December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    goede morgen meiden

Kian heeft het super gedaan afgelope nacht :D
    half 11 laatste voeding en 11 uur slapen en om 7 uur heb ik hem nog half wakker moeten maken. hij had honger ma viel ook steeds weer in slaap.
    nu ligt hij alweer heerlijk te slapen vanaf half 8 :D
    ben benieuwt voor hoe lang want hij had 70 cc laten staan van de 150.

@milou.. ik zou het gewoon eens proberen of hij indd meer honger heeft. het gedrag van sylvio herken ik erg van Kian toen hij steeds meer wou eten. nu is hij met 150 cc tevereden vaak ma soms wil hij ook opeens 180 hebben.
    ik geef het hem dan gewoon want een baby honger laten hebben kan ik echt niet.
    ma zorg er wel voor dat er dan weer minimaal 4 uur tusse ze voeding zit. en vaak drinkt hij dan wat minder.
    hopelijk komt het snel allemaal goed en heb je zelf wat rust. luister goed naar je gevoel!
    jij bent zijn moeder en zal beter weten wat hij nodig heeft en wil dan ieder ander.

ik ga ma is verder met het huishouden hier. me moeder is werken dus nu Kian slaapt kan dat mooi allemaal even snel dan ben ik klaar ;)

fijne dag meiden!

Liefs xx

2. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0

Yorick en Peetje (8 okt, 1874 gram); 3900 gram, 54 cm, maatje 56 (15 jan 09)
    Michaël en Pebbles23 (15 nov, 2920 gram); 4900 gram, 57 cm, maatje 62 (15 jan 09)
    Tunc en Mamatje (16 nov, 2560 gram);
    Larkin en Smallgirl77 (19 nov, 3745 gram);5455 gram, 57 cm, maatje 62/68 (12 jan 09)
    Famke en Monique4 (26 nov, 3105 gram);
    Tristan en Miepje21 (26 nov, 3550 gram); 4100 gram, 53 cm, maatje 56 (23 dec.)
    Max en Sawi (28 nov, 2660 gram);
    Jara en Marleen4683 (30 nov, 2800 gram);
    Diego en Dimmel (2 dec, 4070 gram); 4655 gram, 55 cm, maatje ? (7 jan 09)
    Revi en Ranjeewha18 (4 dec, 3140 gram);
    Jamie en Vis1978 (5 dec, 4410 gram); 5500 gram, 56cm, maatje 56 (13 jan 09)
    kyana en Mama05 (6 dec, 3510 gram); 4310 gram, 52 cm, maatje ? (9 jan 09)
    Kian en Marije (8 dec, 3525 gram); 4710 gram, 56 cm, maatje 50/56 (12 jan 09)
    Anaïs Juliette en pinguin72 (9 dec, 5120 gram); 4960gram, 56.5 cm, maatje 56/62 (9 jan 09)
    Linde en Manny82 (9 dec, ? gram);
    Lilly Barissa en acissej (10 dec, 4300 gram);4975 gram, 54,5 cm, maat 56 (15 jan 09)
    Merel en Mama2be (10 dec, 4300 gram); 4480 gram, ? cm, maatje ? (30 dec 09)
    Ruwayda en Parel1988 (13 dec, 2915 gram); 3750 gram, 51 cm, maatje ? (? jan 09)
    Djayden en Leonie1986 (14 dec, 3330 gram);
    Alexander en AdrianaM (15 dec, 3320 gram);
    Hayley en kimkivits (? dec, 3970 gram);4400 gram, ? cm, maat 50/56 (9 jan 09)
    Ph. en Kiki80 (19 dec, 2900 gram); 3600 gram, 52 cm, maatje 56 (12 jan 09)
    Jordan en bianc (20 dec, 3060 gram); 3240 gram, ? cm, maatje 50 (31 dec 09)
    Jarno en Dani84 (12 dec, 3510 gram); 48 cm, maatje 50/56 (12 jan 09)
    Joe en Aussie (23 dec, 4110 gram);
    Sylvio en Tinker (25 dec, 3820 gram);
    Rana. en OemMujahid (27 dec, 3890 gram);
    Sterre en Marijke 84 (27 dec, ? gram);
    Jill en Mootjen (28 dec, ? gram);3230 gram, 50 cm, maatje 50 (5 jan)
    Selena en Rowenavb (30 dec, ? gram);
    Nathan David en Juffie (5 jan, 3020 gram);
    Isis en Victoria (6 jan, 3905 gram);

