December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    @dani, ja ik bedoel de laatste voeding eraf (in jou geval 22 uur). Maar als hij dan om 4 uur komt is niet echt fijn... Vince krijgt de laatste zo rond 8 uur en komt dan om 7 uur weer....dus das ideaal.

@bianc, welkom terug :p . Sjee wat is jordan een ukkie zeg! Vince zit al in maat 68 ;) (weegt ook al 7530 hahaha)

Op visite was leuk maar Vince werd moe en moest in de maxicosy slapen...waren we zn speen ook nog vergeten :oops: ....dat werd dus geen slapen maar huilen. Op de terugweg in de auto een hazeslaapje en toen gevoed. Nu ligt meneer in bed....maar klaarwakker :( Soms snap ik er niks meer van. Tis net of ie alweer vergeten is dat hij niet geslapen heeft.
    Naja ff aankijken, zal zo wel in slaap vallen.

2. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey'

@ marije ja die bevalling was zeker snel! Sommige geven ipv diksap ook afgekoelde thee zonder melk en suiker uiteraard. Ik weet niet wanneer je precis diksap mag geven sowiso vanaf 6 maand,

@ Joss ik kan het voor de gein nog wel eens proberen hoelaat hij dan komt, maar om de hoeveel uur komt Vince dan 3 of 4 uur tussen de voedingen.

liefss

3. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Joss: wel een lang herstel. Hopen dat het maar voorspoedig blijft gaan.

Bianc: inderdaad lang niets gehoord van je, gelukkig gaat alles goed met je dochter. Het is inderdaad druk zo'n kleintje. Ik heb er twee en het is nu een puinhoop hier ga zo meteen maar opruimen :oops:

Mama05: proficiat met de goede uitslag.

Fijne paasdagen!

4. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Vrolijk pasen allemaal!

@dani, Vince komt om de 3 uur overdag. Alleen de ochtend voeding wil nog wel eens 3,5 of 4 uur tussen zitten maar verder valt er niet veel te rekken....misschien een kwartiertje of zo.
    Meestal is het dus zo: 7-11-14-17-20.

Straks lekker paasbrunchen bij mn ouders...haha heb nou al honger, toch maar ff ontbijten zo. Pff was na het voeden gewoon al klaar wakker, zucht en mn beide mannen tukken lekker door. Zo jammer is dat he?! Kun je lekker uitslapen, lukt het niet hahaha

5. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Vrolijk Pasen allemaal!

Vannacht hier toch weer een wakker meisje, dus maar een flesje gegeven. Bellabella en Juffie, bij jullie toch ook meer onrust 's nachts? Misschien zitten ze in een sprong.

Marijee: ik gaf bij Nils altijd gewoon water of thee. Ik gaf het vanaf zes maanden.

Adriana, hoe is het bij jullie? Gaat het allemaal goed met het dieet?

Fijne dag allemaal!

6. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    victoria: heb het oei ik groei boek er alweer bijgepakt en volgens mij kan het wel weer eens een sprongetje zijn. Nathan drink ook heel onrust. Wordt soms gewoon boos aan mijn borst :( En inderdaad zijn de nachten weer wat rommeliger.. Hij wil sneller drinken en wordt tussendoor ook nog wel eens wakker voor alleen een speen..

Ben zowiezo erg moe vandaag. Mijn man is ziek al een paar dagen en vannacht weer echt superberoerd. Alles wat hij eet en dronk kwam er met de zelfde vaart weer uit. Toch maar even de ha post gebeld en die adviseerden toch medicijn. Dus vannacht nog heen en weer geweest naar de apotheek :( Toen weer in bed, natuurlijk niet kunnen slapen en slaap je bijna wordt nathan weer wakker :( Maar goed vanavond maar op tijd er in. Ben zelf ook een paar dagen ziekig geweest dus hier in huis is het ook een bende. had wel wat leukers van mijn paasweekend voorgesteld.. Hoop morgen nog een gezellig dagje met zijn drieen!

all: fijne paasdagen!!

xxx

7. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey dames

Jarno is vandaag ook een beetje mopperig kwam vanmorgen ook weer om 6 uur dus speen erin en toen was het om 7:15 brullen dus lekker gedronken weer naar bed en tegen een uur of 10 gebadderd lekker gedronken daarna en hij poept zich zelf toch onder... dus schoongemaakt en schone kleren aan! zo blijf je bezig haha. Wel hebben we lekker een poos gewandeld met de wagen met zn 3tjes.

@ Joss.. Dan maakt Vince idd een lange nacht.. Ach ik hou het zo maar aan als hij beter te pas is ga ik het eens proberen om hem om ong een uur of 9 z`n laatste voeding te geven en kijken wat hij doet

@ Juffie Beterschap met je man.

