December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Gisteren had Max om 22.45 uur zijn laatste voeding en vanmorgen om half 6 was hij wakker. Dus ik ben al zeer tevreden. Daarna ik bed gelegd en beide jongens er om half 8 uitgehaald.

Slim van je Marije van de diksap. Je moet het inderdaad weten of het van de koemelk is of wat anders.

Aussie; heeft hij de halve nacht niet meer geslapen?
    Huilt hij dan of is hij gewoon wakker? Dag/nacht ritme niet goed.
    Hopenlijk hebben ze bij het CB tips.

2. pebbles23

pebbles23 Actief lid

19 jun 2008
    260
    0
    0
    call agent
    oosterhout
    Meeting update
    Amsterdam 1
    Utrecht 1
    Maakt niet uit 5

15 maart 0
    22 maart 0
    29 maart 3
    maakt ni uit 4

Aussie
    Leonie1986
    Marijee
    Pebbles23
    Smallgirl77
    monique4
    Ranjeewha18
    Maria04

Jessica (weet nog niet zeker)
    we zitten nu op 9 mensen
    @ran wat is jou voorkeur
    @Leonie weet je ook wat maria als voorkeur heeft

3. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Vandaag komt WVk bij ons thuis. Ben benieuwd wat zij te vertellen heeft. En of Isis op haar geboortegewicht is, maar dat denk ik wel.

Aussie: heel veel succes straks bij het CB. Hopelijk hebben ze goede tips voor je en kun jij nu even bijslapen. Pittig hoor, zo'n wakker mannetje. Kan me voorstellen dat je uitgeput raakt.

4. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Ja ik zit er ook wel mee dat ik met de trein moet vanuit sittard... maar ja.
    Zijn dr niet nog meer mensen van limburg haha?

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Marije ik zou absoluut GEEN dingen gaan toevoegen, Zeker als blijkt dat Kian inderdaad KMA heeft.
    Je zit nu nog in een testfase dus is het belangrijk om er achter te komen of hij echt kma heeft. Als je dingeng aat toevoegen heb je straks geen idee waar het nou eigenlijk aan gelegen heeft.
    Mijn zoon heeft KMA en kon bijv ook niet tegen diksap. Er schijnen volgens mijn dietiste veel kindjes te zijn die daar ook allergisch voor zijn dus wellicht is het even doorbijten nu.
    Sterkte meid!

Hier gaat alles even wat minder, voeding die erg terugloopt en daardoor een ontvreden kindje. Ben dr nu aan het bijvoeden en hopelijk zit ze vanmiddag weer op dr geboortegewicht.

sterkte met alle onrustige kindjes meiden! en de mamma´s natuurlijk

6. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    ja ik kom uit limburg! misschien wel leuk om inderdaad samen te reizen want vind alleen maar saai haha!

7. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Even een vraagje: Nathan moet sinds gisteren op zijn ruggetje slapen met zijn hoofdje steeds wisselend natuurlijk. Nu krijg ik hem bijna niet naar links. En als ik hem zo neerleg, draait hij zelf weer naar rechts.. Zou het omdraaien van zijn bedje echt helpen? Heeft iemand daar ervaring mee? in de box draait hij ook steeds naar rechts..

8. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    victoria: bij mij kwam gister de wvk. Vond het wel interessant allemaal en kon al mijn vragen kwijt. wel prettig!

pinguin: hoop dat je kleine weer gegroeid is en de bijvoeding dus helpt!

dimmel: super dat je wil afvallen. Wil ook wel maar omdat ik borstvoeding geef mag ik natuurlijk niet :( Er moeten bij mij nog 8 kg af, maar heb het idee dat dit nog wel even gaat duren..

ga even stofzuigen nu. Nathan slaapt dus moet ik van profiteren ;)

9. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    @juffie dit had diego dus ook en daarom ga ik naar osteopaat zijn spiertjes aan de rechterkant zijn korter en doet dan pijn als zijn hoofdje naar links ligt...dit kan komen door voorkeurshouding in de baarmoeder...
    Ik wil graag 20 kilo eraf erg he haha ben wel alle zwangerschapskilo's kwijt maar wil er voor mezelf toch nog wel 20 vanaf lukt dit niet ben ik met 10 a 15 al tevreden!

10. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Jeetje, wat is een kleine baby vermoeiend :confused: ! (wist ik natuurlijk wel maar ben nu even helemaal gebroken...) Gisteren had ze denk ik ook een regeldagje: heeeel veel aan de borst en de hele tijd huilen. Ik heb dan ook de hele dag haar getroost met in mijn armen wiegen en de borst!

Mijn kleine meid komt s'nachts ook gewoon om de 2 uur... ze heeft nu ook een hoestje dus na de voeding moet ze vaak hoesten en komt er soms wat melk mee. Zooo zielig! Mijn hart breekt dan echt als ze in zo'n hoestbui zit :cry:
    Vanmiddag komt ook bij mij de CB langs. Ik ben benieuwd of ik alles goed doe. Ik heb namelijk helemaal geen regelmaat met voeden. Ze krijgt wanneer ze vraagt en soms is dat al na een uur. Ze drinkt ook niet lang genoeg volgens mij om de vette melk te krijgen maar ik hou haar niet langer wakker.
    Ik draag haar veel in een draagdoek: vind ze erg fijn, zo gauw ik haar in haar box ofzo leg gaat ze na 5 minuten protesteren. Blijkbaar nog iets te jong voor.

@juffie: moest Nathan dan eerst op zijn buik slapen? T. moet vanaf dag 1 op haar rug? Ik dacht dat op de buik alleen mocht als je er bij bent?
    @ aussie: ik dacht dat mijn nachten zwaar zijn maar die van jou spannen de kroon! Ai, ai, ai, ik kan me voorstellen dat je gebroken bent... Sterkte!

Ik ben trouwens al 14 kilo kwijt! (moet er nog 6...) Gaat snel als je BV geeft...

11. Aussie73

Aussie73 Actief lid

15 jan 2008
    494
    0
    0
    Hoorn
    sawi: Overdag is hij ook continu wakker!
    Gisteren vanaf 330 tot bijna 9 uur!
    En vannacht dus ongeveer hetzelfde!
    Hij huikt niet maar is wakker en wil op den duur natuurlijk wel aandacht, knuffel, speen oid!
    Ik denk dat ik hem vandaag met de pot mee laat eten :) Want volgens mij heeft ie gewoon enorme honger: Vanochtend heb ik hem beide zeer gespannen en volle borsten leeg laten drinken en daarna 120 cc bijvoeding die bijna schoon op ging :confused: :confused: :confused: Volgens mij moet ie gewoon dikkere, vette voeding! Ik ben benieuwd wat ze vanmiddag op het cb ervan zeggen!

gr Aussie

12. Aussie73

Aussie73 Actief lid

15 jan 2008
    494
    0
    0
    Hoorn
    Nou Bella: jou nachten zijn ook pittig! Jij hebt dus ook maar korte slaapjes tussendoor! Daar wordt je ook doodmoe van!
    De kilio's gaan hier geweldig! Ik was er 17 aangekomen en er zijn er al 18 af zonder dat ik er iets voor doe! Maar ja ben zelf natuurlijk ook veel meer wakker dus gebruik waarschijnlijk veel meer energie!

gr Aussie

13. Goeiemorgen allemaal,

Ik heb even globaal alles gelezen hoor, maar even geen puf om te reageren.
    Ben ook een beetje moeeeeh. Hijkomt 's nachts ook om de 3.5 a 4 uur, lekker vermoeiend.
    Het vervelende is dat hij soms niet wil drinken omdat hij krampjes oid heeft.
    Vandaag gaan we een kolfapparaat aanschaffen, ljkt mij wel fijn om af en toe het voeden even aan mijn vriend over te laten.

Bah en het is ook echt deprimerend weer buiten zeg, daar haal je ook echt geen energie uit.

Ben blij als we donderdag even naar het CB kunnen.

Heb hem gisteren zelf even gewogen en hij weegt ongeveer 4500 gram en hij was 3320, dus dat is volgens mij prima :) Toch lijkt het alsof hij soms niet veel drinkt.

Mijn borsten voelen ook niet extreem gevuld aan en vaak drinkt hij maar aan een kant. Hebben jullie dat ook?

Ga even ontbijten nu.