17 meisjes & 15 jongens

agenda

januari
    19: Famke en Monique CB (eerste prikjes)
    20: Jordan en Bianc CB
    20: Jarno en Danielle
    22: Alexander en Adriana CB
    22: Sylvio en tinker CB
    22: Jaimy en Vis CB
    27: Tristan en Miepje21 CB (eerste prikjes)
    29: Jill en Mootje CB

februari
    03: Revi en Ran CB
    04: Ruwayda en Parel CB 1e prikjes
    10: Lilly en Jessica CB 1e prikjes
    10: Sharon en Larkin CB 2e prikjes
    12: Anaïs Juliette en pinguin72 CB
    16: Kian en Marije CB 1e prikjes
    25: Yorick en Peetje CB 3e prikjes

Voor de meiden die wat willen veranderen in de lijst.
    Je klikt op Quote bij de gene die als laatste iets heeft aangepast op de lijst.
    Dan haal je begin van de tekst

3. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    de osteopaat heeft bij diego onder zijn naveltje bij zun darmpjes de klacht gevonden en zijn nekje doordat hij met zijn armpje eerst is geboren in plaats van de schouder kijkt ie alleen naar rechts en daar gaat hij ook iets aan doen. Hoeveel behandelingen weet ik niet heeft ie niet gezegd maar moet dinsdag om 9.15 terug. Diego heeft gisteren de hele dag geslapen. Normaal is ie van 7 tot 11 wakker 's avonds nu van 17 tot 21.30 en toen heeft ie geslapen tot kwart voor 7 vanmorgen toen wij hem wakker maakte en nu slaapt ie weer :D...
    Ga zo maar eens wat poetsen en strijken want vanmiddag krijg ik bezoek....

sorry dat ik niet op jullie reageer

4. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey allemaal!

Hier ook weer zo`n wondertje dat het goed doet! Heerlijk doorgeslapen van half 12 tot 5! Nou daar doe ik het voor hoor! Overdag gaat het ook super met de krampjes.. Zou het dus toch aan de voeding gelegen hebben? Tuurlijk hij huilt wel eens en t rommelt nog wel, maar das volgens mij gewoon omdat de darmpjes nog moeten wennen.

Ik daarentegen heb niet geslapen :( Gister is er bij mij een wortelkanaalbehandeling gestart.. (17:00)auwie! Heb de hele nacht rechtop gezeten, wel af en toe weggedommeld maar de pijn is niet te harden! :cry: En het lullige is.. Met BV mag je alleen maar paracetamol! Nou daar word de pijn echt anders van.. :cry:

@ Milou kun je niet ietsje bijvoeden en kijken hoe hij het dan doet? Gewoon idd alles opschrijven en eruit gooien tegen de wvk, en ik hoop voor je dat er iets uit komt!

Ik geloof dat ik dat boek ook ga bestellen oei ik groei! Lijkt me wel leuk als ik dit zo hoor!

Liefss

5. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    Jill heeft vanacht 7 uur geslapen en moesten haar toen nog wakker maken voor de fles!
    gisteravond had ze vreselijk last van krampjes. maar ze had ook 2 keer 100cc gedronken op speenstandje 2 dus misschien iets te veel maar ik mocht echt 100cc aanbieden volgens de kraamhulp.
    toch maar standje 1 speen, gaat misschien beter. nu ligt ze heerlijk wakker in de box naar haar mobiel te kijken.
    wat gebruiken jullie tegen krampjes? infacol of cinababy of iets anders? kij zielig was het ze was niet te troosten.

