December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    December mama`s 2008

Yorick en Peetje (8 okt, 1874gram); 7200 gram, 65 cm, maatje 68 (27 mei 09)
    Famke en Monique4 (26 nov, 3105 gram); 7460 gram, 68,5 cm, maatje 62/68 (8 aug 09)
    Max en Sawi (28 nov, 2660 gram); 8820 gram, 72,5 cm (31 aug 09)
    Jara en Marleen4683 (30 nov, 2800 gram); 8060 gram, 72,5cm, maatje 68 (26 aug 09)
    Diego en Dimmel (2 dec, 4070 gram); 9510 gram, 68.5 cm, maatje 74 (14 juli 09)
    Jayden en Wolly (3 dec, 3320 gram); 8650 gram, 70,5cm, maatje 74 (13 aug `09)
    Jamie en Vis1978 (5 dec, 4410 gram); 7745 gram, 66,5 cm, maatje 68 (22 april 09)
    Lizz en Sandra (5 dec, 3440 gram); 9540 gram, 70 cm, maatje 74 (29 juli 09)
    kyana en Mama05 (6 dec, 3510 gram); 7053 gram, 65 cm, maatje 62/68 (5 juni 09)
    Kian en Marije (8 dec, 3525 gram); 9310 gram, 75.5 cm, maatje 80 (3 aug 09)
    Anaïs Juliette en pinguin72 (9 dec, 5120 gram); 8745 gram, 70 cm, maatje 68 (9 juli 09)
    Jelle en Angel77 (9 dec, 4850 gram); 11050 gram, 73 cm, maatje ? (Juli 09)
    Lilly Barisa en acissej (10 dec, 4300 gram); 7730 gram, 67 cm, maat 68 (9 juni 09)
    Stan en Dagdromer (10 dec, 3905 gram); 8560 gram, 73.5 cm, maatje 74/80 (1 sept 09)
    Ruwayda en Parel1988 (13 dec, 2915 gram); 7600 gram, 67 cm, maatje 68/74 (8 juni 09)
    Jarno en Dani84 (12 dec, 3580 gram); 10010 gram, 74cm, maatje 74/80 (24 aug 09)
    Alexander en AdrianaM (15 dec, 3320 gram); 8100 gram, 74 cm, maatje 74/80 (23 juli 09)
    Jordan en bianc (20 dec, 3060 gram); 6060 gram, 61 cm, maatje 62 (17 feb 09)
    Vince en Joss81 (21 dec, 4240 gram); 9815 gram, 72 cm, maatje 74/80 (10 aug 09)
    Joe en Aussie (23 dec, 4110 gram); 8200 gram, 71 cm, maatje 74 (8 aug 09)
    Bas en Lindabreusers (26 dec, ? gram); 7500 gram, 67.5cm maat 68 (6 aug 09)
    R en Moe (27 dec, 3690 gram); 8865 gram, 71 cm, maatje 74 (17 aug`09)
    Nathan David en Juffie (5 jan, 3020 gram); 8620 gram, 72 cm, maatje 68/74 (18 aug 09)
    Isis en Victoria (6 jan, 3905 gram); 8400 gram, 71 cm, maatje 74 (10 juli 09)
    T. en Bellabella (7 jan, .... gram); 7575 gram, 67,5cm, maatje 68 (12 juni 09)

12 meisjes & 13 jongens

agenda

September:
    02: Jelle en Angel77 CB
    08: Diego en Dimmel CB
    24: Bas en Lindabreusers CB
    29: Vince en Joss81 CB
    28: Jarno en Danielle CB (arts)

Oktober:
    02: Joe en Aussie CB
    02:Jayden en Wolly CB (arts)
    02: R en Moe CB
    05: Max en Sawi CB
    12: Kian en Marije CB

November:

December:
    17: Jayden en Wolly KA (ZKH)

