December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goedenmorgen allemaal.

Allemaal een fijn weekend gehad. Het isnog meegevallen met het weer he.

@ Dani, dan zou ik idd geen rijstebloem gebruiken. Als hij het zo goed doet, prima toch!

Ik moet hem wel op het sterkste standje zetten, anders komt er echt geen druppel uit. Daarom heb ik denk ik ook nooit zoogcompressen nodig :(
    Maar ik heb het idee dat die kleine er geen moeite voor hoeft te doen hoor. Vreemd he.

sterkte met de prikjes, gelukkig zijn het de laatste!

Ik heb om 2 uur afspraak bij de dokter voor zijn exceem. Er blijven maar kleine plekjes bijkomen.
    En ik ga meteen nog een keer vragen voor zijn afgeplatte hoofd. Mijn schoonzus haar zoontje (ander huwlijk) die heeft ook een helmpje gehad. Het was mij nog nooitopgevallen, maar nu ze het liet zien, zag ik duidelijk dat het ook scheef was.
    De dokter zegt de hele tijd dat het nog bijtrekt en de Manueel ook, maar ik weet het niet hoor.

2. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    ff een fototje van onze kanjer

3. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    ik wilde vanochtend een afspraak maken waarscheinelijk heeft rana reflux dat denkt het CB
    ik moet voor een verwijsbriefje naar de HA
    En ja hoor degene die mij en me HA kennen weten al hoever het is....
    IK HEB PAS EEN AFSPRAAK VOOR VRIJDAG!!!!
    terwijl ik nog duidelijk zeg REFLUX!!!
    zegt ze ja ik zit helemaaaaal vol...
    Nou ze kennen de pot op ik ga lekker naar de HA-post en ga daar wel zo'n briefje halen
    ZO NIET DAN GA IK AAN DE BALIE STAAN BIJ ME HA TOT IK M KRIJG!!!
    ik heb het helemaal gehad
    ik ga een andere zoeken...

(moest het ff kwijt :( )

4. Wat een ellende meid. Soms zijn ze zo laks, daar word je toch niet goed van. :(

O,ja ik heb ALexander ook opgegeven voor baby van het jaar. Beetje laat zeker. Ach , vind het gewoon grappig :)

http://www.babyvanhetjaar.nl/baby/21467

5. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Goodmorning!

@ adriane: heb je wel een goede tsr als je kolft? Het lijkt erop alsof je het er echt uit "trekt" met zo'n hoge vacuum? Misschien kan je anders gelijk die neusspray halen bij de HA als je toch gaat ;) Ik moet zeggen, jij kolft altijd enorm veel dus lijkt het me sterk dat het daar aan ligt hoor! Verders zou ik ook enorm pijnlijke tepels krijgen als ik hoog vacuum zou gebruiken! Maar het kan idd ook komen door die 'tepelkappen' wat Dani al zei, als verkeerde maat, dan pijnlijke tepels!
    Succes zo bij de HA met Alexander!

@ Oem: wat een klote situatie. Ik zou als ik jou was ook naar een ander gaan want je vertrouwen in deze HA is al 0, dan neem je ook minder snel dingen van hem/haar aan. Wat ontzettend zielig voor Rana als ze reflux heeft! :(

@ Dani: ik zou dan idd geen rijstebloem gebruiken als het toch geen verschil maakt. Ik moet vanmiddag naar het CB voor de 3e prikjes. Bah! Helemaaaaal geen zin in! Zo zielig en stomme mensen daar...

@ Monique: mooie meid! Ik neem aan dat ze op deze leeftijd nog niet eenkennig zijn, toch? Misschien idd sprongetje ofzo.. Of omdat ze niet kon poepen?

@ Jessica: vervelend zo'n dag alleen in het weekend! Gelukkig heb je je kleine Lilly om je gezelschap te houden! Mijn vriend moest ook het hele weekend werken maar ik kon gelukkig bij mijn zus buurten en heb bij mijn schoonouders gebrunched...

@ Victoria: Zoooooo, een Ipod en een zelfgemaakt kaarsje?? Toe maar! Lekker verwend dus door je mannen! Lief van ze! Ik kan me voorstellen dat, helemaal op moederdag, het gemis van je moeder en schoonmoeder extra hard aan komt...Fijn dat je wel naar het graf bent geweest.

