@Dimmel, weet je waardoor hij de slaap niet te pakken kan krijgen? Is het doordat hij niet in zijn bedje wil, zichzelf wakker slaat met zijn armpjes, mammahonger? Ik kreeg nl. anderhalf jaar geleden bij mijn zoontje hetzelfde advies, uiteindelijk heeft inbakeren toen geholpen.
@kiki ik weet het niet hij vecht gewoon heel veel tegen zijn slaap...hij valt telkens op onze buik in slaap maar zodra hij zijn bedje voelt begint ie weer...inbakeren lukt me niet want hij is zo wild dat hij het los slaat!
Hoi lieve meiden, Ik kom me hier ook vast melden! Alleen Mayby nog en we gaan hier naartoe over! Hier gaat alles goed! Weinig slaap maar als Joey wakker is dan is hij alleen maar zoet en kijkt hij in het rond. Hij huilt of jengelt dan niet maar soms is hij de heeeeeeeele nacht wakker oftewel vanaf een uurtje of 12 tot 7 ! Ik heb dan ook wallen tot onder mijn kin hihihi Maar ben wel heel gelukkig en tevreden met mijn wonder! Hij is zo lekker en lief en wijs! Overdag zou ik wat meer met hem mee moeten slapen maar ik ben eigenlijk nog zo hyper dat ik van alles wil doen. We zijn ook al heerlijk een paar keer naar buiten geweest dat bevalt ons beide erg goed! Ik heb hem gisteren ook al opgegeven voor babyzwemmen. Dat start hier al met 6 weken! Lekker met papa zwemmen en als ik het ooit durf dan ga ik vast ook wel een keer met hem het water on. Voorlopig ben ik diegene aan de rand van het zwembad met film en fotocamera hahaha Hij is gek op douchen en badderen dus ik ga ervan uit dat zwemmen hem ook zal bekoren. Als laatste wil ik zeggen dat de borstvoeding heel goed gaat, eigenlijk nergens last van! Tevens ben ik al mijn zwangerschapskilo's (17!) al kwijt! Hoe dat kan weet ik echt noet maar ben er heel blij om! xx Aussie
Hey dames Zo vanacht heeft onze kanjer weer liggen spoken. Ben zelf niet lekker en geloof dat hij dat aanvoelt ofzo. (onsteking kies, antibiotica) Dus hij heeft de hele nacht op t aankleedkussen tussen ons in gelapen.. pff.. M`n man is vanmorgen met wallen onder z`n ogen naar z`n werk gegaan.. best sneu haha Ik kan vanmiddag nog ff gaan liggen. Wat voor kleren hebben jullie nu aan? Zwangerschaps of je eigen? Ik pas m`n eigen kleren nog niet.. scheelt nog zo`n 4 cm... Meer op m`n heupen aan gekomen. m`n buik valt wel mee maar m`n broeken gaan niet dicht.. Nu heb ik nog 2 positie broeken dus die wissel ik maar af.. (de rest is stuk of versleten) Vind het ook zo wat om een broek te gaan bestellen een maat groter en dan strax er niet meer in te passen dat ie te groot is.. Groetjess
Ik kom me ook melden, ik ben 27 december bevallen van een mooie meid Eigenlijk gaat alles goed, ik hoop dat ze niet zo'n last krijgt van krampjes.. Wanneer stopte bij jullie de kraamtranen? Als ik moe ben vliegt het me soms allemaal aan en begin ik weer te huilen Gelukkig is mijn man vrij tot en met maandag
@Dimmel, ik herken het heel erg van mijn zoontje. Uiteindelijk hebben we een speciale bakerdoek voor hem aangeschaft, wel op advies van het CB, laten huilen werkte bij hem niet en daar heb ik nu nog steeds spijt van. Wat een rust bracht dat zeg. Meteen het eerste slaapje was al langer dan alle andere. Helaas, zie ik bij mijn dochter nu ook al wat wilde armen in de lucht bij het in slaap vallen. Ik hoop nog wel dat ze zelf in slaap leert vallen. @Aussie, ik ben jaloers Goed zeg, alle kilootjes eraf. @Dani, hier hetzelfde probleem. Alleen zakken de zwangerschapsbroeken helaas nu af en mijn eigen broeken gaan dicht, maar met buikpijn en overhangende buikflap Ik ben wel zo slecht