December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    hai meiden ik heb ook geen oproep gehad
    (niet dat het wat uitmaakt voor ons)
    maar ik dacht dat ik begrepen had dat alleen kinderen
    in de risicogroepen een oproepkregen
    en ze zouden in de week van 16nov beginnen met oproepen dus dat is deze week...

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Klopt@Moe
    Hier wordt volgende week dinsdag begonnen met enten en er zal deze week wel een oproep in de bus vallen.
    Ik ben er nog steeds niet uit of ik Anaïs ga laten enten.
    Quinn in ieder geval niet.
    Bij hem op de groep op het kdv is al mexicaanse griep. Op dit moment is de helft van de groep al ziek.
    Quinn heeft vooralsnog nergens last van.

Anaïs schijnt erg eenkennig te zijn op het kdv bij vreemde mensen.
    Vind ze maar niets.
    Hier nog geen last van gehad.

Weet niet meer wie het vroeg of het dragen in een doek niet zwaar was.
    Ik vind het eigenlijk heel erg meevallen. Doek trek ik goed strak aan en die doet het draagwerk.
    Asl dit bevalt ga ik een geweven doek aanschaffen.

3. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    pinq ik draag R ook nog weleens in de draagdoek op me heup of op me rug
    en ik moet zeggen dat we het beide ook nog steeds ergggg fijn vinden...
    Soms is ze een beetje aanhankelijk en mag ik nergens heen
    dus dan is het makkelijk om der in de doek te doen en dan toch bezig te zijn....
    Ze slaapt trouwens nog steeds
    gisternacht had ze nachtmerrie's :( vond het zooo sneu
    ze krijsde net zo hard als toen ze net geboren was
    het ging door merg en been..

Doen jullie je kindjes wakker maken?
    ik merk dat ze steeds vaker tot 10.00-10.30 wil slapen
    maar persoonelijk vind ik dat zo gek voor een kleine...
    Wat doen jullie altijd?

Hier zit ze ook aan de normale melk en het blijft vooralsnog erin..
    nieuwe schema is

10.00 wakker 150 halvolle melk en 1 boterham
    12.30-13.00 fruit met water
    13-00 tot 16.00 slapen
    16.30 boterham en wat later koekje met water
    18.00 eet ze gewoon met ons mee
    20.00-30 210 melk

tot volgende ochtend

4. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Hier ook nog geen oproep maar denk indd dat het deze week wel komt.

Gisteren een heel stuk gefietst met lilly tussendoor even een kusje gegeven aan oma op hara werk. Ze werkt met dementerende ouderen. En die zijn vaak weg met kinderen dus ik dacht dat is wel leuk.
    Nou dat vond Lilly dus niet. Er was er 1 bij die alles erg jong nog is en Lilly ontzettend leuk vond en alles eraan deed om een lach te krijgen nou die kreeg ze niet want Lilly begon keihard te huilen en dat tot 3x aan toe.
    Ze vond het zo eng denk ik. En die vrouw was zo leuk bezig met kiekeboe en gekke bekken trekken maar ze vond het maar niks Lilly.
    Pas 5 minuten nadat we weg waren werd ze weer normaal en begon ze weer te lachen en te zwaaien enz.
    Ik en mijn moeder moesten er erg om lachen.

Gisteren heeft ze weer een aantal losse stappen gezet maar steeds vanaf de tafel naar de bank en weer terug. Ze vind het zelf ook erg leuk om te oefenen. Ben benieuwd wanneer ze echt los gaat lopen.

@ Moe
    Ik heb Lilly gisteren nog wakker gemaakt.
    Ze was om 7.00 al wakker en ging om 11.00 in bed tot 13.00 en toen heb ik haar om 16.00 nog even erin gedaan en toen heb ik haar wakker moeten maken om 17.45.
    Ze is helaas heel haar ritme aan het omgooien.
    Ze sliep altijd lekker door tot 9.00 maar dat zit er nu niet meer in helaas. Is even wennen voor haar en mij want je krijgt nu helemaal andere tijden.

Ga vanmiddag weer lekker fietsen even op visite bij een vriendin met 2 kleine kinderen.
    Fijne dag allemaal

5. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Pinguin: ik vroeg het van de draagdoek. Wel lekker bij je houden. Denk dat het met mijn reuma te zwaar is, alhoewel max flink aan het afvallen is. Lijkt me op zich wel prettig.

