December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ joss hoe deed jij dat met de laatste voeding dat ie er af ging?
    Hij heeft nu 20:30 gehad en ligt er nu net in.. Heb gewoon weer gezongen en slaapzak aan enz.. t hele ritueel haha
    Hopen dat hij weer doorslaapt..

Hoe deed je dan met je voeding.. kolfde je af? Ik was vanmorgen echt kletsnat dekbed nachtjapon alles.. zoogkompressen waren helemaal doorweekt! :) jakkie.. Ik had niet gekolfd oid omdat ik dacht dat Jarno toch wel zou komen.. nu net zo ik kan wel kolven maar straks komt hij wel voor voeding.. en als ik kolf dan hou ik die productie..

Heeft Vince nog geslapen vandaag?

Liefss

2. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    @Dani, Ik lek maar heel af en toe...Ik heb toen de laatste voeding eraf ging een paar keer sochtends heel vroeg (5 uur) de ergste druk eraf gekolfd...dat was 3 dagen en toen was het over. Ja ik heb nog wel echt harde plekken sochtend maar zoals ik al zei, ik lek niet.

Ik heb toen de laatste voeding eraf was, nog wel een paar keer (net als jij nu?) de voedingen zo over de dag verdeeld dat ik om 20/20.30 uitkwam. Meer omdat ik bang was dat hij snachts toch nog zou komen. Maar nu is de laatste voeding tussen 19 en 19.30 en dan zingt ie het uit tot meestal 12 uur later.

Wat bedoel je nog meer met savonds naar bed doen? Ik heb namelijk verder nooit iets gewijzigd. Ik heb niet echt een bedritueel met Vince. Tja in bad of even opfrissen, pyama aan en dan in bed, speen in, knuffel erbij, aai over de bol, kus en dan zeg ik 'dag dag'. That's it....soms denk ik wel eens dat ik meer moet doen of zo, maar hij slaapt toch wel....

Vince heeft nog 1 slaapje gedaan van driekwartier. Is om half 8 in bed gegaan.

3. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mama: nee, we gebruiken nutrilon. Het werk gelukkig perfect, ontlasting is zo goed weer als normaal. Soms nog een klein streepje dun maar verder gewoon. Ben zo blij.
    Fijne verjaardag gehad van je zwager?

Bedritueel: beide pyjama aan. Papa bij Bas ik bij Max, Bas tanden poetsen en dan beide verhaaltje op bed voorlezen daarna mag ieder een liedje kiezen. (of ja wij kiezen voor Max). Bas kiest altijd voor spinnetje dan moet ik ze beide kietelen en lol dat ze hebben. Daarna kus voor iedereen. Max z'n speen en muziekbeer aan, slaapzak achterin stoppen en slapen gaan. Hij slaapt eigenlijk altijd meteen.

Vandaag verjaardag gehad bij buurjongentje hij werd 1 jaar. Die was erg verkouden dus zijn we alleen met de babyfoon gegaan zodat Max lekker in z'n bedje kon slapen. Dan zou hij niet aangestoken worden.

4. Dani84

Dani84 Niet meer actief

#3384 Dani84, 15 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jun 2009
    Hey hey

Jaaa het is weer gelukt! ;) Jarno heeft weer de laatste voeding overgeslagen!

@ Joss.. met naar bed gaan bedoel ik eigenlijk ja t ritueel en normaal sliep Jarno dan zo zonder huilen, maar nu huilt ie wel even en gister had ie echt speentje nodig om in slaap te vallen en dat heeft ie nooit!
    Maar begrijp dat dit bij jou niet t geval is..
    Hij had gister nog even geslapen van 19:30 - 20:30 en toen gedronken en als ik hem er dan gelijk in leg doet ie wel mopperen.. misschien vandaag eens wakker houden.. dan voeden en dan in bed.. Schoonouders komen een bakkie doen.. hopen dat dit geen invloed heeft haha

Ik heb gister voor ik naar bed ging nog wat afgekolfd en dit was bij elkaar nog geen 100 cc maar t scheelde vanmorgen wel!

