@dani en nataly, oh ok dan hoef ik me niet ongerust te maken hahah. Las ook al zoiets op het internet. Ik wilde een parasolletje kopen voor bij de kinderwagen, quinny buzz. Hebben ze die niet op voorraad bij prenatal en duurt het 3 weken voordat ie komt zucht... Ik kan ze verder nergens vinden. Wel een losse adapter voor een parasol, dan zou er misschien gewoon een standaard parasol opkunnen. Ga dat maar even regelen denk ik. Zit nu steeds met zon stomme hydrofiele luier aan de bak geknupt...haha, lijkt ook zo goedkoop...geen geld voor een parasol pfff. Ben hem gewoon vergeten aan te schaffen...dom he. Nou toedels...ik duik nog ff de zon in, aangezien ik verder nog steeds niets mag. Baal er wel van af en toe hoor. Zit al 5 weken in huis..kan geen kant op zelf. Alleen een klein wandelingetje maken. Als ik ergens heen wil, ben ik afhankelijk van anderen. Bah bah bah. Zo even weer geklaagd, sorry hoor.
@ dani: ik heb toen T. zo ontzettend verkouden was otrivin neusspray voor babies gekregen: ze was toen een week oud en dat mochten van de huisarts en de kinderarts gebruiken. Je mag het alleen maar 1 week gebruiken. Maar dat werkte echt super! Kan je dat niet vragen? Zoutoplossing moet je anders ook echt veel van geven he? Anders heeft het geen nut... In het ziekenhuis deden ze de zoutoplossing echt met een spuitje erin ipv een spray.
@ joss: vervelend joh dat je niets kan. Gelukkig is het mooi weer en kan je buiten zitten maar aan de andere kant wil je met mooi weer juist dingen ondernemen en niet op de bank zitten met een filmpje. Take me out is inderdaad erg goedkoop gemaakt maar ik vind het wel leuk: lekker simpel. Sommige "vrouwen" zijn soms wel erg dom ,vermakelijk! Sterkte en geniet lekker van die kleine! @ sawi: beterschap voor Bas! @jessica: hoe zijn je sollicitaties gegaan? Ik zou gewoon eerlijk zijn als ze je het vragen maar niet uit jezelf zeggen @ pinguin: ik wilde ook spiraal laten zetten maar nu moet ik wachten tot ik weer ongesteld ben... Vorige keer deden ze het gewoon midden in mijn cyclus! Ik baal want ik ben al een keertje ongi geweest maar wanneer is de volgende keer? En ik HAAT sex met condoom Ik heb vandaag geregeld dat ik waarschijnlijk midden juni weer ga beginnen: dan kan ik ook nog even kolven en kan T. dus in ieder geval 6 maanden van borstvoeding genieten! Ik heb wel zin maar ook weer niet want het gaat om minimaal 4 dagen in de week en soms 5. Zwaar lijkt het me ook als T. dan nog steeds s'nachts komt... Ik ga nu lekker even boodschappen doen op de bank: Albert service rules!
Joss: bij Bas hadden we twee parasolletjes maar ik baalde daar altijd van. Nu heb ik sinds een week een zonnescherm voor de kinderwagen van kidssunsafe. Lijkt goed te werken. Een vriendin vond het er raar uitzien. Maar tot nu toe ben ik er blij mee. Soms komt de zon er een stukje onderdoor maar nooit helemaal. Ik vraag me alleen af of het echt werkt met een kinderwagen met het zitje over een paar maanden. Ik had het na 2 of 3 dagen in huis. Weet iemand toevallig hoelang baby's nog in de kinderwagenbak moeten? Ben het vergeten
@ Sawi Volgens mij max 6 maanden maar lag het vooral aan hoe je kind is. De ene wil al sneller zitten en om zich heen kijken. Lilly zit sinds 2 dagen nu in de wandelwagen maar we hebben de bak nog wel in de huiskamer staan want als ik een lange tijd weg ben wil ik haar toch in de bak hebben al kan ik hem bijna plat krijgen de wagen. @ Dani Heb je ook al een neuspomje geprobeerd om te kijken of je wat weg kan krijgen?? Lilly is ook steeds verkouden en klinkt standaard of ze verkouden is. Ze knort er zelfs een beetje van. Maar ik kan het dan niet weg krijgen. @ Dimmel Leuk hoor een nieuw huis. Gefeliciteerd. Wat fijn voor jullie en je moet gewoon even wennen aan de buren. @ Joss Ik dacht echt dat ze veel groter