Hoi dames, Ik kom me voor de aankomende tijd afmelden. We gaan morgen lekker twee weken op vakantie! Ben nu dus druk met pakken. Ik heb eigenlijk verder niets te melden, alles gaat goed bij ons. Zit er echt op te wachten tot Isis gaat tijgeren of kruipen. Ze kan zich absoluut niet vermaken in de box. 'Nee zeggen' tegen Isis doe ik nog niet, doe ik al genoeg tegen Nils . Ik ga zo met mijn kids naar mijn vader om gedag te zeggen voor we op vakantie gaan. Vanaf 14 september ben ik er weer (wat klinkt dat lekker....). Groetjes Victoria
Zo hier wordt druk geschreven. Gezellig! Wat een ontvangst. Leuk hoor. Ik had me hier veel eerder moeten aanmelden. Eigenlijk zou ik bij de januari 2009 mama's horen maar Bas is te vroeg geboren. met 35w +1d zijn mijn vliezen gebroken. Echt ineens plons. Bas was toen nog niet ingedaald dus hup het bed in en liggen. Vk gebeld en die belde weer de ambulance want ik mocht niet thuis bevallen. Dus hup met ambulance naar ziekenhuis. Idd vliezen gebroken alleen nog geen weeen te bekennen. 's middags was Bas gelukkig ingedaald en mocht ik zelf weer naar de wc. Das vervelend zeg als je zwanger bent moet je al zo vaak en dan moet je steeds op de bel drukken voor de po. Uiteindelijk nog geen weeen. 2 dagen later mocht ik weer naar huis toe aangezien alles goed was. Wel kwam er dan dagelijks een verpleegster thuis om mij aan het ctg te leggen en bloed te prikken (infectie controle) Uiteindelijk begonnen de weeen pas 8 dagen na de gebroken vliezen. Ook nog eens rugweeen. Na 21 uur weeen is Bas uiteindelijk in 20 minuten geboren (dat geluk had ik dan wel weer). Bas woog 2565 gram en was 49.5 cm. Dat was bij 36w en 2d. Oudjaardagsdag mocht Bas naar huis toe dat was wel fijn. Verder is Bas een lekker vrolijk mannetje, maar dat was de eerste maanden wel anders. Door de bevalling (hij lag als sterrenkijker) zijn zijn nekwervels verschoven en zijn sleutelbeen zat opslot. Hier kwamen we achter toen we naar een osteopaat zijn gegaan. Dit was de reden dus dat Bas niet aan de borst dronk en natuurlijk ook omdat hij niet genoeg kracht had. We dachten ook dat het spugen hierdoor over zou gaan, maar helaas tot nu toe is daar weinig verbetering in te zien. Dus ik ben al 8 maanden flink aan het wassen haha. Uiteindelijk zijn we er bij 5 maanden achter gekomen dat hij koemelkallergie heeft. Gelukkig nu de juiste voeding. En vanaf die tijd is Bas super vrolijk en wil hij vanalles ondernemen. Hij zit al in de kruiphouding alleen nu nog kruipen. Los van elkaar snapt hij het. Zijn knieen zet hij vooruit en als wij zijn benen vasthouden gaan ook zijn armen vooruit alleen nu nog aan elkaar koppelen haha. Maar dat komt vast goed. vandaag is hij niet zo vrolijk. Hij heeft veel last van zijn tandje. Ik heb er al detinox op gedaan en hem een zetpil gegeven. meer kan ik niet doen. Jawel heeeel veeeel knuffelen en dat doe ik maar al te graag. Het is trouwens het 4de tandje van Bas dat nu doorkomt 18 juli nr 1, 25 juli nr 2, 20 aug nr 3 en nu bijna nr 4 Ja we willen in 2010 weer voor een tweede gaan. Maar 2010 is lang, wel 12 maanden haha. Nee ik heb veel klachten van de pil en om nou weer een nieuwe pil te gaan nemen nee dank je. Moet ik straks ook weer ontpillen en zo. We moeten gewoon oppassen en mocht het per ongeluk wel zo zijn is het niet erg hoor. De wens is er wel. Zo dat was een heel verhaal. Dan ga ik nu maar eens alle vorige pagin's doorlezen (nou ja niet allemaal hoor das wel heel veel) O ja wij wonen in de buurt van Nijmegen, nog meer mama's uit deze buurt? Liefs, Linda
@Linda: Het is hier ook heeeeeel gezellie Wat een toestand is dat geweest zeg met je bevalling. Fijn dat alles nu goed gaat met Bas. Ook al koemelkallergie, welke voeding heb jij nu voor Bas? Jayden heeft ook koemelkallergie en heeft de Neocate en dat bevalt hier goed. 4 tandjes alweer, ook al zo vlot met de tandjes hahahaa Jayden heeft sinds gisteren de 1ste en ben ook al druk aan het smeren. Leuk dat jullie al voor een broertje of zusje willen gaan voor Bas, eerlijk gezegt moeten wij daar niet aan denken, we hebben een hoop meegemaakt met Jayden en zijn zo bang dat dat allemaal nog een keer gebeurd, ook met de bevalling.