Ik ging net die paaspudding maken uit de boodschappen maar dit wil voor geen meter die hele beschrijving klopt niet grr!

Strax lekker gourmetten! hmm

Liefss

8. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Hey meiden!

Rustig is het hier nu hè? Heb ook nog wat moeite met de site net als Vitoria.
    Met het andere clubje waar ik mee schreef zijn we verder gegaan op hyves, ook omdat sommige een beetje moeite hadden met de openbaarheid van het forum.

Met Anaïs gaat het goed. De antibiotica vanwege d'r longontsteking lijkt goed aan te slaan. In ieder geval geen koorts meer.
    Ik probeer sinds gisteren nog maar 4 flessen te geven en dat lijkt goed te gaan.
    Ze is erg beweeglijk en lijkt soms last te hebben van een sprongetje. Ze is erg eenkenning en wil heel graag bij mamma zitten.
    Ze begint nu echt te spelen en te ontdekken en dat vind ik echt weer geweldig om te zien.
    Ik geniet zo van dat kleine meisje! En ook van d'r grot broer! Lief hoor hoe hij zijn zusje altijd knuffelt en doet :)

@juffie beterschap voor je man! Lastig zo'n gebroken nacht, helemaal als je niet kan bijslapen.

@ bianc wat een kleintje is Jordan! net uit maatje 50? Mijn meisje heeft dat nooit aangehad ;) Ze zit nu trouwens in maatje 62 en heel soms een shirtje maatje 68.

@mama05 fijn dat de uitslag goed was!

Ik ga er vandoor. Quinn straks wakker maken en dan nog even wandelen. Hopelijk breekt er nog een zonnetje door.

9. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Hoi Dames!

Ben een tijdje niet geweest, maar druk,druk,druk! Bovendien is het mooi weer, tijd om veel te lopen en een beetje af te vallen.
    Als ik niet aan het werk ben heb ik wel andere bezigheden, stad in, boodschapjes doen, huishouden. En mn mooie meissie vraagt natuurlijk ook de nodige aandacht!

Met Jara gaat het super! Ze is echt heel lief en een echte meid ;) Dat is soms ook lastig :D
    Gelukkig is ze al helemaal gewend aan haar spreidbroekje. Veel mensen vinden het zielig lijken maar ja een goed doel he? De zus van mijn buuf (nu ondertussen in de 60) heeft vroeger geen broekje gehad en heeft nu veel pijn.

Ik vind het werken weer heerlijk, maar het neemt wel veel energie hoor. Ben blij dat we nu een lang weekend hebben.

Jara heeft een mooi schema nu en slaapt 's nachts heerlijk.
    +/- 8.00 fles 180 water+2schepjes nutriton+1scep bambix(nutrix)
    10.30 fruit 1/2 potje
    12.30 fles
    16.30 drinken of warm eten
    17.30 fles
    22.00 fles net als de anderen + 2 scheppen bambix

En hoe is het met jullie? En de kids?
    Ik vind de nieuwe opzet van de pagina niet erg leuk, maar misschien is het even wennen.

Liefs Marleen

10. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Goedenavond!

Victoria en juffie: ik vrees dat het bij T. geen sprongetje is want ze heeft het nu een aantal weken.. :( Maar ze drinkt net als Nathan ook erg onrustig, ik zat zelfs aan spruw of tandjes te denken, maar het is geen van beide. Ik ben momenteel onzeker omdat ze altijd zo ontzettend weinig slaapt: overdag echt niet meer dan 3 uur bij elkaar opgeteld in hazeslaapjes van een half uurtje, max. een uur. S'nachts komt ze ook elke 3 uur dus ze slaapt eigenlijk helemaal geen uren achter elkaar zoals jullie babies. Ze heeft het wel gedaan, met als record zelfs 7 uur maar dat is echt weken geleden. Ze is wel erg vrolijk en lacht de hele dag en kijkt naar alles. Nou ja, raar dat kindjes zo kunnen verschillen he? Wellicht ligt het wel aan de ouders... :oops: Ik heb denk ik les nodig!

Over water drinken: bij mij op het CB had de arts geadviseerd dat als het erg warm buiten is dat ze dan tussen de voedingen door uit een flesje wat water mag hebben. 20 cc ongeveer.

11. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hey

@ Bellabella Ik had Jarno water geprobeerd maar dit vond hij echt niet lekker haha hij spuugde het zo weer uit! Als ik het iets meng met wat BV dan drinkt hij het wel op.
    En idd elk kindje is anders. Misschien heeft T het gewoon nog nodig, als je rust en regelmaat aanhoud is het verder niet echt iets wat jij kan doen. Ze voelt misschien wel aan dat jij onzeker bent. Jarno heeft ook wel eens dagen dat hij nauwelijks slaaptt vandaag haalt hij het weer in.. vandaag slaapt hij veel, gister was hij bijna de hele dag wakker. Hij slaapt gelukkig wel de nachten door. Als je probeert om iets in de laatste fles te doen? misschien slaapt ze dan iets langer door?

