@Mama: jemig, da's behoorlijk schrikken. Ik hoop voor jullie dat ze snel goed gaat drinken en weer naar huis mag. Wel heel prettig dat je mag blijven slapen. @Victoria: he verdorie zeg, da's echt balen voor je! Kan me voorstellen dat het een teleurstelling is. @Dani: die rode pukkeltjes met witte puntjes zijn ook van de voeding. Tenminste, dat zei mijn kraamverzorgster. Jami heeft er heel af en toe nog eentje in haar gezicht. Ik smeer er niets op, want het gaat vanzelf weg. Ik heb ook niet het idee dat ze er last van heeft. Jamie ligt nu heerlijk te slapen, dus ik heb alvast de lasagne gemaakt. Dan hoeft dat straks alleen nog maar in de oven. Ik begin het al helemaal te leren...dat plannen . Vanavond weer nagym, ben heel benieuwd hoe actief we gaan doen, ik zal mijn sportkleren maar aantrekken. Moet zeggen dat ik best zin heb in weer een beetje sportieve beweging. De 6 weken rustig aan doen na de keizersnee zitten er bijna op en ik voel me eigenlijk best goed. Ben niet meer zo angstig voorzichtig als ik beweeg dus dat gaat de goede kant op. Ik hoop wel dat Jamie zo wakker wordt voor een voeding, want mijn borsten staan op springen. Leuk hoor dat afbouwen . Vanavond geven we ook de laatste voeding een fles, dus ik zal vannacht wel pijn krijgen . Grtjs, Hanneke
Daarom hebben wij zo'n kussen, daar ligt ze tussen zeg maar. Dan kan ze echt niet op haar buik rollen.
oef wat is er veel geschreven zeg! ik heb het niet allemaal kunnen lezen sorry... hier gaat het wel weer wat beter. vanacht heeft ze zelfs geslapen van half 2 tot half 8! vanaf kwart voor 1 tot half 2 heeft ze wel liggen huilen, maar heb haar laten liggen. op eens werd het huilen en dan weer een paar min. stil. toen was ze in eens helemaal stil! en dus geweldig geslapen. Ik merk echt al dat de nachten dus wat langer gaan worden, erg lekker. en dat terwijl ze pas 16 dagen is. vanmorgen de gehoortest gehad, wat een gedoe. we moesten dus daarheen! en binnen 5 min stonden we weer buiten... stom dat ze niet gewoon even thuis langs kunnen komen zeg. daarna lekker even naar de stad geweest, 2 nieuwe bh's gekocht! wat zitten die weer lekker zeg na die zwangerschapsbh's! vriendlief was ook vandaag vrij. ik zie er soms heel erg tegenop wanneer ik alleen ben met haar, zo onzeker voel ik me dus soms. bah hopelijk gaat dat beter worden!
heejj meiden @Hanneke.. jamie zal ook wel snel een keertje gaan doorslapen als ze nog ma 1 keer in de nacht komt. teminste dat hoop ik voor je hij heeft niet weer gepoept dus is nog even afwachten of er nog bloed bij zit. ik hoop het niet. @Dimmel.. hopelijk kan de osteopaat jou mannetje ook helpen! Kian die wil ook steeds op ze zij draaien en het lukt hem ook zo goed als. alleen rolt hij snel weer terug. Kian houd ze hoofdje vanaf de geboorte ook al heel lang omhoog. ma dat schijnt te maken te hebben met overstrekken. dus dat er ergens iets is met ze werveltjes en ze het dan niet zo fijn vinden om hun hoofdje neer te leggen. @Jessica.. ben benieuwt of het na 2 a 3 behandelingen indd beter is bij lilly. ik betaal 83 euro per behandeling. en dat is indd een uur. hoeveel betaal jij dan? hoe is het gevecht om lilly gegaan vandaag met je nichtjes? @victoria.. ow meis wat rot! snap dat je teleurgesteld bent en dat je het erg vind. hopelijk zal je je snel wat beter voelen. Kian houd ook zo van lawaai om zich heen. ma ik leg hem toch in ze bedje te slapen en niet in de box omdat hij in bed meer rust krijgt en rustiger slaapt. in de box slaapt hij minder diep en wat onrustiger. @Dani.. Kian heeft helemaal geen pukkeltjes gehad en heeft ze nog steeds niet. hij heeft echt een heel gaaf huidje. hoop dat het bij je mannetje snel weg is. de pukkels kunnen komen door de hormonen die hij van jou heeft meegekregen via de navelstreng met de geboorte. ik heb ook een combi cotti en het is echt even wennen met omdoen enzo. ma hij geeft wel veel steun. heb