@dani in ons nieuwe huisje moeten de ramen ook nog gebeuren zin om te komen ... @all diego ligt nu lekker hier in de huiskamer bij mijn ouders op een deken te spelen en het is echt zo'n lief manneke...amuseert zich prima alleen...Zijn 2e tandje begint nu ook langzaam door te zetten en bovenin zie je ook al zitten als je over het tandvlees wrijft...ik was 5,5mnd toen me eerste tandje doorkwam en diego is net 1 week jonger haha!
Dag dames! @ Adriane: Gezellig! Dan neem ik dit keer wel de draagdoek mee! Kan ze mooi pitten als ze moe is en anders om haar heen kijken...Kom je dit keer deze kant op? Kunnen we in het bos wandelen. Wat zielig dat hij tot bloedens toe krabt!! Ik hoop echt dat de HA wat voor hem kan betekenen... @ Dani: wat heerlijk dat het CB zo complimenteus was! Goed man! Zielig dat hij nu last van zijn prikjes krijgt... @ Joss: fijn dat je weer aan het werk mag en kan! @ Monique: kunnen ze nu al hooikoorts hebben dan? Sneu! Beterschap voor Famke! @ ooievaarsbeet: T. heeft er 1 op haar rug in het midden Net terug van het CB. Ze huilde bijna niet eens: een gil en toen was het over. Onderweg in slaap gevallen en nu ligt ze in haar wiegje verder te tukken. Vanochtend had ze ook al bij elkaar 2.5 uur geslapen dus blijkbaar heeft ze een keer een luie dag Ze weegt nu 6585 gram en is 63.6 cm hoofdomtrek 42.3 Ze is eigenlijk wat te weinig aangekomen maar dat verbaasde ze daar niets aangezien ze zo bewegelijk is. Ze loopt ook goed voor wat betreft ontwikkeling: helemaal omrollen, voetjes pakken, speen in en uit doen, staan en lachen met geluiden... Maar goed, ben nu wel een beetje nerveus of ze wel genoeg voeding krijgt. Ik moet het dus in de gaten houden maar zij waren niet ongerust verder. Misschien ook wel borstvoedingsdipje. Dani: Jarno weegt gewoon 2 kilo meer! Verder heeft ze nutriton aangeraden omdat T. zoveel spuugt (wederom omdat ze zo bewegelijk is volgens hun). Ik ga even kijken of dat echt geen kwaad kan voor de BV...
Kolven : Ik had er eerst nooit last van en nu opeens wel. Misschien zijn mijn tepels gegroeid haha. Weet het ook niet. Kan er eens achteraan gaan idd. Heb een medela advanced pump in style. Hij trekt alleen mijn tepel naar binnen. Alexander heeft zoveel jeuk vandaag. Met drinken klemt hij zijn kaakjes op elkaar ai! Net terug van de ha en we moeten blijven smeren. Hij heeft het ook op zijn ruggetje en overal op zijn lichaam. Het heet constitutioneel exceem en volgens mij kun je er weinig tegen doen . En we gaan ook naar fysio voor zijn platte koppie. Helmpje moest ze nog niets van weten. Maar omdat zijn grote fontanel nauwelijks voelbaar is, wou ze wel even een foto van zijn schedelnaden laten maken. Heb Zarqa shampoo, maar gebruik nu maar neutral. Hij heeft een krabpakje en nu heeft hij sokken op zijn handen. Je hoeft hem maar 1 minuut te geven en hij krabt de boel helemaal kapot. Ook gaat hij met zijn ruggetje heen en weer om te jeuken, dat is zo zielig om te zien. En om de dag nageltjes knippen en vijlen. Reageer verder ff niet hoor meiden, Alexander wil vandaag extra aandacht.
@ Bella, natuurlijk kom ik bij jou in het bos wandelen. WIl je morgen als het redelijk weer is? Alexander groeit ook niet zo hard hoor. Je moet je kleine niet met Jarno vergelijken, want die krijgt slagroom Alexander is nu bijna 68 cm en hij weegt maar 6500 of zo. Hij ziet er niet dun uit hoor. Als T. tevreden is, dan gaat het prima toch. Wat betreft die nutritin, ben je bang dat het beschermlaagje verlopen gaat? Moet je anders even googlen.
