December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    ik heb diego vandaag voor de 1e keer water gegeven bij de boterham uit een rietje en dus de fles van 90cc is weg dus zitten nu op 2 flessen 's morgens en 'savonds! Het duurde wel even voordat hij sliep maar hij slaapt nu dus...durfde het eerst niet maar het gaat dus waarom niet, nu kan ik water geven maar ook melk of diksap tijdens de boterham.

thnx voor de leuke reactie's op de foto...ja hij heeft echt geen baby face meer..wordt al een knul! De tijd gaat te snel maar aan de andere kant kan ik niet wachten tot hij gaat praten haha!

@BABYFOON wij hebben eentje gekregen van de collega's van mijn man. Heb nog geen storing erop gehad of andere baby gehoord...we kunnen ook naar diego praten van onder...

2. @ Vic en heb je al een broodje gegeven?

Ik geef om uur of half 1 een uur eerst een fles van 150 en daarna 1 broodje.
    Ben hem nu ook stukjes rijstewafel met pindakaas aan het geven, dat vindt hij heerlijk.
    Ik geef hem er meestal water bij.

Hoe vaak slapen jullie kids overdag.
    Alexander meestal 2 x. Hij wordt 7 uur half 8 wakker en slaapt dan meestal weer van half 10(soms 9 uur) tot half 11/11 uur.

Daarna nog een keer rond een uur half 2 tot uur of half 4.
    Dan rond uur 7 naar bed tot 7 uur 's ochtends.

Alleen probeer ik dus een beetje vaste slaaptijd aan te houden, maar als ik soms met de auto ergens heen ga , dan valt meneer in slaap en wil hij later niet meer slapen. Dat is wel vervelend af en toe.
    Maar net kon ik hem wakker houden :)

3. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    @ Dimmel, mooie foto's! Idd leuk zeg die kuif!

@ Pinguin, fijn dat het gesprek goed ging! Dan heb je weer een beetje meer vertrouwen lijkt me. Je moet toch je kind erheen brengen.

Van zaterdag op zondag echt een beroerde nacht gehad. Jara moest om een uur of half 1 erg hoesten en ben maar even gaan kijken. Het was zo heftig dat ik er wakker van werd. Ze had wat gespuugd dus maar even getemperatuurt. Niks aan het handje. Dus ik had haar weer schoon en wel in haar bed, moet ze nog een keer overgeven. Ze bleef er bijna in en alles zat er weer onder. Durfde haar niet zo goed op ons bed te hebben, ben bang dat ze er dan zo af ligt. Dus uiteindelijk haar matrasje naast ons bed gehad. Jara heeft verder heerlijk geslapen en zondag was er niks meer aan de hand. Wat het nou was???

Vanmorgen zijn we samen naar het werk geweest. Marcel had nachtdienst gehad en mijn moeder kon niet. Er waren weinig kindjes dus het kon mooi zo.
    Jara vond het prachtig en ik heb haar werkelijk niet gehoord! :)

4. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    diego zit nu een koekje te eten en ik keek net stikte hij bijna boh we hadden ons beide verschrokken direct slokje laten drinken en ging gewon weer verder aan ze koekje haha! Kreeg het toch even benauwd.

Diego die wordt wakker tegen half 7 dan gaat hij rond 8u, half 9 weer terug tot 10....en dan van half 1,1u tot half 3 als hij niet gepoept heeft want net 1u slapen en om 2u wakker omdat hij had gepoept dus denk dat hij strakjes nog ff erin gaat want anders tot 7u is wat lang...of eerder naar bed kan ook! even kijken hoe het gaat zometeen...

Ga zo zijn avondeten maken hij krijgt aardappel met bloemkool :D...Mijn tante gaf me een compliment dat ik het nu al zelf maak zij deed het pas met 9mnd haha...jullie waren nog eerder dan mij!

5. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    De eerste boterham ging erg goed! Dacht eerst dat het niets zou worden, omdat ze wel een tien minuten deed over het eerste stukje, maar de volgende stukjes gingen snel er achter aan. Ik heb haar om twaalf uur eerst de fles gegeven en daarna dus de boterham. Ze vond het vooral geweldig om in de kinderstoel te zitten, samen met haar grote broer aan tafel.

