December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Wat is dante ook al een schatje zeg.

Dagdromer, beterschap.

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Dit is DE reden dat wij waarschijnlijk ook gaan enten.
    Ga het nog wel even met de kinderarts van Anaïs overleggen vanwege mogelijke allergieën.
    Dank je wel voor je uitleg trouwens Peetje! Vind het heel verhelderend.
    Ik lees bewust op dit moment nu niet alle spookverhalen enzo omdat ik het op dit moment nog moeilijk vind het kaf van het koren te scheiden.

3. Aussie73

Aussie73 Actief lid

15 jan 2008
    494
    0
    0
    Hoorn
    @Peetje, wij hadden al besloten om te gaan enten maar door jouw verhaal twijfel ik helemaal niet meer!! Heel hartelijk bedankt!
    Dikke kus Aussie

4. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    peetje wij waren er ook al uit dat hier wel geent gaat worden maar na jou verhaal helemaal!!!!
    Ik had vandaag/gisteren ook een mail gekregen van www.kinder.info.nl en daar stond ook een heel verhaal waarom wel inteenten!!
    maar ik heb nog geen oproep gekregen of moet ik zelf na de dokter bellen?? kyana moet maandag na de cb en zou dan ook prikjes krijgen maar die laat ik wel uitstellen!!! vind die andere veel belangrijker!!

5. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey dames

Afgelopen nacht was een goede nacht, Jarno alleen om 9 uur nog een x huilend wakker verder goed geslapen..
    De nacht daarvoor was DRAMA! 5x wakker gewoon en vreselijk huilen.
    Denk zelf een sprongetje of tandjes. Om 5 uur werd hij weer huilend wakker Arie heeft em opgepakt en bij ons neergelegd, Jarno draait zich om en slaapt prinsheerlijk verder.. wat dit nu weer is haha
    Maar afgelopen nacht ging het dus goed.

Zelf heb ik oorpijn. auwie.. ha net al gebeld.. is eergister begonnen nee moest eerst 3 dagen wachten met paracetamol en neusspray en als het na t weekend nog niet over was of ik kreeg koorts moest ik maar bellen.. :(

@ Peetje, duidelijk verhaal! Wij twijffelen nog..

@ Hinkie wat een leuke lieve foto`s wat een droppie!

@ Dagdromer beterschap!

@ Victoria vind je het niet eng dan om je kids weg te brengen? Op zo`n dagverblijf gaat het idd snel omdat je 7 dagen voor en 7 dagen na de uitbraak al besmettelijk bent toch? hebben ze mij verteld!..

Wij hebben op t kdv een aantal maatregelen genomen. Bij de entrees hangen dispencers met een soort desinfectant alle ouders en kids die binnenkomen moeten hun handen hiermee inwrijven.. (kunt het niet echt controleren..) Ook voor ons en de kids hangen er speciale zeepdispencers (schuim) waar we onze handen mee moeten wassen en dan niet meer afdrogen met handdoeken maar met papier.

Fijne dag!
    Liefss

6. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    @ Peetje, heel duidelijk verhaal! Thanx!
    Eerder was ik er nog van overtuigd Jara niet te laten inenten, maar nu weet ik het niet meer. Gaat steeds meer richting ja.
    Ik laat mezelf in ieder geval niet inenten.

7. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    @ Peetje
    Ontzettend bedankt. Ik zat al op 60% richting ja maar nu laat ik het zeker wel doen.
    Ook voor mezelf. Ik was al opgeroepen en moet vanmiddag. Ik twijfelde steeds maar gisteren heb ik besloten het voor mezelf wel te doen, voor Lilly en niet eens zoveel voor mezelf.
    Ik werk toch in een ziekenhuis en neem van alles mee naar huis onbewust. Ik wil het haar niet aan doen dat ze het van mij krijgt.

Ben nu bezig met de uitnodigingen mijn schoonvader heeft het gemaakt op zijn mac. Heel leuk en lief. Eeen beetje afgekeken van de andere uitnodigingen.
    Ik zal proberen hem vanavond nog up te loaden.
    Ik moest even een break nemen kon niet normaal meer schrijven.

Tot vanavond

8. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    peetje ondanks je verhaal blijf ik bij nee
    ik vind dat iedereen op zijn gevoel moet afgaan
    en of het nu ja of nee is dat moet gewoon gerespecteerd worden
    maar die "spook"verhalen die komen ook niet zomaar uit de lucht vallen ze zeggen waar rook is is vuur...;)
    Der zal vast wel wat van waar zijn...Misschien niet alles..
    maar ik geloof niet dat die mensen zomaar iets uit hun duim zuigen.

Ik heb ook het nieuws (netwerk, den haag vandaag, en 1vandaag) heel de week gezien
    en daar gaan mensen ook niet zomaar uit de lucht gegrepen verhalen vertellen...
    Zelfs huisartsen die kwamen op dat programma vertellen
    dat je zekkkker moet nadenken voor je iets doet...
    en dat er ook zeker risico's aan vast zitten omdat de prik nog zeer nieuw is en niet al teveel getest is...

En ik sta er ook achter ongeacht wat iemand beslist om te doen.
    Dat je iets moet doen omdat JIJ je als OUDER daar goed bij voelt
    en niet omdat IEMAND op tv of internet of omdat "Iedereen" het maar doet dat je dan ook maar mee doet...
    Denk gewoon goed na over een stap als vaccinatie. En doe niet met de meute mee...
    Zo denk ik er nu over..

Verders alles goed hier
    niks bijzonders van het weekend een babyshower :D
    ben benieuwd heb er wel zin an!

9. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Hey meiden,

Vandaag naar t CB geweest en Famke haar gewone prikjes laten geven want ook wij laten haar NIET enten tegen de mexicaanse griep.
    Was een onwijs moeilijke keuze en twijfel nog wel of ik de goede keus heb gemaakt.
    Maar mijn gevoel blijft nee zeggen, mn verstand ja, maar ik ga altijd op mn gevoel af.

Ben van mening dat als je kindje gezond is dat ze de mexicaanse griep zelf 'aankunnen' heeft de huisarts me ook gezegd.
    Voor zover ik weet hadden de kindjes die eraan zijn overleden al iets met hun gezondheid.
    En er komt bij dat de testresultaten over het vaccin pas in dec klaar zijn terwijl ze nu al gaan enten.

Maar goed iedereen moet het voor zich zelf weten en als je op je gevoel afgaat maak je de juiste keuze.. of het nu wel of niet laten inenten is.;)

10. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    #5790 acissej, 12 nov 2009
    Laatst bewerkt: 12 nov 2009
    Ik heb vandaag zelf de prik gehaald.
    Ik ben behoor zelf tot de risico groep en Lilly heeft zelf ontzettend veel kans later om er ook bij te horen.
    Heb zelf astma en allerlei allergieen en mijn man heeft ook allerlei allergieen en deze griep slaat erg op de longen en ze heeft net pseudo kroep gehad dus ik doe het gewoon.
    Vond het erg mee vallen. Stond een mega lange rij maar we waren zo aan de beurt. Lilly word natuurlijk pas over 2 weken geprikt maar moest wel mee.

Lilly stond vandaag een lange tijd los en zette toen voorzichtig een stapje dus het begint nu echt.
    Ze is zo lief naar alles aan het zwaaien als ze net wakker is het 1ste wat ze doet is zwaaien. En ze doet alles na wat ik doe.
    Ik blaas zij blaast. Ik maak rare geluidjes met mijn mond zij ook.
    (ik doe mijn mond open op een vis manier en dan hoor je een plop geluidje dat probeert zij ook alleen ziet het eruit alsof ze lucht hapt op een overdreven manier).
    Ze zegt bah en iets wat lijkt op opa of pa.