hahaha Ja die krijgt idd slagroom groeit als kool! heb hem dus vanmiddag een zetpil gegeven hij is als een blok in slaap gevallen en slaapt nog steeds. Hij had eigenlijk om 6 uur mogen drinken. Komt savonds meestal een half uur eerder en dit was dus half 6 al maar meneer tukt lekker door haha Als hij er strax nog last van heeft geef ik er voor de nacht ook nog een denk ik.. @ Bella nutriton kan gewoon en aangezien T al zo druk is met rollen e.d. weegt ze misschien ook wel minder. Dit doet Jarno nl nog niet. maar hij is geloof ik ook jonger of niet? En meiden zijn geloof ik weer sneller met ontwikkeling.. Kortom elke beeb is anders en niet gaan vergelijken dus.. maak je je alleen onnodig zorgen.. @ Adriana oeiiii met kaakjes op elkaar auwie.. ik ken het.. Geloof dat ik em zo maar wakker maak om half 7 als hij niet wakker word.. Liefss
@adriana, ahh wat sneu toch. Hopelijk wordt het snel wat minder met de eczeem. Zo frustrerend dat er niets aan te doen is.... Wat raar dat je het eerst niet had met de kolf en nu wel...Doet het ook pijn als je Alexander aanlegt of is het echt alleen maar bij het kolven? @dani, daar slapen ze goed op he op zon zetpil... hopelijk heeft hij zo geen last meer. @ bella en adriana, wat leuk toch dat jullie zo met elkaar af kunnen spreken! Wandelze Hier een mannetje wat juist al vanaf 15 uur vanmiddag wakker is...heeft maar 2 keer een klein uurtje geslapen eerder op de dag. Steeds als ik hem nu in bed leg, zwaar protest. Pff nou ja, tussen half 8 en 8 de laatste voeding en dan maar echt naar bed.... Groetjes!
hey meiden nou gelijk nieuwe HA gevonden en ik mag morgenvroeg al komen GELUKKIG!!!!! joss ik voelde altijd al aan dat er wat was rana spuugt heel veel maar ze valt niet af en steeds als ik t aangaf was het neeee hoor niks aan de hand hoort erbij nu gaf ik aan dat het steeds meer werd en heel zuur zelf als ze geslapen had 3uur later nog spugen en ze heeft er gewoon pijn van ik ben op me poten blijven staan en heb gezegt dat ze er echt wat aan moesten doen toen besloot het CB om me een verwijs brief te geven voor me HA omdat zij me dus niet serieus wilde nemen de afgelopen maanden. ik helemaal blij dat ik eindelijk een verwijsbrief gehad heb kreeg ik te horen dat ik pas over 5dagen langs mocht komen, nou dat was bij mij de druppel ik heb een baby die al 4maanden pijn lijd en dan zegt ze tegen me ja dan kan je die 5dagen toch ook nog wel even afwachten me broek zakte letterlijk naar benee... Ik heb gelijk een andere huisarts opgezocht (waar me schoonzussen bij zitten) en ben ik gelijk gaan bellen, bij die HA was het geen probleem en kon ik gelukkig morgenvroeg al terecht... Stelletje &*^@$%@^$%$)(*@*& ik was het echt heeeeeeelemaal beu.... nou meiden het was een emotioneel zware dag voor me dus ik ga even bankhangen groetjess xxx
hey @Oem fijn dat je een nieuwe HA gevonden hebt en terecht kan! @ Joss ja daar slapen ze idd lekker op hij slaapt nu alweer! haha tegen 9 uur hier de laatste voeding en dan naar bed. Hij was net wel wat hangerig maar gelukkig niet meer zo gillen. @ All... Soms denk ik weleens dat ik opnieuw zwanger ben haha voel gewoon m`n buik bewegen.. of ik heb een spastische darm ofzo hihi Nouja scheelt dat ik al 2 weken aa nde pil ben en nu een bloeding heb.. die welliswaar niet helemaal doorzet en 2 wk terug een neg zw test had.. hebben meer mensen dit? Dat je op de bank zit en je buik vreemd aanvoelt? Moet btw ook wel windjes laten dus denk dat dit ermee te maken heeft?! Nou ga weer lekker met m`n hubbie bank hangen.. Liefss
Hey Ladies! Hoe is het met jullie? En met jullie kids? Ik kom me ook weer es melden Hier gaat het echt super. Jara is een schatje en superlief. Er zit wel een beetje pit in maar dat is niet zo erg. Soms wel lastig Met het spreidbroekje gaat het ook goed, ze heeft er weinig last van. Voor ons is het lastiger, vooral met knuffelen en fles geven. De laaste fles geef ik dan ook op bed, zonder het spreidbroekje, kunnen we even lekker knuffelen na de fles Mevrouw krijgt nu 4 flessen van 180 water+6schepjes, 1/2 potje fruit en 1/2 potje groente. @ Oem, lees net dat je een nieuwe huisarts gevonden hebt?! Hoop dat die jullie verder kan helpen meid, Reflux is geen pretje lijkt me.