@ Sawi leuk zo`n ritueel haha liggen ze samen op 1 kamer?

(sorry hoor al die vragen haha vind t best lastig zo`n nieuw ritme maar als ik naar Jarno luister komt het wel goed..) hihi
    Liefss

5. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    germ ons manneke is snik verkouden sinds gister...veel niezen, hoesten valt wel mee dat zit best los maar elke keer die vieze snot...gelukkig eet en drinkt hij goed en is hij wel vrolijk dus das een voordeel hij had gister de hele dag 38.5 zelfs na paracetamol hoop dat de temp vandaag wat is gezakt. Hij heeft wel heerlijk de nacht doorgeslapen had ik niet verwacht want zelf ben ik vaak wakker geweest omdat ik dacht dat ik hem hoorde...Hopelijk is zijn verkoudheid snel over!

Verder heb ik hem gister voor de 1e keer groente van ons zal ik maar zeggen gegeven en lekker dat ie het vond...wat erwten en wortelen...Hij heeft alleen een nieuw ritme meneertje wordt nu standaard om 6u wakker hoelaat hij ook naar bed gaat. zaterdag was het namelijk half 10 en ja hoor 6u wakker boh we waren kapot.

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Hey meiden,

Ben weer terug van een weekje ardennen.
    Heerlijk genoten! Volgens mij zit mn meisje wel in een sprongetje maar dat heeft op 1 nacht na niet heel veel problemen opgeleverd.
    Ik ga eens even goed teruglezen.

7. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Pinguin: dus niet helemaal uitgerust?? Maar wel altijd fijn he er even tussen uit.

Dani: nee gelukkig niet samen op een kamer. Maar leg ze allebei tijdens het bedritueel op Bas zijn bed. Max kan daar niet makkelijk uitrollen want het is een brandweerbed met zijstukken. Het is altijd dolle pret samen in een bed. Denk een feest als ze samen op een kamer zouden liggen:)
    Knap van Jarno :)

8. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Mijn bed ritueel is:
    Eerst boven omkleden of om de dag badje en dan samen het gordijn dichtdoen.
    Naar beneden flesje en dan naar boven en de andere baby begroeten( wij in de spiegel zo grappig) de baby ook een kusje geven. Gaan we samen de spiegel een kus geven.
    Dan in haar kamer de dierenstickers welstrusten wensen en de schilderijen en dan als laatste Lilly een kus geven.
    Ze doet nu ook echt alles mee. Ik aai de stickers even en zei wil ze ook even voelen.
    Ik lees vaak nog even voor voor het omkleden.(klinkt raar zo)

De foto`s op het strand met de hele fam gistermiddag die zijn leuk gelukt. Ook daar werd ze het even zat maar toen ze even van de drukte weg was werd ze weer vrolijk.
    Allemaal in het spijker en wit. Krijgen vrijdag de foto`s al. Ben zo benieuwd.
    We hadden het geheim voor mijn vader gehouden want het is voor zijn pensioen. We hadden hem gek gemaakt dat we naar rtl4 gingen die hadden daar een festival op het strand. Hij zei dat hij het niet geloofde maar pakte nog wel even wat extra geld toen we zeiden dat het zo duur was het drinken op een festival.

@ Pinquin
    Heb je veel kunnen zien en doen?? Hadden jullie wel mooi weer want hier was het niet veel soeps.

@ Victoria
    Jouw zoon kwam toch steeds uit bed. Mijn buurjongetje van 2,5 doet het ook steeds. Die stond van de week rozijnen te eten op de gang(had hij gevonden). HIj gaat gewoon rustig zonder geluid op de gang staan dus ze moeten elk kwartier even kijken boven.