Verder slaapt Isis ook twee keer op de dag.
    Afhankelijk van hoe laat ze wakker is varieren de tijden nogal eens.
    8.30-9.00 tot 10.00-10.30 (dus max 1 1/2 uur 's ochtends)
    12.30-13.00 tot 14.30 -15.00 (weer zo'n 1 1/2, soms twee uur).
    Ze ligt nu nog steeds te slapen, misschien door de boterham die er nu bij zit :).

Nu ga ik proberen om de fles melk van drie uur weg te laten en dan geef ik haar wat water met een soepstengel. Ben benieuwd of ze dat wil.

Oh, ze is wakker

6. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ Adriana heeeel hard zingen in de auto hahaah zo dat hij niet in slaap valt! :D
    Als ik thuis ben dan gaat Jarno na z`n fles van half 8 er nog lekker een keertje in en dan slaapt hij heel wisselend. De ene keer een half uur de andere keer een uurtje.
    Maar meestal is hij voor 10 uur wakker. Dan fruit en spelen en tegen half 12 doe ik hem nog een keer naar bed en dan slaapt hij tot een uur of 1 en dan fles brood en dan gaat hij tegen 15:30 nog een keer.

Moet ik werken dan gaat hij er half 8 uit fles en dan mee in de auto op t werk krijgt ie fruit en dan naar bed tegen 10en.
    En smiddags tegen een uur of 3 nog een keer..

@ Dimmel jakkes schrikken he als ze bijna stikken! Volgens de dokter was het kokken heel normaal voor kinderen en schrikken ze er niet echt van wij schrikken meer zegt ie dan.. Nou Jarno keek me laatst na dat ie zich verslikte zo benauwd aan.. haha

@ Ping fijn dat het een goed gesprek was.

Ik moet dus stoppen met de pil... en kijken hoe het dan gaat.. moet dit ook melden bij de internist.
    Mag wel voorraad condooms aanslepen :p haha nee hoor grapje! :D

Nou ga nog ff was vouwen!
    Doeiii

7. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hey hey

We gaan een uurtje over de grens in duitsland op vakantie.
    Moet ik dan voor Jarno ook een id aanvragen?
    Volgens Arie hoeft dit niet?
    we hebben allebei id en geen paspoort dus kunnen niet bij laten schrijven.
    iemand een idee?

Hij wil toch echt niet slapen vanmiddag.. pff..

Liefss

8. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    wat een gezellige drukte hier zeg!:)

Ga ook maar eens reageren..

Wolly: wat fijn dat het slapen weer beter gaat. Dat op de bank staan doet Nathan ook. Hij heeft me dan toch een lol:D

Adriana: wat een pech zeg.. Wat kan je je dan schuldig voelen he??

Ping: leuk zeg samen fietsen! En weer een hele stap zeg 1 kind al uit de luiers... Fijn dat het gesprek goed gegaan is op het kdv!

Moe: R slaapt idd echt veel 's ochtends. En wat slaapt ze lang uit zeg:$ Kan me voorstellen dat ze dan wel even genoeg geslapen heeft. Inderdaad misschien 's ochtends na het wakker worden wat langer op houden..

Dani: dat vloeien met de pil heb ik voor de zwangerschap ook gehad.. Heel vervelend.. Heb toen wel tig pillen geprobeerd maar het hielp allemaal niets.. Toen ik stopte met de pil was het in 1 x over.. Nu ben ik dus weer begonnen met de pil maar mijn eerste ongi heeft dus ruim 1 maand geduurd:$ Niet heftig maar goed wel steeds wat. Heb de pil nu even doorgeslikt en sinds gisteren eindelijk geen tampon meer nodig gehad.. Maar ben al halverwege strip 2:(
    Volgens mij heb je altijd een ID nodig als je naar het buitenland gaat. Wij hebben omdat we naar Tjechie gingen Nathan in ons paspoort laten bijschrijven.