@wolly: Wij hebben nutramigen voor Bas. Het is ook niet zo dat we in januari al voor een tweede gaan, maar misschien maart of zo, maar ach we zien wel hoe het loopt. Ik moet zeggen dat ik nu ook pas echt aan het genieten ben van Bas. In het begin ook wel natuurlijk, maar toch anders omdat hij zoveel huilde en je wist niet wat er aan de hand was. Nu dat achter ons ligt kun je eigenlijk ook pas vooruit kijken eerder zat je echt in een cirkeltje. Je eigen wereldje. En dan komen mensen met allemaal van die goedbedoelde bedoelingen (met name schoonmoeder dan) En dat kon ik op dat moment echt niet hebben vooral omdat mijn eigen moeder 2,5 jaar geleden is overleden. Die mis je dan op zo'n moment dat je moeilijk hebt. Dan wil je van haar advies hebben. Ik hoop dat het hierna ff stopt met de tandjes, want de pijn blijft bij Bas een paar dagen hangen dan zure poep en dan komt ie pas echt door. gelukkig verder geen koorts.
@Linda: Nutramigen heeft Jayden ook gehad maar dat bleek nog niet helemaal goed te gaan, wel in het begin maar later hielp het niet meer. Fijn dat Bas er goed op reageerd gelukkig. Ja ik herken me helemaal in jou verhaal van dat circeltje. Wat naar zeg dat je moeder is overleden, kan me goed voorstellen dat je heel graag de adviezen van haar had willen krijgen, dat moet een hele moeilijk tijd zijn geweest en nog steeds wel lijkt me. Sterkte daarbij. Hopelijk blijft het ff bij dit tandje, ff wat rust
@Linda, welkom hier! Wij gaan ong. in aug/sept volgend jaar waarschijnlijk voor een 2e hebben we gisteren besloten. Mits mn mannetje natuurlijk fatsoenlijk werk heeft en we een groter huisje hebben
ff een vraagje aan jullie. Bas heeft tweede rode vlekjes op zijn beentje zitten. het is niet dik. Het is ook geen bult/puist. Het voelt gewoon net als zijn huid aan. Als je het indrukt wordt het wit en dan komt de rode kleur weer terug. Enig idee wat dit kan zijn? Het zit er sinds vandaag. Ik dacht eerst aan een muggenbult, maar het is niet dik op die plek alleen een rood vlekje. Het is ongeveer een halve cm groot. @ Wolly: Had had Jayden dan voor een klachten dat jullie achter kma kwamen? Bas overstrekte zich heel erg en spuugde ook puur maagzuur uit (hij heeft ook reflux) En hij huilde erg veel. Ook was hij bijna constant verkouden (benauwd) @Monique4: Wat spannend om dan voor een tweede te gaan. Ook al duurt het nog zo lang. je kunt je er wel alvast op verheugen. Tenminste dat heb ik wel. Sinds dat ik gestopt ben met de pil veheug ik me er echt weer op om straks zwanger te zijn. Groetjes, Linda
Hey hey @ Angel welkom! @Linda zo pittige bevalling dus.. maar nu gelukkig alles goed. Vlekjes Jarno heeft ze ook wel eens laatst op z`n gezicht volgens mij toch een klein insectenbeetje.. Ik kom me ook even afmelden.. heb alles ingepakt en ga morgen lekker weg.. heerlijk hopen dat ik niet te veel klachten heb we zien het wel heb flink wat paracetamol mee genomen.. @ Monique had jij het over bbm zw schap? Ik heb een aantal testen gedaan en deze gaven allemaal neg aan. Dacht er zelf ook eerst aan hoor.. maar volgens ha heb je dan ook hcg in je urine dus dan moet de test posi zijn.. Ook bloed geprikt en geen tekenen van zw schap. Denk zelf dat het toch ook m`n darmen zijn. Hopen dat het zelf overgaat nu in korte tijd en anders maar darmonderzoek.. niet fijn maar dan weten we hopelijk wel wat er is. Nou dames niet te veel kletsen anders moet ik zoveel bijlezen hahaha tot gauw! Liefss Danielle
@Monique: Leuk jullie ook voor een 2de al duurt het nog ff @Linda: Hahhaa heb je ff Huilde en krijste echt héél veel en sliep overdag niet en s'nacht amper, overstrekken, erg onrustig, niet echt vrolijk, schrale plekken op zijn wangetjes en kinnetje, diaree, erge krampen in zijn darmen/buik en nog wat dingen maar dit waren de ergste. Jayden heeft ook reflux en daar ben ik later zelf achter gekomen. Spuugde ook erg vaak zuur alleen geen grote bogen en de slokdarm was verbrand door het hoogkomen steeds. Hij heeft daat nu Zantac en gaviscon voor en jhbp door elke fles. Heb jij daar ook medicijnen voor?