was geworden want haar kleding werd langzaam aan toch te klein. Maat 62 is soms echt te klein. Maar er zit geen regelmaat in. Sommige broeken wel andere niet. Nu vindt ik wel dat veel kleding lang niet zo mooi meer is na veel wassen. Ik heb nu een parasol op de wagen maar vindt hem niet echt handig. Als je de bocht om gaat moet je hem eerst weer instellen en als het waait heb je er al helemaal niks aan. Mijn collega zweert bij een babyzonnebrilletje. Ik zelf vindt ze er achtelijk uit zien maar ze is er zo blij mee. @ Aussi Aah gossie dat de artsen het gewoon missen bij je mannetje en dan blijkt hij het toch te hebben. Wat goed van je dat je verder bent gegaan en toch je gelijk heb gekregen. Fijn dat hij het nu zo goed weer doet. @ Adriana Rijstebloem verdikt ook wel dus dat verdikt ook de poep in de darmen. Je kan wat extra water gewoon geven of iedere keer aan de fles toevoegen in jouw geval bv. Dus het niet te dik maken. @ Bella Nou ik gellof niet dat dit wat voor me was. Ik werk nu met ouderen(in een verzorgningshuis) en dit was voor gehandicapte kinderen en ze hebben een speciale denkwijze erbij. En ze werken met hele korte diensten. `s Morgens van 6.30 t/m 10.00 en `s avonds van 15.30 tot 21.00 en ik wil 24 uur werken dus dan ben ik er steeds. Nou ja morgen weer een andere sollicitatie dan in de thuiszorg dus ben benieuwd. Nou mijn 1ste sollicitatie sinds 4 jaar weer erop zitten. Ik moet weer even wennen aan jezelf verkopen enz. Heb toch gezegd een kleintje te hebben want je moet het over je werktijden hebben aangezien het wisselende diensten zijn over de mogelijkheden. Merk wel dat het nu veel moeilijker wordt om het zo te krijgen zoals ik het nu heb. Maar ik ga door en mijn droombaan is wel ergens dat weet ik zeker. Vandaag kwam de logopediste weer langs voor Lilly. Het gaat nu al veel beter ze spuugt amper nog. De nieuwe fles van nuby gebruiken we niet meer daar kreeg ze vreselijke krampen van(even een deja vu van 3 maanden terug steeds gillen en overstrekken was zo zielig) Nu hebben we de tommy tipee om te proberen. Scheelt een hoop zij koopt ze en als we het wat vinden kopen we ze van haar over. Lilly besloot tijdens het eten koken om steeds op haar buik te draaien en omdat ze de hele dag ong 2 uurtjes in totaal had geslapen was ze bekaf maar steeds maar draaien en janken als het even niet lukte. Was zo gezellig haha. Ze zet nu ook haar handjes goed langs voor haar uit maar terug rollen lukt nog niet dus na een paar minuutje zakt haar hoofd in het speelkleed. Ze begint ook al kruipachtige bewegingen te maken als ze op haar buik ligt. Echt schattig die dikke billen die steeds heen en weer gaan. Nog 1 dag werken en dan lekker een weekje vakantie. Heb er veel zin in. Slaap lekker straks Ooh ja Lilly was voor het eerst sinds tijden in slaap gevallen op mijn schoot. Ze was zo moe dat ze tijdens de fles in slaap viel( ze heeft net 20 cc op gekregen denk ik)
Hoi dames, Heb eindelijk een klein beetje terug kunnen lezen dus zal eventjes wat reageren. Omdraaien/rollen: wat knap zeg dat een aantal van de kindjes dit al kunnen. Decemberbaby's zijn superbaby's!!!! (ook al zijn ze misschien in okt, november of januari geboren). @Pinguin: Arme Anaïs, heeft ze nog steeds last van haar stoelgang? Ik hoop dat het nu wat beter met haar gaat, nu ze de lactulose heeft. Dit schijnt altijd wel goed te werken. @Dimmel: gefeliciteerd met jullie huis...en wat handig dat je vader schilder is. Weet je in ieder geval zeker dat het er netjes uitziet. En wat die buurman betreft....hij vraagt zich waarschijnlijk hetzelfde af als jullie....."zouden ze wel aardig en normaal zijn" . Komt vast helemaal goed. @Dani: gossie, die Jarno. Wat kan een kind daar last van hebben hè? Helpt de ui voor de voeding een beetje? En spinnetjes...iieieieieieie, ben