als ik jullie zo hoor twijfel ik nog heel erg of ik het moet doen want diego is ook gezond en als de MG verloopt zo als de gewone griep maar als je dan hoort dat ze er iets aan de longen kunnen overhouden dan twijfel ik weer....is zo moeilijk! sorry diego is aan t huilen moet gaan!
Hey dames! Nou hier gelukkig weer een hele lekkere lange nacht haha was vanmorgen half 8. @ Ping lieve foto`s aah sinterklaasje! Wij hebben een pietenmutsje! Zal ff foto maken en dan plaatsen binnenkort! @ Dimmel Ja lastig is het he.. zit net als jou als het als de normale griep verloopt oke.. moet ie het aan kunnen.. maar ze zeggen dat het dus op de longen slaat en dat er kans is op onherstelbare longschade.. ja dan denk ik doen! Lastigggg -- We hebben besloten Jarno minder melk te gaan geven. Hij word me toch zwaar om te tillen hahaha Hij drinkt ook 300cc sap/thee op een dag naast z`n melk. De ochtendfles van 180 dronk hij niet meer leeg dus naar 150 gegaan en boterham maar denk nu 120 eneen boterham tussen de middag kreeg hij 120 maar denk dat ik 90 ga doen en dan uit de tuit of grote beker.. en savonds nog wel de 180 met rijstebloem.. heb nog een vol pak! haha eerst die maar eens op. Hij krijgt ook nog yoghurt (100ml ong) dus dan zit ie nog aan zo`n 490ml aan melkproducten.. is zat toch?? Dus ontbijt 120 en brood Lunch 90 en brood en sap/thee warm eten 100 ml yoghurt bedtijd 180 + rijstebloem Wij gaan straks ff naar andere auto kijken! Spannend! Liefss
goedemorgen, heb al een tijdje geen berichtje geplaatst. lees wel mee hoor! Ping: wat een leuke foto's! Mooi meisje met mooie ogen Dani: Nathan krijgt ongeveer 300 ml melk binnen denk ik. en dan nog 75 ml yoghurt. Geef dan ook vit. D bij.LIjkt mij een prima schema! Inenten: denk dat wij het wel doen. Heeft iemand nog tips om Nathan meer te laten drinken?? Hij drinkt echt heel weinig. Af en toe een paar slokjes. Maakt niet uit waaruit we het proberen (oefenbeker, gewone beker, tuitbeker, antilek, fles) na een paar slokjes duwt hij het weg en hoeft niet meer. Plassen doet hij nog dus hij zal wel genoeg binnen krijgen maar vind toch dat hij wel heel weinig drinkt. (100 ml als we geluk hebben denk ik.. Hij krijgt nu water of roosvice/ diksap. Thee lust hij niet..
Dani vanaf een jaar ongeveer hoeven ze nog maar 300cc aan zuivel op een dag. Anaïs krijgt nu het volgende 08.00 180 cc opvolg + 3 scheppen bambix 12:00 1 boterham en 150 cc gewone melk 17:00 groente 19.00 180 opvolg en dan tussendoor nog fruit en sap met een koekje Hier drinkt ze dus wel zo'n 750cc a 1 liter aan diksap erbij op een dag! edit: Als het pak opvolgmelk op is stap ik in zijn geheel over op gewone melk en gaat de avondfles er waarschijnlijk af en krijgt ze d'r groente samen met ons.
Juffie welke diksap heb je? En de tuitbeker is die met harde of zachte tuit?(Heb je ook een flesje geprobeerd?) Ik merk dat de rode diksap veel beter gedronken wordt dan de groene variant. Ik ben de kindjes trouwens allebei sambucol (Vlierbessen Sambucol; Kan Jang: middelen (Mexicaanse) griep | Mens en gezondheid: Natuurgeneeswijze geven. Is weerstand verhogend en schijnt erg goed te zijn!
heb rode roosvise. heb antilek met harde tuit en met zachte tuit. en we hebben sinds deze week de fles er ook weer bij gepakt. gaat nog het beste denk ik. pff 1 liter extra drinken. dat is veel zeg. zou met 1/3e al blij zijn
Goedemorgen! Pinq: leuke foto's. Nils zit met mij mee te kijken en dacht dat Anais Isis was. Misschien komt het door het jurkje, dat heeft Isis ook. Bedankt ook nog over je mailtje over de zinnelijkheidstraining. Nils wil toch echt nog niet. Trekt wel zijn broek op zijn enkels, maar hij wil niet op het potje gaan zitten, dus we laten het voor nu maar even. Juffie: Nils dronk toen hij klein was ook altijd heel weinig. En van de ene op de andere dag begon hij opeens bekers leeg te drinken (volgens mij vanaf anderhalf), maar het blijft bij hem nog altijd aandringen om te drinken. Isis drinkt ook niet heel veel, vooral niet van water/ diksap, maar ik ga er vanuit dat ze voldoende binnenkrijgt over de dag heen. Mexicaanse griep: ik neig steeds meer naar wel inenten, maar mijn vriend nog naar niet inenten...
