December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Hier een redelijk goede nacht. Isis werd om vijf uur wakker en om zes uur, toen speentje gegeven en uiteindelijk om half acht. Nadeel is alleen dat ik vanaf vijf uur dan wakker lig :( . Ik krijg ook steeds meer moeite met inslapen, dus de uurtjes dat ik 's nachts slaap worden steeds minder. Ik ga denk ik ook eens die dormisan proberen.

Juffie: gestopt met de BV. Voelt alsof het heel plots is, maar misschien zat je er al langer aan te denken? Hoe ben je er zelf onder? Fijn dat Nathan de fles goed drinkt.

Adriana: ik denk inderdaad oefenen. Ik zou dan eerst proberen gewoon KV te geven en als dat lukt de rijstebloem erbij. Hij drinkt wel BV uit de fles? Want dan zou je natuurlijk ook kunnen proberen BV met rijstebloem te geven in de laatste fles.Of is er een andere reden dat je omneo geeft (is dat voeding voor krampjes? weet het even niet meer).

Vis; Leuk dat je er weer even bent. Bij mij dus ook een slaap probleem. Dus als je een oplossing vindt, hoor ik het graag. Hoe is het met je arm/hand?

Pinq: nou, dan zijn wij nog niet toe aan vier flessen. Ze drinkt ze alle vijf nog leeg. Heb je ook een idee wat je zou willen verkopen op een webwinkel? Aan de ene kant lijkt het me heel leuk, maar ik zou denk ik wel collega's heel erg missen.

Nog even snel een vraagje van mijn kant: gisteren dus fles gegeven met twee scheppen rijstebloem met papspeen op stand 1 (Avent), maar dat ging veel te snel, liep heel veel langs haar mond heen. Gebruiken anderen nog de Avent? En hoe gaat het bij jullie?

Groetjes!

2. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    zat er al een tijdje mee maar afgelopen weekend ben ik ziek geweest en liep mijn bv dus flink terug.. Ik zat van de week te kolven op mijn werk en het ging voor geen meter. verder voel ik me steeds gestresst al ik zit te kolven. Ik weet dat ik recht op kolftijd heb maar het gebeurt nu gewoon in mijn eigen tijd.. Kan helaas niet anders in het onderwijs. Kolf dan voor en na schooltijd maar die tijd ben ik dus wel gewoon kwijt. Er is niemand die in die tijd mijn klas opruimt, nakijkt en weer voorbereid voor de volgende dag.. VOnd het echt te zwaar en heb daarom gekozen om definitief te stoppen. De laate weken dronk nathan bij mij nou ook niet echt super dus dat maakt het ook makkelijker...
    Nathan drinkt nu de flessen kv gewoon zonder mopperen leeg terwijl gekolfde melk soms echt een ramp is..

zooo heel verhaal zo :oops:
    Victoria: wat fijn dat Isis zo goed geslapen heeft.. Nu jij nog! ;)

3. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    @victoria ik gebruik avent maar vind die net juist goed gaan alleen nummer 2 is vanaf 3 maand en diego heeft die nog steeds omdat nummer 3 vanaf 4 maand echt nog te snel gaat!

dalijk inpakken en vanmiddag lekker weg :D...fijn weekend!

4. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Adriana: wat voor fles heb je ?? Nathan wilde namelijk ook helemaal geen flles meer. nu hebben we de tommie tippee fles en daar drinkt hij echt super goed uit!

5. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Dimmel: ik heb voor een gewone fles voeding ook de nummer 2 speen en dit gaat goed.
    Maar nu doe ik 's avonds dus twee schep rijstebloem in de fles en had een papspeen gekocht met drie standen en stand I gaat zelfs nog te snel. Gebruik jij rijstebloem in de laatste voeding? Of doe je dat ook gewoon met de nummer 2 speen?

Juffie: Zoals je het schrijft, klinkt het als de juiste beslissing voor jezelf. Mijn zus werkt ook in het onderwijs met kleuters. Echt een pittige baan als ik wel eens verhalen van haar hoor. Welke klas geef jij les?

6. moge,

Lekker nachtje hier, NOT. Om 10 uur lag hij er in en om 1 uur melde hij zich en om 4 uur, maar nu had hij niet echt dorst. Ik denk dat het de prikjes waren.
    We hebben hem maar tussen ons in gelegd, want ik blijf heen en weer lopen.