@ Marije: wat heb jij toch een schat van een moeder! Echt lief van haar! Ik denk dat je het goed doet hoor, het tandenpoetsen met je vinger, althans, zo zou ik het ook doen.

@ Dimmel: leuke foto weer!

T. is gelukkig nu weer beter, ze had denk ik echt darmkrampen maar die zijn nu over en ze is weer de vrolijke meid. Vanmiddag alleen weer prikjes, bah!
    Verders gisteren een bedelarmbandje gekregen van mijn vriend, met een bedeltje van T. met "I love mom" en een hartje- bedeltje van mijn vriend. Lief he??? :D Voor mijn verjaardag had ik al een kettinkje gekregen van hem dus ik ben erg verwend dit jaar! Ik denk dat hij zich een beetje schuldig voelde omdat ik vorig jaar een grasmaaier had gekregen van hem, haha! Niet echt romantisch! Nee, hij had er ook een cursus voor op de motor bij gegeven maar die wilde ik niet doen omdat ik toen zwanger was. Vannacht was T. weer 2 keer gekomen maar ik voel me wel uitgeslapen gelukkig! Ik heb alleen geen idee wat ik vandaag ga doen, ik verveel me de laatste tijd een beetje thuis. De paarden staan in de wei dus die hoeven minder verzorgde te worden (ik kan toch niet meer op hem rijden :( ) en met de hond wandelen komt me ook mijn neus uit. Winkelen heb ik geen zin in en vriendinnen werken allemaal! Nou ja, ik ga maar weer wat aan het huishouden doen :(

6. @ Bella, wat een lief cadeautje zeg. Mooi hoor.
    Fijn dat T. weer beter is. :)

Als ik soms 260 kan kolven, dan zal ik toch wel een tsr hebben ?? Het loopt echt wel hard dan.

7. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    @sawi diego heeft ook een ooievaarsbeet op zijn voorhoofd en achterhoofd

@oem wat un irri ha! zou inderdaad een andere zoeken.

@bella ja ik ken dat je wil wat doen maar je weet niet wat...poetsen komt je neus uit en dan wil je gaan wandelen regent het...iedereen werkt :S

8. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    @ adriane: haha! ja, daarom dacht ik al dat het wel goed zit met je tsr! Misschien dat tepelding dan toch?

9. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hey

@ Adriana 260! :confused: nou dan zit dat idd met die tsr wel goed jah hahaah spuit eruit :) nee zou idd dan ook eens naar die kappen kijken staat in t boekje wat je bij de kolf krijgt wel in hoe het moet zitten geloof ik.

@ Oem.. nu direct een andere ha bellen en je inschrijven.. misschien kun je daar dan ook nog wel begin deze week terecht!

@ Bella FIjn dat het beter gaat met T. En idd wat een lieve cadeautjes!
    Ik ken dat ook hoor je wil wel wat doen maar weet niet wat dus ga je maar weer poetsen of tv kijken enz enz.. terwijl je dat ook je neus uitkomt idd..

@ Ik gebruik geen rijstebloem meer..

---

Net de prikjes gehad (zal zo ff lijst aanpassen) Jarno weegt nu 8035 gram en is 67 cm! Onze grote knul haha
    De Wk heef ook mama weer veren in dr kont gestoken :) Dat ik het zo goed deed en dat hij er zo goed en gezond uitzag, ze zegt Het is een heerlijk actief mannetje en zo levendig vrolijk lekker kletsen echt een chameurtje =D> hihihi!

Volgens haar is Jarno qua z`n ontwikkeling wel toe aan bijvoeding. Hij grijpt het eten uit m`n hand als ie op schoot is.. nou ja probeerd dit en hij kijkt het eten uit je mond.. gewoon niet fijn eten hahaha
    Maar omdat hij doorgestuurd is naar de KA e.d. allergieen is het misschien ook weer beter om te wachten.. :rolleyes: dubbel dus.. wat is wijsheid.

