December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey dames

ja manlief is weer thuis :D heerlijk haha Vanacht kroop ie ineens naast me schrok me rot! haha
    Daarna ben ik als een blok in slaap gevallen Jarno gevoed om half 7 en er lekker weer saampies in!
    Gelukkig is dit achter de rug.. Ik hoor allemaal geluiden die er volgens mij niet zijn snachts.. of dan hoor ik wat en weet ik niet wat t is.. hihi.. Maar goed

@ Joss.. Jee das echt lang.. nee kan me voorstellen dat je dan nie durft te kijken!

@ Pinguin 4 nachten! pff vind je dat niet pittig met je kids?

Liefss

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ja is best pittig, maar ach als manlief werkt doe ik het op de dag toch ook alleen? Nu dan ook de avonden/nachtend en het opstaan in mijn eentje.

Soms vind ik het ook wel even lekker. Het rijk voor mezelf :)

3. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Ja das waar overdag als de mannen werken doen we t ook alleen..

M`n opa is jarig met koninginnedag dus we gaan lekker uit eten! :D Verder niet zoveel plannen

ff kijken of ik een Oranje shirtje kan krijgen voor Jarno hihi

@ Adriana ja dat adhd ken ik haha Lijkt soms net zo he dan trilt Jarno ook helemaal met z`n armpjes van enthousiasme!

4. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Hallo allemaal,

Pinquin: lijkt me ook pittig 4 dagen alleen. De nachten zou ik niet zo'n moeite hebben, meer de ochtenden. Ik ben niet zo'n ochtendmens.
    Het provoceren bij Anais is denk ik om het vergoed te krijgen of niet? Wel vervelend dat je dan nu wee koemelk moet proberen en ziet dat ze daar op reageert.

Dani: lekker voor je dat je man weer thuis is.

Adriana: Isis is niet zo wild. Maar ik herken wat je schrijft wel van Nils. Die bewoog altijd met z'n hele lichaam. Isis ligt de hele dag te lachen en te gillen en draait haar hoofdje helemaal in de rondte om haar grote broer maar te kunnen volgen.

Bella en Adriana: gezellig dat jullie samen aan wandelen. Ik ken helemaal geen mensen via internet. Jullie zijn de eersten :D .

Joss: wat een heerlijk lange nacht. Ik zou het inderdaad proberen. Mijn schoonzusje gaf ook BV en zat ook met vier maanden op vier voedingen, dus het kan best.

Bella: ik heb ook echt een allergie voor huilen. Ik word er zelf altijd zenuwachtig van. Nu bij Nils nog steeds. Maar inmiddels heb ik wel gemerkt dat het beter is om het zo maar even te laten en dat juist oppakken en troosten ook onrust kan geven. Mijn vriend en ik zijn ook slaapkoppen, maar Nils is helaas altijd al een vroege vogel geweest.

Jessica: lekker samen naar de sauna. Gelukkig maar dat je het kolfapparaat op je werk kon ophalen! En over de school, ik hoor wel positieve verhalen over de school van ouders uit de buurt, maar ook over die andere school.

Mijn vriend heeft eergisteren als verrassing voor mij een tv gekocht voor de slaapkamer. Gisteren ben ik dus om negen uur al in mijn bedje gaan liggen. Heerlijk warm onder de dekens tv kijken! Koninginnedag hebben we nog geen plannen. Ik denk dat we door de stad gaan slenteren.

5. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Goedenavond!

Hier weeeer een slechte nacht: 12 uur, half 3 en weer 5 uur, toen wakker om 7 uur. Vriendlief is weer naar beneden met haar gegaan zodat ik nog tot 9 uur kon slapen. Ze laat dus maar 2.5 uur zitten tussen de voedingen... Ik heb geprobeerd speen te geven, vinger, aaien: alleen maar steeds harder huilen en uiteindelijk echt boos dus dat doe ik niet meer. Ik denk dat ze gewoon troost nodig heeft als ze wakker is geworden?

@ Victoria: lekker zeg, tv in de slaapkamer! Lief van je man. Ik heb ook een klein tv-tje in de slaapkamer en ik ben daarom ook vaak al om 9 uur daar te vinden! Vindt mijn vriend niet gezellig want hij kan er niet tegen om zo lang in de slaapkamer te liggen... T. laten huilen kan ik echt niet maar haar in de wieg laten terwijl ik haar wel troost kan ik nog net aan! Slaapt Isis wel beter dan Nils?