hem nog niet zo vaak gebruikt ma dat wil ik wel gaan doen. je hebt ook nog minimonkey. dat is ook een draagdoek die je ook als hangmatje kan gebruiken in de box. ik wil aankomende dagen even kijken hoe het met deze draagdoek gaat die ik heb ma anders bestel ik de minimonkey als nog en verkoop ik deze weer. Kian valt trouwens ook altijd in slaap als de stofzuiger aanstaat. ze schijnen het geluid van een fohn ook fijn te vinden. @mama05.. jeetje dat is schrikken. heel veel sterkte en hopelijk mag je meisje snel weer mee na huis! en natuurlijk gefeliciteerd met je verjaardag! @mootjen.. fijn dat het weer wat beter gaat! en ze doet de nachten indd erg goed zo te lezen voor een meisje van 16 dagen. kian begon toen ook door te slapen van 12 tot 7. ik herken die onzekerheid als je alleen bent. heb dat ook gehad en soms nog steeds. vooral als kian zo onrustig is en ik geen kant met hem opkan mis ik het dat ik hem even aan me moeder kan geven ( woon nog thuis omdat de vader er vandoor is gegaan na 2 jaar relatie) ------- Kian ligt alweer heerlijk te slapen sinds ik steeds hetzelfde doe als ik hem uit bed haal en voordat ik hem erin leg gaat het steeds beter. het is nu wakker worden, luier verschonen, eten, knuffelen, even in de box spelen en wanneer hij begint te jengelen of gapen gaat hij wakker na bed. soms begint hij nog te huilen maar meestal valt hij binnen 15 minuten in slaap. echt heerlijk. vanaf vandaag krijgt kian Nutrilon A.R voor baby's die veel spuugen. hiervoor had ik voeding voor spuugen en darmkrampjes en ik vermoed dat omdat het ook voor darmkrampjes is er iets in zit waardoor de stoelgang word gestimmuleerd.en vandaar die diaree. dus nu maar weer zo en hij heeft gelijk weer minder krampjes. of het moet toeval zijn ma dat denk ik niet. fijne avond meiden! Liefs xx
Hey @ marije bedankt! Ik heb al een ander hangmatje (prenatal) in de box, Jarno vind dit niet zo heel fijn.. De tricot slen schijnt dus ook een fijne te zijn. Ik ga nog even verder neuzen naar een draagdoek.. wil er nl niet al te veel voor kwijt @ vis.. Oke ja want ze trekken in de loop van de dag wel weg die pukkeltjes.. Alleen als hij zich heel woest maakt komen ze weer opzetten.. haha nou ja t gaat vanzelf wel over.. Jarno heeft trouwens wel een heeel gevoelig huidje.. Heeft ie van z`n moeder.. Kun je de ontlasting van je kindje ovenemen? Als je niet goed je hande wast ofzo? Mijn ontlasting is net zo dun met stukjes (sorry hoor) Groetjess
Jeetje, al 16 pagina's vol gekletst! Victoria: wat rot dat de bv niet meer lukte. Ik kan me voorstellen dat je het daar zwaar mee hebt. Alle december mama's zijn al zo ver met hun babies! Ik heb nog maar zo'n jonge baby vergeleken met de meeste van jullie.. Maar ik merk dat darmkrampjes wel veel voorkomen, ik kan mijn borst blijkbaar natmaken? Verder kan ik iedereen eigenlijk alleen sterkte wensen maar heb dus (nog) geen ervaring met die problemen... T. is echt een super schatje. De eerste 6 dagen heeft ze in totaal denk ik echt maximaal 5 minuten gehuild! Ze was zo ontzettend tevreden. Ook bv gaat heel goed en ze slaapt ook nog eens lekker in het wiegje naast mijn bed. Zondag is mijn vriend alleen ziek geworden met 40.6 graden koorst. Ik gelijk in de stress en bang dat de baby het ook zo krijgen. Nu heeft ze geen koorts maar wel sinds gisteren een snotneus waardoor ze moeilijk kan ademen tijdens het drinken en ontzettend knort en snurkt in haar slaap. Mijn hart breekt echt als ik haar zo zie. De kraamhulp is vandaag ook voor het laatst geweest en ik merk dat ik er helemaal doorheen zit. Ben zo moe, word ook ziek en ben overbezorgd dat zij nog zieker wordt, ik merk dat ik helemaal in de stress zit en om het minste geringste ontzettend moet huilen. Kraamtranen waarschijnlijk? Zijn er meer babies hier verkouden? Hebben jullie wat anders geprobeerd dan zoutoplossing? Ik merk dat ze douchen erg fijn vindt..