victoria: nou dan gaan we er maar van uit dat het nog beter wordt Maak me ook niet echt zorgen hoor want hij plast nog steeds. alleen iets meer drinken zou wel prettig zijn. Moet eigenlijk gaan soppen nu.. fijne zaterdag! xxx
@ Ping, leuke foto's! leuk jurkje ook, heeft jara ook @ Juffie, houd hij wel van yoghurt? Dat zou je kunnen verdunnen met water en dat geven. Of yoghurt van een lepeltje, daar zit ook vocht in natuurlijk.
Dante dronk ook niet zoveel. Hij krijgt nu het volgende: 180 ml H2O+ 6 scheppen melk fruit 1,5 boterham en 120 ml melk tussendoortje avondeten 180 ml H2O+ 6 scheppen melk (die drinkt hij niet helemaal op!) Tussendoor drinkt hij een grote fles (300 ml) met diksap of water. Wij hebben van Nubby een fles met een rietje. Hij moet daar een beetje in bijten om te kunnen drinken. Dat vind hij leuk om te doen en het is lekker voor de tanden. Misschien helpt zo'n fles nog. Veder leuk nieuws. Dante heeft gisteren echt met de pot meegegeten. Stukjes bloemkool en wortel en aardappel + een visstick!. Meneer mocht alles met zijn handen eten en vond het geweldig. Het danootje doe ik op een lepeltje en geef de lepel dan aan hem, dan stopt hij hem zelf in zijn mond! Het is een beetje kliederen, maar oh zo leuk! Vandaag ook gewoon zijn boterham in de handen gegeven en dit eet hij heel netjes zelf op! Leuk he!
Helaas komt mijn man niet in aanmerking voor een dergelijke behandeling in het ziekenhuis, omdat hij niet tot de risicogroep behoord. Wij (mijn man en ik) zouden via het ziekenhuis een prik krijgen, maar dat is onze werkgever. Normaal gesproken zouden we er niet voor in aanmerking komen.
@ Dani Ik vond de prik erg meevallen maar heb wel een beetje last van de naweeen. Had ik ook met de normale griepprik. Ik werd gisteren niet lekker en ben om 19.00 gaan slapen tot vanochtend 6.00 toen mijn wekker ging. Heb tot 11.15 gewerkt en om 12.30 mijn bed weer in gegaan voor een uurtje en ben nu weer moe en denk dat ik verhoging heb. Lilly drinkt ook steeds minder melk. Ik denk dat ik ook ge verminderen maar dan 2x 150cc flessen. `s morgens en `s avonds. Ik vroeg het bij het cb of ik Lilly een broodje `s morgens moest geven. Toen zei ze alleen als jij dat graag wilt. Een fles is net zo goed en als ze maar 1x pd een boterham eet. Met 1 jaar hoeft ze nog maar 300cc melk dus kunnen het nu wel langzaam aan afbouwen. Ze mag met 1 jaar volkoren brood dus dan gaat ze met mijn brood meeeten.(donker meergranen brood). Ik heb op de jonge gezinnen beurs een schema gehad met wat wenselijk is voor een kind van 1. Best nog wel veel. 0.8 liter vocht. Lilly komt daar nu echt niet in de buurt van. Nou ik ga weer lekker op bed. Gr Jessica Ps bedankt voor de complimentjes over Lilly en over de kaart. Iedereen in mijn omgeving vond het ook echt te gek. Daar zijn we erg blij mee. We hebben voor de kinderen een klein kaartje erbij gedaan met de vraag of ze op Lilly haar feestje komen.