@ Jessica: Sauna is ook een van mijn favoriete uitjes. Ik moet altijd wel even wennen aan het naakt lopen maar na een tijdje went het wel.

@ Dani: ik durf ook nooit alleen te slapen: mijn zus komt ook bij mij als ik alleen ben. Hoor altijd dingen en ben dan bang voor inbrekers en, lach niet, geesten :oops:! Ik weet het, te stom voor woorden, maar ik kan mezelf echt gek maken s'nachts...

@ pinguin: Op haar buikje leggen durf ik niet zo goed. Ze houdt er ook niet van om zo te slapen merk ik. Op haar zij vindt ze wel fijn maar ook dat durf ik niet aan... Leuk de apenheul, ben er zelf nog nooit geweest maar ga denk ik ook wel een keer met T. daarheen. Hopelijk gaat de exceem snel over bij Anais en komen de problemen niet van de koemelk. Wij gaan met koninginnedag naar Laren, even kakkers kijken ;)

@ adriana: leuk wandelen, zin in!

@ joss: vroeger sliep ze wel veeeel beter maar nu al een maand niet meer... :( Ik heb me wel eens beter gevoeld ja maar het verbaast me dat ik nog redelijk fit ben! Dat Vince zolang slaapt! Wat is jouw geheim??? 4 voedingen? Ik zit er nog op minimaal 8...

@ juffie: dat aaien en vasthouden heb ik geprobeerd maar helpt echt niet. Fijn dat Nathan het zo goed doet s'nachts! Komt dat denk je ook door de kv?

Wij hebben 2 filmpjes gehuurd en gaan die heerlijk op de nieuwe hoekbank kijken met snackbar eten erbij. Soms kunnen dat soort avonden echt ultiem genieten zijn, vinden jullie ook niet?

6. Aussie73

Aussie73 Actief lid

15 jan 2008
    494
    0
    0
    Hoorn
    Bella: Ik herken zoveel van jou verhalen dat ik er kippevel van krijg!! Ik zou als ik jou was toch laten uitsluiten dat T geen verborgen reflux heeft. het zou toch afschuwelijk zijn als zij ook al die tijd al pijn heeft zonder dat je dat weet?!?!? Joe wilde ook zo vaak eten. Ik ben note bene met de bv gestopt daardoor omdat ik dacht dat hij er niet genoeg aan had maar nu weet ik dat de melk het zuur neutraliseert!!!!!! Gisteren heeft hij van 11 tot 5 geslapen!!! Dat heb ik nog nooit meegemaakt!!! En vandaag heeft hij wel een uur zichzelf vermaakt in de box wat hij ook nog nooit eerder heeft gedaan! Wil T wel op haar rug liggen in de box of op het vloerkleed?? Veel succes en een lekkere nacht toegewenst!!

@ de rest: het gaat steeds beter met mijn kleine grote vriend, dus ik zal hier steeds weer meer zijn!!

Dikke kus van Aussie xxxxx

7. sspielhagen

sspielhagen Actief lid

16 sep 2008
    162
    0
    0
    secretaresse
    Marknesse
    @bellabella heftig zeg die gebroken nachten, hopen dat het gauw beter gaat dan kun je zelf ook een beetje bijtanken.
    En inderdaad ik kan ook zo genieten van kleine dingen als een heerlijk avondje samen tv kijken. Vandaag was Lizz een beetje hangerig en zijn we lekker de hele dag thuis geweest, heerlijk een beetje in de tuin bezig enzo, echt genieten is dat!

@joss81, ik snap je volkomen dat je het bijna niet durft te zeggen. Lizz is ook zo'n goede slaper, die slaapt vanaf dat ze twee maanden is de klok rond. Ik schrok vanochtend om 9:45 uur wakker en toen sliep ze nog. tien minuten later werd ze wakker. Ze was gisteravond wel heel laat gaan slapen, we waren eerst uit eten geweest en had daarna nog de grootste lol, ze lag er dus laat in.

@victoria, lastig lijkt me dat om een school te kiezen, wij zijn er nog lang niet aan toe dus ik kan je alleen maar veel succes wensen!
    Lekker trouwens, een tv op de slaapkamer!

8. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    @ aussie: dank voor je reactie. Ze kan gelukkig wel op haar rug liggen (speelt ze lekker met haar voetjes) en ze heeft vroeger wel langer geslapen: zelfs een keer 7 uur! Ze huilt ook echt nooit dus dan heeft ze toch geen pijn, denk ik? Wat waren de verdere symptomen dan van Joe? T. geeft op zich wel vaak nog wat voeding op, ook nog 2 uur na de borst. Maar volgens mij is dat wel normaal, toch?

9. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ik heb even gegoogled, maar ze huilt echt niet. Dus ik kan me niet voorstellen dat ze dat dan heeft. Wel ontzettend zielig voor Joe zeg! Bah, echt niet leuk om te lezen al die klachten!

10. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    @ Victoria

Ja heerlijk he een tv op de slaapkamer. Ik vond hem hemels in de kraamweken. Vooral als ik `s nachts Lilly ging voeden. Ik moest wakker blijven dus had ik veel de tv aan anders viel ik zo weer in slaap. Lekker herhalingen kijken van ned 3 en sbs6. Heb en hoop shownieuws enz gekeken in die tijd.
    We hebben ook een dvd recorder dus we gebruiken hem steeds minder. Ik neem liever op en blijf bij mijn mannetje zitten.

Koninginnedag. Tja de traditie was Amsterdam leidseplein en lekker biertjes drinken. Vorig jaar niet kunnen doen omdat ik zo misselijk(en aan het overgeven was de hele dag)was.
    Dit jaar maar lekker rommelmarkten in de ochtend en in de middag wil ik even door vondelpark lopen. Mijn zusje woont in Amsterdam dus dat maakt het heel wat makkelijker. We zetten daar de auto en lopen dan naar Vondelpark.
    Ook gingen we altijd met een grote groep vrienden uit eten maar ja iedereen heeft nu kinderen en dan wordt het moeilijker.

Vandaag weer gezwommen met Lilly. Vrienden waren ook mee met hun 2jarige dochter en die bleef maar speeltjes brengen voor Lilly. Lilly heeft nu ballen ontdekt en pakt die steeds en pakt hem echt op met beide handjes en brengt hem dan naar haar mond en tja dat past niet en laat hem dan weer zakken.
    We hebben voor in de box een leuke Woezel en Pip bal zo schattig.

Nou viel gisteren weer in slaap voor de tv. Mijn man heeft me weer naar bed moeten sturen toen hij thuis kwam.

@ sauna ja heerlijk vindt ik dat. Ik ben nu lang niet geweest ik durfde niet toen ik zwanger was. Ik ben bij het begin even preuts maar na 1 uur is dat weg en durf ik alles weer. Tot ik leuke mannen spot. Dan ben ik me ineens bewust van mijn naakte lijf.
    Ik ga de melk gewoon kolven en dan weggooien denk ik. Geloof ook niet dat de melk goed is als het steeds in warm en koude baden is geweest(weet ik niet hoor lijkt me zo), en ik kan het nooit goed houden en ga ook niet vragen of zij het in een koelkastje willen doen voor me.

Nou ga weer. Slaap lekker straks

11. Aussie73

Aussie73 Actief lid

15 jan 2008
    494
    0
    0
    Hoorn
    Bella: Ik wil je echt niet ongerust maken maar bij onze Joe is het pas de laatste 3 weken zo heftig geworden!! Daarvoor huilde hij NOOIT !!! En Joe wilde in ene dus niet meer op zijn rug liggen in de box of in het wippertje zitten. Dat voeding opgeven op zich is inderdaad wel normaal maar bij Joe was het alsof de melk er gewoon weer uitliep, achteraf gezien is dat dus ook gewoon zo omdat het klepje niet goed sluit! Hij deed zij hoofdje ook heel vaak naar achteren strekken waardoor hij zijn keeltje langer maakte zeg maar. En vaak viel hij in slaap in een komma vorm dus met zijn hoofd en voeten naar achteren en zijn lijfje dus vooruit. Ik hoop het ECHT ECHT niet voor T maar ik ben zelf hier zo van geschrokken dat ik eigenlijk vind dat ze het bij alle babies uit moeten sluiten!!!!!