Hallo dames Ik zit er even doorheen. Ik ben zo moe. Mag niet klagen maar mijn man is pas sinds maandag aan het werk en die vindt zichzelf zo zielig(sory dat ik het zo hier neer zet) dat als hij thuis komt hij niks meer doet. Ik heb een drukke week met afspraken gaan bijna elke dag weg om 11.00 en kom terug pas rond 17.00. Dus meteen koken en kolven want anders springen ze. Opruimen en huishouden doen en tussendoor ook nog veel lopen met die kleine ivm krampen en ze bij papa haar rust niet vindt hierin. Vandaag ben ik zo boos geworden. Hij heeft geen idee dat een kind de hele dag verzorgen en nog het huishouden ook werken is. En dat hem nog vertroetelen even te veel is. He klaar nu wat anders. Ik heb een draagdoek gisteren gehad van een vriendin van Lodger(een shelter geloof ik) Heb hem gisteren even geprobeerd en vanochtend even maar ze ligt zo diep dat ik het niet echt prettig vindt voor haar. Ze is niet meer zichtbaar en lijkt ook niet echt te kunnen ademen( is misschien mijn angst hoor) Maar het idee is wel lekker want heb lekker mijn haar kunnen doen en ze huilde wel maar nu had ik wel mijn handen vrij. Ga het morgen weer proberen. @ Marije De mijne kost 80 euro per uur dus is bijna hetzelfde. Ze had weer flinke krampen vanavond dus twijfel of het echt wat gedaan heeft. @ Victoria Wat jammer voor je. Nu heb je het wel goed af kunnen sluiten omdat je alles geprobeerd hebt. Had ik ook met de borstvoeding. Ze is langs geweest en gaf me tips maar het werd maar niet beter dat ik zei ik stop nu heb ik alles geprobeerd en ben ook blij dat het zo gelopen is heb er geen spijt van. @ Bella bella Lilly is ook steeds verkouden. Ik geef soms wat zout oplossing maar vooral buiten zijn doet het goed voor haar. Dus loop elke dag grote stukken met haar. En indd stoom van de douche. Heb je ook zo een pipettje om het snot eruit te halen want dat hielp enorm toen ze zo een verstopte neus had.
Hier een rampendag...... Heb alleen maar een huilend kind gehad en nu is ie nog niet echt stil. Als ie z'n speen er uit is zet he bijna altijd meteen z'n keel open en gaat dan huilen en krijsen........ Ben helemaal op. Ben de hele dag alleen al met twee van de 4 bezig en s'middags de rest. En helaas ik heb geen hulp,want mijn man moet veel werken enook s'avonds en ik weet ook niet meer wat ik moet doen. Heb vandaag zitten janken van hier tot weet ik veel waar..... Ik heb er zo'n koppijn van.....blehhhhhh Weet één van jullie of inbakeren ook averechts kan werken. Dat ie dat dus misschien niet prettig zou vinden en dat ie daarom steeds wakker wordt. Als ik het namelijk niet doe dan maait elke keer z'n speen eruit? sorry voor mijn geklaag...... liefs milou
goedemorgen meiden, victoria: wat naar dat de bv niet gelukt is meis! dani: wat naar die krampjes. Heb zelf geen ervaring nog met een draagdoek. lijkt me wel prettig trouwens.. mama: sterkte met jullie meisje! vis: hoe was de nagym? mootjen: ben ook nog steeds wat onzeker als ik alleen ben hoor. Gaat vast vanzelf over.. marije: fijn dat zo'n vast ritueel zo goed werkt! Heb ook een vast volgorde trouwens.. Bellabella: nathan is ook nog niet zo oud hoor! enne de kraamtranen zijn heel herkenbaar. begint nu iets minder te worden bij mij. jessica en tinker: hoop dat jullie vandaag weer een betere dag hebben meiden! Ga nu even douchen. Nathan is nu stil. Heeft om half 7 zijn voeding gehad dus hoop dat hij het nu even vol houdt tot half 10. Vannacht kwam hij om 12 uur, kwart voor 4 en half 7 dus weer. Fijne dag allemaal. Kom vast nog wel even kijken vandaag! xxx
dani: De ontlasting van je kindje overnemen? Hmmm dat lijkt mij sterk hoor. Zou het zo ook niet weten. Even googlen misschien Zo een draagdoek lijkt mij ook wel fijn idd. Van het weekend ook maar even kijken. Stofzuigen vinden ze vaak fijn, omdat het een monotoon geluid is en een bekend geluid, want toen hij nog in je buik zat zoog je toch ook Alexander vind het geluid van de fohn heerlijk en wordt er altijd gelijk stil van hihi mama: Jeetje wat erg joh, hopen dat jullie kleine Kyana snel weer beter is. Sterkte jessica en tinker: Ik herken het hoor dames, soms weet je gewoon niet wat je moet doen. Ik heb hem nu in zijn bedje gelegd en hij wil ook niet stil zijn. Maar wil hem niet iedere keer bij mij in slaap laten vallen, dan leert hij nooit zelf in slaap te