@ Dimmel
    Dat doet Lilly ook elke dag begint ze erg vroeg met praten maar tegenwoordig wordt ik er even wakker van en slaap dan weer door tot ze gaat jammeren en dan krijgt ze de fles.
    Ander zit ik om 5.00 soms al de fles te geven en dat zie ik niet zo zitten.
    Vanochtend begon ze om 5.00 met praten en om 5.30 echt huilen ineens was er paniek bij haar.
    Was niet stil te krijgen na 5 min maar de fles gegeven.

Vandaag maar even een rustig dagje na een druk weekend.

gr

9. Goedenmorgen dames!

Jaaah alweer een half jaar oud, wat vliegt de tijd, tjonge jonge.

Allemaal een fijn weekend gehad?
    Ik wel fijn, maar weinig slaap, pffff. Wat een rotmatras en wat een rot kussen. Gelukkig afgelopen nacht weer lekker in mijn eigen bedje met mijn vriendje.

@ Ping, lekker zo een weekje weg. Andere omgeving is natuurlijk ook wennen voor een kleine.

@ Dani, wat goed van Jarno zeg.
    Als ik hem de laatste fles alleen kunst geef, dan heb ik ook echt onwijs zere borsten 's nachts, maar het loopt er niet uit, geen druppel.
    Blijf je nou borstvoeding geven?

De groente gaat hier al beter, maar nog steeds niet veel hoor, maar happen en dan is het klaar.
    Beter iets dan niets. Halve liga is wel zo naar binnen gewerkt.

@ Dimmel, wat sneu voor je mannetje. Diego is vaak ziekjes of niet?

@ Sawi, wat leuk zeg zo een bedtitueel. Ik moet nog wat liedjes leren. Mijn vader had toch een leuk versje, maar best een lang versje, dus die moet ik maar even uit mijn hoofd leren.

Het was dit versje/liedje

Vier muizen op een rijtje, die gaven een partijtje
    Ze droegen hoge boordjes, tot aan hun spitse oortjes
    En grijze jasjes net en fijn, daaronder vestjes van satijn

Eerst huurden zij een zaaltje, en hielden toen een maaltje
    Van kaas en boot'ramkoorstjes, en kleine vette worstjes
    En als dessert een vleespastei, dus dat was wel een smulpartij

Toen deden zij een dansje, en één, een vrolijk Fransje
    Floot lustig op een strootje, en nam zijn maat in 't ootje
    De muisjes hadden dolle pret, en wilden nog lang niet naar bed

Maar plots'ling door een kiertje, keek poes naar het pleziertje
    Wat schrokken toen de muisjes, ze holden naar hun huisjes
    En lieten alles in de steek, alleen omdat poes naar hen keek:D

Ga nu even weer verder!

tot later!

10. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hey

@ Adriana!jeej ja vandaag alweer 6 maand! Gefeli :)

Ik blijf wel bv geven idd..zolang het nu goed gaat. Wacht gewoon tot hij echt honger heeft en zichzelf meld en dan drinkt hij heel goed! hij laat nu overdag ook ietsje langer tussen de voedingen niet altijd..

Ging vanacht al iets beter omdat ik gekolfd heb voor ik naar bed ging.. was zo weinig.. maar t maakte wel iets verschil was vanmorgen niet nat gelukkig..

Dus zolang ik voeding heb gaan we gewoon door! :D Jarno eet een bak fruit sochtends (2stuks) en avond een bak groente + aardappel (125gr) en alles op he..

Liga heb ik hem nog niet gegeven.. Wil nog eens van die opvolgmel danoontjes halen maar zag ze niet hier bij de ah.. bij de boni hier geloof ik ook niet.. :(
    Heb nog zo`n bonnetje dat je t aankoopbedrag terug krijgt..

Wat een leuk versje!

