December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj meiden

@Victoria.. hij is verkouden geweest maar dat is al 2 weken geleden.
    hij heeft sinds eergister opeens verhoging ( teminste toen voelde hij warm en ben ik gaan tempen). als het te lang blijft duren die verhoging en diaree ( tot einde van de week) dan ga ik langs de dokter om toch een oorontsteking uit te sluiten. dat ze tandje eraan komt dat weet ik zeker want je ziet de bobbel op ze tandvlees met de dag groeien en steeds duidelijker een wit streepje komen. en geregeld rode wangetjes en hij vind het fijn als ik ze tandvlees masseer.
    wat vervelend dat Nils wat mopperig is.

@Dimmel.. wat fijn dat julie zo lekker weekend hebben gehad!
    wel minder dat diego zo uit ze doen was majah is ook opeens zo andere omgeving dat snapt hij natuurlijk nog niet ;)
    Diego ook een tandje? haha moeten Kian en Diego dan ook echt alles hetzelfde hebben tegelijk ;)
    en wat een leuke foto van Diego in het gras :D

@Adriana.. Kian zat ook al heel lang met ze vingers en knuistjes in ze mondje maar dat betekende bij hem niet dat er een tandje kwam. wanneer er echt een bobbel op het tandvlees komt is het duidelijk dat er een tandje gaat komen ;)
    wat fijn dat Alexander weer beter slaapt !
    hopelijk voor jullie blijft hij zo slapen.
    en als je de zalf niet vertrouwt zou ik indd stoppen en met de HA overleggen.
    en ik dee en doe bij kian in elke fles wat rijstebloem. 2 eetlepels en bij de laatste fles 4 eetlepels.

@Dani.. Kian heeft dat pufje ook.
    heb je ook zo leuke voorzetkamer erbij gekregen met van die beertjes erop? ;)
    hopelijk doet het pufje goed ze werk en krijg hij snel weer meer lucht.
    bij Kian hielp het pufje gelijk de 1e keer toen ik het had gebruikt.

@bellabella.. Bij kian zag ik een wit puntje tevoorschijn komen op zijn tandvlees waar ze tandje komt. de bobbel werd langzaam groter. en ik begon aan een tandje te denken toen Kian opeens hele slijmerige diaree kreeg dat ongelovelijk stonk. toen ben ik gaan kijken en voelen en zag dat witte puntje zitten. de bobbel was nog heel klein dus voelde die bijna niet maar nu zie je hem gewoon zitten als je in ze mondje kijkt.
    37.7 is nog niet echt verhoging. omdat het wat warmer weer is kan ze het natuurlijk ook daardoor wat warmer hebben. ik ga nu pas van verhoging uit als het 38 graden is.
    maar zal het wel ff goed in de gaten houden en af en toe ff voelen of je een bobbeltje voelt.

------

Kian ligt nu heerlijk te slapen. ben benieuwt voor hoe lang. hopelijk blijft hij lekker slapen tot 3 uur dan heeft hij weer 2 uurtjes geslapen. hij slaapt nu al meer als een half uurtje.
    volgens mij begint er echt ritme in te komen nu. gister ook overdag van half 11 tot 11 geslapen. toen van 1 tot 3 en daarna pas weer om 8 uur.
    en nu gaat het tot nu toe hetzelfde alleen maakt menneer er weer een potje van met eten.
    hij wil de fles weer niet en fruit wou je ook na een kwart potje al niet meer. pff hij kan soms zo moeilijk doen met eten. eerst ging het eten goed en slapen slecht en nu is het andersom haha. kan ook niet alles hebben natuurlijk ;)

2. sspielhagen

sspielhagen Actief lid

16 sep 2008
    162
    0
    0
    secretaresse
    Marknesse
    @dimmel wat een mooie foto zeg! leuk zo met al die bloemetjes!
    @dani84 leuk is dat he met dat zitje!
    wij hebben de kinderwagen van Joolz, en dat zitje gaat in z'n geheel achterover, zo kan ze er ook heerlijk liggend in slapen. Lizz vind het ook geweldig, lekker wijs rondkijken.

Ik heb van 't weekend lekker fruithapjes gemaakt, Lizz smult er helemaal van.