wat spinnen betreft echt geen held. Zitten ze misschien in je kozijnen? @Jessica: Leuk hè als ze zo complimenteus zijn over je kindje, dan ga je extra blij de deur weer uit. Jammer dat je 1e sollicitatie niet helemaal was wat je wilde, maar dan heb je nu in ieder geval weer even kunnen oefenen. Ik hoop dat je 2e sollicitatie wel is wat je leuk vindt. Die baan is er wel hoor!!! Wat een schattig gezicht is dat hè, als ze kruipbewegingen gaan maken met hun billen? Jamie doet dat ook, laat dan haar armen en hoop liggen en duwt me haar knieen haar billen in de lucht. Schitterend gezicht. @Joss: ik denk idd ook dat het door je borstvoeding komt dat je een soort doorbraakbloeding hebt. Zou me er geen zorgen over maken hoor. Ik had ook geen parasolletje gekocht bij onze kinderwagen (Mutsy), maar laatst waren de standaardparasolletjes in de aanbieding bij de Prenatal dus toen heb ik er gewoon een gekocht. Ik zie wel of het past en anders bestel ik er nog wel een voor de Mutsy. Hoe lang moet je nu nog afhankelijk zijn van anderen? Wanneer mag je weer zelf op pad? @Sawi: beterschap met Bas! Wij hadden gisteren ook even de wandelwageninzet op het onderstel gezet en toen Jamie er eventjes in gezet. Volgens mij vondt ze het best leuk, maar ik heb toch de reiswieg er maar weer opgezet. Ze kan nog lang genoeg in de wandelwagen zitten en ze geeft ook niet aan dat ze al meer wil zien als we aan het wandelen zijn. Als we straks naar Portugal gaan, zetten we wel de wandelwagen erop. Ik heb vandaag nog even gecheckt hoe dat gaat in het vliegtuig, maar ik moet de Mutsy dus inchecken.....daar baal ik erg van, want ik ben harstikke bang dat ik hem kapot uit het vliegtuig krijg. Hebben jullie tips???? Morgenochtend ga ik voor het eerst sinds Jamie er is een weekendje weg. Ik ga met 6 vriendinnen naar Brugge. Daar heb ik onwijs veel zin in, maar ik zie er wel een beetje tegenop om Jamie zo lang niet te zien. Ik mis haar al als ik er alleen al aan denk. Dennis vind het wel leuk dat ie nu lekker even alleen met zijn dochter is en dat vind ik ook eigenlijk wel heel goed. Dan kunnen zij elkaar ook weer wat beter leren kennen. Vaak ben ik er toch bij. Stiekem zal ik toch wel erg blij zijn als ik zondag weer terugkom. Ik weet dat ik vast genoeg afleiding heb als ik in Brugge ben en gelukkig ben ik niet de enige nieuwbakken moeder, mijn schoonzusje en nog een vriendin laten ook voor het eerst hun dochter een paar dagen alleen. Ik heb vandaag een boekje binnengekregen voor het maken en versieren van taarten speciaal voor kinderen. Ik wil heel graag zelf Jamie d'r verjaardagstaart maken, dus ik dacht...die bestel ik. Heb ik nog plenty of time om te oefenen. Ik denk dat mijn eerste oefenproject een taart voor mijn moeder en schoonmoeder gaat worden. Lijkt me gaaf om met rolfondant enzo te werken. Ben benieuwd of ik een beetje talent heb . Dames, fijn weekend allemaal! Grtjs, Hanneke
Hey @ jessica Ja heb ik geprobeerd met pompje maar t zit echt in de holtes dus dat gaat niet helaas @ Bellabella ik heb neusspray otrivin voor baby`s extra care gebruk dit al anderhalve week mag het gewoon door blijven gebruiken van de dokter maar dit helpt maar eventjes. Je mag het maar 4x per dag doen doe het wel 5 - 6x.. @ Hanneke nee die ui helpt niet echt voor de voeding. Ga vanacht maar weer een ui bij z`n bedje zetten en / of wat luuf op zn hoofdluier smeren aan de zijkant. Als ik dit op zn borstje doe word het rood en dik.. dus doe dat maar niet meer.. nee voor zover ik kan zien zitten die spinnetjes niet in de kozijnen.. ik zie wel of zw terug komen maar hebt idee dat als er 1 of 2 zitten je de volgende dag babies hebt hihi Slaap lekker!Liefss
Oh, Dani, wat klote dat je dat al hebt! Ik dacht echt dat dat je wel zo helpen, maar dan is je arme Jarno echt verkouden zeg. Zielig!
