December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Yorick en Peetje (8 okt, 1874 gram); 3900 gram, 54 cm, maatje 56 (15 jan 09)
    Michaël en Pebbles23 (15 nov, 2920 gram); 4900 gram, 57 cm, maatje 62 (15 jan 09)
    Tunc en Mamatje (16 nov, 2560 gram);
    Larkin en Smallgirl77 (19 nov, 3745 gram);5455 gram, 57 cm, maatje 62/68 (12 jan 09)
    Famke en Monique4 (26 nov, 3105 gram);4590 gram, 55 cm, maatje 50/56 (19 jan 09)
    Tristan en Miepje21 (26 nov, 3550 gram); 4100 gram, 53 cm, maatje 56 (23 dec.)
    Max en Sawi (28 nov, 2660 gram);
    Jara en Marleen4683 (30 nov, 2800 gram);
    Diego en Dimmel (2 dec, 4070 gram); 4655 gram, 55 cm, maatje 56/62 (19 jan 09)
    Revi en Ranjeewha18 (4 dec, 3140 gram);
    Jamie en Vis1978 (5 dec, 4410 gram); 5500 gram, 56cm, maatje 56 (13 jan 09)
    kyana en Mama05 (6 dec, 3510 gram); 4310 gram, 52 cm, maatje ? (9 jan 09)
    Kian en Marije (8 dec, 3525 gram); 4710 gram, 56 cm, maatje 50/56 (12 jan 09)
    Anaïs Juliette en pinguin72 (9 dec, 5120 gram); 4960gram, 56.5 cm, maatje 56/62 (9 jan 09)
    Linde en Manny82 (9 dec, ? gram);
    Lilly Barissa en acissej (10 dec, 4300 gram);4975 gram, 54,5 cm, maat 56 (15 jan 09)
    Merel en Mama2be (10 dec, 4300 gram); 4480 gram, ? cm, maatje ? (30 dec 09)
    Ruwayda en Parel1988 (13 dec, 2915 gram); 3750 gram, 51 cm, maatje ? (? jan 09)
    Djayden en Leonie1986 (14 dec, 3330 gram);
    Alexander en AdrianaM (15 dec, 3320 gram);
    Hayley en kimkivits (? dec, 3970 gram);4400 gram, ? cm, maat 50/56 (9 jan 09)
    Ph. en Kiki80 (19 dec, 2900 gram); 3600 gram, 52 cm, maatje 56 (12 jan 09)
    Jordan en bianc (20 dec, 3060 gram); 3240 gram, ? cm, maatje 50 (31 dec 09)
    Jarno en Dani84 (12 dec, 3510 gram); 48 cm, maatje 50/56 (12 jan 09)
    Joe en Aussie (23 dec, 4110 gram);
    Sylvio en Tinker (25 dec, 3820 gram);
    Rana. en OemMujahid (27 dec, 3890 gram);
    Sterre en Marijke 84 (27 dec, ? gram);
    Jill en Mootjen (28 dec, ? gram);3230 gram, 50 cm, maatje 50 (5 jan)
    Selena en Rowenavb (30 dec, ? gram);
    Nathan David en Juffie (5 jan, 3020 gram);
    Isis en Victoria (6 jan, 3905 gram);

17 meisjes & 15 jongens

agenda

januari
    19: Famke en Monique CB (eerste prikjes)
    20: Jordan en Bianc CB
    20: Jarno en Danielle
    21: Diego en Dimmel kinderarts
    22: Alexander en Adriana CB
    22: Sylvio en tinker CB
    22: Jaimy en Vis CB
    27: Tristan en Miepje21 CB (eerste prikjes)
    27: Diego en Dimmel CB (eerste prikjes)
    29: Jill en Mootje CB

februari
    03: Revi en Ran CB
    04: Ruwayda en Parel CB 1e prikjes
    10: Lilly en Jessica CB 1e prikjes
    10: Sharon en Larkin CB 2e prikjes
    12: Anaïs Juliette en pinguin72 CB
    16: Kian en Marije CB 1e prikjes
    25: Yorick en Peetje CB 3e prikjes

maart
    03: Famke en Monique CB (2e prikjes)

Voor de meiden die wat willen veranderen in de lijst.
    Je klikt op Quote bij de gene die als laatste iets heeft aangepast op de lijst.
    Dan haal je begin van de tekst

2. pebbles23

pebbles23 Actief lid

19 jun 2008
    260
    0
    0
    call agent
    oosterhout
    Meeting update
    Amsterdam 1
    Utrecht 1
    Maakt niet uit 5