Verjaardagen

4 Januari 1986 Dimmel (23)
    14 Januari 1978 Mama05 (31)
    6 Februari 1988 Marije (21)
    9 Februari 1973 Aussie (36)
    25 Februari 1978 Adriana (32)
    9 Maart 1981 Joss (28 )
    13 Maart 1979 Sawi (30)
    14 April 1984 Lindabreusers (25)
    16 April 1980 Acissej (29)
    31 Mei 1981 Dagdromer (28 )
    4 Juni 1983 Marleen4683 (26)
    4 Juli 1984 Juffie (25)
    4 Juli 1984 Daniëlle (25)
    23 Juli 1988 Monique (21)
    18 Augustus 1979 Victoria (29)
    19 September1972Pinguin (36)
    5 Oktober1981Bella(27)
    29 Oktober1982Sandralizz(27)
    31 Oktober1985 Oem (23)
    10 November 1978 Wolly (30)
    11 December 1978 Vis (30)

Ergens in Maart Peetje (34)
    Sandra ??
    Bianc ??

Willen jullie nog iets veranderd hebben graag pb naar Dani of dimmel. Thanx ;)

@dagdromer is aangepast!

2. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

9 feb 2008
    337
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik heb nu weinig tijd om te reageren en alles door te lezen. Dat doe ik vanavond wel. Maar ik wil jullie toch ff laten weten dat Bas gisteren voor het eerst PAPA heeft gezegd. Zo lief. het was echt bewust, want mijn man kwam de kamer binnen en Bas keek hem aan en zei dus 'papa'. 's Avonds zei hij het nog een paar keer dus we weten nu zeker dat het geen verbeelding is.

Ondertussen komt tandje 5 er alweer aan. Ik dacht dat Bas zijn boventanden al had gekregen, al vond ik ze wel scheef zitten. Maar nú komen zijn boventanden pas. Die komen normaal met 7,5 maand en hoektanden met 9 maanden, maar Bas doet het weer eens andersom haha. Ben niet anders gewend.

Voorbeeldje: Normaal pakken ze eerst de beentje/voetjes en daarna gaan de voetjes meestal in de mond daarna komt vanzelf het rollen. nee, denkt Bas. Ik ga eerst van mijn buik naar rug rollen, dan van rug naar buik, dan pak ik mijn beentjes en dan doe ik mijn voetjes in mijn mond hahaha. Dus ik ben niet anders gewend van hem.

Ik zal vanavond ff alles bijlezen. Fijne dag allemaal!

Groetjes, Linda

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Hallo!

Het was een gezellig feestje met mijn kleine vent.
    Gisteren heerlijk in een pannekoekenhuis gegeten en dat is toch wel ideaal met kindjes hoor!
    Ik had voor Anaïs een banaan meegenomen.
    Tegenwoordig eet ze die zo uit het handje op.

Sawi hoe oud is Bas ook alweer? Leuk een taart bakken! Heb ik ook samen met Quinn gedaan, maar hij eet het alleen niet.
    Hij heeft liever een rijstwafel geloof ik.

Leuk Adriana 3 jasjes!
    Voor Quinn heb ik vorig jaar een dure gekocht van IKKS, maar wel zo groot dat hij er dit jaar nog een keer mee kan.

Lekker Joss nog even weg naar de zon! Zou ik ook wel willen maar zit er niet in denk ik. Misschien in november nog ;)

Anaïs is gisteren dubbelgevouwen in slaap gevallen. Echt voorovergeklapt, zoals ze ook in mijn buik zat denk ik.
    Heel apart gezicht!
    Heb d'r ook maar gauw gewoon gelegd. ;)

Ik ga koffie maken.. sjonge ben ik slaperig zeg!

4. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Pinguin: leuk zeg zo'n feestje en pannenkoeken lusten ze volgens mij allemaal. Bas is nu ruim 3,5 en als die geen taart lust is hij ziek:). Bas is echt een snoepkont. Ik merk dat Max dat niet zo heeft een koekje eet hij haast nooit op terwijl Bas er nooit genoeg van had.
    Knap dat ze banaan eet uit de hand. Bij Max ook geprobeerd maar die maakt er bananenmoes van. Uit mijn hand eet hij het wel goed.
    En wat is Anais lenig dan op zo te slapen.

