@hanneke.. ik gebruik nu friso comfort voor spuugen en krampjes. het word indd goed dik. doordat het dikker is moeten ze harder zuigen en krijgen ze minder lucht binnen. en de maag kan het makkelijker vasthouden zodat ze niet snel spuugen. bij kian helpt het super. normale voeding gooit hij er weer volledig uit zoals je in me bericht hierboven kan lezen. wou het toen proberen of het goed zou gaan omdat hij veel dunne ontlasting heeft. ma de dikke voeding houd hij helemaal binnen. je hebt verschillende dikke voedingen. vaak zijn ze voor spuugen en krampjes. ook kan je johannesbroodpitmeel bij de voeding doen dit maakt het ook dikker. anders gewoon ff bij de DA vragen. ik heb het gewoon gekocht en ben het gaan gebruiken omdat kian zo spuugde. meningen verschillen of je het zomaar mag gebruiken of niet. de 1 zegt je moet het overleggen met het CB en de ander gebruikt het gewoon. ik heb ook niets overlecht en het cb vond het geen probleem.
@ Parel, ALexander heeft ook die voorkeurshouding. Probeer hem zoveel mogelijk ook de andere kant op te laten kijken, maar dat vindt hij minder prettig. Ik vind het ook vervelend dat als hij net slaapt hem om te moeten leggen, omdat hij dat weer wakker kan worden. Leg hem overdag dan vaak om op zijn andere zijde.
@AdrianaM mogen ze wel op de zij liggen dan.. ik weet het niet. denk dat ik straks maar eens even ga bellen.. en vragen. ik heb ook zon kussen kijken of het helpt.. slapen ze dan nog wel lekker?
Zo dames, het is ineens een stuk rustiger dan gisteren, maar wel goed bij te houden nu . @Marije: hoe was het bij de osteopaat? Wel lekker zeg dat ie van 11 tot 5 heeft geslapen. Dames, bedankt voor de tips over de voeding. Jamie spuugt op zich niet heel veel, maar ze krijgt volgens mij teveel lucht binnen door de fles, waardoor ik echt om de 4 a 5 minuten moet stoppen om haar een boertje te laten laten. Maar ze boert niet aldoor heel goed dus dan krijgt ze weer de hik (heeft ze aan de borst ook vaak, TSR is ook erg sterk). Daarom denk ik dat het misschien beter is om wat dikkere voeding in de fles te hebben zodat ze idd beter haar best moet doen om het eruit te krijgen. Misschien dat ik even met het CB moet overleggen. Ook met borstvoeding krijgt ze veel lucht binnen, waardoor ze dus snel de hik krijgt en krampjes. De krampjes zijn niet meer zo erg dat ze het echt op een schreeuwen zet, maar huilen doet ze wel. Aan de ene kant vind ik het wel fijn om borstvoeding te geven, maar om van die krampjes af te komen is dat toch wel onhandig. Nou ja, over een maand moet ik weer aan het werk, dus ik moet nu toch beginnen met afbouwen van de borstvoeding. Gistermiddag werd Jamie heel onrustig. Ze had om half 4 een flesje gekregen en bleef daarna heel wakker met af en toe een beetje slapen ertussendoor en huilen. Ze leek wel een beetje chagrijnig . Toen ik net eten had besteld wilde zij ook alweer eten (18.00 uur). Vervolgens wilde ze om 19.00, 20.00 en 21.00 weer! Tussendoor heeft ze voornamelijk gehuild. Net na de voedingen was ze wel tevreden en slaperig, maar na een kwartier werd ze dan weer wakker en ging brullen. Ik twijfelde af en toe echt of ze nou pijn had of niet, maar ik denk dat ze gewoon een beetje gefrusteerd was en toch een beetje krampjes had. Om 22.30 gingen we naar bed en heeft Dennis haar op mijn verzoek in ons bed gelegd. Ik was ervan overtuigd dat ze zo weer wakker zou worden en weer wilde eten, maar dat gebeurde niet. Om 23.00 lag ze in haar bedje en bleef gewoon slapen. Tot 2 uur vannacht, daarna kwam ze om de 3 - 3,5 uur, wat ook snel is voor haar doen. Het is dus maar goed dat ik gisteren niet naar de nieuwjaarsborrel ben gegaan, want dan had ik daar met een overstuur meisje gezeten. Om half 9 vanochtend was ze weer wakker voor een voeding en ik heb haar tot een kwartier geleden nog gehoord. Ga zo eens kijken of ze nu in slaap is gevallen. Nou...'t is weer een heel verhaal geworden! @Mootjen: Gaat het vandaag weer wat beter? Grtjs, Hanneke
