December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Goodmorning!

@ Dimmel: inderdaad moeilijk om een plek voor een meeting te vinden die voor iedereen makkelijk te bereiken is... Knap van Diego dat hij kan omrollen maar nu slaap je wel minder goed omdat hij het ook s'nachts doet ;)

@ Adriana: Ik heb heerlijk geslapen maar T. wilde wel weer 2x drinken... Nou ja, heb me er bij neergelegd en ze slaapt zoet gelijk weer verder dus trek het nu goed! Hoe was het bij de fysio? Ik las bij andere topic dat je Alex wel mocht laten staan maar dit niet moet stimuleren, zei hij ook waarom? Is dat slecht voor de knietjes ofzo? Goeie tip die hij gaf over het slapen met een verhoginkje aan een kant! Zielig die jeuk :(
    Goed idee, dat pannenkoekenhuis!

@ dagdromer: Hoe kwam je erachter dat Stan ook reflux heeft? Is dat onderzoek naar (slangetjes door zijn neus, toch? Om de zuurgraad ed te meten?) Waarom moesten zijn darmen worden geactiveerd? (ben niet nieuwsgierig) Sterkte in ieder geval en beterschap! T. rolt al sinds ze 3 maanden is! Maar als je haar dan in de box legt rolt ze gelijk op haar buik en spuugt dan ook vaak. Volgens het CB komt dat omdat ze dus zo bewegelijk is...? Wel knap van Stan dat hij zijn knietjes er zo onder zet!

@ oem: ja, ik dacht ook, ik moet het snel even rechtzetten voordat jullie echt denken dat ze zo heet! Haha! Gelukkig is deze huisarts veel fijner, goed dat je weg bent bij die andere!

@ Mama: leuk dat die bumboseat zo bevalt, ik twijfel of ik hem ook zal kopen omdat ik had gelezen (weet niet meer wie het schreef :oops:) dat als ze erg bewegelijk zijn ze er soort van uitrkruipen dus ik denk niet dat het iets is voor T. Misschien een keer in de winkel proberen hoe ze het vindt.

@ Dani: wat had je het nog lang volgehouden om er niet heen te lopen. Van dit soort verhalen lopen de rillingen echt over mijn rug. KDV is niets voor mij...:oops: Kan je nagaan, zij weten gewoon dat jij er bent, maar ik moet er niet aan denken hoe ze dan met sommige babies doen waar de moeder niet van in hun nek hijgt...Bah!

@ jessica: haha, vond ze het zo vies de eerste hapjes? Leuk dat je het gefilmt hebt! Welk artikel heb je gelezen, ben ik ook wel benieuwd naar dan! Succes met de sollicitatie!

@juffie en victoria: alles goed?

Ik heb eigenlijk zelf weinig te melden: T. slaapt alweer een uur nu dus ik ben een beetje aan het freubelen hier... Vanmiddag poffertjes eten met vriendin en mijn zus, =P~ Lekkert!! En ik ga denk ik naar het tuincentrum om daar zomerbollen te kopen en leuke bloemen/planten voor het balkon. Ik heb alles dood laten gaan :oops:, heb echt geen groene vingers!
    Fijne dag allemaal

2. Ik deed op het balkon altijd bacopa en hanggeraniums in de hangbakken. Die blijven bloeien tot de vrieskou erover heen gaat en bacopa wordt echt mooi groot met heel veel witte of paarse bloemetjes. Mits je ze op tijd water geeft uiteraard. En bakken met gaatjes zodat ze niet verzuipen als het keihard regent ;)

Uhhm ik kan mij even niet herinneren wat hij zei over dat niet stimuleren. Hij zei dat het meer een automatisme is en geen echt staan. Hij staat ook meer op zijn teentjes dan. Maar even kan heus geen kwaad hoor en T. doet het al zo knap. Maar ik zou haar wel goed ondersteunen en haar niet op haar volle gewicht zetten. Dat is niet goed voor haar heupjes denk ik.

Alexander ligt al bijna 2 uur te pitten.
    Hij kwam vannacht ook om 4 uur en daarna 8 uur. Ik had hem al om 6 uur in bed gelegd, hij had de hele dag amper geslapen.

Echt zo fijn voor je dat T. zo lekker slaapt overdag. Dan heb je iig je handen even lekker vrij.

3. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    @ Bellabella.... ik roep al heeeeel lang bij het CB dat Stan veel spuugt maar omdat hij zo vrolijk is werd ik nooit geloofd en ik zou een bezorgde moeder zijn en vast een mondje terug bedoelen omdat het altijd meer lijkt dan het is.
    Toen ik toevallig bij de ha was zag hij hem zelf spugen en mocht ik door naar de kinderarts.
    Stan heeft waarschijnlijk een combi van refluxklachten en luie darmen dus zijn eten zakt niet snel genoeg waarnaast ook het klepje niet goed sluit zodat hij erg veel spuugt.
    Zonder laxeermiddel heeft hij max. 1 poepluier in de week.
    Hij heeft gelukkig geen onderzoek met slangetjes en zo gehad. De kinderarts heeft hem grondig onderzocht en ook toen spuugde hij veel dus is de conclusie reflux eigenlijk maar vast getrokken. Als het met deze tips en voeding niet verbeterd krijgt hij alsnog zo'n onderzoek. Maar omdat het een zeer onprettig onderzoek is willen ze dat niet meteen doen. (tenminste niet in het ziekenhuis waar ik geweest ben)
    Knap dat T. al zo goed kan rollen. Ben echt benieuwd wanneer ons ventje het snapt.

4. Vervelend is dat altijd he. Je kent je eigen kindje het beste en tegewoordig heb je zoveel info op het internet, dat je zelf ook wel heel goed kunt beoordelen. Niet alles natuurlijk, maar dit soort dingen wel. En een ha weet ook niet alles hoor en het CB ook niet.
    Hoop voor jullie dat een onderzoek niet nodig is en dat de pepti beter aanslaat.

5. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Adriana...idd. Ik baal er wel van dat je gelijk het stempel krijgt door het CB van een overbezorgde moeder. Omdat Stan gewoon vrolijk is en goed blijft groeien zou er niets aan de hand kunnen zijn en wordt je gewoon niet geloofd.
    Ik moet de pepti trouwens wel indikken met jbpm maar dat gebruikte ik ook al bij de omneo.

6. De ha zei tegen mij " als het mijn kindje was geweest dan had ik mij niet zo druk gemaakt " Nou zeg :( lekker dan...
    Gelukkig zei de fysio dat ik groot gelijk had.

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    @dagdromer Huilde Stan dan helemaal niet?
    Anaïs groeit ook goed, maar toch is er sprake van reflux.
    Welke medicatie heb je gekregen? Losec?
    Bij mij ging het pas echt goed toen ik over ging op Nexium(zuurremmer).
    Ik ga nu juist weer gewone voeding proberen maar dan Nutrilon AR. En dan kijken of ze goed blijft groeien:)

Lastig is het hè!

8. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    @bella diego slaapt op zijn buik dus das niet zo vervelend met het draaien alleen de afgelopen nacht lag hij telkens op zijn rug te spelen met zun voetjes en dan hup weer op zun buik en daarna weer hetzelfde

9. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    @pinguin...Nee hij huilt er nooit door. Je ziet zijn gezicht wel heel vies wegtrekken en moppert ook wel even als het omhoog komt maar hij lacht net zo vrolijk weer verder nadat hij gespuugt heeft. Ik heb inderdaad nu Losec mups of zoiets. Ik heb wel het idee dat hij rustiger kan slapen en minder vaak wakker word. Ik ben pas echt aan de bel gaan trekken nadat hij tussen 14 april en 7 mei maar 130 gram was aangekomen. Hij weegt nu nog bijna 7 kg dus hij groeit over het algemeen genoeg. Zijn curve nam wel af en daarom heeft de ha me doorgestuurd. Ik liep eigenlijk alleen bij de ha voor zijn moeizame ontlasting en die heeft gelukkig het hele pakket een keer onder de loep genomen :D

Ik ben er vantussen. Zo even een bord bij vrienden in de tuin zetten. Ze hebben afgelopen nacht een zoon gekregen.

DOEI!

10. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    Dagdromer en pinq:
    ik kan me zoooo goed vinden in jullie verhalen
    ik heb volgende week maandag een afspraak bij de KA ivm mogelijke
    reflux...
    Rana groeit gewoon goed maar spuugt ontiegelijk veel en het is heeel zuur
    ik ben blij dat ik maandag eindelijk geholpen wordt
    want ik werd ook aangezien als OVERBEZORGDE moeder...zowel door het CB als HA
    dus ik heb echt me POOT STIJF moeten houden om EINDELIJK een doorverwijzing te krijgen.
    ik vind dat als je als moeder voelt dat het niet goed is, dat het in principe genoeg moet
    zijn voor een verwijzing...Of het nu terecht is of niet...
    beter een keer teveel als teweinig gaan...
    nu is rana al 4.5 maand en NU PAS gaan ze actie ondernemen...
    Stelletje )&^&%^%#^%#^%
    het medische circuit heb ik echt een vette X doorheen gezet...

