@ mamatje.. heel veel beterschap voor jullie allemaal.. en als je je echt zorgen maakt en je het niet vertrouwd en je zorgen maakt echt weer na de HA gaan hoor. blijf op je strepen staan.. huisrartsen denken snel dat moeders over berzorgd zijn! ik heb het zelf meegemaakt. ben niet voor niets al 6 keer bij de dokter geweest vanaf hij 2 weken is en hij is nu 7 weken. @hanneke.. het zou indd heel goed kunnen. volgens het boek moet je indd de uitgerekende datum aanhouden toch..? hoop voor jullie dat ze er niet zo veel last van gaat krijgen. pretje is het echt niet! kian die slaapt vandaag overdag wat vaker, ma wel steeds ma 1 uurtje hooguit. majah beter iets dan niets
hier ook geen slapertje vandaag. ligt nu ook weer in mijn armen met grote ogen. ze heeft vandaag een paar hazeslaapjes gedaan. terwijl ze gister bijna niet wakker geweest is. geen pijl op te trekken dus.
Lieve meiden, Even een berichtje van mij. Heb de laatste 10 pagina's nog niet gelezen maar wilde even mijn "gezicht" laten zien. Hier alles goed. Larkin doet het goed. Ze slaapt af en toe een nacht door en soms komt ze 's nachts tussen 4 en 5 uur. Ze heeft nog 5 weken om echt door te leren slapen voordat ik weer ga werken. Ach we zien wel. Ik ben momenteel heel weinig online omdat ik bezig ben met mijn eindopdracht. Ik doe momenteel een HBO studie management en moet een eindopdracht inleveren. Ik moest het eigenlijk al doen toen ik net bevallen was maar heb gelukkig uitstel gekregen. Maar omdat het nogal wat tijd vraagt en concentratie probeer ik me alleen te richten op mijn eindopdracht. Dat betekent dat ik probeer hier niet zo vaak te komen. Alleen in het weekend (als het lukt). Willen jullie op de hoogte houden over de meeting? Of als er iets is wat ik moet weten, mijn inbox staat altijd open. Tot snel weer, dan schrijf ik volop mee. Liefs Sharon
Hallo, Wat is er veel geschreven. Marije: echt een koopje die kinderwagen Dani: dat is inderdaad heftig. Sneu zo jong al. En het waarom.. Gaat er ook iemand naar Center Parc vanuit felicitas voor de 40% korting. Morgen bellen ze we gaan een week in juni (vieren we mijn man zijn vejaardag daar) Mamatje; raar van de koorts dat de huisartsenpost hem niet verder doorgestuurd heeft. Ik weet nog van Bas net 3 maanden oud die had 38 graden en ik ging naar de apotheek voor zetpillen omdat het vrijdag was. Werd ik meteen naar de huisarts doorgestuurd (zit in hetzelde gebouw) en zij belde het ziekenhuis meteen op. Omdat ik het wel vertrouwde hoefde we niet te komen maar zodra hij meer koorts kreeg moesten we meteen komen. Bij kinderen onder de 3 maanden is 38 graden al koorts. Hoop dat jullie allemaal snel beter zijn en anders aan de bel trekken bij de doktoren. Vandaag had Max zijn eerste prikjes. Het was midden onder zijn slaaptijd dus hij huide constant en tijdens de prikken gilde hij het uit. Moest me inhouden om niet mee te gaan huilen. Verder gaat het hartstikke goed hij weegt 4640 gram en is 55,5 cm lang (2 maanden oud nu, bij geboorte 2660 gram en 47 cm) Hij is beresterk zeiden ze. Alles volgens schema. Hij slaapt nu veel heeft wat verhoging. Hoop wel dat hij vannacht ook slaapt. Sta en deze week alleen voor. En vannacht waren de beide jongens omstebeurt even wakker vanaf 4.00 uur. Morgen spiraaltje en het uitstrijkje. Ben er niet zenuwachtig voor. Heb alle positiekleding te koop staan. Denk met mijn ziekte dat twee kinderen zwaar genoeg is. Maar het blijft kriebelen hoop dat dat binnenkort wat minder wordt als ik in de: nee, niet doen, blijf af, samen spelen, niet vechten fase kom.
Sorry dames, Ik zie net dat ik op 29 maart 2 afspraken heb staan... Mijn bijrijdster gaat examen doen voor haar ruiterbewijs op mijn paard. En ik moet mijn paard er naar toe brengen met de trailer. Helaas kan zij haar examen niet verzetten. Dus ik kan helaas de 29e niet mee als jullie naar schiphol gaan....
