijfje komt stink behoorlijk!
    en kian poept nu ook vaak ma 1 keer in de 2 dagen. zal denk ik indd komen dat de darmpjes nu goed werken en dus ook goed de tijd nemen ofzo haha ik weet het ook niet ma zolang ze er geen last van hebbe is het nie erg toch.

---------

hier verder alles goed. Kian wou niet echt slapen vandaag majah hij slaapt nu heerlijk.
    kian komt alleen sochtends steeds weer vroeger. gister ochtend al om 5 uur en wou daarna nie meer slapen en vanochtend was hij van 5 tot 6 aan het mopperen en draaien in ze bedje en toen werd hij wakker.
    hopelijk is het een periode en slaapt hij snel weer tot half 8!

liefs xxx

Deel Deze Pagina