December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    ik vind het wel lekker dat het zo afkoelt
    ik heb het heeeelemaal gehad met dat weer

sorry maar ben niet zo van het tropische weer in NL
    hier is het zo klam en benauwd
    in spanje enzo kan je het makkelijk hebben maar in NL niet

2. wolly

wolly Niet meer actief

@Moe: Ja hier het zelfde hoor, zit nu al te wachten op flink wat afkoeling, zelfs binnen krijg ik het hier niet koel.

Hoe is het weer nu bij jullie?
    Hier waait het alleen flink maar de zon schijnt nog.

3. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    hier meet ik op de buitenthermometer 36 graden in de schaduw:$ Weer is nog goed. Wat afkoeling mag liever geen noodweer.

4. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Hier waait t ook wel n beetje, maar nog geen regen.
    Volgens mij krijgt limburg er niet zoveel last van, of wel?

3e tandje van Famke is door!

5. wolly

wolly Niet meer actief

Hier begint het met grommel nu maar het is bloedje benauwd en windstil.

@Monique: Zow 3de alweer, hier nog niks.
    Heeft ze er nog last van gehad toen het tandje doorkwam?

6. Monique4

@Wolly, bij de eerste 2 tandjes heb k nix aan dr gemerkt. Dit tandje heeft ze wel wat last van gehad. Hangerig enzo.
    Maar ze kan er wel redelijk tegen.

@Sawi: Ja hier was t strax 38 graden in de schaduw. Is toch niet meer normaal!
    Hier waait t nog steeds alleen.

7. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    @ Dani, tjee zeg dat komt dan wel heel dicht bij he?

@ Dimmel, Muzzy zou ik ook niet kopen. Ten eerste om de prijs, dat is echt veel te veel en wat hebben die kids er eigenlijk. Ik vind het een beetje overdreven. Later op school krijgen ze ook engels, frans en duits.

Het is hier echt noodweer geweest!
    En nu is het nog echt heeeeel donker. We zijn er nog niet vanaf. Heb net tussen 2 flinke buien door de (logeer) hond kunnen laten, ben gelukkig weer droog thuis gekomen!

8. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Nou wij bleven aan het begin van de middag maar binnen ook al was het 28 graden binnen maar buiten was nog veel erger.
    Om 14.30 alles buiten klaar gezet we zaten nog geen 20 min op de grond of het weer sloeg om. Waaien en de zon weg. Wij na 20 min dan toch maar weer naar binnen gegaan.

Vandaag kwamen de buggy en stoel binnen. Meteen allebei geprobeerd natuurlijk. Ze zit er goed is gelukkig.
    Morgen krijgen we de echte proef want dan moet ze in de autostoel.

Nou mijn vriendin heeft een onwijs makkelijke bevalling gehad. Tegen de tijd dat ze dacht nou we kunnen nu wel eens de verloskundige bellen had ze al 8cm en moest ze thuis bevallen. De kraamhulp was gewoon te laat. 3 persweeen en het was er.
    Haar dochtertje was net op tijd opgehaald door Oma. Ze zei doe maar rustig maar uit eindelijk moest ze toch gebeld worden van kom nu.
    Morgen gaan we op kraamvisite maar heb nog geen leuk kado kunnen vinden voor hun.
    Morgen maar even voor we weg gaan nog even kijken en anders een bon. Vind het erg moeilijk voor een 2de te zoeken.

Lilly wilde niet slapen vanaf 16.00 en aan tafel chagarijnig zijn. Om 18.15 haar maar op bed gelegd want ze sliep half in de stoel en nu is ze nog niet wakker geworden dus denk dat ze doorslaapt. Beetje raar dat ze nu niet komt voor de fles.
    Ben bang dat het vannacht dan weer word helaas.