@vis ja echt wel haha! vandaag moet ik met diego voor zijn eerste spuitjes dus ben eens benieuwd...hoop niet dat die spuitjes hem uit zijn slaap ritme van 's nachts haalt want dan wordt ik gek haha! heb van me tante tip gekregen om de navelbandjes nat te maken en voordat ik ga in de ijskast te leggen dus dat doe ik dan misschien helpt het wel goed!
goedemorgen meiden, allemaal weer goed geslapen. Hier wel aardig. 8 uur gisteravond laatste voeding, toen half 2, toen kwart voor 6. Daarna wilde Nathan niet meer slapen en heeft hij even lekker tussen papa en mama gelegen. toen nog even toetje gegeven en weer in zijn bedje gelegd. Nu ligt hij nog, dus ben benieuwd Ondertussen heb ik alvast flink wat in huis gedaan. Gaat altijd het beste 's ochtends.. Heb ik dat maar weer gedaan dimmel: sterke met de prikjes! All: fijne dag!
juffie; wat heerlijk. Nathan maakt al echt uren. isis gisteren om half elf, toen om half vier, maar daarna weer om half zeven en nu weer om negen uur... smallgirl: succes met je eindopdracht. dat heeft wel voorrang natuurlijk. sawi: en hoe is de nacht gegaan na de prikjes? Dimmel: heel veel succes met de spuitjes bij diego. Ik hoop dat Isis vandaag weer een slaapdag heeft, want ben zelf niet helemaal lekker; pijn in mijn maag, diarree.
Beterschap victoria! Vannacht eigenlijk lekkere nacht gehad: 22 uur laatste voeding, toen kwam ze pas om 3 uur en weer om half 7 en 9 uur. Nu slaapt ze nog steeds en in haar wiegje (overdag krijg ik haar daar normaal nooit in..) dus heb lekker kunnen opruimen in huis, yeah! Wat vinden jullie van de puckababy? Ik ga er namelijk vandaag eentje kopen denk ik want ik merk dat als ze zo'n huilaanval heeft inbakeren wel eens wil helpen, dus wellicht die puckababy ook? Goede verhalen staan er op hun site (lekker objectief) maar ik ben dus benieuwd of iemand hier er iets van weet? Verders: Mag je eigenlijk met zo'n jonge baby veel dingen doen overdag? Dus met de hond wandelen (zij natuurlijk in de wieg), die puckababy kopen (dus in de auto in maxicosi en dan de winkel mee in) en wellicht nog langs de thuiszorg voor zo'n elektrische kolf en drogist om borstcompressen te kopen? Al met al dus best veel: Is dat ok of veels te veel? Ze kan op zich natuurlijk slapen als ze moe zou zijn maar misschien teveel impulsen? Wat denken jullie?
bellabella: wij hebben een pacco inbakerdoek. ik ben er nog niet over uit of het nou echt helpt. ik gebruik hem alleen als het haar niet lukt gewoon in slaap te vallen. Had gehoopt dat ze met die doek wat meer tijd achter elkaar zou slapen, maar ze wordt in die doek ook meestal snel weer wakker. En die dingen zou ik gewoon gaan doen. Als zij bijv lekker in de kinderwagen ligt maakt niet uit als jij tien winkels langs gaat. Mijn ervaring is dat ze dan juist heerlijk slapen.