Ze zegt begin gewoon met 1 product of peer of worteltjes.. Ik ga dus voor de worteltjes ze zegt met zo`n potje kun je 3x doen mag 2 dagen in de koelkast.. (zolang?) als hij vlekjes krijgt op z`n huidje moet ik ermee stoppen.

ff tel schrijf strax verder!

liefss

10. Monique4

Monique4 Niet meer actief

We dachten gisteren met moederdag lekker een stuk te wandelen..nu is Famke echt ziek.
    We vermoedden hooikoorts. Ze heeft ontzettend dikke rode tranende ogen, loopneus, steeds niezen.Arme meid.
    We kunnen vrijdag! pas naar de huisarts om te laten testen, omdat die vol zat:S

11. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Yorick en Peetje (8 okt, 1874gram) ; 6300 gram, 63 cm, maatje 62/68 (02 mei 09)
    Michaël en Pebbles23 (15 nov, 2920 gram); 4900 gram, 57 cm, maatje 62 (15 jan 09)
    Tunc en Mamatje (16 nov, 2560 gram);7095 gr en 66 cm
    Larkin en Smallgirl77 (19 nov, 3745 gram); 5455 gram, 57 cm, maatje 62/68 (12 jan 09)
    Famke en Monique4 (26 nov, 3105 gram); 5315 gram, 60,5 cm, maatje 56 (19 febr 09)
    Tristan en Miepje21 (26 nov, 3550 gram); 4100 gram, 53 cm, maatje 56 (23 dec.)
    Max en Sawi (28 nov, 2660 gram);
    Jara en Marleen4683 (30 nov, 2800 gram); 4480 gram, 54 cm, maatje 56 (21 jan 09)
    Diego en Dimmel (2 dec, 4070 gram); 7350 gram, 65 cm, maatje 68 (31 mrt 09)
    Revi en Ranjeewha18 (4 dec, 3140 gram); 5230 gram, 57 cm, maatje 62 (3 feb 09)
    Jamie en Vis1978 (5 dec, 4410 gram); 7745 gram, 66,5 cm, maatje 68 (22 april 09)
    kyana en Mama05 (6 dec, 3510 gram); 6050 gram, 61,5 cm, maatje 62 (17 april 09)
    Kian en Marije (8 dec, 3525 gram); 7680 gram, 68 cm, maatje 68/74 (27 Apr 09)
    Anaïs Juliette en pinguin72 (9 dec, 5120 gram); 8150 gram, 66,5 cm, maatje 68 (1 mei 09)
    Lilly Barissa en acissej (10 dec, 4300 gram); 6220 gram, 60.5 cm, maat 62 (17 mrt 09)
    Stan en Dagdromer (10 dec, 3905 gram); 6600 gram, 63 cm, maatje 62/68(14 apr 09)
    Ruwayda en Parel1988 (13 dec, 2915 gram); 5200 gram, 57 cm, maatje 62 (19 feb 09)
    Jarno en Dani84 (12 dec, 3510 gram); 8035gram, 67cm, maatje 68/74 (11 mei`09)
    Djayden en Leonie1986 (14 dec, 3330 gram); 6230gram, 62 cm, maatje ? (? ? '09)
    Alexander en AdrianaM (15 dec, 3320 gram); 6350 gram, 66 cm, maatje 62/68 (15 apr 09)
    Noah en Chanty (17dec 3880 gram); 5925 gram 63cm, maat 62. (12 mrt 09)
    Nena en Lola (18 dec, 4060 gram); 4820 gram, 57 cm, maatje 56/62 (22 jan 09)
    Ph. en Kiki80 (19 dec, 2900 gram); 3600 gram, 52 cm, maatje 56 (12 jan 09)
    Jordan en bianc (20 dec, 3060 gram); 46060 gram, 61 cm, maatje 62 (17 feb 09)
    Vince en Joss81 (21 dec, 4240 gram); 7815 gram, 67 cm, maatje 68 (20 apr 09)
    Joe en Aussie (23 dec, 4110 gram); 7120 gram, 65 cm, maatje 68 (06 mei 09)
    Sylvio en Tinker (25 dec, 3820 gram); 3920 gram, 52 cm, maatje 50/56 (22 jan 09)
    Luca en Nataly (26 Dec, 3325 gram); 5870 gram, 62 cm, maatje 62 (1 Apr 09)
    Rana. en OemMujahid (27 dec, 3690 gram); 6425gram, 61 cm, maatje 62 (30 mrt 09)
    Jill en Mootjen (28 dec, ? gram); 3230 gram, 50 cm, maatje 50 (5 jan 09)
    Nathan David en Juffie (5 jan, 3020 gram); 5815 gram, 63 cm, maatje 56/ 62(29 april '09)
    Isis en Victoria (6 jan, 3905 gram); 6500 gram, 63 cm, maatje 56 (15 apr 09)
    T. en Bellabella (7 jan, .... gram); 4300 gram, .. cm, maatje 50/56 (2 feb 09)
    Hayley en kimkivits (? dec, 3970 gram); 4400 gram, ? cm, maat 50/56 (9 jan 09)

