December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Leonie: wat erg denk je het toen goed geregeld te hebben krijg je nu zovel later nog verwijten. Zou er denk ik ook geen dag langer willen blijven. Maar je uitwerken ben je denk ik verplicht.

Monique: mooi filmje lijkt percies op ons Bas zijn film. Ook met aan het begin het liedje van Marco Borsato. Van wie is het laatste liedje moet nl nog een film maken voor Max. Complimenten hoor.

Marije: Met Max zijn we nu na 1 maand pepti overgegaan op hypo-allergeen (wel koemelk) het gaat gelukkig perfect. Wel erg dunne ontlasting en groenig.

Ik ga even douchen de beide mannen slapen en mijn man is aan het vergaderen.
    Nog een fijne avond :)

Omrollen: Bas deed dat ook met 4 maanden ben benieuwd want Max wil ook vooruit. Van buik naar rug doet hij al heel lang maar nu nog terug dat is veel moeilijker.

O ja straks wieg weg en dan komt zijn ledikant op zijn kamer.

2. Monique4

Monique4 Niet meer actief

@Sawi: Laatste liedje is van Glennis Grace - Als je slaapt

3. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    @vis: leuk zeg die foto! en leuk dat de club is geweest!

@monique: prachtig filmpje, heb echt een traantje gelaten hoor! roept natuurlijk bij mij ook weer herinneringen op!

@marije: ben benieuwd hoe het met Kian gaat, en of hij nu die allergie heeft of niet. Het lijkt er nog niet op he?

@parel: wat zielig voor ruwaydah! maar wel leuk van je huisje!
    Djayden vindt iedereen leuk eigenlijk, dus die heeft daar geen last van.

@werk: nou weer 5 sollicitaties eruit gedaan vandaag. Ga er in ieder geval niet blijven dus ik kom er met mijn baas zeker nog op terug, zodra ik wat anders heb natuurlijk :p

Djayden krijgt al een tijdje fruithapje (half potje, gewoon extra dus niet ipv fles) en sinds vandaag ook een groente hapje! (die heb je namelijk ook vanaf 4 maanden, net als fruit) en hij vond het helemaal fantastisch! hij vrat die hele lepel zowat op! nu even afwachten hoe het met zijn darmen gaat.. :p hij komt nu namelijk snachts weer en dat is voor ons altijd het teken dat hij niet genoeg heeft. dus wie weet slaapt hij nu weer lekker door. de groente hap krijgt hij trouwens wel ipv zijn fles, rond 18.00 uur. hij krijgt ook al pap door de fles, en al 180 en savonds 210cc dus dat kunnen we niet meer verhogen! hongerlijertje he? :p en hij is nog steeds vrij dun :( zo gek vind ik dat..

4. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Jara heeft vanavond samen met mijn vader een sinasappel op gepeuzeld :D Mijn vader liet het proeven en ze zoog m zo leeg :confused: :)

Gisteravond rolde ze van haar buik op haar rug! Wist niet wat ik zag :confused:

5. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Marleen, wat goed van Jara!

Ik had gisteren aan het CB gevraagd of ik Jamie grotere flessen mocht geven, omdat ik af en toe het idee heb dat ze nog niet uitgegeten is. Ze krijgt nu 4 x 180+6, dus ik ging er eigenlijk wel vanuit dat ze als ze wil ook wel een fles van 210 + 7 mag. Nou mooi niet, de arts zij dat haar maagje dat nog niet goed aankan, dat die daar nog te klein voor is. Snap dat eigenlijk niet zo goed, ze eet toch niet meer dan ze aankan, dan zit ze toch vol?

Nou, ga nu naar bed. Jamie werd om half 9 wakker, dus heb haar om 9 uur de fles gegeven. Ben benieuwd hoe laat ze morgenochtend komt, want meestal heeft ze de fles 3 kwartier tot een uur later. Voordeel is wel dat ik nu ook lekker op tijd naar bed kan.

Welterusten allemaal!

6. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    @vis: als het aan het CB ligt, hebben alle baby's honger :p Djayden krijgt 1 fles van 210 savonds en dat gaat prima. je moet het gewoon uitproberen, als het niet werkt stop je er gewoon mee.