(nou me woede weer afgereageerd :D)

Pannekoeken huis zag ik voorbij komen
    ERGGGGG leuk :D
    nu is Rana wat ouder en zou ik het makkelijker kunnen
    om met der weg te gaan ivm voeden etc.

11. sspielhagen

sspielhagen Actief lid

16 sep 2008
    162
    0
    0
    secretaresse
    Marknesse
    Ik heb even wat foto's van Lizz in mijn album gezet. Ik vond haar van de week helemaal dwars in d'r bed, en een lol dat ze had! ze kijkt altijd een beetje verschrikt in de camera.

12. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Eheu: T. slaapt nu ook alweer ruim 2.5 uur!! Mijn vriendinnetje en zus hebben hier kopjes thee gedaan en met me gewacht tot ze weer wakker werd maar ze blijft maar slapen! :confused:
    Zij zijn dus maar weer naar huis gegaan want het is nu wel heel dichtbij het avond eten alweer :cry: Eheu: ik heb speciaal bijna niets gegeten om mijn honger te sparen voor een miljoentriljoenduizend poffertjes :( HONGER NU!!!!

Nou ja, wel fijn dat ze nu zo goed overdag slaapt dus ik moet ook eigenlijk niet zeiken natuurlijk...

Leuke foto's Sandra! Lief hoe Lizz ligt..
    O! Volgens mij wordt ze nu wakker :rolleyes:

13. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Hey meiden,

al weer een paar dagen niets geplaatst maar wel meegelezen hoor!
    Zag een paar hele leuke foto's van Adriana en Bellabella! schattig zeg!

Verder gaat hier alles prima. Nathan is wel nog steeds verkouden :( Hoest af en toe nog verschrikkelijk.. wordt er zelf benauwd van :( Hoop dat dat snel beter gaat worden. verder doet hij het prima. slaapt lekker door en is vrolijk. Hij kan echt heerlijk kletsen. De laatste paar ochtenden doet hij dat ook als hij wakker wordt. Dan ligt hij eerst nog een kwartier te kletsen tegen zijn knuffel voor hij een beetje gaat protesteren :D

fijne avond!

xxx

14. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Niet normaal dat er eigenlijk maar half naar je geluisterd word. Ik ben ook erg kwaad geweest (en nog op de wijkverpleegkundige)!. De wijkverpleegkundige hoorde dat ik naar de kinderarts moest en die belde me maandag.......ze zei letterlijk: Ik denk vooralsnog dat er echt niets aan de hand is met Stan maar als je dat graag van een kinderarts wilt horen dan moet je daar morgen zeker naar toe gaan. Toen ik dat hoorde kon ik wel :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: Maar heb me in kunnen houden =D>

15. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hihi dacht ook al Tena lady :oops: :)

16. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey dames!

ZO moest heel wat terug lezen.

Vandaag weer.. Die ene doos had Jarno op z1n buik in de box gelegd en hij vind dat al helemaal niet leuk. Loopt ze zo weg.. hoorik hem toch huilen maar heel bedompt net of hij iets voor z`n mond had.. Dus ik kijken ligt hij met z`n gezichtje op de bodem en krijssen joh.. ik zeg uhhh is dit normaal???? Oh zegt ze niet gezien/ gehoord.. dus heb bij t ophalen gezegd dat ze beter op moeten letten en echt bij hem moeten blijven als ze hem op z`n buik leggen en anders gewoon niet! brr...

Maar verder doet Jarno het goed. Hij slaapt lekker en drinkt goed. Zaterdag gaan we beginnen met worteletjes.. hmm eens kijken of hij t lekker vindt!

Hij had net wel 38.0 zou dit nog van de prikjes komen?
    Ik ga toch eens bellen morgen of ik niet eerder bij de KA terecht kan dan 28 mei.. de dokter zei deze week.. :(

----------------

@ mama05 Ik heb Jarno niet zelf gepakt want ik was ook aan het verschonen we hebben gezamelijke badkamer met die groep vandaar dat ik het hoorde.. Volgende keer doe ik het wel! Heb het weleens gedaan maar toen kreeg ik commentaar :( en ik wil ook geen ruzie met collega`s.

@ Bella lekker poffertjes gegeten? haha

@ Adriana vaak is het moederinstinct toch wel goed he dom van die HA..

@ Dagdromer Jarno is zaterdag 5 maand en hij rolt ook nog niet hoor. Hij probeert het soms wel..

