December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    goedemorgen meiden,

ga zo naar mijn werk dus kom jullie alleen even een fijne dag wensen:)

xxx

2. wolly

wolly Niet meer actief

Goeiemorgen :)

@Juffie: Werkse vandaag!

@Pinguin: Wat een leuk idee voor een traktatie, ik ben nooit zo van die ideeen, kom er nooit op haha.
    Dat is zeker niet duur 10,00.
    Wat zielig van Anaïs, hoop dat ze er snel er achter komen wat het is.
    Gatsie de mex.griep :$ ik zou nu uit de buurt blijven en zeker nu Anaïs niet lekker is.

@Dani: Gelukkig is je man van de bacterie af.

@Victoria: Leuk dat je ff langs komt.
    Wat is Isis al gegroeid zeg ;)
    Alvast een fijne vakantie!

@Marleen: Ohhh wat fijnnn, heerlijk is dat dat nu de datum dichterbij komt dat het broekje alleen s'nacht of helemaal uit mag.

Ik probeer later verder te reageren, mijn mannetje roept ;) die wil naar bed.

Tot later.

3. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    goeiemorgen!

@dani jeetje het houd echt niet op...veel beterschap meid!

1x in de week ga ik bij mijn mams poetsen omdat ze iets aan haar rug heeft en ze mag geen zware dingen doen dus dan doe ik die zoals de keuken, badkamer, deuren, traphuis, ramen wassen...vandaag dus de ramen wassen als het niet regent.
    dus diego ligt nu in bedje en ik ga me zo douchen zodat ik na zijn fruit richting me moeder kan lopen!
    Nog 4 daagjes werken en dan heeft me mannetje eindelijk vakantie we tellen echt af hij is er zo aan toe! gisteravond in bed goed gesprek gehad omdat hij vroeger veel heeft meegemaakt en hij laat nu zo over zich heen lopen omdat hij allemans vriendje wil zijn en dat is soms niet leuk meer! altijd bellen ze hem hij zegt ja en als wij dan iets vragen kunnen ze 9 van de 10x nooit. Hij wil er aan werken dus ben eens benieuwd.
    Diego heeft gister van mijn ouders een brandweerauto gekregen van hout hij vind het geweldig haha! Volgende week dinsdag wordt hij alweer 9 mnd boh gaat toch veel te snel! en vndg over 2 weken naar het cb ben echt benieuwd hoe groot hij nu is en wat hij weegt...74 begint hem langzaam te klein te worden dus!
    zo heel verhaal haha

4. wolly

wolly Niet meer actief

@Dimmel: Wat naar dat je moeder zoveel last heeft van haar gezondheid, het is een hele belemmering als je niet kan tillen enzo.
    Lief van je dat je haar dan 1 keer in de week helpt met poetsen.
    Daar zal ze zeker heel erg blij mee zijn!
    Hopelijk gaat het straks beter met je man zodat hij voor zichzelf op kan komen.
    Ik heb in sommige gevallen hetzelfde, kan ook moeilijk nee zeggen tegen iemand.

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    goeiemorgen!

Wolly ik heb het op een site gevonden die tractatie.
    Ben gezegend met een man die ontwerper is en dus zijn weg weet en dus leuke boekenleggertjes kan maken voor de kindjes.

Ben vanochtend met mijn meidje naar de huisarts geweest, want vannacht was helaas weer een drama. Zo onrustig en benauwd.
    Ben er niet zo dol op maat de huisarts adviseerde toch een ab kuurtje te doen.
    Ze had nl vanochtend ook opeens bloed uit d'r neusje en we mogen nergens aanzitten aan d'r gezichtje.
    Mocht ze vrijdag nou nog koorts hebben moet ik bellen en moet ik bloed met dr gaan prikken.

Ik ga dr nu uit dr bedje halen. Ze heeft dik 2,5 uur geslapen dus ga dr wat te eten geven. Kijken of ze überhaupt wat wil.

Had ik al verteld trouwens dat als ik klap eens in de handjes voor dr zing ze in dr handjes gaat klappen.. so cute!:p

6. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    @wolly ja ze zegt ik kan beter jou vragen dan iemand die ik niet ken...en het is maar een kleine moeite alleen straks als ik werk dan moet ik even kijken hoe te combineren...
    Ja ik hoop dat hij nu voor zichzelf gaat opkomen want soms is het best irri hoor!

@ping och germ je meisje! beterschap!

7. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    @ Victoria
    Lilly heeft ook geen volle bos hoor. Eerder een hoop lang dun vlassig blond haar.
    Begint iets van een slag in te zitten maar kan ook mijn verbeelding zijn.
    Ik ben ook bang dat als we op vakantie zijn ik nu juist die dingen die dan belangrijk zijn vergeet.
    Ik weet wel wat ik mee neem aan kleding enz maar speelgoed dat is een ander verhaal.

@ Marleen
    We zijn van het weekend weg gegaan met buggy mee op de drager maar dat is wel anders fietsen. Ik slingerde de heen weg best wel veel(ook omdat mijn man een aantal keer vergat dat ik uit stak dus tegen me op reed).
    Ik weet nog niet helemaal of dit de oplossing is maar ja anders kan het niet. OP de vakantie gaat de drager op zijn fiets.

@ Ping
    Ja komt dan dichtbij he. Een collega van mij heeft het maar weet je de griep is helemaal niet zo erg als we eerst moesten geloven. Het is gewoon net als een gewone griep en die is ook altijd gevaarlijk voor een hoop mensen(zwakkere gezondheid enz).
    Ik vind het niet eng voor mezelf maar voor Lilly. Hoe zal het met al die baby`s gaan??

@ Dani
    Lekker he nu nog op vakantie gaan. Dacht even dat iedereen al geweest was van hier maar er moeten er dus nog een aantal.
    Wij gaan van 11 t/m 18-09 Vind het voor het eerst eigenlijk te laat. Had nu wel wat eerder gewild maar ja dit is ook lekker.

Hehe ik heb geen tandloos kindje meer. Gisteravond liet hij zich dan toch zien ze heeft een tandje linksonder. Hij is nu alleen nog maar voelbaar en als je weet waar je naar moet kijken ook zichtbaar.

Vandaag met onze buurvrouw en 2 kindjes naar de kinderboerderij gefietst en daar geknuffeld met konijnen. Zo leuk de konijnen zijn dan op de grond en kan je dus spelen met ze.
    Lilly vond het super intressant. Daarna rondje gemaakt langs de geiten en ook dit was leuk maar het leukste was toch wel de huispoes die op schoot kwam liggen.

Vanmiddag nog maar even wandelen en wat boodschapjes doen en dan lekker eten bij mijn vader.(mijn moeder en Jeroen hebben avonddienst dus dan zoeken we elkaar op lekker makkelijk).

gr

8. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Ik zag allerlei leuke foto's langskomen. Ik weet nog steeds niet hoe ik dat moet doen zodat de foto in dit bericht komt te staan dus hierbij een fotootje met een link.....

Hij had grote lol in het zwembadje op het terras bij zijn oom in Frankrijk.

@tandjes....hier nog steeds geen tandjes. Ook ik denk af en toe dat die van ons geen tanden krijgt maar ja....alles op zijn tijd. Hij is langzaam met alles maar dat geeft niet. Heb ik het nog even lekker rustig.

9. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey hey

@ Pinguin jee zo kotm het idd dichterbij.. de mx griep
    hopen dat je meisje opknapt met de ab kuur.

Ik ben vanmorgen ook naar de ha geweest. Moest ook weer bloedprikken. Ze denkt nu iets met m`n eisprong of eierstokken. normaal word de folikel (eitje) een blaasje en dan knapt het maar ze denkt bij mij dat ie niet knapt en gewoon zo blijft..
    Of een infectie aan de eierstokken maar dan moet je ook ziek zijn en koorts hebben en dat heb ik niet.
    k kan morgen bellen voor de uitslag. En dan word er gekeken of er actie word ontnomen
    Vanmorgen inwendig onderzoek gehad. Als er uit de bloedtest iets komt krijg ik inwendige echo en anders ab kuren ofzo.. Dus even afwachten...
    En vrijdag gaan we op vakantie...... nou ja we zien t wel.. dit kan ook niet.

@ marleen ja wij mogen ook nog! :D heb er nu ook wel zin in.

@ Dimmel lekker gepoetst? Lief dat je dit doet voor je mams!

@ de rest later meer.. zijn de vriezer aan t ontdooien ;)

Liefss

10. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    @dani ja heerlijk de ramen gewassen alleen hopen dat het niet gaat regenen haha!

Diego heeft sinds gister de tik om de hele tijd zijn tong uit zijn mond te doen...heel raar...en van zijn tandjes is niks meer te zien willen er echt niet meer worden!

11. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Hoi hoi

Heb jullie een paar dagen verwaarloost sorry :)

@dani, sjee klinkt niet zo fijn. Hopelijk kunnen ze er wel iets aan doen dat niet teveel impact heeft

@pinguin, sjee wat sneu voor die kleine zeg. Misschien toch wel goed zon ab kuurtje....

@jessica, wij hebben ook pas dan vakantie. Tis gokken op mooi weer, of he moet het verder weg gaan zoeken. Maar wel lekker dat we het nog te goed hebben ;)

@marleen, dat slingeren met die buggy heb ik ook! Was zondag voor het eerst in vol ornaat aan het fietsen, maar het ziet er makkelijker uit dan dat het is. Hopelijk beginnersperikelen.....

Wat gaat het toch hard met onze kids he?!

Hier alles ok. Vince slaapt nu heerlijk lange slaapjes. FF een ritme spammen:

7 bv, slapen tot 9
    10 fruit
    11 slapen tot 13
    13 brood en fv
    15 slapen tot 16.30
    16.30 groente
    19 bv, slapen

Hij kruipt/tijgert sinds eergisteren vooruit! Zo lief!
    En hij trekt zijn neus op en maakt zijn ogen tot spleetjes als hij naar je lacht hahaha. Het ziet er zo komisch uit (net chucky.....hahaha :D)
    Hij kwijlt heel veel, misschien weer een tand?
    Hij zit ook al in de autostoel.
    De maxi cosy is naar mn zus want die is nu bijna 38 weken zwanger! Spannend joh!

Groetjes 8)

12. wolly

wolly Niet meer actief

@Joss: Vince slaapt zeker lang, heerlijk af en toe zo kun je makkelijk iets voor je zelf doen :)
    Jayden zit ook al in de autostoel en hij vind het prachtig, hij heeft dan schik voor 10 hahaha.
    Goed hoor dat hij nu ook al begint met kruipen en tijgeren.
    Wat gaat het allemaal hard he?
    Wat leuk van je zus, 38 weken al.
    Is zeker spannend.

@Dani: Wat een toestand zeg :( Hopelijk komen ze er snel achter wat het nou is.
    Vreselijk als je steeds in die onzekerheid zit, bah.

@Dagdromer: Wat een schatje :) lieff :)

@Jessica: Leuk zeg de kinderboerderij, wij gaan er binnenkort ook een keer heen.
    Maar grijpt Lilly dan niet naar de beestjes?
    Wij hebben een kat thuis en als Jayden hem wil aaien dan grijpt hij hem in het nekvel, ipv aaien hahaha.

@Dimmel: Ja klopt dat is waar, er is wel een vertrouwd iemand in huis, erg lief dat je dat doet.

@Pinguin: Zeker makkelijk zo'n man ;)
    Zielig dat ze nog steeds lat heeft, hoop dat het ab kuurtje nu gaat helpen en dat ze er snel vanaf is.
    Veel sterkte met haar!
    Nee ik had het nog niet gelezen of je dat al verteld had.
    Doet ze het helemaal zelf?
    Ik zing dat ook met Jayden samen maar moet zijn handjes wel vasthouden en dan moet hij altijd lachen als ik zeg...klap eens in je handjes hahahaha
    Ziet er idd heel erg lief uit ja :)

+++ Nieuwssssss+++

Jayden zijn 1ste tandje is er door!!! :):):)
    Ik zag het vanavond, het is al echt een streepje en heb er niet veel van gemerkt hahaha
    Lief johh.
    Dus vanaf vandaag is hij niet meer tandloos ;)

Slaap lekker!

13. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Goedemorgen!

Dimmel...die tik heeft Stan ook soms. Best grappig om te zien maar soms denk ik wel eens dat hij die lap vlees maar binnensmonds moet houden :D

Joss...spannend je zus op punt van bevallen! En tante worden is altijd leuk! Mijn broer verwacht half oktober zijn 2e kindje. Zo leuk!

Wolly...YES! een tandje. Hier nog steeds niets :( Af en toe maak ik me best zorgen omdat Stan ook nog niet echt veel doet. Hij probeert nog niet te tijgeren of kruipen of wat dan ook. Omrollen doet hij alleen als het ECHT nodig is. Wanneer er iets op zijn speelkleed ligt wat te ver weg is zal hij niet proberen om er naar toe te gaan maar trekt aan het kleed zodat het speelgoed naar hem komt. Ook wel weer slim maar ja...... Hij is wel met geluiden bezig maar verder vind hij het allemaal best. Ik weet wel dat elk kind in zijn eigen tempo ontwikkeld maar in mijn omgeving kunnen kindjes van zijn leeftijd al veel meer.......

Ben op mijn werk dus kan niet veel meelezen vandaag. Hopelijk vanavond weer.

14. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dani: sterkte hoop dat je je snel beter voelt. En zo niet dat ze snel iets vinden. Hopen dat de vakantie niet in duigen valt.

Joss: leuk ja dat tijgeren, knap hoor! Ik vindt Max net een zeehond:)
    38 weken zwanger zo inderdaad spannend.

Pinguin; hoop dat ze snel beter is. Zielig.

Wolly: hoera een tandje!

Dimmel: Bas heeft dit ook een tijd gehad met 7 maanden toen op foto's had hij overal die tong eruit hangen. Ik gaf hem dan vaak een speeltje/bijtring als afleiding.
    Lief dat je je moeder helpt met poetsen.

buggy op de fiets, ik vindt het erg onhandig blijft inderdaad onstabiel.

Hier alles goed, geen bijzonderheden. Het enigste woord wat Max vaak zegt is "ete" (eten). Tijgeren gaat supersnel komt nu ook telkens over de buitendrempel. Best vermoeiend soms want Bas laat nog wel eens wat vallen en slingeren. Ben af en toe net een politieagent. Maar ook weer supertrots op mijn kleine zeehondje:D

15. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dagdromer: Max tijgert wel maar toch maak ik me soms druk omdat Bas op deze leeftijd al zelf ging zitten, stond en aan tafel stapjes zette. Maar dat was ook supersnel niet normaal. Max is gewoon een veel rustiger kind heeft meer moeite met dingen doorkrijgen maar hij komt er wel. Vaak praat een kind meer, het andere beweegt eerder etc. Ik snap hoe je je voelt maar Stan ligt nog gewoon in het gemiddelde lijkt me zoals ik het lees. Mooi mannetje zag ik op de foto. Hij zat zelf of niet? Max doet dat nog niet. Zo zie je maar;)

16. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    @dagdromer ja lijkt soms net een hond die het warm heeft haha maar goed hopelijk is het snel over...

verder eigenlijk niet veel te melden alles gaat rustig...zou vandaag met oud collega koffie gaan drinken en mams maar mams moet overwerken dus gaat niet door heb wel al gestreken en al was opgehangen. Diego ligt al van kwart na 8 in bed en is net pas in slaap gevallen. dus ben eens benieuwd tot hoelaat hij slaapt...mannetje hoeft nog maar 3 daagjes te werken heerlijk :D...zaterdag auto ophalen en bij vrienden slapen...

17. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey hey

@Dagdromer Jarno doet ook niet veel hoor die draait ook alleen als het echt moet. Hij kan wel als je em op z`n billen zet 3 kwartier zelfstandig spelen zo lief.
    Was bij t CB en ze deed er een beetje nongelant over dus denk niet dat het veel uitmaakt dat ze t nog niet doen.. alleen idd de kids om ons heen doen al zoveel dat ik ook wel eens denk .. nou kom op en kruipen! ;) maar goed

@Dimmel haha Jarno doet het als ie een jasje oid aanheeft gaat ie ook aan likken!

@Joss lekker schema! Gaat het nog goed met de BV?

@Wolly super een tandje!

@ Sawi ja ik hoop ook dat als ik bel dat ze wat gevonden hebben want ik word hier ook niet goed van t lijkt wel erger te worden.. :( daar gaat onze vakantie denk ik steeds.. nou ga vandaag al wel gewoon lekkr inpakken hoor..

Als ik meer weet dan horen jullie t!

Liefs

18. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Hoihoi!

Druk, druk, druk! Dus ik kom nu alleen even melden dat we vanmorgen weer bij het cb zijn geweest.
    Facts: 8060 gram en 72,5 cm.
    Wil iemand dat in de lijst aanpassen?
    Verder alles ok, ze loopt met het tijgeren/kruipen/klimmen iets voor op het gemiddelde, maar loopt qua 'praten' iets achter. Duidelijk meer lichamelijk bezig op het moment ;)

We hebben vanaf vandaag Visserydagen hier in Harlingen. Dat is 3 dagen feest!!!
    Daarna gaan we zondag op vakantie, dus ik zal de komende 2 weken weinig van me laten horen.

Later!
    Liefs Marleen

19. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    marleen...fijn dat jullie weer "goedgekeurd" zijn op het CB.

Sawi...Hij zit maar heel ff zelf en dan moet ik hem ondersteunen, maar dat zitten gaat vrij aardig inderdaad. Op de fiets zit hij heel goed maar in de buggy zakt hij nog steeds onderuit. Ook in de kinderstoel zit hij onderuitgezakt maar steeds als ik hem rechop zet laat hij zichzelf weer naar beneden zakken. Daar maakt hij volgens mij een klein spelletje van.

Dani...ik denk dat we maar gewoon geduld moeten hebben. Maar ik vind het af en toe best jammer dat ik niet vol trots kan roepen "hij kruipt" of zo.... Veel van mijn vriendinnen hebben ook kindjes en steeds als ik die zie kunnen ze van alles. Ach ja ik zeg dan maar steeds, goed werk heeft tijd nodig! Toch?

@ all....hoe reageren jullie als je kindje iets doet wat je eigenlijk niet wil? Stan zit als hij in zijn loopstoel zit overal aan. Planten, keukenkastjes en oven zijn niet veilig voor hem. Ik zeg dan nu al op een strenge toon NEE dat mag niet en soms pak ik zijn handje en leg die dan ergens anders neer. Ik krijg vaak de opmerking dat ik niet zo streng moet zijn en het mannetje er toch nog niets van begrijpt. Maar ik denk juist dat je daar niet vroeg genoeg mee kan beginnen. Ik heb het idee dat hij meer begrijpt dan wij denken. Wat vinden jullie er van?

20. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    December mama`s 2008

Yorick en Peetje (8 okt, 1874gram); 7200 gram, 65 cm, maatje 68 (27 mei 09)
    Famke en Monique4 (26 nov, 3105 gram); 7460 gram, 68,5 cm, maatje 62/68 (8 aug 09)
    Max en Sawi (28 nov, 2660 gram); 8150 gram,68,6cm (22 juni 09)
    Jara en Marleen4683 (30 nov, 2800 gram); 8060 gram, 72,5cm, maatje 68 (26 aug 09)
    Diego en Dimmel (2 dec, 4070 gram); 9510 gram, 68.5 cm, maatje 74 (14 juli 09)
    Jayden en Wolly (3 dec, 3320 gram); 8650 gram, 70,5cm, maatje 74 (13 aug `09)
    Jamie en Vis1978 (5 dec, 4410 gram); 7745 gram, 66,5 cm, maatje 68 (22 april 09)
    Lizz en Sandra (5 dec, 3440 gram); 9540 gram, 70 cm, maatje 74 (29 juli 09)
    kyana en Mama05 (6 dec, 3510 gram); 7053 gram, 65 cm, maatje 62/68 (5 juni 09)
    Kian en Marije (8 dec, 3525 gram); 9310 gram, 75.5 cm, maatje 80 (3 aug 09)
    Anaïs Juliette en pinguin72 (9 dec, 5120 gram); 8745 gram, 70 cm, maatje 68 (9 juli 09)
    Lilly Barisa en acissej (10 dec, 4300 gram); 7730 gram, 67 cm, maat 68 (9 juni 09)
    Stan en Dagdromer (10 dec, 3905 gram); 8400 gram, 73 cm, maatje 62/68 (4 aug 09)
    Ruwayda en Parel1988 (13 dec, 2915 gram); 7600 gram, 67 cm, maatje 68/74 (8 juni 09)
    Jarno en Dani84 (12 dec, 3580 gram); 10010 gram, 74cm, maatje 74/80 (24 aug 09)
    Alexander en AdrianaM (15 dec, 3320 gram); 8100 (nog wat gram ;)), 74 cm, maatje 74/80 (23 juli 09)
    Jordan en bianc (20 dec, 3060 gram); 6060 gram, 61 cm, maatje 62 (17 feb 09)
    Vince en Joss81 (21 dec, 4240 gram); 9815 gram, 72 cm, maatje 74/80 (10 aug 09)
    Joe en Aussie (23 dec, 4110 gram); 8200 gram, 71 cm, maatje 74 (8 aug 09)
    R en Moe (27 dec, 3690 gram); 8865 gram, 71 cm, maatje 74 (17 aug`09)
    Nathan David en Juffie (5 jan, 3020 gram); 8620 gram, 72 cm, maatje 68/74 (18 aug 09)
    Isis en Victoria (6 jan, 3905 gram); 8400 gram, 71 cm, maatje 74 (10 juli 09)
    T. en Bellabella (7 jan, .... gram); 7575 gram, 67,5cm, maatje 68 (12 juni 09)

12 meisjes & 11 jongens

agenda

Augustus:
    31: Famke en Monique4 CB

September:
    08: Diego en Dimmel CB
    29: Vince en Joss81 CB
    28: Jarno en Danielle CB (arts)

Oktober:
    02: Joe en Aussie CB
    02:Jayden en Wolly CB (arts)
    02: R en Moe CB
    12: Kian en Marije CB

November:

December:
    17: Jayden en Wolly KA (ZKH)

Verjaardagen

4 Januari 1986 Dimmel (23)
    14 Januari 1978 Mama05 (31)
    6 Februari 1988 Marije (21)
    9 Februari 1973 Aussie (36)
    25 Februari 1978 Adriana (32)
    9 Maart 1981 Joss (28 )
    13 Maart 1979 Sawi (30)
    16 April 1980 Acissej (29)
    31 Mei 1981 Dagdromer (28 )
    4 Juni 1983 Marleen4683 (26)
    4 Juli 1984 Juffie (25)
    4 Juli 1984 Daniëlle (25)
    23 Juli 1988 Monique (21)
    18 Augustus 1979 Victoria (29)
    19 September1972Pinguin (36)
    5 Oktober1981Bella(27)
    29 Oktober1982Sandralizz(27)
    31 Oktober1985 Oem (23)
    10 November 1978 Wolly (30)
    11 December 1978 Vis (30)

Ergens in Maart Peetje (34)
    Sandra ??
    Bianc ??

Willen jullie nog iets veranderd hebben graag pb naar Dani of dimmel. Thanx ;)

@ Marleen is veranderd maar volgende keer aub mij of dani pben! dank je

Deel Deze Pagina