7. Pinar

Pinar Actief lid

19 nov 2007
    458
    121
    43
    Vrouw
    Fulltime MoM
    utrecht
    hallo allemaal,

nou ik zit kapot om de bank ben vandaag begonnen met sporten...

Nataly; Nefise is gek op haar box als ik ergens op bezoek ben ben ik snel weer terug ze huilt erom in te spelen en om naar het mobieltje te kijken.

Ik geef drinkfruit gewoon als extra vocht ben weer bang voor uitdrogin. ik wil volgende week beginnen met rijstenbloem te geven, maar weet nog niet hoe ik het moet doen voor het bed gaan of in de middag?
    En daarna langzamer hand met de potjes..

Nefise slaapt nu heerlijk al een uur. Morgen kraambezoek. Dames ik ben het zo een beetje zat dat kraambezoek ieder keer wat klaarmaken etc..

Maar jah slaapzacht allemaal

8. Pinar

Pinar Actief lid

19 nov 2007
    458
    121
    43
    Vrouw
    Fulltime MoM
    utrecht
    Vis; als het aan de CB ligt... Alleen maar regels mn HA zei dat ik niet echt naar hun moest luisteren over voeding

9. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Monique: bedankt voor de titel van het liedje. Ga het laten opzoeken.

Max is ook tevreden in de box. Speelt graag met zo'n activity centre. Draait het rad rond trekt aan het muziekkoort etc. Ook in zijn wipstoel is hij in zijn nopjes en op zijn speelkleed. Alles liever dan lang op schoot zitten :)

10. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    hier gaat het nog rustig 's avonds is het echt erg met diego door de melk zit er dan slijm in zijn keeltje en dan kan hij alleen maar hoesten, wordt dan helemaal rood echt zo zielig...Bij mij begint het langzaam over te gaan...ga vandaag de ha even bellen voor diego omdat hij sinds feb al beetje roggelt en nu dus lijkt alsof het steeds erger wordt...hij ligt nu in zijn bedje te vertellen en ik ga zo even strijken, vanmiddag komt mijn zusje en mams en vanavond komt de pastoor even kennismaken i.v.m zondag de doop van diego. Morgen ben ik met mijn lieffie 5jr samen maar jammer genoeg krijgt hij geen vrij. we willen wel morgenavond naar de bios dus ff kijken of mams wil oppassen

van het weekend gaan we diego zijn eerste bordje pap geven met de lepel hij krijgt wel al 5 weken pap in zun fles maar willen eens met de lepel proberen...met het fruithapje wacht ik mee tot we weer bij het CB zijn geweest...wil wel al beginnen maar even kijken wat zij zeggen hoe ik dat nu moet doen omdat hij dan naar 4 flessen gaat.

11. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Goeiemorgen allemaal,

Ik ga idd ook zelf wel even bekijken hoe ik dat ga doen met die voedingen. Als ik het idee heb dat ze nog niet uitgegeten is, geef ik haar gewoon nog een beetje.
    Vannacht om 4 uur was ze alweer wakker, om 5 uur weer, om 6 uur en om tien voor 7 wilde ze echt uit bed....ben nog blij dat ik het tot die tijd heb kunnen rekken. Echt honger had ze nl. nog niet, ze was gewoon uitgeslapen....alleen ik nog niet :).

Wil net op photobucket mijn filmpjes uploaden, kom ik er niet meer op. Krijg de melding dat mijn inlognaam en wachtwoord niet goed is (wat niet klopt) en als ik mijn wachtwoord wil resetten via het programma lukt dat ook niet....! Aaaah, daar kan ik erg slecht tegen. Geen idee hoe dit kan? Heeft iemand van jullie die photobucket gebruikt daar ervaring mee?

Grtjs,
    Hanneke

12. maria04

maria04 Niet meer actief

Hey goedemorgen meiden

wat zijn jullie allemaal vroeg met fruithapjes en pap rosalina krijgt alleen borstvoeding,ik wil verlopig ook nog even wachten met iets anders tot ze 6 maanden is bij ons in de familie komt astma voor.

hoe is het met de rest?