vallen. Vanacht sliep hij wel iedere keer direct na de voeding, heerlijk is dat. Hoop dat het voor jullie ook snel weer beter gaat victoria: Ik kan mij voorstellen hoe naar dat kan zijn zeg. Balen joh, weten ze ook hoe het komt? marije: Fijn dat het zo goed gaat op die manier. Ik probeer ook regelmaat erin te krijgen, maar als ik hem wakker in bed ligt, dan wil hij echt niet altijd slapen gaan. Vind het moeilijk om hem te laten huilen, omdat hij dat snel bezweet raakt. Meiden voelen jullie je af en toe niet als een wrak. Ik heb het gevoel alsof ik eruit zie als een zombie. Soms voel ik me er zo ongelukkig door. Heel vaak als hij wakker is dan huilt hij, behalve als je hem bij je draagt maar ook niet altijd. Maar ook weer niet iedere dag. Soms is hij helemaal niet huilerig. Mijn vriendje zoekt meteen weer allemaal probleempjes, omdat hij dan zo scheef ligt met zijn nekje af en toe *lees best vaak* Maar even vragen aan het cb. Langs een manueel therapeut kan nooit geen kwaad toch? Hoe doen jullie dat met boodschappen doen enzo. Bij mij is momenteel alles een onderneming. Ben ook zooo moe. Een blokje met de hond en met Alexander dat trek ik nog net, maar om hem in de auto te doen, pffff. Heb er gewoon weg geen puf voor. @Vis hoe was je gym. Moet er niet aan denken bv om al zo actief te zijn. Het huis schoonhouden daar heb ik af entoe net puf genoeg voor. Zal echt wel komen door het slaaptekort denk ik. Nou, ik ga hier maar eens wat doen, want het is een behoorlijke zwijnestal hier ps Hij is net zelf gaan slapen
Bedankt voor jullie lieve woorden! Voel me vandaag weer een stuk beter. Ben nu aan het afbouwen met het kolven. parel @ je schrijft dat je meisje wakker is als je man thuis komt. Is dat 's avonds na vijf uur? Want mijn zoontje en nu Isis ook weer willen van een uur of vijf/zes echt niet meer in het bedje en dan blijft ze gewoon bij ons totdat wij naar bed gaan. Vis: ben benieuwd hoe de nagym was. Waarschijnlijk krijg ik binnenkort ook een uitnodiging, maar zit te twijfelen of ik zal gaan. Mootjen: fijn dat het wat beter gaat. Ik herken wel wat je zegt over het tegen de dag opzien. Ik heb er nu (nog) geen last van, maar bij mijn oudste had ik het ook. Voelde me echt over alles onzeker. Marijee: hopelijk werkt deze voeding beter voor Kian. Bellabella: goed voor jezelf zorgen! En ik zou als je koorts krijgt, toch de dokter bellen. Omdat je net bevallen bent en borstvoeding geeft, kan het ook altijd nog iets anders zijn dan een gewone griep. Dus hou jezelf goed in de gaten. Douchen vond mijn zoontje ook altijd heerlijk. Ook gebruikte wij Luuf baby. volgens mij mag je dat vanaf dag 1 gebruiken, dat kun je op borst en nek smeren en kunnen ze iets beter ademen. Jessica: ik heb vanochtend ook mijn man een schop onder zijn kont gegeven. Ik moet er twee keer uit 's nachts voor de voeding, hij kan lekker doorslapen en vervolgens gaat hij mopperen als mijn zoontje om zeven uur wakker wordt; heeft hij nog geen zin om er uit te komen. Nu met hem de afspraak gemaakt dat zolang Isis voor een nachtvoeding komt, hij er 's ochtends uit gaat om Nils uit bed te halen. Tinker: wat vervelend dat je gisteren zo'n rotdag hebt gehad. Echt respect voor je dat je het allemaal alleen doet met vier kinderen. Is een draagdoek niet iets voor jouw? Misschien dat Sylvio dan rustiger wordt en dan heb je in ieder geval je handen vrij en geen huilend kind. Adriana: ik heb niet zozeer gevraagd waardoor het komt. Begreep van de lactatiekundige dat mijn topproductie blijft steken op zo'n 40 cc. Daardoor ging het beide keren de eerste dagen goed, maar zodra de baby meer nodig heeft, gaat het dus mis. Ik behoor helaas tot die weinigen die dus geen borstvoeding kunnen geven. Nu had mijn zus dat ook (maar toen had je nog geen lactatiekundigen, dus die heeft het nooit zo uitgebreid geprobeerd als ik), dus misschien is het wel genetisch? Nog een tip voor boodschappen. Bij mijn zoontje heb ik de eerste maanden alles via Albert.nl besteld. Alles werd tot in de keuken bezorgd. Het kost wat, maar aan de andere kant, ik kwam ook bijna niet de deur uit, dus gaf ik aan andere dingen veel minder geld uit. Gebruikt iemand van jullie hypo-allergene voeding? Welk merk gebruiken jullie dan en stinkt deze als ze een boertje geven? Ik gebruik nu Friso H.A. en Isis geeft echt stinkboertjes.
