diego ligt al van kwart voor 9 in bed en hij moet nu eigenlijk het fruithapje maar vind het zielig om hem wakker te maken. ben net klaar met strijken en mezelf verzorgen nu wachten tot diego wakker wordt en tussen 11 en 12 de opzichter
@ dagdromer Jarno heeft ook zo`n gevoelige huid en daarom wacht ik er nog ff mee. Denk tot 5 en halve maand ofzo! En ze adviseren eerst groente en dan fruit! Ga ff de keuken uitsoppen. Jarno lijkt vandaag beter in z`n velletje te zitten! Liefss
Goedemorgen allemaal, Ik ben altijd een slecht moeder geweest want ik heb T. te laat altijd naar bed gebracht. Overdag lukte me het nooit om haar in haar wieg te leggen tenzij ik haar in slaap had gewiegd of ze was aan de borst in slaap gevallen. Nu keek ik op www.inbakeren.nl en heb daar goed gelezen wat ik moest doen. Dus gelijk de borst als ze wakker wordt, dan spelen en dan bij de eerste moeheidssignalen naar bed. Als je daar te laat mee bent gaan ze brullen omdat ze te moe zijn. Dat wist ik niet #-o ! Nu gaat ze na max. anderhalf uur gewoon gelijk haar wieg in en valt brabbelend in slaap! Ze huilt niet en slaapt ongeveer een uur (dat is lang voor haar!). =D> Het is ons nu al sinds gisteren 4 keer gelukt! Hoop alleen wel dat het zo blijft... En ik hoop dat het nu ook s'nachts wat beter gaat omdat ze dus niet oververmoeid/overprikkelt is. Morgen ben ik jarig en word 28. Hopelijk een mooie dag... Ga met mijn familie en schoonouders hier thuis eten, mijn vader kookt. Handig he, zo'n lieve papa/opa!
Thanx meiden, ik wacht nog maar een paar weekjes. Dan weet ik zeker dat het mag. Heb er wel zin in hoor Lijkt me zo leuk! Bellabella...tuurlijk ben je geen slechte moeder! Iedereen doet wel eens wat "tegen de regels". Je moet toch het ene kind niet met het andere vergelijken en gewoon op je gevoel af gaan. Wel fijn dat het nu beter gaat met slapen. Hopelijk worden de nachten ook snel beter!
ik heb even cb gebeld en zij adviseerden om met groente te beginnen of voedng voor hongerige baby's. ik twijfel...
victoria kyana sliep gewoon door van 20.00 tot 8 uur nu de laatste twee dagen wordt ze om 5 uur wakker!!!! nou ik speen geprobeerd maar na een half uur wil ze echt de fles hier is mijn schema wat zal ik kunnen veranderen?? (normaal als ze niet om 5 uur wakker is) 7.00-8.00 fles 180 + 6 voeding rond 10.00 fruit 11.00-12.00 fles 180+ 6 voeding 15.00 groente 16.00-17.00 fles 180+ 6 voeding 20.00-21.00 fles 210 + 6 voeding en 2 schepjes rijstebloem! Dani misschien zat hij gisteren niet zo lekker in zijn vel! je kunt het natuurlijk altijd proberen je kunt dan zeggen tegen de leiders als het niet lukt met je het zeggen dan gaan we na huis (als dat mogelijk is) Dimmel Wat leuk dat diego dat diego nu ook kan draaien kyana ligt wel op haar zij en dan denk ik kom op iets verder maar ze stopt net op dat draai punt!! Maar als ze het eenmaal hebben gedaan hebben ze het door en dan zien jullie het ook!! dagdromer kyana heeft ook een gevoelige huid heel droog!! je moet ook kijken of stan er aan toe is, als hij het niet meer red met de voeding (kwa tijd bedoel ik) is hij er aan toe. wij moesten juist wel geginnen met bijvoeding omdat ze nog zo hard groeid! alleen helaas vind ze het echt NIET lekker!! Bellabella JE BENT GEEN SLECHTE MOEDER!!!! je kunt ook niet alles weten toch!!!!! Je doet het op je eigen manier en als jullie denken dat het goed is dan is dat zo!! je bent juist een goede moeder omdat je probeert haar beter te laten voelen want je bent druk aan het kijken wat je anders zou kunnen doen om het voor haar fijner te maken en dat vind ik een goede moeder!!! =D> Hier gaat alles verder alles goed behalve dat ze dus nu twee nachten om 5 uur wakker wordt!! en helaas ben ik geen ochtend mens dus daar wordt ik niet vrolijk van want ik nu wel gedaan heb is een extra deken op haar bedje gelegt had het idee dat ze misschien wel koud heeft we zullen morgen zien ben benieuwd!! zie mijn schema heeft iemand tips hoor ik het graag
Mama05 De laatste voeding kan je misschien 210 water + 7 schepjes voeding doen en een schepje rijstebloem meer?? Zo is ook mijn laatste fles en dat houd Stan goed vol tot 07.30 uur. Maar hij krijgt rond 21.30 uur nog zijn laatste fles. Voor wat betreft de hapjes denk ik wel dat hij er aan toe is. Om 15.00 uur 's middags heeft hij echt honger. Nu geef ik hem maar een klein flesje om de honger te stillen. Ik moet morgen toch even op controle bij de ha met hem dus dan vraag ik het gelijk even na wat ik het beste kan doen.
