Hallo! @dani: ik heb met Vince met omrollen net zo geoefend als jij. Hij ging ineens echt vanzelf omdraaien, kost moeite (kracht) en ik denk dat Jarno dat ook zo ineens zal doen hoor. Net of ze extra spiertjes moeten kweken voor ze het kunnen. Vince draait ook nog totaal niet terug hoor. Hij blijft idd spartelen met zn beentjes maar er gebeurd niets hahaha. Wat een leuke verassing voor je ouders zeg! Ik heb trouwens met Vince precies hetzelfde als jij met Jarno. Gisterenavond wilde hij ook helemaal niet slapen, normaal om 20 uur knock out en nu sliep ie pas om 22.30! Alleen maar brabbelen in zn bed. Ik dacht, hij slaapt wel uit maar nee hoor, meneer wilde om 6 uur aan de borst. Nou dat is echt lang geleden. Doe al weken van 20 tot 8.....zucht. Ik heb ook geen tips voor je. Vince valt ook met speen in slaap. Vince was er dus vroeg bij vanochtend. Om 6 uur drinken en om 8.15 klaar wakker. Om 9.45 aan de borst en hij viel in slaap. Leg ik hem in bed, is ie weer klaarwakker Nou nu heb ik hem maar weer uit bed gehaald en hij ligt lekker op de grond te spelen. Ik snap er niets meer van, hij is helemaal uit zn ritme....Maar gelukkig wel vrolijk. Ga vanmiddag even naar Prenatal met mn zwangere zus, joepie . Nu maar even mn mannetje vertroetelen. Liefs!
Hey @ Joss.. oeiii prenatal! Ik ook maar dan voor Jarno wat slabbers halen enz! Vind het gewoon leuk om daar te lopen hihi Hmm Dus Vince doet het zelfde.. lijken allebei wel een beetje uit hun ritme te zijn.. dus het hoort er gewoon een beetje bij! @ Bengeltje.. Ik krijg ook niet meer tussen de voedingen en als ik hem savonds in bed leg dan wil hij die laatste voeding nog gewoon hebben! haha ze zeggewn Bv is zo licht verteerbaar en je kunt niet teveel geven ze nemen wat ze nodig hebben.. Snap het wel hoor dat je me niet aan valt idd die CB`s verschillen heel erg van elkaar. Jarno vind de groente op zich wel lekker maar de 1e x zo last niet normaal... gister ging het beter dus probeer vandaag nog een keer blijft het goed gaan dan blijf ik geven en anders ga ik ook stoppen en probeer ik t later weer.. Dus jij bent met Julian toch op t fruit overgaan dat hij zo`n last had na de groente? Welk soort? Hier zei ze peer.. mocht kiezen wortel of peer.. @ Adriana.. oeiii gatsie is dat he! Bij mij zette het niet door dus denk niet dat ik een volledige menstruatie heb gehad.. maar goed.. Wat raar van je bekkenbodem! Gezellig zoveel visite! En wat een leuk cadeau! Wij willen Jarno`s geboortekaartje ook inlijsten.. moet nog steeds een passend lijstje vinden! Liefss
ik gaf hem aan groente worteltjes of brocoli met spinazie gewoon vanaf de 4 maanden qua fruit krijg hij potje peer of potje banaan met appel hij vind beide erg lekker ook krijg hij een danoontje van 4 maanden ik doen het zo 9 uur fles kwart over 12 danoontje kwart voor 2 fles kwart over 4 fruit half 7 fles dan om half 11 fles de fruit wil ik tegen de tijd vervangen om die tijd voor groente maar nu wilt ie het nog niet . qua fruit gewoon geven wat vanaf 4 maanden mag en ook van groente je heb wortels broccoli met spinazie en aardappels je heb gemengde groente je heb sperciboontjes en nog iets
@ Bengeltje dat is op zich wel een lekker ritme.. Soms heb ik wel eens gedacht zal ik op fles overgaan dan ben je minder gebonden maar geniet nog zo van de BV dat ik gewoon kijk hoelang t goed gaat! Ik mocht kiezen tussen peer en worteltjes omdat we doorverwezen zijn naar de KA Jarno heeft misschien astma dus ik moet wachten met meer geven tot we daar zijn geweest met hem.. Appel ben ik zelf allergisch voor dus vandaar dat ik begonnen ben met groente ipv fruit. Haha grappig dat hij groente niet wil! Nou als hij maar lekker fruit eet toch?! Danoontje vinden ze vaak ook lekker he.. Ga je als hij 6 maand is weer proberen met groente of al eerder een hapje.. ze zeggen dat je het soms wel 10x moet aanbieden he voor ze iets lusten.. pff.. wel veel haha 10 dagen t zelfde eten.. ach ze eten niet veel tis meer proeven dus dat scheelt`! Groetjesss
hello, Ik ga denk ik vandaag ook beginnen met groentehapje! Ik denk courgette... Ik hoop dat ze daardoor wat van haar honger af komt omdat ze nog steeds zo vaak komt. Ik vraag het zo voor de zekerheid ook nog even aan de huisarts (moet er toch heen). Ik hoop alleen niet dat ze last van krijgt... Nou goed, ik ga snel even douchen! later!