goeie morgen Dani: ik krijg ook van iemand zo'n draagdoek te leen, maar dan van www.draagdoek.nl volgens mij... leek me wel handig voor over een drukke markt / stad. vis: ik heb volgende week ook weer de nagym. ik was de laatste die is bevallen en de eerste was al eind oktober. dan ben ik net 3 weken geleden bevallen als ik daar aan begin dus ga echt nog geen buikspieroefeningen doen. Ken iemand die het ook te vroeg heeft gedaan en die loopt nu nog met rugpijn etc. maar goed, heb er ook wel weer zin in, ff avondje er uit en de verhalen van de andere dames aanhoren. Bellabella: ook ik heb volgens mij nog kraamtranen, en dat na 2,5 week... maar ik las laatst dat dit echt nog wel een paar maanden kan duren voordat je weer je oude ik bent. ik ben mezelf soms ook een beetje kwijt, jank snel en ben vrij snel moe en dus ook onzeker naar mijn kleintje ik heb Jill niet meer gewogen sinds de laatste keer, toen was ze een week oud en woog toen 3230 gram. ik weet niet wat normaal is wbt voeding maar ze krijgt nu zo'n 8 keer per dag 100cc. en drinkt daar erg wisselend van, de ene keer 70, dan 80, 85 dan weer 70 dan in eens 100cc. en ze komt dan ook nog soms tussendoor en krijgt dan 30cc. is dit zo'n beetje normaal? mij is verteld door de kraamhulp dat tot we naar het cb gaan (29 jan) ik 100 cc mag geven... straks komt haar vriendje Sepp (is van 10 dec.) op visite, kij schattig. fijne dag allemaal!
hey dames! Gezellig hier! Ik ben vanmorgen met Jarno naar het weeguurtje geweest! Hij weegt 4025! 2 weken terug 3560 netjes dus! Hij gaat mooi op het lijntje. Met voeden moet ik zodoorgaan, dus eerst kolven en dan aanleggen. Zo krijgt Jarno de vettere melk binnen en hier groeit hij goed van en het is goed voor de darmpjes. De voorste melk zat vol suikers zei ze weer iets geleerd en dit is slecht voor de darmpjes.. ze worden er onrustig van.. Mootjen.. ja ik geloof ook dat ik die van draagdoek.nl wil of een slen.. die lijken me toch het fijnste. Boodschappen, doe ik al m`n man thuis is. Hij blijft bij Jarno en ik doe de boodschappen. In het begin deden we het andersom. Zaterdag was ik ook boodschappen doen kom ik terug heeft hij al gestofzogen! wat een schattie! @ Adriana.. Haha ja raar he de ontlasting overnemen, maar t zag er zo t zelfde uit.. maar hij krijgt natuurlijk dezelfde voeding.. dus nogal logisch dan denk ik.. Oh ja en tuurlijk stofzuigen hoorde die ook de buik.. vertrouwd dus.. Verder voel ik me prima! Lekker fit, ga elke dag wel even wandelen of frisse neus halen. Doe elke dag wat.. dan weer de was, dan weer even stofzuigen of de douche.. En Jarno gaat voor dus als hij komt.. laat ik de rest liggen.. @ juffie ja echt zielig hoor die krampjs.. dan slaapt hij lekker en dan zie je em vrij komen van z`n bedje of kinderwagen en dan begint ie te schreeuwen, maar eenmaal lekker bij me dan word hij wel rustig! @ Tinker.. nee ik heb geen idee of inbakeren averechts werkt.. Op het dagverblijf waar ik werk merk en hoor ik alleen maar positieve dingen.. t is wel even doorzetten. Succes! @ Acissej Als mijn man thuis is gaat ie na het eten vaak p de bank zitten, en dan plant ik Jarno bij hem op schoot. Vind ie prima hij knuffelt en kletst dan lekker met hem enz.. Ook als hij savonds krampjes heeft ofzo dan zegt ie kom maar ik neem hem nu wel. Alleen snachts moet ik er idd uit voor de bv en dan draait hij zich lekker om! En als hij