15 maart 0
    22 maart 0
    29 maart 3
    maakt ni uit 4

Aussie
    Leonie1986
    Marijee
    Pebbles23
    Smallgirl77
    monique4

Jessica (weet nog niet zeker)
    we zitten nu op 7 mensen, het begint er al goed uit te zien maar we zitten met meer mensen hier kom op ;)

3. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

ik wil ook wel mee.. alleen ik zit met het reizen..,met twee kindje in de tein is moeilijk.. ik hoor het wel

4. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    hoi hoi dames..

alles goed met iedereen.. en de baby's
    die van mij was een beetje niet lekker gisteravond ze heeft overgeven alles kwam eruit.. echt zo zielig..
    nu slaapt ze gelukkig.. ga haar zometeen lekker in badje doen..

wie van jullie slikt de mini pil...je moet dat namelijk doorblijven slikken dus geen stop... is dat niet slecht voor je lichaam als je niet meer menstueert..

5. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi,

even een snel berichtje van mij. Ik moet nl. zo naar de opticien dus heb weinig tijd, maar heb al 3 dagen niets gepost. Heb ook niet heel veel te melden en heb zoveel terug moeten lezen dat ik het allemaal niet zo goed heb opgeslagen in mijn hoofd.

Heb wel gelezen dat veel babietjes onrustig zijn en hoop voor jullie dat er snel verandering inkomt.

Marije: fijn dat er geen bloed meer bij zijn ontlasting zit en ik hoop voor je dat hij snel gaat wennen aan zijn nieuwe voeding.

Sinds gistermiddag drinkt Jamie heel weinig uit de fles, krijg er met moeite 65 tot 75 cc in. Tussendoor krijgt ze nog 3x de borst, dus ik hoop dat ze daar dan genoeg uit krijgt, maar heb het idee dat mijn borstvoeding ook terugloopt, dus maak me af en toe een beetje zorgen dat ze niet genoeg binnenkrijgt. Wat denken jullie?

Donderdag naar het CB, dus als het dan nog zo is, ga ik het daar ook maar even vragen. Ze is tenslotte al ruim 5 kilo, dus zou toch meer moeten drinken.

Nou, ga nu weer weg. Oma is effe aan het oppassen.

Grtjs,
    Hanneke

6. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Leonie: ik heb nog geen pap geprobeerd moest eerst nog een andere speen hebben voor op de fles.
    Maar hoop dat ik het niet meer hoef uit te proberen vanacht vollidige fles friso 'extra' voeding gegeven en hij heeft na de fles van 23.00 uur tot 6.10 uur geslapen. Hoop dat hij dit vol gaat houden :)

Normaal slaapt Max 's middags maar net Bas naar de peuterspeelzaal gebracht en Max denk zo nu heb ik eindelijk mama voor mezelf. :)

Max slaapt ook 3 keer per dag. Meestal 1,5 a 2 uurtjes. Meestal is hij van 17.30 uur tot de fles van 23.00 uur wakker. Maar goed 's nachts slaapt hij goed.

Bianc: wij krijgen ook nog best veel visite. Ik noem mezelf Kraammoe. Geen zin meer in telkens bezoek vooral niet meer overdag alleen in het weekend. 's avonds vind ik het wel vaak gezellig.

7. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj meiden..

@jessica.. sorry ik bedoelde aussie haha.
    de zw hormonen zijn er nog niet helemaal uit ;)

@victoria.. jammer dat je niet meegaat maar het is niet verplicht dus iedereen mag zelf weten of ze het leuk zouden vinden of niet ;)

@bianc.. jeetje wat lekker zeg zo lang!
    ik heb bijna geen kraamvisiete gehad en nog steeds niet. paar ooms en tante en vrienden maar dat was het. veel familie zal het wel te ver vinden (1,5 uur rijden) of wachten tot ik een keer met me ouders meekom die kant op. nou als ik dat doe hoefen ze ook niet te vragen of ze hem vast mogen houden. dan moeten ze ma op kraamvisite komen!
    ma kan wel begrijpe dat je het nu zat bent en gewoon lekker rust wil!

@dimmel.. ik zou ook zeggen zonder de mannen.
    heel eerlijk gezegt zou ik het ook niet zo leuk vinden als de mannen mee gaan omdat iedereen verder een man bij zich zal hebben dan en ik alleen ben :oops: en makkelijk is het soms niet om mannen met hun baby's te zien spelen enzo. dus ik heb liever zonder mannen.