Ik ga nog even foto`s plaatsen.

Gr jessica

Uitnodiging voor het feestje
    http://www.zwangerschapspagina.nl/members/9806-albums648-picture12383.html

Lilly die muziek maakt
    http://www.zwangerschapspagina.nl/members/9806-albums648-picture12384.html

11. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    jessica

wat een leuke foto`s!!!vooral die uitnodiging
    ik heb toevallig ook zo`n kaartje in de bus gekregen van iemand en dat kindje word zondag 1 jaar!!! had nog nooit eerder gezien en nu heb jij ook zo`n 1!!! helemaal leuk!!

ik heb nog geen oproep ofzo gekregen voor een vaccinatie jullie dan voor de kinderen bedoel ik??

12. hinkie

hinkie Actief lid

15 apr 2008
    408
    0
    0
    Onderzoeker in opleiding
    randstad -zuid holland
    Hey Meiden,

@Peetje: Tsja het blijft een moeilijke beslissing. Ik heb ook alles afgewogen en vindt dat het niet enten en het mogelijk risico daarvan daarna groter is dan het wel in laten enten. Wij gaan het dus wel doen.
    Ik zelf neem wel de prik. Ik ben van mening dat ik wel wat kan hebben en zo bescherm ik uiteindelijk ook mijn zoon. Mijn man kan hem niet krijgen, omdat hij zwaar allergisch is voor alles wat met kippen te maken heeft....dus....jammer, maar dan moet Dante helemaal, want een van zijn ouders is ook niet ingeent.

@Jessica: Leuke uitnodiging. Wij moeten ook maar snel beginnen met Dante zijn uitnodiging!

@Dani: het gaat geloof ik weer een beetje de goede kant op met Jarno! Hopelijk blijft hij zo goed slapen!

13. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mama05: hier ook nog geen oproep van vaccinatie. Denk dat dat ook nog even duurt aangezien ze de reguliere afspraken moeten verzetten. Wij zouden ma de 23e een gewone afspraak hebben. Maar deze zal komen te vervallen.

Jessica: leuke foto en erg leuke uitnodiging

Peetje: bedankt voor je verhaal.

14. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey dames

@ mama hier ook nog geen oproep.. wij neigen wel naar de ja kant.. maar zijn er nog niet helemaal overuit..

@ Hinkie. Ja t lijkt hier idd de goede kant op te gaan. Heb t idee dat Jarno misschien ook tegen een sprong, kiezen oid aan het hikken is.
    Vanacht 1x tegen 4 uur. Ff schone luier en geknuffeld weer in bed en geslapen tot half 8 wel lekker dus.
    Wat vervelend dat je man zo allergisch is zodat die de prik niet kan krijgen..

@ Jessica leuk gedaan die uitnodiging zo! Errug leuke tip ;)
    Deed de prik ook pijn? :D

@ Moe leuk babyshower. Ja lastig he.. vind dat je wel een beetje gelijk hebt. Ga niet met de meute mee en denk er goed overna..
    Wij twijffelen nog aaaaahhh haha je leest overal horror verhalen dat doe ik dus maar niet meer.

Wat wel een feit is wat peetje ook zegt als kindjes aan de beademinh moeten is er een grote kans op onherstelbare longschade en aangezien Jarno al snotterig is en veel hoest.. denk ik dat wij het wel gaan doen.. maar nog geen oproep gehad dus kunnen nog ff wikken en wegen.

De boodschapjes zijn weer binnen net ff gedaan met Jarno ligt nu net lekker in bedje.
    Ik ga ff de boel opruimen!