Ik zal straks even verder lezen en schrijven, lizz is wakker

3. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

@ Spielhagen Ja helemaal geweldig zo`n zitje. Jarno vind alleen de zon vreselijk. Er zit wel zo`n kap bij die ik er dan over heen doe. Ik heb de mutsy 4 rider. Kan zittend en liggend. Heb em nu half zit half lig.

Ik heb trouwens met de dokter over zwschap e.d. gehad. krijg nu de mini pil. Die ga ik slikken tot ik stop met de BV en dan ga ik wer gewoon over op de normale pil.

hebben jullie ervaring met de mini pil?

Liefs

4. mamatje

mamatje Actief lid

14 aug 2007
    417
    0
    0
    Hallo dames,
    Ik weet niet of jullie mij nog kennen maar ik ben de mama van Tunc.
    Ik ben er een hele tijd niet geweest heb soms wel meegelezen.
    Tunc is momenteel al 5 maanden oud. We hebben nog steeds gebroken nachten. (minstens 8x eruit) Het gaat dus nog steeds niet goed met zijn slaap.... helaas... Ik was begonnen met werken 2x in de week maar ben momenteel eventjes gestopt helaas.. Ik had echt geen energie en puf meer. Het breekt me wel op hoor. Blijf nu voorlopig thuis. Al moet ik zeggen dat het wel zwaarder is voor mij nu ik niet werk.. Nou ja onlangs dat Tunc nog steeds zo veel huilt en weinig slaapt is het een prachtig kind hij kan gelukkig wel heel lief lachen!!!! Het is toch zo'n scheetje mijn knapperd!!!
    Hij krijgt al wel fruithapjes/groentehapjes. Fruithapjes vind hij geweldig.
    Hij groeit ook als een kool!!
    Hij is 7095 gram en 66 cm misschien dat iemand het op de lijst wil zetten.
    Nou dames als jullie nog tips hebben en adviezen over het slapen hoor ik het graag!!!
    Liefs mamatje

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38

Yorick en Peetje (8 okt, 1874gram) ; 4900 gram, 58 cm, maatje 56/62 (23 feb 09)
    Michaël en Pebbles23 (15 nov, 2920 gram); 4900 gram, 57 cm, maatje 62 (15 jan 09)
    Tunc en Mamatje (16 nov, 2560 gram);7095 gr en 66 cm
    Larkin en Smallgirl77 (19 nov, 3745 gram); 5455 gram, 57 cm, maatje 62/68 (12 jan 09)
    Famke en Monique4 (26 nov, 3105 gram); 5315 gram, 60,5 cm, maatje 56 (19 febr 09)
    Tristan en Miepje21 (26 nov, 3550 gram); 4100 gram, 53 cm, maatje 56 (23 dec.)
    Max en Sawi (28 nov, 2660 gram);
    Jara en Marleen4683 (30 nov, 2800 gram); 4480 gram, 54 cm, maatje 56 (21 jan 09)
    Diego en Dimmel (2 dec, 4070 gram); 7350 gram, 65 cm, maatje 68 (31 mrt 09)
    Revi en Ranjeewha18 (4 dec, 3140 gram); 5230 gram, 57 cm, maatje 62 (3 feb 09)
    Jamie en Vis1978 (5 dec, 4410 gram); 6640 gram, 64 cm, maatje 62 (5 mrt 09)
    kyana en Mama05 (6 dec, 3510 gram); 6050 gram, 61,5 cm, maatje 62 (17 april 09)
    Kian en Marije (8 dec, 3525 gram); 7250 gram, 66 cm, maatje 68 (1 Apr 09)
    Anaïs Juliette en pinguin72 (9 dec, 5120 gram); 7300 gram, 65 cm, maatje 62/68 (6 apr 09)
    Lilly Barissa en acissej (10 dec, 4300 gram); 6220 gram, 60.5 cm, maat 62 (17 mrt 09)
    Stan en Dagdromer (10 dec, 3905 gram); 6600 gram, 63 cm, maatje 62/68(14 apr 09)
    Ruwayda en Parel1988 (13 dec, 2915 gram); 5200 gram, 57 cm, maatje 62 (19 feb 09)
    Jarno en Dani84 (12 dec, 3510 gram); 7290gram, 65.5cm, maatje 62/68 (6 apr`09)
    Djayden en Leonie1986 (14 dec, 3330 gram); 6230gram, 62 cm, maatje ? (? ? '09)
    Alexander en AdrianaM (15 dec, 3320 gram); 6350 gram, 66 cm, maatje 62/68 (15 apr 09)
    Noah en Chanty (17dec 3880 gram); 5925 gram 63cm, maat 62. (12 mrt 09)
    Nena en Lola (18 dec, 4060 gram); 4820 gram, 57 cm, maatje 56/62 (22 jan 09)
    Ph. en Kiki80 (19 dec, 2900 gram); 3600 gram, 52 cm, maatje 56 (12 jan 09)
    Jordan en bianc (20 dec, 3060 gram); 4580 gram, 55.5 cm, maatje 50 (17 feb 09)
    Vince en Joss81 (21 dec, 4240 gram); 6910 gram, 64 cm, maatje 62 (23 mrt 09)
    Joe en Aussie (23 dec, 4110 gram); 6340 gram, 62 cm, maatje 62 (19 mrt 09)
    Sylvio en Tinker (25 dec, 3820 gram); 3920 gram, 52 cm, maatje 50/56 (22 jan 09)
    Luca en Nataly (26 Dec, 3325 gram); 5870 gram, 62 cm, maatje 62 (1 Apr 09)
    Rana. en OemMujahid (27 dec, 3690 gram); 6425gram, 61 cm, maatje 62 (30 mrt 09)
    Jill en Mootjen (28 dec, ? gram); 3230 gram, 50 cm, maatje 50 (5 jan 09)
    Nathan David en Juffie (5 jan, 3020 gram); 4750 gram, 57 cm, maatje 50/56(3 mrt 09)
    Isis en Victoria (6 jan, 3905 gram); 6500 gram, 63 cm, maatje 56 (15 apr 09)
    T. en Bellabella (7 jan, .... gram); 4300 gram, .. cm, maatje 50/56 (2 feb 09)
    Hayley en kimkivits (? dec, 3970 gram); 4400 gram, ? cm, maat 50/56 (9 jan 09)

