December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Zo...hier zit er weer een fles in. Dit keer heeft ze ongeveer 150 ml. gedronken. Waarschijnlijk omdat ze vanmorgen wat minder uit de borst heeft gedronken, omdat ze zo snel in slaap viel. Ze heeft wel een beetje krampjes, maar ik hoop dat ze zo in slaap zal vallen.
    Ik heb haar nu maar in de wandelwagen gelegd, zo blijft de box voor spelen :).

@Sawi: goed zeg dat Max het zo goed doet en wat heerlijk zo'n ritme. Dat heeft Jamie ook meestal, met hier en daar wat uitzonderingsdagen komt ze overdag om de 4 uur en 's nachts om de 4,5 a 5 uur.
    Wat knap trouwens dat ie zich al om kan draaien, dat is volgens mij hartstikke snel. Jamie vind het vooralsnog zelfs nog vervelend om op haar buik te liggen en haar nek omhoog te houden. Misschien moet ik het vaker doen...

Ga zo maar eens aan het avondeten beginnen, even wat voorbereidingen treffen. Het wordt sperziboontjes met spek, gebakken aardappeltjes en biefstuk met champignon- of pepersaus.

Hebben jullie trouwens nog een cadeau gehad van de papa na de geboorte van jullie kind? Ik kreeg van Dennis een kaart toen ze net geboren was met de boodschap erin dat het echte cadeau (naast Jamie natuurlijk :)) nog zou volgen. Afgelopen zaterdag heb ik een ring uitgezocht voor haar geboorte. Het is een hele mooie, geelgoud met witgoud en 9 hele kleine diamantjes. Echt superlief!

Nou, 'k ga mezelf even uitsloven in de keuken.

Grtjs!

2. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Dames, bedankt voor de tips over het afbouwen de borstvoeding. Ik heb helaas geen kolf meer, dus ga het gewoon met mijn handen proberen. Mijn linkerborst begint nu alweer een beetje zeer te doen en die krijgt ze pas rond 4 uur vannacht....of ze moet besluiten om door te gaan slapen na de flesvoeding, dan moet ik helemaal even doorbijten :).

@Marije: het lijkt me een vervelende gewaarwording dat je ex en ex-schoonouders zo reageren op jouw bevalling. Meestal hebben baby's een heel ander effect. In ieder geval heeft Kian jou en krijgt hij daarmee alle liefde die hij nodig heeft. Knoop dat maar goed in je oren!

3. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    hm dan krijgt mijn meisje dus echt meer dan voldoende wbt de voeding. Vreemd dat dit zo tegen mij is verteld. ik ga vanavond met haar op de weegschaal en dan hier eens aan de kraamverpleegkundige vragen hoe en wat met die voeding want dat kan dus anders ipv 8 keer op een dag 100cc? ze heeft vanmorgen 70cc op, daarna 100cc en na 4 uur te hebben liggen slapen weer 100cc. kijken hoelaat ze nu weer gaat komen voor de fles...

@vis, ik kreeg mijn vriend een ketting met een hangertje met een gezichtje en op de achterkant de naam van Jill er op. en ik zei toen "waarom krijg ik dat?!" haha de schat...

fijne avond allemaal!

4. ooh dat klinkt lekker Vis, goed idee, moet nog even boodschappen doen. Heb de biefstuk wel gemist! :)

5. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    ( EVEN EEN VRAAGJE)

mag je drop eten als je bostvoeding geeft
    of krijgen ze daar krampen van

6. pebbles23

pebbles23 Actief lid

19 jun 2008
    260
    0
    0
    call agent
    oosterhout
    als er intresse is in een meeting dan ff mij een prive berichtje sturen. het lijkt me heel leuk iedereen en keer te ontmoetenwe gaan al zo'n tijd met elkaar om.

7. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Je mag alles eten als je borstvoeding geeft alleen zal je kindje op sommige etenswaren kunnen reageren met krampjes. Maar dit geldt eigenlijk voornl. voor koolsoorten en sambal e.d.
    Volgens mij kan drop geen kwaad, ik eet het zelf ook en heb niet gemerkt dat Jamie hier kramp van krijgt, dus.....lekker doen.
    Geniet ervan!

8. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    zo meiden wat is er veel gekletst weer zeg..

kan ik ook op de lijst trouwens? Ga toch proberen om wel een beetje bij te blijven hier..