dan even huilt dan drukt een van ons de speen erin haha @ bella bella. Ik had vooral dag 4 enorme kraamtranen en vorige week ook nog een keer.. (na bezoek tandarts)maar na die tijd voel ik me eigenlijk prima.. Dus t komt allemaal wel goed, en gewoon van je af huilen, schreeuwen en praten! Het lucht op en je voelt je er stukken beter door! Zo heel verhaal, ga nog maar eens bij de kleine kijken, en strakjes in badje doen, vanmorgen geen tijd voor! haha Merken jullie dat hij / zij na het badje minder goed drinkt omdat ze moe zijn? Jarno valt daarna echt aan de borst als een blok in slaap! hihi Liefss
heejj meiden @jill.. dan krijgt ze dus zo'n 800cc op een dag aangeboden ? dat is wel erg veel hoor. dat krijgen kindjes van 3 maanden ongeveer. Kian weegt nu 4710 en krijgt nu op 1 dag maximaal 700cc. niet zo gek dus dat ze steeds wat laat staan. majah als de kraamhulp zei dat het goed was. hebben ze geen weeguurtje bij het CB bij jou in de buurt? dan zou je daar even langs kunnen gaan. of eerst zelf op de weegschaal gaan staan en daarna met Jill en dan kijken hoeveel erbij is. dan kan je de voeding iets gerichter geven. wat een mooie foto's en wat een schatje! @dani.. zo hij is indd goed gegroeit zeg. Kian heeft het tegenovergestelde haha. die is altijd klaar wakker na het badje en weigerd om te gaan slapen. hij gaat bij mij ook altijd na zijn 1 na laatste voeding in bad en valt als een blok in slaap na de laatste voeding dan. @jessica.. ik kan goed begrijpen dat je boos op hem bent geworden. mannen vergeten vaak hoe zwaar het moeder zijn is en dan ook nog eens het huishouden. ik hoef gelukkig niet het hele houdhouden te doen omdat ik nog thuis woon. alleen op de maandag en vrijdag wanneer me moeder ook werken is en ik vind het dan al moeilijk om te combineren. dus petje af voor alle mama's die ook nog eens het volledige huishouden moeten doen. moet jij trouwens ook nog terug komen na de osteopaat? misschien dat je had al wel had gezegt ma ben het dan vergete het kan zijn dat het niet gelijk resultaat heeft en het even duurt. @Tinker.. ik heb altijd begrijpen dat het wennen aan inbakeren zo'n 5 dagen duurt en dat de kleintjes dan de rust er mee vinden. hoop zo voor je dat het een keertje wat rustiger word en je gewoon is lekker kan genieten want dat kan je zo niet denk ik. @adriana.. ik laat kian nooit langer dan 5 minutjes huilen. want als je ze laat huilen kunnen ze zich eenzaam en alleen gaan voelen en dan word het alleen ma erger. als je ze een geborgen gevoel geeft en laat weten dat je er nog steeds bent wanneer ze na bed gaan dan zulle ze sneller leren te gaan slapen als ze na bed gaan. Kian die moppert af en toe een beetje als hij in bed ligt ma valt meestal snel in slaap! ook heb ik het bedje nu bovenin dus met ze hoofdje bij de bovenkant opgemaakt. dat geeft ze ook een geborgen gevoel omdat er niet zoveel lege ruimte achter hun is. het heet het matrosenmatrasje.. als je dat op google intypt dan kan je zien hoe je het moet opmaken zodat ze niet ma onder kunenn zakken. en ik ga volgende week ook nog na een manueel therapeut. dus ik heb gelijk osteopaat en manueel therapeut die elkaar elke week afwisselen. hopelijk werd dat goed. @victoria.. fijn dat je je alweer wat beter voelt! deze voeding werd al beter. hij heeft geen diaree meer en er zit ook geen bloed meer bij ze ontlasting. was dus waarschijnlijk gewoon