December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @ marije ik heb je toegevoegd :) haha en je hebt al toegevoegd, das snel!

mijn Hyves voor de mensen die mij willen toevoegen :)

@Dani, ik zag laatst iemand bij de AH met een maxicosi erop hoor, dus moet kunnen zou ik zeggen. Je moet alleen niet je hele karretje vollladen. :)

Babyzwemmen mag toch pas vanaf 3 maanden ?
    Jammer van Jarno zijn huidje. Alexander heeft een droog randje precies boven zijn ogen, waar zijn wenkbrauwtjes zitten.

Alexander smakt niet met het flesje. Hij heeft hem wel megasnel leeg zeg. Heb er maar even een ander speentje op gedaan, maar doet het nog snel :)

2. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Babyzwemmen wil mijn vriend heel graag doen, maar je moet wel oppassen voor de hoeveelheid chloor in het bad. Er is namelijk onderzoek gedaan en het blijkt dat de kinderen door het chloor een significant hogere kans hebben op astma. Bij mij in de woonplaats is er een zwembad die een minimale hoeveelheid chloor gebruikt. Ze gebruiken daar zout en dat werkt dus minder erg op de longen... Lijkt mij wel een goed alternatief!

@ adrianne: Dat filmpje van Christian the lion had ik al gezien toen ik zwanger was en moest toen ook ZOOOO huilen, haha! lekker emotioneel! Maar wat een mooi verhaal he?

3. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Hey meiden,

Hoe is het hier? Ik ben vanmorgen voor het eerst naar het CB geweest. Inloopspreek uuur. EVen wegen en vragen stellen :) Nathan kreunt soms echt verschrikkelijk. Net of hij zijn ontlasting er uit moet persen, maar het niet lukt. Klinkt heel zielig maar ze wisten het op het CB eigenlijk ook niet goed.

Nathan weeg nu 3560 gram.. Wil iemand dat in de lijst aanpassen. Heb al een poging gewaagd maar het lukt met gewoon niet :oops: Ik moet volgende week dus 3 feb. ook weer naar het CB dan naar de arts. Mag dat ook op de lijst?

bellabella: had het gevraagd tijdens de intake van het CB wanneer ik mocht beginnen en zij zei dat het al kon.

babyzwemmen lijkt mij ook erg leuk. alleen heb ontdekt dat Nathan erg van warm water houd. Het badje maak ik ook al ietsje warmer anders is het alleen maar brullen :) Is het zwembad dan warmer met babyzwemmen. want normaal vind ik een zwembad altijd maar koud :oops:

4. pebbles23

pebbles23 Actief lid

19 jun 2008
    260
    0
    0
    call agent
    oosterhout
    @adriana, baby zwemmen mag als zze hun tweede enting gehad hebben.

5. @ Juffie, ja natuurlijk maken ze het bad warmen. Zou wel zielig zijn anders. Waar ik misschien heenga, daar kun je 1 x per week en dan maken ze het bad warmer en met minder chloor. Eerst mogen dan de oudere mensen en daarna de baby's, daarna verschonen natuurlijk hihi

Alexander kreunt ook heel erg soms, precies wat jij omschrijft. Geef jij borstvoeding?
    Bij Alexander is het nu wel minder aan het worden.

@ Pebbles, okay klinkt ook wel logisch :)

6. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    WOW wat is er veel geschreven... ik ben er ff een weekje 'af' geweest, druk, paar dagen geen internet, en vette buikgriep gehad (liep echt HELEMAAL leeg... lekker onderwerp..)

ik las iets over babyzwemmen? ik wil gaat ook gaan doen samen met een vriendin en haar kleine.. lijkt me best gezellig! Jill vind het ook heerlijk in haar badje, is dit weekend 2 keer met papa in bad geweest, vond ze super! zo schattig die twee in bad... (smelt smelt..)

@marleen, ook ik heb nog last van de hormonen hoor! ik kan ook soms zitten janken met mevrouw in mijn armen en zeg dan maar "wat is ze mooi wat is ze mooi!" hahaha best lachwekkend denk ik om te moeten zien! en oja, dat liedje van marco borsato, dochters, daar ga ik ook bij janken (deed ik al op het einde van mijn zwangerschap, terwijl ik toen nog niet wist dat het een meid was!)

@bellabella, ik kreeg als tip mee in het ziekenhuis om je hand op het bolletje te leggen als ze verdrietig zijn. Ik doe dit dan ook al vanaf het begin als Jill moe/ jengelig is en dan wordt ze echt rustiger! geeft haar dan een vertrouwd gevoel (zoals in de baarmoeder..) misschien helpt het de volgende keer? of een badje?

