December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    en ook ik kan me hier bij aan sluiten!
    Wij zijn zaterdag 6 12 bevallen van een dochter haar naam is Kyana en weegt 3510 gram!

Het is een heerlijk tevreden meisje!

2. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Ik dacht kijk hier even of ik wat mis. Maar is hier stil.

Bij ons gaat alles goed. Lilly drinkt nu volledig uit de borst tegen verwachtingen in. Had eerst helemaal geen voeding en na 2 dagen kolven ineens heel veel.
    Vandaag de laatste dag kraamzorg gehad en die heeft lilly gewogen voor de voeding en erna en ze had gewoon 120 cc gedronken die veelvraat.
    Ik geniet zo van haar. Ik kan wel uren naar haar kijken maar denk dat elke mama dat wel heeft.

Wat jammer is dat het consultatie bureau heeft inloopspreekuur op donderdag en we willen de kleine volgende week wel even wegen maar ja dan is het kerst en die week erop is het nieuwjaar dus zijn ze dicht. Vandaag gebeld over hoe en wat en bellen ze gewoon niet terug. Wilde weten of ik naar een ander dorp of zo kon gaan. Lekker geregeld dit. Ook raar dat ze dan het inloopuur niet 1x op een andere dag doen ze laten iedereen gewoon 3 weken aanklooien.

Nou ga zo slapen ben nog wel erg moe steeds.

3. manny82

manny82 Bekend lid

11 sep 2007
    531
    0
    0
    Hallo

Ook ik kan me melden. :D
    9 december is onze dochter linde geboren.

4. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    hier wordt ook niet veel geschreven!
    ;)

iedereen vast heel druk met de baby`s!

5. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Wordt idd niet veel geschreven, best wel jammer vind ik...
    Maar ja, heb t idd ook druk met de kleine hihi

6. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Hoi,

alweer decembermama's 2008. Ik hoor bij die van 2007! Ik hoop dat jullie net zoveel aan elkaar hebben als wij!
    Enne... wij zijn ook pas officieel overgegaan toen ongeveer alle mama's bevallen waren. Tot die tijd hebben we in de bevallingslijst gekletst. Wel zo leuk voor de meiden die nog zaten te wachten.

Veel kletsplezier en voor je het weet is je kleintje zomaar 1!

7. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    He!
    Hoe is het met je?
    Hier alles goed.....
    Helaas loopt de borstvoeding hier niet zoals bij jou....jammer genoeg.
    Maar goed, ik doe 50-50 dus ze krijgt tenminste wat.
    Is de wijkverpleegkundige al bij je langsgeweest?
    Ze is van het consultatiebureau. Zij weegt je kleine meid ook, miss stelt je dat gerust.

Het is nog wel erg stil hier.
    Blijkbaar is iedereen nog aan het bijkomen van de bevalling.
    Ben benieuwd hoe het met iedereen gaat.

8. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Het is hier idd erg rustig, we zullen dus wel met zijn allen tegelijk overgaan naar dit topic.

Ook al ben ik al bijna 3 weken een decembermama, ik klets ook gewoon nog in de bevallingslijst :). We wachten gewoon gezellig tot iedereen hun baby'tje heeft en dan springen we tegelijk hierheen!

Grtjs,
    Hanneke

9. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey dames!

Nou Jarno is vandaag precies 1 weekje oud. Het is me wel zwaar hoor met die borstvoeding. vooral e nacht voedingen. Hij wou eerst helemaal niet aan de borst en hapte steeds verkeerd dus heb lekkere tepel kloofjes.. is alwel weer aant genezen maar soms als ik em aanleg dan moet ik echt op m`n tanden bijten

Ook was / ben ik zooo onzeker of ik t allemaal wel goed doe.. Jarno heeft zo vreselijk krampjes gehad nachten liggen gillen van de pijn. nou dat gaat door merg en been. zo heb zelf 2 dagen mee gejankt! :oops:

Maar het gaat nu steeds beter we gebruiken druppeltjes cinababy van vsm en dat slaat goed aan. En gelukkig is m`n man zooo zorgzaam en lief zonder hem had ik dit niet gekund!

Hoe gaat het met de andere mama`s? Het is hier nog vrij rustig?!

Liefs Danielle

10. Tinker

Tinker Actief lid

30 okt 2006
    305
    0
    0
    Zwolle
    hey allemaal,

Ik kom me hier ook melden. Ik ben bevallen met de 1ste kerstdag. Maar de meeste zullen dat denk ik al weten.

Hier gaat het wel goed alleen die vervelende krampen voor die kleintjes.......sneu is dat.
    Morgen toch maar iets voor halen. Ik weet nog niet wat want ik krijg elke keer weer ander advies. De ene zegt venkeldruppels andere cinababy en dan weer iets anders.... Dus ik weet nog niet wat ik ga halen. Vraag nog wel wat advies bij DA.