Heb net even gekolft en had hem 40 cc aangeboden. Maar neeh hoor, totale weigering.
    Hij dronk eerst gewoon goed uit een flesje.
    Wat moet ik nu doen? Tommie tippie proberen misschien. Moet ik dan ook andere flesjes aanschaffen, of past die in die avenfles.
    Wat een aap is het ook he.

7. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    @victoria die 3 standen speen gaat inderdaad nog veel te snel ik gebruik ook rijstebloem en gewoon die nummer 2 en dat gaat super...doen ze wel wat langer erover maar worden er wel moe van door het harde zuigen!

Meiden even vraagje diego die spuugt de laatste tijd heel veel kan dit aan de tandjes liggen???

ga zo mezelf verzorgen verder met inpakken en wat poetsen hier en dan zal mijn moeder wel komen ohhh verheug me zo op t zwemmen en lekker even gedachten ergens anders op!!!

8. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    hai meiden
    ik zag dat jullie het over spenen hadden :oops:
    gebruik anders nummer 3 speen dat helpt heel goed als je
    pap geeft!
    doe ik ook bij rana en die helpt goed nummer 2 is nogal zwaar zuigen voor ze
    en dan kunnen ze op den duur kaakpijn en pijn in de oren te krijgen...

tot wanneer doen jullie afgekoeld gekookt water in de fles?
    tot hoeveel maanden moet dat?

9. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    victoria: heb groep 4/5.. Vind mijn werk heel erg leuk maar door dat kolven liep ik steeds achter de feiten aan..

Adriana: De tommie tippee speen past niet op de avent... Wij hadden ook alles van avent maar dat wilde nathan ineens ook niet meer. De tommie tippee fles heeft een veel zachtere speen en dat gaat bij nathan super.. Het enige nadeel is dus dat je het even moet overgieten.. Ik kolfde in de avent fles.. Die ging in de avent flessenwarmer en dan goot ik het over in de tommie tippee fles. Iets meer werk maar goed als hij dan drinkt..

Dimmel: kan me voorstellen dat je er in zin hebt hoor!

oem: weet neit tot hoeveel maanden dat moet eigenlijk.. Doe het nu inderdaad ook..

10. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dimmel: prettig weekend, geniet ervan

Gelukkig na de 3e prikjes voorlopig geen prikjes. Maar ja..nu komen de tandjes weer waar ze goed last van kunnen hebben. Max heeft vanmorgen maar 1/2 uurtje geslapen was wel moe. Nu slaapt hij eindelijk zal Bas en nu ook in gaan leggen hopen dat ze het even volhouden want Max heeft me van de week met z'n pijn goed bezig gehouden :( :)

11. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Hum, moet ik dus weer nieuwe spenen gaan kopen, want die nummer 3 heb ik nog niet in huis. En hoeveel eetlepels doen jullie er door. Ik heb gisteravond 2 gedaan. Ik kan me gewoon niet meer herinneren hoe dat destijds bij mijn zoontje ging... (restverschijnsel van zwangerschapsdementie...?)

Dimmel: mijn zoontje heeft nooit overgegeven als er tandjes doorkwamen. Wel kwijlen. Dus als hij echt overgeeft (ik neem aan dat je dat bedoelt met spugen), dan denk ik dat hij gewoon ziek is.

Adriana: balen zo'n nacht. Heb je een periode geen fles gegeven? Misschien moe Alex er weer even aan wennen.

Juffie: Lijkt me een leuke groep 4/5. Klein, maar toch al eigenwijs.

12. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    @ Juffie...fijn dat je achter je beslissing staat.

@ Oem...ik heb nooit gekookt water gebruikt. Ik gebruik nog wel spa blauw maar dat alleen omdat het water heel hard is waar ik woon.

13. sspielhagen

sspielhagen Actief lid

16 sep 2008
    162
    0
    0
    secretaresse
    Marknesse
    @ dimmel fijn weekend, geniet ervan! ze hebben het weer over mooi weer van 't weekend!

@juffie het lijkt me fijn om nu een definitieve keuze gemaakt te hebben, zo weet je voor jezelf weer waar je aan toe bent, ook al vind je het misschien wel jammer.

@adriana heftig die nachten! ik heb voor Lizz in het begin wel de flessen van tommee tippee gebruikt. Lizz dronk er goed uit, je hebt nu van Nuby ook een nieuwe lijn met dat soort spenen, daar is waarschijnlijk wel makkelijker aan te komen.
    De tommee tippee flessen verkopen ze bij Etos, ik weet niet of je die in de buurt hebt?

