December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinar

Pinar Actief lid

19 nov 2007
    458
    121
    43
    Vrouw
    Fulltime MoM
    utrecht
    goeden avond dames,

Ik hoop dat het goed en wel gaat met alle babys.
    Nefise doet het helemaal goed gellukig.

Monique; Ik kan ook bijna niet wachten met fruit te geven, maar ik ben gister al een beetje begonnen met olavrit drinkfruit ze was er helemaal weg van. Ze huilde er om:D

hey marije hoe is het met kian ik vind het nog steeds leuk dat ze op de zelfde dag geboren zijn en het groei van te vergelijken..

Nefise slaapt heerlijk door ze komt pas om 7 uur voor haar voeding alleen ze slaapt in de middag niet door.

2. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    Olaaaaaaaaa

ik heb alles gelezen
    maar niet veel onthouden (zeef)
    anyway

Moon: wat een leuke foto's en wat is ze gegroeid!
    wel verschrikkelijk voor de vriend van je vriend!

Marije: heb je al een huisje inmiddels?
    wat een schatje die Kian op de foto

Adriana hoe ist met jullie huisje

Mama: Fijn dat kyana weer drinkt!
    en nee ook vind het totaal niet NORMAAL!

Ik ben ONG geworden en heb een spiraal laten
    zetten moet eerlijk zeggen dat de pijn me is
    meegevallen...
    wel kreeg ik later op die dag verschrikkelijke krampen dat zou dus daarvan komen...
    hahahaha zegt die GYN je kan hierna nog wat
    bloedverlies hebben maar daar moet jij je geen
    zorgen overmaken ( ik dacht bij me eigen DUUUUH
    ik ben ongesteld ey! hahahaha)
    ik heb over 5weken een nacontrole
    en dan heb ik echt het gevoel dat ik hoofdstuk
    zwangerschap, bevalling en kraamtijd heb afgesloten...
    Vind het toch een appart moment als alles voorbij is.

Rana doet het goed
    ze heeft alleen wel 4 poepluiers op een dag :confused: als het er niet meer zijn...
    ik hou het nu een beetje in de gaten
    Fruit humm ik denk dat ik met 3 maanden begin
    vroeger zeiden ze ook altijd 3mnd en nu
    veranderen de regels steeds dus ik hou 3mnd aan
    ik vind het alleen nog wel te vroeg om een fles eraf
    te halen.
    dus ik geef der fruit en dan 120 fles ipv 180

Hey meiden nog een klein vraagje :oops:
    hebben jullie die boederij bon gehad bij de WIj
    jonge ouders deze maand?
    Ik heb er wel 1 gehad en vroeg me af
    als iemand er niks mee doet of ze hem voor me
    kan invullen en opsturen
    ik wilde het pakketje cadeau doen maar vind hem
    ook leuk alvast voor Rana...
    Ik hoor et graag als iemand hem kan missen

3. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    goedemorgen!

Heb wel even bijgelezen maar even geen puf om te reageren :oops: sorry! Was vannacht om 4 uur wakker :confused: en niet door nathan maar omdat ik moest plassen :( Uiteindelijk kwam nathan pas om kwart voor 7. echt super, half 10 gisteravond de laatste voeding.. Ben nu alleen bekaf omdat ik dus de halve nacht wakker heb gelegen :( Wordt zo moe van mezelf ;)
    Nathan heeft trouwens ook spruw.. Verklaard dus ook het slechte drinken. het doet gewoon pijn in zijn mondje :cry:

nou ga zo Nathan weer uit bed halen want ga zo even naar het CB. Er is een lactatiekundige en wil even wat dingen weten over hoe ik op mijn werk straks het beste kan kolven..

fijne dag!

xxx

4. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    boh diego is ziekjes en mama ook! hij hoest zoveel en zijn neusje zit sinds gisteren dicht echt zielig om te zien hoe hij zijn flesje met moeite leegdrinkt...gelukkig drinkt hij goed maar hij wordt zo boos als hij niet goed kan hoesten en dan vet huilen en door het huilen moet hij nog meer hoesten hopelijk is hij wel voor zondag beter want dan wordt hij gedoopt! Gelukkig deze week niks te doen alleen morgen komt dani blonde plukken in me haren zetten en verder lekker rustig dus tijd voor mij en diego om uit te zieken!