Dimmel: wat een leuke foto's.. en wat een stoere kuif zeg! Nathan heeft daarbij vergeleken nog maar weinig haar:)

@ slapen. Nathan slaapt meestal nog 3 x per dag.
    8.00/8.30-9.30
    12.30 - 14.00/14.30
    16.00/16.30 - 17.00/17.30

Als Nathan heel laat wakker slaapt hij maar 2 x. Dit was in de vakantie regelmatig zo maar nu we thuis zijn is het gewoon weer 7 uur helaas;)

@ Brood. hier eerst fles en dan brood. Maar de melk wil hij eigenlijk niet..

@ helmpje: wij zien zelf al wel wat veranderingen. Morgen moet ik weer naar de helmmaker dus ben benieuwd wat die er van vind..

@ 2 flessen.. Er zitten volgens mij al best wat kindjes op 2 flessen. Nathan in de praktijd vaak ook wel maar volgens mij is dit nog te vroeg:( Ik krijg er alleen niet meer in dan 2 x pap.. 's middags wil hij de fles echt niet drinken. Ook niet uit een tuitbeker ofzo. Hij wil gewoon geen melk:(

Zo dat was het even hoor.. vandaag weer voor het eerst naar school geweest. De klas ingericht enzo.. En natuurlijk lekker bijgekletst emt de collega's;)

xxx

9. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    zooo dat was een heel verhaal weer zie ik:):D

10. Monique4

Monique4 Niet meer actief

@Dani: Dat over die ID vraag ik me dus ook af! We gaan vaker in Duitsland boodschappen halen, is hier net 5 min vandaan, maar ja stel dat ze ons aanhouden.... dan weet k ook niet wat gebeurd.
    Wij hebben ook beiden (net) een IDkaart dusja..

11. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Anders neem je toch voor de zekerheid een geboortebewijs mee?
    Ik ga ook regelmatig naar Duitsland en zijn op vakantie geweest in België en heb geen id voor Anaïs of bijschrijving in mijn paspoort.

12. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@Ping dat is wel een idee ja gewoon z`n geboortebewijs meenemen. voor geval dat.
    Denk er anders toch over om van de week gemeente loket te bellen. Dan weten we t zeker ;)

13. Wij hadden ook het geboortebewijs mee toen we naar Frankrijk gingen.
    Mijn paspoort is al meer dan 8 maanden verlopen. Wou Alexander laten bijschrijven, maar is er nog steeds niet van gekomen *schaam*

14. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    hallo meiden

lekker geslapen??
    wij wel ben net wakker
    R heb lekker uitgeslapen
    ik probeerde haar vanmorgen wakker te houden
    maar ze had er geen zin in en ligt dus weer op bed
    misschien strx weer ff proberen
    ik zie idd dat ze gewoon goed slaapt in de ochtend
    en dat ik gewoon even moet wennen aan het WAKKER zijn...

wij hebben voor R een paspoort gemaakt toen ze 2mnd was
    ik vind dat persoonlijk veel makkelijker...
    Ook weet ik nu zeker dat als we een keer spontaan weggaan
    dat we der paspoort hebben...
    zoiezo is een ID toch overal verplicht? of is dat alleen in NL

@Afvallen nou hier ook GEEN GRAM MEER!!!
    en er moet idd nog 12kilo vanaf ik ben echt veeeeel aangekomen
    ik wacht tot de magische 9mnd grens als het dan ook niet sneller
    gaat dan ga ik naar de huisarts..
    Ik heb het al een keertje tegen de HA gezegt maar dat was
    dat oude takkewijf..(sorry hoor :) )
    en die zei toen JA DAT HOORT ERBIJ ALS JE ZWANGER BENT GEWEEST:x;)
    je moet gewoon veel bewegen en gezond eten (standaart antw)
    wat toch niet wil werken hier :(
    ik heb gehoord van een medicijn wat de HA uitschrijven als je
    een BMI van 25 of hoger hebt dus als je minimaal 10kilo moet
    afvallen...
    Wij hebben cholosterol hart en vaatziektes in de familie
    dus ik ga na de 9mnd zeker nog even terug naar de HA

verder niet veel bijzonders hier

veel plezier vandaag

15. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    #4655 Lisje86, 11 aug 2009
    Laatst bewerkt: 11 aug 2009
    goedemorgen

hier heerlijk geslapen. Diego werd om 6u wakker in een hoestbui. Hij zit nu heerlijk in de box te spelen, ga hem zo lekker in bad doen en dan boterham geven. strakjes even naar de winkel en vanavond thuis zitten...