16 meisjes & 18 jongens

agenda

April

16: Alexander en Adriana CB (3e prikjes)
    27: Kian en Marije CB (3e prikjes)

Mei

01: Anaïs en Pinguin CB
    07: Rana en Oem CB (3e prikjes)
    11: Anaïs en Pinguin kinderarts
    11: Jarno en Danielle CB (3e prikjes)
    26: Diego en Dimmel CB
    28: Alexander en Adriana CB

Juni

Voor de meiden die wat willen veranderen in de lijst.
    Je klikt op Quote bij de gene die als laatste iets heeft aangepast op de lijst.
    Dan haal je begin van de tekst

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    mamatje ik moest van de week nog aan je denken.
    Wat jammer dat je je zo uitgeblust voelt, maar kan het me goed voorstellen hoor.
    Ik hoop dat jullie nachteng auw rustiger worden meid!

heb je aan de lijst toegevoegd trouwens!

Dani ik heb de minipil nooit genomen. Heb je cerazette? Ik vond het nog te onbetrouwbaar eigenlijk. je MOET hem elke dag op dezelfde tijd innemen.
    Hoe doet Jarno het op de ventolin?

Mijn werk is vandaag weer begonnen. Heb weliswaar ontslag genomen maar dat gaat pas 1 juni in.
    Ben kapot.. ben het niet meer gewend eigenlijk .

Mijn meisje gaat goed. Heb een labeldoek voor d'r gekocht en ze is er helemaal weg van :)

Ik ga hier iemand even achter het behang plakken!

tot later!

7. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    hoe oud moeten de kleintjes eigenlijk zijn als ze zich draaien??

diego heeft zich net voor de 1e keer van mijn oog gedraaid daarna heb ik direct de camera erbij gepakt eerst 2 min niks en daarna hups gedraaid echt leuk dat ik het toch op camera heb! :D

@marijee ja raar he die 2! had laatst nog een berichtje van diego voor kian op de babysite geschreven maar krijg niks terug heeft kian het te druk ;)

8. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Dimmel volgens mij rolde Quinn pas echt goed met 7 maand ofzo maar er zijn inderdaad ook kinderen die al met 4 maanden de hele kamer doorrollen!
    Leuke foto van Diego trouwens tussen de bloemetjes!

9. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ik kan T. niet meer op haar rug wegleggen want ze rolt gelijk op haar buik! Maar volgens het CB doen ze dat eigenlijk pas als ze 6 maanden zijn. Dus Diego is ook snel.

