December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Is het kunst of borstvoeding? @Bella

2. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    borstvoeding!

3. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    bij bv maakt het toch niet uit bellabella.. gewoon lekker geven. bv is volgens mij ook lichter verteerbaar..

nathan drinkt nu 3 x 200 ml.. maar dat is kv.. van de opvolgmelk hebben ze volgens het CB nog maar 500 ml nodig. dus dat si niet zo veel..

4. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ik dacht dat als ze bv kregen het inderdaad niet uitmaakte maar in 1 keer leek me 265 cc zoveel? Maar blijkbaar kan dat nu in haar maag(je). Ze heeft ook niet gespuugd daarna!
    Thanks

5. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey hey

@ Pinguin op t kdv moeten ze zich aanpassen naar jou (je kindjes) schema! gewoon goed doorgeven en vooral niet over je heen laten lopen!:)

Het was altijd zo`n gezoek naar de lijst dus dit leek me wel handig.. maar als er meer zijn die dit niks vinden?.. horen we t graag ;)

Liefss

6. Monique4

Monique4 Niet meer actief

@Dimmel: Maak nix hoor, ben iig blij voor jullie.

@de rest: Nick die werkt(e) als elektromonteur, ofja soort hulpmonteur. Hij kan heeeeel misschien ergens anders beginnen maar dat krijgen we uiterlijk volgende week ergens te horen... dus nu maar duimen!
    Hij komt nu door zn voet eerst in de ziektewet en daarna inderdaad in de ww.

7. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    @ Juffie
    stoere foto`s maar ik moet zeggen ik vind het er zielig uitzien.
    Het is niet anders en het werkt goed maar toch denk ik meteen aach gossie.

@ Pinquin
    Ik zou ook boos zijn als ze zich niet aan mijn schema houden en als ze ideetjes hebben zeg dat eerst voor het meteen te doen.
    Aan het begin zei de leidster ook tegen mij dat ze het idee had dat Lilly te weinig kreeg. Toen ik uitlegde dat ze toen nog op 6 flessen zat ipv 5 wat ze meestal zitten op die leeftijd toen snapte ze het.
    Ik zou het fijn vinden als ze meedenken maar niet beslissen want daar zijn wij de ouders voor.

@ Famke
    Mogen ze hem ontslaan als hij in de ziektewet zit?? Dacht dat niet kon trouwens??
    Hoop dat hij snel een andere baan heeft voor jullie.

Lilly heeft zich vanavond weer 4x opgedrukt kwam zelfs heel hoog met haar benen en voeten. Alleen wilde ze haar knieetje eronder zetten en toen viel ze naar voren op haar mondje.
    Brullen natuurlijk maar toen ze weer op de grond ging deed ze het weer en nu viel ze weer maar ze had er van geleerd want ze viel nu met haar hoofd in de hoogte dus op haar buikje. Weer brullen natuurlijk.( ze was ook erg moe)
    Ik ga morgen er een foto van maken en die dan plaatsen het ziet er zo raar uit. Heb het vandaag alleen gefilmd.

Slaap lekker allemaal

8. wolly

wolly Niet meer actief

Jeetje wat is er veel geschreven allemaal ;)
    Erg gezellig weer! :) :)
    Hopelijk vergeet ik niemand anders sorry maar weer!

@Over de lijst: Mij maakt het opzich niet zo veel uit wie of hoe we het doen.
    Ik vind het prima als 2 meiden de lijst bijhouden anders staan er binnen de kortste keer tig lijsten.

IS HET MISS LEUK OM OOK DE VERJAARDAGEN VAN DE MAMA'S BIJ TE HOUDEN IN DE LIJST?
    LIJKT MIJ OOK WEL LEUK ZO ZIE JE GELIJK OF ER EEN MAMA JARIG IS.

@De jarige mama's: Nog gefeliciteerd met jullie verjaardagen :)

@Marije: Wat een prachtige foto's, echt een flinke bos met haar!
    Zo dan al een 3de tandje!
    Dat verklaard alles.
    Heel veel plezier bij je vriend :)

@Pinguin: Wat goed dat ze lekker door heeft geslapen, fijn hoor dat je dan zelf ff een lekker nachtje kan maken.
    Vind het altijd erg dat een kdv zich niet aan de regels houden van thuis.
    En zeker voor het ritme enzo van zo'n jong kindje.
    Ik zou haar dat toch nog een keertje duidelijk zeggen wat je er van vind.

@Sandra: Welkom terug van je weekendje.
    Ohh leuk toch dat Lizz het naar haar zin heeft gehad in het water, beter zo dan anders ;)

@Dimmel: Pff jullie weekenden zijn altijd vol geboekt ;) erg gezellie :)
    Gefeliciteerd met je mannetjes contract!
    Leuk dat het weekend super was.
    Jeetje 5 tandjes al :$ Jayden heeft er nog geen 1.

@Parel: Leuk dat je ff langs komt.
    Hoe gaat het met je zwangerschap?
    Wat goed dat de kleine meid al kruipt!

@Joss: Ahh wat lief dat Vince dat deed, kan me voorstellen dat je dan helemaal smelt.

@Jessica: wat goed dat Lilly al gekropen heeft, ookal is het een meter...ze heeft gekropen :)
    En lekker gewinkeld?

@Monique: Jeetje dat is ff kl*te, wat een gemene streek om dat zo kort van te voren aan te geven zeg.
    En dan ook nog een gebroken voet erbij, net of het niet genoeg is.
    Sterkte ermee!
    Hopelijk krijgen jullie volgende week goed nieuws!
    Ik duim voor je.

@Juffie: Wat een prachtig blij mannetje :) en een stoer helmpje!
    Wat fijn dat hij er nu tenminte geen last van heeft.
    Krijgt hij er geen last van om de helm op te houden met het warme weer?
    Of is daar weer en oplossing voor, lijkt me toch dat het gaat zweten.

@Bellabella: :$ 265 cc, blijkbaar had ze erge honger :)
    Jayden krijgt 3 x 200 cc en 1 x 230.
    Als ik zoveel zou geven dan gooit hij er alles weer uit.
    Borstvoeding mag je onbeperkt geven al zou ze er elk uur aan liggen bijwijze van spreken dan he ;)

Jayden kwam zondag nacht om half 2 :$ de volgende dag (maandag) hij had een flink pest humeur.
    Hij had heel veel last van zuur maar vandaag was alles weer goed :)
    Verders niet echt veel te melden ;)

Fijne avond nog!

9. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    had net een heel verhaal getypt maar druk op het verkeerde knopje..:(

heb geen zin om alles weer te schrijven:) Ga me nu aankleden dus wens jullie alleen nog even een hele fijne dag!

xxx

oh ja verjaardagslijst vind ik een leuk idee!! Die van Dani en mij weten jullie al;)

10. goedenmorgen!

Wat veel geklets inderdaad. Kom een dagje niet en ik moet megaveel bijlezen. :)

Waar zal ik eens beginnen :):D

@ Juffie, aaaahh, staat hem best goed eigenlijk. Pas schitterend bij zijn mooie blauwe ogen. 23 uur is best lang, maar dan heb je ook mooi resultaat uiteindelijk, ben benieuwd.

@ Monique wat ontzettend balen yoh. Wat gaat je man nu doen dan.
    Las ik nu dat je een gebroken voet hebt ook nog. Arme jij.

@ Oem Ik dacht in de eerste instantie precies wat jij schreef hoor over Dimmel. Maar ze heeft het vast in haar enthousiasme niet gezien.

@ Dimmel, gefeliciteerd !

@ Bella tjee lekker veel hoor. Zo blijf je kolven man.
    Ik geef de laatste fles soms ook 210 +7 en 2 schepjes rijstebloem en dat komt ook op ruim 240 geloof ik.
    HOe gaat het met het combineren van alles?

zo ga eerst even de kleine man een prakkie geven en dan schrijf ik verder, voordat zo ook alles weg is.

11. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Marije: wat een leuke foto's

Juffie: vindt de helm wel stoer staan. Gelukkig mooie kleuren. Niet echt ideaal natuurlijk en zoveel uren is lang. Maar hopen dat z'n hoofdje weer snel in model is.

Monique: wat vervelend allemaal maar hopen dat er snel beter nieuws komt. Duim voor je!

Dimmel: gefeliciteerd met je man z'n nieuwe baan

Pinguin; wij volgde het schema van de baby wat ze thuis hadden. Ik zou het zeker goed doorgeven. Je wilt toch dat ze qua voedingen en slaaptijden in hetzelfde ritme blijven.

Banen: poeh wordt steeds moeilijker met al die ontslagen. Hoop dat mijn man zijn werk houdt. Hij kon nu zonder problemen 3 weken achter elkaar vakantie nemen er was toch niets te doen. Anders moet hij altijd moeilijk doen en wordt hij 100x gebeld. Tuurlijk vindt ik het fijn dat hij 3 weken vakantie heeft maar ik maak me ook wel zorgen om het bedrijf. Gelukkig hebben ze veel bedrijven dus de ene heft de andere op qua inkomsten. Maar duimen dat iedereen zijn baan houdt want met zo'n kleintjes gaat het geld er hard doorheen.

Max krijst/huilt,gilt al 3 dagen. Dacht telkens dat het zijn tweede tandje misschien kon zijn. Maar nu verschoonde ik hem gisteren en bleek hij een ontstokken plassertje te hebben. Zo sneu vanmorgen meteen oogdruppels:( gekregen van de HA. Voelde me zo dom, toch handig als de kleintjes kunnen praten, waar ze last van hebben.

12. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    oogdruppels?
    Quinn heeft er ook nog wel eens last van, laat hem dan effies lang weken in bad. Dat helpt meestal wel.

Lastig he al die ontslagen of bijna ontslagen.

Mijn meisje was onrustig vannacht.
    Ben een uur met d'r bezig geweest voor ze weer in slaap viel.
    Hier nog geen tandjes trouwens.

heb er gisteren nog wat van gezegd maar ga ik me nog zitten verdedigen ook waarom ik haar schema zo heb.
    Het is 1 leidster die moeilijk doet.
    Ga het nog een keer in haar boekje schrijven volgende week want het zit me dwars.

Bella misschien drinkt ze dat ook wel uit je borst?

Ik ga ffies boven gluren bij mijn meisje. Ze lag net zo te huilen, maar nu is ze stil.
    Moet vanmiddag met Quinn op controle bij de uroloog. Ben benieuwd of zn balletjes nu wel goed zijn ingedaald.

13. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Hoi meiden

@pinguin, succes vanmiddag!

@juffie, jij ook een fijne dag hoor :). Balen van je verhaal..... Mooi helmpje hoor. En volgens mij hebben we dezelfde salontafel :D (morres?)

@sawi, agossie wat zielig. Maaruh, oogruppels voor een ontstoken plasser? Volg ik het helemaal?

@dani, ik vind het prima als 2 meiden de lijst gaan bijhouden. Denk wel dat het niet zo druk meer is met wijzigingen aangezien we nog maar met zon klein clubje zijn....anyway prettig als het overzicht gehouden wordt. Verjaardagen erbij lijkt me leuk. Hoe gaat het met de afbouw van de BV? NOg steeds een ochtendvoeding?

@wolly, sjee half 2 :( dat is ook geen tijd meer zeg!

@dimmel, weet niet of ik je al gefeliciteerd had met je man zijn contract, bij deze! Fijn voor jullie hoor.

@jessica, ben benieuwd naar de foto's van Lilly! en ja werk in de zorg (psychiatrisch verpleegkundige in de verslavingszorg, wat een mond vol he hahahaha 8))

@ pinguin, vervelend he? dat je het gevoel hebt dat je verantwoording moet afleggen. Ik herken het zo....heb dat nu ook al een paar keer ondervonden. Weet niet zo goed wat ik ermee moet, voel ik me te snel aangesproken, of is het reeel dat het niet goed voelt. Wel knap dat je er wat van gezegd hebt en dat je het nogmaals in het schrift schrijft. Ik twijfel namelijk vaak of ik het wel of niet moet doen.

Vince is gisterenmiddag een paar uurtjes bij de oppas geweest, en heeft daar bijna de hele tijd geslapen....want daarvoor wilde hij absoluut niet naar bed, zucht.
    Heeft vandaag volgens mij een inhaaldag want hij heeft om 7 uur slapend gedronken en tot 9.15 geslapen. Hij werd een uur later alweer moe, ligt er vanaf 10.45 in. Ben benieuwd hoe lang hij het volhoudt nu.

Oh ja we hebben de Bloom Fresco kinderstoel en hij zat er steeds zo belabberd in....we hebben nu toch maar een verkleiner besteld (op aanraden van een bekende). Als het goed is komt ie vandaag binnen. Ben benieuwd. Meer mensen ervaring met deze stoel?

14. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    thnx meiden!! we zijn er ook heel erg blij mee vooral in deze tijd!

vandaag voor mijn ID verlengen en voor Diego eentje aanvragen omdat we in sept naar Frankrijk gaan en in 2012 zijn de kinderen toch verplicht dan maar direct een apart dan paspoort anders heb ik dubbele kosten. ben benieuwd of ze een goeie foto krijgen gemaakt van hem...
    Gister in zijn mondje gekeken en er zitten alweer 2 tandjes bovenin gaat echt te snel nu! maar goed...ga vanaf zaterdag de middag fles afbouwen en daar dan boterham bij geven en als dat goed lukt de ochtendfles en dan pap geven!

Gister werd ik gebeld door een vrouw waar ik gesolliciteerd heb en ze vroeg of ik volgende week woensdag om half 10 op gesprek kon komen dus ik zeg sorry maar heb pas na 12u oppas toen zei dan bel ik nog wel en 5 min ging weer de telefoon dat ze waarschijnlijk wel een gepaste kandidaat bij de andere zouden vinden!

hebben jullie kindjes dat ook als ze lang op de buik liggen om te spelen dat ze dan veel spugen??

15. SandraLizz

SandraLizz Actief lid

12 jun 2009
    244
    0
    0
    Hallo allemaal!

Nog even over ons weekendje weg, we zijn naar Groenlo geweest op camping Marveld. Erg mooie camping trouwens! Ook leuk met iets oudere kinderen, je hebt er hele mooie zwembaden voor alle leeftijden en een heel leuk kinderboerderijtje. 's ochtends en 's avonds mochten de kinderen met de beheerder achter het hek om de geitjes te aaien en konijntjes vast te houden. echt heel schattig!

@ juffie, wat zijn die helmpjes mooi tegenwoordig! Hij kijkt er inderdaad heel stoer bij!

@dimmel, wat een goed nieuws, gefeliciteerd!

@monique, Al het vervelende komt even tegelijk, balen zeg! Sterkte maar en hopen dat je man gauw weer werk heeft.

@pinquin, Grappig om te lezen dat je even gaat kijken nu ze stil is. Ik doe dat ook altijd, ben dan toch stiekem ongerust dat er iets is, maar meestal ligt ze gewoon heerlijk te slapen!

@parel, ik ben wel benieuwd hoe je het nu ervaart om weer zwanger te zijn. Het lijkt mij namelijk best wel zwaar. Voel je je goed?

@jessica, wat goed zeg dat Lilly zich al omhoog drukt en gaat kruipen! Ik vergeet je cadeautje trouwens niet hoor. M'n borduurmachine was stuk maar nu komt het eraan:).

@de lijst, mij maakt het ook niet uit. Als ik weer met lizz bij het bureau ben geweest zal ik ook haar lengte en gewicht eens even doorgeven. Het is ondertussen alweer zolang geleden dat er niets meer van klopt.

------------------------------------------------------

Hier gaat alles z'n gangetje. Vanochtend weer bij de gyn. geweest voor een spuit. Volgens hem wordt de pijnlijke plek kleiner, joepie!!!!!
    Ik kan het zelf nog niet echt zeggen, maar dat hele litteken doet nu zeer van het gewroet met die naald iedere keer.
    Ik zal echt zo blij zijn als ik eraf ben, kan ik eindelijk weer eens fietsen. Zijn hier eigenlijk al mama's die met hun kleintje fietsen? Lizz kan al goed zitten, we gaan eind augustus op vakantie dus dan wil ik de fietsen meenemen. (Ze heeft dus nog niet op de fiets gezeten;))

Gisteren had ik Lizz 's avonds een potje groenten gegeven, normaal kook ik altijd zelf voor haar maar ik vond dit wel een keertje makkelijk. Maar 's avonds was ze constant aan het spugen, Je kon echt ruiken dat het potje er weer uit kwam, echt heel vies:(. Vanavond dus zelf maar weer aan de slag.
    Vanmiddag ga ik denk ik even wat boodschapjes doen, gezellig samen met Lizz. Ik geniet daar altijd zo van!