Oh, Dani, wat klote dat je dat al hebt! Ik dacht echt dat dat je wel zo helpen, maar dan is je arme Jarno echt verkouden zeg. Zielig! )-:
@ Dani Mijn moeder gaf toen Lil zo verkouden was nog als tip wat tijgerbalsum echt dat spul dat zo vies ruikt op haar borst te smeren dat helpt met alles los te laten komen. Zal wel hetzelfde idee zijn als die luuf al ken ik dat niet echt. Ik ga lekker slapen. Mijn man werkt tot 2.00 dus kan ik lekker aan zijn kantje in slaap komen.
@ Dani: ik heb het even opgezocht maar Otrivin extra care is ook gewoon water, zout en vitamine B5.. Ik bedoel Otrivin: Xylometazoline! Dat kan je alleen krijgen van de huisarts op recept. Dat is echt wat anders dan wat jij hebt...
Hey Dames, Ben ff niet meer hier geweest. Mijn zwangere schoonzus was afgelopen zondag opgenomen in het zh voor een verdraaide eierstok. Ze is diezelfde nacht nog geopereerd en vandaag weer thuis gekomen. Gelukkig gaat nu alles weer goed met haar en de baby. Ze moet nog rustig aan doen maar dat komt wel goed. Verder ben ik erg druk geweest met mijn paarden dus heb hier niet echt meegelezen. Nu ook de fut niet meer voor dus ik kom morgen weer meekletsen!
Goedemorgen meiden, Hier weer een heerlijke nacht.. nathan heeft ook vannacht voor het eerst in zijn puckababy geslapen met zijn handjes eruit.. En dit ging dus goed.. kwart over 7 werd hij wakker! Nathan is trouwens ook super verkouden. Hoest heel erg en kinkt alsof hij erg vol zit.. Verder wel vrolijk enzo dus heeft er denk ik niet heeel veel last van.. Het zit gewoon vast op zijn borst denk ik want hij hoest echt slijm op.. Misschien ook maar even iets halen bij de drogist.. Dani: die spinnetjes had ik 2 weken geleden ook. Het hele raam zat onder. echt smerig. waar ze vandaan komen. geen idee... Dimmel: gefeliciteerd met je nieuwe huis.. Hanneke: leuk zeg taarten versieren. Ben benieuwd of het gaat lukken! jessica: ook al bijna vakantie dus.. Ik moet volgende week nog 2 dagen en dan anderhalve week vrij! fijne dag allemaal!! xxx
@vis Ik zou je kinderwagen niet meenemen maar een buggy met ligstand. Die kan je tot aan de gate meenemen en die krijg je ook gelijk weer als je er uit komt (als het goed is) Kom later terug, gaan zo op een school kijken voor Quinn en loop al achter in tijd
thnx meiden! vandaag om half 2 het contract tekenen en de sleutel ophalen spannend!!! morgenvroeg gaan we alles opmeten en dan lekker shoppen... ik had jullie lastig gevallen met dat verhaal van mijn zusje dat me vader door hem in de bak heeft moeten zitten...nou gister belde me moeder ze is weer bij hem slapen...dus vanaf nu heb ik haar geblokkeerd op msn en wil geen contact meer ik kan dit niet meer aan de pijn en het gevoel dat ze zo achterlijk is om terug te gaan! Maar heb gelukkig wat afleiding van ons huisje...maar ja het is een moeilijke beslissing en zal ook wel de komende tijd veel pijn ervan hebben maar dit is beter...soms denk ik wel eens dat hij haar eerst dood moet slaan voordat er wat gebeurt maar ja mischien is het dan wel beter als ze dood is zijn wij ook van de ellende af! Met diego gaat alles goed eigenlijk niks te melden hij roggelt nog wel maar verder is hij heel vrolijk! Volgende week zaterdag is hij alweer 5 maand boh het gaat echt snel! sorry dat ik niet op jullie reageer