10. sspielhagen

sspielhagen Actief lid

16 sep 2008
    162
    0
    0
    secretaresse
    Marknesse
    Rollen? wat is dat? :)
    Lizz doet er echt niets aan! Als ik haar op d'r buik leg dan rolt ze wel eens terug maar andersom echt helemaal niets!

11. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

@ Pinguin ik weet niet welke pil wou hem ophalen vandaag maar het komt morgen pas met de bestelling erbij. Hmm.. dan blijf ik naast de minipil dan toch maar condoom gebruiken. Elke dag op zelfde tijdstip lukt toch nooit!
    Volgens mij krijgt Jarno wel iets beter lucht door de ventolin.

@ DImmel leuke foto en jee wat is hij snel!

@ Mamatje. jee wat gebroken nachten!jakkes hoop voor je dat het heel snel beter gaat.

Jarno heeft niet zo`n slaapdag vandaag.. nou ja als hij vanacht maar slaapt haha

Liefss

12. @ Bella, ik kan ze niet terugvinden *schaam*

Nou ik heb vandaag 4x een flesje aangeboden en hij weigert pertinent. NUmmer een daar verslikt hi zich al in, dus iedere keer wat rijstebloem erin, maar ik kan het weggooien.
    Hij drinkt ook weinig aan de borst eigenlijk en wil nu de hele tijd bij mij zijn. Kan dit wat betekeken?

@ Mamatje, jeetje zeg, wat zal jij het zwaar hebben. Ik hoop dat er snel betere tijden aanbreken voor jullie.

13. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    hij rolt nog niet van rug naar buik maar wel van buik naar rug!

14. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Adriana misschien zit hij in een sprongetje? Lastig hoor dat hij de fles weigert.
    Heb je trouwens al eens zeezout in zijn badje gedaan?
    Ik ben zelf erg eczeemgevoelig (knieholtes) maar als ik in de zee zwem trekt het binnen notime weg. Bij Quinn hielp het niet echt maar misschien wel bij Alexander.

Dimmel van buik naar rug heeft Anaïs ook al wel eens gedaan. Komt volgens mij ook een beetje door de zwaarte van het koppie ;)

Bella T. is een snelle dame dan zeg!

Dani gedoe ook hé die voorbehoedsmiddelen! Ik ga een spiraal laten plaatsen, hoef ik er in ieder geval niet meer aan te denken.

Mijn manneke ligt in bed en mijn meisje ook.
    Anaïs heeft erg weinig geslapen vandaag. Morgen hopelijk een rustigere dag voor d'r.

15. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    hey meiden,

heb wel even bijgelezen maar manlief wil heel graag even op de laptop dus kom zo misschien ngo wel even.. :D Even snel wat reacties..

draaien: doet nathan wel van buik naar rug en rug naar zijn zij...

Adriana: was ik denk ik over de tommee tippee fles. Nathan drinkt ook goed uit die fles..

Marije: hoop dat Kian zijn tandje snel doorkomt..

Dani: zielig dat Jarno zo vol zit. hoop dat het puffen werkt..

Dimmel: wat een mooie foto :D

Mamatje: kan me voorstellen dat je echt helemaal op bent met zulke nachten.. Hoop dat het echt snel beter gaat!

Victoria: vervelend dat Nils een mopperbui had.. Hoe gaat het nu?? 2 kleintjes lijkt mij ook echt megadruk. zou ik nog niet redden denk ik..

Bellabella: de kv gaat goed hoor. Mijn bv loopt nu ook wel achteruit merk ik.. Vannavond ging ik lekker met Nathan douchen en toen vond hij mijn tepel wel meteen weer. Heb hem nog maar even lekker laten drinken. Vond het best wel even moeilijk weer. :( BV geven is toch echt wel super. Maar goed dit is beter zo..

Nathan drinkt trouwens echt neit super veel ofzo.. vanmorgen 120 cc, toen bij de oppas 90 cc en een fles van 180 cc. aan eht eind van de middag weer 90 en toen dus nog even bij mij.. Ben benieuwd was hij vanavond nog drinkt. Gister maar 130 cc ofzo.. Veel minder dan dat hij zou moeten dus.. Maar werd vanmorgen pas half 7 wakker dus dat is prima,. verder is hij vrolijk enzo dus heb waarschijnlijk gewoon niet zo'n grote eter..