dagdromer ik bedoel ook 210 water + 7 schepjes en dan 2 schepjes rijstebloem maar ga vanavond maar is een schep extra rijstebloem doenm kijken of het helpt!!
Mama05: je zou haar nog een late voeding kunnen geven, want ze heeft nu vier voedingen. Bellabella: je niet schuldig voelen hoor! Je moet toch gaandeweg ook leren wat het beste werkt. Wel fijn dat het nu goed gaat. Hopelijk houdt ze het vol nu, maar volgens mij wordt er ook wel gezegd dat ze even een 'terugval' kunnen krijgen. Alvast een fijne verjaardag. Lekker dat je vader komt koken! Dani: fijn dat het nu beter gaat. En anders kijk je het morgen aan op het KDV. Je kan zo even bij hem binnen wippen en kijken hoe het dan gaat toch? Ons probleem is dat Isis al op vijf voedingen van 180+6 zit en de flessen tot de laatste druppel leeg drinkt, dus we kunnen haar niet meer geven. Ik vraag me toch ook af of ze niet in een sprongetje zit en daardoor zo vroeg wakker is, want ze heeft vanochtend van 9.30 tot 10.30 uur geslapen (normaal 1 1/2 tot 2 uur) en heb haar net weer op bed gelegd en ze ligt gewoon te kletsen in haar bedje. Ze zag er ook helemaal niet moe uit, maar toch maar wel in bed gelegd omdat ze al zo lang wakker is. Hoor beide kids allebei nog kletsen in hun bed, hoop toch wel dat ze gaan slapen... Ben echt even aan een uurtje rust toe.
heejj meiden nou hier is het nog steeds drama hij komt niet goed in slaap tenzij ik hem in slaap wieg of met de fles. wanneer ik dat niet doe ligt hij echt gillend in bed te huilen van de pijn. en snachts komt meneer weer zo'n 3 keer. dat rot tandje mag van mij nu wel eens komen. ik ben kappot! ze zeggen dat het na het eerste tandje beter zal gaan en ze wat minder last hebben van de rest. nou ik hoop het! @peetje.. wat fijn te horen dat alles zo goed gaat! wat goed zeg al 2 tandjes! en wat super van dat kiekeboe spelletje! @Dani.. ik zou gewoon aankijken hoe het vandaag gaat. op het KDV dwalen natuurlijk nog meer virusen rond en hij is daar nu erg vatbaar voor. @dimmel.. wauw wat een mooi schema en wat goed van diego dat hij zich ook al heeft gerolt nu hopelijk snel voor jullie ogen wat lekker dat hij de hele nacht heeft doorgeslapen. en wat een leuke foto @vic.. als je toch liever nog wil wachten met groente zou ik 1 eetlepel extra in de laatste fles doen en kijken of dat helpt. zo niet kan je altijd nog met groente beginnen. @bellabella.. niet zeggen dat je een slechte moeder bent geweest want dat ben je niet!!! dit is je eerste kindje en alles is nieuw. je doet wat jou het beste lijkt en volgt je gevoel. wanneer je merkt dat het niet werk ga je op zoek naar antwoorden en andere oplossingen dat betekent alleen maar dat je een GOEDE MOEDER bent!! alvast een hele mooie dag toegewenst morgen! @mama.. hoe oud is kyana nu? zou het geen sprongetje of groeisprutje zijn? ik zou niet gelijk gaan kijken wat je kan veranderen maar even aankijken hoe het gaat. snap dat het erg vervelend is dat ze om 5 uur komt maar het kan ook met een weekje weg zijn. wil je echt wat veranderen dan zou je bijvoorbeeld liga eerste stap door haar fruit en groente kunnen doen of wat meer rijstebloem in de laatste fles. ----------- deze week laatste week stage! ben nu elke avond heel hard bezig voor school om de laatste dingen af te ronden en dan kan ik in juni examen doen en dan door met niveau 3. het sloopt wel wat heb eigelijk helemaal geen rust majah straks lekker zomervakantie! dan maar ff goed bijtanken. Fijne dag meiden! Liefs xx