Liefss

@

15. Dani84

Dani84 Niet meer actief

December mama`s 2008

Yorick en Peetje (8 okt, 1874gram); 8800 gram, 70 cm, maatje 68 (7 sept 09)
    Famke en Monique4 (26 nov, 3105 gram); 8360 gram, 72 cm, maatje 68/74 (13 nov`09)
    Max en Sawi (28 nov, 2660 gram); 8820 gram, 72,5 cm (31 aug 09)
    Jara en Marleen4683 (30 nov, 2800 gram); 8840 gram, 76cm, maatje 80 (4 nov `09)
    Diego en Dimmel (2 dec, 4070 gram); 10650gram, 74 cm, maatje 80 (10 nov 09)
    Jayden en Wolly (3 dec, 3320 gram); 9465 gram, 74cm, maatje 74/80 (2 okt `09)
    Luuk en mamametzoon (3 dec, 3735 gram); 9280 gram, 73,7 cm, maatje 74/80 (2 sept`09)
    Lizz en Sandra (5 dec, 3440 gram); 9540 gram, 70 cm, maatje 74 (29 juli 09)
    kyana en Mama05 (6 dec, 3510 gram); 8355gram, 71.5 cm, maatje 68/74 (4 sept 09)
    Kian en Marije (8 dec, 3525 gram); 9950 gram, 78 cm, maatje 86 (7 okt`09)
    Anaïs Juliette en pinguin72 (9 dec, 5120 gram); 9280 gram, 74,5 cm, maatje 80 (6 nov`09)
    Jelle en Angel77 (9 dec, 4850 gram); 11.325 gram, 75 cm, maatje 80 (30 sept`09)
    Lilly Barisa en acissej (10 dec, 4300 gram); 9450gram, 75 cm, maat 74 (10 nov`09)
    Stan en Dagdromer (10 dec, 3905 gram); 9000g ram, 75.5 cm, maatje 74/80 (3 nov`09)
    Ruwayda en Parel1988 (13 dec, 2915 gram); 8700 gram, 70 cm, maatje 68/74 (10 sept 09)
    Jarno Bart en Dani84 (12 dec, 3580 gram); 10.530 gram, 75 cm, maatje 74/80 (24 aug 09)
    Dante en Hinkie (15 dec, 3440gram); 9340 gram gram, 69 cm, maatje 68 (24 sept 09)
    Alexander en AdrianaM (15 dec, 3320 gram); 8900 gram, 77 cm, maatje 80 (18 sept 09)
    Vince en Joss81 (21 dec, 4240 gram); 10.300 gram, 74 cm, maatje 80 (2 okt`09)
    Joe en Aussie (23 dec, 4110 gram); 8715 gram, 72.5 cm, maatje 74 (2 okt 09)
    Bas en Lindabreusers (26 dec, ? gram); 7500 gram, 67.5cm maat 68 (6 aug 09)
    R en Moe (27 dec, 3690 gram); 9520 gram, 72,5 cm, maatje 74 (8 okt`09)
    Sam en Tijgerlove (28 dec, 2515 gram); 8100 gram, 71 cm maatje 74 (19 okt`09)
    Nathan David en Juffie (5 jan, 3020 gram); 8620 gram, 72 cm, maatje 68/74 (18 aug 09)
    Isis en Victoria (6 jan, 3905 gram); 8400 gram, 71 cm, maatje 74 (10 juli 09)
    T. en Bellabella (7 jan, .... gram); 7575 gram, 67,5cm, maatje 68 (12 juni 09)

10 meisjes & 16 jongens

agenda

November:
    16: Kian en Marije CB (prikjes)
    25: Jelle en Angel CB (wvk)(prikjes)
    26: Dante en Hinke CB (spuitjes)

December:
    03: R en Moe CB (prikjes)
    10: Sam en Tijgerlove CB (4e prikjes)
    14: Jarno en Danielle CB (4e prikjes)
    14: Anais en Pinguin CB
    17: Jayden en Wolly KA (ZKH)

Januari:

Februari:
    02: Diego en Dimmel (bmr/men.c of dktp-hib pneu)
    22: Famke en Monique CB

