heejj meiden.. sorry ik reageer nu ff niet op iedreen.. @ peetje .. nee geen kloofjes en aambeien de hs heeft net gekeken. ben nu doorverwezen na de KA.. moet zo langs de eerste hulp en word dan gelijk door een KA gezien!.. laat jullie meer weten as ik terug ben. liefs xx
hey meiden, Dani: pff lastig hoor Sterkte in iedergeval meid! marije: sterkte met kian! all: lees wel lekker mee maar uitgebreid reageren komt wel weer.. Nathan doet het tot nu toe vandaag echt prima.. Ligt nu in de box te huilen maar verder vandaag echt super.. Kijk het nog even aan en dan maar even lekker bij mama knuffelen xxx
Hallo, ben ik weer even. Had mijn moeder en mijn zusje en een vriendin van mijn moeder op bezoek. Was erg gezellig. Alexander ligt zo aldoor zo te pitten overdag. Net gevoed en nu slaapt hij alweer meteen. Hij is gewoon niet wakker, alleen voor het eten. En tegen de avond is ie niet in slaap te krijgen. Hoe weet je nou wanneer een borst leeg is. Als hij na 15 a 20 min. klaar is en los laat en ik knijp erin, dan komen er evengoed vaak nog straaltjes melk uit. Maar ik geef daarna evengoed maar de andere (voordat hij weer in slaap valt) Ik heb hem net gemeten en hij is al 6 cm gegroeid. De kraamerzorgster had hem gemeten en kwam op 50 cm. en ik heb hem net op het meetlint gelegd en is ie gewoon 6 cm meer. Klopt dat wel? @Dani, meid wat naar zeg, ik weet wat je doormaakt. Maar nu met de beeb, pffff, vervelend. Wat die meneer zegt daar zit wel wat in. Als er 5 uur tussenzit kan het volgens mij ook geen kwaad hoor. Google anders eventjes. Beterschap!
Dani: volgens mij kan het ook geen kwaad als er vijf uur tussen de voeding zit. Adriana: zes centimeter is wel heel veel. Maar het zou volgens mij best kunnen, het gaan die eerste weken zo hard. Marijee: hopelijk kan de KA jullie helpen.
Hey allemaal, Nou de WVK heeft gebelt en die zegt dat ik z'n voeding mag ophogen tot 100 tot 110cc. En dat moet ik eigenlijk eerst een week proberen en als het dan nog niet werkt mag ik met friso extra gaan beginnen. Maar ik als een tikkeltje eigenwijs en het beter te weten(denk ik en mijn gevoel) ben ik gewoon begonnen met een schepje extra bij de comfort te doen. Ik ga nu 100cc geven met 1x extra en 2x comfort. Peetje ik las dat jij dat ook nu doet.... Ik hoop dat het gaat werkenen dat ik een klein beetje snel resultaat zal gaan zien want dat huilen is ook niks. Voor hem niet maar ook niet voor mij..... En misschien dat ie dan ook eens gezellig rond kijkt en een beetje de wereld gaat ontdekken en makkelijker te slapen. Trouwens harstikke bedankt voor het meeleven...... Heel veel liefs milou
heejj lieverds.. @Dani.. ow meis dat zal indd niet makkelijk zijn! ik hoop dat je snel weer pijn vrij bent en je weer lekker kan gaan slapen. @adriana. ik ken het met overdag slapen savonds niet willen.. Kian heeft hetzelfde ma na ze laatste voeding slaapt hij gelukkig wel heerlijk tot de volgende ochtend. ----------------- nou na 3 uur wachten kwam eindelijk de kinderarts.. het was onzettend druk met allemaal kleine kinderen op de eerste hulp. zij denkt ook dat het koemelkallergie is. ik heb nu speciale voeding gekregen en ze beld maandag middag om te vragen hoe het gaat. hij blijft voorlopig onder controle van de kinderarts. ze wouden hem eerst daar houden,, maar omdat ik heb beloofd gelijk te bellen wanneer het slechter zou gaan mocht ik hem gelukkig toch meenemen na huis. daar was ik wel erg blij om. maar wat stinkt die voeding zeg.. BAH! 1 heel klein voordeeltje.. deze voeding word vergoed door de verzekering omdat die is voorgeschreven door een arts. dus bespaard me 50 euro in de maand. dat