Zo, ik moest eerst maar eens bijlezen, wat is er weer veel geschreven zeg! @marijee Wat een ramp zeg, hopen dat dat tandje gauw door is! @peetje Lizz vind kiekeboe ook helemaal geweldig maar die vind het het leukste als het doekje op haar gezichtje ligt. Ze is meestal niet zo heel enthousiast als ik het eraf haal @bellabella het is toch juist geweldig dat je inziet dat het zo niet gaat en er iets aan doet? Lizz toont ook niet erg duidelijk dat ze moe is, maar slaapt wel heerlijk als ik haar weg leg! Grappig trouwens om te lezen dat er zoveel wordt geadviseerd om met groente te starten ipv fruit. Hier werd juist geadviseerd om met fruit te starten, dat heb ik dus ook gedaan en ze smult ervan! ik maak het zelf, is nog leuk ook! @dimmel Wat een leuke foto van Diego! en wat goed dat ie heeft gedraaid! Hier nog steeds geen actie wat betreft rollen, ze vind zoveel andere dingen leuk en is heel snel tevreden. Ben benieuwd wanneer ze er iets aan gaat doen. Ik las trouwens nog het stukje over dat Bumbo stoeltje, wat een geweldig ding zeg! Ik ga zo gelijk eens kijken of ik er 1 kan vinden op Marktplaats. Ik heb net zelf mijn positiekleding uitgezocht en eea op Marktplaats geplaatst, leuk om te doen! Nou, fijne dag allemaal! Groet, Sandra
Hey meiden, Wat is er weer veel geschreven zeg! @ bella zoals anderen al zeggen. je bent geen slechte moeder! Helaas komen kindjes nou eenmaal niet met gebruiksaanwijzing! Wel fijn dat je ziet dat het gelijk werkt! @victoria Als je denkt dat Isis al toe is aan bijvoeding zou ik dat doen, maar als je ngo wilt wachten zou ik de voeding voor hongerige baby's proberen. @ mama05 Ik zou inderdaad die 5e voeding terughalen. Kyana is toch ook nog vrij licht van gewicht? Dan zou ik helemaal 5 flesvoedingen aanhouden. succes meid! @ Dimmel Leuk dat Diego gerold heeft! @ Marije. Lastig meid dat hij zo moeilijk in slaap komt. Anaïs ook hoor! Vooral ' s avonds. Ik denk altijd maar zo dat ze soms gewoon nog een beetje hulp nodig hebben. Sterkte meid! en succes met je laatste weekje stage! @peetje leuk weer van je te horen. Fijn dat Yorrick het zo goed odet. Leuk zijn die kiekeboe spelletjes! @spiellhagen succes met je speurtocht naar een bumbo. Ze zijn écht heel handig. Anaïs heeft de laatste dagen héél veel gespuugd. Pfffff Ben toen voeding gaan minderen weer een andere speen op de fles en ze lijkt nu veel contenter te zijn. Ik geef dr nu 3 x 180/6 en 1 x 210/7. Ze huilt ook veel en veel minder dus misschien heb ik d'r gewoon wel overvoed ofzo. Ik ga een kop koffie maken. Nog niet gehad vandaag dus ik val bijna om
@sandra.. hier zei mijn kinderarts dat het eigelijk niet echt veel uitmaakt. kindjes moeten alle smaken nog leren kennen en fruit is indd wat zoeter maar worteltjes zijn ook niet echt bitter. ik ben ook begonnen met fruit en daarna groente. nou meneer vind de groente lekkerder als het fruit. @pinqiun.. dank je wel! savonds heeft kian er weinig moeite mee. dan valt hij vaak aan de fles in slaap en anders op mijn bed. hij is gewend dat als hij nog wakker is na de laatste fles hij eerst op mijn bed mag spelen ( ik erbij natuurlijk) en dan valt hij daar in slaap en dan leg ik hem over. als ik hem gelijk savonds in ze bedje leg slaapt die maar een half uurtje en wil dan spelen haha. wat een kindje zich wel niet snel aanwend het is overdag echt een ramp. dan ben ik een uur bezig om hem in slaap te krijgen en na een half uur is hij weer wakker.. wat fijn dat Anais nu beter in haar velletje zit! het zou indd kunnen dat ze te veel voeding had en het niet kon verwerken. gelukkig heb je de oplossing gevonden en heb je weer een lekker tevreden meisje. hoe gaat het eigelijk met haar KMA en verborgen reflux? teminste ik dacht dat ze dat had of heb ik het verkeerd..??
Ik heb vorige week geprovoceerd met gewone voeding@ Marije Ze ging meer spugen en had meer buikkrampen, maar dat kan ook komen doordat het simpelweg andere voeding is. Daarnaast heeft ze eczeem op d'r buik/armpjes/voorhoofd, wat niet van voeding hoeft te komen maar je weet het gewoon niet DUS... wacht ik even het consult met de kinderarts volgende week af of er nog iets uit de bloedtesten is gekomen. Ze krijgt voor de reflux nog steeds medicatie. Nexium gebruik ik nu en daarbij ook nog steeds nutriton in de fles. En Kian.. spuugt hij nog of gaat het door het bijvoeden beter?
pinquin ze krijgt nu ook gewoon 5 voedingen omdat ze nu zo vroeg wakker was maar normaal krijgen we haar niet wakker voor de laatste fles dat is echt een ramp!! daarom kreeg ze er ook vier in overleg met het cb maar wel met bijvoeding zoals groente en fruit!! Maar ben zeer benieuwd hoe laat ze morgen wakker is!! Marije ze is woensdag 5 maand dus misschien wel een spronnetje ik heb dat boek niet van oei ik groei dus weet dat niet zo goed allemaal!! Ja je kunt de kleintjes echt goed verwennen!!! haha maar is ook wel leuk toch dat hij al zo`n eigen willetje heeft met wat hij wel wil en niet spielhagen bij ons cb zeiden ze dat het niks uit maakt of je met groente of fruit begint want ze moeten toch wennen aan allebei ze zeiden alleen van dat je beter niet allebei tegelijk kunt starten voor de darmen zodat je minder last hebben van krampen
Hey dames Jarno is vandaag iets beter te pas dan gister dus ik kijk het morgen even aan op t werk. Hij slaapt wel veel. Wil het niet ga ik gewoon naar huis! @ Bella je bent zeker geen slechte moeder zoals de rest hier al zegt! Wel fijn dat je nu een oplossing hebt gevonden en dit helpt! @ Pinguin fijn dat je meisje nu beter te pas is! @ Sandra ik heb ook een paar weken terug m`n positie kleding uitgezocht maar toch in een doos op zolder gedaan.. Hopelijk dat ik het bij een evt volgende nog aan kan @ Marije wat irritant dat het tandje niet komt! Succes ermee! Jarno is idd nog wat snotterig maar het gaat al een heel stuk beter. Ik ga de puf afbouwen. Hijk reeg 4 x puf op een dag geef hem nu 3 en dan zo 2 en 1 en dan niet meer.. maar idd is dit wel irritant op een KDV want er heerst heel wat ja.. is ie zo weer snotterig.. Nou ga gauw eten koken! Liefss
Het is echt super gegaan gisteren met de 4 voedingen en dan fruithapje en groente hij had 3 kwart potje groente op dus meneer begint nu echt... Vandaag het nieuwe huisje poetsen en vanavond wordt de vloer in de woonkamer verder gelegd en dan kunnen we hier in de flat de vloer oppakken en dan op de slaapkamers leggen en dan langzaam overgaan. Opzichter is gister hier geweest en als we niks veranderen zal het ons 3540euro gaan kosten dus hebben genoeg tijd nodig om hier alles op orde te maken. Moeten heel veel breken dus mag lekker slaan. Diego ligt nu lekker in de box te brabbelen en spelen, ik ga zo was opvouwen en afwassen. @marijee arme kian! diego heeft er bijna geen last meer van maar je ziet ze wel zitten @bellabella je bent geen slechte moeder!!!
Goedemorgen dames, Hier een redelijk goede nacht gehad. Isis werd wel wakker om vijf uur, maar viel na een half uur kletsen toch wel weer in slaap tot half zeven. Gisteren was verder wel een onrustige dag. Ging steeds vanuit het niets keihard huilen. Waar dat nu door kwam? Verder is ze momenteel overdag wel veel wakker. Nu ook van half zeven en haar net om negen uur naar bed gebracht. Dani: hoop dat het goed gaat vandaag op het werk en met Jarno. Pinquin: Ik ga het deze week nog even aankijken en als ik het idee blijf houden dat ze toch aan meer toe is, ga ik denk ik beginnen met bijvoeding. Wij hebben geen allergien of eczeem in de familie, dus mogen op zich wel beginnen met bijvoeding. Vervelend dat Anais zo veel spuugde. Maar volgens mij kun je toch niet overvoeden? Wel een verschil hoeveel Anais drinkt en hoeveel Isis drinkt. Marijee: wat vervelend dat Kian zo onrustig is. Misschien is het toch wat anders dan zijn tandje? Hoop voor je dat het snel beter wordt. Bellabella: GEFELICITEERD met je verjaardag! Maak er een leuke dag van. Wel jammer dat je nu net zo rot weer hebt. Fijne dag allemaal!
@ Bella, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!! Maak er een gezellige dag van! Heb het een beetje druk, dus reageer even niet hoor meiden. doeiiiiii