@ Staan.. Jarno doet ook al staan vanaf dat hij 3 maanden is! na t drinken staat hij altijd even op mijn benen...

@ Dimmel idd is het moeilijk om af te spreken omdat we door het hele land wonen.. is dus haast niet te doen.. wel jammer!

@ degene die ik vergeten ben sorry nmaar ik kan niet zo ver terug lezen en ook niet alles onthouden..

Vandaag komt een vriendin die net voor mij bevallen is met een nieuwtje!.. Ze is zwanger!! Niet helemaal gepland maar oh zo welkom. 3 dec is ze uitgerekend! dan is haar dochter 1jr en 1 maand.. ze is wel blij maar toen ze de test deed en hij positief was stond ze wel ff te stampen hoor.. kan me ook wel voorstellen.. maar wel heel leuk!

Nou fijne avond! Liefss

17. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Yorick en Peetje (8 okt, 1874gram) ; 6300 gram, 63 cm, maatje 62/68 (02 mei 09)
    Michaël en Pebbles23 (15 nov, 2920 gram); 4900 gram, 57 cm, maatje 62 (15 jan 09)
    Tunc en Mamatje (16 nov, 2560 gram);7095 gr en 66 cm
    Larkin en Smallgirl77 (19 nov, 3745 gram); 5455 gram, 57 cm, maatje 62/68 (12 jan 09)
    Famke en Monique4 (26 nov, 3105 gram); 5315 gram, 60,5 cm, maatje 56 (19 febr 09)
    Tristan en Miepje21 (26 nov, 3550 gram); 4100 gram, 53 cm, maatje 56 (23 dec.)
    Max en Sawi (28 nov, 2660 gram);
    Jara en Marleen4683 (30 nov, 2800 gram); 4480 gram, 54 cm, maatje 56 (21 jan 09)
    Diego en Dimmel (2 dec, 4070 gram); 7350 gram, 65 cm, maatje 68 (31 mrt 09)
    Revi en Ranjeewha18 (4 dec, 3140 gram); 5230 gram, 57 cm, maatje 62 (3 feb 09)
    Jamie en Vis1978 (5 dec, 4410 gram); 7745 gram, 66,5 cm, maatje 68 (22 april 09)
    kyana en Mama05 (6 dec, 3510 gram); 6050 gram, 61,5 cm, maatje 62 (17 april 09)
    Kian en Marije (8 dec, 3525 gram); 7680 gram, 68 cm, maatje 68/74 (27 Apr 09)
    Anaïs Juliette en pinguin72 (9 dec, 5120 gram); 8150 gram, 66,5 cm, maatje 68 (1 mei 09)
    Lilly Barissa en acissej (10 dec, 4300 gram); 6220 gram, 60.5 cm, maat 62 (17 mrt 09)
    Stan en Dagdromer (10 dec, 3905 gram); 6600 gram, 63 cm, maatje 62/68(14 apr 09)
    Ruwayda en Parel1988 (13 dec, 2915 gram); 5200 gram, 57 cm, maatje 62 (19 feb 09)
    Jarno en Dani84 (12 dec, 3510 gram); 8035gram, 67cm, maatje 68/74 (11 mei`09)
    Djayden en Leonie1986 (14 dec, 3330 gram); 6230gram, 62 cm, maatje ? (? ? '09)
    Alexander en AdrianaM (15 dec, 3320 gram); 6350 gram, 66 cm, maatje 62/68 (15 apr 09)
    Noah en Chanty (17dec 3880 gram); 5925 gram 63cm, maat 62. (12 mrt 09)
    Nena en Lola (18 dec, 4060 gram); 4820 gram, 57 cm, maatje 56/62 (22 jan 09)
    Ph. en Kiki80 (19 dec, 2900 gram); 3600 gram, 52 cm, maatje 56 (12 jan 09)
    Jordan en bianc (20 dec, 3060 gram); 46060 gram, 61 cm, maatje 62 (17 feb 09)
    Vince en Joss81 (21 dec, 4240 gram); 7815 gram, 67 cm, maatje 68 (20 apr 09)
    Joe en Aussie (23 dec, 4110 gram); 7120 gram, 65 cm, maatje 68 (06 mei 09)
    Sylvio en Tinker (25 dec, 3820 gram); 3920 gram, 52 cm, maatje 50/56 (22 jan 09)
    Luca en Nataly (26 Dec, 3325 gram); 5870 gram, 62 cm, maatje 62 (1 Apr 09)
    Rana. en OemMujahid (27 dec, 3690 gram); 6425gram, 61 cm, maatje 62 (30 mrt 09)
    Jill en Mootjen (28 dec, ? gram); 3230 gram, 50 cm, maatje 50 (5 jan 09)
    Nathan David en Juffie (5 jan, 3020 gram); 5815 gram, 63 cm, maatje 56/ 62(29 april '09)
    Isis en Victoria (6 jan, 3905 gram); 6500 gram, 63 cm, maatje 56 (15 apr 09)
    T. en Bellabella (7 jan, .... gram); 4300 gram, .. cm, maatje 50/56 (2 feb 09)
    Hayley en kimkivits (? dec, 3970 gram); 4400 gram, ? cm, maat 50/56 (9 jan 09)