Slapen jullie kindjes al door? rosalina komt nog a 3a4 uur.

13. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

hallo daar ben ik dan eventjes,
    ik heb leuke foto gezien van de kinderke's

Haaruitval..? ik heb gewoon hele cavia's in mijn handen.! vreselijk is dit!

Leonie, wat een eikel zeg!

De box, hier vind Revi er niet veel aan, ik laat hem gewoon lekker zeuren in de box, dat gesleep steeds met de draagdoek ben ik een beetje zat!

De rest weet ik niet meer.., sorry!

Hier ben ik druk met de verjaardag van Sam bezig, vanavond even de taart bakken ( in de vriezer pleuren) en dan is hij klaar voor donderdag om mijn taart te bekleden en te vullen)
    Nog mijn hele huiskamer doen.. en donderdag natuurlijk boodschappen en de de rest voor een verjaardag doen!
    (zoveel dingen te doen, voor zo weinig mensen die komen, mijn vrienden ben ik allemaal een beetje kwijt, toen ik kindjes kreeg)
    Nou groetjes

14. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    hoera! Djayden kwam om 06.30 vanmorgen! het groentehapje heeft gewerkt! :p

15. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ran: Sam alweer jarig gaat snel he!
    Balen van je vrienden maar je krijgt vast wel weer nieuwe via basisschool etc.
    Mijn vrienden zijn iets jonger dus wij zijn de eerste met kids iedereen vind het geweldig. Ik probeer zelf wel ook af en toe naar hun te gaan. En vooral niet vergeten te bellen en te mailen. Dat snappen ze niet dat je daar af en toe echt geen tijd voor hebt. Maar soms best vermoeiend om alle contacten goed te houden.
    Voor ik het vergeet geniet met Sam zijn verjaardag, veel plezier vrijdag.

Ik twijfel met de fruithapjes. Bas had ze met 4 maanden maar heeft wel exceem maar lust daar in tegen ook echt alles. Weet het nog niet... Max wil volgens mij niets liever dan mee-eten :)

16. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

ik wil pas a;s Revi echt 4 maandjes is beginnen met groente/fruithapjes!

Sawi, ja ik ben ook een van de eerste die kidnjes heeft gekregen... Alleen mijn vrienden zijn natuurlijk nog vollop aan het uitgaan enzo. en daar kan ik mezelf niet meer echt vinden.
    helaas, gelukkig heb ik wel 1 goede vriendin.. en daar ben ik erg trots op!

en vrijdag, gaat zeker lukken, dankje wel

17. @ Vis Wat raar zeg, ik heb net photobucket nog gebruikt, om een andere ava te maken. Ik sta altijd op automatisch aanmelden en had nergens last van.
    Ik was vanacht er ook uit om 2 uur en om 4 uur en om 5 uur. Hij wilde wel drinken om 2 en 5 uur, daarna kon ik gelukkig nog slapen tot 9 uur.
    Moehhhhhhhhhhh!
    Leuke foto van Jamie ;)

@ Jessica, wat stoer van Lilly zeg. Wij gaan morgen voor de 2de prikjes. Ik denk dat hij wel veel lawaai gaat maken. En hij kan echt hard krijsen joh. Pfff

@ Monique wat een prachtig filmpje zeg. Heel lief.

@ Parel hoe gaat het nu met ruwaydah? En wat fijn dat jullie de sleutel hebben. Moet je ook nog veel klussen?

Bijvoeding. Jeetje, wat zijn jullie vlot daarmee. Ik heb er nog helemaar niet aan gedacht eigenlijk. Ik geef alleen nog borst. Kan je naast de borst ook iets extra's geven? Lijkt mij wel leuk om te proberen eigenlijk.

Nou ik ga weer even verder inpakken, voordat hij wakker wordt.

doeiiii

18. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj meiden

Ben vanochtend voor het eerst met Kian weze zwemmen! hij vond het echt geweldig!
    ik vond het water een beetje koud terwijl er net babyzwemmen was gegeven in dat bad :(
    maar kian scheen er geen last van te hebben. zodra ik hem uit het water haalde werd hij gelijk weer warm en ze lipjes bleven ook gewoon roze.
    ik zal vanavond even wat foto's plaatsen van het zwemmen.