Nou dat was het even.. Tot later!

xxx

16. Aussie73

Aussie73 Actief lid

15 jan 2008
    494
    0
    0
    Hoorn
    Victoria: Wat lief dat je naar me vraagt!! Ik lees idd nog steeds mee en was van plan een deze dagen te reageren: effies in het kort: Met onze lieve Joe, ishet eigenlijk alleen maar slechter gegaan. Hij zat midden in zijn 19 weken sprong (vanaf uitgerekende datum klopt het precies) Hij heeft inmiddels een tandje (!!!!!!!! een hele scherpe, hij doet zelfs zichzelf zeer...) En naast het slechte slapen wilde hij ook niet meer eten! Voorheen huilde hij weinig maar inmiddels de hele dag door tot en met hysterische aanvallen aan toe waar hij zijn adem en al inhield. Nu zijn we vrijdag uit pure wanhoop naar een osteopaat gegaan en die zag direct dat Joe verborgen reflux heeft!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wij gelijk naar de huisartsenpost en nu heeft Joe dus vanaf vrijdag medicijnen!!! Ik heb zo gehuild, dat mijn baby gewoon al die tijd pijn heeft gehad terwijl het CB en de huisarts zeiden van niet en eigenlijk niet eens verder hebben gekeken: hij spuugt niet dus volgens hen geen reflux!!
    Ik ben heel opgelucht maar ook heel verdrietig dat het zo lang heeft geduurd.
    Overigens heb ik nu al een ander kind: 630 naar bed, om 11 uur laatste voeding (moet ik hem wakker maken) en dan rond 4 a 5 uur komt ie en heeft ie ook alweer geslapen tot 730! Overdag slaapt hij meer, hij huilt al niet meer en drinkt weer goed!!!
    Ongelofelijk!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ik zal gauw weer vaken reageren hoop ik, maar jullie zullen begrijpen dat ik daar niet de puf of zin voor heb gehad!
    x Aussie

17. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Jemig Aussie dat is niet niks meid!
    Hopelijk helpen de medicijnen snel! Heb je losec gekregen? of iets anders?
    Oh en ook al een tandje! snel gaan de beebjes allemaal. :p

18. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    aussie: zo dat is inderdaad neit niets :( wel goed dat jullie naar de osteopaat zijn geweest zeg..

19. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ aussie jee dat ze dat niet gezien hebben best fout zou je ze er niet op aanspreken?

@ Pinguin Ja ik weet niet heb m`n twijffels over spiraal de ha had het er ook wel over, maar dan moet je toch een tijdje geen kindje willen toch? (5 jr?)en gewoon t idee zo`n ding in je haha

@Juffie ja idd snel hopen dat hij opknapt hij heeft nog steeds geen koorts gelukkig dus hoop dat het nu over gaat!

Slaap lekker allemaal (morgen werken dus vroeg naar bed)

Liefs Danielle

20. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Hai Dani: een spiraal kan je altijd weg laten halen als je weer aan de kids wil. Ik had voordat ik zwanger werd ook een spiraal en heb hem bij de huisarts weg laten halen: in 5 minuutjes gepiept!

Aussie: wat voor klachten had hij behalve het vele huilen dan nog meer? Wat stom dat de artsen niets hadden gezien...

Victoria: mooie weer helpt zeker maar ik merk toch dat ik nu wel steeds minder kan hebben. Ik ga vanavond ook maar vroeg naar bed: na dit berichtje denk ik ;)

Adriane: Staat na jouw geplaatste foto's van de spiegelplas! Zielig man, die exceem van Alex! Waarom heb je besloten ook kv te geven, om te kijken of hij dan langer slaapt?

Juffie: lijkt me ook moeilijk om te stoppen met bv en helemaal als hij dan wel weer probeert te happen! Gelukkig heb je wel (lang) kunnen ervaren hoe het voelt!

pinguin: T. is inderdaad snel maar het is soms best vervelend want ze draait echt gelijk op haar buik als je haar op haar rug legt, maar gaat dan wel vaak na een paar minuutjes huilen omdat ze het denk ik te zwaar vindt om de hele tijd op haar rug te liggen... Dan draai ik haar terug maar dan floept ze gelijk weer op haar buik. Ze kan ook terug draaien zelf maar om een of andere manier doet ze dat niet?

Fijne nacht allemaal!

Deel Deze Pagina