Hoe warm hebben jullie het nu op het kamertje van de kleine?

Liefs milou

11. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    @ Milou

Ik heb de kachel gewoon uit staan behalve met douchen of in badje doen. Omdat als ze er slaapt het ongeveer 18 graden moet zijn.
    We hebben een straal kacheltje dus die zetten we even aan en dan is lekker warm voor haar.

Lilly heeft ook erg last van krampen sinds 2 dagen en ik heb gisteravond snel nog cinababy gekocht en we zijn er tot nu tevreden over maar heb ook via het internet dat spul van die duitse apotheek besteld waar ze het hier steeds over hebben. Dat schijnt onwijs te helpen.

Lilly heeft waarschijnlijk spruw. De huisarts vond het niet nodig om haar te zien en heeft op alle klachten van ons voor de zekerheid een zalf voor geschreven er tegen.
    Bij haar werkt het meteen, maar ik had zelfs vanavond bij kolven bloed erna op mijn tepels. Begin steeds meer te twijfelen maar wil het niet opgeven. Maar als ik steeds bloed erbij hou weet ik niet of door ga ermee.

12. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hoi

wij hebben wel e kachel aan want ik vind het hier heel koud. Ook Jarno heeft heel erg krampjes.. wij hebben cinababy vindt het goed spul. de kraamhulp radde ons dit aan..

Jarno doet de laatste 2 dagen heel veel boeren en begint ook te spugen.. vervelend is dit.. vooral nu de kraamulp weg is en je niet kunt overleggen..

Groetjess

oh en tinker van harte! :D

13. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    het wordt aangeraden om de kamer tussen de 18 en 22 graden te hebben als het kan!
    Wij hebben heel iets de verwarmming aan staan om die temperatuur te houden.

Wat misschien ook goed hebt voor de krampjes als je bv geeft is venkel thee per dag 2 kopje ochtends en avonds (bij onze eerste dochter heeft het veel geholpen) en wou het morgen gaan halen voor Kyana want die krijgt nu pas last van krampjes! Laat vinden jullie niet?

14. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hey mama's!

Kom me hier ook melden!
    Jordan is 20-12 geboren!

Hoor jullie over de verwarming, wij hebben hem de hele dag aanstaan en s'nachts wat warmer, is zooo koud nu buiten, verwarming heeft het er s'nachts moeilijk mee!

Hoe drinken jullie kindjes.. tot zaterdag ging het heel goed, 80 cc ging aardig maar 90 cc was al moeilijk...
    Nu krijg ik er de ene voeding met moeite 50cc in en de voeding erna 70 cc... kan dat kwaad dat het zo'n stuk minder is... doe er 45 min over!
    Di komt het CB langs dan zal ik het ook vragen maar miss weten jullie het!

het het slaapritme.. overdag na de voeding gelijk slapen en s'nachts is het spoken, is klaarwakker dan... hoe kan ik dat omdraaien?

Wat een vragen he maar hoop dat iemand het weet!

xxx

15. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj lieve meiden..

zag dat er hier weer wat meer word gekletst dus dacht laat ik ook maar even een berichtje hier achter laten ;)

@Bianc.. het maagje van een baby moet oprekken dus kan indd zo zijn dat hij de ene keer meer wil drinken dan de andere keer. Kian heeft dat ook heel lang gehad en nu soms nog!
    ze zeggen dat je 10 cc per dag moet opbouwen.
    totdat je de hoeveelheid hebt die hij per dag mag.
    dat hangt weer van ze gewicht af.
    elke kilo is 150 cc op een dag, dus zou hij nu 4 kilo zijn mag hij 600 cc op 1 dag hebben ( gemiddeld genomen) dan kom je op 6x 90 cc uit ( word 100 met voeding in het water) en anders 7 x 75 a 80 cc.
    zolang hij ma goed groeit is het niet erg als hij wat minder drinkt, misschien dat hij op dat moment wat lucht in ze maagje heeft en hij al "vol" zit.
    hoop dat je er wat aan hebt.. en indd aan de wijkverpleegkundige vragen als je echt twijfelt en anders kan je ook altijd het cb bellen geloof ik als je vragen hebt.

Kian heeft wel ze slaapritme te pakken gelukkig, hij is overdag meer wakker en slaapt snachts goed.
    wanneer doen jullie hem in bad?
    en anders kan je proberen hem overdag iets langer wakker te houden na de fles en ik doe Kian altijd tusse de 1 na laatste fles voor de nacht en de laatste in bad,, daardoor is hij wat wakkerder maar word wel moe en na de laatste fles valt hij heerlijk in slaap.
    en wat helpt is hem overdag in het licht te laten slapen en savonds in het donker.

------------------------------------

hier gaat alles goed..
    Kian doet het super en slaapt goed, is overdag veel wakker maar slaapt snachts gelukkig goed en komt dan elke 4 uur ongeveer
    hij krijgt nu wel voeding tege het spuugen en darmkrampjes. 2 schepjes gewone voeding en 2 schepjes van dat.
    het maakt het ook wat dikker en daardoor zit hij ook echt goed vol na de fles!
    wandelen buiten vind hij echt heerlijk en doe dat ook elke dag met hem.
    en als hij niet in slaap wil vallen dan ga ik de kamer stofzuigen en hij slaapt binnen 5 minuten haha.

fijne jaarwisseling allemaal alvast!

Liefs xx

16. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Ik heb de kachel beneden wel aan staan hoor. Die staat op 20 graden overdag en `s avonds op 22 ongeveer.
    Op onze slaapkamer en die van Lilly staat hij uit. Als we iets gaan doen zoals omkleden of in badje doen dan doen we het straalkacheltje aan en is het binnen 2 minuten lekker warm in haar kamer.

Vindt het ook moeilijk om een juist moment te kiezen voor badje of douchen. Maar doen het `s avonds omdat we hopen dat ze dan lekker doorslaapt en moet zeggen helpt wel.
    We leggen haar overdag in een lichte kamer(met gordijnen op) en `s avonds als ze beneden is gewoon de lichten aan zodat ze iets van een dag en nacht ritme krijgt(hopen we).
    Het werkt wel allemaal want gisteren wilde we haar gaan douchen en toen sliep ze voor het eerst in 3 uur dus niet gedaan en dan komt ze eerder voor de nachtvoeding dus vanavond doen we het weer.
    Wij doen het echt voor het slapen gaan van ons en haar. Dus tussen 22.00 en 23.00. Daarna voeden en slapen.

Leuk dat het hier ook wat drukker wordt.

17. mama2be

mama2be Lid

13 mei 2007
    72
    0
    0
    Hier ook een december mama! Merel is van 10 december. Ze woog 4370 bij haar geboorte. Ze heeft veel moeite gehad met haar flesjes drinken. Momenteel drinkt ze 5 keer 120 CC ongeveer (ook wel eens minder) en ;s nachts 80 cc. Vanmorgen woog ze 4480, het gaat de goede kant op nu dus :D

18. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Marijee dank je voor je duidelijke uitleg!
    Vandaag was het CB hier en 90 cc is veels te veel voor Jordan, als ze 7 keer 60 cc binnen krijgt is het al goed, we maken standaard flessen van 90 cc, drink ze meer als 60 cc is dat mooi meegenomen!
    We gaan het nu een beetje opgooien ipv eerst een schone broek nu gelijk het flesje, dan halverwege een schone broek ( kan ze ff wakker worden, valt zo snel in slaap ) en dan deel 2 van het flesje, kijken of ze dan meer lust.
    Ben wel opgelucht dat het geen kwaad kan dat ze minder drinkt!
    Vrijdag gaan we ff langs het CB om te wegen, ben benieuwd!
    Geboortegewicht was 3060, toen naar 2880 en zaterdag was ze alweer 3040, ben benieuwd nu!

xxx

19. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hallo, ik kom me hier ook aansluiten.
    Op 19 december ben ik in notime bevallen van een schitterend meisje van 2900 gram. Vanochtend het CB op bezoek en we zitten alweer op de 3240 gram!
    Ze doet het fantastisch, de voedingen gaan steeds beter (tepelkloven zijn eindelijk weg, pfieuw). En momenteel ligt ze voor het eerst overdag in haar wiegje te slapen.

Persoonlijk vind ik het wel even aanpoten. Ik ben zo blij dat mijn man nog thuis is. Hoe ik het straks met twee kinderen ga doen, weet ik nog niet. Ik denk dat ons eerste streven is om allemaal aangekleed te zijn ;)

20. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    oeps hier ben ik me vergeten te melden! schaam schaam haha! maar alsnog meld ik me hier.

Boh wat had diego gister een rotdagje hij is wakker geweest van 9u 's ochtends tot half 10 's avonds heeft tussen door maar 3uurtjes geslapen. we hebben um om half 12 gisteravond wakker gemaakt voor een fles en vanmorgen om 7u en nu slaapt ie nog steeds dus hoop dat ie tot 11u slaapt dan kan ik zometeen nog ff snel het huishouden doen.
    Gisteren op het CB geweest en weegt nu 4655gram en is 55cm. Mag overstappen naar voeding voor hongerige baby's. En heb verteld dat hij veel wakker is. Moet vanaf nu gaan proberen om hem wat meer te laten huilen in bed. dus geen 10 min maar even un kwartiertje ervan maken en dan na 2 dagen 20min en zo zou hij dan zijn slaap moeten vinden. verder deed ik het heel goed. :D

Deel Deze Pagina