December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolly

wolly Niet meer actief

Hey meiden,

Allemaal de beste wensen voor 2010!!
    Dat het maar een mooi jaar mag worden.

Ik las dat er alweer een zwangere onder ons was, leuk hoor!
    Joss gefeliciteerd!!

@Alle kindjes en mama's nog van harte gefeliciteerd met de verjaardagen!!

@Aussie: Wat naar zeg dat je nog steeds zo kwakkeld met je gezondheid.
    Hoop toch echt dat het snel beter gaat met je.
    Wel vreemd ja dat je nu je schildkl.med. 's avonds in moet nemen mij werd ook altijd gezegt half uur voor ontbijt.
    Maar ja de arts zou het wel weten ;)

@Adriana: Fijn hoor dat Alexander zo heerlijk heeft gesmult van de Chinees haha.

@Dimmel: Alvast een hele fijne verjaardag morgen!!

@Dani: Hopelijk gaat het snel beter met je manneke.
    Het is heel vervelend als hij niet lekker is.

@Juffie: Wat goed zeg dat Nathan al los loopt, knap hoor.

Verder niet veel onthouden, sorry! :)

Jayden is een week opgenomen geweest in het ziekenhuis want het was hier niet meer te houden en te doen en is net voor de kerstdagen thuis gekomen.
    De eerste dagen waren voor ons en hem een ware hel, vreselijk was het om hem zo verdrietig te zien ook met de testen allemaal.
    Ze hebben een bloedtest gedaan en daar is uitgekomen dat hij een allergie voor katten heeft dus we hebben voor ons vriendje een nieuw baasje moeten zoeken helaas.
    Hij heeft bloedarmoede en heeft daar een ijzerdrankje voor en dat gaat goed, een hersenscan hebben ze ook gedaan bij hem en dat zag er gelukkig prima uit.
    Hij slaapt weer heerlijk in zijn bedje zoals het moet en is een vrolijk mannetje.
    Hij huilt/jengelt alleen nog maar als hij moe is.
    Dus het is een hele verbetering.
    Hij is 2 dagen voor zijn verjaardag begonnen met een paar stapjes los te lopen en nu stapt hij er al flink op los in de kamer hahaha zo mooi om te zien.
    Oud en nieuw hebben lekker rustig gehouden en Jayden heeft door het geknal heen geslapen, had ik niet verwacht.

Zijn eet schema is nu ook flink veranderd en zijn schema is nu:

07:00/08:00 opstaan en fles 250cc granen pap
    10:00 fruithapje maar dat wordt sinds 3 dagen liga en een beetje sap, hij krijgt er toch zuur van van het fruit.
    12:00 fles 250cc
    12:15/12:30 slapen tot ongeveer 14:00/14:30
    15:00 liga en sap
    17:00 warm eten
    18:00 fles 250 cc
    18:15 naar bed tot de volgende ochtend.

Voor zijn koemelkallergie hebben we nu de Neocate Advance en dat gaat prima, over een half jaar wordt hij nog eens getest of hij nog kma heeft.
    De Zantac voor de reflux heeft ie ook nog steeds.

Pff lang verhaal geworden haha

Meiden fijne avond nog!
    Tot snel.

2. wolly

wolly Niet meer actief

@Dani/Dimmel ik pb morgen ofzo wel ff voor een nieuwe update voor de lijst.

3. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Gelukkig nieuwjaar allemaal. Het jaar 2010 alweer. Het jaar van de broertjes en zusjes en onze banjers die 2 worden(behalve de januari baby`s dan)

@ Wolly
    Ik dacht laatst nog aan je hoe zal het gaan met haar en kleine man, wat ben ik blij dat het nu zo goed gaat met jullie.
    Wat fijn dat jullie nu weten wat er mis was. Allergisch voor katten kan erg vervelend zijn als jullie er zelf 1 hadden ja.
    Vond je het heel erg om je kat weg te doen en hadden jullie hem al lang??

@ Dani
    Weer spuitluiers he wat vervelend.

Nou wij waren kapot met oud en nieuw. We waren bij vrienden die een meisje hebben van 1 maand ouder en die heeft nog nooit hoeven delen dus die vond het maar niks dat Lilly er zolang was en nog mee ging in bad ook. Lilly vond het prima en genoot van het bad.
    We bleven daar slapen en lilly ging wat later als normaal in bed maar helaas ze kwam om 6.45 al weer. Wij lagen dronken en kapot om 2.00 in bed dus we zaten met een giga kater op de bank. ( we hadden cocktails gemaakt de hele avond, erg lekker)
    We gingen bij onze vrienden weg om 10.30 en ze sliep toen we de straat nog niet eens uit waren alweer en sliep tot 14.00 thuis in haar bedje. ik ben gewoon ook even gaan liggen en lag in coma van 12.00 tot 14.00.
    Maar wat hebben we het gezellig gehad.