O,ja over de meeting. Hmmm, Amsterdam zou mij op zich wel leuk lijken. Ik heb alleen zo een hekel aan het OV en om nou met de auto te gaan.
    Ik ga er nog even over na denken, want het lijkt mij wel superleuk om jullie in het echt te zien en alle beebs natuurlijk :)

@Bellabella, waar in het Gooi woon jij, misschien kunnen we wel samen dan :)

14. pebbles23

pebbles23 Actief lid

19 jun 2008
    260
    0
    0
    call agent
    oosterhout
    @Ran jij woond toch in breda, misschien een idee om samen te gaan met de trein. da kom ik naar breda toe, als je dat leuk vind.

Zoals het er nu uit ziet gaat het in Amsterdam worden op 29 maart, en leonie had het idee om bij van der valk vlak bij schiphol te gaan, dat is ook wel te doen met het OV voor iedereen denk ik. mensen die lang onderweg zijn, ik moet ook 2 uur reizen om in amsterdam te komen. maar ik wil jullie zo graag een keer zien dat ik dat helemaal ni erg vind, en qua kinderwagen in de trein ach er zal denk ik altijd wel iemand zijn die helpt. dus komt allemaal goed. het lijkt me gewoon onwijs leuk om eens te zien met wie ik nu allemaal zit te praten lol.

ik heb ook Vis en Hinkie een sms gestuurd of ze het leuk vinden om mee te gaan.
    groetjes Pebbles

15. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    @ Pebbles
    Voor mij geen probleem schiphol.
    Ik woon zeer dichtbij schiphol.(20 min met auto) en ik geloof 45 min met openbaar vervoer maar ik vind utrecht ook geen probleem.
    Ik hoor het wel en zodra ik mijn rooster heb horen jullie of ik mee ga.
    Denk het wel mijn man moet werken dus dan heb ik meestal vrij.

Gr

16. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    @dimmel: jij mag al een tattoo laten zetten? bij mij in de tattoo shop zeggen ze 6 maanden na de bevalling, vanwege herstel en hormonen die nog door je lijf gieren! hij is wel echt supermooi! ik wil ook!

17. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj meiden..

Kian heeft echt een super nacht gehad :D
    10 uur laatste voeding en 11 uur sliep hij tot 7 uur :D
    ook ik heb dus weer lekker kunnen bijtanken!

@pinquin.. okey dan zal ik gelijk die diksap weglaten!
    het enige probleem is gewoon dat hij die voeding zonder iets erin echt per direct weigerd en dat houd hij de hele dag vol met af en toe een minnie slokje. dat kan ik hem echt niet aandoen!
    dan maar weer zijn oude voeding erdoorheen doen en zo snel mogelijk afbouwen! dat was op advies van de KA ;)

wat balen dat bij jou de voeding aan het terug lopen is!
    hopelijk komt het weer op gang!

@juffie.. Kian had dat dus ook heel erg en 1 keer osteopaat en het was weg.

@dimmel.. geeft niet hoor :) als de rest ook zou zeggen dat ze graag hun man erbij willen hebben dan is het natuurlijk niet anders en moet ik ma gewoon een keer goed slikken..
    succes bij de osteopaat vandaag! hopelijk zal het daarna weer wat beter gaan.

@bellabella.. ja is zwaar zo kleintje ma je weet waar je het voor doet.
    na een paar weekjes komt er als het goed is langere tijd tussen de voedingen en je voed gewoon op verzoek dat is perfect hoor! echt niets mis mee. ik heb dat ook gedaan.
    en ik denk dat nathan eerste 2 weken op ze zij heeft geslapen ;)
    kian heeft dat ook want dan zijn ze nog niet sterk genoeg om een kant op te rollen. ma na 2 weken word het gevaarlijk zonder steun in de rug en buik omdat ze dus op de buik kunnen rollen met alle gevolgen van dien.

@aussie.. jeetje :confused: wat een hongerwolf zeg!
    ik zou indd ma is aan het cb vragen wat je kan doen!

@Adriana.. zou echt super zijn als je mee gaat.
    voor mij is a'dan 1,5 uur reizen met openbaar vervoer en als het toch nog urtrecht zou worden dan is het 3 uur.

@pebbels.. Ran woont in almere ;)
    en schiphol is indd voor mij ook geen probleem.
    leuk id om na van der valk te gaan..
    gaan we van te voren ook wel eerst reseveren?
    geef dan wel ff aan dat er ook een hoop baby's aankomen haha!

fijne dag meiden!