Lees bij heel veel meiden dat ze precies weten wat de kleine drinkt. Ik heb echt geen idee. Vanmorgen heeft Nathan bijna een half uur gedronken. 20 min aan 1 borst en nog 10 aan de ander. Na 2 uur alweer honger. Toen aan 1 borst net 10 minuutjes gedronken. Toen heb ik hem na 3 uurtjes wakker gemaakt. Snap er niets van soms..
    Vraag me ook af of ik hem wakker moet maken voor een voeding of niet. Meestal meldt hij zich zelf wel.. Maar overdag laat ik er dus wel ongeveel 3 uur tussen en maak hem dan dus ook wakker voor een voeding..

xxx

9. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    @peetje: thanks voor het toevoegen aan de lijst!

@marijee: hoe gaat het nu met Kian zijn ontlasting? ik las in mijn groeiboek dat het kan komen door harde ontlasting, en dat je eventueel wat meer water kan toevoegen bij de voeding.

Ik weet niet meer wie het vroeg van die dikkere voeding maar Djayden krijgt ook Friso comfort en dat heb ik gewoon zelf gekocht omdat hij zo spuugde. Het werkt bij hem echt perfect! hij geeft veel minder terug na een voeding, vaak zelfs helemaal niks!

Wie van jullie heeft nog meer het Oei ik Groei boek? Djayden is volgens mij nu bezig met zijn sprongetje! hij wil al 2 dagen alleen maar bij mama op dr buik liggen, verder is niks goed! hij drinkt minder, wil absoluut niet weggelegd worden! zodra ik hem optil om in bed of in de box te leggen zet hij het op een krijsen en hij houdt niet op totdat ik hem weer vast heb! zelfs bij papa is het niet goed! verder heeft hij niks, geen koorts of wat dan ook, hij wil alleen de hele dag bij mij zijn. Aan de ene kant wel lief, maar word er inmiddels ook een beetje gek van! kan geen kant op en begin een beetje slaapgebrek te krijgen :(

ZIJN ER MEER MENSEN DIE DIT HERKENNEN?

Wat een gezeur heb ik trouwens (nu al) met het CB! hier in Den Haag moet je naar het CB toe voor de gehoortest. Hij moest vorige week, maar toen we daar aan kwamen liepen ze al een uur achter! had iemand zich ziekgemeld en ze hebben niet eens de moeite genomen om even te bellen ofzo.. Dus wij naar huis (manlief moest werken) en nieuwe oproep gekregen voor gister. Maar gister kwamen mijn werkgevers op kraamvisite om die tijd dus ik moest het verzetten. Ze zijn maar 3 dagen per week bereikbaar en alleen tussen 10.00-12.00 uur. Dus je raad het al.. drama natuurlijk! een aantal keer geprobeerd te bellen maar OF in gesprek OF er werd niet opgenomen! Nu moet hij nog steeds zijn gehoortest en verder heb ik nog he-le-maal NIKS van het CB gehoord voor zn prikjes of wat dan ook!

sorry voor mij klaagverhaal maar moest het even kwijt :)

10. Tinker

Tinker Actief lid

30 okt 2006
    305
    0
    0
    Zwolle
    Hey meiden,

Hier weer een jankdag........ Erg fijn....not. Zit er ook helemaal door maar toe maar weer. Heb vandaag wel 3 keer naar het CB gebeld over wat ik nou nog meer kan doen. Maar toen ben ik even op de weegschaal gaan staan van mijzelf met sylvio maar volgens mij is hij niet zoveel aangekomen dan al dieandere beebs hier. Dus ik begin nu te denken dat het Hij misschien gewoon honger zou kunnen hebben. Hij begint altijd meteen na de voeding te huilen dus zul je denken dat ie krampen heeft maar het kan natuurlijk ook zijn dat hij gewoon niet verzadigd is. Hij heeft ook 90%van de dag de speen in de mond........ NOu ja ik weet het niet meer. Morgen beelt de wijverpleegkundige en dan maar eens zien wat zij zegt, maar ik begin echt te einde raad te zijn.............

Ik vindt het wel erg fijn voor de rest dat het allemaal lekker gaat (jaloers...hihihihi) en dat ze allemaal zo lekker groeien en bloeien.

Voor de gene die nog een beetje aan het zoeken zijn met het hoe en wat ik hoop voot jullie dat je snel een oplossing vinden of al misschien hebben.

Ik ga nog maar eens voor mezelf even opschrijven ove rhoe het hier gaat zodat ik niks vergeet als ik de WVK te spreken krijg.