@afvallen ik was na de bevallen alle 6 de kilo's kwijt plus 6 extra maar de 6 zitten er weer aan. ga na onze vakantie in sept beginnen met weight watchers en tae-bo...

zo de middag fles is nu ook weg en zitten we nog aan 2 flessen de ochtend en de avond fles ons schematje is zo
    6.30 fles 180cc
    8.00 - 9.30 slapen
    9.45 fruit
    12.00 2 boterhamen met wat water of sap
    12.30 - 14/14.30 slapen
    15.00 koekje met water of sap
    16.45/17.00 groente
    17.45 danoontje
    19.00 fles 210cc
    19.30 slapen tot dag erna

wat vinden jullie hiervan is dit goed of kan ik nog wat veranderen???

16. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Dimmel: lijkt mij een prima schema.

Heb nog een vraagje over de flessen. Had ik gisteren ook al gevraagd maar daar is vast over heen gelezen;) Hebben jullie overleg gehad over het overgaan naar 2 flessen?? Nathan wil de middag fles al een tijdje niet meer (wil eigenlijk helemaal geen fles meer:() maar volgens mij heeft hij nog gewoon zoveel melk nodig. Of geven jullie nu extra vitamine D druppels??
    Ik krijg er 2 x 180 + 6 met Bambix of andere pap in. 's ochtends en 's avonds. 's middags wil Nathan helemaal geen melk meer. Kan ik eventueel andere melk geven?? Karnemelk of (half) volle melk ofzo??
    volgende week moet ik weer naar het CB en dan vraag ik het zowiezo maar als jullie tips hebben, graag!

xxx

17. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Misschien wil hij zijn melk uit een difax oefenbeker.
    Max drinkt daar nu uit overdag en dat gaat goed zelfs bijna koude melk drinkt hij nu

18. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    #4658 pinguin72, 11 aug 2009
    Laatst bewerkt: 11 aug 2009
    Het cb zei me dat ik pas met 8,5 maand over mocht gaan op 2 flessen, maar heb het dus eerder gedaan.
    Geef je ook yoghurt?
    Anaïs krijgt nu 2 x 180/6 en 1 x 100a 120 cc yoghurt. En op brood boter & smeerkaas.

Op die manier komt ze dan toch aan de benodigde 500 cc zuivel per dag.

19. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    ik ben er zelf mee gestopt omdat ik merk dat hij die niet meer nodig heeft en geef dan water of sapje...ik weet eigenlijk niet of ik extra vitamine d moet gaan geven moet ik vragen als ik er 8sept heen moet...

20. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    @vic, ik heb de alecto dbx 99. Ook een erg fijn ding! Bevalt uitstekend en er zitten ook liedjes op. MIsschien ook wel op die andere, dat weet ik niet.

@adriana, sjee hier zijn helemaal niet zoveel wespen joh!

@juffie, kan je niet helpen...zit nog op 3 voedingen.

@dimmel, leuke foto's. Je schema lijkt me prima. Wat zou je willen veranderen?

@oem, frustrerend lijkt me als je niet afvalt. Ik val ook niet af, maar ik snoep gewoon teveel hahahaha.

@dani, weet niet of geboortebewijs voldoende is. Anders vraag je het toch even bij het gemeentehuis?

Gisteren naar het CB geweest. Vince is nu 9815 en 72 cm. Hij is niet veel gegroeit in gewicht, gelukkig. Met de borstvoeding gaat het nog goed. Was even bang dat hij niet voldoende zou krijgen, maar het cb stelde me gerust. Ga nog wel even door zo. Bevalt goed. Hij at gisteren ook ineens een 1/4 bruin broodje. Ben benieuw hoe snel hij op 2 boterhammen zit. Wat veel eten die kleintjes eigenlijk zeg!

Ga weer ff wat doen.
    Toedeloe!

Deel Deze Pagina