En LILLY LOOPT. Ze kan nog niet zelf van zit naar staan maar ze loopt de hele kamer door. Ze vind het zelf zo grappig en leuk. Het ziet er ook zo schattig uit dat wankelde lichaampje dat glimt van trots dat ze het maar even doet.
    Gisteren gefilmd en vandaag ga ik foto`s maken.

Ik ga lekker winkelen vandaag met mijn zus in Alkmaar weer even kijken in de uitverkoop ik kan het toch niet laten.
    Fijne dag allemaal

4. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Zo te lezen heeft iedereen het naar zijn zin gehad.
    Dimmel gefeliciteerd met je verjaardag! Volgens mij las ik dat je vandaag jarig bent.

Isis slaapt nu al een aantal nachten bij ons in bed. Ze is helemaal hysterisch als ze 's nachts wakker wordt en krijg haar dan ook echt niet meer in slaap. Zelfs de speen slaat ze dan uit onze handen. En zodra ze bij ons in bed ligt, slaat ze een arm om me heen, legt haar hoofd tegen me aan en ze slaapt weer. Hoop dat het een maar een fase is.

Nils is momenteel helemaal dol op Isis. Ze mag niet slapen overdag, want hij wil met haar spelen. En ze hebben samen toch een lol. Nou dat was een aantal weken toch wel anders. Gelukkig dat ze nu wel zo leuk samen spelen, want dat was toch ook een van de redenen dat we niet zo'n groot leeftijdsverschil wilden tussen de twee kleintjes.

Wolly: wat een verhaal! Gelukkig dat Jayden weer thuis is en hij zich nu weer goed voelt.

Jessica: wat leuk dat Lilly loopt!

5. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    De beste wensen allemaal!! en dat het een mooi jaar mag worden!!

Victoria Oh wat lief dat nils nu wil dat isis wakker blijft!! is toch een goed teken dat hij isis nu geaccepteerd heeft de fase is gelukkig voorbij ;)

Dimmel Oh dat was zeker wel even schrikken dat hij na het ziekenhuis moest end an ook gelijk zo lang moest blijven!!
    Hadden jullie de kat al lang?? wel fijn dat hij met kerst weer thuis was!!

Jessica Oh wat super dat lilly loopt wat een mooi gezicht is dat dan he!! helaas kan kyana nog niet lopen alleen langs de tafel maar ach het komt vanzelf!!!

aussie oh dat is zeker wel goed nieuws dat ze niks gevonden hebben alleen wel raar dat je bloeddruk zo hoog is hopelijk helpt het met de medicijnen!!

Dani hoe is het met jarno zijn spuitluiers?? krijgt hij misschien een kies???

Adriana oh wat lief van je vader om hem mee te nemen als wij slapen bij mijn vader dan mag anisha altijd na mijn vader en zijn vriendin gaan om hun wakker te maken en dan gaan hun er uit zodat wij ook kunnen blijven liggen!!! lekker is dat dan!!!!

Wij hebben oud en nieuw bij vrienden geviert we hadden de kinderen daar op bed gelegt en dan zouden we ze nachts weer mee nemen na huis maar kyana was wakker van 23.00 tot 2.00 uur!!
    Ze heeft erg last van haar KIEZEN ze heeft nog maar 4 tanden maar alwel 2 kiezen en de 3 de komt er ook aan arme meid!!
    anisha heeft goed geslapen we zouden haar wakker maken om 00.00
    maar kreeg haar niet wakker dus toen we na huis gingen waren ze bij ons nog aan eht schieten en kon ze mooi uit haar eigen slaap kamer raam kijken!! ze vond het prachtig!!

6. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    De allerberste wensen voor het nieuwe jaar!

Wolly dat is schrikken een ziekhuisopname. Hier ook allergieen bij Bas en denk ook bij Max. Onze kat moest toen ook weg. Maar ja de gezondheid van je kind gaat voor. Maar onze kat is nu 2 jaar weg maar vindt het nu nog steeds moeilijk af en toe. Mensen roken hier binnen niet. Maar mijn broer wil nogal eens graag zijn hond toch meebrengen terwijl dat niet willen, deze is nu verbannen door mij naar de tuin. Alleen bij mijn ouders laat hij het beest toch steeds weer in een deel van de kamer bij hen thuis. En nu wil hij er een 2e hond bij een benner senner nog meer haar en het beest kan niet overweg met kinderen t-m 8 jaar:$. Hoop dat hij die beesten toch thuis laat anders moeten wij op andere tijden naar oma (mijn moeder) en daar baal ik van.

Jessica dat is knap van Lilly dat ze loopt

Dani hoop toch echt voor je dat het de laatste spuitluier was. Balen..

7. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey dames

Nou Jarno hier nog aan de dunne alleen niet heeeel dun meer en ook niet zo heel vaak meer zo`n 4 luiers per dag. Hij begint ook weer wat meer te eten.