@marijee, wat fijn dat Kian ook zo lekker slaapt nu! weet jij vanaf wanneer je mag gaan babyzwemmen?

@monique, oja die sprongen. heb er wat over gelezen uit dat boek oei ik groei!

Kan het zijn dat mijn meisje dit nu al heeft? ze is met 42 weken geboren en zaterdag was echt een vreselijke dag! ikzelf was ziek, lag boven op bed en mijn moeder kwam hier in huis voor haar zorgen (vriend was werken...) ze heeft HEEL veel gehuild en was bijna ontroostbaar. Ze sliep ook heel slecht daardoor en dronk niet goed, of wel en dan spuugde ze de helft weer uit.
    Nu hoorde ik dat baby's die overtijd waren je die weken er bij moet tellen dus dan zou ze 5weken en 5 dagen zijn geweest (als ze optijd zou zijn grrrr)

vanacht kwam mevrouw ineens om 4 uur al om de fles! en gisteren om half 5 (met poepluier) ik heb haar voeding nu verhoogd naar 110cc (ze is bijna een maand) misschien dat het daar aan lag?!

hebben jullie ook heerlijk gewandeld? wij wel, maar heb nu lage rugpijn en mijn onderkantje voelt beurs... bah. hebben jullie al die nacontrole bij de verloskundige gehad?
    (wat een vragen he?!)
    vanmiddag intake bij het kinderdagverblijf, hopelijk is het daar wel goed beveiligd! jeetje dat was ook wat

7. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Wij hebben vanochtend ook gewandeld. Voor het eerst, eindelijk geen regen. Ik vond het er zelf wel grappig uit zien, zo twee van die kids in een kinderwagen.

Verder begint mijn kleine meisje ons al lachjes te geven. Echt heel schattig. Zijn nog geen volle glimlachen, maar wel echt gericht lachen als je gekke bekken naar haar trekt.

Mootjen: dat klopt inderdaad dat je de weken die overtijd waren er bij op moet tellen.
    Dat met je hand op het hoofd leggen doen wij ook. helpt echt. ook leggen wij wel zo'n spuugdoekje over de ogen, dat helpt bij ons ook goed.

Ik heb nooit baby gezwommen met mijn zoontje. Hij is zelfs nu nog nooit in een zwembad geweest. Wel gewoon thuis in bad en in de zee afgelopen zomer. Ik ben zelf niet zo fan van een zwembad, heb altijd een hekel aan de lucht die daar hangt. Ga dus nu met Isis ook niet babyzwemmen. Heb ook weleens gehoord dat kindjes die babyzwemmen meer last hebben van oorontsteking. Mijn zoontje heeft een aantal keer ooronsteking gehad, dus durf het daarom ook niet zo goed. Hoor van vriendinnen die dit wel hebben gedaan dat zij het helemaal geweldig vonden.

Het lukt niet meer om verder te antwoorden. Isis is wakker.

8. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj meiden..

@dimmel.. hahaha die van jou ook al zo gebruiks aanweizing.. hier nog zo 1.. snap ook nog totaal niets van ze slaapritme overdag.. ik kom er echt geen wijs uit!
    misschien een rare vraag.. maar bedoel je de vader van diego? ik wist niet dat jullie niet meer samen waren.? heb je dat wel eens gezegt? anders heb ik er echt overheen gelezen :oops:

@juffie.. met baby zwemmen word het water indd warmer gemaakt met minder gloor.
    maar of het ook warm genoeg is weer ik niet..?

@meiden met kreunende baby's.. Kian dee dat ook echt heel erg. het kreunen schijnt een deel de verwerking te zijn van wat ze hebben meegemaakt en het klepje tussen de luchtpijp en slokdarm is nog niet rijp waardoor ademen soms een kreunend geluid kan geven. dat zeiden ze bij mij op het CB!
    zodra het klepje rijp word is het kreunen ook bijna weg.. kan tot 6 maanden duren.

@mootjen.. wat fijn dat het nu weer allemaal goed gaat! en zoals victoria al zij moet je indd de weken dat ze te laat is geboren bij de weken nu oprekenen. dan zou het indd heel goed de 5 weken sprong kunnen zijn geweest. het klinkt er wel naar;)

kian is nu bezig met ze 8 weken sprong.. bereid je ma vast voor.. leuk is wat anders ;)
    ik zal echt blij zijn als die voorbij is .

hier word aangeraden pas vanaf 3 maanden te gaan baby zwemmen. omdat ze zichzelf dan ook goed op temperatuur kunnen houden.

@victoria.. wat geweldig dat isis nu al gericht begint te lachen!
    Kian begon er ook met 2 weken mee en nu doet hij zowat de hele dag niets anders als hij rustig is en je tegen hem praat!

9. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    nee bedoel de opa van diego....haha!

10. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi allemaal,

Wat is er veel geschreven in een korte tijd zeg! Hier ook weer een lekkere nacht gehad. Van 22.00 tot 06.30!

Vanmorgen had ik nacontrole bij de gynaecoloog in het ziekenhuis. Alles is helemaal oké en ziet er goed uit. Ik ben dus "genezen" van mijn keizersnee.
    Daarna lekker naar mijn moeder gegaan en gezellig met zijn 3-tjes boodschappen gedaan in het winkelcentrum. Zometeen heerlijk op de bank hangen.

Ook ik wil gaan babyzwemmen en bij ons kan dat vanaf 4 maanden. Helaas is er wel een wachtlijst, dus ik ben benieuwd hoelang het gaat duren voor we aan de beurt zijn.

@Dimmel: gezellig zeg lekker een weekendje weg. Daar heb je vast nu al zin in!

Hier ook af en toe nog tranen. Ik kende dat filmpje ook al, maar moest nu weer bijna huilen. En bij Dochters van Marco Borsato houd ik het ook echt niet droog :).

Ik stop maar met typen, want ik heb onrustig meisje. Ze wil nog niet echt slapen....

Grtjs,
    Hanneke

11. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hey dames

@ Juffie dat kreunen doet Jarno ook! Net of ie echt heel erg kracht zet en als het er dan uit is is ie weer ontspannen.

M`n zusje belde vanmorgen helemaal overstuur op! Een vriend van haar was onder de trein gekomen waarschijnlijk zelfmoord. Ze heeft em gisteravond nog gesproken hebben ze met vrienden groepje nog gepokerd enz Ze zegt het was zo gezellig. Hij had zelf met 2 vrienden een reis geboekt naat New York.. Dus ben maar even naar haar toe geweest want me ouders waren nog werken en die kreeg ze niet te pakken, en ja gossie het blijft toch je kleine zusje (20) Vind het zo erg voor haar! Ik ken die jongen wel maar niet goed. Hij woonde alleen met zn moeder.. die had hem vanmorgen als vermist opgegeven.
    Pff en nu die waarom vragen he.. Zo moelijk. Ik moest ook ff traantje wegpinken hoor! :cry:

Nou moest het even kwijt!

Liefss

12. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    dani: pff dat is heftig zeg! :(

hanneke: fijn dat je weer helemaal genezen bent!

ben blij dat meer het herkennen dat kreunen. stiekem maakte ik me er toch een beetje zorgen over :oops:

Ben net heerlijk wezen wandelen. super mooi weer vandaag zeg! wel fris maar dat geeft niet. Misschien raak ik zo mijn extra kilootjes ook nog wel kwijt :)

13. Jeetje Dani wat een naar verhaal zeg. Vreselijk voor iedereen.

@ Vis, fijn dat je weer helemaal genezen bent :)

14. mamatje

mamatje Actief lid

14 aug 2007
    417
    0
    0
    Hey ben er ook weer!
    In het weekend had ik zelf 40 graden koorts dus wij naar de huisartsenpost ik kreeg er niks voor veel drinken en rusten werd er gezegd. Mijn kleine wonder mocht bij zijn oma logeren omdat mama ziek was en papa voelde zich ook niet zo lekker. Gisteren ging het al een beetje beter met mij en ik miste mijn zoontje heel erg dus gingen we naar oma. Ik kwam binnen en zag dat Tunc hele suffe ogen had ik hield hem vast en hij voelde heel warm meteen zijn graden gemeten en hij had 39 graden koorts! Dus wij weer naar de huisartsenpost hij is onderzocht en mochten weer naar huis. Vanacht had hij weer 38.6 graden koorts ben al langs de huisarts geweest hij drinkt niet meer zo goed en zodoende heeft hij dus ook minder plasluiers. Hij is zoooo ziek :( Vind het zooo sneu voor hem ik kan hem ook niet troosten. Gelukkig heeft hij niet meer zo veel koorts 38 graden maar hij is nog steeds suffig en heeft een heleboel speeksel in zijn mond. De huisarts heeft geadviseerd om hem even geen paracetemol te geven, de huisarts heeft met een oorthermometer zijn graden gemeten en toen kwam er 36,1 uit? Nou ja thuis wel veel hoger dus vandaar mogen we hem geen zetpil geven. Amahoela als mijn kind straks weer koorts heeft krijgt hij van mij toch wel een zetpil net of ze er wat aan doen.
    Elke keer hebben ze weer een of ander smoes:
    zolang hij maar geen koorts heeft en als die het heeft dan zeggen ze weer zolan hij maar plasluiers heeft en dat is dus ook al minder als hij maar allert is nou ja zeg! Ze kunnen de pot op!
    Ik weet niet wat ze willen doen maar ze wachten volgens mij totdat hij uitdroogd of zo?!
    Ik moet morgen weer terug als hij dan nog steeds koorts heeft dan ga ik eisen dat ze iets moeten doen en dat ze niet moeten wachten tot het laatste moment!
    Ik wordt er zooooooooooo kwaad om!
    Sorry dames maar moest mijn verhaal even kwijt!
    O ja mijn ventje is ook ziek, Nu zijn we alle drie ziek..... :(

15. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    jeetje danielle.. dat is heftig zeg!

indd nu blijf je je afvragen waarom.
    heeft hij geen "afscheidsbriefje" achter gelaten of zoiets?
    is dus niet zeker of het zelfmoord was?

heel veel sterkte en vooral voor je zusje.

@hanneke.. fijn dat alles goed was bij de nacontrole!

16. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    mamatje: heel veel beterschap voor jou, je man en jullie kleine mannetje!

17. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel

wat dom van je huisarts want kyana was 2 weken geleden ziek en was gelijk opgenomen en zijn had 38.6 koorts (hoger is het nooit gekomen gelukkig) maar wel 6 dagen in ziekenhuis!
    Tegen ons is altijd verteld een baby mag NOOIT koorts hebben kan zijn lichaam nog niet tegen werken!

Vooral als hij zo suf is gewoon weer de huisartsenpost bellen en eisen dat de kinderarts komt kijken!

Hier gaat het goed ben nu goed aan het afbouwen ik zit nu op 3 flesvoeding en 3 borstvoeding
    Vandaag ook uitslag van het bloed van Anisha onze andere dochter gekregen en haar bezinking was te hoog en nog iets en nu moet ze een week lang antibiotica en dan een week niks en dan weer bloedprikken! Hopelijk is alles dan over anders moeten we na de kinderarts!
    Ben wel blij dat we na de dokter zijn gegaan dan hadden we toch het juiste gevoel dat ze niet lekker in haar vel zit!

18. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Middag Meiden!

@ Adriana: aaah balen van je nacht, hopelijk aankomende nacht beter!
    Ik wil ook wel babyzwemmen, maar Nena heeft al een hekel aan het badje, dus denk dat zwemmen helemaal een ramp wordt! :)

@ Dani: ik zie wel eens mensen lopen met hun maxi-cosi boven op de wagen, maar heb vaak genoeg ook verhalen gehoord dat de maxi-cosi er af is gevallen! Tot nu toe ben ik steeds kleine beetjes gaan halen met de wagen! Kost wel meer tijd! ;)

@ Marije: Dat is wel vreemd als je moeder er is dat Kian minder goed slaapt! Misschien stom toeval?

@ Juffie: Nathan dus goed aangekomen!

@ Mootjen: dat kan hoor dat Jill haar sprongetje al heeft, klopt helemaal wat je zegt met het overtijd lopen! En volgens mij staat in oei ik groei ook dat het sprongetje ook rond 4 weken kan plaats vinden!

@ Hanneke: welk zwembad is dat?
    In broek op langedijk (de geus) doen ze babyzwemmen in een zoutwaterbad! Volgens mij zijn daar geen wachttijden!

@ Dani: jeetje zeg, wat heftig! Pffff! Sterkte!

@ Mamatje: beterschap voor jullie 3!

Nena heeft vannacht weer heerlijk geslapen, ze sliep tot nu toe bij mij op de kamer in een wiegje, maar vandaag voor het eerst in haar eigen kamer in de ledikant gelegd! Gaat goed moet ik zeggen! :) Had ook niets anders verwacht, wil haar binnen kort ook in de nacht op haar eigenkamer laten, zodat ik niet meer van elk geluidje wakker wordt!

19. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

jazeker heftig. Ik hoor vanavond denk ik wel meer van dr hoe of wat. Ze zijn nu met vrienden bij elkaar en willen naar zijn huis. Waarschijnlijk zelfmoord maar nog niet zeker..

Nog een vraagje voor de dames met BV. Hoelang bewaren jullie de melk in de koelkast. Ik nu 3 dagen.. Overal lees ik 3 dagen groeiboekje en zw pagina enz. behalve op www.borstvoeding.com daar zeggen ze 5 dagen.. wat is het nou?

Groetjsss

20. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    @Lola: Zwembad het Loos in Heiloo. Goeie tip van De Geus. 'K ga es effe kijken.

Stop nu, want heb een ontzettend onrustig meisje, dus we gaan haar maar even met zijn 2-en vermaken.
    'T zou zo maar het begin van het 8-weken sprongetje kunnen zijn, want als ik de uitgerekende datum aanhoud, is ze vandaag 8 weken.

Deel Deze Pagina