@maria en marijee super leuke foto's!

5. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Goodmorning,

@ Victoria: wat heerlijk dat ze nu zo goed slaapt! Kan je hopelijk eindelijk een beetje bijtanken. Hoe was het sporten?

@ Mama: wat een ontzettend raar verhaal van die vriendin! Ik zou er denk ik ook melding van maken... Dat kan toch echt niet?

@ Jessica: waarom deden ze op je werk moeilijk over het kolven? Was je te lang weg ofzo? Je mag een kwart van je werktijd besteden aan voeding geven, maar ik neem aan dat je dat wist, toch?

@ Monique: ik ga denk ik pas als ze 6 maanden is beginnen met fruithapje. Mooie foto's inderdaad!

@ Dani: fijn dat hij goed heeft geslapen op zijn eigen kamer. En het kolven gaat vast wel werken, als je inderdaad maar goed de tijd er voor neemt...

@ Joss: T. heeft ook enorme stinkscheten! Maar ze poept sinds vorige week niet meer elke dag maar een keer in de paar dagen maar. Zondag toen donderdag en gister weer. En dan HELEMAAL vol!

@ Oem: fijn dat het spiraaltje plaatsen meeviel! Ik moet ook nog steeds maar wil eerst ongi worden...

@ Juffie: hoe ben je erachter gekomen dat Nathan spruw heeft? Duidelijk te zien in zijn mondje of zag je helemaal niets en was alleen het slechte drinken een teken?

@ Adriane: hoe gaat het nu met jullie en je nieuwe huis?

Hier alles heerlijk. Ze brabbelt echt aan een stuk door en lacht bijna de hele dag. Zooo leuk! Ze zit nu ook in de wipper naast me te kieren en te kwijlen (dat doet ze nu ook heeeeel veel). Ben echt de gelukkig mama op de roze wolk merk ik.
    Vandaag ga ik een hondenmand maken uit MDF, stoer he? Ben benieuwd of het me gaat lukken maar ik heb een elektrische boor kunnen lenen dus dat scheelt enorm!
    Vorige week heb ik de wc behangen en een nieuwe eettafel gekocht dus ben lekker aan het freubelen deze weken.
    Ik ga nu maar even wandelen met de hond en dan door naar de Praxis!:D

Oja, nog een vraagje: Waarom mag je de baby niet recht op laten zitten? Mogen ze dat ook niet eventjes? :oops:
    Ik laat T. namelijk wel eens in de hoek van de bank zitten: vind ze prachtig! (zal ik wel even een foto van in mijn album zetten.)

(aaah! Ze is in de wippert in slaap gevallen.... Lief!)

6. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    goede morgen meiden!

nou vanochtend kwam Kian alweer om 6 uur :( pff.. weet niet waar hij last van heeft.. hopelijk is het gewoon een groeisprut en dat het snel over is!

@Pinar.. Met Kian gaat het goed!
    hij is lekker vrolijk en groeit super hard. ongeveer 200 gram in de week en 1 cm ;)
    ja ik vind het ook echt leuk dat Nefise en Kian op dezelfde dag zijn geboren.
    hoeveel weegt ze nu en hoe lang is ze?
    en Kian slaapt smiddags ook erg weinig.
    Max 4x half uurtje. en dan savonds vanaf half 8 tot half 11 en dan weer van half 12 tot half 7.
    normaal kwam hij sochtends half 8 maar hij komt nu opeens weer eerder :(

@oem.. nee nog geen huisje!
    ben bang dat het nog wel even gaat duren :( gemiddelde wachttijd is 3 jaar en ik sta pas net 1 jaar ingeschreven. van ze zomer ma weer is met de gemeente gaan praten.
    ben blij te horen dat het spiraaltje zetten is meegevallen! geeft weer wat moet als ik hem laat zetten ;)
    haha wat een rare opmerking van die gyn. hij wist toch dat je ongi bent neem ik aan?
    en als jij je er goed bij voelt om rana met 3 maanden fruithapje te geven dan moet je het indd gewoon doen.
    ik was denk ik ook al wel begonnen met af en toe een hapje als hij geen vermoedelijke KMA heeft.

@juffie.. jeetje wat vervelend dat hij spruw heeft !
    hopelijk is het snel over en kan hij weer goed drinken!
    wat heerlijk dat nathan zo goed slaapt snachts!

@dimmel.. Beterschap voor jou en diego!
    gelukkig heeft het bij kian niet doorgezet de verkoudheid. nog wel wat snotterig maar het zit niet dicht.
    heb je niet zo'n peervormig pompje om ze neusje leeg te halen? en zoutoplossing neusspray? dat helpte hij kian goed om ze neusje helemaal open te krijgen zodat hij goed kon drinken.

@bellabella.. ze mogen wel recht op zitten als ze dat kunnen. dus niet steeds heen en weer bungelen.
    het is alleen als ze nog over de 3 maanden zijn ze vaak op hun onderrugje steunen met zitten in plaats van de billen en dat is niet echt goed.
    maar als ze aangeven dat ze willen zitten dan is er geen probleem ;) Kian zit al vanaf hij net 2 maanden is de hele dag door rechtop want als ik hem neerleg dan is het brullen. ( in me armen)

-------------

morgen de laatste deel van de provocatie test. ben benieuwt hoe het gaat.
    en woensdag voor het eerst zwemmen :D

fijne dag meiden!

Liefs xx

7. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

Hier weer een goed nachtje vann 10 -7 op z`n eigen kamertje.. Gaat zo goed. en mama begint er ook aan te wennen :p

@ Leonie bij ons hebben ze geen aparte kolf / voed ruimte en ik ben volgens mij nog de enige de rest is over op fles.. dus ja ik ga pleiten voor een kamerscherm ofzo maar denk dat ik woensdag gewoon ergens moet gaan kolven en tja.. dan lukt het me denk ik niet zo..
    Maar ga hert zeker proberen!
    Vamdaag nog ff koeltasje halen!

Oh ik word geroepen later meer!

Liefss

8. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    @marijee zijn neusje was vanmorgen gelukkig alweer open en het hoesten wordt gelukkig ook steeds minder..het is 's avonds gewoon wat erger...

meneertje ligt alweer zonder tegen te spruttelen in bed...en ik ga dalijk lekker ff op de bank filmpje kijken moet rustig aandoen van me mannetje.

9. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    @dimmel..

fijn dat het alweer beter gaat met diego.
    Kian heeft alleen dat er soms wat slijm in ze luchtpijpje zit en dan moet hij ff een keertje hoesten en dan is het weg. hij hoest ook bijna niet meer gelukkig. soms vond ik dat hoesten maar eng omdat ik bang was dat die zou stikken omdat ze eten ook steeds mee omhoog kwam.

Kian ligt ook weer ff lekker te slapen. ma zal binnen nu en 10 min wakker word want het half uur zit er alweer bijna op ;)

10. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

hoi dames,
    ik lees jullie wel.. net zoals bij de Maartmama's
    Maar ik heb de laatste tijd weinig puf om te reageren..
    Mijn vriend is bezig met een eindwerkstuk. en eigenlijk draai ik dus de ochtend,middag,avond en nachtdienst in me uppie..! en dat is best zwaar met twee kinderen!

dus ook hierbij Sorry!

11. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Leonie: vervelend van je werk. Het is niet leuk. Bij mijn man is er een zwangere vrouw ook zomaar op straat gezet. Terwijl zij haar werk perfect deed en na verlof 5 dagen wilde terug komen. De andere (familie vd baas) doet haar werk niet goed en wilde na verlof maar 3 dagen terugkomen. Mijn man vond het zo sneu want ze deed haar werk perfect.

Mooie foto's voorbij zien komen.
    Marije lief hoor die foto. Met Bas hebben we het ook met 3 maanden gedaan maar hij was nog te klein om bewust naar de lens te kijken en te lachen. Daarna met 10 maanden prachtige foto's gemaakt deze hebben we ook allemaal gekocht. (was heel duur, maar ben er nog steeds blij mee. Denk dat Max deze ook krijgt met 10 maanden. Ben ook benieuwd naar de uitslag van de koemelk test (heet anders weet even niet)

Hier alles goed. Gisteren hier groot feest. Bas vond het geweldig, Max vond er niets aan. Hij huilde veel. Dus papa heeft hem heel de middag bij zich gehouden en daarna heeft hij in de box gespeeld. Niemand mocht hem vasthouden daar was hij veel te gestresst voor. Iedereen balen maar ja dat kind weet niet wat hem overkomt al due drukte. De tent stond buiten op maar ja het waaide zo dat dat zelfs veel te koud was. Vanmogen stoep achter 2x geschrobt had een kindje met sap express (bijna 4 jaar) overheen geknoeid. Ze was met het flesje de stoep aan het besproeien van voor tot achter, alle lei onder de plakzooi :evil:
    Ik was heel de dag aan het oberen en voor politieagent aan het spelen. Dat die ouders zelf hun kids niet in de gaten kunnen houden.
    Gelukkig pas in november weer Max zijn verjaardag en dat zullen we net als bij Bas in 3 etappes doen het is voor zo'n kinderen veel te druk 50 a 60 man tegenlijk. Voor mijn ook hoor :) Maar gelukkig hebben we tot november weer even rust qua verjaardagen :)

Hebben jullie ook moeite om zo'n kleintje 's nachts ergens anders te laten slapen?

12. Ranjeewha18

wilde even mijn ventje laen zin...
    en dan ga ik weer

13. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Ranj: wat een schatje! Prachtige ogen heet hij. Jeetje, klinkt druk allemaal voor je. Succes ermee en zorg ook goed voor jezelf.

Sawi: leuk dat het feest geslaagd was en Bas het zo leuk vond. Max is inderdaad nog erg klein en dat is het toch overweldigend.

Dimmel: sterkte voor jouw en je meneertje.

Dani: lekker weer zo'n nacht. Nog een tip misschien is, mocht het niet lukken oxytocine (weet niet of ik het helemaal goed schrijf) neusspray te halen bij de huisarts. Het stimuleert de toeschietreflex. Ik heb het zelf de eerste weken gebruikt. En een collega van mij gebruikte het altijd op het werk, omdat het haar anders niet lukte.

Marijee: jammer dat Kian zo vroeg komt. Hopelijk gaat hij snel weer wat langer slapen.

bellabella: volgens mij mogen ze wel zo hangen. Zo heb ik Isis ook vaak op mijn arm zitten. het gaat er volgens mij meer om dat ze niet te vroeg in een kinderstoel worden gezet. Helaas lukt het mij nog niet zo goed om door te slapen. Ik merk dat ik toch steeds heel alert ben of één van de kinderen wakker is. Dus mijn hele nacht is steeds een beetje doorwaakt. Ik denk dat ik er nog aan moet wennen aan twee kids en er op moet vertrouwen dat het allemaal goed gaat. Misschien dat als ik weer ga werken, ik ook wat vermoeider wordt en beter slaap. Verder heb ik heerlijk gesport. Had er eigenlijk geen zin in, maar het beviel erg goed. Lekker dat je zo geniet. Wel lekker om zo je huis op te frissen. Ik heb ook nog even je foto's bekeken. Wat een schatje is het.