6. Tinker

Tinker Actief lid

30 okt 2006
    305
    0
    0
    Zwolle
    Dani... had jij ook niet eerst voeding voor spugen en krampjes?
    En dat geef je nou toch ook niet meer als ik het goed heb hoor.

Want misschien ligt het ook wel gewoonaan de voeding. Dat ie juist meer krampen krijgt van de friso comfort?

Ik zoek me nu ook suf en probeer een oplossing te vinden...
    Maar ik mag er ook niet meer in doen aan voeding want hj zit al aan zijn tax.....(of water ook niet)

WVK heeft nog niet gebeld.... en meneer ligt alweer de hele ochtend te huilen. Vanaf zijn voeding van 8 uur

liefs milou

7. pebbles23

pebbles23 Actief lid

19 jun 2008
    260
    0
    0
    call agent
    oosterhout
    sorry marijee dat had ik ni gezien

8. Tinker

Tinker Actief lid

30 okt 2006
    305
    0
    0
    Zwolle
    Ooooo nee dani dat was jij niet maar marije....sorry.....

9. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    oja, hebben jullie (hadden jullie) ook een soort spierpijn rond deze tijd in de onderbuik? ongeveer waar de banden zitten?
    dat heb ik dus sinds 3 dagen, heel vreemd.
    Misschien doe ik al weer te veel? heb het hier ook aan de verloskundige gevraagd, wacht nu op antwoord. weet niet of het normaal is

10. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj meiden..

@Tinker.. Kian kreeg indd friso comfort, dat ging wel goed ma heb toen van BONBEBE gehaalt en daarvan kreeg hij diaree. nu is dat weer goed nu hij weer andere voeding krijgt.
    hoop echt voor je dat de WVK snel belt want dit is zo vermoeind voor jou!
    heb je al eens goed opgelet of hij ook veel blijft slikken na zijn eten? steeds zijn tongetje iets naar buiten steken? of dat je de voeding omhoog hoort komen. en hij het weer doorslikt? want het zou ook zijn maagzuur kunnen zijn dat omhoog komt en dat pijn doet.

@mootjen.. wauw wat goed dat ze zo goed heeft geslapen!
    ik heb infacol gebruikt ( zoals heel veel meiden hier haha) en het werkt echt super. teminste bij de meeste wel.
    die spierpijn heb ik onder in me rug gehad en bij mij waren het me banden en spieren indd. gaat vanzelf weg.

@pebbels.. dat geeft niet hoor. ;)
    je bent niet de enige waarbij het mis gaat ;).

@Dimmel.. wat fijn dat het nu al helpt!
    Kian slaapt ook beter sinds de osteopaat.

--------------------

ik moet vanmiddag alweer na de dokter met kian.
    hij had net opeens veel meer bloed bij ze ontlasting dus gelijk gebeld en ik wil nu een doorverwijzing na de kinderarts want dit gaat zo niet!
    ik wil hem laten testen op koemelk allergie.
    poepen doet hem nu zelfs pijn. hij moet elke keer huilen erna.
    dat is gewoon niet normaal.. hij ligt nu lekker te slapen in de wagen naast mij.

liefs xx

11. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hoi

@ tinker haha nee was ik idd niet ik geef BV. Succes!

Liefss

12. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    @marijee, succes bij de dokter met Kian! hopelijk gaat het snel beter... ze zijn nog zo klein zo sneu als ze pijn hebben he.

13. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Hallo meiden

Gisteren bij het cb geweest en die zeiden dat verdikken van de voeding kon helpen met krampen en spugen en indd.
    Het gaat zo veel beter nu al. Ze doet er langer over en krijgt niet zoveel lucht meer binnen omdat het niet zo snel meer gaat voor haar.
    Ze slaapt er lekker op en geniet nu veel meer van alles om haar heen.
    Wat fijn om het zo te zien.
    Wel grappig wij gisteren het pak open maken van nutriton en zat er geen maatschepje bij. ik heb info nummer gebeld en krijgen we er 1 via de post opgestuurd en een pak gratis voor het ongemak.
    Zo een goede service vindt ik dat.(kost toch wel rond de 5,80 zo een pak dus wel fijn)

