December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    volgens mij mag yoghurt gewoon hoor. Dat vertelden ze me vorige maand al op het CB..

Het pannenkoekenrecept ga ik ook eens proberen.. Lijkt me wel lekker! (voor Nathan dan he??;))

2. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey hey

Zo weer 2 daagjes gewerkt! Jarno moest wel ff wennen zeg zow.. ach nou ja nu lekker weekend. Net lekker gebadderd en om 19:00 naar bed! Heerlijk!
    Hij dronk net nog niet de helft van z`n flesje.. nou ja zie t wel vanacht.. hij zal wel vol zitten.
    Jarno heeft helemaal de smaak te pakken wat grote beker betreft het gaat ook heel goed.
    Net pakte hij een lege beker en begon zo te drinken hahaha (snel wat melk uit de fles erin gedaan dronk hij toch nog een paar slokken!

Bij arie in z`n poep hebben ze een bacterie gevonden ze belden vandaag van de ha.. hij krijgt een ab kuur en mijn poep moet daarom weer voor de zekerheid op kweek. Volg di 18 aug moet ik al naar de internist. Kreeg vandaag een oproep.

@ Moe op de pakken staat dat je opvolg melk geeft tot 10 maanden maar CB zei duidelijk NIET voor een jaar!
    Yoghurt en danoontje enz mag wel gewoon hoor.. (wat er verschil in zit weet ik ook niet:))

@ Adriana leuke foto`s jakkes knarsetanden een kindje op t werk deed het vandaag ook bah bah bah kan hier echt niet tegen!! Weet ook niet wat je er tegen kan doen :( koekje geven hahahaha
    Ik geef elke avond yoghurt na z`n warme eten.

@ Sawi lekker pannenkoeken! hmm.. Wat gaat Max al snel met z`n zingen/kletsen enz.. leuk!

@ Juffie jammer van die 4x ;) ach hopelijk was t eenmalig!
    Jarno word vaak snachts wakker en gaat zingen.. hahahaha ach.. als ie maar niet huilt.

@ Dimmel leuk een baan bij de belastingdienst! Kun je ons ook extra terug geven ;) hihi

Nou ga eens ff douchen zo en lekker bijkomen!
    Fijne avond!

Liefss Daniëlle

3. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    @ Dimmel, duim voor je dat je idd bij de belastingdienst aan de slag kunt. Is dat voor vast? Als ik bel krijg ik dan jou aan de telefoon ;)

@ Yohurt ed. Jara krijgt al een tijdje yoghurt en af en toe ook wat melk. Dat vind ze nog niet echt lekker, ook niet door de thee.

@ Dani, je kunt nog redelijk snel terecht bij de internist!
    Wat voor bacterie heeft Arie?

Hier niet al te veel nieuws, gaat zn gangetje! :)

4. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    @dani haha daar ga ik niet over ik moet getallen in het systeem gaan invullen van de aanvraag van zorg, huur en kindertoeslag

@marleen nee ik denk niet dat ik de tel mag opnemen...maar wie weet in de toekomst

wij geven al paar weken un danoontje en diego kan het echt niet missen hij vind het heerlijk haha!

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Hoi hoi!

Leuke foto's van Alexander! Leuk shirtje (met giraffe van de HEMA) Heeft Quinn ook.

Dimmel fijn dat je aan het werk kunt. Hoop dat ik ook snel aan het werk kan want het is wel heel erg de endjes aan elkaar knopen!

Dani fijn dat er TOCH wat gevonden is meis. En wat kan je al snel terecht inderdaad!

@yoghurt. Anaïs krijgt al een tijdje yoghurt. Ook op aanraden van het cb.
    Met gewone melk wacht ik nog tot ze een jaar ofzo is.

Anaïs is vandaag voor het eerst zelf van liggen naar zit gegaan.:D
    Eerst deed ze het voor mij en toen d'r vader naar beneden kwam deed ze het nog een keer en nog een keer.
    Geweldige glimlach erbij!
    Morgen d'r bedje maar eens verlagen.
    Ze wil alleen de hele dag slecht slapen.
    Ze is nu ook nog wakker(voetbal kijken met pappa)
    Hopelijk vannacht een goede nacht. Soms moet ik er ook een aantal keer uit. Ze slaapt dan na d'r speentje te hebben gegeven zo weer verder, maar ik slaap dan heel slecht weer in.

Moet morgen naar de kaakchirurg brrrrrr. Daarna gaan we even de grens over naar Duitsland.

