Hoi hoi Heb de parasol toch maar besteld bij prenatal...ookal duurt het 3 weken. Ergens anders moest ik weer verzendkosten enzo betalen en nu kreeg ik toch 20 % korting.... Het is een Quinny parasol, omdat de gewone parasollen voor een rond frame zijn en de quinny heeft een ovalen frame. Heb de huisarts even gebeld omdat de uitslag/schimmel van Vince niet minder werd. Nu heeft hij via de telefoon een extra zalfje voorgeschreven, fucindin. Wel raar hoor, zonder het te bekijken. Heb ik ook gezegd...maar het was haast wel zeker dat het een schimmel was en nu moet het snel minder worden. Zo niet, dan moet ik maandag langskomen. Vanmiddag komt de apotheek het brengen. Ik had net visite toen ik Vince ging aanleggen, de visite had een kleintje van 10 maanden bij zich, die af en toe vrolijk gilde. Maar Vince vond dit maar niets en begon keihard te huilen. Arme Vince, zo prikkelbaar vandaag. Visite is maar weg gegaan en daarna heeft hij nog heel onrustig gedronken. Ik snap het niet, hij leek doodmoe terwijl hij net 1,5 uur had geslapen. Ik heb hem na de voeding maar direct weer in bed gelegd en hij slaapt alweer een half uur. Vanavond reageer ik wel even op iedereen, ben nu druk met de was. Mn vriend gaat vanavond naar een feest en blijft daar slapen, dus heb het rijk alleen. Tot vanavond.
hey dames @ dimmel bedoelde het niet bod ofzo hoor maar idd dan is ze al wel ver heen en voor jou is`t moeilijk. Was om 13 uur op m`n werk extra omdat iemand ziek was.. zijn er maar 6 kindjes en dat mag ze alleen doen dus kon ik weer naar huis.. ja duhh dus ik gebeld dat ik wel wou blijven maar dat ze Jarno dan niet in rekening moesten brengen krijg ik als antwoord.. ga dan maar naar huis. Dus ik wer m`n bazin gebeld.. dat ik wel reiskosten wil en de uren dat ik aanwezig ben geweest uitbetaald wil hebben. Nou dit kon dan wel voor een keer. We moeten extra werken als iemand ziek is.. prima ben ik niet te beroerd voor alleen als ik geen oppas heb kan ik Jarno meenemen maar ik moet wel betalen.. hier ben ik dus dan niet mee eens.. maar goed we hebben maandag vergadering dus zal het dan in de groep worden want de helft van personeel heeft hun kindje op t dagverblijf. Arie belde net (m`n man) Hij kon met een oude collega mee naar Zweden.. Of ik dat goed vond. Nou weet hij dat ik er niet van hou om alleen thuis te zijn snachts maar ik weet ook dat hij dit heel leuk vind dus heb gezegd dat als hij dat graag wil dat hij dit moet doen! Hij is vrachtwagenchauffeur geweest en na trouwen is hij eigenlijk (meer voor mij) van de auto afgegaan en is weer automonteur geworden wat hij daarvoor ook had gedaan bij z`n oude baas. Hij vind dit natuurlijk geweldig.. maar de auto trekt hem toch ook nog wel kan ik merken.. maar nu Jarno er is ja dan word het anders he.. Nou ik ga weer iets doen.. Liefss
@ Dani: wat raar dat ze jou oproepen en dan vervolgens als ze je niet meer nodig hebben bijna niet eens willen betalen! @ Joss: ik heb ook de quinny en daar passen inderdaad niet alle parasols op: handig he? Ik moet er eigenlijk ook nog een kopen, maar T. heeft al een tijdje een zonnebrilletje op en dat gaat ook prima. Had Vince gisteren veel gedaan dat hij nu misschien moet bijslapen? @ Marije: wat heerlijk dat hij zo goed slaapt! T. kwam vannacht weer 3 keer. Ik heb dan ook vanmiddag even een uurtje met haar geslapen, ben echt moe! Wel zonde van het mooie weer.. T. pakt vandaag haar voetjes de hele tijd. Ze keek er al een paar weken naar maar ze pakt ze nu ook echt. Doen jullie kindjes dat ook al? Ik weet eigenlijk niets van de ontwikkeling af, ik ga maar 'ns googlen!