@Dani: Weet precies wat je bedoeld, zei nog tegen mn man, dat t net lijkt alsof er n baby in mn buik weer zit! Voel ook steeds 'schopjes'. Maar schijnt normaal te zijn...
ja dat heb ik ook dacht dat ik de enige was maar dus het is normaal...als ik me hand er dan opleg voel ik niets en erna dan weer wel.. gisteravond een drama met diego we hadden hem in bed gelegd licht uit en ineens hoor ik water op de grond vallen had meneertje zoveel overgegeven dat het zelfs op de grond lag...eergister had hij dit ook al! mijn mams zegt dat het kan zijn van de tandjes maar als hij het blijft doen vndg dan bel ik de HA toch eens hoor. Hij ligt nu weer op een deken op de grond te spelen en ligt meer op zun zij en wil draaien maar armpje zit in de weg haha! Hij vind het nu ook leuk om naar boven te kijken hebben jullie kindjes dat ook?? Ga zo strijken voor mams en de was ophangen en daarna wat poetsen hoeft ze niets te doen als ze thuis komt. Hoop dat het vandaag lekker weer wordt, kan ik lekker in de tuin zitten haha
Adriana: zielig dat hij zo'n jeuk heeft. Oem: fijn een nieuwe HA, hoop dat hij je vandaag verder kan helpen. Max is pas net wakker . Normaal om 6.00 / 6.30 uur. En heeft 90 cc laten staan, niets voor hem. Lijkt toch actief is weer druk bezig met het oefenen om om te rollen. Maar het nadeel is hij heeft een andere manier gevonden om toch bij Bas te komen. Gewoon op z´n rug liggen en met de voeten afzetten en dan glijd hij achteruit. We hebben nu in de aanbieding een groot speelkleed gekocht (kan ook buiten). Is van de Prenatal. Erg groot dus handig met twee kids.
oei wat is er weer veel geschreven, niet bij te houden zeg! Oem: ben benieuwd hoe het bij de nieuwe huisarts was! Adriana: Wat een ellende voor je ventje zeg! hopen dat het gauw verbeterd! Inderdaad dat rommelende gevoel dat heb ik ook, fijn om te lezen dat ik niet de enige ben, ik dacht al dat ik een beetje mesjogge werd Dimmel: Fijn dat je zo bij je ouders kunt logeren! Lizz was vorige week zoveel aan het overgeven, de hele fles kwam er in stralen weer uit, echt sneu is dat. Ik heb zaterdag trouwens de Bumbo seat opgehaald, geweldig ding zeg! echt leuk. We gaan aankomend weekend lekker weg, dan neem ik 'm mooi mee, ideaal lijkt me zo. Ze vind het zelf helemaal leuk, echt big smile als we haar erin zetten! Lizz is echt ontzettend hard aan het groeien, ik zette haar v.d. week naast het zoontje van mijn nicht. Die is acht maanden en Lizz vijf maanden, ze was bijna net zo groot! Je kunt het in haar gezicht ook goed zien, het hele bolle gaat er aardig af zo. Nou, ik ga weer achter de naaimachine. Nadat ik 1 handdoek verpest heb, heb ik nu de goede manier gevonden om het mooi om te zomen. Als ik de eerste omslagdoek klaar heb dan zal ik foto's plaatsen, kan ik gelijk Lizz eens showen! Groet, Sandra
Hahaha, geweldig om van die buikborrelacties te lezen....ik dacht namelijk ook al dat ik een rare kronkel had @oem, goed zo dat je een andere huisarts hebt. Ben benieuwd wat die vandaag zegt! @marleen, leuk om weer eens van je te horen en fijn dat alles zo goed gaat met Jara. @Dimmel, Vince had het vorige week ook een keer spuugde heel veel en met heel veel kracht. Was echt een uurtje ziek en daarna niets meer aan de hand... @Sandra, succes met je omslagdoeken, ben wel nieuwsgierig. @sawi, wat een slaapkoppie die max. Is hij echt al zo bewegelijk! Sjee zeg, is wel vlot volgens mij! @dani, hoe is het nu met Jarno na de prikjes? Vince heeft vannacht gelukkig weer lekker geslapen! 19.30 voeding, gaan slapen (eindelijk vanaf 15 uur wakker geweest....), toen 7.30 voeding en gaan slapen tot 9.30. Werd om half 6 wel een keertje wakker (vrolijk brabbelen), maar met speentje toch weer doorgeslapen.... Ligt er nu ook weer in. Wordt vast weer een hazeslaapje. Begin van de middag ook al.... Ik had vanochtend een collega op visite, gezellig bijgekletst. Ga donderdagavond naar een vergadering en zal volgende week denk ik maar eens therapeutisch gaan beginnen. Net even boodschappen gedaan en een pyamaatje voor Vince gekocht. Vanavond weer fysio, bah 2 keer per week...niks aan. Verder geen nieuws...nou ja alsof dit nieuws was...pff Groetjes!
[attachment=0:1u29kpr3]tena2.jpg[/attachment:1u29kpr3]Vandaag wandelen met Adriana en Alexander: erg gezellig en die twee kleine babies vonden elkaar erg interessant! Super lief: