Dani misschien zijn 3 flessen gewoon wel genoeg voor hem en drinkt hij daarom zo weinig. Hoelaat krijgt hij zijn laatste fles? Hier complimenten van het cb dat ze al op 3 flessen zat. Mag pap en brood gaan geven, maar eens gaan kijken hoe we dat gaan doen want krijg nu al zo moeizaam alles naar binnen. Mijn popje was 8745 gram en 70 cm. Van de +2 lijn inmiddels naar de +1 lijn. Ook weer prikjes en pas met 14 maanden de volgende weer. Hoef pas in september weer terug te komen. Jemig Oem ik zou het toch even in de gaten houden en als je het niet vertrouwd gewoon bellen hoor! Ik moet morgen met dr naar de huisarts. Ze heeft behoorlijk eczeem op d'r wangen. Denk dat het komt door schoonmaken van het gezicht met billendoeken op het kdv.
@ Pinguin Schoonmaken van het gezicht met billendoekjes?? Wij doen dit standaard met washandjes.. wat een raar dagverblijf hahaah als ik t zo hoor ben je er niet echt tevreden.. Schema wat we nu hebben 7:00 fles 180 9:30 fruit 11:00 fles 180 12:00 broodkorst 14:00 liga en thee / water 15:00 fles 180 17:30 groente + toetje 20:30 fles 180 @ Sawi als Jarno brood eet mag ik naar 3 flessen.. kan t wel eens proberen.. maar t is de ochtend fles dan zou je toch denken na zo`n nacht die drinkt ie leeg? de rest van de dag drinkt ie z`n flessen wel leeg of hij laat 10 a 20 cc staan. Savonds wisselt erg.. Liefss
Wat Quinn betreft ben ik heel tevreden over het kdv. Vooral de dreumesgroep is geweldig! Maar er is gewoon 1 dame op de babygroep die moeilijk doet. Als ze dat blijft doen ga ik om overplaatsing vragen(er zijn 3 babygroepen) Dani ik heb vandaag het volgende advies gekregen voor een voedingsschema 8.00 pap(bordje of fles) 10.00 fruit 12.00 fles/brood 15.00 yoghurt 17.00 warm eten 19.30/20.00 fles 's ochtends gaat dat nog niet zo lukken hier met het fruit maar voor de rest een aardig schema vind ik. Ook raadde ze me aan 1 week lang hetzelfde eten aan d'r te geven(groente) omdat ik het nu steeds moet mengen met fruit wil ik het erin krijgen.
Oke ja gewoon overplaatsing vragen andes hoor anders breng je je meisje ook niet lekker weg.. Lekker schema.. Hier moeten wij idd ook naar toe. Jarno zat anderhalve week terug (ong) nog op 5 voedingen en we moeten naar 3 dus vandaar dat ik eerst naar 4 ben gegaan. en Bv afbouwen ondertussen. Jarno meld zich sochtends de ene keer wel andere keer gaat hij gewoon lekker spelen, Misschien de voeding iets later? pap eet hij redelijk.. was vanmorgen ook 1e keer. Hij meld zich dan om een uur of 11 wel voor een voeding, die geef ik dan maar en daarna een broodkorst en een paar stukjes brood.. soms wat thee Smiddags als hij mieperig word sap/thee en koekje en dan meld hij zich tegen een uur of 3 voor fles.. Hij wil de voedingen zeg maar gewoon nog. Als hij beter brood eet dan ga ik wel de voeding rekken.. als hij gewoon om half 8 wakker word hahaha dan kan het ook zat half 12 brood en dan fles.. 15:00 Yoghurt is ook een goeie.. Ik geef dit nu na het eten. Hij heet z`n 200 a 220 gram en dan een toetje.. ( tis een heel makkelijke eter.. ) Groetjess
Hoi dames, Had gisteren een lang bericht geschreven, drukte op een verkeer knopje en toen was het allemaal weg... Had daarna geen zin meer om opnieuw te schrijven. Mijn werkweek zit er weer op. Heerlijk! Weekend! Morgen moet ik met Isis naar het CB, dus dan zal ik de gegevens doorgeven voor de lijst. Ik vind het wel prettig dat de lijst door iemand wordt bijgehouden, want ik ben zelf niet handig met het aanpassen van de gegevens van de lijst. Ik las over spugen na het eten. Isis spuugt altijd wel wat, maar niet veel. Nu had ze wel afgelopen weekend al haar voeding eruit gespuugd nadat ik haar avocado met komkommer had gegeven. Dit was een recept uit het opperdepop boek. Ze had al avocado gegeten en nergens last van gehad, dus ik denk dat ze niet tegen komkommer kan. Misschien dat er in die potjes iets zit waar de kleine niet tegen kan, wat je niet zelf in je eten doet? Oem: schrikken zo'n val. Ik heb nog altijd schrik als Nils hard valt en dat is al heel vaak gebeurd, want het is nogal een klimmer. Als hij dan die avond sneller in slaap valt dan normaal of plots stil is, ga ik ook altijd denken 'het zal toch wel goed gaan?'. Ik ga nog ff bankhangen en vanavond vroeg mijn bedje in. Ben echt zo moe momenteel, ik mis ook het zonnetje, geeft me toch altijd energie. Fijne avond
Ben zo blij. Ik heb een moederfiets Gazelle Bloom. Op zich niets op aan te merken maar vanwege mijn ziekte (wekedelen reuma en vermoeidheidssyndroom) kom ik niet verder als eigen dorp. Nu las ik net dat er een electrische bakfiets is. Ben er al helemaal verliefd op, hoop mijn man ook. (toch even ruim 1500 euro aanbieding) Er kunnen 4 zittende kids in. Of twee kids en boodschappen. Ideaal voor mijn zwakke spieren. Iemand nog een prachtige bijna niet gebruikte moederfiets nodig??
Wat geweldig sawi! Heb zelf een Sparta Amazone dus geen nieuwe meoderfiets nodig. Heb je veel last van je ziekte?
@ Dani, thanx! Was niet raar bedoeld hoor maar kon me van vorig jaar herrinneren dat we iedereen die niet regelmatig postte een mail hebben gestuurd voordat ze verwijderd werden. Toch? Stuur je ff een pbtje. Wat betreft Jar dr slaapjes, dat gaat echt super! Meestal is ze rond het warm eten wel moe hoor. Dan slaapt ze voor/na het eten nog een half uurtje bij mij op schoot. Heerlijk! En makkelijk, dat kan ze bv ook als we op visite zijn! @ Oem, Jeetje wat zul jij geschrokken zijn! Hoe kon ze eruit vallen dan? Zit ze dan niet vast? Kan natuurlijk ook zo zijn dat ze moe was van het huilen en zo en dat ze daarom lekker in slaap viel. Maar even in de gaten houden.
Hallo, @ juffie: T. spuugt ook veeeel meer als ze potje heeft gegeten. Ik heb het tot nu toe nog maar 2 keer gegeven maar ik vind het echt geen succes, smaakt ook zo ontzettend vies! @ Oem: jeetje wat schrikken! Stond de bumbo wel op de grond? ik zet hem soms namelijk wel op tafel (geef haar eten erin) maar dat doe ik nou maar niet meer na jouw verhaal... @ victoria: Klote dat alles weg is! Geniet van je weekend! @ Sawi, goed zeg, zo'n fiets! Heb je inderdaad minder kracht voor nodig. Goed bedacht he? Ik wist niet dat je die aandoeningen had, sterkte daarmee. Ik ben vandaag naar het CB geweest. Ze kunnen me daar nooit iets nieuws vertellen en op de vragen die ik heb hebben ze geen antwoord. Maar goed, @ Dani: ze weegt nu 7575 gram en is 67.3 cm, wil jij dat voor me veranderen in de lijst? Wat fijn dat Jarno zo goed eet! Morgen gaat mijn stiefmoeder voor het eerst een dagje oppassen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat! Ze is erg lief en houdt veel van kinderen dus het zal wel leuk worden, denk ik. Fijne avond allemaal!
Met een goede weekindeling kan ik me aardig redden. Maar kracht of juist geen kracht is mijn probleem. Gelukkig zijn er allerlei kleine hulpmiddeltjes die me aardig helpen. (potopeners, flesoperer etc) Maar o wat zou ik gelukkig zijn als ik weer wat verder kom als dit stille dorpje. De bakfiets zou mijn wereld weer een beetje groter maken.
Ik ken de hulpmiddelen maar gelukkig heb ik ze niet meer nodig. Heb sinds mijn 11e sclerodermie in combi met reumatische artritis. Eigenlijk is het vooral in mijn jeugd actief geweest, en nu niet meer. Maar heb wel de nodige littekens overgehouden. Heb eenv ersleten elleboog, enkele kromme vingers. Ik loop als een pinguin en mijn energiepeil is zo extreem veel lager dan een "gezond" iemand. Bella wat raar van je cb! Stel je zulke vreemde vragen dan? Hier ook een meisje wat flink spuugt van potjes. Ze vind het ook te dun volgens mij! Valt het werken en moederschap goed te combineren voor je? Ik duik mijn bedje zo in. fijne nacht meiden!
wat is er weer veel gekletst haha! Hier gaat alles rustig zijn gangetje diego speelt heel veel en roept dan steeds dadadadada mamamapapamamaam! Ik ga morgen beginnen met in de middag weer naar boterham te gaan kijken of hij dan nog steeds veel spuugt en als het goed gaat stap ik weer over op nr 2 van nutrilon....Morgen druk dagje en zondag gaan we lekker zwemmen verheug me er nu al op ... ik weet niet meer wat geschreven is sorry!
Haha ik loop ook als een pinguin zonder aangepaste schoenen. Niet leuk maar vond het wel toeval. Vervelend wat z'n ziekte teweeg brengt. Misschien is zo'n elektrische bakfiets ook iets voor jou. Kost stukken minder energie.
goedemorgen meiden, Sawi: dat is wel een mooie mamafiets die je hebt.. Welke kleur is de fiets.. Ben nog wel op zoek naar een fiets maar ja moet ook in mijn budget passen natuurlijk Je mag me anders wel even pben.. Wel stoer trouwens een bakfiets!! Hier trouwens nogal een onderbroken nacht helaas. Nathan moest voor het eerst de hele nacht met helm maaar dit is niet gelukt. Het inslapen ging prima maar vanaf een uur of 1 werd hij steeds wakker. Na 3 keer de helm afgedaan maar daarna werd hij nog een paar keer wakker Wat er aan de hand was geen idee. hopelijk aankomende nacht een betere nacht. Ach hij moet natuurlijk ook wennen aan slapen met dat ding op zijn hoofd.. moet zo weg.. dus tot later! xxx
ZO daar ben ik weer! Verwaarloos jullie een beetje geloof ik. Sorry! Zo te lezen gaat hier alles prima. @ Oem kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Arme Rana. Alexander is een keer voorover gekukeld uit het wippertje. Mijn vriend maakte hem niet vast, was niet nodig vond hij. Totdat hij op de grond lag en nu doet hij het braaf wel altijd hahaha. @ Dani Wat apart dat Jarno ' s ochtends de fles niet wil. Je zou denken dat hij dan juist wel honger heeft. Alexander heeft het wel een tijdje gehad ook en toen ik er een fles vanaf haalde was het over, dus misschien is dat het wel. @ Bella T. groeit lekker lees ik, fijn. Knap dat je het zo allemaal kunt combineren zeg. Dat T. potjes zo vies vindt (meerdere zo te lezen) Alexander vindt vers niet lekker hahaha. Potjes smult hij zo leeg, raar he. Hij vindt nu alles lekker. Had alleen laatst tagliatelle, maar daar zaten stukjes in en die moest ie niet. @ Juffie ja kan me voorstellen dan Nathan even moet wennen. Ik zou zelf ook niet graag met een helm op gaan slapen. Nog even en hij vindt het raar om hem niet op te hebben. Hoe lang moet hij hem dragen ongeveer? @ Dimmel, Diego is al flink aan de klets lees ik. Leuk joh. En wat las ik , al 5 tanden Tjee, dat is wel veel zeg. @ Ping hahaha vandaar je naam. Sorry is niet om te lachen natuurlijk. Wat vreselijk zeg, gelukkig dat je nu minder last hebt dan vroeger. Hou je daar littekens aan over dan? Van operaties of zo? Arme jij. @ Sawi klinkt goed die fiets. Zo te lezen precies wat voor jou Ik wil ook nog een nieuwe fiets, maar voorlopig gaat het nog wel op mijn barreltje. Ik ging laast met mijn paard fietsen en toen we voor mijn huis stonden, haakte hij met het touw ergens achter en tilde mijn fiets 2 meter de lucht in van de schrik. Als ik ooit een nieuwe fiets heb, ga ik er niet mee mijn paard uitlaten hahaha. @ Vic lekker frusterend he, als dat gebeurt. Advocado zullen ze inderdaad wel heerlijk vinden. KOmkommer zou je denken dat het alleen maar water is. Lekker dat je een lang weekend hebt. Nou ik kan even niet verder teruglezen geloof ik. Hier gaat alles zijn gangetje. Hij komt niet meer 's nachts en daar ben ik blij om, alleen wordt hij soms wel een keertje wakker. Speentje erin en meneer tukt weer verder. Sinds een paar dagen is hij ook de hele dag aan het mamamamamamaen en ook mijnmamamijnmamamijnmama, dat klinkt zo leuk. Ik geef sinds een weekje nu ook vlees en dat vindt hij heerlijk. Fruit vind hij even minder op het moment. Stukjes ananas, meloen, kiwi, banaan enzo vindt hij wel heerlijk, maar dan ben je echt lang bezig. Bij ons ziet het er zo uit ongeveer. 7.30 fles 180 9.30 fruit 12.00/12.30 fles 180 14.00 koekje en water 16.00 fles 180 18.00 warm eten en yohurtje en wat water 22.00 fles 180 Hoe kan ik nou naar 3 flessen gaan dan? Hij drinkt nog niet veel ander vocht. OVer 2 weken gaan we een week naar frankrijk met mijn ouders (of had ik dat al gezegd) Mijn zus gaat ook mee. Dus mijn vriend met de hele schoonfamilie hahaha. Misschien gaan we wel 2 weken, dat weten we nog niet. Hij neemt gewoon zijn laptop mee en dan werkt hij daar een paar uur per dag. Tja, nadelen van een freelancer. Hij zit nu wel vaak thuis te werken, dat is wel fijn en hij heeft elke vrijdag vrij. Erg gezellig! Ik ga nu even een broodje eten. fijn weekend wens ik iedereen alvast
hey lady's veel gekletst hahaha nou even snel met Rana gaat het GELUKKIG als van ouds erg druk en heeeeel bewegelijk!! ik heb vandaag ondekt hoe ze eruit gevallen is Madame is heeeeel druk dus dan zet ze der eigen af met der voeten (van de grond af) en dan komt ze met der billen omhoog dan gaat ze zelf ook met der ruggetje zitten krommen en mey resultaat was ze er dus uit gevallen... Bellabella ze kan niet vast in de bumbo hij stond gewoon om de grond ik zet haar ook op tafel om eten te geven maar dan laat ik der echt nooit alleen nu weet ik dus ook dat ze niet meer alleen op de grond kan.
Hey dames! Degene die iets in de lijst aangepast willen hebben willen jullie me een pbtje sturen of dimmel? Lees nu nl op m`n werk mee en dan kan ik hier hier zo lastig veranderen trage pc enz.. bedankt! @ Adriana Leef je ook nog?! haha, ja dan zou ik naar 3 flessen moeten.. Jarno krijgt er maar 4 vond ik al niet veel. misschien niet zo`n ontbijter. Ga morgen eens proberen als hij wakker word om weer speentje erin te doen of aankleden en laten spelen en als hij gilt van de honger dan een fles proberen hahaha wel zielig.. maar misschien drinkt hij dan meer.. Meer vocht misschien iets bij fruit en na t eten wat geven? @ Sawi en Pinq vervelend voor jullie zo`n ziekte.. Hopelijk hebben jullie er niet te veel last van! @ Oem wij hebben zo`n ding op t werk maar nog nooit een kindje uitgevallen hoor.. @ Juffie naar zo`n gebroken nacht.. moet zeker even wennen lijkt me niet lekker liggen. Nou ik ga npg ff wat doen hier op t werk weinig kindjes dan kan ik zo lekker naar huis! Paar uurtjes opnemen.. Liefss
Hoi meiden Mn schoonmoeder belde net, hebben ze vannacht haar tuinset achter het huis vandaan gestolen Niet normaal meer toch? Hoe halen ze nou zo iets weg, midden in de nacht Vince had gisterenavond heel erg last van krampjes, zo zielig. Hij kronkelde helemaal en krijsen tijdens het voeden. Tijd lang met de beentjes omhoog gehouden en na wat windjes werd het minder. Hij heeft wel lekker geslapen. Vandaag 2 kleine keuteltjes, gisteren niks. MIsschien toch maar eens aan de roosvicee laxo. Hij heeft al dagen wat hardere onlasting. @dani en adriana, Vince zit sinds een week op 3 voedingen, ook omdat hij zo slecht dronk (kort en steeds loslaten....) Met 3 voedingen drinkt hij weer lang en goed. Ben soms ook wel een beetje bang dat hij te weinig vocht krijgt, maar 500cc schijnt genoeg te zijn. Fruit en groente zit ook veel vocht in en ik geef Vince tussendoor geregeld water (denk zon 50 tot 100 cc totaal per dag). Misschien hebben jullie hier wat aan. @oem, sjee hoe krijgt ze het voor elkaar he?! Idd maar niet meer alleen laten in de bumbo. @pinguin en sawi, heftig hoor als je zo beperkt bent! Volgens mij zou ik helemaal gek worden. Ik was het al zo zat dat ik 6 weken met krukken moest lopen....en dat is niets vergeleken met wat jullie hebben! Zon mooie bakfiets is misschien voor jullie beiden wel wat iets! Hahaha. @juffie, ach wat sneu zeg voor nathan. Maar hij zal wel even moeten wennen. Hopelijk gaat het vannacht alweer beter. Verder weet ik het even niet meer. Bah wat een rotweer he? Het regent hier al werkelijk de hele dag. :x En ik wilde nog wel even lekker de stad in vandaag....hmm not.