Mommieof2: gefeliciteerd en wat een mooie foto

Vanmorgen HA geweest na weer een nacht hoesten en jeuk en 39 graden. Beide hebben dezefde klachten, veel hoesten, koorts en bultjes. Bleek een virus te zijn. Nu weer neusspray en andere hoestdrank;). En anders vrijdag beide aan de anti-biotica. Even zo proberen. Bas klaagt al ruim 1 week over hoodpijn. Hij is nu een week niet naar de psz geweest morgen kijken of hij weer kan gaan. Ze zijn vanalles aan het maken voor sinterklaas. En dit weekend 2x sinterklaas op papa's werk en ze komen hier thuis van de buurtvereniging. Dus hoop dat ze snel beter worden. Anders pech..

6. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Jessica: wat knap dat ze al zo goed kan stappen. Max zette gisteren een stapje aan een hand. Hij is nog veel te wiebelig. Net bambi... zegt Bas dan.:) Ben benieuwd wanneer Lilly al echt los loopt. Snelle dame in ieder geval.

Max had eregisteren zijn eerste bloedlip maar ik was gelukkig niet meer zo geschokt als toen Bas zijn eerste bloedlip of tanden door de lip had. Zal niet de laatste keer zijn.

7. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi, de registratiekaarten voor de vaccinaties zijn binnen. Je moet dan op internet kijken voor welke tijden en locatie van de prik. Maar onze postcode doet het nog niet. Morgen moet alles het doen. Dus ben benieuwd. Bij hoger als 38 graden koorts gaan ze niet vaccineren staat op deze kaart

8. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    o sorry, verkeerd gekeken op woensdag 25 november naar een wijkgebouw 10 km verderop, om 15.45 uur

9. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    wij moeten kijken op GGD Brabant-Zuidoost en dan de 4 cijfers van je postcode invullend. bzo staat voor brabant zuid oost, dus weet niet welke afkorting het bij jullie is maar misschien kun je zoeken

10. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    owww wat grappig sawi ik wist niet dat je een braobantse bent :D
    wij moeten denk ik zuid west in vullen ;)

11. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Moe: ik ben een echte brabantse. Mijn man en ik komen uit hetzelfde dorp. Merk ook pas sinds Bas praat dat ik veel woorden in het brabants zeg. een klein bietje (beetje), sep (drop) etc. Wel lachen...:) Toch stiekem gekeken wanneer je zou moeten inenten, ondanks je het niet gaat doen?;)

12. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    pinquin waarom laat je quinn niet inenten en anias misschien wel?? (ben nieuwsgierig na jou reden) anisha is 4 jaar en die gaan we wel inenten?

draagdoek lijkt me best wel zwaar en ligt ze daar dan helemaal in hoe moet ik dat me voorstellen??

wij hebben ook de kaarten en de tijden binnen gekregen wij moeten maandag van 10.30 tot 11.00 dus moet anisha van school halen!!
    en ik werk op maandag dus moet twee keer verzetten (mijn werk)

Ben vandaag nog bij de ha geweest kyana was zo benauwd vannacht was niet leuk meer ze was elk uur wakker en huilen huilen, ze piept ook heel erg en klonk er benauwd van morgen gelijk de ha gebeld en die wou dat we langs kwamen en ze hoorde de piep ook en daarom moeten we nu vernevelen (ik was als kind ook astmatisch) dus misschien heeft ze hele gevoelige longen maar ze had vanavond ook koorts:x

13. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    @ Moe, Ik zou Jara gewoon laten slapen wanneer ze dat nodig heeft. Zo slaapt Jara soms aan het einde van de middag of begin van de avond nog een half uurtje, dan red ze het mooi tot wanneer ze op bed gaat :)

Wij hebben vandaag ook de oproep gehad voor het vaccineren.
    Volgende week dinsdag om 16.00.
    Wij hebben besloten om Jara toch te laten vaccineren, mijn lijstje met 'nee' werd steeds kleiner.

14. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Hier zijn de oproepkaarten voor vaccinaties ook binnen. Maar nog steeds twijfel. Ik ga steeds meer naar ja, vriend nog steeds nee. Nog een week kunnen we twijfelen.

isis is momenteel helemaal uit haar doen. Veeel huilen als ze naar bed moet. Afgelopen nacht en nacht ervoor drie uur achter elkaar wakker, pff ben kapot nu. En nu heeft ze net met het naar bed brengen ook drie kwartier gekost voor ze ging slapen. Voortand is door, heeft geen koorts meer, dus wat het nu is. ??