16 meisjes & 18 jongens

agenda

Mei

26: Diego en Dimmel CB
    28: Alexander en Adriana CB

Juni
    02: Nathan en Juffie CB (3e prikjes)
    05: Anaïs en Pinguin CB(2e prikjes)
    15: Kian en Marije CB
    27: Joe en Aussie CB
    30: Jarno en Danielle CB

Augustus:
    10: Jarno en Danielle CB

Zo heb de lijst weer even aangepast!

Groetjess

12. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Adriana: Eight Hour Creme van Elizabeth Arden.
    Ben het nog echt uit aan het proberen weet nog niet of het helpt. Vroeger gebruikte het mijn schoonmoeder voor schaafwonden en eczeem. Maar weet niet of het alleen de jeuk weg zou halen of de eczeem plekken zelf ook. Ik heb pas 2x gesmeerd elke dag 1x. Goed kijken voor aanbiedingen. Verkrijgbaar op internet en duurdere parfumerie zaken (zeggen ze, ik heb via internet)

Oem: ik zou als het kan naar het CB bellen of zij er spoed achter kunnen zetten.
    Wel erg vervelend.

13. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Wel grappig nu door de foto`s Jarno`s ooievaarsbeet naar voren komt dat er toch wle meer kindjes last van hebben :eek:

Hij schijnt nog geen last te hebben van de prikken.. half 11 gehad zal die misschien half 2 er last van krijgen? of niet :p

Moet nog ff nieuwe planten voor in de vernsterbank.. Kan nog geen leuke vinden..

Liefss

14. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Nou, mijn twee kids liggen weer op bed. Ik ben benieuwd hoe lang ze allebei gaan slapen. Gisteren hadden ze er allebei geen zin in en waren ze na drie kwartier allebei weer beneden. Nils ligt nu ook nog steeds te kletsen in zijn bed en begon al 'uit' te schreeuwen toen ik hem in bed neerlegde.

Wij moeten vrijdag weer voor de prikken. Dames die vandaag moeten, veel succes!

15. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hoi hoi
    sorry niet bij gelezen ben weekend weg geweest en gister na apenheul geweest met vele mensen

16. @ Sawi, thanks. We kijken anders eerst wel even of het bij jou helpt.

@ Bella, als je je verveelt en je hebt zin, kunnen we altijd even afspreken om te wandelen hoor. DAn van de paarden is heel herkenbaar, hier staan ze ook heerlijk op het land.
    Vanavond weer les met dubbele lijnen. :)

@ Dani, fijn dat Jarno nog geen last heeft, maar vorige keer kwam het bij hem toch ook pas wat later?

@ Vic, heerlijk dat ze allebei tegelijk slapen. Hoop voor je dat ze het een volhouden.

@ Mo, arme Famke, dat is niet fijn :(

Alexander is niet echt in zijn hum vandaag. Hij heeft zo een jeuk op zijn hoofd. Net was mijn hele hoofdkussen rood van het bloed. Gelukkig zo naar de huisarts. Heb nu een sok om zijn rechterhand gedaan. :(

17. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ Adriana succes bij de dokter!
    Ja de vorige keer kreeg hij er na 3 uur last van. Hij begint nu wel beetje jengelig te worden geloof ik..

@ Monique beterschap met Famke!

Heb net de ramen binnen en buiten (beneden) gedaan. Lekker schoon de woonkamer en de keuken.. verder heb ik lekker staan kletsen met de buurtjes hihi
    Buurman heeft ontslag gekregen.. :( das wel minder..