Dani: Ik vind dat je groot gelijk hebt hoor! En trouwens heel herkenbaar. Houd er ook niet van om 's nachts alleen te zijn All: Nathan drinkt echt veel minder dan zou 'moeten '"s ochtend om kwart over 7 bv gehad toen half 12 120 cc gedronken en net om kwart voor 4 130 cc..Ik krijg er echt niet meer in.. Hij begint goed met drinken maar op een gegeven moment duwt hij de speen weg, spuugt de melk weer uit, gaat huilen en met zijn hoofdje draaien.. Nu is Nathan ook nog niet zo heel groot (+/- 6 kg) maar vind dit wel weinig. Straks om een uur of half 7/ 7uur krijgt hij weer bv en dan om 10 uur nog een fles. Gisteren precies hetzelfde en toen ook elke keer niet meer dan 120 cc.. hij slaapt er wel op door dus heeft misschien wel niet zo veel nodig?? Wat denken jullie?? Ga Nathan nu maar eens naar bed brengen. net even weggeweest naar de fysio en even de stand in maar dat vond hij allemaal veelste interessant dus slapen ho maar xxx
@dani nee meid dat begrijp ik dat je het niet bod bedoelde...maar ja ik zeg gewoon mijn gevoelens snap je! we hebben de sleutel net daar geweest met me mams en kan niet wachten tot zondag als we gaan beginnen...mijn oom gaat vandaag dozen regelen dus kan ik volgende week ook al beginnen met inpakken dus heb de komende tijd genoeg te doen!
Hoi dames, Wij hebben vandaag heerlijk genoten van het weer. . Dimmel: jeetje, wel hard wat je zegt, maar kan wel voorstellen dat je er gek van wordt en haar dan ook nu niet wil zien. Juffie: Isis drinkt momenteel ook heel onrustig, steeds de speen met haar kaakjes dicht knijpen. Maar als ik dan even pauzeer en weer verder ga, drinkt ze haar flesje wel leeg. Nils had dit ook zo rond die leeftijd. Volgens mij heeft dat ook met het sprongetje te maken. En je weet natuurlijk niet wat hij binnen krijgt al hij bij jouw drinkt. Ik zou er van uit gaan dat hij gewoon voldoende binnen krijgt. Niet elk kindje heeft evenveel nodig en als hij de nacht door slaapt zal hij wel voldoende binnen krijgen. Bellabella: Wat rot dat T. weer zoveel komt 's nachts. Heb je al geprobeer om haar dan een fopspeen te geven. Isis wordt sommige nachten ook wel twee keer wakker, maar als ik haar dan een fopspeen geef, slaapt ze weer verder. Bij haar is 's nachts wakker worden dus geen honger. Ik hoop voor je dat ze snel weer wat beter gaat slapen 's nachts. Leuk dat ze haar voetjes begint te pakken! Dani: Ik zou echt pissig zijn als ik op mijn werk kom en ze zeggen dat ik weer naar huis kan. Je bent dan toch je dag kwijt. Leuk dat je man naar Zweden gaat. Ben er zelf nooit geweest, maar zou er ook graag een keer naar toe gaan. Vervelend dat Jarno zo verkouden blijft. Bij Nils ging ik 's avonds voor het slapen gaan in de badkamer zitten en dan de douche aan op gloeiend heet; dan kon hij lekker stomen. Ook heb ik wel een bak met heet water naast zijn bedje gezet. Kreeg ik als tip van iemand, maar had zelf niet het idee dat dat hielp. Pinquin: hoe was het op de school voor Quinn? Wij zijn ook al aan het nadenken over een school voor Nils. We denken dat we hem bij de openbare school gaan aanmelden. Dalton onderwijs. We zijn nog niet gaan kijken. Juffie, wat vind jij als juf van Dalton onderwijs? Ik ga nu X-factor kijken. Misschien nog tot later!