julian vind dus de worteltjes wel lekker maar hij heb dus echt een goed ritme en dat is voor onszelf ook erg prettig ja bv is zo gebonden ik kon hem niet genoeg geven vandaar de fles overgegaan maar als je er zelf zo van geniet moet je gewoon wachten. ja als jij dus door die rede alleen mag kiezen tussen wortels en peer moet je dat gewoon doen hier vind meneer peer ook erg lekker ik denk dat ik eind deze week gewoon weer probeer ik probeer het om de 2 weken gewoon een keer julian eet 1 hele danoontje op en 1 hele potje fruit eet die op van de worteltjes had hij toen bijna het hele potje elke keer leeg gegeten tot hij niets meer van groente moest weten hahaha
@ Bella huh, jij wou toch tot 6 maanden wachten?? Ik heb ook nog courgette in huis, misschien maak ik vanmiddag ook nog wel zo een hapje @ Dani, 10x hetzelfde. Nou ik geef net wat ik in huis heb. Meestal wel appel, maar vaak gemengd met of peer of mango of banaan of sinaasappel. Volgens mij vindt hij het allemaal wel lekker, maar hij eet niet meer als 10 hapjes of zo. Maar dat is meer dan genoeg vind ik. Het is voor erbij gewoon. Worteltjes met sinaasappel is ook erg lekker hoor
@ Adriana haha zelf ook lekker mee snoepen?! Als kinderen het niet lekker vinden moet je soms wel tot 10x aanbieden voor ze t lekker vinden. Fruit gaat er volgens mij altijd wel in.. Worteltjes met sinaasappel?? hoe kom je erop.. haha @ Bella Als je denkt dat T er aan toe is lekker beginnen hoor en wel foto`s maken!! hihi Nou Jarno slaapt erg lang.. zal z`n genachtbraak wel aan t inhalen zijn haha Hij was wakker om 9 uur heeft 10 uur gedronken 11 uur sliep hij tot nu (13:07) als hij wakker word ga ik em voeden en de hort op.. gaat zo wel regenen volgens mij lekker neuzen in winkels ofzo.. bent poetsen ff zat Liefss
dani ik ben ook allergisch voor appel!! heel irritant is dat vooral zit tegenwoordig appel in verwerkt!! bellabella misschien slaapt ze inderdaad wel iets beter misschien met vaste voeding hadden wij met kyana ze was er wel aan toe terwijl ze het niet lekker vond hihih Marije nou je moet misschien maar blij wezen dat hij nu weg is gegaan en dat hij niet mooi weer speelde met jullie!!! Want je verdient echt beter!!! bengeltje Hier eet kyana nog maar een half potje fruit ik heb het nog nooit zelf gemaakt maar op de kdv doen ze dat wel dat wouden ze morgen eens proberen te geven! ben benieuwd!! jos en dani hoe oefenen jullie dan met de kleine om te rollen kyana ligt wel op haar zij maar kan net niet die draai maken haar arm ligt in de weg!! hier gaat alles goed morgen gaan de kinderen een extra dagje na de kdv omdat mijn moeder een paar dagen weg is met een vriend van haar!!! Heb ook nog een nieuwtje WIJ mijn vriend en ik gaan volgend jaar trouwen!!!!!! en wel op 21 mei 2010!! spannend
@ Mama van harte gefeliciteerd =D> wat leuk! Ik oefen het rollen door samen met hem op de grond te gaan liggen of hij ligt in de bx of op tafel en dan bij z`n heupjes pakken en heen en weer draaien. Of een speeltje voor hem houden dat hij net niet kan pakken willen ze ook nog wel eens doorrollen en wat ik ook doe is samen met hem rollen gewoon hem iets mee trekken en het laatste stukje laat ik hem zelf doen! Liefss
Mama: gefeliciteerd, dan heb je in ieder geval wel 2 bruidsmeisjes Geniet alvast van de voorbereidingen. Max drinkt al goed tussendoor zijn water uit een tuitbeker van nuby (zachte tuit). =D> Nou even ingrijpen Bas is boos want hij is doodmoe na een middagje peuterspeelzaal.