Lekker nacht gewenst voor jullie!
    Dikke kus Aussie

12. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Bellabella: Weet eigenlijk neit of het door de kv komt. vanaf toen is hij wel gaat doorslapen dus ja het ligt wel voor de hand dat het daar door komt dan. Nathan sliep met bv vaak ook wel door maar nog niet op de goede tijden.. bijvoorbeeld van 7 tot 3/4 uur en dan tot 7.. Wakker maken had niet zo veel zin dan.. Nu maken we hem wel wakker en dan slaapt hij dus tot nu toe wel door.. soms wel even wakker maar met speen zo weer in slaap..
    Het lijkt mij dat het echt troost zoeken is wat ze doet, honger kan ze toch haast niet hebben zo snel al weer.. Drinkt ze wel uit de fles?? Anders zou je binnenkort misschien eens gekolfde melk met rijstebloem kunnen proberen. mag vanaf 4 maanden en dat is ze toch al binnenkort..

Aussie: wat fijn dat het goed gaat met Joe!

sspiegelhagen: lekker van genieten joh zo´n goed slapend meisje! :D

Vanmiddag op kraamvisite geweest.. Leuk hoor zo´n heel klein beebje.. Wat is Nathan dan alweer groot en vooral wijs ;)

fijne avond!

xxx

13. Ben ik ook weer even :)

@ Bella Ik word al moe als ik er aan denk zeg. Als ik morgen een zombie tegenkom, dan ben jij het zeker. ;) Neeh zonder gekheid, het is niet leuk. Misschien is ze wel een hongerige baby. Heb je wel genoeg voeding? Kolf je weleens? Je kunt toch eens proberen om te kolven en dan wat schepjes rijstebloem erdoor.
    Echt waar, bij ons werkt het heerlijk.
    De eennalaatste veoding om 6 uur krijgt hij fles met rijstebloem (gekolft) en de laatste om een uur of 10, half 11. Hij slaapt dan van half 7 tot de volgende voeding en dan meestal weer tot 6 uur en dan nog tot 8 of 9 uur.
    Weet neit wat ik meemaak man. Eerst was het ook net als bij jou 9 uur , 1 uur half 4 half 7, daar wordt je zooo moe van.

Lees net dat Juffie hetzelfde zegt hihi.

@ Juffie, ja groot zijn onze beebs dan alweer he. Gaat zo snel.

@ Jessica, heerlijk zeg zwemmen met je kleine. Wij willen het binnenkort ook eens doen.

Zo ik ga nu ook even op de bank hangen en misschien nog een reaper of een dollhouse kijken.
    Wij kijken nooooit tv, alleen maar series en films die mijn vriendje download. Veel series zijn hier niet in Nederland te zien. Lekker zonder reklame en hij plakt de ondertitels er altijd onder. Handig hoor zo een computernerd vriendje hihi

Momenteel kijken we dus die 2 en Medium ook weer. Maar we hebben al zoveel series gezien. Jammer genoeg worden ze ook vaak midden in een seizoen gecanceled.

Tot kijk dames en ik wens jullie een fijne avond!

14. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    goeiemorgen meiden,

hier gaat alles druk druk druk, gister morgen even wezen shoppen bij prenatal en heb un oranje truitje, un hoes voor om het aankleedkussen, een paraplutje, 2 bijtringen en 3 washandjes. Daarna bij de ikea voor het nieuwe huisje eettafel met stoelen en ga zo onze oude op internet zetten...De woonkamer en keuken zijn al helemaal geverfd en de gang is al voorgeverfd vandaag beginnen met inpakken en morgen ga ik met mams de ramen opmeten voor gordijnen en dan woensdag onze slaapkamer en die van diego voorverven zodat me paps donderdag door kan werken.

met koninginnendag gaan we naar de jaarmarkt in landgraaf en 's avonds vuurwerk kijken hier in Maastricht.

Diego kwam vanmorgen ineens om 6u en toen ik ging kijken lag hij op zun rug dus heeft zich gedraaid en hij slaapt liever op zun buikje dus ja...maar toen ik um omdraaide wilde hij toch egt wel eten...nu slaapt ie nog dus ga zo poetsen/opruimen en kijken of ik het haal om nog te strijken.