Bedankt voor de ondersteuning en de bezorgtheid.......Toch wel erg fijn zo'n forum.....

Veel liefs milou

11. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Zo, even snel er doorheen gelezen. Beetje chaos hier, toch wel pittig met twee ukkies :)

Gisteren even langs de LK geweest. Ik heb te veel melk en het komt er erg makkelijk uit. Vandaar het klakken en dan komt er lucht mee naar binnen. Dus nu bij het voeden een beetje rechter houden zodat de lucht niet mee naar beneden gaat. Op zich kan het geen kwaad, en ze groeit geweldig goed.

Draagdoeken. Hier een tricot-slen. Geweldig ding, zit goed alleen het omdoen vind ik nogal een rotwerkje. Daarnaast nog een babybjorn, erg handig als je vaak wil wisselen. Wij gebruikten hem vorig jaar op vakantie en was daar ideeal.
    Nu ook een shelter erbij voor in de MC, maar ik krijg het systeem niet echt door. Ik vind ze er zo opgepropt inliggen. Laten jullie dan ook nog de babyinsert erin zitten, dat past toch niet?

Hier trouwens ook de Oei, ik groei...en ik wacht rustig af op het komende sprongetje. Maar ik kan jullie alvast waarschuwen, de 15 maanden sprong is gruwelijk ;)

Boodschappen doen is inderdaad een hele onderneming, zeker met mijn dreumes erbij. En aangezien hubs vanaf dinsdag 12 dagen weg is, heb ik zojuist maar even op ah.nl mijn bestelling geplaatst, gemak dient de mens.

Mannen die niets doen..ehm, die van mij werkt hard waardoor ik niet hoef te werken. 's Nachts hoef ik dus niet op hulp te rekenen en 's morgens moet ik gewoon weer vroeg op voor mijn zoontje. Het middagslaapje van hem wordt door mij ingevuld door een stukje huishouden en het voorbereiden van het eten, dus ik ga zo mijn bedje in. Wekker op elf uur om de kleine meid te badderen en te voeden en ik hoop dat ze dan eens langer dan 2,5 uur slaapt.

Is kijken of het me lukt om morgen weer wat persoonlijker te reageren

12. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Milou: Mijn oudste huilde ook altijd heel veel. Ze zeiden dat zijn krampen ik geloofde dat heel lang. Totdat de 3 en 4 maanden verstreken en hij bleef huilen. Bleek dat arme kind gewoon honger te hebben. Hij had wel de fles maar kreeg toen plus voeding en hij was tevreden en rustig. Bas was ook altijd heel druk en actief dus waarschijnlijk daarom meer honger dan een "gemiddelde" baby. Max daar in tegen is wel wat actief maar ook heel relaxed, slaapt op z'n tijd en is tevreden. Dus die heeft de standaard flesvoeding. Zo'n verschil soms die kinderen. Merk je dat ook?

Mijn man werkt ook veel. Waarschijnlijk moet hij over een week ook 5 dagen naar Canada. Ondanks zijn drukke baan helpt hij wel mee. De een ruimt het eten op de andere doet Bas in bad of douche. Meestal strijk ik maar als Max huilt gaat mijn man verder met strijken. En 's nachts maakt hij de fles klaar terwijl ik Max verschoon. Ik geef Max altijd de fles, maar dat komt omdat ik dat gewoon zelf wil doen. Dus ik heb best geboft met mijn mannetje :)

13. Tinker

Tinker Actief lid

30 okt 2006
    305
    0
    0
    Zwolle
    Sawi..Ik heb bij mijn andere 3 kinderen ook altij voor hongerige baby's gebruikt. Zij zijn ook erg aktieve kinderen dus eigenlijk zal ik er niet vreemd van opkijken als sylvio het ook nodig heeft. Maar ik dacht eerst ook dat het gewoon kramoen zijn maar als het de heldag maar onrustig en huilt en hij wil alleen maar voor 90% de speen hebben meteen na de fles. Ineerste instantie zul je denken die heeft krampen. Maar daar integen is ie van 20:00 tot ongeveer 4:00 slaapt ie wel en heeft ie geen krampen en is ie rustig en daarna begint het weer. Maar ik denk dat ie dan zo moe is dat ie er maar niet tegen in gaat. Maar ja wie ben ik............?

14. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    @leonie..

zijn ontlasting is sinds ik weer ben veranderd van voeding gister middag normaal.
    hij heeft geen harde ontlasting gehad dus daar kan het niet van komen.
    hij heeft wel vanaf zondag diaree gehad dus waarschijnlijk komt het daarvan. dat zijn darmen geirriteerd zijn. morgen even ontlasting inleveren en dat word op de kweek gezet. ma denk niet dat het een infectie is omdat hij geen koorst heeft en verder gewoon normaal is.

ik heb ook het OEI IK GROEI boek! echt een geweldig boek is dat indd.
    je kan er zo veel van leren en terug herkennen achteraf.

ik vermoed dat Kian zijn sprongetje vorige week heeft gehad ma weet het niet zeker omdat hij niet echt de typische "sprong" baby was haha.
    ik wacht het wel gewoon af.
    hij was toen heel hangerig en huilerig ma dat kon ook komen door het zuur dat steeds omhoog kwam dus ik weet het niet.

zelfde goed krijgt hij hem nog. of is hij er nu mee bezig omdat hij nu ook alleen ma wil slapen bij mij of als ik in de buurt ben. zodra ik weg ben wil hij niet slapen en word ook gelijk wakker. ook al leg ik hem slapend weg.
    bij mijn moeder vind hij het ook wel goed ma niet voor lang. en als hij dan begint te huilen en ik neem hem dan is het allemaal opeens weer goed.

ze zeggen dat met 6 weken een zonnige periode aanbreekt dus kan niet wachten tot maandag haha ;)

jeetje wat een gedoe met het CB bij jou indd!
    gelukkig verloopt het hier allemaal wel goed.
    echt heel slecht dat je nog niet eens weet wanneer je voor de eerste keer moet komen.
    normaal is het eerste bezoek met 1 maand en 1ste inenting met 2 maanden. dus ik zal er ma is snel achteraan gaan dan.

en wij zijn er ook voor de klaag momenten ;)

@ juffie.. ik zal je zo op de lijst zetten.. kan je nog even zijn gewicht nu doorgeven, lengte en zijn kleding maat?

15. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0

Yorick en Peetje (8 okt, 1874 gram); 3900 gram, 54 cm, maatje 56 (15 jan 09)
    Michaël en Pebbles23 (15 nov, 2920 gram); 4900 gram, ? cm, maatje ? (15 jan 09)
    Tunc en Mamatje (16 nov, 2560 gram);
    Larkin en Smallgirl77 (19 nov, 3745 gram);
    Famke en Monique4 (26 nov, 3105 gram);
    Tristan en Miepje21 (26 nov, 3550 gram); 4100 gram, 53 cm, maatje 56 (23 dec.)
    Max en Sawi (28 nov, 2660 gram);
    Jara en Marleen4683 (30 nov, 2800 gram);
    Diego en Dimmel (2 dec, 4070 gram); 4655 gram, 55 cm, maatje ? (7 jan 09)
    Revi en Ranjeewha18 (4 dec, 3140 gram);
    Jamie en Vis1978 (5 dec, 4410 gram); 5500 gram, 56cm, maatje 56 (13 jan 09)
    kyana en Mama05 (6 dec, 3510 gram); 4310 gram, 52 cm, maatje ? (9 jan 09)
    Kian en Marije (8 dec, 3525 gram); 4710 gram, 56 cm, maatje 50/56 (12 jan 09)
    Anaïs Juliette en pinguin72 (9 dec, 5120 gram); 4960gram, 56.5 cm, maatje 56/62 (9 jan 09)
    Linde en Manny82 (9 dec, ? gram);
    Lilly Barissa en acissej (10 dec, 4300 gram);4975 gram, 54,5 cm, maat 56 (15 jan 09)
    Merel en Mama2be (10 dec, 4300 gram); 4480 gram, ? cm, maatje ? (30 dec 09)
    Ruwayda en Parel1988 (13 dec, 2915 gram); 3750 gram, 51 cm, maatje ? (? jan 09)
    Djayden en Leonie1986 (14 dec, 3330 gram);
    Alexander en AdrianaM (15 dec, 3320 gram);
    Hayley en kimkivits (? dec, 3970 gram);4400 gram, ? cm, maat 50/56 (9 jan 09)
    Ph. en Kiki80 (19 dec, 2900 gram); 3600 gram, 52 cm, maatje 56 (12 jan 09)
    Jordan en bianc (20 dec, 3060 gram); 3240 gram, ? cm, maatje 50 (31 dec 09)
    Jarno en Dani84 (12 dec, 3510 gram); 48 cm, maatje 50/56 (12 jan 09)
    Joe en Aussie (23 dec, 4110 gram);
    Sylvio en Tinker (25 dec, 3820 gram);
    Rana. en OemMujahid (27 dec, 3890 gram);
    Sterre en Marijke 84 (27 dec, ? gram);
    Jill en Mootjen (28 dec, ? gram);3230 gram, 50 cm, maatje 50 (5 jan)
    Selena en Rowenavb (30 dec, ? gram);
    Nathan David en Juffie (5 jan, 3020 gram);
    Isis en Victoria (6 jan, 3905 gram);