Jarno huilt laterzz

18. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Haai
    Zo ff een paar dagen niet gereageerd...wel gelezen, maar van schrijven kwam het niet.
    Ga een poging doen om wat reactie te geven:

@adriana, ben benieuwd wat het nu is met die pijnlijke tepels. Misschien toch te schuin erin gehad? Heb je onlangs een andere kolf gekocht dan? (werd me niet duidelijk :oops: )
    Ag wat zielig met Alexander, heeft ie het echt zo erg dat het helemaal bloedt? Succes bij de HA, hopelijk heeft hij een helpende zalf....

@Dani, fanatiek aan de poets dus. Vince heeft ook een ooiervaarsbeet in zn nek. Vlak na de geboorte ook op zn ooglid, maar dit trok al snel weg. Ik heb zelf ook een beet in mn nek. Hopelijk krijgt Jarno geen last van de prikjes. Bij Vince ging dat de laatste keer prima....terwijl hij de 2 keren daarvoor echt ziek was (waarschijnlijk genoeg antistoffen inmiddels)

@monique, wat sneu zeg. Hoe is het nu met haar ontlasting? Nog zo hard?

@victoria, en hoelang hebben ze het volgehouden?

@oem, idd snel een andere huisarts zoeken, want dit schiet niet op. Wat signaleren ze de mogelijke reflux laat bij Rana...of kan dat ook nog later op gaan spelen. Hoe is ze er verder onder?

@moederdag, wat een verwennerijen allemaal. Haha een grasmaaier, wat een cadeau (sorry weet niet meer wie het schreef) Nou ja dan is je cadeau van dit jaar wel beter. Hier een geurtje, heel lief hoor, maar ik had nog gezegd...doe maar geen geurtje want ik heb nog genoeg :( . Ach ja, hij wist echt niets anders. Heel lief, hij had Vince op de arm en Vince gaf het cadeautje. Maar hij wilde de slingertjes niet loslaten :)

Vince doet het prima. Hij rolt zich bijna helemaal om, echt alleen dat armpje ligt nog in de weg....en dan draait hij weer terug hahaha, nou ja het zal van de week wel gaan lukken.

Vanochtend in het ziekenhuis geweest, controle van de knie. Alles is goed, alleen de meniscus is wat overbelast doordat ik nog te weinig spierkracht gebruik....Maar ik mocht wel weer langzaam aan het werk. Morgen mijn teamleidster het goede nieuws maar eens brengen. Ben al vanaf eind oktober thuis :oops: Voelt erg dubbel om weer aan de slag te gaan.

Nou ik ga nog even wat strijk doen....

Groetjes

19. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Jarno heef toch wel last van de prikjes huilen net joh gewoon krijssen heb em toch lekker een zetpil van 125 mg gegeven. de 1e in z`n leven! hihi arm kereltje

Liefss

20. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    hello!

Lekker wel dat je weer aan het werk kan Joss, maar kan me ook wel voorstellen dat het dubbel is. Krijg je nog therapie voor je knie?

Welke kolf gebruik je Adriana? Ik moest toen ik met Quinn fulltime kolfde hem ook op een hoge stand zetten. Lekte eigenlijk ook nooit.
    Je zou een lactatiekundige kunnen bellen of hier op het forum bij een lactatiekundige kunnen vragen. Anders het borstvoedingsforum eens raadplegen?
    Mij lijkt het dat het schildje inderdaad te klein of te groot is.
    Was alles goed bij de dokter? Heb je al eens producten van zarqa geprobeerd? De haarlotion helpt goed tegen berg.
    Ik doe er zelf niet zo veel aan bij Anaïs. Bij Quinn ook niet gedaan en die heeft het nog steeds.(Zag je alleen niet vanwege heel veel haar)
    Het enige dat bij Quinn goed hielp was heel weinig in bad doen(hij ging maar 1 x per week) In een krabpakje laten slapen en insmeren met teerzalf.
    Hoop dat je iets vindt wat goed helpt want jeuk bij je kindje is vreselijk!

Hebben je kindjes ngo eenb eetje geslapen victoria?

Hier ook een flinke ooievaarsbeet in d'r nekje.
    Vandaag bij de kinderarts geweest. We gaan nu over op Nutrilon AR. Geen koemlkvrije voeding meer.
    Hopelijk pakt het goed uit. Zou fijn zijn een kindje zonder KMA!!
    Ze zat flink te kletsen tegen de kinderarts :) Kleine charmeur!

D'r alarmpje gaat af :D tijd voor een flesje!

fijne dag nog!

Deel Deze Pagina