geirriteerd van binnen door de diaree. hij heeft ook veel minder last van darmkrampen. toch vreemd want die voeding die ik hiervoor had was speciaal voor darmkrampen en spuugen en hij kreeg er alleen ma erge krampjes van! nu alleen voeding voor spuugen en krampjes zijn weg. hij kreunt ook opeens veel minder in ze slaap! ------------- hij heeft het vannacht weer super gedaan! van 11 uur tot half 7 had verwacht dat hij wel weer rond 5 uur zou komen. en daarna weer van 7 tot half 10! ook krijgt kian nu 150 cc + 5 schepjes per voeding. hij moet het wel echt 4 uur hierop doen. had het id dat hij te weinig kreeg en daarom steeds bleef vragen. als hij nu tussendoor wil dan krijgt hij wat afgekoelde rooibos thee. dat vind hij lekker haha en kan geen kwaad. zo krijgt hij alleen ma vocht binnen. Fijne dag meiden! Liefs xx
hallo allemaal ik zie dat we verhuisd zijn naar de mama's, gezellig om hier verder te kletsen. ik ben een tijd ni meer online geweest omdat ik erg ziek ben geweest, het gaat gelukkig nu weer een stuk beter. @victoria sorry dat ik verder niet gereageerd heb op je sms bericht, van harte gefeliciteerd heerlijk om je kleintje in je armen te kunnen houden he ook Juffie van harte gefeliciteerd met je kleintje, en bellabella natuurlijk ook van harte. ben ik nog iemand vergeten, zoja dan mijn excuus en alsnog van harte gefeliciteerd. ik moet de 16 pagina's nog lezen van hier, maar da ga ik zo doen. eerst ff dit, gisteren ben ik met michaël naar het cb geweest en ik was erg nieuwschierig. wan zondag hebben we beginnende tandjes ontdekt, dus bij het cb nagevraagd of dit mogelijk is zo vroeg al. de dokter van het cb ging voor me kijken en ja hoor michaël krijt al 3 tandjes, hij is pas 8 weken oud en nu al tanden ik ben blij dat ik geen borstvoeding geef lol. maar ik ben zo trots op mijn kleine jongen, hij slaapt al nachte door en zit dus op 5 voedingen. hij weegd nu 4900 gram en daarmee zit ie net aan hetgewicht hij mag wel iets meer aankome dus we mogen meer voeding gaan geven. het kromme is vorige keer bij het cb moest ik me strikt aan de 130 ml houden, ik ben een beetje eigenwijs geweest want ik merkte dat michaël honger had dus we zijn hem 150 ml gaan geven, waarop het heel erg goed ging en michaël eindelijk de 4 uur haalde. dit heb ik niet aan het cb verteld want ze kunnen dan zo raar reageren. maar als ik dus hun 130 ml had aan gehouden dan had hij onder het gemiddelde gewicht gezetten, dus cb is ook ni alwetend en ik heb zeker geleerd om op mijn eigen gevoel af te gaan. oh ja hierbij zou ik het iniatief willen tonen om toch weer voor een meeting te gaan proberen als jullie dit leuk vinden, ergens in maart zat ik aan het denken. en dan in amsterdam of in utrecht. laat het ff via een im weten of je hier intresse in hebt en wat het beste voor je uit zou komen. @adriana ik kan je de draagzak van lodger aan raden hij heet de shelter is ni goedkoop (kost 59,00) maar echt ideaal, michaël is er gek op. ze verkopen hem bij prenatal. als ik ergens op bezoek ga en michaël valt daar in slaap dan vind ik het zo zonde om zijn jasje aan te moete doen zodat ie weer klaar wakker is. bij de shelter hoeft dat dus niet daar kan je hem helemaal mee inpakken dat je zelfs met een pyama geen jas hoeft aan te doen bij hem. ik leg hem in de draagzak en hij slaapt zo verder. ik zal kijken of ik er een foto van hier erop kan zetten.