Hey dames! Hier ook wel een lekker nachtje! @ Bellabella, Ik werk op een kdv en hier heeft ook iemand de puckababy. bij haar helpt het echt super! Ook wel makkelijk ding om aante doen. Of het te veel impulsen zijn moet je uitproberen. Je hebt mensen die kunnen hun kindje overal mee naar toe nemen, die merken er niks van. Maar als ik Jarno mee neem naar drukke ruimtes of als hij van hand tot hand gaat dus meer dan 2 mensen hem vasthouden, zit ik met een overprikkelt huilend kind savonds. Dus hij kan er niet goed tegen.. Succes @ all Ik moet het even kwijt, Gister weer bij m`n schoonmoeder gweest, ik kan er gewoon niet tegen hoe ze doet! Jakkie. Ze zoekt overal een verklaring achter. Hij zat bij mij op schoot, beetje krampjes en wou niet slapen, komt ze naar me toe pakt hem zo van me af, kom maar anders slaap je zo en kan ik je niet meer vast houden! Zonder te vragen gritst ze hem van me schoot! Ik kan er echt niet tegen als zij hem vasthoud hoor! Met m`n eigen moeder heb ik hier geen last van of oma ofzo maar bij haar! Vreselijk. Dus toen viel hij in slaap, ik heb em direct overgepakt en in de maxi cosi gedaan. Begin hij iets te knorren in z`n slaap. OOh hij is verkouden! Nee hij ligt dubbel.. Dan knort ie iets. Aan de borst of in de wieg doet ie dat ook niet dus hij is niet verkouden.. Oh en die krampjes is ook niet goed, en je eet niet goed!Ze weet toch niet wat ik eet? en ik let er zooo goed op! Ja hoor is ie wakker. OOh kom er maar uit! want je moet toch ook je jas aan zo kom maar bij oma.. Dus ik direct NEE laat maar mooi liggen we gaan toch zo. Dus ik snel thee opgedronken opgestaan m`n man een boze blik gegeven van we gaan NU! Hij direct in de benen en weg wezen! haha ja sorry hoor, ze is wel oma maar ze heeft ook 21 kleinkinderen, dit is de jongste.. maar ik word er zo moe van.. ga er echt met tegen zin heen. Herkent iemand dit? @ Victoria Beterschap! @ Juffie! pff een 8 ling.. jeetje heftig @ Dimmel succes met de prikjes! Die jongen waar ik gister over vertelde was schizofreen ofzo en die hoorde stemmetjes in z`n hoofd zeiden ze hij heeft zich hier nooit voor laten behandelen. Hij is wel thuis geweest eergisteravond, maar is heel vroeg opgestaan koptelefoon opgezet en is voor de trein uitgaan lopen, op het spoor. Hij wist dus niet wanneer de trein kwam, Hij was helemaal in stukken en ze hebben hem geindentificeerd aan z`n tatoo.. Z`n moeder heeft hem tegen een uur of 12 als vermist opgegeven omdat hij niet weer kwam om te werken. jee wat heftig he! krijg er kippevel van! Zijn vrienden incl m`n zusje zijn zoo ontzet ze snappen er niks van omdat hij nog een reis new York met ze geboekt had, z`n contract was net verlengd en ze hadden zondagavond zo`n leuke avond gehad en hij had nog geroepen tot volgende week!... Fijne dag allemaal. Liefss
Dani als ik je advies mag geven, zeg het tegen je schoonmoeder dat je dat niet op prijs stelt. Dan weet ze waar ze aan toe is! Ik heb dat met mijn eerste niet gedaan en nog steeds spijt van. Wij zien mijn schoonouders gelukkig niet wekelijks, ondanks dat ik ze heel graag mag hoor! Maar naar mijn kindjes toe is mijn schoonmoeder tja.. hoe zal ik het zeggen.. anders dan mijn moeder in ieder geval. Ze kijkt niet naar wat het kind nodig heeft maar vooral naar haar eigen behoefte. En dat is moeilijk voor jonge moeders zoals ik. Hoop dat de kindjes die de prikjes krijgen er goed doorheen slaan! @bellabella Ik heb de puckababy mini en nauwelijks gebruikt eigenlijk. Voor Anaïs was het niet de oplossing in ieder geval. Ik zou eerst proberen met een doek (lakentje ofzo) in te bakeren want de puckabay is best prijzig en misschien vind ze het helemaal niet fijn. @sawi wat is max al goed gegroeid zeg! Ik weet nog dat je zie dat mn meisje bijna het dubbele van jouw kereltje was! Ik ben inmiddels gestopt met de borstvoeding. Vind het echt heel jammer maar kon het kolven in combi met kapotte tepels en een meisje dat eigenlijk niet bij me wil drinken niet meer opbrengen. Ik mis het ontzettend het gevoel van Anaïs die bij me drinkt, maar het is niet anders. Ik moet zeggen dat ze het nu op de kunstvoeding aardig begint te doen. Maar het is wel een hongerlapje hoor! Vanmiddag naar het cb om te wegen. Ik neem aan dat ze nu toch eindelijk boven dr geboortegewicht zit. Ik zie in ieder geval dr spekkies weer terugkomen Ze begint ook flink te lachen! Erg lief Dr grote broer vindt haar trouwens geweldig! Zo lief die twee samen! Ik ga gauw wat doen hier. fijne dag meiden
dani: pff het verhaal wordt alleen maar heftiger zeg en herken het gelukkig niet wat je schrijft over je schoonmoeder. Wij zitten alleen met het probleem dat er bij mijn schoonouders gerookt wordt en wij daar dus eigenlijk niet met Nathan heen willen. Vooral mijn man is daar heen stellig in (gelukkig maar want het is zijn moeder ). we zijn daar dus ook nog niet geweest..