Fijne dag allemaal!!

15. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mogge Meiden!

Hier geen mammamazzeldagen inkopen gedaan dit keer.
    Wel via marktplaats een maclaren bugggy gekocht. hij is nog nieuwe en heb er echt weinig voor hoeven betalen.
    Als jullie een buggy gaan kopen neem dan géén buggy van het prénatal eigen merk. Pff wat een ergenis is dat ding voor ons zeg.
    Mijn meisje probeert steeds op d'r buik te draaien maar het lukt haar nog net niet wat ontzettend frusterend voor d'r is.
    Wel grappig want dan gaat ze echt gillen!
    Gisteren heeft ze trouwens 2 flessen ' gewone" voeding gehad en ik heb eigenlijk geen reactie gezien!

Ik ga mn spullen pakken en aan het werk.

Fijne dag!

16. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Hier ben ik ook weer even. Ben druk op mijn werk dus kan niet echt terug lezen. Ik kom straks nog even kijken hoe het met jullie allemaal gaat!
    Hier gaat het in ieder geval super. Stan doet het prima op 4 voedingen.

17. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Goedemorgen allemaal,

Het ging vannacht gelukkig iets beter: 12 uur, kwart voor 4 en 7 uur. Alleen ik heb vanaf 4 uur onrustig geslapen door een kut mug! :evil:

@ pinguin: fijn dat het goed is gegaan met de voedingen!

18. Jeetje 4 voedingen. Alexander zit nog op 6. Hoe weet je nu wanneer ze aan minder toe zijn.
    Ik vind het wel moeilijk als ze zometeen nog andere dingen erbij krijgen. Wanneer geef je dat dan en hoe is zo een schema dan.
    Ik ben helemaal niet van de schema's enzo. Maar regelmaat is wel belangrijk natuurlijk.

Ik ben echt zo blij dat hij nu zo goed slaapt. In principe van half 7 tot half 9, dus meer dan klokje rond. Moet alleen echt zelf een paar keer op tijd naar bed gaan.
    Hij is ook veel blijer heb ik het idee.

Zitten jullie kindjes ook al een beetje krap in de Maxi? Wanneer kunnen ze in zo een andere dan?

Wat een vervelend weer nu he. We zijn echt verwend de afgelopen dagen. Misschien wordt het nog beter.

@ Pinguin Fijn dat je geen reaktie hebt gezien.

@ Dimmel Zeker druk allemaal .

stop ermee want de computer doet echt heel raar!

19. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    diego zit nog op 5 voedingen maar merk wel dat hij er aan toe is om naar de 4 te gaan hij zou nu eigenlijk moeten eten want heeft om 6u gehad maar ligt nog lekker te spelen dus kijk hoelang hij het volhoud en anders ga ik over naar 4 voedingen met 210cc en 7 schepjes...

@maxi cosi ja diego begint ook echt langzaam eruit te groeien maar de autostoel die we hebben is pas vanaf 9 maand of maakt dit niks uit???

20. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    @ Adriana, ik kreeg heel veel regelmaat toen ik fv ben gaan geven. Ik heb bijna 3 maanden bv gegeven en vond het toen ook moeilijk om zeker te weten of hij wel genoeg kreeg en voedde dus ook gewoon op verzoek. Nu met de fles hebben we 4 voedingen:
    07.30 uur 200 cc
    12.00 uur 200 cc
    16.30 uur 200 cc
    21.30 uur 230 cc (210 water, 7 schepjes en dan nog 3 schepjes rijstebloem)

Ik kreeg hem op een gegeven moment gewoon niet meer wakker voor de laatste voeding en hij liet dan ook meer dan de helft van die fles staan. Op het CB hebben ze me toen geadviseerd om naar 4 voedingen te gaan en dat gaat echt stukken beter. Die laatste fles gaat er letterlijk en figuurlijk in als pap en dan slaapt hij heerlijk door tot de volgende ochtend. Hij is overdag ook super tevreden en spuugt nu stukken minder. Fruit en groenten moeten we nog even mee wachten vanwege zijn onrustige huid.

Bellabella...een MUG! Vervelend hoor! Snel uitroeien dan kan je vannacht misschien lekker slapen!

Deel Deze Pagina