@ Marleen, ja wel ff wennen he het forum zo.. Fijn dat het zo goed gaat. Krijgt ze 180 water en maar 2 schepjes erin? of begrijp ik dit verkeerd?

@ Pinguin fijn dat de antibiotica aanslaat! Lekker genieten!

We hebben lekker gegourmet alleen nu stinkt het hier zo haha lekker t raam open en ff luchten. t was wel errug lekker =P~

Slaap lekker!

Liefss

12. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Hai Dani,

Ik wil eigenlijk zo lang mogelijk wachten met andere dingen geven dan BV. Ik geef haar ook s'avonds altijd de borst en geen flesje. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik veel dingen op een dag doe en neem haar altijd mee: ik ben bang dat het misschien te druk voor haar is? Ik heb ook geen regelmaat in een dag omdat ze elke keer op andere tijden komt en ik daardoor op andere tijden bijv naar mijn paard ga of de hond uit laat. Elke dag ziet er hier dus anders uit, misschien moet ik op vaste tijden de dingen doen die ik elke dag moet doen zodat zij ook op vaste tijden thuis is en ik haar in haar bedje kan leggen. Heb jij echt vaste tijden dat je Jarno in bed legt?

Lekker gourmetten!

13. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi bellabella

Nee ik heb niet echt vaste tijden dat ik Jarno in bed leg.. Hij komt ook op verschillende tijden, geef ook alleen BV, dus kijk als hij moe word en dan leg ik hem in bed.
    Ik ga ook gewoon weg en neem hem mee en ja in t begin moest Jarno daar aan wennen maar nu gaat t wel. Dus ik denk niet dat het eigenlijk daar aan ligt bij jou..
    BV kun je nooit teveel geven zeggen ze maar snachts.. pff lijkt me wel vermoeiend voor jou!

Ik geef Jarno eigenlijk ook geen flesje.. maar sommige kolven af en doen er dan iets in zodat de kindjes dan doorslapen, maar als je daar liever mee wil wachten moet je t niet doen!
    Succes ermee en anders ff CB bellen? en je vraag voorleggen?

Ja gourmetten was heerlijk! Duik nu m`n bedje in ben bekaf!

Liefss

14. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    bellabella: dat klinkt inderdaad niet als een sprongetje dan.. Maar wel super vermoeiend. Wij hebben hier ook niet echt vaste tijden hoor omdat ik ook volledig bv geef op verzoek. maar probeer wel regelmaat aan te houden. drinken, spelen en als hij gaat jengelen direct in bed. Dan huilt hij soms nog een paar minuutjes maar slaapt dan wel. Overdag maakt Nathan ook geen hele lange slaapjes trouwens hoor.. meestal een uurtje ofzo.. Dan 's avonds rond 7 uur naar bed en dan slaapt hij lekkker een paar uur achter elkaar door..
    Nu gaat het alleen ook even minder. Gisteren half 9 in bed, half 12 alweer wakker. Toen speen erin en weer doorgeslapen tot half 2, gevoed en doorgeslapen tot half 7, weer gevoed en doorgeslapen tot half 9. Nathan heeft alleen langere nachten gemaakt. Nu laat hij er maar 6 uur tussen zitten terwijl dit 8 of 9 was. Hij heeft trouwens nog maar een paar keer doorgeslapen hoor want die 8 uur achter elkaar doet hij meestal 's avonds en aan het begin van de nacht.. inderdaad misschien eens het CB vragen??

Dani: lekker gourmetten!!

all: hier wel wat beter gelukkig. Ben 3 kilo afgevallen en mijn man 5 :confused: in een paar dagen dus we zijn nog behoorlijk slap. Mijn bv is ook wel wat minder maar ja dat is ook niet zo gek natuurlijk. Misschien dat nathan daarom ook wel minder doorslaapt bedenk ik me opeens :(

geniet van deze 2e paasdag! het is mooi weer in iedergeval!

xxx

15. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    goede morgen meiden

hier nog 1tje die het forum niet meer echt zo super vind.
    ik moet mezelf er ook echt toe zetten om te lezen en wat te typen omdat ik het wel altijd gezellig vind.

@all.. bedankt voor het antwoord op me vraag. diksap dus pas bij 6 maanden dan blijf ik nu gewoon water geven en 10cc extra water in de fles.