Victoria: heb zelf geen ervaring met Daltononderwijs.. De uitgangspunten van dat onderwijs zijn dat kinderen zelf mogen kiezen, samenwerken en zelfstandig dingen kunnen doen. Klinkt natuurlijk prachtig.. Weet niet in hoeverre dat ook echt gebeurd natuurlijk. Ik vind zelf dat kinderen ook moeten leren dat ze sommige dingen gewoon moeten doen ookal vinden ze dat niet leuk.. Ik zou gewoon gaan kijken op de school. Het is toch een heel persoonlijke keuze..
goedemorgen meiden, gisteravond de laatste, nu de eerste Hier weer een prima nacht. half 8 werd nathan wakker vanaf half 11 gisteravond geslapen! Iemand nog leuke plannen voor dit weekend?? Hoop dat we dit weer houden, echt heerlijk 8) fijne dag! xxx
Sjee wat rustig hiero! Hier alleen geweest vannacht, met Vince dan. Heerlijk geslapen. Vince had om 20 uur de laatste voeding en kwam vanochtend om 7.30 weer. Toen nog doorgeslapen tot bijna 10 uur! Hij bepaalt echt zijn eigen ritme en hij houdt dit al een hele tijd vol, erg fijn voor mama en papa Na 10 uur heeft ie alleen maar een hazeslaapje in de maxicosy gedaan. Ik was nl bij tuinland plantjes kopen. Nu toch maar weer op bed gelegd, ondanks dat hij er niet moe uitzag. Het is al wel even stil, ben benieuwd. @juffie, morgen op kraamvisite en straks nog eventjes met manlief boodschappen doen. Verder geen bijzondere dingen gepland. Jij dan? Meiden geniet maar van het lekkere weer. Ik ga weer in mn fleurige tuintje zitten.
Victoria: Als ik haar speentje probeer te geven wordt ze juist nog bozer! Dan gaat ze wild heen en weer met haar hoofd. Soms pakt ze wel even mijn pink maar na een tijdje wil ze dan toch echt de tiet! Vannacht half 12, kwart voor 3 en toen kwart over 4 alweeeeeer!! 7 uur was ze weer wakker en heb ik haar bij mij in bed aangelegd en met haar aan de borst verder gaan slapen. Ze is overdag super vrolijk en lacht eigenlijk alleen maar dus ik denk niet dat ze er zelf last van heeft? Dalton onderwijs, is dat een beetje hetzelfde als montessori? Wat zijn de redenen dat je daaraan zit te denken? Ik denk namelijk dat als ik zelf op een montessori had gezeten ik geen flikker had uitgevoerd omdat niemand je achter je kont zit. Het karakter van Nils is daarom, denk ik, een belangrijke factor of dat onderwijs geschikt is voor hem. Juffie: lekker ijsje gegeten net en op de hei gewandeld met de hond. Morgen ponyles aan mijn nichtjes geven en dan komt smiddags kraamvisite maar daar heb ik geen zin in! Maar goed, lekker in de tuin zitten en dan is het wel uit te houden, denk ik! Joss: wat heeeerlijk dat Vince zo goed slaapt en zijn eigen ritme heeft. Goed man!
bellabella: pff meid wat een nachten nog steeds.. Wat gebeurt er als je haar even laat huilen.. Bedoel niet overstuur krijsen maar gewoon even jengelen. Valt ze dan ook niet weer in slaap? Gelukkig maar dat ze overdag wel vrolijk is.. Maar hoop toch echt dat je snel betere nachten gaat krijgen..
Hoi allemaal, Ik heb vanmiddag lekker gelunched met vriendinnen en genoten van het zonnetje. Verder geen plannen voor morgen. Het ziet er naar uit dat het zonnetje nu weg gaat. Bellabella: jammer dat de speen niet werkt. Wel lekker als je met haar aan de borst weer in slaap kan vallen. Waarschijnlijk is het gewoon ook een stukje troost voor haar. Zolang jij het maar trekt.... De reden dat wij aan dit type onderwijs denken is eigenlijk ook uit praktische overwegingen. Er zijn twee scholen dicht bij ons. De ene is protestans-christelijk en de ander dus openbaar-dalton. Het KDV is in hetzelfde gebouw. Protestans-christelijk spreekt ons minder aan. Wij willen wel het geloof mee geven aan onze kinderen, maar wij zijn niet praktizerend en willen het op onze eigen manier brengen. Maar we gaan ons nog wel informeren over het onderwijs daar, want misschien dat de manier van lesgeven ons wel aanspreekt. Wat ik begrepen heb van het Dalton onderwijs daar, is dat ze de ochtend een vast lesprogramma hebben en 's middags aan projecten werken waar meer zelfstandigheid/ vrijheid is. Nils is aan de ene kant een ondernemend kind, maar heeft ook een rustige en observerende kant. Ik twijfel ook een beetje aan het type onderwijs, omdat een vriend die montessori onderwijs heeft gehad, heel veel moeite had met het wennen aan de middelbare school waar hij 'gewoon' onderwijs kreeg. Joss: wat een heerlijk ritme zo. Ik ga weer met Nils spelen .