@Dani.. hoop dat je je snel wat beter voelt meis!
    hopelijk heeft de dokter wat voor je. en je moet ook niet iets doen waar je niet achter staat, dus blijf lekker doorgeven die borstvoeding, ik mis die intieme momenten met Kian ook. de fles is echt anders.
    jammer dat je niet mee gaat na de meeting.

@milou.. hoop dat de WVK je kan helpen want dit is niet vol te houden voor jou!

@tweety..fijn te lezen dat het allemaal goed gaat!
    jammer dat je moest stoppe met de borstvoeding!
    maar ook met de fles worden ze groot ;)

@Amber.. anders gaan wij met ze 2en samen dan kunnen we elkaar helpen haha ;)
    en kan sam niet een dagje bij arie blijven? dat je alleen revi mee neemt?

@hanneke.. je kan ook altijd eerder het CB bellen he als je denkt dat het niet goed gaat zo.
    kian heeft ook wel eens een dagje dat hij minder drinkt ma het moet natuurlijk niet te lang zo blijven.
    als ze boven de 5 kilo is dan moet ze of meer uit de borst krijgen en anders is het indd erg weinig.

-------

kian slaapt sinds hij die friso krijgt veel meer overdag. majah tot gevolg dat hij de nachten minder lang slaapt. wel 6 uurtjes achter elkaar hoor.
    lijkt wel alsof er een slaapmiddel inzit haha.
    ma komt omdat ze lijfje veel meer rust heeft van binnen omdat het niet meer reageerd op de koemelk.
    waardoor hij ook makkelijker kan slapen.

Hij kreunde ook steeds heel veel in ze slaap en jammeren en soms zelfs echt even een huiltje. lag eigelijk nooit echt rustig te slapen en dat doet hij nu wel :D

Liefs xx

8. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Vis: ik denk dat Jamie wel genoeg binnen krijgt. Waarschijnlijk neemt ze meer aan de borst. Als ze niet voldoende krijgt zou ze het wel laten weten.

Bij ons moet de kraamstroom nog op gang komen. Maar we doseren het wel heel erg, want ik merk nog steeds dat ik snel vermoeid ben en dat kan ik er nu echt even niet bij hebben.

Hier trouwens nog geen doorslaper. Isis komt eigenlijk de hele dag door om de drie uur, soms drie en een half. Dus een nachtvoeding en een hele vroege ochtend voeding (tussen vijf en zes), maar daarna gaat ze wel weer heerlijk slapen. Ik verwacht ook niet dat ze snel gaat doorslapen, deed mijn zoontje ook niet.

Ranj: hoe gaat het met jouw en de twee kids? Is Revi weer door zijn regeldagen heen?

9. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    @Marije: wat lekker dat het nu al iets beter gaat met Kian. Het zal voor hem wel een hele geruststelling zijn dat zijn lijf nu wat rustiger is. En dat helpt natuurlijk ook voor mams :).

@Bianc: jemig zeg...een kraamfeest gegeven en evengoed nog veel kraamvisite. Daar zou ik echt geen zin meer in hebben na zo'n feest!
    Hier valt het wel mee met de kraamvisite, ik denk dat we de grootste hoeveelheid wel gehad hebben. Toevallig afgelopen zaterdagmiddag nog visite gehad en morgenochtend komt er een collega. Het valt gelukkig wel mee, en ik moet zeggen dat ik er ook wel een beetje klaar mee ben om elke dag visite te hebben dus ik ben blij toe. Nu kan ik zelf ook weer dingen gaan plannen. Morgenmiddag ga ik lekker zelf op visite.

Vanmiddag bij de opticien geweest omdat ik dacht dat mijn ogen slechter waren geworden (heb nu een bril en lenzen), maar dit is dus helemaal niet het geval. Waarschijnlijk is mijn waarneming (het deel wat je hersenen regelt) vermindert door de zwangerschap. Dit schijnt te kunnen gebeuren omdat een zwangerschap al je reserves aan gaat spreken om ervoor te zorgen dat die kleine in je buik goed groeit. Ik moet het dus nog maar een tijdje aankijken, want het kan wel tot 1 jaar duren voordat alles weer helemaal in orde is. Gelukkig zie ik nog steeds wel hoor, dus ik ben geen gevaar op de weg :).