is toch best fijn indien ik elke maand echt heel goed moet opletten wat ik uitgeeft omdat ik alles alleen moet betalen. weer 50 extra om te kunnen sparen. Kian is nu echt als een blok in slaap gevallen. hij is echt uitgeput van het bezoekje aan het ziekenhuis. hopelijk wil hij straks om 12 uur nog wakker worden voor ze laatste voeding. anders doet een nat washandje ook nog wonderen. anders ben ik bang dat het hele ritme weer word ontregeld omdat hij anders vannacht weer zou komen. majah ik wacht wel af.. alvast slaap lekker meiden! Liefs xx
@marije: wat vervelend meid! maar nu weet je hopelijk snel of het inderdaad koemelkallergie is en dan zal hij snel opknappen van de voeding! Fijn dat je hem toch mee naar huis mocht nemen, is anders ook niks he in zo'n ziekenhuis! Djayden zijn sprongetje is gemaakt geloof ik, want vandaag was hij gelukkig weer helemaal zijn vrolijke zelf! kan mama ook weer wat slaap inhalen! Heb vandaag maar de voicemail van het CB ingesproken, want ik heb ze weer niet te pakken kunnen krijgen grrr! hij is bijna 5 weken en hij heeft nog geen gehoortest gehad en nog geen gewone controle! om gek van te worden! Nou iedereen weltrusten voor straks, ik hoop dat alle ukkies lekker gaan doorslapen binnenkort! xxx
Hey meiden, Na wat vermoeiende dagen heb ik nu even tijd om wat achter te laten. Larkin doet het goed, al breken die nachten me nu wel op. Dacht even dat ze ging doorslapen, maar dat was maar van korte duur. Ze komt 's nachts nog tussen half 4 en half 5. Ik heb haar net haar laatste voeding om half 11 gegeven. Dit keer een fles kv. Een fles voor extra hongerige babies. Eens kijken of dat helpt. Mijn eigen melk heb ik maar weer afgekolfd en ingevroren. Alvast een voorraadje voor straks als ik ga werken. Maar ik lees dat ik niet de enige ben, maar dat er ook wondertjes al de nacht doorslapen. Ach mijn (en de andere) tijd komt wel. Wat raar trouwens Leonie dat je kind nog geen controle etc heeft gehad. Zal wel een "administratieve" fout zijn (een vaak gebruikt excuus). Ik moet in de middag Jessica.... dan treffen we mekaar helaas niet. Miss dan toch een keer in het winkelcentrum.... Maar als ik er loop zie ik zoooooveel moeders met kidnerwagens... hahaha Onze woonplaats wordt niet voor niets pampercity genoemd he. Nou meiden ik ga mijn mandje opzoeken. Even genieten dat Larkin al slaapt. Morgen weer lekker paardrijden, al voorspelt het weer neit veel goeds. Ach regenjas aan en lekker naar buiten het bos in. Slaap lekker allemaal en tot snel.
hey dames Bedankt! Ik heb gister toch nog ff de dokter gebeld en zij zei dat ik de minimale dosis wel kon nemen. Heb dus heerlijk geslapen! 2 x 4 uurtjes tussen door even gevoed. Zul je net zien komt ie vanacht eerder haha Maar als het goed is zegt e krijgt hij er weinig van mee! @ Adriana wow 6 cm! Doe je tussendoor ook luier verschonen?> Worden ze ook wel wakker van. Ik doe eerst de ene borst luier verschonen dan de andere, werkt aardig goed! @ Tinker. Hopen dat het werkt! Succes Liefs
Heej dani, ik zie dat je het al gewoon genomen hebt! Goed zo... Ik had laatst een dreigende borstontsteking en volgens de h.a.post mocht ik ook gewoon ibuprofen nemen. Ik heb er toen maar 1 van 200 mg gehad. Schijnt een hele kleine hoeveelheid in de moedermelk terecht te komen. Maar dat is minimaal, en als er 5 uur tussen zit is het niet aan de orde. Geen zorgen dus! Vince heeft vannacht enorm doorgeslapen! Laatste voeding om half 11 en toen pas weer om 5 uur! Lekker verder geslapen. Daarna om 8 uur en nu slaapt ie nog! Heeeeerlijk, ben helemaal bijgetankt... Sorry mama's die dat niet zijn! Evengoed, fijn weekend!