Hey @ Jessica oei toch wel iets bijwerkingen dus? beterschap. Hoe heb je dat gedaan met die foto`s? Waar besteld. Heb ook en a4 vol met foto`s van Jarno`s eerste jaar maar hoe krijg je dat op 1 foto.. of ik moet het gewoon op papier uitprinten en er zo een kaartje van maken. @ Hinkie wat is H2O> hypoallergene melk? @ Ping oh dan is het wel tijd dat we minderen idd.. Vind dat ie genoeg krijgt zo tussendemiddag melk 90 cc in tuit gedaan hij liet 30 staan. ga het er ook niet inpushen hoor. @Juffie je kunt ze niet dwingen he haha soms wil je t er wel inrammen.. Als hij goed plast drinkt hij vast genoeg en het komt vast vanzelf.. Lekker de boel weer schoon? Liefss
Sorry weinig puf om te reageren. Mijn man is 2 dagen ziek thuis geweest. Had een oogontsteking en erg verkouden. En zieke mannen zijn ... altijd zo zielig. Doet ook pijn maar ja kids kunnen niet 2 dagen muisstil zijn. Had hem al naar boven gestuurd maar hij viel telkens op tafel in slaap. Dus de kids bijhouden of even wegwezen met de kids. Gelukkig is hij weer beter vond er geen lol meer aan Maar nu zijn beide jongens ziek beide 38,9 koorts. Bas lag vannacht te trillen van de plotselinge hoge koorts 39,5. Hij klaagt al dagen over hoofdpijn. Max diarree en ook verhoging. Heb toch maar besloten om beide te laten inenten. Ben nu zo bang dat ze de mex griep hebben. Ze hebben nog niet alle symptomen maar toch.. je bent zo bang dat je ze naar het ziekenhuis weg moet brengen. Bas heeft het al snel benauwd dus inenten lijkt me beter. Al 3 dagen ligt de e-mail eruit zou nu bijna opgelost zijn, fijn zo'n nieuwe glasvezel, het hele dorp heeft geen internet. Tenminste denk 90%:x Hinkie: goed zeg dat hij zo goed eet. En zelf het lepeltje is knap. Max kan dit ook sinds kort. Zo wijs.. Sorry ga snel douchen beide jongens lijken te slapen. Hoop op een betere nacht.
@ Dani Mijn schoonvader heeft het gedaan op de mac. Hij had een bewerkingsprogamma en heeft het fotmaat van een foto van 13x18 genomen en dan hadden wij gemeten hoeveel dat per kleine foto is en daar heeft hij de foto`s naar verkleind er erop gezet. Het moeilijkste was nog de foto naar jpeg of zo iets op te zetten zodat het een foto werd. Het was natuurlijk gewoon een bestand eerst. En toen laten afdrukken bij de kruidvat bij het apparaat dus ze kwamen er meteen uit. @ Sawi Ooh jee dat is wel erg hoge koorts. Je kan voor de zekerheid de ha post bellen hoor. En ze willen altijd kinderen zien ook als ze verdacht worden op m-griep. Want ze houden de longen dan in de gaten dat het niet wat anders is en of ze niet vollopen. Gr
Hoi allemaal, Isis drinkt naast haar flessen (210-120-150) misschien 100 cc diksap of water, als we mazzel hebben. Dus Juffie, waarschijnlijk net zoiets als Nathan? Sawi: sterkte met de kids. Hier heeft Isis ook koorts, maar komt denk ik doordat er een voortand doorkomt (haar derde tand!), ze heeft ook een hele rode wang. Ik geniet van de zondag. Heerlijk als we met z'n allen thuis zijn, is het tenminste niet de hele dag rennen en vliegen. Fijne dag nog allemaal.
hey @Jessica het is me al gelukt heb zelf zitten knippen en plakken op de pc.. zal wel x foto plaatsen! Toch bedankt. @Victoria Hier ook zo`n relaxe zondag. Wij hebben net loodje getrokken. Ik heb m`n moeder en Arie m`n vader.. vorig jaar was t andersom hahaha Liefss
Hey Allemaal, Nou de zondag hier is een dag van bijkomen. Gisterenavond was het een drama hier. Dante bleef maar spugen en spugen. Hij had een lage temperatuur van 36,4 graden. Ik vertrouwde het niet (na 3 keer zijn bed verschonen), hij trillen en helemaal niet meer zichzelf zijn. Dus de huisartsenpost gebeld. Die zeiden dat het wel meeviel en dat we terug moesten bellen als hij weer zou spugen. 10 minuten later...spugen dus wij bellen. Nou puntje bij paaltje om 1:10 zaten we in het ziekenhuis bij de huisartsenpost. Uiteindelijk werden we om 1:30 geholpen. De arts vond he min of meer belachelijk dat we gekomen waren. Volgens hem waren we maar te voorzichtige ouders en hadden we nog veel te leren...nouja wat moet je daar dan mee. Ik zei dat ik bang was dat er wat was en dat we op advies van de assistent gekomen waren...nouja dat was blijkbaar niet nodig geweest. 2:00 waren we thuis. Dante sliep al in de auto, hij werd niet eens wakker toen ik zijn jas uittrok en hem op bed legde. Hij werd om 8:15 wakker, heeft een fles gedronken en later een stukje boord gegeten. Hij heeft niet veel gedronken of gegeten. Hij is nog een beetje van het pad af en wil alleen in de armen van mama slapen....lastig.. Zo ik moest het even kwijt dames....morgen weer een nieuwe werkdag!