hallo meiden, mag ik weer op de lijst? zal proberen het een beetje bij te houden al is het wel moeilijk nu met 2 kids.... mijn kraamweek begon heel goed want ik herstelde in vergelijking tot aidan veel sneller. ik was nu ipv geknipt gescheurd en kerkte echt dat dit genezingsproces veel sneller en minder pijnlijk was. alleen na 5 dagen kreeg ik een blaasonsteking, na 8 dagen een borstontsteking en kneusde ik mijn bekken. maar ben nu echt op de beterende hand. aidan is helemaal gek op zijn zusje. hij staat sneller bij de box als ze huilt dan ik. hayley doet het eigenlijk heel erg goed. slaapt 's nachts door tot ze honger krijgt. wisselend nog 1 of 2 voedingen. als we de laatste voeding om 12u geven pakt ze 1x en als ze eerder krijgt zoals vanacht pakt ze helaas nog 2x. omdat ze de eerste 3 1/2 week bv heeft gekregen zit er nog niet echt een schema in. ze krijgt nu 6x 120, waarvan ze dus elke keer nog 40-60 laat staan. (over de vraag van hypoallergeen VICTORIA, wij gebruiken hypo van Nestlé. kan niet echt zeggen dat haar boertjes stinken) hayley woog bij de geboorte 3970 gram en vorige week vrijdag toen ze 3 weken was woog madam al 4400 gram, dus op mama's melk groeide ze goed! heb al heel wat 50-56 pakjes mogen opbergen helaas. ze heeft wel last van flinke krampen maar daar gebruiken we nu infacol voor. dat gebruiken wel meerdere meiden hier geloof ik. dat werkt wel beter moet ik zeggen. ze kon eerst helemaal niet poepen en nu poept ze gemiddeld 1 x per anderhalve dag. en stinken! niet normaal. dat merk ik nu wel het verschil tussen bv luiers en fv luiers. op mijn hyves (onder website) staan foto's van onze meid. xxx kim, aidan en hayley
Hey dames, Hier gaat een stuk beter. Famke's spruw is weg, maar ja op de verpakking staat kuur afmaken,, maar die daktarin heeft zo'n grote verpakking... Heb nu ook een heel nieuw ritme met haar. Had van het CB het boekje regelmaat brengt rust te leen gekregen. Heb ik veel aan gehad! Als ze wakker is verschoon ik haar, geef ik het flesje, dan even knuffelen en evt. nog in de box en zodra ze gaapt of wat dan ook leg ik haar wakker in bedje. Ze doet het super! Soms nog even een beetje huilen maar daarna valt ze lekker in slaap. Of ze zit fijn om zich heen te kijken. Wil iemand in de lijst veranderen dat ik maandag naar t CB moet? Ze belden gisteravond om de afspraak te verzetten, dus maandag krijgt ze haar 1e prikjes
@Victoria: Famke krijgt ook hypoallergene voeding, maar vind haar boertjes ook niet stinken, ja je ruikt alleen die melklucht. Net is die vrouw van felicitas geweest, helemaal niet opdringerig gelukkig. Heb een abonnement op Kinderen genomen en ze had een hele leuke leerzame boekenserie van Hoteldebotel ofzoiets, super leuk spul is dat!
Zooh, ik vind het soms ook wel moeilijk om jullie bij te houden hoor en ik ben ik hier iedere dag hahaa. Leuk dat er nu zoveel mama's hier zijn, erg gezellig. @Marije, ik heb ALexander gisteren voor het eerst even laten huilen, maar dat helpt dus gewoon niet. Jengelen is wat anders, maar als hij echt huilt dan stopt hij echtn iet hoor. Dan doe ik dus ook neit meer. Jeetje, wat heeft jouw kleine lang geslapen zeg. Pfff ik zou willen dat ik dat een keer mocht meemaken haha. Gisteren om 22.00 en toen om 02.00 en toen om 05.15 en toen weer om 08.15. Maar heb hem nu in de woonkamer gezet en dat slaapt lekkerder. We zitten nog in ons appartement vandaag woonkamer @mootjes, wat een mooie en schattige foto's van Jill zeg, liefff! @Pebbles Ik heb al een lodger wrap en die was ook zo duur idd. (gekregen van mijn moeder) Zo een lodger shelter is denk ik wel fijn ja, zal een kijken. In Hoorn bij de babyplus schijnen ze verbouwingsuitverkoop te hebben. @Aussie, jij komt uit Hoorn toch ? Een meeting.... dat lijkt mij wel leuk inderdaad. Erg leuk om overal gezichten bij te hebben. KLetst ook makkelijker volgens mij. @Kim, volgens mij heb ik je nog niet eerder gezien hier, maar leuk dat je er weer bent . Zo te lezen heb je geen makkelijke tijd achter de rug. Gelukkig dat het nu weer beter gaat. @monique, Wat goed dat Famke haar spruw weg is. Ik ga maar even bij mij mannetje kijken. Ik had hem in de box gelegd en het is nu zo stil. Denk dat hij slaapt. Hoorde net van mijn moeder een onwijs akkelig verhaal. Iemand daar in het dorp is bevallen van een kindje en na 2 dagen is die kleine overleden. Had een stofwisselingsziekte en nog iets. Maar ze wisten van niets en ze dachten dat het gezond geboren was. pffff, echt zo erg om te horen. Werd er misselijk van. Ga zo even lekker in het bos wandelen, hier schijnt heerlijk het zonnetje. x