@ Mama, wat een leuk nieuws! Gefeliciteerd joh @ Dani, wij hebben een sapcentrifuge en daar doe ik vaak wortels in met sinaasappel en dat is echt heel erg lekker hoor Probeer het maar eens Vandaag heb ik voor het eerst gezien dat Alexander zijn voeten in zijn mond doet. Gelijk een foto gemaakt natuurlijk.
@mama, wat een leuk nieuws! Lijkt me erg leuk om te trouwen. Je hebt nog mooi wat tijd om het voor te bereiden. Mooie datum trouwens, vast lekker weer dan @adriana, ahh wat schattig zeg! Lief he zo die voetjes pakken. @dani, in tegenstelling tot Jarno heeft Vince vandaag maar 2 keer een half uur geslapen.... Vince is veel wakker vandaag. Nou ja, hopelijk na de laatste voeding (19/19.30) lekker slapen..... @sawi, ik lees dat je al water geeft in een tuitbeker? Mag dat ook al? Hoe start je eigenlijk met een groentehapje naast borstvoeding? Adriana en Dani, jullie geven al 2 keer per dag een klein beetje? En vanaf wanneer kan er dan een voeding af? Als ze eenmaal 6 maanden zijn, moet dan de borstvoeding aangevuld worden met pap of zo? Nou ik ga Vince weer vermaken..ben alleen thuis vanavond. Vriendlief komt pas laat. Fijne avond nog!
@mama, wat een leuk nieuws! Lijkt me erg leuk om te trouwen. Je hebt nog mooi wat tijd om het voor te bereiden. Mooie datum trouwens, vast lekker weer dan @adriana, ahh wat schattig zeg! Lief he zo die voetjes pakken. @dani, in tegenstelling tot Jarno heeft Vince vandaag maar 2 keer een half uur geslapen.... Vince is veel wakker vandaag. Nou ja, hopelijk na de laatste voeding (19/19.30) lekker slapen..... @sawi, ik lees dat je al water geeft in een tuitbeker? Mag dat ook al? Hoe start je eigenlijk met een groentehapje naast borstvoeding? Adriana en Dani, jullie geven al 2 keer per dag een klein beetje? En vanaf wanneer kan er dan een voeding af? Als ze eenmaal 6 maanden zijn, moet dan de borstvoeding aangevuld worden met pap of zo? Nou ik ga Vince weer vermaken..ben alleen thuis vanavond. Vriendlief komt pas laat. Fijne avond nog!
@ Joss.. Haha aantal achter elkaar gepost.. site is traag he bij jullie ook? Ik geef Jarno 1x per dag wat worteltjes. 6 schepjes ofzo. Op advies van CB mocht ik beginnen omdat Jarno er qua ontwikkeling aan toe was. Ze zei je moet zelf maar uitpuzzelen wanneer je het gaat geven. Kreeg ook folder mee.. In het begin om te oefenen geef je een paar hapjes na een voeding later als hij meer gaat eten dan kan je borst groente of fruit borst doen; later als hij nog meer gaat eten groente of fruit en als toetje de borst. En als hij een hele portie eet kun je de bv eraf halen.. Weet niet hoe anderen dit doen? Wou nog wat broccoli en boontjes invriezen maar al m`n avent bekers en m`n ijsklonten bakje zitten vol melk of wortels haha Iemand tips hoe ik het nog meer in kan vriezen? Anders moet ik bakjes of Avent bekers bijhalen ofzo.. Liefss
dani ik maakte altijd het eten zelf van anisha en dat vroor ik in in die rubberen vorm om cakjes/ muffins te maken en als het in gevroren was dan haalde ik ze uit de vorm en deed ze in doosje met een datum en stikker er op!! ( misschien een idee) of in diepvries zakjes Iedereen bedankt voor de felicitatie we zijn druk met een zaal aan het zoeken ik hoop in de discotheek te trouwen waar ik toen werkte en waar we elkaar toen ontmoet hebben dez is helemaal verandert en doet nu juist heel veel bruiloften vandaar lijkt het me daar leuk 28 mei gaan we daar de zaal bekijken de gemeente hebben we al geregeld we trouwen om 14.30!!!