Victoria.. hoop voor een lange nacht voor jou! (en voor iedereen trouwens;))

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    oh ja.. eerst gaf ik d'r yoghurtjes van Olvarit maar nu geef ik gewoon magere yoghurt met een scheutje diksap of ik bewaar wat van dr fruithap.

7. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    maar yogurt is toch zelfde als melk?? of zie ik dat verkeerd

hier krijgt ze al vanaf 4 mnd een danoontje maar wel die met
    opvolgmelk dus dat kon gewoon

Adri leukkkke foto'sssss :D:D

sawi lekker muzikaal zijn je jongens :D hihih
    en ook lekkkker recept zeg van de pannekoeken

nou tot morgen meiden

ik reageer morgen weer ff

8. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey hey

@ Marleen ik weet niet wat voor bacterie dus dat ga ik vandaag eens ff vragen ook hoe je het kunt krijgen enz!
    Als het hier in huis zit.. brr.. Moet er toch heen om een potje op te halen.

@ Pinguin Kaakchirurg.. niks ernstigs toch? MIjn 4 verstandkiezen moesten eruit net voor zw schap auwie!!!

@ Oem.. ja raar he dat Yoghurt wel mag en melk niet.. zal toch wel ergens verschil zitten hoor! Gewoon ff CB bellen anders.

@ Dimmel haha oke.. jammer! ;) maar succes dan!

---

Jarno wou gister fles niet drinken vanmorgen was hij 7 uur. Dus ben al vanaf 7 uur op en de boel aant poetsen. Jarno slaapt nog weer lekker!
    Krijg iemand van de gastouderopvang. Ik wil graag gastouder gaan zijn op de maandag. En dan die ene of 2 vrijdagen die ik in de maand werk gaan stoppen..
    Maar ja ze zal overal wel gaan kijken of ik genoeg plek heb enz? Kweet niet maar overal in huis lijkt het of er een bom is ontploft :) Overal was en moet nodig stofzuigen haha
    DUs ben al druk bezig. De keuken al gedaan ben nu boven bezig en dan straks beneden ff stofzuigen en dat alles voor half 10 :$ ga gauw verder! haha

Liefss

9. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Yohurt melk: ik weet het ook niet meer. De ene zegt dit de andere dat. Denk zelf dat ik met 11 maanden begin met gewone melk bij het brood s'middags en af en toe een soesje (kan hij vast wennen aan de slagroomtaart). Wil hem 's middags yoghurt gaan geven maar reageerde heel erg op, gewone yoghurt nog maar eens kijken of ze hier nu wel een toetje hebben met opvolgmelk, danoontje of de nieuwe van nutricia geloof ik. En met 11 maanden maar weer proberen wat koemelk aan zijn menu toe te voegen. Denk dat ik nu ook een fles weer ga vervangen door gewone nutrilon ipv hypoallergeen. En dan zo langzaam opbouwen tot het jaar.

Dani: vervelend een bacaterie, hoop wel dat het snel beter wordt. En dat jij ook spoedig de uitslag hebt.
    - leuk he uit de beker drinken, staat ook zo wijs vind ik.

Pinguin: sterkte bij de kaakchireurg. Knap zeg van Anais dat ze al zo goed gaat zitten. Max deed het gisteren twee keer en na zijn middagslaap niet meer hoop dat hij het vandaag weer door gaat krijgen;).

Muzikaal: ja ik heb twee muzikale jongens. Max samen zingen (niet veel verder als dei dei en a a komt hij niet maar wel doet hij het vrolijk op de muziek mee). Ze vechten samen om de trommel (zit in de familie dus met de paplepel in gegoten;)) Max krijgt zeker een trommel voor zijn verjaardag want Bas kan deze niet missen. Alle kindercd's ken ik al uit mijn hoofd en ik heb er veel. Weet iemand nog een leuke om aan te schaffen??

10. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Goedemorgen dames,

Weet even niet wie het allemaal wilde weten over de ID-kaart.
    Heb het gisteren nagevraagd en ook baby;s zijn verplicht een ID-kaart of bijgeschreven te stan in t paspoort als je de grens overgaat.
    Het geboortebewijs is geen geldig reisdocument.

@Sawi, leuk is dat he als ze zo op muziek meedoen.
    Famke die is helemaal weg van 2 liedjes van Woezel & Pip. Zodra ik die opzet wordt ze helemaal wild haha.