Hey ja heftig he van die jongen! @ Pinguin. Ik ken m`n schoonmoeder nog maar zo`n 3 en half jaar dus niet zo heel lang en heb nooit een goede band gehad.. Gister in de auto zei ik ook tegen Arie waarom zei je niks.. ze kan hem beter laten liggen anders slaapt hij strax niet en huilt ie alleen maar.. Ach zegt ie niet zo moelijk doen.. Idd haar eigen behoefte staat voorop! toen ik zei laat hem maar liggen zei ze tegen Jarno ooh je mag er niet uit nee je moet blijven liggen.. Met andere woorden... pff lastig hoor. Maar idd toen Jarno moest slapen.. Brullen helemaal overstuur! Ja zegt Arie ga ff beneden zitten ik moet morgen weer aant werk pak hem dan even.. Nou toen ben ik toch uitgevallen.. sorry hoor.. maar goed.. het duurt zeker weer 3 weken voor ik daar met Jarno kom.. dan gaat hij maar alleen.. @ Juffie, nee idd als er gerookt word snap ik dat je het niet fijn vind omdaar heen te gaan ik zou het dan ook niet doen hoor! Liefss
hoi hoi Veel geschreven zeg! Niet alles teruggelezen, teveel.... Hier erg druk! Gisteren wilde Vince niet slapen is van 11 uur sochtends tot 1 uur snachts wakker geweest! Nou sliep ie wel tot 11 uur vanochtend...maar uitgerekend nu de dames van de gym op visite kwamen! Was gezellig joh! Hier alles goed, op mn kloof na... zit er al 5 weken mee zucht. Ben sinds gisteren die borst aan het kolven en via flesje aan het geven. Op aanraden van de lactatiekundige. Donderdag naar de huisarts om ernaar te laten kijken. Word er niet goed van.....zo balen dat het zo lang duurt! Zal kijken of ik binnenkort tijd heb om bij te lezen en te reageren.....\ Moet nu nodig met de was bezig! Fijne dag en tot snel X Joss
Yorick en Peetje (8 okt, 1874 gram); 3900 gram, 54 cm, maatje 56 (15 jan 09) Michaël en Pebbles23 (15 nov, 2920 gram); 4900 gram, 57 cm, maatje 62 (15 jan 09) Tunc en Mamatje (16 nov, 2560 gram); Larkin en Smallgirl77 (19 nov, 3745 gram);5455 gram, 57 cm, maatje 62/68 (12 jan 09) Famke en Monique4 (26 nov, 3105 gram);4590 gram, 55 cm, maatje 50/56 (19 jan 09) Tristan en Miepje21 (26 nov, 3550 gram); 4100 gram, 53 cm, maatje 56 (23 dec.) Max en Sawi (28 nov, 2660 gram); Jara en Marleen4683 (30 nov, 2800 gram); 4480 gram, 54 cm, maatje 56 (21 jan 09) Diego en Dimmel (2 dec, 4070 gram); 5130 gram, 57.6 cm, maatje 56/62 (21 jan 09) Revi en Ranjeewha18 (4 dec, 3140 gram); Jamie en Vis1978 (5 dec, 4410 gram); 5680 gram, 60 cm, maatje 56/62 (22 jan 09) kyana en Mama05 (6 dec, 3510 gram); 4475 gram, 54 cm, maatje 56 (9 jan 09) Kian en Marije (8 dec, 3525 gram); 4710 gram, 56 cm, maatje 50/56 (12 jan 09) Anaïs Juliette en pinguin72 (9 dec, 5120 gram); 5490 gram, 58 cm, maatje 56/62 (27 jan 09) Linde en Manny82 (9 dec, ? gram); Lilly Barissa en acissej (10 dec, 4300 gram);4975 gram, 54,5 cm, maat 56 (15 jan 09) Merel en Mama2be (10 dec, 4300 gram); 4480 gram, ? cm, maatje ? (30 dec 09) Nena en Lola (18 dec, 4060 gram); 4820 gram, 57 cm, maatje 56/62 (22 jan 09) Ruwayda en Parel1988 (13 dec, 2915 gram); 3750 gram, 51 cm, maatje ? (? jan 09) Djayden en Leonie1986 (14 dec, 3330 gram); Alexander en AdrianaM (15 dec, 3320 gram); 4360 gram, 54.5 cm, maatje 50/56 (12 jan 09) Hayley en kimkivits (? dec, 3970 gram);4400 gram, ? cm, maat 50/56 (9 jan 09) Ph. en Kiki80 (19 dec, 2900 gram); 3600 gram, 52 cm, maatje 56 (12 jan 09) Jordan en bianc (20 dec, 3060 gram); 