Hebben jullie dat ook dat je soms zweert dat je kind nee huilt.
    Als ze iets niet leuk vind zoals in bed liggen terwijl ze liever op schoot zit dat ze dan een huiltje heeft waar je gewoon nee in hoort. Een soort jammerige huil en dan neeeeeeeeeee oh neeeeeeeeeeee huilt ze dan.( op een schattige manier)

@ sharon
    ik kijk straks even misschien moeten we op hetzelfde tijdstip. Ik geloof rond 11.00

@Marije
    Ik heb een afspraak voor over 2 weken met de osteopaat.
    Wat een rare snuiters die ex schoonfamilie van je. Heel raar dat ze niks van zich laten horen maar ja je hebt je best gedaan en dat kan je later ook zo zeggen tegen je knul.

Ik had toch een schoonzusje met gebruiksaanwijzingen nou die zijn iets minder geworden sinds de kleine.
    Al heeft ze me nog niet gefeliciteerd. Ze kwam niet naar het ziekenhuis ze kwam pas 1 dag later in de avond om te kijken.
    Geen kaartje geen kado. Later met kerst wel een kado voor Lilly en vroeg ze zowaar hoe het ging met ons en heeft ze gepraat met mij. Gaat dus wat ontdoooien misschien.

Mijn schoonmoeder met wie we geen contact hebben heeft ook niks van zich laten horen. Mijn schoonzusje vierde haar verjaardag op 2 Januarie ik heb mooi de kleine bij mijn ouders gelaten zodat ze haar niet zouden zien. Laat je niks van je horen heb je ook geen recht op haar vindt ik.
    Mijn schoonzusje vond het wel jammer geloof ik maar gewoon erop gegooid dat het te druk zou zijn voor haar.
    Echt zo raar ze gaf mijn man geen hand en draaide zo haar hoofd weg toen ze in de buurt van hem kwam. Nu ik zelf moeder ben kan ik me niet voorstellen dat je ooit zo gaat doen tegen je eigen kind. Hij heeft haar nooit iets gedaan zo zielig vind ik dit.

Ik ga vanmiidag mezelf laten kraken. Had tijdens de zwangerschap al zo last van mijn rug en is nooit helemaal weg gegaan en nu ik steeds zovel til met haar voel ik het gewoon weer terug komen.
    Ga meteen even vragen of hij ook wat voor haar kan betekenen.

Nou gr

14. Monique4

Monique4 Niet meer actief

@acissej: hahaha, ja Famke zegt ook neeeeee als ze huilt, en dan trilt ze zo heel zielig met die lipjes haha. Wij moeten vaker lachen met dat nee gehuil, dan stellen we haar vragen enzo haha :oops: .
    Klinkt heel schattig he

15. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Jessica en Marije: wat vervelend zo'n families. Ik kan me ook niet voorstellen dat je je kind de rug kunt toekeren.
    Mijn ouders en schoonouders zijn supertrots op hun kroost en ze worden door beide door en door verwent. (vindt mama niet altijd goed hoor)

Mijn oma was vorige week jarig en ik heb Max wel meegenomen maar niemand behalve mijn moeder mocht hem vasthouden. Als ze dat wel willen moeten ze maar op kraamvisite komen :)

Max heeft vanacht 5.45 uur achterelkaar geslapen. Trots ben ik op hem. Normaal staan we om 7.00 uur op nu om 7.45 uur dat kwam toevallig ook beter uit ivm het ziekenhuis zometeen en zijn voeding.

16. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj meiden..

@jessica.. wel fijn dat je schoonzusje iets "ontdooit" en groot gelijk heb je dat je lilly bij jou ouders heb gelaten!
    indd als ze niets van zich laten horen ook geen recht om der te zien.

ik kan ook echt niet snappen dat je zo tegen je eigen kind zou kunnen doen. majah er lopen genoeg rare mensen op de werld waar je niets van snapt ;)

succes bij de kraker.. hopelijk helpt het wat!

ik hoor trouwens geen nee in kian ze huiltje ma als je tegen hem praat en hij brabbelt terug dan zou ik toch echt zweren dat hij soms JA zegt.
    ook me moeder die hoord het majah ik zal ze wel horen vliegen haha.