@ Muzzy en andere talen.
    Ik ben zelf erg goed in engels en zou het leuk vinden als zij dat ook heeft maar waar begin je en indd hoe hou je het bij. is toch makkelijker denk ik als je vanuit je zelf 2 talen spreekt.
    Spreek jij arabisch Moe?? En ga je dat R ook leren of ben je al bezig??
    En spreekt er iemand anders ook zelf al thuis 2 talen??

Hoe gaat het met runja(weet niet meer precies hoe je het schrijft)?? Je zat toch in Marroko toen je vader ineens overleed?? Hoe gaat het nu met je??

@ Peetje
    Leuk om weer eens van je te horen en raar hoor dat hij al weer 1 jaar oud wordt binnenkort. Maar het voelde toen ook al zo raar dat je al bevallen was en wij nog een lange weg te gaan hadden(zo voelde dat toen wel)
    Hij gaat indd nog echt meer met onze kids hun ontwikkelingen.

Lilly kruipt sinds dinsdag echt. Nu dan echt op handen en knieen gaat iets langzamer als tijgeren maar gaat steeds sneller helaas.
    Ze trekt zich ook steeds meer op aan van alles en zet net als Diego ook een paar stapjes als ze te ver van haar doel staat dus gaat te hard nu. Ze staat soms ook heel even los en lijkt dan te denken he wat doe ik nu en pakt snel weer iets vast.

@ Moe leuk dat je een fiets kreeg zeg. Van wie heb je dit geweldige kado gehad??

Wat een rommelig berichtje is het weer geworden.
    Fijne avond allemaal

9. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    #4789 Moe, 20 aug 2009
    Laatst bewerkt: 20 aug 2009
    Heeey jessica

leukkk dat Lilly al echt kan kruipen
    en dat de bestellingen goed bevallen zijn
    OOk fijn voor je vriendinn dat het snel gegaan is...
    3dagen is niet aan te raden whahaha..;);)

R wordt idd in het arabisch en berbers opgevoed
    en als ze 2.5 wordt gaat ze op PSZ ook nederlands leren
    ik wil dat ze de basis kent en daarnaast gaan we later gewoon
    het GOEDE NL aanleren.
    Praten jullie met babytaal of echt NORMAAL
    want ik praat met R echt normale woorden als ETEN, SLAPEN etc
    en nietvan die babywoordjes.

Ik heb genoeg neefjes en nichtjes die
    Arabisch, Berbers Nederlands en Frans praten
    bij ons houden we het op 2 talen en
    later 3 en als ze echt ouder wordt dan
    gaat ze engels en frans erbij krijgen

Ikzelf praat
    Arabisch, Berbers, Nederlands, Engels, Frans
    en een beetje Duits en Spaans
    ik ben me ouders ergggg dankbaar dat
    ze me op vroege leeftijd meerdere
    talen hebben geleerd want zo was
    ik makkelijker vatbaar voor nieuwe talen op latere leeftijd

Jessica ik denk dat je Parel bedoelde haar dochtertje heet Ruwayda..

Enuh de geweldige fiets heb ik van me mannetje gekregen :D
    dus ik ben nu volledig uitgerust in Mei een autootje gekregen
    Twingo en nu een Mamafiets dus ik kan hoe dan ook lekker weg
    met R'tje regen of zon :D

10. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    @ Jessica, wat fijn dat de bevalling van je vriendin zo vlot ging en dat je lekker snel op visite mag!
    Ik ben 2 talig opgevoed: Nederlands en Fries.
    Met mijn ouders praat ik Fries. Tegen Jara praten wij Nederlands want Marcel praat geen Fries, gelukkig voor hem kan hij het wel verstaan.
    Jara zal ook Fries leren wat ik praat met mijn ouders en andere familie wel Fries. En volgens mij praten zij voor het grootste gedeelte ook Fries tegen Jara.