goede morgen meiden hier ook een lekker nachtje gehad. 20:00 slapen en hij kwam pas om 4 uur voor de fles en om 7 uur was hij wakker en om half 9 de fles gehad. denk dat het niet lang meer zal duuren voordat hij het klokje rond gaat slapen. hij komt al steeds later en eet dan niet veel. @juffie.. wat fijn zeg zo lekkere nacht zielig dat nathan ook al verkouden is maar als hij overdag gewoon vrolijk is zal hij er indd wel niet zo last van hebben. je hebt van VSM hoestdrank voor de kleintjes het heet tussikind. @Hanneke.. ik wil ook graag zelf een taart maken voor Kian zijn 1e verjaardag. hoe heet dat boekje precies? en indd zoals pinqiun zegt een buggy mee nemen is een stuk makkelijker. je ziet het heel veel mensen doen als ze gaan vliegen en ze is er dan oud genoeg voor toch? alvast heel veel plezier met je weekendje weg! @Dani.. hoe vaak gebruik je de zoutoplossing? als het echt allemaal vast zit mag die vaker dan de gebruikelijke hoeveelheid he. toen kian zo dicht zat mog hij van de kinderarts 6x per dag een spray in ze neusje hebben. volgens haar kon het geen kwaad dus ik dee het steeds voordat hij moest eten. hopelijk gaat het snel wat beter! en hebben jullie een rooster op de slaapkamer boven het raam? want dan komen ze daar vandaan. dan zou je een keertje het rooster open kunnen maken en helemaal schoonmaken want daar leggen de spinnetjes hun eitjes in. Het zou vandaag heerlijk weer worden dus meiden geniet er van! Liefs xx
hey dames Jarno kwam vanacht om 3 uur maar toen heb ik neusspray ingedaan en de speen en sliep hij verder tot 6 uur. De puf gegeven neusspray en drinken. Hij slaapt nu ook nog lekker. Ga zo z`n badje eens klaarzetten.. Geloof dat ik toch eens rijstebloem moet proberen, in afgekolvde voeding ofzo. Eerder dronk hij tegen 9 uur a half 10 de laatste voeding en sliep hij tot half 7.. Dus of dit van de verkoudheid komt.. denk het wel.. @ Bellabella oooh dan ga ik dat eens vragen als het na t weekend nog zo is! En die muts van een assistente zei dat er niks was.. Hebben vanacht een ui in z`n bedje gelegd boven aan zodat hij er niet bij kan en wat luuf om hem heen op zo`n hoofdluier gesmeerd.. @ Dimmel pfiew wel heel hard van je hoor dat het beter is als je zus dood is? .. maar als jij je er beter bij voelt.. @ Hanneke Succes met je taarten, lijkt mij ook zo leuk maar hebt nog nooit gedaan! haha @ Dagdromer fijn dat het beter gaat met je schoonzus! Wel schrikken zeg! word het vandaag weer zo warm?? Liefss @ Juffie ik hoop dat die spinnetjes wegblijven! Jakkes! @ Marijee ja we hebben een rooster in dat raam! Oh gatsie ga ik daar eens in kijken Ja ik geef Jarno zo`n 6x per dag erstaat in de bijsluiter maar 4x maar hij heeft het gewoon nodig hoor voor t drinken. Fijn dat dit dan geen kwaad kan bedankt!
Dimmel: ik begrijp je gevoel op dit moment. Mijn broertje heeft mijn ouders ook een tijd doodongelukkig gemaakt en ons dus ook. Dit had oorzaak verkeerde medicijnen, drugs, zelfmoordpogingen. Ik heb hem toen ook even afgestoten. Was hoogzwanger en had een torenhoge bloeddruk. Ik moest gewoon even ontkennen dat ik een broertje had gewoon voor m'n eigen gezondheid en leven. Soms had ik ook liever dat hij dood was dan hadden mijn ouders niet meer zoveel stress en verdriet. Maar gelukkig is hij nu door goede medicijnen helemaal de oude en zelf peetoom van de 2e. Ik kan me nu niet meer voorstellen dat ik hem gewoon niet meer wilde zien. Dus hoop voor jou dat er ook weer betere tijden komen. Eerst even genieten van je huisje en je kindje.
@dani zo merk je toch hoever we al zijn hoe erg ze ons kapot maakt...ik heb liever verdriet van de dood dan deze pijn om afstand van haar te doen. @sawi ja vriendin van me heeft dit ook gehad maar dan zat haar broertje aan de drugs en ze heeft nu ook weer contact met hem hij is nu 1jr clean...maar waarom moet het eerst zo dan dat ze het eerst inziet... @marijee oh wat heerlijk...diego begint ook telkens meer fruithapje te eten dus zal niet lang meer duren voordat hij ook un fles kan weglaten!