Volgens mij krijgt ze binnekort haar 3e tandje, zag een wit plekje naast de andere 2 tandjes.

wij hebben Famke's bedje al omlaag gezet, vooral omdat ze zich laatst had opgetrokken aan de box en keihard gevallen is. ( heeft ze daarna nooit meer gedaan). Gisteren was ze wakker en huilde dus we wilden haar uit bed halen, zat ze daar zo heel lief in dat bedje haha.
    En zelf gaan zitten vanuit buikligging heeft ze ook al n paar keer gedaan.

11. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

het is een darm bacterie. Besmetting via voedsel, dieren en dierenuitwerpselen. (wij hebben geen dieren)
    Ook besmetting via elkaar.

Zou Jarno dan eigenlijk ook niet getest moeten worden?

@Marleen ik vroeg dan van de ID kaart.

Gastouder net geweest. Ze belt me als ze iemand heeft kan niet zeggen op wat voor termijn hoe of wat.
    Ik en Arie moeten allebei een verklaring omtrent gedrag aanvragen.
    Ik moet zelf betalen en die van Arie krijgen we vergoed.
    Ze hoefde het huis niet na te kijken komt pas als ze weten welke kindjes (leeftijd) er komen. haha
    Nou ja heb alles iniedergeval schoon.
    Jarno is heel plakkerig. Wil alleen op schoot en tegen me aan kruipen en knuffelen als ik hem op de grond zet huilen.
    Heb em maar weer in bed gelegd.. wel erg vroeg..
    Geloof dat ik hem eruit haal en boodschapje ga doen haha

@ Sawi ja staat idd wijs zo`n grote beker.

Liefss

12. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Dani hou je er wel rekening mee dat als je 2 x inkomen ontvangt(van je kdv baan & van je gastouderbaan) dat je bij een van de twee meer belasting gaat betalen en er dus relatief "weinig" overblijft?!
    Zou het even nazoeken.

Hier een redelijke nacht.
    Anaïs begon om half 1 te spoken. Wilde niet meer slapen:( en ehb d'r toen maar tussen ons in gelegd. Wij schuiven dan wat naar beneden en zij ligt dan tussen onze kussens, zonder dekbed.
    Gelukkig toen wel gaan slapen.

Dansen jullie kindjes ook? Zodra ze muziek hoort begint ze te bewegen! Heel cute!

Ik moet trouwens naar de kaakchirurg voor een second opinion.
    Heb toen ik zwanger was van Quinn een wortelkanaalbehandeling gehad. Tijdens de bevalling heb ik de helft van mijn kies er uit geperst.:$
    Lag dus in mijn kraamdagen alweer bij de tandarts.
    Inmiddels heb ik al 3 of 4 x in deze kies een wortelkanaalbehandeling gehad vanwege een ontstoken wortelpunt. Dacht men. Inmiddels van tandarts veranderd en onlangs een foto gemaakt. Bleek nog steeds een flinke ontsteking te zitten, maar het is niet duidelijk of het een holte of mn kies is. Nu dus even voor een second opinion.
    Mijn nichtje van bijna 11 moet binnenkort voor een kiestransplantatie.
    Brrrrrrrrrrr

13. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ Pinguin jasses wat naar! halve kies eruit geperst?!
    Hoop niet dat het heel erg is!

Ik wist dat helemaal niet dat je dan meer belasting moet gaan betalen?!
    Waar kun je nat nazoeken belastingdienst denk ik of niet?
    Ga ik even doen dan!

Nou Jarno ligt inmiddels weer in bed. Even gauw luiers gehaald en zoooo leuk winterjasje! mt 80 zo schattig! misschien beter 86 kunnen nemen.. pas hem ff en als ie niet past kan ik em nog ruilen. maar iop de terug weg jengelen! jakkie
    Dus hup maar weer in bed.. zal ook wel wat onder de ledenen hebben tandje ofzo..

Liefs

14. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Hoi allemaal,

Weekend is voor mij weer begonnen! Las net weer iemand die schreef over paspoort. Ik moet Isis ook nog steeds bijschrijven op mijn paspoort en we gaan over twee weken weg, dus ga dat morgen maar doen.

Adriana: leuke foto's. Die eerste foto lijkt hij inderdaad veel ouder.

Dimmel: hoop dat het lukt met die baan bij de belastingdienst.

Pinq: au, ik krijg altijd de bibbers van kaakchirurg en tandarts. Sterkte! Hopelijk vind je snel een baan. Weet je al wat je wil?