@leonie.. nog helemaal geen teken van een allergie! :D ben er echt super blij mee.
    hij is en doet precies hetzelfde en ik ben er vrijwel zeker van dat hij gister koemelk heeft gekregen omdat zijn ontlasting gister avond opeens groenig van kleur was en normaal was het zo geel als ma kon ;) hij had alleen groene poep toen hij nog koemelk kreeg ;)
    het is nog een paar dagen afwachten maar ik ben er haast al zeker van dat hij geen allergie heeft. tenzij hij nu opeens weer bloed bij ze ontlasting moet krijgen.

en wauw nu al groentje hapje..? wel super dat hij weer langer heeft geslapen. dan was hij inddtoe aan meer voeding.

ik weet gewoon dat kian ook meer nodig heeft majah ik kan nog niets doen tot ik zeker weet dat hij geen koemelk allergie heeft. dus als hij na het weekend nog nergens last van heeft krijgt hij ook ze eerste hapjes fruit. dan is hij 15 weekjes

@hanneke.. wat een leuke foto!
    en ik zal gewoon op je eigen gevoel afgaan of jij haar meer voeding wil geven. het CB zeurt nogal snel. ik hoor zo vaak dat mensen problemen hebben met het CB. als ik vragen heb dan wacht ik het antwoord wel af en wat voor argumenten ze hebben. maar uiteindelijk besluit ik toch zelf.

@sawi.. Kian heeft ook dunne ontlasting sinds hij koemelk vrije voeding krijgt. omdat er bij hypo allergeen ook heel weinig koemelk eiwitten zitten kan het misschien daar door komen. wel super dat hij het met hypo ook zo goed doet. scheeld ook weer in de kosten ;)

@dimmel.. fijn dat het met jou wat beter gaat.
    hopelijk gaat het savonds met diego ook snel wat beter!
    Kian krijgt al een tijdje af en toe een beetje pap van de lepel en dan de rest in de fles. hij moest er erg aan wennen ma nu vind hij het super. begint al te lachen als hij de lepel ziet ;)
    -------

ik ga ma is wat opruimen. kian ligt lekker te slapen ma zal over 10 minuutjes wel weer wakker worden.

Liefs xx

19. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    hoi hoi

ja het gaat gelukkig al wat beter met haar
    de koorts is ook al gezakt
    me man en zijn fam zijn in het huis aan het klussen..
    gelukkig maar.

20. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey dames

nou 1e werkdag zit erop, t`was vanmorgen alsof Jarno het aanvoelde hij kwam om 5:15 ipv 6.30! dus ik ben al heel lang op! Jarno heeft het prima gedaan bij de gastouder allen mijn gevoel daarbij is niet helemaal top, maar zal zelf ook el ff moeten wennen aant feit dat hij daar is..

@ Jessica (geloof ik) Wij hebben wel een invalide wc alleen ik heb electr.kolf en er zit geen stopcontact op de wc en ik vind het onhygienisch..
    ?Heb de 1e x iedereen uit de personeelskamer verbannen en ben gaan kolven :D 2e x gingen ze daar net eten.. dus heb ik op kantoor gezeten, heb wel direct gezegd dat ze iets moesten regelen.. kamerscherm dan ofzo.. ze gaan hier wel achteraan. kolven ging trouwens prima!

ik moest in pricipe werken van 8-17 maar zieke kindjes dus onderbezetting ik kon dus lekker om 14:00 naar huis!
    Zegt ze net bij het ophalen, dan zit je nu wel met de uren, want je hebt afgesproken tot half 6 dus je betaald gewoon door.. ja nou t is niet anders.. :( Zal nog wel vaker voorkomen..

Doen jullie kids ook zo kwijlen. pff t loopt hier uit z`n mondje heb al gevoeld maar voel geen bobbeltjes.

bijvoeden doe ik nog niet denk pas bij 6mnd..

Er krijgt ereen honger en slaap dus later meer!

Liefss.

Deel Deze Pagina