Lizz heeft gisteren d'r eerste fruithap gehad, echt geweldig zoals dat kind dat eten!
    ik heb haar gisteren 's ochtends en 's middags wat gegeven.
    Vanochtend was ze bij de oppas en heeft ze weer gehad, het was nog een half potje en dat at ze zo leeg!
    Hoe doen jullie dat? Hoeveel geef je, en wanneer?
    Ik wil het eigenlijk zelf gaan maken, hebben jullie daar ervaring mee? Het gaat eerst om alleen fruit, ze is 4.5 maand.

14. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Pff wat een verhalen, ben de helft alweer kwijt maar doe een poging

@adriana, wat sneu ze gdie exceem van Alexander. Wel fijn dat de zalf goed helpt. Weer een gebroken nacht voor jullie...zwaar hoor. Ik verbaas me er steeds over hoe verschillend baby's hierin kunnen zijn! Mooie foto's trouwens. Hopelijk pakt Alexander snel de fles weer....Ik moet ook nodig weer eens oefenen met Vince, heeft ook al lang geen flesje meer gehad.

@oem ,hahaha stiekum aan het meelezen he?! Je kunt gewoon niet zonder ons, geef maar toe ;)

@hanneke, leuk dat je toch ook weer ff komt kletsen. Is melatonine niet wat voor je? Werkte bij mij altijd goed als ik nachtdienst had. Het is een lichaamseigenstof die ervoor zorgt dat makkelijker doorslaapt.

@juffie, wat jammer zeg dat je gestopt bent. Wel prima natuurlijk! Maar toch raar dat je niet meer gesteund wordt door collega's....ookal kwam de keuze uit jezelf.

@dimmel, fijn weekend!

@vitoria, balen zeg dat wakker liggen. Misschien is melatonine ook wat voor jou? Gaf jij nou nog BV? Dan weet ik niet of het mag.

Oh Vince is alweer wakker. Hij slaapt net een half uurtje.. zucht zo gaat het de hele ochtend al. Echt aan het klooien met hazeslaapjes zucht en dan ook nog eens sjaggie....
    Nou ik kom later wel weer.

X Joss

15. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Eheu, ik ben nu wel echt moe: T. kwam weer om 3 uur en toen was ze om 6 uur klaarwakker maar ze begon om 5 uur al te jengelen. Mijn lieve vriend is er uit gegaan nadat ik voeding had gegeven en ging beneden zitten zodat ik nog 2 uurtjes kon pakken. Vandaag is ze weer zoals altijd: heel weinig slapen en ze wil de hele tijd ge-entertained worden... Ik heb verkeerd gelegen ofzo vannacht want ik heb zo'n pijnlijke nek weer, kan me hoofd niet bewegen dus niets gaat lekker vandaag. Nou ja, een baaldag hoort er bij!

@ juffie: jeetje joh, dat je bent gestopt... Ik kan me voorstellen dat het kolven je tegen ging staan: ik heb er ook echt een hekel aan!
    @ victoria: balen he die korte nachten... sterkte ermee
    ik moet weer gaan, ze begint nu te huilen.. doei!

16. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey dames

Zo er is weer lekker bij gekletst! Gezellig!

@ Bella bella: Wat naar dat ze zo weinig slaapt. Wel lief van je vriend zodat je nog ff 2 uurtjes kon slapen. irritant is dat he als je niks kan doen.. Heb je geen draagzak ofzo waar je dr ff in kan doen.. heb je toch je handen vrij..

@ Juffie Voel je er niet schuldig over dat je gestopt bent! Nathan heeft sowiso dit al meegekegen toch?! =D> maar kan me wel voorstellen dat je t jammer vind.

@ Adriana.. jakkes weer die gebroken nachten.. pittig!! Ik heb als eerst de fles van Avent gebruikt maar die vind ik niet fijn. Jarno kreeg niet goed z`n lipjes om de fles (grote bovenkant.. Heb nu de s fles van Difrax en deze vind ik wel fijn. Jarno drinkt er super uit! Niet te veel verschillende flessen kopen want zo goedkoop zijn ze nou ook weer niet :)

@ Oem Vanaf de 3 maand kun je gewoon kraanwater in de magnetron opwarmen. Doen we op t kdv waar ik werk ook.