Fijne dag allemaal!
    Liefs,
    Sandra

16. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Fietsen: ik wil pas met 9 maanden gaan fietsen als zijn rugje zeker sterk genoeg is. Heb teveel enge verhalen gehoord. Bas kon ook al eerder goed zitten maar op de fiets hobbelt het toch best veel. Is mijn mening dan. Heb er ook zin in. Met Bas kon ik pas fietsen na ruim 1 jaar (ook vanwege littekenpijn) dus nu kan ik die twee maandjes ook wel wachtten.

SandraLizz: lijkt me een leuke camping zal ;m eens gaan opzoeken op internet. Moet jij zoveel spuiten in het litteken? Ook verdovingsvloeistof wat ze er inspuiten? Vervelend zo'n pijn van onder. Sterkte

Dimmel: sneu zeg van het gesprek. Sommige denken dat je met kinderen ook meteen zonder pardon kun gaan en staan waar je wil. En ze zomaar ergens kunt achterlaten. Maar ja lijkt me dan ook weer een teken dat het geen fijne mensen zijn die daar werken. Succes met verder zoeken naar wel leuk werk en leuke collega's

17. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    @sawi ja daarom ik was al blij dat het nu uitkwam en niet als ik op gesprek zou zijn geweest en het misschien super leuk had gevonden om te doen!

18. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey dames

Hier gaat alles prima!

@ Joss ik geef alleen smorgens nog bv maar heb nog steeds een beetje stuwing sochtends. Borsten zitten nog wel vol maar heb gelezen dat dit wel ff een tijdje kon duren voordat dit weg is..
    Jarno wil smorgens wel drinken en ik vind het stiekem wel makkelijk haha maar ga wel afbouwen hoor de ochtend voeding. hij krijgt nu dus 3 flessen en een bv

@ Sawi oogdruppels voor plassertje? Nooit van gehoord haha
    Als t maar helpt!

@ de rest ik reageer later nu ff eten koken!

Liefss

19. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    @ Lizz
    Ik wacht wel af.
    Wij gaan in September naar Marveld. We hebben een huisje geboekt met sauna en jacuzzi.
    Zijn er al eens eerder geweest en is indd een heel leuk park.
    Vooral voor wat oudere kinderen indd. Wij gaan gewoon voor de jacuzzi haha.

Ik ga straks proberen de foto te maken maar zal je zien heeft ze vandaag geen zin.
    Ze is ook moe van het kdv.
    Ze heeft vroeg gegeten en zat helemaal onder want gaf haar zelf een paar keer de lepel.
    Tijdens het eten stopte ze ineens en werd ze super rood en begon ze te kreunen dus ja hoor helemaal onder de poep.
    Net lekker even in bad gezet.
    We gaan altijd net voor het slapen gaan dus ze snapt het niet en wil nu de fles.

@ de lijst.
    Lijkt me indd handig als 2 mensen de lijst doen net als toen we zwanger waren.
    Ik ben totaal a technisch dus ik pas dit keer.

@ Wolly
    Nee het winkelen was helemaal niet leuk helaas.
    Mijn nichtje heeft een totaal andere smaak als mij.
    Ze heeft een beetje een aso smaak(sorry als ik het zo zeg maar ik denk dat de meeste het wel snappen. Strakke broeken met kort topje erop en veel glitters enz)
    Nu moest ze nog wat hebben voor de bruiloft en ik zei ik ga wel mee maar dat is moeilijk als je totaal verschillend bent in smaak.
    Ik heb dan ook niks gekocht.
    Normaal vind ik winkelen erg leuk maar nu niet. Het was wel gezellig gelukkig.
    Ik krijg soms ook kadootjes van mijn nichtje waarvan ik denk wat moet ik ermee. Gisteren een paars klein knuffel hondje met een vestje aan voor Lilly. Echt heel pluizig en lelijk en een zomer pakje maat 80. Probeerde nog uit te leggen dat ze het nog niet past zei ze meteen ja nu nog niet. Ik kon niks meer anders zeggen. Ze heeft nu maat 68. Vond het wel lief maar heb er dus weinig aan.

Ik ga stoppen we gaan nog even oefenen met kruipen.

20. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    @ sawi
    indd oogdruppels voor zijn plasser???
    Waarschijnlijk gewoon een antibactiereel zalfje wat je daar ook op kan doen maar staat zo raar.

Deel Deze Pagina