Mijn moeder was hier aan het oppassen op Jamie en gelukkig heeft Jamie een half uurtje nadat ze in slaap was gevallen na haar fles toch nog een klein beetje gedronken uit de fles, waardoor ze nu in totaal 100 ml uit de fles heeft gehad, da's toch weer een geruststelling. Het is nog steeds niet veel, maar ik denk dat het niet te checken is of ze voldoende binnenkrijgt zolang ik ook nog borstvoeding geef. Ik ga er dus maar vanuit dat ze daar wat meer uit krijgt. De linker doet inmiddels alweer behoorlijk zeer...dus er zal toch wel genoeg inzitten, zeker nu dit dag 1 van het afbouwen van de 3e borstvoeding is....au, au, au!
    @Victoria: zoals jij al schrijft zou Jamie het ook wel laten merken als ze nog honger heeft. Soms ben ik gewoon een erg bezorgde moeder, maar dat hebben we natuurlijk allemaal wel eens.

Nu ligt ze al heerlijk 1,5 uur te slapen. Hier ook nog geen doorslapertje hoor. Jamie komt over het algemeen 1x 's nachts al heb ik wel het idee dat het een beetje aan het verschuiven is, dus wie weet werkt ze toe naar doorslapen. We merken het vanzelf. Zolang ze nog maar 1 keer komt 's nachts vind ik het prima, maar doorslapen mag natuurlijk altijd :). Vaak vind ik het ook wel gezellig als ze dan weer even bij me komt 's nachts en dan ben ik dus ook best wakker.

Een meeting vind ik een leuk initiatief maar ik zal hier niet bij aanwezig zijn. Sowieso ben ik dan alweer aan het werk, waardoor het voor mij al wat lastiger plannen word, maar dit "kletsen" is voor mij ook voldoende. Ik vind het heerlijk om hier mijn verhaal kwijt te kunnen en onze ervaringen met elkaar te kunnen delen.

We hebben trouwens idd al een hele tijd niets meer van Oem gehoord, zou ze het druk hebben met haar huisje? OEM! Waar ben je?

Iedereen een fijne avond,
    Grtjs,
    Hanneke

10. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    wil iemand op de lijst aanpassen dat Nathan nu 3380 gram weegt? Heb het wel geprobeerd maar lukte me niet :oops:
    Vandaag dus iemand van het CB langs geweest. Wel fijn al die info hoor! Nu hopen dat het ook werkt allemaal ;)
    Nathan huilt vandaag veel.. Wil ook veel drinken. Ligt nu in zijn bedje maar huilt steeds. Lastig hoor.. Weet gewoon niet wat er is. Heeft net een uur geleden gedronken... Hoop dat hij straks nog even lekker in slaap valt want vanmiddag heeft hij ook al weinig geslapen.

heb trouwens een foldertje gekregen over voorkomen van prikkelbaar gedrag. staan wel heel handige tips in. ben benieuwd of ze ook helpen..

xxx

11. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    @juffie, ja die geluidjes maakt Vince ook! Zo schattig haha

@vis, ik denk dat ze gewoon genoeg uit je borst haalt hoor!

Vince woog vanochtend al 5010 gram! en hij is nu 57 cm. Doet het erg goed dus!
    Normaal slaapt hij de hele ochtend en is hij de hele middag wakker...maar nu we naar het cb zijn geweest is hij van de kaart want hij slaapt de hele middag al! Ga hem zo maar eens wakker maken, anders slaapt hij straks vannacht niet meer :(

Toedels!

12. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Juffie: ik denk dat hij een "regel"-dagje heeft. Die zijn meestal rond de 10 à 14 dagen, 6 weken en 3 maanden. Dan willen baby's vaker drinken, dit zorgt ervoor dat de (borst)voeding beter op de baby's wordt afgestemd, want de voedig moet met de baby mee veranderen. Ook als ze flesvoeding krijgen kunnen ze volgens mij een regeldagje hebben.

13. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    @pebbles: ik heb mijn buddy (maria04) even een sms gestuurd en zij wil ook wel mee, en ik zie net dat Ran ook mee wil! dus dat zijn er al 9! ik hoorde van mijn vriendin dat er in de grote steden speciale baby-cafés zijn zodat de moeders die de borst geven dat ook ongestoord kunnen doen!

@marije: wel fijn dat hij geen bloed meer bij zijn ontlasting heeft, maar wel lastig dat hij dat eten niet lekker vindt! misschien kun je het combineren?

@vic: nee hoor, geeft niks! hier kletsen is ook goed toch?

@sawi: ach, als friso extra werkt is het ook goed toch? hihi, als ze maar lekker slapen!

Djayden heeft vannacht ook lekker doorgeslapen! wij hebben heel illegaal een schepje meer in de fles gedaan :evil: maar het werkte dus wel!

Ik mag a.s. donderdag EIN-DE-LIJK naar het CB! ben benieuwd...

Ik hoop dat ik niemand ben vergeten!

14. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Juffie: ik geef nu flesvoeding, maar Isis is ook steeds heel onrustig. 's Ochtends doet zij het prima en ligt ze heerlijk te slapen in haar bedje, maar gister, eergister en vandaag is het daarna de hele middag en avond hazeslaapjes en heel onrurstig zuigen aan de fopspeen. Ben wel benieuwd wat er in dat foldertje staat van het CB. Nog handige tips.

Aussie: ben jij al bij het CB geweest? en wat zeiden zij?

Morgen komt de wijkverpleegkundige van het CB op huisbezoek bij ons. Ben benieuwd.

15. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Marije@ Bloed bij de ontlasting! wat zul je geschrokken zijn gelukkig dat het nu over is! Hopelijk bevalt die voeding beter mijn vriendin haar zoontje had die voeding ook en dat ging super goed!

Doorslapen! wat is dat! ;) Kyana zat voor de ziekenhuis opname op ongeveer 4-5 uur nachts en nu zit ze overdag om de 3-4 uur en nachts niet langer als 4 uur!

Het gaat hier nu weer goed Kyana is na ons gevoel weer helemaal beter!
    Moet morgen wel na het cb om haar te laten wegen dus we zijn benieuwd of ze ook gegroeid is we hopen het anders moeten we weer na de kinderarts!

De meeting ik weet niet of ik mee ga en kan ligt er even aan wanneer en waar! dat horen jullie nog van mij!

16. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj meiden

even snel want kian is heel onrustig vanavond.

ik ben gestopt met combineren van zijn oude voeding en de nieuwe friso. omdat hij toch steeds koemelk binnen krijgt natuurlijk met de oude voeding.
    nu doe ik er een paar drupjes diksap doorheen waardoor hij het wel lust.
    dus zo kan ik kijken of het ook echt helpt bij hem.
    want als hij geen koemelk vrij krijgt weet je nog niet of dat het echt is.

fijne avond meiden.
    en hopelijk gaan er vannacht weer wat meer baby's doorslapen!

Liefs xx

17. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Hallo meiden

Dan toch eindelijk er aan toe gekomen om 2 foto`s van mijn prinses in mijn album te zetten.
    Kwam er achter dat ik deze week nog geen foto heb gemaakt ga dat morgen even inhalen.

Slaap lekker allemaal.
    Ik hoop zo dat ze allemaal gaan doorslapen vannacht.

18. Aussie73

Aussie73 Actief lid

15 jan 2008
    494
    0
    0
    Hoorn
    Hier alweer vanaf half 4 wakker! Het lijkt erop dat hij nu in slaap valt dus day ga ik ook proberen!

@ Victoria: vanmiddag om 1330 naar het CB

gr Aussie

19. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    goedemorgen meiden,

Marije: ben benieuwd hoe het nu gaat dan met Kian!

jessica: leuke foto''s!

aussie: hoop dat je nog even slaapt nu..

Nathan heeft het vannacht wel goed gedaan. Half 8 voeding, kwart voor 1 en 4 uur. Nu slaap hij nog.. Wil de voeding van 1 uur vannacht wat eerder proberen. Kijken of hij dan van 11 uur tot een uur of 4/5 wil slapen..

Fijne dag allemaal vandaag!

xxx

20. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    hey meiden,

sorry dat ik de laatste tijd er maar weinig ben maar diego is een mannetje met eigen wil hij is meestal 's middags al wakker. en dan doe ik 's morgens poetsen dus vandaar maar vandaag ga ik met hem naar de osteopaat voor de 2e keer hij heeft namelijk last van zijn nekje aan de rechterkant kijkt meer naar rechts en zijn darmpjes...
    Morgen moet ik voor controle naar de kinderarts en daar wordt ie ook gewogen en gemeten dus ben eens benieuwd. Volgende week dinsdag weer naar CB en dan krijgt ie zijn eerste prikjes wordt nu al gek als ik eraan denk haha!

Met mij gaat het verder goed heb vorige week donderdag een tattoo laten zetten
    Eigen ontwerp ben er wel trots op!
    Ben ook begonnen met afvallen heb me voorgenomen dat ik voor eind feb 5 kilo kwijt wil en zo steeds met beetjes ben tot nu toe 1 kilo kwijt en ben 2 weken bezig maar heb nog tijd!

@marijee oh ja sorry daar heb ik helemaal niet aan gedacht

maar denk dat ik niet kom want woon in maastricht en is toch wel een eindje reizen helemaal alleen in de trein met de kleine..Wil wel graag maar als het nu wat korter bij was!

Deel Deze Pagina