16 meisjes & 18 jongens

agenda

Mei

26: Diego en Dimmel CB
    28: Alexander en Adriana CB
    28: Jarno en Danielle KA

Juni

02: Nathan en Juffie CB (3e prikjes)
    05: Anaïs en Pinguin CB(2e prikjes)
    15: Kian en Marije CB
    27: Joe en Aussie CB
    30: Jarno en Danielle CB

Juli

Augustus:
    10: Jarno en Danielle CB

18. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Hé dames,

Daar ben ik weer :D ! Ben druk geweest met werken, vandaar dat ik er even wat minder was. Morgen nog één dagje en dan heb ik weer lekker weekend. Het gaat allemaal goed bij ons. Nils heeft weer iets nieuws gevonden om de avonden te rekken. Hij gaat nu steeds het licht op zijn kamer aandoen, waardoor hij dan niet snel n slaap valt. Echt de peuterpuberteit. Eerst klom hij steeds zijn bed uit, toen trok hij steeds zijn slaapzak uit, laatst deed hij steeds zijn deur open en nu dus het grote licht aan. Nog tips hiertegen Pinquin? Sawi? Jullie hebben deze fase volgens mij al doorlopen.
    Met Isis gaat het allemaal goed. Ze begint nu steeds vaker te schaterlachen, vooral Nils kan haar goed aan het lachen krijgen.

Adriana: wat sneu dat Alexander zo'n last blijft houden van jeuk door zijn eczeem. En een foto van zijn schedelnaden? En wat als het niet helemaal goed is, wat zou dat dan betekenen?

Joss: fijn dat het allemaal goed is met je knie. En heb je zin om weer te gaan beginnen met werken?

Oem: fijn dat je een nieuwe huisarts hebt!

Marleen: gelukkig dat Jara geen last heeft van haar spreidbroek. Hoelang moet ze hem nog dragen?

Sspielhagen: ben wel nieuwsgierig geworden naar jouw site. Je verkoopt toch zelfgemaakte spullen? Kan je hetadres hier niet even neerzetten? Ga zo je foto's bekijken, maar moet eerst ontdekken hoe ik in je album kom. Ik moet toch echt nog steeds wennen aan de nieuwe site.

Bellabella en Adriana: wat een leuke foto's! Knap stelletje zo samen ;) .

Jessica: Leuk het eerste hapje. Hoe is je sollicitatie gegaan? En hier ook nog steeds vermoeidheid. Ik ben wel al een heel stuk fitter, maar merk dat één slechte nacht er echt erg in hakt en heb dan gelijk het gevoel terug bij af te zijn.

Dani: wat vervelend dat je dat ziet gebeuren. Binnenkort start Isis ook op het KDV. Heb er opeens niet meer zo'n zin in.... Hoe gaat het nu met zijn beentje? Niet meer blauw?

Dimmel: applaus voor Diego! Hij heeft echt een sprongetje gemaakt en daarom zal hij wel een slechte nacht hebben gehad.

Dagdromer: hopelijk gaan de tips voor Stan helpen. Isis draait ook nog niet, wel drie kwart, maar het laatste stukje wil nog niet.

Bellabella: lekker dat T. nu zo goed slaapt overdag. Kan ook zijn dat ze nu weer meer gaat groeien, doordat ze tussen al dat drukke bewegen meer rust pakt.

Juffie: fijn dat het zo goed gaat met Nathan!

Zo, dat was het, een hele lap tekst. Fijne avond ladies!

19. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Wat een lief popje is Lizz. Vind haar naam ook erg leuk. Ik onthoud hem, misschien voor een volgende ;).

Las bij iemand van een vriendin die weer zwanger is. Wie van ons zou de volgend zijn? Er had toch iemand al plannen? Was dat parel?

20. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    wil even iedereen een fijne dag wensen voor ik ga werken!

xxx

Deel Deze Pagina