December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    @peetje: 3x in een halfjaar buikgriep? oh jee, er staat me dus nog wat te wachten.. ben net weer een beetje beter :(

2. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Leonie, we zijn gelukkig weer beter.

Heb net gehoord dat het waarschijnlijk rotavirus is geweest :confused:. Ze hadden een kleine epidemie op het kinderdagverblijf. Er zijn zelfs een aantal kindjes opgenomen geweest in het ziekenhuis. We zijn wel naar de huisarts geweest, maar gelukkig hadden we genoeg aan de tip om veel minder schepjes in zijn eten te doen. Zo hoefde hij minder hard te werken voor zijn eten en kreeg hij in elk geval voldoende vocht binnen. We mochten overigens altijd terug komen bij de huisarts als wij het niet vertrouwden of yorick niet snel genoeg beter werd of nog zieker werd. We werden gelukkig wel serieus genomen. Ik belde alleen voor advies naar de huisarts, maar we kregen te horen dat we beter langs konden komen. Lijkt mij zo moeilijk als de huisarts dat niet doet, zoals bij oem en pinar.

Het kinderdagverblijf had overigens de ouders wel met een brief gewaarschuwd. Maar wij kregen de brief pas vandaag omdat we hem vorige week thuis hebben gehouden omdat ik vond dat hij eerst maar eens een weekje wat reserves moest opbouwen. Hij was flink afgevallen. Hij woog anderhalve week geleden maar 5090 gram, wat betekend dat hij in twee weken tijd maar 90 gram zwaarder was geworden.

Yorick is dus een licht kleintje vergeleken met de meeste reuzen hier op het forum :). Heeft iemand jullie slagroom recept voor mij?

3. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    @ Peetje, in princiepe is is Yorick natuurlijk eigenlijk ongeveer zo oud als de rest. Hij is alleen eerder geboren!

Voor alle zieken: Beterschap!

Jara heeft vanmiddag een spreidbroekje gekregen. Ze vind het nog niet zo geslaagd, vooral als ze doorheeft dat ze haar beentjes niet kan bewegen.
    De komende 3 maanden moet ze m 23 uur per dag om hebben en daarna als het goed gaat alleen 's nachts.
    Ze heeft m dus zowiezo de aankomende 6 maanden om.

4. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    hey peetje
    dat is even schrikken
    maar beterschap met die kleine man :D ;)
    en idd erg fijn dat jullie zo snel mogen komen met die
    kleine! ik had het ook graag anders gezien bij
    ons HA :(

Marleen wat ziet ze der toch sneu uit :(
    vind het echt zielig voor der
    wij hebben vrijdag de echo ben benieuwd!

hieir zijn me aambeien nog steeds niet weg
    gebeld voor een afspraak kan ik pas volgende week
    dinsdag langskomen!
    Waarom? DRUK nou me bek viel bijna open toen
    ik het hoorde...
    heb al 3maanden last en ze beginnen steeds te bloeden
    de pijn is ook echt ONDRAGELIJK!
    dus ik ga lekker naar de huisartsenpost
    en me eigen huisarts kan voor de zoveelste keer
    maar weer is de pot op! (toepasselijke uidrukking)

sawi bedankt voor de site
    maar verkopen ze de marsepijn niet ook gewoon
    in de winkels ofzo?
    vind altijd zo vervelend om via internet te bestellen

5. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Oem: in ieder geval verkopen ze het niet in ons dorp bij de dorpssupermarkt, misschien bij de bekende XL supermarkt. Maar ik kom vaak niet verder als ons dorpje dus bestel veel via internet.

Marleen: ziet er zielig uit maar Jara weet dadelijk niet beter. Ze weten er dadelijk raad mee. Vaak is het voor de ouders het moeilijkst. Leuk en handig is het natuurlijk nooit. Ik heb ook gehoord dat het vaker bij meisjes voorkomt.

Peetje: sneu dat Yorick niet aan was gekomen, hij heeft het zo hard nodig. Heeft hij sneller buikgriep omdat hij minder weerstand heeft? (ivm vroeggeboorte?)

Mijn man is vandaag naar huis moeten komen van zijn werk. Vanmorgen boodschappen gedaan en alles was goed, rond de middag werd ik doodziek. Ik hield niets binnen, was duizelig en had het bloedheet. Er was niemand thuis die ik in kon schakelen. Gelukkig kon mijn man thuis werken. Dus die heeft Bas naar de peuterspeelzaal gebracht en op Max gepast. Zo kon ik slapen. Nu gaat het weer stukken beter alleen doodmoe. Ik hoop alleen dat de jongens het niet over krijgen. Bas was erg bezorgd mama spugen, mama kusje. Had maar vlug een film aangezet dan kon hij zich daar op concentreren.

6. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    @ Sawi, klopt, bij jongens zie je het vrijwel nooit.
    Ik heb er zelf vroeger ook 1 gehad en mijn beide zusjes ook.
    Ik weet alleen nog dat wij op een gegeven moment ermee speelden, de poppen kregen ze dan om :)
    Mijn moeder had ze namelijk bewaard.
    Het zal wel snel wennen, maar vanmiddag was ze best even zielig en dat vond ze zelf ook :)

7. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    @marleen: ow wat zielig zeg! maar ja het is voor eigen bestwil ookal vindt ze zelf van niet ;)

Djayden is heel vrolijk geweest op de creche vandaag en mama heeft lekker kunnen uitzieken.

morgen sollicitatiegesprek, ben benieuwd :D

alvast weltrusten allemaal!

8. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    sawi veel beterschap ;)
    klein vraagje he
    wat is het verschil tussen fondante en marsepijn
    kan je van fondante ook zulke mooie
    omhulsels voor de taart krijgen of is dat alleen bij
    marsepijn?

9. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Leonie: succes vandaag met je sollicitatiegesprek!

Sawi: beterschap! Ellendig om ziek te zijn en dan twee kinderen te moeten verzorgen.

Oem: wat raar dat je pas een week later terecht kan bij je huisarts :confused: . Balen dat je er maar last van blijft houden.

Marleen: wat sneu om Jara zo te zien liggen. Lijkt me best frustrerend voor haar (en jullie). Hopelijk mag ze het snel overdag uit.

Peetje: jullie hebben je portie ziek zijn wel gehad. Wij hebben met Nils ook zijn eerste winter gehad dat hij heel veel ziek was en deze winter was hij alleen af en toe verkouden. Dus hopelijk heeft Yorick nu een goede weerstand opgebouwd.
    En ik zou gewoon lekker lachen om die fratsen van Yorick. Hij is nu nog zo klein, dan kun je ze nog geen slechte dingen aanwennen volgens mij.

Marije: Wat is Kian gegroeid! En heeft de extra rijstebloem geholpen om de nacht door te komen?

Dani: lekker dat het allemaal rond is met de opvang.

Ranje: hoe gaat het nu met Revi?

Chanty: hoe is jouw gesprek bij de bedrijfsarts gegaan?

Bellabella: waarom twijfel je of je de foto zal geven? Ik vond hem echt heel leuk.

Isis heeft opeens ontdekt hoe ze met haar handjes speeltjes kan pakken. En gisteren ging ze voor het eerst een beetje schaterlachen. Echt zó schattig! Ze is wel wat verkouden en heeft nu ook wat dunne ontlasting, dus wel een virusje te pakken, maar niet echt ziek er van (gelukkig!). Nils haalt ons nog steeds lekker vroeg uit ons bed. Vanochtend vijf uur (!), terwijl hij gisteren overdag ook al niet wilde slapen. Hij heeft minder slaap dan ik nodig :confused: . Wat zal ik blij zijn als hij straks weer tot half zeven slaapt. Gelukkig komt de zomertijd eraan. Ik kan niet wachten tot volgende week. We hebben echt van alles geprobeerd om hem langer te laten slapen, maar niets helpt, volgens mij moeten we er maar gewoon doorheen. Nu duidelijk met mijn vriend afgesproken dat we elkaar afwisselen en zo niet 's ochtends ruzie hoeven te maken wie er die ochtend weer uit moet. ;)

Fijne dag allemaal

10. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj meiden

pff heb een beroerde nacht achter de rug.
    Kian kwam elke 2 uur en werd krijsent wakker.
    kwam waarschijnlijk door ze prikjes want hij had ook voordat hij na bed ging om 8 uur 38 graden verhoging dus heb hem toen een zetpilletje gegeven.

nu is hij ook steeds maar even wakker en valt dan weer in slaap.
    hopelijk gaat het aankomende nacht wat beter want ik loop echt rond als een zombie.

@peetje.. fijn dat nu alles weer goed gaat!
    hopelijk komt yorick snel weer aan.

@marleen.. aahh wat ziet dat er zielig uit zeg.
    ik hoop dat ze snel een beetje zal wennen en ze er wat minder last van heeft.

@Oem.. jeetje wat een rot arts heb jij zeg. kan je niet overstappen?

@Sawi.. jeetje opeens zo ziek? dat lijkt mij niet echt normaal of heb je dat vaker?
    hopelijk voel je je snel weer fit.
    wel super lief van bas dat hij zo meegaant was.

@leonie.. succes vandaag met je solicitatie gesprek! hopelijk gaat het goed en kan je weg bij die rot baas van je!

@vic.. ja hij is indd goed gegroeit.
    afgelope nacht heeft de rijstebloem niet geholpen omdat meneer ze flessen niet leeg wil drinken. als het aan hem ligt laat hij steeds minimaal 70 cc staan.
    hopelijk heeft hij aankomende nacht minder last van ze prikjes en slaapt hij wat langer.

wat super dat Isis haar handjes heeft ontdekt.
    hopelijk is het virusje snel uit haar lichaampje.
    en het lijkt me indd vermoeiend als nils steeds zo vroeg komt.
    eerlijk gezet kan ik ook niet wachten tot aankomend weekend dat de zomertijd ingaat. misschien dat dat kian ook helpt wat langer te slapen.

---------------

Kian is ook begonnen met schaterlachen.
    helaas was ik vanochtend onder de douche toen hij het tegen me moeder dee :(. ik heb wel vaak het beginnetje gehoord maar het zette nooit door en vanochtend dus wel. majah zal vast snel wel een 2e keer komen en dan ben ik er hopelijk wel bij.

Fijne dag meiden!

Liefs xx

11. Chanty24

Chanty24 Actief lid

Goeie middag meiden

Marleen: Ahh wat sneu die broek. Maar wel voor een goed doel. Hoop dat ze er snel aan gewend is.

Oem Jeetje balen zeg van je HA. Nog naar de HApoast geweest?

Sawi Beterschap

Vic leuk dat ze haar handje heeft ontdekt. Wel iets mindel dat Nils zo vroeg komt. Miss gaat het helpen als de zomertijd ingaat.

Marije o balen zeg zo`n nacht. Noah heeft dat ook wel eens. Hij heeft toen lekker de volgende nacht bij Oma geslapen. Heerlijk.

Peetje fijn dat alles weer goed gaat. wat gaat het toch snel zeg bijna 6 maanden!

Leonie succes met je soll.gesprek

---------
    Vanmorgen naar de bedrijfsarts geweest. ik had al vele verhalen gehoord en allemaal negatief dus ik was benieuwd.
    Volgens hem was er niets aan de hand en kon ik makkelijk weer in de zorg werken.
    Ik werk in een vp-huis met zwaar dementerende ouderen die ook nogal agressief kunnen zijn. Ik moest wel lachen. Ik heb afeglopen week voor het eerst mijn kindje in bad gedaan. Dus ik kan echt nog niet in de zorg werken. Ik vertelde dat het van mijn therapeut ook nog niet mag omdat mijn spieren nog te slap zijn om mijn bekken en heupen bijeen te houden. En als ik zou vallen ik mijn heupen en bekken kan breken.
    Hij vond dat hij de arts was en ik daar naar moest luisteren. wat een vent zeg.
    Gelukkig zijn mijn teamleidster en zorgmanager het niet met hem eens en mag ik van hun absoluut niet in de zorg werken.
    Dus ik hoef me geen zorgen te maken. Ik ga wel op eigen verzoek vanaf 1 April twee uurtjes naar mijn werk om dossiers in de computer in orde te maken. Ik wil toch ook wel weer wat doen. Noah gaat vanaf 1 April ook 2 dagen in de week naar het KDV dus dan kan ik lekker op mijn werk rommelen.

12. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    @ Chanty, ondank dat je nog niet écht' aan de slag mag is het toch wel fijn dat je weer iets kunt doen.
    Fijn dat je managers wel achter je staan!

13. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    @chanty: wat een rare vent zeg die arts!

@all: sollicitatiegesprek ging volgens mij wel goed, wordt donderdagochtend gebeld, dus ben benieuwd. Morgenmiddag weer een gesprek om 15.00 uur.

ik ga weer, de kleine roept hahaha

14. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Hallo meiden,

Alle zieke beebjes en mama's: beterschap.

Famke heeft geleerd hoe ze haar tong moet uitsteken! :lol
    Ze kan je echt nadoen nu :D zo lief!

Vandaag is het precies een jaar geleden dat ik een positieve test had!
    Als ik eraan terug denk word ik toch best een beetje emotioneel.
    Was erg heftig toen!

15. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey dames

zoo een pittig dagje! Voor het eerst een hele dag gewerkt van 9 -18 uur. Jarno opgehaald om 18:30 en 19:00 waren we thuis. Jarno gevoed om 19:15 en toen tegen 19:50 een pizza naar binnen gewerkt! :D Arie is weg voor cursus dus moest maar ff zo..

Verder doet Jarno het super lekker tevreden, en hij gaat volgende week dinsdag al mee met mij naar t KDV!Joepie!
    Morgen dus nog 1 dagje naar de gastouder!

@ Marleen, sterkte ermee, zal vast wel goed komen, t is even wennen. Ik heb vandaag nog geen uitslag dus zal morgen wel komen.

@ Marije oeh pittig! om de 2 uur! Schaterlachen doet hij vast snel nog een keer!

@ De rest ik reageer een andere keer meer Jarno slaapt ff dus ik kan ff snel douchen voor hij wakker word. ben helemaal munt!

Slaap lekker alvast!
    Liefss

16. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Meiden ik heb een vraag!

Famke heeft bovenaan in haar mondje op de plek waar de snijtandjes moeten komen 2 bobbels?
    Betekent dit dat ze tandjes krijgt? En is die plek wel normaal?

17. Chanty24

Chanty24 Actief lid

Monique zou best kunnen een tandje.
    Noah heeft al vanaf 2 maanden een witte bobbel op de plaats van een kies. Maar lijkt niet echt door te komen.

18. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Wat een klotedag. Vandaag rontgenfoto's van mijn paard gemaakt: hij heeft hele erge arthrose met botwoekeringen, hij zal nooit meer goed lopen. Zelfs speciaal beslag ed zal niet helpen en misschien is gewoon in de wei lopen niet eens optie... :cry:

Ben alleen maar aan het janken, mijn grote vriend! Ik weet niet wat ik moet doen. Echt zo'n onwijze klotezooi. Ik wil helemaal niet zulke moeilijke beslissingen maken en helemaal niet nu.

19. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    sterkte bellabella!

20. Chanty24

Chanty24 Actief lid

Goeie Morgen

Bellabella: Jeetje wat sneu voor jou en en je paard zeg. Kan me voorstellen dat je je kl*te voelt.
    Is er helemaal niets aan te doen?
    Sterkte ermee.

-------
    Noah had gisteren opeens uit het niets 38 gr koorts.
    Hij was een beetje hangerig maar wel erg vrolijk. Ik heb hem toen toch maar een paracetamol zetpilletje gegeven.
    Gelukkig was het na 2 uur al gezakt tot 37.5.
    Hij heeft verder prima zijn flesjes leeggedronken.
    Vannacht heeft hij heerlijk geslapen. Van half 11 tot half 7.

Wat is het een rot weer vandaag zeg!
    Hoop dat het nog droog word want mijn hond uitlaten in de regen vind ik sinds Noah er is echt niets .

Deel Deze Pagina