Heb een beetje onenigheid met mijn nichtje zit me best hoog. Gisteren belde ze of ik met spoed morgen op wilde passen want ze moest plotseling werken. Ik had Bas vandaag een Bas en mama dag beloofd dus had er geen zin in om er 2 kids bij te hebben. Ik ben nooit met Bas echt alleen. Ze dwong me echt. Ik bleef volhouden dat ik niet wilde oppassen. Ja en van hoe laat tot hoe laat, wat ga je doen?? Was gewoon :x, nee is nee. Hun zijn zo dom om 2 huizen te hebben hoef ik toch niet hun problemen op te lossen. Niemand wil daar oppassen omdat de kinderen altijd huilen en erg druk zijn.
    En ik weet als ik een keer ja zeg is het bij hun telkens raak. Telkens begint ze erover: toen wij klein waren sliepen we toch ook bij elkaar? Ja, toen waren we wel ouder. Zo probeer ik het af te houden. Die kinderen worden elke nacht tig keer wakker heb daar echt geen zin in. In echte nood wil ik best oppassen maar niet omdat hun geen zin hebben in een betaalde oppas. Ben ik nou zo flauw?;) Zit er best mee omdat hun jongste ons petekindje is.

5. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Linda: Bas deed ook alles andersom eerst staan daarna zitten etc. Zal wel aan de naam liggen:D

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    sawi heel goed dat je nee hebt gezegd. Ik vind het juist goed dat je voor een mammadag met bas hebt gekozen.
    Misschien niet aardig hoor, maar het is haar probleem en niet jouw probleem, al probeert ze het wel jouw probleem te maken.
    Hier een foto van hoe ze erbij lag.

Bekijk bijlage 12935

7. haha die foto. ze ligt er echt dubbelgevouwen bij. Gossie, jammer dat haar hoofdje niet aan deze kant ziet. Dan kan je zo mee doen met baby van de maand. Echt superlief. :)

8. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Lenig zeg. Ik geloof niet dat mijn kids zo lenig zijn.

Mijn nichtje belde net weer voor volgende week wo, do en vrijdag:$
    Hu ho stop zei ik, vrijdag kan ik niet, en ik kan het vanwege mijn ziekte gewoon niet op 2 dagen achterelkaar 4 kids te hebben. Nu ben ik haar toch tegenmoet gekomen;) en heb gezegd alleen woensdag was maar 2 uurtjes, donderdag was heel de middag/avond met eten. Dus toch een beetje medeleven van mijn kant en toch voor mezelf kozen. Eerst zei ik op alles ja, maar daar wordt te veel misbruik van gemaakt. Ik was telkens doodziek en toch bleef ik ja zeggen. Nou ja, voel me er nu wat beter bij. Hulp bieden is geen ramp maar moet er zelf niet de dupe van worden.

Zo ga weer eens kijken hoe het met de taart gaat.

9. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Sawi: vind dat je groot gelijk hebt hoor. elkaar bij nood helpen is heel normaal maar er moet geen misbruik van worden gemaakt natuurlijk.

Ping: leuke foto!:D

10. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Zo kom net terug van de gynaecoloog.
    Had nog steeds hele erge pijn aan mn eierstok en zou eigenlijk pas laatst september terug moeten om te kijken of de cyste weg was, maar dit wilde ik niet. Ook had ik besloten om de mirena eruit te laten halen omdat ik me er gewoon niet prettig bij voel, al sinds dat ding erin zit.

Eerst een echo gehad, cyste zat er nog en is in 4 weken tijd van 4.5 cm naar 5.2 cm gegroeid.
    Meteen t spiraaltje eruit laten halen, deed helemaal geen pijn! Terwijl ik het plaatsen zo'n hel vond.
    Nu moet ik 16 nov terug voor n echo, om te kijken of de cyste dan weg is...
    Als ik in de tussentijd ineens heel erg veel pijn krijg moet ik direcht naar het ziekenhuis, dan kan het zijn dat de cyste on eierstok verdraaid heeft..