heejj meiden @hanneke,, Kian slaapt de nachten al door vanaf dat hij 2 weken was. normaal slaapt hij van half 12 ongeveer tot half 7 / 7 uur. dus 5 uur was best vroeg voor mij haha. Bij de osteopaat ging het goed. het zit bij hem in de knoop bij het heiligbeen. net boven ze stuitje. daardoor kan hij moeilijk ontspannen en is dus daarom vaak zo onrustig. ook prikkelt dat waarschijnlijk de maag. hij heeft ongeveer zo'n 4 behandelingen nodig en dan zal het zo goed als weg zijn ( die blokkade) ook zal dat ze voorkeurshouding veranderen en zal dat ook weg gaan. Kian was eerst heel onrustig en vond het ma niets ma na een tijdje ontspande hij helemaal en viel in slaap. ook de osteopaat vond hem weer erg voorlopen op ze ontwikkeling. hij zag ma weinig baby's die met 5 weken al zo veel kunnen. het zou trouwens kunnen zijn dat jamie een regeldag had, dan willen ze heel vaak drinken omdat je melk moet veranderen. andere voedingsstoffen enzo. ............. Kian had zondag middag al wat bloed bij ze ontlasting zitten en daarna niet meer gehad ma nu opeens weer wel.. weten jullie wat het zou kunnen zijn? had zondag de huisartsenpost gebeld en die zeide dat het waarschijnlijk van binnen was geirriteerd. hij heeft nu wel weer diaree dus wil even kijken of het daarvan komt. heeft hij het straks weer dan bel ik de dokter ma weer. hij is nu al vaker bij de dokter in 5 weken geweest dan ik in 5 jaar. Liefs xx
Marije, wat fijn dat de osteophaat kan helpen zeg! Zal een hele geruststelling zijn voor de kleine man. En wat heerlijk dat Kian al doorslaapt! Ben stiekem wel een klein beetje jaloers, maar goed...over het algemeen komt Jamie maar 1 keer midden in de nacht en dat vind ik eigenlijk best te doen. Nu slaapt ze trouwens heerlijk. Het bloed in zijn ontlasting zou idd weleens kunnen komen doordat het van binnen is geirriteerd, maar als het zo blijft zou ik idd wel even de huisarts bellen. Ik denk idd zelf ook dat Jamie een regeldagje heeft gehad, nu maar hopen dat mijn borstvoeding nu weer lekker op haar is afgestemd.
hier ben ik weer eens! heb de laatste tijd zo weinig tijd omdat diego best vaak wakker is of ik ga lekker met hem de stad in haha! Morgen ga ik met hem naar de osteopaat omdat hij zo weinig slaapt en best wel veel huilt. Ben eens benieuwd wat ie zegt moet er om 10.15 zijn en moet lopen dus zal vroeg al moeten vertrekken haha! maar goed heb alles over voor me mannetje... @marijee wat raar eigenlijk dat onze mannekes bijna hetzelfde hebben he diego ligt ook voor hij kan zijn hoofdje al lang ophouden en begint met omdraaien
Ik kom ook net van de osteopaat af en volgens hem moet het met 2 a 3 behandelingen te doen zijn. Ze had een soort van blokkade bij haar maagje naar de darm en van de dunne naar de dikke darm. Ook waren er wat dingen op haar hoofd maar heb het niet helemaal onthouden. Moet wel zeggen is wel een hoog zweveriggehalte. Wist niet helemaal wat ik moest doen of zeggen tijdens de behandeling. Ik ben altijd erg sceptisch met dit soort dingen maar als het helpt dan ben ik ontzettend blij. Ze viel lekker in slaap en heeft niet gehuild. @ Marije hoe veel koste die van jouw per uur? @Victoria Heb je al meer melk gekregen of is het echt op? Ik kreeg vanochtend er niks uit tot frustatie. Was toch te gehaast denk ik want net kwam er per borst in 10 min wel 150 uit. Voortaan toch iets meer ontspannen want zat wel erg op de klok te kijken steeds vanochtend. Lilly draait zich op haar zij sinds week 2. Was even schrikken. Toen was het echt een foutje denk ik. Ze was gewoon boos en draaide zichzelf met maaiende armbewegingen om.Nu ligt ze graag op haar zij als ze pijn heeft of uitrekken. Vanochtend draaide ze zich in bed naar me toe en begon aan mijn been te zuigen omdat ze haar speen niet kon vinden en ze niet bij haar handje kon. Zo grappig gevoel. Ga nu oppassen op mijn nichtjes dus dat wordt weer vechten om mijn kind. Ze willen allebei haar steeds knuffelen en vastpakken. Als ik zelf wil moet ik een nummertje trekken haha.
Goedemiddag allemaal, Helaas was mijn productie na 2 1/2 dag kolven om de 2 1/2 uur nog steeds 20cc in totaal. Dus weer overleg gehad met lactatiekundige en die gaf toen ook aan dat ik helaas tot één van die weinige behoor die onvoldoende voeding hebben. Ik weet niet meer wie het vroeg, maar de eerste dagen kolfde ik wel voldoende, dus het lag niet aan het kolven en ik had ook een neusspray om de TSR te stimuleren. Sowiezo was Isis afgevallen op de borstvoeding en heel onrustig. Dus de tekenen waren er echt dat ze gewoon te weinig had. Bij zijn zoontje ging het destijds ook zo, alleen toen heb ik geen lactatiekundige ingeschakeld en ben toen zelf gestopt na ruim een week. Nu is het de aankomende dagen dus afbouwen met kolven om te voorkomen dat ik een borstontsteking krijg. Ik heb alweer wat tranen gelaten, moet echt even accepteren dat het er voor mij niet in zit om borstvoeding te geven en ik wilde het zo graag. Aan de andere kunt heb ik nu wel de rust dat ik er alles aan geprobeerd heb. Ze gaven me nog het voorstel om met een hulpset kunstvoeding via de borst te geven, maar dat vond ik zelf te ver gaan. Verder gaat het goed met mijn meisje. Ze houdt van een beetje lawaai om zich heen. Ze ligt nu in de box te slapen, in haar bedje vindt ze het blijkbaar te stil. Mijn zoontje ligt nu ook te slapen, dus dat lawaai mist ze nu ook. Dames die allemaal naar de osteopaat gaan, ik hoop dat het jullie en de kleine gaat helpen. Sorry dat ik niet op iedereen reageer, maar ik zit nog een beetje in mijn eigen wereldje en mijn eigen teleurstelling. Moet even over deze tegenslag heen komen. Straks krijg ik visite. Hopelijk fleurt dat me weer een beetje op.
hey dames! Zo wat goed zeg dat die ukkies door beginnen te slapen! heerlijk. Jarno ook vanacht Yes! haha heb hem half 12 gevoed en om half 6 kwam hij pas weer! Alleen wel een nadeel sochtends heb ik enorm veel voeding en kolf ik de druk eraf omdat hij het anders niet kan aanslikken.. Nu deed ik dit vanmorgen ook maar hij had zo`n honger dat hij het op een brullen zette! niet normaal dus m`n man was vrij en heeft hem gelukkig even gepakt, daarna gauw aangelegt. ik hoef pas halverwege maart weer aant werk! Maar goed ook want ik wil niet meer! haha kan er wel aan wennen hoor zo thuis! hihi Hebben jullie kindjes ook zoveel pukkeltjes int gezicht? Jarno heeft op z`n neus allemaal witte vlekjes.. na de geboorte direct al.. dat is van de voeding.. Maar nu krijgt hij allemaal rode pukkeltjes met witte kopjes.. Hij had dit ook op z`n lijfje en daar moest ik van de wijkverpleegster iets betadine zalf opsmeren, maar dit mag niet op z`n gezichtje.. Smeer af en toe wel balneum creme, maar helpt niet echt.. Hij heeft net een half uur liggen gillen van de kramp.. zo zielig.. je kunt dan niks doen he.. alleen lekker knuffelen. Ik had hem heel strak vast in m`n armen tegen me aan en toen viel die in slaap. Ga eens ff een draagdoek halen denk dat hij hier wel baat bij heeft.. Nog tips voor een fijne? combi cotti? zijn 3 losse doeken, is deze wel fijn? Liefss
Jara slaapt eigenlijk het lekkerst (en het langst) op haar zij. Misschien komt dat doordat we dat vanaf het begin hebben gedaan. Maar dat kussen is ideaal om haar op haar zij te houden, vooral in haar ledikant. In de wieg en in de wagen is een kruik achter haar rugje voldoende. Kijk eens of ze lekker slaapt met het kussen, als het voor jou gevoel goed is, prima toch?