3625 gram, 52.5 cm, maatje 50 (20 Jan 09) Jarno en Dani84 (12 dec, 3510 gram); 56 cm, maatje 50/56 (20 jan 09, 4220gram) Vince en Joss81 (21 dec, 4240 gram)5010 gram, 57 cm, maatje 62 (20 jan 09) Joe en Aussie (23 dec, 4110 gram); 4740 gram, .. cm, maatje 50/56 (20 jan 09) Sylvio en Tinker (25 dec, 3820 gram);3920 gram, 52 cm, maatje 50/56 (22 jan 09) Rana. en OemMujahid (27 dec, 3890 gram); Sterre en Marijke 84 (27 dec, ? gram); Jill en Mootjen (28 dec, ? gram);3230 gram, 50 cm, maatje 50 (5 jan) Selena en Rowenavb (30 dec, ? gram); Nathan David en Juffie (5 jan, 3020 gram);3380 gram, .. cm, maatje 50/56 (12 jan 09) Isis en Victoria (6 jan, 3905 gram);4000 gram, .. cm, maatje 50/56 (20 jan 09) 18 meisjes & 16 jongens agenda januari 27: Tristan en Miepje21 CB (eerste prikjes) 27: Diego en Dimmel CB (eerste prikjes) 29: Jill en Mootje CB februari 03: Revi en Ran CB 04: Ruwayda en Parel CB 1e prikjes 04: Jarno en Danielle CB 1e prikjes 04: Sylvio en Tinker CB extra wegen 10: Lilly en Jessica CB 1e prikjes 10: Kyana en Mama05 CB 1e prikjes 10: Sharon en Larkin CB 2e prikjes 10: Jamie en Vis CB 1e prikjes 12: Anaïs Juliette en pinguin72 CB 13: Isis en Victoria CB 16: Kian en Marije CB 1e prikjes 17: Jordan en Bianc CB 1e prikjes 18: Joe en Aussie CB 1e prikjes 19: Alexander en Adriana CB 1e prikjes 25: Yorick en Peetje CB 3e prikjes 25: Sylvio en Tinker CB 1e prikje maart 03: Famke en Monique CB (2e prikjes) 04: Isis en Victoria CB (1e prikjes) 06: Jarno en Danielle CB (2e prikjes) Voor de meiden die wat willen veranderen in de lijst. Je klikt op Quote bij de gene die als laatste iets heeft aangepast op de lijst. Dan haal je begin van de tekst
Victoria: beterschap! Lief dat je het vraagt. Max dronk 's avonds slecht zijn fles en had wat teruggegeven (meer soort overgeven niet net als anders) dus was al bang voor de nacht. Hij kwam wel wat eerder om half 3 heb het gerekt tot 3 uur maar hij wilde niet meer. Fles gegeven en om 7.00 uur zaten we beneden. Dus op zich niet slecht. Vanmorgen huilde hij raar dus ik meteen boven gaan kijken lag hij boven aan in zijn ledikant zijn melk omhoog te spugen recht in zijn gezicht. Hij zou zomaar kunnen stikken zeg, schrok ervan. Vandaag maar dubbel allert zijn dus zo meteen weer even kijken. Dani: wat 21 kleinkinderen? Hoeveel broers en zussen heeft jou man? Onze overgrootoma heeft er denk ik ook zoiets incl achterkleinkinderen. Zij heeft 14 eigen kinderen, dus een heel nest (zoals wij dat dan noemen) Mijn moeder werkt op een kinderdagverblijf en die kan precies zo doen. Dat moet je in de gaten houden..of als dat te lang duurt dan..of als hij ... Soms wel vermoeiend maar ze bedoeld het goed.
Hij komt uit een gezin van 8! En 1 zus heeft er ook alweer 8 dus ja dan tikt het wel aan haha Ja misschien bedoeld ze het goed, maar t is wel heel vervelend. Zij hoeft niet te beslissen of ze ons kindje vast mag houden.. dat doet ze dus wel.. Ook is ze heel erg bezig met homeopatie enz dus ze komt met allemaal middeltjes aan tegen krampjes e.d. wat ik in moet nemen wat Jarno in moet nemen.. Heb al gezegd dat ik dat liever niet wil maar dan denkt ze direct weer dat ik het afkeur ofzo of dat ik boos ben.. Ach ja.. moeten er maar mee leren leven maar moest het ff kwijt want het is best vervelend.. @ Tinker. Bedankt! Ik heb het kaartje binnen! Groetjess