17 meisjes & 15 jongens

agenda

januari
    19: Famke en Monique CB (eerste prikjes)
    20: Jordan en Bianc CB
    20: Jarno en Danielle
    22: Alexander en Adriana CB
    22: Sylvio en tinker CB
    22: Jaimy en Vis CB
    27: Tristan en Miepje21 CB (eerste prikjes)
    29: Jill en Mootje CB

februari
    03: Revi en Ran CB
    04: Ruwayda en Parel CB 1e prikjes
    10: Lilly en Jessica CB 1e prikjes
    12: Anaïs Juliette en pinguin72 CB
    16: Kian en Marije CB 1e prikjes
    25: Yorick en Peetje CB 3e prikjes

Voor de meiden die wat willen veranderen in de lijst.
    Je klikt op Quote bij de gene die als laatste iets heeft aangepast op de lijst.
    Dan haal je begin van de tekst

16. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Milou, het zou best kunnen dat hij trek heeft. Vooral dat direct huilen na het drinken komt mij heel bekend voor. Het enige wat bij Yorick dan helpt is toch meer eten geven. Heel soms kun je hem troosten zonder fles en met speen, maar dan komt hij veel eerder voor de volgende fles. Gaat dat met Sylvio ook zo? Yorick slaapt ook rustig 's nachts terwijl hij overdag alles bij elkaar kan schreeuwen als hij trek heeft. Baby's blijven bijzonder ;).

Trapt Sylvio wel heel druk met zijn beentjes en trekt hij wel een pijnlijk gezicht bij het huilen? Want dat is wel typisch voor krampjes, maar ook voor omhoog komend eten.

Hopenlijk mag je vannacht weer goed slapen en gaat het morgen beter.

17. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0

Michaël en Pebbles23 (15 nov, 2920 gram); 4900 gram, ? cm, maatje ? (15 jan 09)
    Larkin en Smallgirl77 (19 nov, 3745 gram);5455 gram, 57 cm, maatje 62/68 (12 jan 09)
    Anaïs Juliette en pinguin72 (9 dec, 5120 gram); 4960gram, 56.5 cm, maatje 56/62 (9 jan 09)
    Lilly Barissa en acissej (10 dec, 4300 gram);4975 gram, 54,5 cm, maat 56 (15 jan 09)

17 meisjes & 15 jongens

agenda

januari

februari
    10: Sharon en Larkin CB 2e prikjes

18. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Jessica, hoe laat moet jij 10 feb naar het cb?

Hier verder alles goed, alleen helemaal kapot.
    Mevrouw heeft het doorslapen afgeschaft en komt nu 's nachts soms 2 x.... zucht, ik ben kapot

Nu mijn mandje in, tik ik morgen weer verder.
    Liefs

19. pebbles23

pebbles23 Actief lid

19 jun 2008
    260
    0
    0
    call agent
    oosterhout
    i43.tinypic.com/315dc7m.jpg]i43.tinypic.com/315dc7m.jpg]i43.tinypic.com/315dc7m.jpg

Michaël en Pebbles23 (15 nov, 2920 gram); 4900 gram, 57 cm, maatje 62 (15 jan 09)
    Larkin en Smallgirl77 (19 nov, 3745 gram);5455 gram, 57 cm, maatje 62/68 (12 jan 09)

17 meisjes & 15 jongens

agenda

januari

februari
    10: Sharon en Larkin CB 2e prikjes

20. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    hoi hoi dames..

ben er vroeg bij..
    normaal heeft mevrouwtje genoeg aan 120 ml maar nu heb ik haar nog 50 ml bij moeten geven..

ze ligt nu gelukkig wel in bed maar slaapt nog niet hellemaal.. iik wacht dat ze hellemaal slaapt en dan duik ik ok me bedje weer in..

Deel Deze Pagina