ok ik heb mijn eerste PB'tje binnen, mensen laat me AUB weten of jullie intresse hebben in een meeting. ik zou het jammer vinden als het weer flopt zoals de vorige keer. laat me weten in een bericht of je intresse hebt en of je in amsterdam of utrecht wilt. ook heb ik 3 zondagen in maart uit gekozen dat zijn 15, 22 of 29 maart dus laat ook ff weten welke dag je kan. ik hoop dat er animo voor is. Michaël gaat nog steeds heel erg goed, hij heeft een dag erge last gehad van de prikjes. en hij heeft flink last van zijn tandjes maar al met al houd hij zich goed groot. hij is alweer 9 weken, wat gaat de tijd toch weer snel zeg. MIchaël is druk bezig met naar dingen te grijpen en lukt het ni (logische lol) en dan kan hij goed boos worden het is een pittig ventje.
@pebbles: ik heb je een pb gestuurd! Ik ga zeker weten mee! MEIDEN, STUUR PEBBLES SNEL EEN PB EN KOM OOK GEZELLIG NAAR ONZE MEETING!
Hallo dames, Dani...fijn dat je weer een beetje bent opgeknapt en dat je toch een lekker hebt bij kunnen tanken. Hier gaat alles weer een beetje goed. Moet natuurlijk niet te hard schreeuwen maar het lijkt toch te wezen dat ie gewoon te weinig voeding binnen heeft gekregen. Ik heb ook niet het gevoel dat ie veel is aan gekomen...... Wat kunnen je dan als een gek zitten zoeken naar een oplossing. Ik kan nu ook beter zien of ie nou krampen heeft of niet. Hij ligt nu al bijna een uur heerlijk in zijn beb te slapen en niet te huilen......even kijken voor hoe lang......hihihihi Joss...heerlijk als je even kunt bij slapen. misschien dat je dit wel elke nacht hebt ....... Marijee... Mooi dat je nu eindelijk naar de KA bent geweetst en dat de voeding de oplossing is. En mooi dat je Kian gewoon lekker nou huis mocht nemen. Hou hem maar goed in de gaten... Vel liefs milou
heej meiden! @ dani.. fijn dat je nu wat beter hebt kunnen slapen!.. @smalllgirl.. hoe heeft larkin het afgelope nacht gedaan op de flesvoeding? @pebbels.. heb je ook een pb gestuurd. lijkt me leuk jullie een keer te zien in het echt. @milou.. fijn dat het wat beter gaat met syvlio.. hopelijk blijft het zo en kan jij ook wat meer rusten! en ik hou kian zeker goed in de gate haha ------------ vanochtend was het weer even mis met kian want hij weigerde deze voeding te drinken. hij vind het te vies haha. hoezo eigenwijs. dus de kinderats weer gebeld omdat hij zijn normale voeding wel goed dronk ma dat is natuurlijk niet de bedoeling. dus nu moet ik zijn gewone voeding mixen met de nieuwe voor koemelk allergie en de gewone langzaam afbouwen zodat hij kan wennen aan de smaak. hopelijk gaat dat goed! liefs xx
@marije: wat irri dat hij die voeding niet lust! haha je snapt ook niet dat ze dat zo smerig maken he? Leuk dat je ook wilt komen!