Jeah de vakantie is begonnen. En dan meteen lekker weer wat kan eens mens nog meer willen. Vanmiddag zijn we naar de kermis geweest met vrienden. Zij hebben een kleine van 2 jaar. De mannen hebben allerlei stomme knuffels gewonnen voor de kids. We hebben nu een lelijke chiwaha(hoe je het ook schrijft) in de kamer staan. Wacht nog even en dan doe ik hem in de o.i.g bak denk ik. Vandaag ook met de tommy tipee fles gestart. Ze deed het prima erop. TJa nog wel steeds lekken langs haar mondhoekjes maar minder smakken. Even kijken of ze hier geen kramp van krijgt. Het vakantiegeld van mijn man is gestort en ik heb meteen zin om van alles te gaan doen. Erg he. Wil een nieuw camara en mijn man wil een nieuwe computer. Deze week doen we lekker wel Lilly naar het kdv dan gaan wij lekker een dagje weg met zijn 2-tjes. Willen lekker naar de sauna even bijkomen met zijn 2-tjes. Moet alleen even kijken hoe ik dat doe met het kolven. Wil niet ineens gaan lekken daar. Nou het is hier verder rustig. @ Bella Jammer die gebroken nachten. Lilly komt ineens ook weer eerder in de nacht ze is volop in het sprongetje bezig misschien bij jullie ook. Ik hoorde haar vannacht ook om 3.00 praten maar dacht ja daag ik ga nog even slapen en ik hoor wel wanneer het echt is en ze gaat huilen maar dat was pas om 5.30. Ooh vanochtend hier even paniek. Ik was gisteren in slaap gevallen voor de tv en werd wakker gemaakt om 0.15 toen mijn man thuis kwam en ben zo naar bed gegaan zonder te kolven(viel rond 20.00 in slaap en kolf meestal om 21.00) Ik werd vanochtend wakker met echt meloenen. ik ga meteen zoeken naar het app is die nergens te vinden ik naar de auto toe ook daar was die niet. Had ik hem op mijn werk laten liggen. Gelukkig zijn we een 24-uurs bedrijf dus ik me omgekleed en hem snel gaan halen. Nou geen moment te vroeg want ze begonnen al te lopen zo vol waren ze. @ Victoria Het klinkt wel erg leuk dat dalton onderwijs maar hoor indd dat de overstap van basis naar middelbaar erg groot is en dat ze dan vaak niet mee kunnen komen het 1ste jaar. Ik zou vragen of je eens mag kijken of dat ze misschien een opendag hebben. Ken je geen ouders van kinderen die erop hebben gezeten dat scheelt ook vaak om hun te vragen naar hun ervaringen.
Dank voor jullie reacties en suggesties. Ik hoop maar dat het komt omdat ze weer een sprongetje doormaakt... Geen idee! Ze ligt nu ook in de wieg naast me maar vertikt het om te gaan slapen. Ik heb de puckababy voor een keer niet aangedaan en ze sabbelt nu op haar eigen vuistje. Misschien gaat ze dat s'nachts ook doen? Oh....Ze begint nu met huilen en spartelen dus ook geen goed idee! Ik weet gewoon niet waarom ze maar niet wilt slapen! Mama en papa zijn allebei echte slaapkoningen namelijk... Nou, ondertussen een heel erg huilend meisje naast me die ik niet kan troosten, ik heb haar voor de verandering even gewoon in de wieg gelegd en troost haar wel maar ik ga haar niet in slaap wiegen. Ik ben bang dat ze daar al aan gewend is namelijk. Puckababy zit er nu wel weer om en ik merk aan haar huil dat ze nu elk moment in slaap gaat vallen. Misschien is even een keer goed krijsen wel even lekker voor haar: doet ze namelijk NOOIT. @ juffie: Ik durf haar s'nachts niet te laten huilen omdat ze altijd goed gaat slapen als ze de borst even heeft gehad. Als ik haar dan laat huilen ben ik bang dat ik helemaal gebroken nachten ga krijgen met een baby die totaal haar ritme kwijt is.. Nou ze slaapt nu =D> : ze snikt nog na van het erge huilen (in totaal heeft ze 10 minuten gehuild, waarvan 3 in de wieg). Ik ga dit morgen ook proberen, kijken of het wat uitmaakt. Maar wat kan ik er slecht tegen als ze zo krijst! Bah