ik heb een draagdoek van draagdoek.nl Monique. kan geen kwaad hoor, ik benzelf over gestapt naar de omeo met Sam..
hallo allemaal weet niet of jullie mij ook gemist hadden maar wou jullie even laten weten dat Kyana vanaf zondag in het ziekenhuis ligt ze weten nog niet goed wat ze heeft maar ze hebben het over een buikvirus! Toen we zondag belden had ze koorts en diarre en moesten daarom gelijk na de huisartsen post en die stuurde ons door na de kinderarts en die wou dat ze bleef en werd er gelijk bloed geprikt, plas opgevangen ontlasting op gevangen en een sonde werd er aan gelegt! Echt zielig mama was helemaal in tranen De koorts en diarree zijn gelukkig over alleen wil ze nog niet niet goed drinken! Dus daarom moet ze nog steeds blijven en dat wordt denken we zelf ook wel vrijdag (hopelijk) Mijn bv gaat nu stukken minder helaas maar ze verwachten als alles straks weer normaal is dat het wel op gang komt! Ik mag gelukkig zelf ook blijven slapen dus dat vinden we heel fijn, Ik ben vandaag jarig en ben daarom nu even thuis en moet om half vier weer terug zijn in ziekenhuis ik kom als kyana weer thuis is weer online
@ mama05 heel veel sterkte! Jeetje dat is echt schrikken! @ Ran dat zijn ook 3 losse doeken of niet? Werkt dat wel goed? handig ook om te doen? 1 maat of meerdere, kan er nl wel 1 kopen op marktplaats. 3 losse doeken die heet combi cotti maar lijkt veel op die van draagdoek.nl Jarno slaapt ook op z`n zij hoor. heerlijk wissel hem om de voeding naar de andere zij. Zo kan hij ook in elkaar duiken als hij krampjes krijgt haha zo leuk! Als ik ga stofzuigen valt hij in slaap! Eergister huilde die en toen ging ik stofzuigen kijk ik weer slieptie. Nu was hij ook wakker, en ik ga weer stofzuigen slaapt hij weer! Kraamhulp zoog vnaaf dag 2 al dat hij in z`n bedje lag gewoon bij hem ook op de kamer.. zou hij er zo aangewend zijn? haha Liefss
mam05.. Wat vervelend zeg.. dikke knuffel voor jou ! en voro je kleine meid! Dani.., jaik heb gewoon 1 draagdoek haha 1 hele lange
haha oke.. Ik lees ook veel over de tricot slen.. maar die dingen zijn zelfs duur op mp haha Ga ff verder shoppen
@ mama05, dat is zielig zeg! Vervelende verjaardag heb je zo ook. Nu maar hopen dat ze snel weer met jullie mee mag!
mama05: heel veel sterkte. Hopelijk mogen jullie snel weer naar huis. Gebruikt iemand van jullie Friso H.A.? Isis geeft steeds boertjes die ontzettend stinken nu wij deze voeding gebruiken. Herkent iemand dit?
mama05 hoop dat ze snel weer naar huis mag net heeft het CB mij nog gebeld.. om te vragen hoe het nu ging met slapen van ruwaydah.. heb dus verteld dat ze nu wakker naar bed gaat en dan vanzelf in slaapt valt.. met het hoofdje naar 1 kant liggen,, zei ze moest ik haar vaker opde buik leggen en dan met haar ellenbogen onder haar zodat ze haar nekje op gaat tillen, dat is goed voor de spezen in haar nekje,, en als ze gaat eten haar hoofdje op mijn rechterarm leggen zodat ze dus niet met haar hoofdje op de rechterkant ligt.. had nog gevraagt waarom ik haaar niet op haar zij mag leggen.. zei ze: dat ze dan misschien op hun buik kunnen rollen en misschien kunnen stikken.. heb haar nu net wakker in bed gelegt en ze ligt al half weg te sudderen haha allleen als me man thuis komt dan is ze niet zo als bij mij.. dan leggen we haar in bed,, en dan is het huilen huilen en nog eens huilen.. echt zo appart.. net alsof ze dan bij haar vader wilt zijn ahaha..