Marijee: fijn dat je nu weet wat het is en aparte voeding hebt gekregen. hopelijk went hij er snel aan. Tinker: Super dat het beter gaat met sylvio. Heerlijk als ze even lekker een uurtje liggen te slapen. Pebbles: wat leuk dat Michael al zo de wereld aan het ontdekken is. Hier liggen nu beide kids weer lekker te slapen. Maar wat een drukte zo met twee kleintjes. Zodra ik mijn handen even vrij heb, kan ik weer gaan poetsen. Gelukkig gaan de nachten goed. Isis komt wel twee keer voor een voeding, maar gaat daarna weer heerlijk slapen. Fijne dag allemaal.
hallo allemaal Heb niet alle pagina`s terug gelezen doe ik wanneer ik wat meer tijd heb! Wou wel vertellen dat we er weer zijn en dat Kyana nu lekker in haar bedje ligt te slapen! We mochten vandaag lekker na huis toe! Zal mijn verhaal hier bij begin vertellen Ik ben zondag met haar na de Huisartsenpost geweest omdat ze spuugde, diarree en koorts had, die besloot om ook even de kinderarts te laten kijken en die dacht gelijk aan buikvirus en daarom moest ze worden opgenomen! Ik mocht gelukkig ook blijven en dat was wel makkelijk als je bv geeft! Maar toch was ik helemaal verdrietig omdat ons meisje daar moest blijven Maandag ging het nog slechter met haar want de koorts liep op en ze werd ook nog een goed verkouden! Woensdag was ik jarig en zou ik even na huis gaan omdat ik ook jarig was zodat ik even tijd had met onze andere dochter! Het ging ook weer iets beter de koorts was gezakt, ik moest alle voedingen afkolven en werd dan geven via de sonde! Maar met gevolg dat de voeiding helemaal achteruit ging voor dat we in het ziekenhuis kwamen hoefde ik maar 6 minuten te kolven voor 100 cc en ik moest in het ziekenhuis kolven en was wel 15 minuten bezig voor 60 cc! Werd er helemaal onzeker van.. met de vraag krijgt ze nog wel genoeg, en groeit ze nog wel goed? Vanaf woensdag mocht ik haar ook weer zelf proberen te voeden maar eerst wegen voor die tijd en na die tijd en had ze niet genoeg gehad ze moest 85 cc om de 3 uur dan de rest via de sonde! Nou en daar begon het gemartel want je wil zo graag dat ze goed drinkt haar helaas ze was nog te zwak om mijn borst leeg te drinken waardoor het weer via de sonde moest! Donderdag zat ik er helemaal door heen en heb volgens mij bijna de hele dag gehuild ik zag het niet meer zitten met de bv en had avonds zo iets van weet je geef haar gewoon fv en kijken of dat wel gaat en ik stop er mee! Ik was zo verdrietig! Er was gelukkig een leuke verpleegkundige die rustig bij ons kwam zitten en ze snapte mijn reactie zeker en vroeg probeer vannacht nog bv en dan kun je er nog eens rustig over nadenken want als je straks thuis bent dan loopt het wel weer! Nou ik geloofde haar eerst niet maar vond het ook moelijk om te stoppen (ja dubbel he) maar zat gewoon diep in de put! Ik heb wel door gezet en sinds gisteren drinkt ze ook redelijk ze drinkt nog geen 85 cc om de 3 uur maar ongeveer 70-75 en omdat ze verder goed groeid mocht ze mee na huis! Het is een lang verhaal geworden en zal als ik alles gelezen heb ook op anderen reageren nu eerst even lekker thuis rommelen! Liefs Madelinde