Juffie: balen van de spruw. Hopelijk zijn jullie er snel weer vanaf. En had de lactatiekundige nog goede adviezen voor je?

Oem: fijn dat je ongi bent geworden en dat het zetten van de spiraal mee viel. Zat die bon los bij de wij jonge ouders of erin geplakt? Ik ben bang dat ik hem heb weggegooid, maar ik zal nog even voor je gaan kijken.

Pinar: wat fijn dat Nefise het zo goed doet en weer helemaal beter is. Hier ook niet zo'n slaper hoor. Ik probeer me er bij neer te leggen (ene dag lukt het beter dan de andere ;) ).

Joss: hier ongeveer hetzelfde. Isis is ook meestal 1,5 tot 2 uur wakker en dan een slaapje van 30 - 60 minuten. En hier ook van die stinkscheetjes!

Jessica: wat heerlijk dat ze heeft doorgeslapen! En nu al op vier flessen is ook wel lekker, kan je lekker vroeg je bed in duiken.

Hier gaat het allemaal goed. Het is zo leuk om te zien hoe Isis reageert op Nils en andersom. Isis volgt en lacht de hele dag naar Nils. En Nils geeft Isis steeds kusjes en knuffels (soms iets te hardhandig) en hij wil haar steeds een hapje van zijn eten geven (heb ik gelukkig nog steeds weten te voorkomen, maar moet dus goed opletten). Hopelijk blijven ze zo dol op elkaar.
    Zelf ben ik nog steeds wel erg moe, maar het gaat steeds wat beter en als het mooi weer is zoals vandaag, voel ik me ook direct energieker.

Fijne dag allemaal!

14. Ranjeewha18

het is inderdaad erg druk,
    Revi wilt eigenlijk alleen maar in slaap vallen in mijn bed, of bij mij.
    En Sam in over 4 dagen jarig, maar is aan eht snotteren en aan het blaffen!
    hopelijk is mijn ventje snel klaar met zijn werkstuk en dan kunnen we wat meer structuur in het leven krijgen lees; Sam wc gaan, Revi in eigen bed, en de FLES

morgen is mijn vriendje wel vrij, dus dan kan ik op iedereen reageren KUS

15. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    ik ben door mijn baas zojuist uitgemaakt voor leugenaar!

vertel de rest vanavond!

16. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

@ Ran oei pittig jah! Zorg goed voor jezelf!

@ Victoria oke das ook een idee als het niet lukt. Ik heb een agenda waar ik foto`s in kan doen dus die heb ik sowiso bij me.. Dus als ik naar een foto kijk komt het vaak ook wel.

@ Juffie oei spruw.. hopelijk is het snel over!

@ Sawi.. klinkt idd druk. Gewoon voor je kindje kiezen hoor dan hou niemand hem maar vast.. Jij zit er savonsd weer mee!
    Ja snap je soms niet he dat ouders niet op hun eigen kids letten.

@ Marije Wat slaapt hij kort.. Jarno doet ook wel eens haze slaapjes overdag maar er zitten ook wel lange tussen van anderhalf uur.

@ Dimmel beterschap en idd.. lekker uitzieken en rustig aan doen!

@ Bellabella. Ja ik zet Jarno ook wel eens in t hoekje van de bank en in de wipstoel zit hij ook wat rechterop hoor. Leuk he dat gebrabbel haha heerlijk van genieten!

@ oem.. haha toch ongi geworden nou gelukkig maar!
    Jarno poept trouwens ook wel 3 keer op een dag hoor maar das BV dus anders denk ik.
    Boerderij bon zegt me niks..

@ Pinar. Hoe bedoel je dat ze smiddags niet doorslaapt? korte slaapjes of slaapt ze helemaal niet?

Nou het is zo mooi weer ben aant poetsen! haha Voorjaarsschoonmaak! De wieg bij ons van de kamer.. alle kamers stoffen en zuigen. Zo ff lekker nog wandelen het is zo mooi weer.
    Alleen Jarno heeft net al zo`n poos geslapen nu zit hij zo lekker te spelen dus vind het zielig om hem weer in de bak te leggen.. laat hem nog ff lekker zitten!