Hey dames Afgelopen nacht is m`n zusje hier blijven slapen. Arie was dus naar Zweden. hij komt vanacht om 3 uur thuis zijn broer haalt hem op uit Zwolle zodat ik met Jarno kan blijven liggen, Jarno alleen thuis laten doe ik dus echt niet midden in de nacht! Dus dat is wel fijn. Vandaag zijn we op de camping geweest bij m`n ouders. Echt heerlijk weer en lekker gebarbequed! Hmm heerlijk en vanmiddag even plaatsje ingeweest maar Jarno kreeg honger dus hup in de auto gevoed. Heerlijk he BV Heb wel slecht geslapen vanacht pff.. Sliep pas om half 1 tot 6:30 Jarno overigens heeft weer heerlijk geslapen van 10 tot 7! Voor het eerst weer! Snachts heb ik hem niet gehoord! Zou het dan toch beter gaan met z`n neusje? Er komt nu wel steeds snot uitlopen enz.. heb nu weer geen zin om naar bed te gaan. Hou er niet zo van alleen thuis.. Dat betreft ben ik een grote scheiterd!! @ Bellabella ze krijgt er niks van hoor als ze even krijst maar wel naar he om te zien. Jarno kan een heel zielig gezichtje trekken en dan hard gaan huilen met dikke tranen. Daar kan ik ook echt niet tegen. Ik zou ook proberen haar even te laten huilen. Als ik Jarno snachts speen geeft doen hij ook met z`n hoofje schudden en valt dan wel in slaap. moet je misschien even de speen vasthouden? @ Jessica Sauna! lekker.. Idd wil je niet lekken haha maar de warmte stimuleerd wel natuurlijk. Kun je het daar wel koelen dan? je afgekolvde melk? @ Joss.. heerlijk he zo`n ritme. Ben je vaker alleen thuis en heb jij hier geen moeite mee? Leuk he plantjes halen! Echt zo`n lente gevoel! Ze belde vandaag op of ik maandag ook extra kon werken.. Ja duhh echt niet. Kom ik strax weer voor niks.. En heb geen oppas en ik heb savonds vergadering. Moet ik 4x kolven en Jarno 4x fles. daar begin ik dus niet aan.Dat lukt nooit 4x een voeding kolven.. Nou slaap lekker allemaal.. ik ga de boel opruimen en afsluiten en ook maar proberen te slapen.. Liefsss
Goedemorgen meiden.. Het lijkt wel of we een ritme krijgen.. 10 uur laatste fles en dan slapen tot half 8! lekker hoor.. denk dat we die laatste fles een half uurtje gaan vervroegen. kunnen wij er wat eerder in en hoeven we hem door de weeks niet wakker te maken.. (weet natuurlijk niet of nathan daar ook zo over denkt ) vannacht trouwens wel om 3 uur wakker geworden van een enorme hoestbui van Nathan.. Ik kijken slaapt hij gewoon door tijdens het hoesten. Het klonk echt heel eng maar blijkbaar had hij er zelf niet zo veel last van.. Er zit gewoon slijm vast bij hem ben al aan het smeren met luuf, hopenlijk werkt dat.. Bellabella: Nathan gaat inderdaad ook met zijn hoofdje schudden. houd dan de speen vast en de andere hand over zijn hoofdje aaien.. Meestal zakt hij dan zo weer weg.. Dani: groot gelijk hoor dat je niet bent gaan werken... En inderdaad handig bv.. nu ik nog maar 2 voedingen geef moet ik overdag altijd flesje mee enzo.. maar goed het heeft ook zijn voordelen hoor.. nou geniet allemaal van deze dag.. xxx
dani: heb je trouwens wel een beetje geslapen vannacht??. Ben zelf ook een schijterd hoor dus herken het helemaal
@bellabella, sjee wat heftig die nachten van jou zeg! Lastig lijkt me dat. Heeft ze wel een periode gehad dat het beter ging, of zijn die nachten altijd zo gebroken? Ben je niet ten einde raad, pff heb respect voor je hoor dat je dan ook nog zo actief bent verder! Hier het andere uiterste....Vince heeft vannacht 13 uur doorgeslapen Ik weet het, het mag niet eens, maar wij sliepen ook gewoon lekker en ineens zegt mn vriend:"he het is al 9 uur" Nou ik vond het gewoon eng om naar Vince's slaapkamertje te gaan. Werd ie net een beetje wakker toen wij binnen kwamen. Ik moet gewoon mn wekker gaan zetten anders zit er te lang tussen. Vandaag maar eens op 4 voedingen proberen, misschien dat ie dan wel wat eerder komt. Dit mocht al van het CB, maar daar zeiden ze dat de kans klein was dat dat met borstvoeding nu al ging lukken. Ben benieuwd. Ik voel me haast bezwaard om het op te schrijven, als ik van die gebroken nachten van anderen hoor..... Anyway, fijne zondag. Ik ga straks met een vriendin bij een oud collega op kraamvisite. Heb er zin in. Groetjes!