@ Madelinde Jeetje wat een verhaal. Kan me voorstellen dat je er even doorheen zat. Ik kan me voorstellen dat je niet meer de borst wilde geven maar gelukkig heb je doorgezet met behulp van die zuster. Het is wel zo dat als je zelf gestressd bent dat er weinig uitkomt. Je moet helaas zo ontspannen anders blijft het gewoon zitten waar het zit. Ik ben het soms echt zat het kolven. Er is geen touw aan vast te knopen de ene keer komt er heel veel uit beide en de andere keer moet ik het er echt uitrekken. Ook zit ik zo lang te kolven, maar ja wil wel het beste voor mijn meisje dus ga ik door al voel ik me soms echt een melkfabriek. Ik doe beide borsten ongeveer 20 min en li komt na 20 min 110 a 130 cc en re ben ik binnen 15 min 150 cc meestal. Nou drinkt Lilly maar 110 dus heb ik steeds gelukkig meer dan genoeg. @ Marije Ik weet niet hoeveel ze moet krijgen maar ik heb het wel eens geprobeerd met 6x 125 cc maar dan laat ze 20 cc staan. Ze wil niet meer als 100 a 110. En aangezien ze steeds aankomt denk ik dat het zo wel genoeg is voor haar. Ze geeft ook vaak nog wat terug. Wat fijn dat je nu weet wat het kan zijn. Ik hoop dat Kian snel de andere voeding accepteerd anders zit je nog. Mocht je geen hypoallergeen gebruiken? @ Sharon Jammer dat we elkaar niet zien had wel grappig geweest. Ik zie ook zoveel wagens lopen bij ons, dacht dat het wel een beetje geminderd was maar we gaan maar door hier met kinderen baren. @ Meiden voor die naar de meeting gaan. Ik wil wel maar zit met mijn werk dan. Ik ga ook 1 weekend in de maand werken maar weet mijn rooster nog niet dus weet niet of ik dan moet werken maar ik ga wel op de reservelijst want lijkt me wel leuk om jullie live te zien. Gaan jullie naar de 9 maandenbeurs. Ik ga met 2 vriendinnen de ene is zwanger van de 2de(dan 3,5 maand) en de andere heeft een dochtertje die 5 weken ouder is.
Jeetje Mama, wat balen. Gelukkig gaat het nu wat beter. Ik snap ook wat je bedoelt met betrekking tot je voeding. Maar miss komt het door de spanning die je meemaakt dat je bv wat terugloopt? Het is natuurlijk niet niks als je wondertje in het ziekenhujis ligt en je de hele tijd heen en weer moet rijden. Kost een boel spanning! Ik had het ook. Had ook teveel spanning en weg was de bv. Nu het wat beter gaat (nou ja ehhhh iets dan) gaat mijn bv ook beter. Ik heb ook wel interesse in een meeting, ik zal even een pb-tje sturen! Net terug van mijn paard. dacht heerlijk te kunnen gaan rijden. Nee hoor, krijg ik te horen van mijn bijrijdster dat mijn paard kreupel is...zucht. Hij liep inderdaad niet helemaal zuiver, dus ben ik maar naar buiten gegaan. Vee gestapt. Gaat ie op een gegeven moment in de staak op een druk kruispunt. Nou ik kon hem wel wat aan doen. Ben ik maar afgestapt, voor onze eigen veiligheid. Maar ja, ik kom er daarna niet meer op Hij is ook zo groot hahaha. Dus de rest terug naar huis ernaast gelopen. De boef. Larkin heeft vannacht helaas niet lang op de fles KV doorgeslapen (met de voeidng voor hongerige babies). Ze heeft hem om half 11 gehad en kwam om 3 uur. Dat redt ze ook op mijn bv, nou ja. Ga het vanavond weer proberen. Toen ze om 3 uur wakker werd heb ik haar maar bv gegeven. Werd ze om half 6 weer wakker en daarna om half 9 weer. Denk dat ze even de weg kwijt is. Dus we gaan vanavondnog een poging wagen. Nu even lekker douchen met haar en daarna eten bij mijn schoonouders. Heb eigenlijk niet zoveel zin. Heb het even gehad met dat gedoe met mijn paard, dat vreet ook energie. Bah. Liefs
Jessica, wat een boel bv heb jij uit je borsten! Ben jaloers. Ik had vanmorgen links 120 en rechts 70. Maar dan moet er wel 6 uur tussen de voedingen zitten, anders heb ik meestal bij elkaar geteld 100 cc. Wat voor wandelwagen heb je? Kleur.... Heb ik een herkenningspunt