Liefs xx

18. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    @adriana. Mijn borsten voelen ook niet echt gevuld hoor, alleen als er 6 uur tussen de voedingen heeft gezeten, dan echt wel! Vince driknt soms ook maar 1 borst. Vooral wanneer hij moe is dan raakt ie de andere niet meer aan. Ik vind het niet erg want hij groeit goed. Ik kolf de andere dan af, voor het verzamelen van mn voorraadje! Zou me geen zorgen maken als ik jou was! ;)

@aussie, sjeee wat een vreetbeer is Joe of niet dan?! Hhahaha, schuif er anders wat boerenkool met vette spekkies in :)

HIer heeft Vince ondanks zn slaapdag gisteren, toch weer doorgeslapen vannacht 8) Sorry dames..... maar ik heb dus heerlijk geslapen.

@Bella, sjee wat zul jij kapot zijn om de 2 uur. ook snachts! Hopelijk komt er snel een beter ritme in, lijkt me zo niet vol te houden...

Meiden ik heb pebbles al een pb gestuurd...ik kan niet mee naar de meeting. In die periode ga ik onder het mes voor mn knie... helaas.

Groetjes!

19. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    WVK is hier geweest en alles was goed. Ze woog vier kilo, dus is nu weer terug op haar geboorte gewicht.

Verder nog even gesproken over het feit dat ze weinig slaapt overdag en steeds korte hazeslaapjes doet. Ook nu werd ze weer na een half uurtje wakker toen de WVK er was. Ik legde haar in de box en ze lag toch te maaien met haar armen. WVK adviseerde me daarom om haar in te bakeren. Heb haar toen de WVK weg ging ingebakerd met een hydrofiel luier en haar in bed gelegd, speen in haar mond en ze lag bijna direct te slapen zonder een kik te geven. Dus ga vanmiddag denk ik maar eens naar een babyspeciaalzaak voor het kopen van inbakerdoek.

Gebruiken anderen hier inbakeren of hebben jullie daar ervaring mee? Ik vroeg nog aan WVK of het niet vervelend is als je dit weer moet afbouwen, maar volgens haar gaat dat altijd vrij makkelijk, omdat ze er dan ook weer aan toe zijn. Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Ik ben nu ook 14 kilo van de 20 kilo kwijt. Nog twee kilo eraf dan ben ik tevreden, want voor mijn zwangerschap was ik eigenlijk een beetje te licht voor mijn doen. Maar het mag nog wel allemaal wat strakker, dus dat wordt straks weer buikspieroefeningen doen (uhm, zeg ik wel, maar doe ik toch niet).

Bellabella: gezellig dat je er weer bent. Ik miste je al. Gister was Isis ook heel onrustig en wilde al heel snel weer drinken, terwijl ze flesvoeding krijgt, dus dan kan dat niet. En bij juffie was dit ook zo en onze kindjes zijn allemaal even oud, op een dag er steeds tussen.

20. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey dames!

Nou hier ook weer een goed nachtje gehad! Heerlijk. van 12 uur tot 6 uur. Alleen wel lastig smorgens ben ik nat van de melk en dan begint hij te huilen dan moet ik eerst weer de druk eraf kolven... pff.. Maar als ik de wekker eerder zet om te kolven dan slaapt hij zo nog een uur door.. dus das ook geen oplossing haha
    Nou ja maar ff doorbijten tot vraag en aanbod weer op de rit is.

Ik mag nu voor de piin gewoon paracetamol en ibuprofen slikken! Echt een verademing.. De kleine krijgt er nihil wat van mee.. Volgens de dokter merkt hij daar niks van!
    De kiespijn word gelukkig wel minder.

@ Dimmel mooie tatoo!

@ marijee Fijn dat het nu weer beter gaat met Kian.

@Bellabella.. Pff vermoeiend zeg! Maar t word beter hoor ;)

@ de rest fijne dag! en sorry voodegene die ik vergeten ben!
    nou ik moet gaan voeden dus ga er snel weer vandoor! half 2 cb nog ff luiers e.d. halen en zoogcompressen wnt die dingen vliegen er ook door! :p

Groetjess

Deel Deze Pagina