Maart:
    22: Jarno en Danielle CB (arts bmr/men.c)

Verjaardagen

4 Januari 1986 Dimmel
    5 januari Angel
    14 Januari 1978 Mama05
    6 Februari 1988 Marije
    9 Februari 1973 Aussie
    25 Februari 1978 Adriana
    27 Februari 1988 Parel
    13 Maart 1979 Sawi
    14 April 1984 Lindabreusers
    16 April 1980 Acissej
    22 April 1978 Tijgerlove
    9 Mei1980 Hinke
    31 Mei 1981 Dagdromer
    4 Juni 1983 Marleen4683
    4 Juli 1984 Juffie
    4 Juli 1984 Daniëlle
    23 Juli 1988 Monique
    18 Augustus 1979 Victoria
    9 september1981Joss
    19 September1972 Pinguin
    5 Oktober1981 Bella
    29 Oktober1982 Sandralizz
    31 Oktober1985 Oem
    10 November 1978 Wolly
    11 December 1978 Vis
    Ergens in Maart Peetje

Willen jullie nog iets veranderd hebben graag pb naar Dani of Dimmel. Thanx ;)

@ Monique ik heb het voor je gewijzigd!

16. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Hoi Dames,

Peetje: bedankt voor je verhaal! Wij hebben nog steeds geen keuze kunnen maken. Onze kids zijn allebei gezond en omdat de griep nu eigenlijk naar wat ik begrepen heb verloopt zoals de 'gewone' griep, ben ik geneigd om het niet te doen, want mijn kinderen zouden ook niet ingeent worden tegen de gewone griep. Maar het idee dat mijn kind misschien door de Mexicaanse griep aan de beademing moet....

Wel lastig dat er nu Mexicaanse griep is op het KDV, maar aan de andere kant, ik en mijn vriend zullen toch moeten gaan werken en ik denk dan ook op andere plekken kunnen ze het net zo goed krijgen. Ik wil mezelf en de kinderen ook niet gaan isoleren uit angst. Bij ons op het KDV worden de handen van de kinderen vaker gewassen en het speelgoed, maar ja, of dit nu afdoende zal helpen....

Jessica: leuke uitnodigingen voor Lily haar verjaardag. Spannend het komt voor jullie allemaal al dichtbij. Isis is begin januari geboren, dus dat voelt toch nog heel ver weg.

Fijne dag!

17. piekie

piekie Lid

9 jun 2009
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    *inbraak van een ook december 2008 mama*
    Hinkie mijn dochter van bijna 4 heeft ook een kippeei allergie en is er zelfs ooit door in shock geraakt. Toch mag ze de vaccinatie wel hebben dmv een dagbehandeling in het ziekenhuis. Ze houden haar dan heel goed in de gaten en kunnen ingrijpen indien nodig. Ben wel benieuwd waarom jouw man hem dan sowieso niet mag hebben, vind het wel spannend namelijk en weten nog niet zeker wat we met haar doen....
    Even ter info onze kinderarts zei vandaag: over kleine kinderen t/m 2 jaar zou je eigenlijk niet moeten twijfelen wel of niet enten, zij hebben nog zo'n lage weerstand. Wat grotere kinderen zijn het overwegen waard omdat ze al weerstand hebben opgebouwd. Omdat de griep zich nu snel verspreid heb je meer kans om het te krijgen en in verhouding dus meer kans op complicaties. Die hele kleintjes worden er ook het meest ziek van volgens hem. Hij had trouwens geen enkele twijfel over de veiligheid van het vaccin. Onze dochter van 11 maanden gaat m krijgen.
    Sorry voor het inbreken en lange verhaal maar dacht wie weet hebben jullie er wat aan!!
    *uitbraak*

18. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    @ Piekie, bedankt voor je inbraak!
    Fijn dat jullie kinderarts zijn mening geeft!

19. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
  20. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38