@bellabella.. jeetje wat moet dat vermoeiend zijn.
    kian slaapt ook zo weinig overdag maar savonds en snachts gelukkig goed.
    het zal indd geen slaapkindje zijn dan. maar het is wel belangrijk voor haar groei dat ze de nachten is een keer goed doorslaapt.
    ik hoop dat dat snel een keertje voor jullie zal gebeuren want dit houd geen mens vol.

@marleen.. fijn dat het met jara zo goed gaat en dat ze is gewent aan het spreibroekje.
    het is indd voor een goed doel en hoe eerder je erbij bent des te sneller ze er weer vanaf zal zijn. en jullie hebben een mooi schema hoor!

----------

hier gaat het verder ook allemaal goed.
    ga alleen nu de laatste fles om 7 a 8 uur savonds geven en dan laten slapen tot hij vanzelf komt snachts want afgelopen 2 avonden om 11 uur moest ik het er zowat zelf ingieten omdat hij te diep in slaap was. en hij komt sowieso snachts omdat ze speen er dan weer uitligt en hij die wil hebben dus snachts wakker wordne ben ik nu wel gewent.
    dus ik wacht wel af hoe het gaat.

fijne 2e paasdag nog!

liefs xx

16. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Hai juffie en Dani: Als jullie zien dat ze moe zijn en je wil ze in bed leggen hoe doen jullie dit dan als je op stap bent of wilt gaan? Ik kijk namelijk eigenlijk daar (nu nog) helemaal niet naar en neem haar gewoon mee. Als ze moe is slaapt ze wel in de reiswieg/maxicosi/draagdoek dacht ik dan. Maar misschien is dat te vermoeiend dan? Of doen jullie dat ook?

Marije: dank voor de lieve woorden. Fijn dat Kian zo heerlijk slaapt! Ik ben benieuwd of hij het laatste flesje gaat missen...Ik moet T. namelijk ook rond 11en wakker maken: zoooo zielig want dan slaapt ze eindelijk!

17. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Goedemiddag allemaal,

Hier gaat alles goed. Isis heeft vannacht weer lekker geslapen tot kwart voor zes, dus goed te doen.

Bellabella: wij hebben wel een redelijke structuur met Isis (ook met Nils). Isis gaat meestal zo'n 1 1/2 tot 2 uur na een voeding slapen. Ik leg haar dan eigenlijk altijd in haar bedje. De tijd dat ze dan slaapt wisselt wel. 's ochtends het langst, begin van de middag wat korter en aan het eind van de middag meestal een half uur. Mijn zoontje slaapt ook altijd aan het begin van de middag, dus ik ga eigenlijk alleen weg in de ochtend of na drie uur. Dan slaapt ze wel eens in kinderwagen/ draagzak of maxi-cosi. Maar ik merk dan wel dat ze altijd korter slaapt. Maar er zijn ook dagen tussen dat het helemaal niet gaat. Wel was het bij ons een tijdje oefenen. De eerste maanden heb ik veel met Isis in de draagzak gelopen, omdat ze dan niet wilde slapen in haar bedje, maar het gaat nu meestal heel goed.

Fijne dag allemaal.

18. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    @vic.. fijn dat Isis weer beter heeft geslapen!
    hoe gaan de nachten en het slapen met Nils?

@bellabella.. ik ben ook benieuwt hoe het gaat zonder de fles van 11 uur. hij zal zeker weten snachts komen dat weet ik zeker. maar ben vooral benieuwt hoe laat dat zal zijn.
    word T. wel wakker wanneer je haar wakker maakt?
    want kian wil ook niet wakker worden! wat ik ook doe.. zelfs een koud washandje in ze nekje helpt niet. hij huild dan wel maar gaat gewoon weer verder slapen wanneer het washandje weer weg is haha.

-------------------------

Kian valt de laatste tijd steeds in de box in slaap onder het spelen.
    soms leg ik hem dan in ze bedje maar word hij wel wakker en duurt het weer even voordat hij slaapt. dus vaak laat ik hem gewoon liggen maar wil niet dat hij de box gaat zien als slaapplek. wat kan ik het beste doen?
    want Kian geeft geen singalen af als die moe is. hij gaapt niet, wrijft niet in ze oogjes, alleen als hij echt te vermoeid word dan gaat hij jengelen maar in de box is hij dan al in slaap gevallen. alleen op de arm kan ik merken wanneer hij moe is want dan probeert hij in je te kruipen haha.

nog even een fototje van vandaag

19. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    en dit was ik met 4 maanden..
    niet zo moeilijk te zien dat ik ze mama ben :)

20. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Geweldige foto's Marije!
    Wat een snoepje is Kian!

Hier is mijn meidje.. ook van vanochtend.

Deel Deze Pagina