Bij ons gaat verder alles goed. Isis heeft nog steeds geen tanden, rolt de kamer door, nog niet zitten of kruipen. Ik zit nu op drie flessen en dat gaat hartstikke goed. Ze spuugt een stuk minder. Eczeem gaat momenteel ook heel goed. Ik smeer nog maar zelden hormoonzalf. Hopelijk blijft het zo.

15. @ Vic Fijn dat het goed gaat met haar eczeem. Ik smeer ook niet veel hormoonzalf meer. Alleen nog wel cetomacrogolcreme, want hij heeft nog wel hardnekkige droge kuitjes. Heel vreemd.
    Hier wordt ook niet gekropen, alles op zijn tijd. Zou het wel leuk vinden :)

Fijn weekend ;)

16. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    goedemorgen,

Dit is mijn laatste dag van de vakantie alweer. die 6 weken zijn echt omgevlogen. zal wel weer even wennen zijn straks.

Victoria: dan gaan Nathan en Isis gelijk op. Ook nog geen tanden en kruipen en zelf zitten doet Nathan ook nog niet. Gisteren zat Nathan wel opeens met zijn knietjes onder zijn lichaam en op vakantie ook al een paar keer maar volgens mij snapt hij nog niet wat hij daarna nmoet doen:D

Oh ja weer eens een vraagje:) Nathan is de laatste tijd heel ondeugend met eten. Als je niet oppast slaat hij de lepel uit je handen of hij gaat sproeien met eten in zijn mond. (doet hij ook met spelen gewoon trouwens, vind hij blijkbaar een leuk geluidje)
    Houd nu zijn hand maar vast of stop gewoon even met eten geven als hij het doet. Ik zeg ook nee dat mag niet maar daar snapt hij natuurlijk nog niets van. Iemand tips. Want het wordt soms zo'n zootje met eten hier.. Hij eet het allemaal wel op, maar vraag niet hoe;)

17. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

@ Juffie Jarno probeerd ook wel eens de lepel te pakken maar wij hebben vanaf t begin ook gelik eh eh mag niet gezegd en nu weet hij dat en doet het ook niet. Als hij helemaal klaar is mag hij wel eens met de lepel spelen / oefenen maar dan vind hij het al niet leuk meer haha

Jarno vertikte het gister om te slapen. Eerst smorgens en smiddags met veel mopperen maar gisteravond was het half 10! Terwijl hij er half 8 in lag en maar huilen en gillen. Ben een keer terug geweest om te kijken of hij gepoept had en daarna ging hij wat rustiger liggen kwebbelen half 10 sliep hij pas..
    Ach zal wel weer bij een fase horen maar t is wel vermoeiend! haha

Hij is wakker en krijg zo visite dus later meer!

Liefss

18. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Jawel het eerste tandje is gespot! Vanochtend zag ik nu echt een klein wit puntje door het tandvlees heen komen. Gelukkig heeft ze er (nog) geen last van.

Juffie: Isis doet dat inderdaad ook, er vliegt hier nog wel eens een lepel eten door het huis heen. Volgens mij niets aan te doen. Het wordt alleen maar erger. Jammer dat je vakantie over is bijna. Ik heb over een week eindelijk drie weken vrij. Ik zit de dagen af te tellen.

Dani: lastig als het 's avonds maar niet lukt voor zo'n kleintje om in slaap te vallen. Wij hebben daar bij Isis nog maar een paar keer echt last van gehad, bij Nils veel vaker.

Fijne dag allemaal, het zonnetje schijnt hier weer heerlijk, dus zit al vanaf negen uur buiten.

19. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Dani en Vic: oh gelukkig dacht dat Nathan de enige was;) Wel knap trouwens dat Jarno eh eh al begrijpt trouwens.. Heb het idee dat hoe meer ik reageer, dus nee zeggen o.i.d. hoe leuker Nathan het vind:D Negeren werkt dan nog het beste..

Dani: vermoeiend idnerdaad van die fases van slecht willen slapen. maar gaat wel weer over gelukkig!

20. @ Juffie hier ook een knoeierd hoor. Het zit vaak overal. Hij slaat ook de lepel soms uit mijn hand.
    SOms geef ik hem stukjes banaan en die stopt hij dan echt niet in zijn mond, nee die knijpt hij fijn en smeert het overal aan hahhaa
    Maar ze moeten het toch leren.

Gisteravond wou hij geen hap van zijn avondeten. Wat doen jullie dan? Ik heb hem er maar een flesje voor in de plaats gegeven.

Hij wou ook niet slapen. VOlgens mij gaan ze allemaal weer door zo een periode heen.

@ Vic, jeh eerste tandje !!!

Deel Deze Pagina