@ Moe, wil je echt alleen arabisch met R praten tot ze 2,5 is?
    Ik kan me voorstellen dat het dan misschien erg lastig voor R als ze op de peuter komt. Maar misschien zie ik dat ook wel wat verkeerd in en maak ik het moeilijker dan dat het is ;)

11. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0

ikzelf ben zo ook opgevoed en ik kan ook gewoon ABN
    en meerdere talen
    ik ben bang dat ze het arabische gaat verleren
    het NLse gaat ze toch overal krijgen
    op school, buiten, tv, vriendinnetjes etc..
    en het arabische hoort ze alleen van mij
    en dat is dan in de minderheid
    daarom wil ik haar eerst de basis geven het NL komt wel goed

12. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    @ Moe, ja dat is ook zo! En kinderen pikken dat snel op.
    Als ik er zo over na denk heb ik ook eerst het meest Fries gehoord :)
    En mijn ABN is ook prima!
    Wel knap trouwens dat je zoveel talen spreekt!
    Bij mij houd het na nederlands, engels en fries wel op.

13. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    hoi hoi!

Pfff eindelijk een beetje tijd. Ik heb een dwarse peuterpuber en een ziek/koortsig meidje waar ik mn lange dagen mee vul en dan weinig tijd te reageren.
    Manlief is aan het werk in Amsterdam deze week en staat om 6 uur op. Gevolg is dat de oudste dan ook al om half 7 wakker wordt*gaaaaaap*

Moe.. lekker aan het fietsen!
    Ik ben marktplaats aan het afstruinen voor nog een extra achterzitje.
    Maar pfff wat zijn die dingen dan nog duur zeg!
    In Agadir ben ik in een winkel geweest waar een man 7 of 8 talen sprak en hij was nog nooit buiten Marokko geweest. Allemaal van de tv geleerd.

Leuk JEssica op kraambezoek.
    Hier ook een meidje dat begint te kruipen. Vorige week heeft ze het al een paar keer gedaan, maar het zitten vindt ze nog net effies leuker;)

Ben alleen voor boodschappen naar buiten geweest.
    Heb een vrij koel huis gelukkig. Het was binnen onder de 25 graden. Wel zo fijn met mijn meisje die koorts heeft.
    Ze wil ook niet echt eten. Heeft veel geslapen en wel veel gedronken.
    Ach misschien is het wel een tandje ofzo.

Het is hier flink aan het regenen.
    Ik ga mijn was nog even wisselen en dan mn bedje in.

Fijne nacht meiden!

14. Monique4

Famke die begint ook al zich op te trekken. We hebben nu de box echt helemaal omlaag.
    Ze zit ook steeds op haar knietjes nu.
    Kruipen gaat al af en toe super snel en gaat dan ook makkelijk zelf zitten.

Ik spreek zelf gewoon limburgs tegen Famke, mannetje spreekt gewoon nederlands tegen dr.

@dimmel: Muzzy heb k wel eens gezien, maar kan me niet zo voorstellen dat ze t snel leren. Kun je ze beter mss Dora laten zien.

Wij gaan morgen lekker n weekendje naar Zeeland.
    Heb er echt zin in.

15. wolly

wolly Niet meer actief

@Monique: Heel veel plezier met jullie weekendje weg!

Hier was het een * nacht :(
    Ik had Jayden geen slaapzak aan gedaan want het was bloedje heet op zijn kamertje, met als gevolg 2 x eruit :( hij kon niet op zijn plek blijven liggen en lag steeds bovenin en dan nog over dwars waardoor hij steeds klem zat.
    Maarja, hopelijk slaapt hij overdag een beetje zodat mama dan ook ff terug kan ;)

Het viel trouwens hier wel mee met de onweer gister, had erger verwacht.
    gelukkig dat het nu buiten een stuk koeler is, nu maar hopen dat de warmte snel uit huis is ;)

Meiden fijne dag!

16. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    ik ben gister toch gewoon gaan zwemmen helemaal geen last gehad van slecht weer en heerlijk uitgerust..
    het weer is hier 'savonds beetje bezig geweest maar helemaal niet zo erg dat er een weeralarm uit moest gegeven worden in limburg dus ben wel blij!

diego roept nu de hele dag mama...en geeft nu kusjes terug haha zo lief. Morgen gaat hij nachtje bij mijn ouders slapen en dan zondag gaan we naar een oud collega op bezoek dus weer druk weekend. man moet morgen werken van 8 tot half 12! maar nog 1weekje en dan heeft hij vakantie eindelijk! hij is er echt aan toe...de zomer is zo druk bij hem hij werkt bij soons rolluiken-zonwering dus!

verder eigenlijk niets te melden

@muzzy nee ik ga het ook niet kopen maar wilde gewoon jullie gedachte erover! het is veel te duur 200euro.

@moe ik zeg ook gewoon normale woordjes zoals eten dan doe ik wel happen...en slapen en wandelen af en toe gaan we dada haha!

17. wolly

wolly Niet meer actief

@Dimmel: Fijn dat je lekker hebt kunnen zwemmen :) en dat je weer lekker uitgerust bent.
    Ahh wat lieffff dat Diego dat doet.
    Ohh heerlijk dat je man zo vakantie heeft, hier heeft mannetje de 1ste week er al weer op zitten helaas.

@Moe: Bij Jayden praat ik trouwens ook gewoon normaal geen babytaal ;) wel dada want dat zegt hij nu telkens hahaa.

@Parel: Ik weet niet of je meeleest maar hoe gaat het met Ruwayda en met je zwangerschap, groei je al goed?

En hoe gaat het met de rest van de mama's: Mommy, vis, aussie en nog veleeeee anderen die altijd mee schreven ;)

18. Aussie73

Aussie73 Actief lid

15 jan 2008
    494
    0
    0
    Hoorn
    Ja lieve meiden, ik lees nog mee!!
    Beetje gezeur hier. Ik had de opvang van Joe zo geregeld dat mijn schoonzus twee dagen (tegen betaling !) en mijn moeder 1 dag oppassen. Nu heeft mijn nichtje (bijna 6) het er moeilijk mee als JOe er is, ze is stapel gek op hem maar wordt boos op mijn schoonzus omdat zij hem natuurlijk aandacht moet geven. Nu hebben we al sinds een maand of 2/3 het teruggebracht naar 1 dag en gelukkig mijn tante bereid gevonden 1 dag op te passen. Maar nu sinds gisteren blijkt dat het eigenlijk helemaal niet meer gaat en dat mijn schoonzus dus niet meer op kan passen omdat haar dochter het er zo moeilijk mee heeft. Ik begrijp het allemaal best maar vind het ook heel moeilijk. Je denkt het goed te hebben geregeld en nu valt alles in het honderd. Ik ben daarnaast ook weer thuis met hoge bloeddruk dus het gaat me allemaal niet in de koude kleren zitten..... Nu zitten we er dus aan te denken om Joe 1 dag naar de kinderopvang te brengen waar ik heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel moeite mee heb! Misschien kunnen de ervaringsdeskundige onder jullie mij wat moed in spreken????
    x Aussie

19. wolly

wolly Niet meer actief

@Aussie: Ach jeetje zeg wat een toestand allemaal.
    Kan me indenken dat het zeker niet makkelijk is.
    Miss dat je nichtje een beetje jarloers is op de aandacht die Joe krijgt.
    Is het geen mogelijkheid dat je nichtje iets meer bij de verzorging en met het spelen betrokken wordt?
    Of spelletjes doen die met 3 personen heel erg leuk zijn.
    Maar dat zal ze denk ik ook best wel doen.

Ach en ook nog hoge bloeddruk, het zit je ff niet mee zo te lezen.
    Krijg je er nu iets voor?
    Sterkte, hopelijk zakt het snel!

20. wolly

wolly Niet meer actief

Deel Deze Pagina