Jarno is een extra ochtendje op t dagverblijf mee geweest. Ik moest nog werken van 9-13u
    Ging prima. Hij had om 7:30 gedronken (geslapen vanaf gister 10:00!) en daarna kwam hij 11:45 pas weer (normaal om de 3 uur) en net om 15:00. Hij zit nu lekker te spelen in de wipstoel dus ga gauw weer naar beneden!

Oh ja Jarno heeft hele dunne groene slijmerige poep.. kan dit door de verkoudheid komen?

Liefss

17. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Hai Dani: helaas trek ik een draagdoek nu niet ivm nek... Vriendlief is net thuis en geeft haar flesje gekolfde melk: gaat laatste tijd gelukkig wat beter!
    Ik denk niet dat de poep met de verkoudheid perse te maken heeft: je geeft toch bv? Volgens mij is het dan normaal dat het soms verschilt? Het lijkt dat het altijd super gaat met jou en Jarno als ik het allemaal zo lees, zelfs als hij niet lekker is slaapt hij nog lekker en doet hij het goed! Fijn hoor!

@ spielhagen: ik geef alleen bv dus heb geen idee nog over hapjes. Maar hoe oud was Lizz ook alweer?

18. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Trouwens: mijn vriend zet altijd "we all stand together" op van Paul McCartney en dan drinkt ze het flesje gelijk helemaal leeg! Ook als ze gaat huilen en hij zet dat nummer op is het allemaal goed: ze wordt er helemaal rustig van. Grappig he?
    "Lion sleeps tonight" van the Tokens werkt meestal ook goed.. Misschien een tip als jullie kleintjes jengelig zijn? Je moet er alleen wel tegen kunnen om dat lied 100.000 keer te horen...;)

19. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi,

Even een snelle mail van mij.

Ik heb nooit afgekoeld gekookt water gebruikt, altijd gewoon leidingwater. Het schijnt alleen aangeraden te worden afgekoeld gekookt water te gebruiken als je hele oude leidingen hebt.

En voor de papfles 's avonds gebruik ik wel stand I van de 3-standenspeen, maar ik doe 3 eetlepels rijstebloem in de fles. De eerste paar keer had ik ook het idee dat het dan nog te snel ging, maar waarschijnlijk was het ook een beetje wennen voor Jamie om zo'n dikkere vloeistof binnen te krijgen, waardoor ze misschien wat naar buiten spuugde tijdens het drinken.

Voor het slapen gaan heb ik vandaag idd melatonine gekocht, ik ben heel benieuwd of het werkt. Wat wel tegenwerkt is dat ik nu waarschijnlijk ook nog een vaginale schimmelinfectie heb, dus nu wordt ik ook nog wakker van de jeuk. Gelukkig heb ik hier vandaag medicijnen voor gehad, dus ik hoop dat het een beetje aanslaat.
    Ben ook weer naar de fysio geweest, gaat al iets beter, maar ben er nog niet. Schijnt voornamelijk te maken te hebben met een vitamine B tekort, dus ik slik braaf elke ochtend een mega-vitamine-pil :).

Dat was het weer even, sorry dat ik niet op iedereen gereageerd, maar ben moe en duik nu op de bank.

Fijn weekend allemaal! Ik hoop dat hier in Alkmaar morgenavond het feest losbarst...

Grtjs,
    Hanneke

20. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Nils is alweer een tijdje wakker, wij hebben het ontbijt alweer op. Isis ligt nog lekker te slapen. Ze slaapt momentel wel onrustig. Om 3 uur wakker, speentje, daarna om vijf uur wakker, weer speentje en om zes uur weer. Maar ja, het is geen honger denk ik, want ze slaapt nu nog wel steeds. Bellabella, misschien is dat bij T. ook wel. Misschien toch een sprongetje, waardoor ze 's nachts veel wakker worden. De laatste fles met rijstebloem ging nu een stuk beter, maar dit keer bleef er heel veel pap in de fles zitten. Ze vindt het volgens mij heerlijk, want gaat echt piepen als ik de fles even uit haar mond haal.

Spielhagen: Isis krijgt nog geen fruithapje, maar bij Nils maakte ik het ook altijd zelf. In het begin deed ik banaan prakken en dan met een klein beetje water om het nog wat smeuiger te maken. Ook perzik en nectarine waren favoriet. Appel ben ik pas later gaan geven, want vond ik nogal hard. Meloen, peer, zijn erg waterig, dus daar deed ik dan weer wat banaan door om het stevig te krijgen. Oh, Mango, ook groot favoriet.

Ik hoor Isis geluidjes maken in haar bed, dus ga haar halen.

Deel Deze Pagina