Ik ga relaxen en op tijd naar bed, want misschien wordt het vannacht weer een drama...

15. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey dames

Hier ook nog geen oproep gaan waarschijnlijk toch maar wel heen. Wil hem zelf ook als t kan.

Jarno was vanacht wakker van 1 tot 4 pff.. echt niet leuk en huilen en niet willen liggen. Arie opgegeven moment met hem naar beneden water gedronken en toen maar weer in bed.. toch in slaap gevallen tot 7:45

@ Moe Jarno word zelf wakker tegen 7 uur a half 8

@ Mommie of 2 mooie foto! Als ze koorts hebben hier worden ze niet geënt..

Liefss

16. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0

ahaha ja nee ik kreeg de oproep binnen en zag het staan
    volgende week ergens iets met geboortedatums
    maar we gaan toch niet
    dus als iemand me kaartje wil overnemen whahahahahaha :D
    (alsof het een concert kaartje is ;))

Meiden ik bedoel meer of jullie ze wakker maken in de ochtend
    als ze tot lang uit slapen bij ons vaak tot 10.00 maar als ik ze niet wakker maak wordt
    het al gauw 10.30 10.45 dus vandaar me vraag
    zal ze het nodig hebben???
    of is het gewoon der schema'tje???
    Wat zouden jullie doen met de kids als het
    bijvoorbeeld weekend is en je moet niet werken wakker maken of laten liggen
    en dit is niet incidentieel dit gebeurt elke ochtend???

17. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Moe als Anaïs uitslaapt laat ik d'r liggen .
    Normaal wordt ze rond half 8 wakker maar als dat een keer 9 uur is laat ik d'r liggen.
    Tijdens d'r slaapjes overdag maak ik d'r eigenlijk ook zelden wakker.
    Blijkbaar hoort dit bij R.
    Gaat ze ook laat naar bed of om 8 uur?
    dan zou ik d'r misschien wel wakker maken.
    Langer dan 13 uur zou ik ze niet laten slapen in ieder geval.

Mama05 Quinn krijgt de griepprik neit omdat hij echt nooit ziek is.
    Zelden verkouden plus het feit dat het al op zijn groep op het kdv heerst. Gisteren was de helft van de kindjes ziek thuis.
    En hij heeft niets. Ik denk dat zijn lijfje het wel aan kan op de een of andere manie4r.
    Over mijn meisje twijfel ik nog steeds maar neig steeds meer naar niet enten.

@ victoria heeft Isis niet last van het 11 maanden sprongetje?

Hier vannacht ook weer een erg onrustige nacht. Uiteindelijk bij ons neergelegd en toen heeft ze liggen woelen tussen ons in.

Ik mis Adriana.. waar ben je meis? Gaat het allemaal goed daar?
    En Bella hebben we ook al heel lang niets van gehoord. En volgens mij nog een paar!
    En hoe zou het met parel zijn? Hoever is ze nu eigenlijk?

Mijn dekentje voor de poppenwagen is af. Nu het wagentje gaan schuren en verven!

Fijne dag meiden!

18. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    ik zou haar dan gewoon laten liggen maar wel af en toe kijken, want ze zal het wel nodig hebben!!!
    Kun je R niet een keer laten praten (brabbelen) met kyana die is namelijk nog steeds nachts wakker !!!
    heerlijk lijkt me dat tot 10.00 uur;)

19. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Dan heb je groot gelijk dat je quinn niet laat vaccineren!!
    ik had anisha net na school gebracht en wij moeten maandag vaccineren zitten op dat uitstip nog maar 2 kinderen in de klas omdat die 5 zijn hahahaha

20. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    wij laten diego gewoon liggen! hij slaapt door de week meestal tot tussen 8 en 9 en in het weekend tussen half 9 en half 10...maar nu slaapt hij nog is gister un uurtje later naar bed gegaan dus hij zal zo wel wakker worden!

Diego moet 25nov tussen half 4 half 5 en de 2e keer 16dec en dan dezelfde tijd! Ken veel mensen die zich hebben laten inenten en hebben nergens last van dus ga er toch wel met een beetje gerust hart heen!

Diego heeft gisteren voor de 1e keer uit zichzelf los gestaan hij deed het wel al als wij hem loslaten maar gister deed hij het echt alleen! Over 2 weken wordt onze boef 1!!

dit is onze uitnodiging
    Bekijk bijlage 29526

Deel Deze Pagina