Liefss

11. Dani84

Dani84 Niet meer actief

liga 2e stap doe je dan toch? die eerste stap is zo vies!! :p

12. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Jessica: fijn dat de foto's waarschijnlijk goed gelukt zijn

Adriana: leuk versje. Deze ken ik niet
    Ik ken bijna alle kinderliedjes ben er dol op. Bas wordt soms gek van me. Maar ik heb ook veel stages bij kinderen gehad dus dan leer je ze wel. En veel liedjescd's hebben we in huis. Altijd gezellig! papa probeert ook soms te zingen maar bas zegt stop, mama kan het veel beter:)

13. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    @adriana dit is pas de 2e keer dat hij ziekjes is de andere keren waren door de tandjes!

14. hahaha, ow sorry, dacht het zo gelezen te hebben. Dat hij iig maar snel weer opknapt. ;)

@ Dani, ja nummertje 2 inderdaad!

15. wolly

wolly Niet meer actief

#3395 wolly, 15 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jun 2009
    Hallo meiden.

Ik heb bij de mama's hier nog nooit meegeschreven alleen bij het bevallingsforum.
    Maar ik dacht meld me weer, het leek me nu ook wel weer leuk om met jullie mee te kletsen.

Met Jayden ging het allemaal niet zo heel erg lekker vandaar dat ik ook niet echt de tijd had om mee te schrijven.
    Maar gelukkig gaat het sinds kort een heeel stuk beter.
    Hij heeft sinds hij 7 weken was een kma en verborgen reflux, dus we hebben een hoop elende achter te rug nu.
    Hopelijk blijft het nu goed gaan.

Ik las dat jullie kleintjes allemaal heerlijk smullen van de lekkere hapjes, hier gaat het nog niet echt, fruit krijgt hij last van zuur en we mochten nu wel beginnen met groente, uit een potje kon hij ook niet goed verdragen, dus nu moet mama zelf de prakjes gaan maken.

Heel veel tandjes lees ik hier...hier nog niks, miss dat het 1ste tandje in aantocht is want hij knaagt al flink op al het speelgoed en de vingers van ons, auw.

Beginnen jullie kindjes nu ook al met papa en mama zeggen?
    Van het weekend een filmpje gemaakt van Jayden die dat vanaf toen nu al de hele tijd zegt, erg leuk om te horen.

Zou iemand voor mij de gegevens in willen vullen voor de lijst?
    Jayden geboren 3 dec 2008, 3320 gr, 50 cm.
    En nu 7960 gr, 70 cm en maatje 68/74

De afspraken volgen nog.

Tot snel.

Liefs wolly

16. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

@ Wolly leuk je weer te zien! Och jee je hebt een hele hoop meegemaakt jah.. Fijn dat het nu beter gaat!

Ik heb net weer flink staan koken en pureren. heb de vriezer vol met groente hapjes voor Jarno.. haha denk dat ie wel 5 a 6 weken vooruit kan! :)

Jarno slaapt nog lekker.. Kom straks uit met de laatste voeding rond 20:00. Ik kan hem proberen wakker te houden en dan gelijk om 20:00 naar bed doen maar kan em ook nog een uurtje naar bed doen en dan voeden maar daarna gaat ie niet gelijk slapen..

Lastigggg :(
    We zien het wel.. krijgen m`n schoonouders op bezoek en owee als hij al in bed ligt al ze komt.. :( moet ze maar op tijd komen :p hihi

Morgen weer werken. Themaweek boerderij de kids mogen verkleed komen en worden geschminkt heb al doorgegeven Jarno niet ivm gevoelige huid, hebt ook nog eens in t schriftje geschreven..

fijne avond!

Liefss

17. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    @adriana, wat een leuk liedje. Welk deuntje hoort daarbij? Je hebt me aangestoken, ben gelijk leuke liedjes gaan zoeken op het web.

@dani, geeft Jarno het niet gewoon op een bepaalde tijd op? Vince begint om 19 uur altijd te jammeren, ookal heeft ie net geslapen. Dat is voor hem echt bedtijd. Meestal doe ik dan zn pyama aan en dan de laatste voeding. Ligt ie dus om 19.30 in bed.