Kian ligt al vanaf 11 uur te slapen :confused: slaapkop dat het er is ;) haha
    zometeen wakker maken om te eten en om kwart over 3 bij de dokter zijn. word er best moe van om er steeds heen te moeten. als ze me niet doorverwijst dan weet ik echt niet meer wat ik moet doen.

ik kan dit echt niet langer aanzien bij hem!

Liefs xx

17. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    @Tinker, ik hoop dat WVK dan wat voor je kan betekenen. Wat voor voeding krijgt hij nu eigenlijk? Ter info: toen we Yorick 1 schepje friso extra zijn gaan geven te honger heeft dat goed geholpen. Daarmee kunnen we zijn honger een beetje in toom houden. Hij gaat overigens geregeld over zijn tax van 150ml/kg, maar dat kan nu nog omdat hij niet extreem groeit. Zijn honger gevoel bouwt overigens vaak in een aantal dagen op en dan heeft hij weer een aantal dagen nodig voordat hij tevreden is. Ik weet niet hoe dat met Sylvio is? Succes er mee, ik hoop dat het snel beter gaat, want dit is wel erg zwaar.

@Marije, heeft Kian toevallig geen aambei, kloofje ofzo bij zijn anus? Dat kan nl. ook behoorlijk bloeden en dan doet poepen erg veel zeer. Maar goed dat je je naar de KA laat doorverwijzen als de huisarts er niet uitkomt.
    En je ex :evil:. Jij en Kian hebben in elk geval duidelijkheid en kunnen nu helemaal jullie eigen leven gaan leiden. Misschien wel net zo lekker, ook al zal dat nu nog niet zo voelen.

@Mootjen, wij hebben destijds niets gebruikt tegen de krampjes. Hij heeft vooral veel bij ons gelegen/gezeten 's avonds. Lekker op zijn buikje op onze borst/schouder. Ik kan je dus verder niet echt helpen.

@Jessica, wat fijn dat het nu beter gaat met Lilly. Bij ons lijkt het ook te helpen. En dat nee huilen is inderdaad wel grappig. Yorick zegt trouwens ook au en schud nee, alleen heeft dat nog niets met pijn of nee te maken. Maar wel erg leuk.
    Wel sneu voor je man dat zijn moeder zo doet. En het kan inderdaad zijn dat je schoonzus aan het ontdooien is. Ik zou misschien gewoon nog een keer een afspraak maken om langs te gaan zonder dat daar anderen bij zijn en dan de kleine meenemen. Al is het maar vijf minuten. Weet ze gelijk dat je het voorzichtige contact op prijs stelt en dat het niet om haar was dat je Lily niet had meegenomen.
    Sterkte bij de kraker.

Yorick lijkt beter door zijn vaccinatie te komen dan de vorige keer. Gelukkig geen diarree, maar wel wat meer lucht in zijn buik en veel scheetjes. Verder is iets hangeriger en jammert hij iets meer, maar het is niets in vergelijking met de vorige keer. Maar hij is dan ook alweer een maand ouder ;). We zullen wel nooit weten of hij de vorige keer zo veel last had door zijn leeftijd (gecorrigeerd 0 maanden) of dat hij toch al de infectie van zijn buurvrouw had overgenomen.

Verder is Yorick veel tevredener nu hij comfort krijgt. Bijna geen mondjes meer terug en ook hij ligt veel lekkerder rond te kijken. Hij heeft door dat hij ook aandacht kan krijgen door uh uh te zeggen, dus nu hoeft hij minder te huilen. En mama vindt uh uh natuurlijk veel leuker :).
    Oh, ik heb van de week ook weer mijn principes over boord gegooid :oops:. Ik wilde niet zoveel speeltjes met geluid enzo ivm overstimulatie. Maar Yorick vindt muziekjes toch wel erg leuk en bewegende dingen ook. En ik wil graag dat hij ook leert dat speeltjes boven zijn hoofd leuk kunnen zijn vanwege de vorm van zijn hoofdje. Ik heb daarom een muziekmobiel gekocht. En ja, het is een doorslaand succes. Hij draait nog net geen volledige rondjes met zijn hoofd om de pilootjes aan de mobiel te volgen. En soms lijkt hij niet te kunnen kiezen welke het leukste is. En lachen en uh, uh, uh. Haha, ik denk dat er hier nog meer ideeen over wat wel en niet in de komende jaren er aan gaan. :)

18. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Even een snelle reactie van mij. Heb wel alles gelezen, maar het lukt met niet om op alles te reageren.

Mootjen: onze kraamhulp zei ook dat ik Isis 100 cc per voeding mocht aanbieden en ze komt ook acht keer per dag. Nu drinkt ze niet alle keren 100 cc, maar vaak ook wel. Ik blijf dit ook gewoon doen tot het volgende bezoek aan het consultatiebureau. volgens mij overeten kinderen zich niet zo snel en kunnen ze goed aangeven wat ze nodig hebben.

Mijn twee kleintjes liggen nu allebei lekker te slapen dus nog even tijd voor mezelf, ook al verwacht ik elk moment mijn zoontje. vanavond krijg ik bezoek, dus ik denk dat ik er morgenochtend pas weer ben.

19. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Heej meiden,

Sorry een tijdje niets van me laten horen. Heb wel al jullie verhalen gelezen, maar het is zoveel dat het me moeite kost om alles op te slaan.

@Tinker, Sjee wat lastig zeg dat het niet wil vlotten met Sylvio. Hopelijk ben je er snel achter wat er nu precies aan de hand is....

Vince huilt bijna niet.... dus ik hoor ook geen neeeeee. Hij huilt hooguit 10 minuten per dag :confused: dat zijn dan een paar minuten van krampjes. Het is een luxe, maar oh wat genieten we ervan!
    Hij is zo tevreden en rustig.
    Gisteren bij het cb geweest, inloopuur. Vince groeit als kool. Hij weegt nu al 4800 gram en heeft maat 62! Wat een grote jongen al he?
    Ik heb wel gelachen daar want toen ik hem op de weegschaal legde, pieste hij van zich af. Hahaha, alles nat daar! (ik had natuurlijk geen doek bij de hand :oops: )

Vince ligt nu heerlijk in de babybjorn tegen mij aan te slapen! Meestal is hij smiddags hartstikke wakker en moet ik hem bezig houden, anders huilt hij wel langer....Maar ineens dacht ik: Heeej mn babybjorn.... Nou hij vindt het heerlijk en ik ook. Nu heb ik tenminste mn handen even vrij voor de was en de pc! Hahahaha

Vanochtend zijn we op kennismakingsgesprek geweest bij onze gastouder. Nou dat klikte wel, dus dat is erg mooi!

Meiden tot snel!

X Joss

20. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey dames

sorry hoor ik moet het weer ff kwijt. Zo verschrikkelijk pijn na die wkb van gisteren.. Nu mag ik dus alleen paracetamol slikken omdat ik BV geef...

Gisteravond de huisartsenpost gebeld of ik ibuprofen mag.. zij overleggen met de dokter.. nee mag niet..

bel ik net de apotheek, zegt die man.. ja hoor in mijn boek staat dat het wel mag.. :( Hij zegt je kunt er gerust 1 nemen..

Hij vroeg of Jarno al doorsliep.. ja de ene keer wel andere keer niet. maar meestal van 12 - 5 uur. Nou zegt ie dan neem je er een na de laataste voeding.. merkt hij er niks van..

Nu zit ik zo te twijffelen.. Geloof dat ik het voor de nacht wel doe.. me kop knalt uit elkaar van de pijn.. is niet te harden! pff :cry: :cry: :cry:

@ tinker.. al iets gehoord van WVK?

ja Jarno kan ook zo zielig neeeh huilen haha.. hij trekt ook al gekke bekkies.. moet er zo om lachen! Ben echt helemaal verkocht!

Groetjess

Deel Deze Pagina