geweest dat ik ben gaan shoppen. Goedkope broek bij de HM en een leuk rokje bij Esprit. Voel me meteen weer stukken beter en dat is me veel waard. Ik kreeg hier trouwens het advies de baby niet op het aankleedkussen te laten slapen, dat ademt niet. Hier leggen we nu soms 's nachts het matrasje uit de wieg tussen ons in en vannacht heeft madame op een hydrofieldoek tussen ons ingelegen. Van onderen het voedingskussen eromheen, eigen dekentjes en wij een halve meter naar beneden verhuisd 't was leuk geweest als ze ook daadwerkelijk was gaan slapen *zucht* @Marijke, kraamtranen, hormonen die in het rond vliegen. Heel herkenbaar. Gelukkig meestal meer omdat het geluk me te veel wordt, twee bloedmooie kindjes, wat wil een mens nog meer, ik voel me zo rijk. Ik laat ze lekker lopen (als ik alleen ben ) en weet dat het erbij hoort. Hier alles lekker. De BV gaat nog steeds een beetje rommelig. Ze hapt gewoon niet goed en krijgt daardoor veel lucht binnen. Ook moet ze veel spugen. Zelf denk ik dat mijn TSR iets te heftig is. Onder de douche zorg ik regelmatig voor twee extra douchekoppen . Verder is de grote broer ontzettend lief, helpt met de luiertjes, zet de mobiel aan en geeft haar kusjes (enigszins hardhandig). Maar ik geniet er echt van. Veel meer dan bij mijn zoontje.
Hey hier nog een nieuwe December mama! Ik ben 30 December bevallen van een dochter,Selena! Ik lees graag met jullie mee..
hey hier word nu meer gekletst zou leuk zijn als iedereen nu hier mee gaat kletsen We zijn vandaag na het cb geweest en kyana was goed gegroeid ze was 4310 gram en ongeveer 52 centimeter dus dat was allemaal goed ze was goed gegroeid! Ik heb kyana gisteren om half tien in bad gedaan en toen gevoed en ze kwam vannacht pas om 4.15 weer wat heerlijk zelf even wat uren slaap gepakt! alleen daarna kwam ze alweer om 7.45 terwijl ze nu om de 4 uur komt! Vanavond ga ik lekker schaatsen met mijn vriendin echt zin in!
Gefelciteerd met jullie kleintjes... Max doet het uitstekend een makkelijk en rustig mannetje. Hij groeit als kool.
Ik las dat we nu hier verder gaan, lijkt me prima. Isis heeft het mij vannacht weer zwaar gemaakt. Ik had ontzettend last van stuwing, kreeg haar niet goed aangelegd en ze kwam wel om de 1 1/2 - 2 uur voor een voeding. Mijn zoontje wilde 's middags niet slapen, uiteindelijk toch gelukt en toen was Isis er alweer voor de volgende voeding... Ik ben een soort lopende zombie. Net even geslapen op de bank. En hopelijk wordt vannacht wat beter. Ik had hier geschreven een keer dat wij ons zoontje op aankleedkussen tussen ons inlegden op advies van kraamhulp en kreeg van onze kraamhulp nu ook te horen dat ik dat beter niet kan doen, net wat kiki zegt. Volgens deze kraamhulp dan liever gewoon naast je op het matras, eigen dekentje en zelf een meter naar beneden schuiven. Ik ben wel heel benieuwd hoe het met Iuno en Matti gaat. De laatste keer lag Matti toch in het ziekenhuis?
@Victoria, helaas zo herkenbaar. Die van mij zijn ook totaal niet op elkaar afgestemd. Vooral 's ochtends vind ik het moeilijk. Ph. komt om 5.30 voor de tweede nachtvoeding en T. zijn wekker gaat tussen 6.30 en 7.00 (gaap). Ik ben echt toe aan een hele week slaap Ach, we weten dat we over een jaar terugkijken en dan denken "zo zwaar was het nu ook weer niet." En kan je misschien eerst wat afkolven? Dat heb ik tijdens de stuwing ook gedaan, dan is de borst wat beter te pakken. En warm maken tijdens de voeding, bv. een hittepit op je borst. Direct na de voeding je borst zo koel mogelijk maken.
heejj meiden leuk dat hier weer wat meer gekletst word! hoop dat snel iedereen hier komt want als we op mayby moeten wachten gaat dat nog wel even duren denk ik. @dimmel.. heeft diego ook een voorkeurshouding? want dat veel wakker zijn herken ik van kian en waarschijnlijk heeft hij het KISS syndroom. houd in dat er ergens een werfeltje verschoven is waardoor er een zenuw klem zit en daardoor kunnen ze vaak niet goed liggen en vallen ze wel in slaap bij jou ma zijn wakker zodra je hem in ze bedje legt. ik ga er woensdag na een osteopaat voor die schijnen er erg goed in te zijn. @victoria.. hoop voor je dat er snel wat meer regelmaat in komt en je zelf ook wat kan gaan rusten! ik ben ook erg benieuwt hoe het met Iuno gaat. Kian slaapt nog steeds wat heerlijk. hij was vanochtend om half 7 voor het eerst weer wakker. daarna weer van 7 tot 9 geslapen en toen van 11 tot 1. en nu van kwart voor 2 al weer. hij drinkt ook weer een volledige voeding in 1 keer en kreunt lang niet meer zoveel van de pijn. de medicijnen beginnen te werken dus Liefs xx Marije
ik draag ook me eige kleren weer. de zw broeken draag ik soms nog maar eigelijk bijna niet meer. sommige broeken kunnen nog niet dich ma dan doe ik de rits een stukje dicht de knoop na binnen vouwen en riem eromheen. niemand die het ziet haha.
hoi hoi.. ik kom hier ook maar gezellig meekletsen ben 13 dec bevallen.. ik kan me kleren niet meer aan.. ze passen nog steeds niet. ben niet echt veel afgevallen een dag voor me bevalling woog ik 70 en nu weeg ik nog 65 kilo met de kleine gaat ook alles goed.. ze komt bekant elke week 400 gr aan. met de geboorte woog ze 2915.. en ze was maar 55 gr afgevallen,, en nu woensdag woog ze 3750 gr en was 51 cm.. niet echt groot.. maar wel een schatje hahah. ze eet elke voeding bijna 120 ml.. en ze meld zich om de 3 a 4 uur.. geef haar nog steeds borstvoeding.. wil het ook blijven geven zolang ik kan..er is genoeg productie dus daar hoef ik me denk ik geen zorgen over te maken. verder huilt ze gelukkig niet veel.. altijd als ze wakker is doe ik haar verschonen eten geven boertje laten en wakker in bed leggen zodat ze leert alleen te slapen en vanzelf in slaap te vallen. maar dat gaat allemaal goed alleen soms probeert ze het nog... verder alles goed met de mama''s en kindjes.. veel liefs
Ons meisje wil nu al niet in haar bed slapen. En ze is pas een paar dagen oud! Zodra ik haar in haar bed ligt, is ze wakker. Als ik haar wakker in bed leg, krijst ze alles bij elkaar. Ze laat steeds een sterke zuigbehoefte zien, terwijl ze voldoende voeding binnen krijgt. Probeer nu dus een speentje, maar die pakt ze nog niet echt. Zit er ook over te denken om zo'n pukababy/ bakerzak te kopen. Wilde ik toen ook bij mijn zoontje doen, maar heb het toen met een gewone doek steeds ingebakerd. iemand ervaring mee? Als iemand nog tips voor me heeft om haar in haar bedje te laten slapen.... ik hoor het graag.
gezwellig dames, was jullie aL KWIJT ik pas me oude kleding wel aan (maar tja dat waren ook zwkleding)
ik had dus ook dat probleem.. dat ze op eens niet meer in haar bedje wilde slapen.. nu soms nog steeds gaat ze huilen,, maar het consultatie buro zei dat ik haar dan moest laten huilen,, als ze alles heeft gehad eten verschoond... en meteen na het eten in bed leggen boeren en dan het bed in... nu probeert ze soms nog haar zin te krijgen.. ik vind het moeilijk om haar te laten liggen huilen.. maar anders kan ik dadelijk hellemaal niks meer doen zit ik alleen maar met haar op de arm
Dat is dus mijn probleem. Ik kan haar niet laten huilen. Had hetzelfde probleem bij mijn zoontje.v Wil nu dus goed beginnnen en grote problemen voorkomen.