Fijne dag! Liefss

17. Dani84

Dani84 Niet meer actief

pardon? ben je niet lid van een vakbond ofzo? zou die er achteraan gooien en zeker ander werkzoeken. laat je niet op je kop zitten! Succes!

18. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    @sawi.. Kian die wou niet echt meewerken met de shoot. hij keek overal en nergens heen behalve in de lens.. ook een lachje kon er niet echt vanaf majah teminste 1 prachtige foto en als hij wat ouder is laat ik ook zeker weer een shoot maken (ga ma vast beginnen met sparen ;))

haha een koemelk test heet een provocatie test ;) maar geeft niet ik weet wat je bedoelt!
    als het goed is moet ik volgende week dan weer na de kinderarts en dan is het duidelijk of hij koemelk heeft of niet. dan word de envelop open gemaakt met waneer hij de koemelk heeft gehad.

weet je al wanneer je die scan hebt?

@Amber.. revi is echt een mooi mannetje hoor!
    en ik vind dat hij ook best wel veel haartjes heeft hoor. bij kian is het wat meer, langer en dikker maar kaal kan je het absoluut niet noemen ;)
    hoop dat Arie snel klaar is met het werkstuk.
    en je gaat dus over op de fles ?

@vic.. hoop ook dat kian snel weer langer gaat slapen. ben alleen bang dat hij zich al aan het voorbereiden is op de 19 weken sprong :confused: hij gedraagt zich precies hetzelfde als met andere sprongetjes. niet in de box willen liggen de hele tijd vermaakt worden, flessen niet leegdrinken en na een uur weer zeuren om eten. nog minder slapen en nog maar te zwijgen over zijn gemopper als hij het ergens niet mee eens is!

jij moet dus de hele dag nils in de gaten houden of hij isis niet gaat voeren ;) leuke taak haha
    en indd als het mooi weer is dan voel je je een stuk beter dan met dat vieze honden weer van de afgelope weken.
    van mij mag het wel zo blijven!

wel heerlijk dat isis al lekker doorslaapt zeg!
    nu jij nog ;)

@leonie.. dat meen je niet! ik zou gelijk een klacht in dienen bij een vakbond. maar zoals ik je nu een beetje "ken" laat je dat ook niet zomaar over je heen lopen.
    ben benieuwt hoe het hele gesprek is gegaan en hopelijk word die solicitatie volgende week wat dan ben je daar teminste weg!

@dani.. nog lekker buiten weze wandelen?

---------

me moeder heeft kian even meegenomen na buiten met de hond wandelen in het bos. heb ik even lekker me handen vrij :D ben echt zo blij met hoe me moeder me helpt! heeft toch ze voordelen om thuis nog te wonen ;)

Liefs xx

19. Ranjeewha18

nou ja zeg!

20. Pinar

Pinar Actief lid

19 nov 2007
    458
    121
    43
    Vrouw
    Fulltime MoM
    utrecht
    hai dames,

ben net binnen lekker weer buiten ging ff wandelen met nefise.

Marije nefise woog vorige week precies 6kg en ze was 60.5cm lang. Ze was wel agfgevallen door spugen en diarree.

Danie als het aan haar ligt wilt ze helemaal niet slapen en de hele dag door spelen en als ik buiten ben met haar slaapt ze wel 4 uurtjes.

over het spiraal ooeiii ik vind het eng heb een hele lage pijn grens ik ga gewoon door met condoom.

Oem;Ik heb nefise vandaag een klein beetje van mn lienzen soep gegeven ze trok gekke gezichjes, maar ik ga ook gewoon beginnen met fruit. Ik wil eerst paar keer uit de pot geven en daarna zelf klaarmaken.

Dames hebben jullie ook haar uitval ik kan wel huilen.

Deel Deze Pagina