Goedenmorgen allemaal! Hier even een berichtje van mij Met het mooie weer heb ik niet zoveel zin om achter de pc te zitten. Helaas is het nu minder mooi. We slapen hier echt veeeeel beter nu, heerlijk, echt een verademing. @ Juffie Nathan had toch ook een voorkeurshouding?? Hoe gaat het daarmee? Oww ik heb eigenlijk zoveel te vertellen, maar weet niet waar ik moet beginnen. Dat heb je als je een poos niet komt. Gisteren was hij keihard met zijn rammelaar aan het schudden. Maar het leek wel of hij een aanval had. Hij was een en al emotie. Ik moest zo lachen. Shaken jullie kids soms ook van emotie. Alexander schudt dan met armen en beentjes, net een adhd kereltje Gisteren voor het eerst een fruithapje uit pakje geprobeerd, maar hij vond het echt vies. De hele tijd koren enzo. Ik ga het zo weer proberen. @ Dani, ben je de nacht een beetje doorgekomen? Nah, ik ga even verder. Wil zo nog lekker naar mijn paardje. Heb nieuwe laarzen gekocht en nieuwe paardrijbroek en die wil ik natuurlijk even aan. Bella en ik gaan maandag gezellig wandelen. Wel leuk als je zo dicht bij elkaar woont. Ik heb een vriend en die heb ik via icq leren kennen , geloof wel meer als 10 jaar terug. Grappig hoe dat kan lopen. Kennen jullie ook mensen via internet. Mijn vriend heb ik van relatieplanet hahahaha. NOu doeiiiiii
Goeiemorgen! @ Adriana Ik ben de halve wereld overgevlogen naar mensen die ik via het net heb leren kennen. Erg erg leuk! Manlief heb ik gewoon in een kroeg leren kennen @ Bellabella is je meisje niet aan het regelen? Lastig hoor de gebroken nachten. Heb je al eens geprobeerd of ze op haar buikje wil slapen? Zelf vind ik het een beetje eng hoor maar zou kunnen. Maar ja er kunnen een tal van dingen zijn, sprongetje, tandjes, dat soort dingen. @Victoria Wij zijn vrijdag op een jenaplanschool wezen kijken. Ook al een keertje op de Vrije School maar we zijn er over uit dat het jenaplan wordt. @Joss.... Zo lekker zeg dat Vince zo lang heeft geslapen! @ Dani Is manlief weer thuis? Ik was vannacht ook alleen. Man was aan het tappen op een feest op de Universiteit Twente. Binnenkort is hij zelfs 4 dagen én nachten weg Hier gaat alles lekker. Donderdag naar de Apenheul geweest met mn kindjes en man. Heb gelijke en seizoenskaart gekocht. Kunnen we voor een redelijke prijs wat vaker gaan.(woon er een half uurtje vandaan) We zijn nu voor de derde dag aan het provoceren met koemlk bij Anaïs. Ze heeft erge buikkrampen en ze spuugt meer, ook slaapt ze minder en kortere slaapjes. Nu weer een paar dagen pepti proberen en dan het resultaat maar eens doorgeven aan de kinderarts. Ze heeft trouwens al een tijdje flink eczeem op d'r buikje en ook 1 plek op dr voorhoofd. Vooralsnog doe ik er maar niets mee, geen zalfjes ofzo. gaan jullie nog iets doen met koninginnedag? Denk dat wij of naar vrienden gaan of lekker door utrecht gaan slenteren. fijne zondag!