Vince heeft vandaag een slaapdag gehad. Heeft van 11-14, 15-16, 17.30-18.30 geslapen :$ Nu ligt ie er ook al weer sinds 19.30 in! Volgens mij een inhaalslag na gisteren (3x half uurtje) hahaha. Lekker hoor.

Heb hem vandaag aan een stuk banaan laten knabbelen. Nou hij vond het maar raar. Kleine stukjes die hij eraf beet, werden er ook vakkundig weer uitgewerkt! :D

Mn slabben zijn gearriveerd. Heb er al 1 gebruikt, fijne dingen volgens mij.

Even een vraagje: Ik wil komende week de groentehap als vervanging van een borstvoeding geven. Ik merk namelijk dat Vince steeds korter drinkt met 5 voedingen. Ik wil dus liever naar 4 voedingen. NU is mijn ritme de laatste tijd zo:

07.00 BV
    09.00 fruithapje
    10.00 BV
    13.00 BV
    16.00 BV
    17.30 groentehapje
    19.00 BV

Zal ik dat groentehapje dan om 16 uur gaan geven? Vind het zo vroeg...maar ja, rekken lukt ook niet echt....misschien een half uurtje of zo....Iemand tips???

18. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ joss..

nee Jarno geeft niet echt op haha Ik heb nu geprobeerd hem wakker te houden hij mocht in principe 20:15 weer maar hij viel om 19:40 echt om dus toen aangelegd en daarna gelijk naar bed hij sliep meteen.. Kijken of dit werkt en anders maar gewoon een uurtje naar bed dan voeding en dan weer naar bed..

Ik heb geen tips voor je misschien idd een half uurtje eerder?

Liefss

19. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    @ Wolly

Welkom terug.
    Wat naar allemaal. Heeft hij ook medicijnen voor de reflux want die zouden moeten helpen tegen zuur.
    Maar ja vers is natuurlijk altijd beter dan potje.
    Lilly heeft ook nog geen tandjes hoor. Denken al een maand dat ze komen want toen begon ze zo te kwijlen nou nog steeds niks.
    En het kwijlen wordt alleen maar eger.
    Ze doet indd alles in haar mond. Ze heeft een stoeltje met daarop een vlinder en elke keer gaan de voelsprieten in haar mondje.

Ik heb een sinds 3 weken een leuk stoeltje voor lilly met allerlei speeltjes erop zal even de link plaatsen:
    Super Seat
    echt een grappig stoeltje ze is er helemaal gek van.
    Ze begint meteen te spelen als ze erin zit en wil het niet loslaten als ze eruit moet.

Ga morgen starten met de lijn want moet heel wat kilo`s kwijt. Heb het even laten gaan de afgelopen weken.
    Heb er de volste vertrouwen in.
    Slaap lekker allemaal

@ Sawi
    Ik zing ook steeds voor Lilly ze wordt er helemaal rustig van. Ik merk alleen dat ik wel steeds dezelfde zing.
    In de manemschijn en poesje mauw en hondje waf en op de een of andere manier ook steeds 2 violen en een trommel en een fluit, weet niet hoe dat nou komt. Heb een aantal kinder cd`s gedonwload en zet die wel eens op leer ik steeds nieuwe dingen op.

20. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    @wolly welkom terug! wat irri van de tijd maar hopelijk kunnen jullie nu lekker gaan genieten van mekaar!

ik zing ook altijd diego vind in de maneschijn het leukst dan ligt hij helemaal dubbel bij de rest wordt hij wel stil maar lacht niet. Het bedritueel is dat papa met diego voor de spiegel gaat staan in de badkamer en dan zegt hij zo nu gaat diego lekker slapen en geven we beide een kusje en dan hup het bed in..de ene wil hij niet en de andere keer valt hij zo in slaap...gister heeft en un kwartier geduurd voordat hij sliep...
    Hij heeft gelukkig geen koorts meer maar wel zijn neus dicht en hoesten maar de hoest komt ook los dus das wel fijn! Maar je merkt echt niets aan hem hij is zo vrolijk en speels!!

Deel Deze Pagina