Ben eens benieuwd nu, ben nu terug aan de pil. Wel een beetje zenuwachtig erbij want Famke is door de pil heen gekomen...

11. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    Hallo allemaal
    Wat een stoere foto's van jullie kids!!

@sawi: als jij geen 2 dagen aan een kunt of wilt oppassen dan moet je dat vooral niet doen!
    @monique: een brusje voor je kleintje is toch ook leuk;)

En wat gaat het snel hè, kruipen, optrekken en langs de tafel lopen. Hier gaat het al net zo alleen jammer dat hij nog niet begrijpt wat nee is, als ik zeg Jelle nee dat mag niet dan schud hij zijn hoofdje en doet het gerust nog 10 keer.......

Vandaag bij CB geweest hij is nu 75cm en 11035 gram, hij is nu officeel te dik! Hij krijgt te veel melk/pap en te weinig andere voeding. Daar ga ik me van het weekend maar eens mee bezig houden.

12. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    pinquin haha zo lag anisha ook heel vaak te slapen dan zij ze nog niet moe genoeg als ze na bed gaan en dan vallen ze zittend in slaap!!!! wij moesten altijd zo lachen als ze zo sliep!!! vooral als je ziet dat ze zo in slaap valt!!!

13. Monique4

Monique4 Niet meer actief

@Angel: Hahaha een brusje voor Famke is heel leuk, maar we wachten daar toch nog maar zeker een jaar mee!! Haha eerst een grotere woning, baan e.d. ben nu tot februari nog stage aan t lopen en dan heb k eindelijk mn diploma!

14. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Fijn dat de spiraal eruit is Monique. Hopelijk verdwijnen de cystes!
    Heb je nu dezelfde pil gekregen dan? Neem aan dat je dan een wat zwaardere hebt gekregen.

@ Angel zo dat is inderdaad flink van gewicht! Krijgt hij nog zo veel melk en pap dan? Ben benieuwd naar je voedingsschema!

@ mama05 ik heb dr nog niet zo in slaap zien vallen. Maar het is inderdaad wel grappig! Wanneer ging je nou ook alweer trouwen?

Mijn meisje lijkt weer helamaal opgeknapt te zijn.
    De ab kuur is nu afgelopen en mevrouw heeft weer flinke eetlust;)
    Ook heeft ze opeens een heerlijk slaapritme ontwikkelt!
    's ochtends slaapt ze 1,5 a 2 uur en 's middags zo'n 2,5 uur!:$
    Weet niet wat me overkomt maar vind het wel heel prettig.
    Misschien komt het ook wel omdat ze veel actiever is, doet niets meer tijgerend maar kruipt alleen nog. Ze probeert ook op te trekken enzo maar dat lukt nog niet echt.

Geven jullie al kruiden door het eten trouwens?

15. Hoi hoi,
    @ Mo , jeetje wat vervelend van die cyste, best een joekel. Kan ie uit zichzelf weer verdwijnen dan? Heb er neit zoveel verstand van.

@ Ping, fijn dat je meisje weer beter is.

@ Angel, zo dat is best zwaar. Ben wel benieuwd hoeveel hij krijgt haha

Vannacht werd Alexander wakker om 4 uur en wou niet meer slapen. Ik had hem maar een flesje gegeven en die dronk hij helemaal leeg. Helaas wilde hij nog niet slapen. Tussen ons in werd ook niet beter. Uiteindelijk viel hij gelukkig in izjn eigen bedje weer in slaap. De volgende morgen zag ik een dikke vette mug in de klamboe. Die heeft het met de dood moeten bekopen.
    Hij heeft hem best een aantal keer gestoken, gossie.

Heb vanmiddag een winterjasje ontvangen. Zo goed als nieuw van Mexx heel leuk.

16. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    hey meiden

ik lees alles mee
    maar kan helaas bijna niet op brengen om te reageren
    de ramadan hakt er wel in hoor...
    daarbij komt dat de energie die ik nog heb wordt opgeslokt door
    R.
    Ze heb der sprongetje denk ik
    en dat is zoooooooooooo vermoeiend!!!!!
    NIKS maar dan ook NIKS is goed..
    het lijkt wel hoe ouder ze wordt hoe erger de sprong..
    Ze is aan het leren lopen rond de tafel...
    Maar ze wil niet zitten niet in de box niet slapen
    alleen op schoot en lopen
    en als dat niet gebeurt dan is het krijsen!!
    ik heb al 3nachten wakker gezeten met der en slapen deed
    ze pas echt rond 00.00 dan viel ze ook echt om van vermoeidheid...( en dan nog verzetten)
    als ik der in bed laat huilen kan ze wel 20min krijsen
    dat heb ik 1 keer geprobeerd en daarna niet meer
    ik kan het niet over me hart krijge
    erg moeilijk..

Winterjasje we hebben er 1tje van esprit hij was niet zo heeel
    prijzig.. en ze past m goed (beetje groot)
    ergens in het midden van de winter kijk ik nog wel voor een andere jas...

Moon: erggg vervelend dat de mirena zulke bijwerkingen heeft
    ik ben ook niet zo van de pil maar de koperen spriraal wou niet
    blijven zitten (3keer uitgevallen) dus moest ik wel aan de pil
    ik heb de Yaz 24+4 schijnt een lichte pil te zijn
    met minder bijwerkingen... En ik moet zeggen dat ik er tevreden
    over ben.
    het is spannend omdat famke erdoorheen zwanger is geworden
    maar let gewoon op dat je niet ziek wordt (diaree of overgeven)
    en anders extra erbij..

pinq blij dat anais weer wat beter is !!
    Goed dat ze weer eet...
    Ik las over de verjaarsdag van quinn leuk dat het geslaagd is..
    en een supper lieve foto voorbij zien komen van kleine anais :D

Adri: muggen ieuwwww
    gelukkig geen last van hier..
    ik controleer altijd de binnekant van der klamboe voor
    ze gaat slapen...

nou meiden ik ga even liggen want die kleine slaapt nu ook
    EINDELIJK!
    dan kan ik ook wat uurtjes smokkelen

groetjesss

17. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Even snel een vraagje?
    Is er iemand lid van de PSV Phoxy Club? Max staat er nl deze maand in en ik zou zo graag een extra blad/boekje willen hebben voor de oom die hem lid heeft gemaakt.
    Sorry ga weer poetsen Max slaapt Bas is even bij oma spelen.

18. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    pinquin wij gaan 21-05-2010 trouwen dus dat duurt nog even maar we gaan maandag in ondertrouw omdat we dan 7 jaar bij elkaar zijn!!! Ik heb het ook maar 1 keer gezien wou even kijken of ze al sliep en toen viel ze net voor over!!! hahah

moe nou kan me voorstellen dat dat er in hakt je hebt toch ook bloedarmoede!! R doet die ook mee of gelt het niet voor kinderen!
    Succes in ieder geval!

sawi wat is dat voor club dan??

winterjassen ik heb 2 jassen gekregen van een vriendan mij maat 74 2 en 2 van 80 dus we hebben keus

19. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    neeee joh r mag niet mee doen
    het geldt pas voor pubers vanaf 16jaar
    mensen die ziek zijn zwanger, of oude mensen hoeven niet
    mee te doen..
    die geven een geschenk aan de armen

20. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Oh sorry ik heb echt geen idee hoe dat gaat!!

Ik ben net na bureau geweest en kyana was goed gegroeid ze is 8355 gram en 71.5 centimeter dus de lengte was ze lang en gewicht er nog iets onder maar ze vond het verder prima!!

zal wel even een bericht doen voor de lijst

Deel Deze Pagina