@Wolly: Ja is ook leuk, maar het duurt toch nog wel een hele tijd haha. We hadden eerst de planning om voor een 2e te gaan als Famke 3 was, maar duurt toch wat te lang haha. @Dani: Nee ik zei dat niet. Wel balen zeg!! Mijn cyste is volgens mij of nog niet weg, of weer een nieuwe. Heb er even geen last van gehad, maar nu weer flinke pijn. Vanmorgen echt een hele felle steek zelfs toen ik nieste.. misschien kapot gesprongen?
-dani een hele fijne vakantie en ik zei dat van de buitenbaarmoederlijke zwangerschap!! gelukkig dat dat het niet is!! ik ga anisha na school brengen is de 2 de keer spannend ze staat al te klaar om te gaan en mama zit achter de pc hahahah
@dani hele fijne vakantie! en geniet ervan @linda nou wat een bevalling...gelukkig mocht hij snel naar huis. met mijn mams in het ziekenhuis was alles goed...ze moest gewoon op controle en omdat ze 1 pilletje nam en die niet hielp mag ze er nu tot 4 per dag maar wel opbouwen en als dit niet nodig hoeft dat ook niet...Ze heeft heel veel last van restless legs en daar krijgt ze pillen voor het heet anders wat ze heeft maar kom niet zo op de naam... gisteren naar de stad geweest met mijn mannetjes...heb voor diego een broek gekocht en voor mijn hubbie 2 broeken was 1 voor 5euro en 1 voor 9euro dus ja meenemen dan he! Vandaag de laatste dag van hubbie heerlijk! morgen bij vrienden slapen en maandag bij mijn nichtje slapen en dan dinsdag gaan we met zun 7e (3kids) zwemmen in tongelreep verheug me er super op! Verder niet veel te melden!
Hallo Ik heb een vraagje Ik gebruik de avent fles en heb nog speen nr 2, kan dit nog of gebruiken jullie al nr 3 of 4. Jelle is soms zo onrustig tijdens het drinken en dat begint hij te schreeuwen en te draaien. Hij kan ook sinds een week of 2 staan en langs de box en tafel lopen maar hij snapt niet hoe hij weer op de grond moet, echt gezellig dan begint hij toch te schreeuwen!
Ik gebruik zelf meestal de 1 2 3 speen, maar dat is omdat ik verdikte voeding gebruik(AR voeding) Als ze een flesje krijgt met sap ofzo dan gebruik ik de 4 speen, maar meestal gaat dat uit de tuitbeker. Lastig Dimmel restless legss! Ik had er tijdens mijn zwangerschap last van, maar toen hielp magnesium en floradix wonderbaarlijk goed! Leuk voor de dames die voor een tweede beebje gaan. Het is zo ontzettend leuk om te zien hoe die kleintjes op elkaar reageren. Als Anaïs nu huilt komt Quinn op haar af en zegt hij, je hoeft niet te huilen hoor, want ik ben er en mamma en pappa zijn er ook. Victoria ook voor jou een fijne vakantie! Monique wanneer moet je weer op controle? Ligt het aan het spiraaltje denk je? Hier weer een rustige nacht voor ons! Lekker even bijtanken! Wij hebben een split level woning en dus een trapje naar de huiskamer toe(2 treden) en madammeke wil graag naar boven klimmen, maar dat lukt nog nét niet. Sjonge gaat hard met mijn dametje! Heb d'r gisteren gefilmd terwijl ze in d'r handjes zat te klappen. De vrouw van mijn vader belde net. Die is aan het haken geslagen en is mutsjes voor mijn kleine meid aan het haken. Leuk! Ik ga wat doen hier. Fijne dag meiden!
@Dani84: Fijne vakantie!! @Wolly: Wij hebben Zantac voor Bas. 2 x 2ml. Dit gaat gelukkig goed alleen op momenten dat er een tandje doorkomt (stress) dan werkt het niet zo goed Ik moet nog een weekje werken (2 dagen, dinsdag en vrijdag) en dan hebben we een week vakantie. We hebben in juli al 2 weken gehad. We gaan met mijn schoonfamilie een midweek naar een park van Landal. Ik geloof dat we de hele auto vol hebben zitten met spullen van Bas. Omdat hij zoveel spuugt moeten we eens zoveel kleren meenemen. (En later helaas ook weer wassen) Morgen gaat Bas voor het eerste logeren SPANNEND. Hij gaat naar mijn schoonzusje toe. Ik denk wel dat het goed zal gaan. Hij kent haar heel goed en op het kdv slaapt hij ook altijd goed. gelukkig is nu tand 4 door en heeft hij daar dan ook geen last meer van. Zijn jullie kindjes al eens ergens gaan logeren? (behalve kdv dan) Bas gaat trouwens 3 dagen naar kdv en als ik een vast contract heb in juni dan nog maar 2 dagen. Ik ben bang dat als het niet verlengd gaat worden dat ik dan geen baan van 2 dagen kan vinden. Dat was nu al moeilijk. Maar dan heb ik die dag als Bas daar is om boodschappen te doen/poetsen/wassen e.d Ook fijn als dat een keer goed kan gebeuren en tegen die tijd dat ik mijn vaste contract heb dan kan Bas zichzelf ook beter vermaken Hoe vaak gaan jullie kindjes naar kdv? Groetjes, Linda