@ Mama ja volgens mij komen er aan beide kanten kiezen door!! Heb al spul gehaald Chamodent en Dentinox

@ Wolly jee meid wat schrikken zo`n zkh opnamen! brr.. hoe is het nu?

@ Jessica knap hoor dat ze loopt!!

@ Dimmel gefeliciteerd!!

@ Sawi jee nou hopen dat ze de honden dan thuis laten!!

--

Ik heb kiespijn auwie.. wel vaker. geloof dat ik t weleens verteld heb hier; ik schijn te klemmen snachts en heb een splint das een soort plastic beugeltje wat ik snachts aan m`n bovengebit klem dan worden je tanden en met name de wortels en zenuwen minder belast. Ik had heel vaal wortelkanaal en zenuw behandelingen / onstekingen.. Ik ben ook bij een speciale mondkunde in t zkh geweest en ik moest spier oefeningen in m`n mond doen e.d. en meestal is het na een paar dagen over de tandpijn en dan is het dus een overbelaste spier en meestal kan ik dat ook wel plaatsen alleen nu niet! Doet echt pijn nu..
    Dus straks maar ff naar de tandarts.
    De weekenddienst in Epe heeft spreekuur van 17:00 - 17:15 is wel een klein half uurtje rijden van hier.. ga maar ff alleen kan Arie op Jarno passen.. brr ben benieuwd!!!! heb al zo`n angst voor de tandarts! :) brr

Ik heb vanmiddag een weekendje weg geboekt voor Arie`s verjaardag en gelijk een beetje onze 3ejarige trouwdag.. (op dezelfde dag) we gaan naar landal heb er nu al zin in!! :D

Fijne dag nog!!
    Liefss

8. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Nou t nieuwe jaar begint goed.. Kom net bij de tandarts vandaan en kon in de eerste instantie niet vinden welke tand.. met tikken reageerde klein kiesje voor de kroon maar op foto was deze gaaf die daarvoor was meer verontrustend maar daar reageer ik met tikken en kouw niet op.. op de foto zijn de wortelpunten van de kroon wel verontrustend. De kroon zit er al zo`n 9 jaar.. maar hij twijffelt of daarboven dus geen onsteking zit. MAAR.. daar kom je nu door de kies niet meer bij als tandarts dus moet naar de kaakchirurg om de wortelpunt via m`n verhemelte of tandvlees te laten verwijderen.. Auwie! Heb nu een ab kuurtje amoxiciline mee gekregen die is Arie nu aant ophalen in Zwolle want t sneeuwt hier flink en blijft aardig liggen en ik heb 2 paracetamol genomen.. brrr auwie auwie en probeer het tot maandag maar uit te zingen dan tandarts bellen voor een doorverwijzing en hopen dat de ab kuur aanslaat!!

We wilden nog wel kip uit de oven eten met patat maar die kip moet er een uur in!!
    Jarno heeft al gegeten en die heb ik net in bed gelegd en heb zelf helemaal geen eetlust meer!
    Bak denk ik maar patatjes met frikandel of andere hapjes..

Zo klaag klaag maar moest het ff kwijt!!:):(

Liefss

9. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    dani sterkte hoop dat de AB kuur helpt.

10. wolly

wolly Niet meer actief

@Jessica: Wat kun je dan afgemat zijn he na zo'n avondje.
    Je kunt het bijna niet meer zo laat maken omdat de kleintjes er weer optijd bij zijn om wakker te worden, gelukkig heb je tussen de middag ff kunnen slapen.
    Knap hoor dat ze loopt, mooi gezicht is dat he :)
    Jayden loopt nu ook veel, kruipen doet hij al veel minder.
    Als hij wat sneller wilt lopen in een dolle bui dan lig je helemaal dubbel hahaha.
    We hadden de kat 8,5 jaar, vind het wel erg maar Jayden gaat voor natuurlijk en we hebben een heel lief baasje kunnen vinden.
    We spraken elkaar nog via de mail en tel. en hij heeft het erg naar zijn zin daar.
    Dat is wel een fijne gedachten.
    En?? Nog lekker geshopt?

@Victoria: Jeetje wat rot, hopelijk is het een fase en slaapt ze snel weer in haar bedje.
    Wat lief van Nils :)

@Mama: Ik denk dat je mij bedoelde ipv Dimmel ;)
    Sterkte met de kiesjes, hopelijk komen ze snel door.

@Sawi: Erg jammer is dat als er weinig tot geen rekening wordt gehouden met elkaar, is een kleine moeite toch.
    En zeker als het gaat om de gezonheid van je kindjes.

@Dani: Gelukkig dat het al iets beter gaat met Jarno.
    Jakkes wat pijnlijk zeg!
    Hoop dat de abk helpt.
    Sterkte ermee!

Vandaag weer een lekker dagje, ff naar de stad geweest om "weer" te shoppen voor Jayden hahaha
    Heb een paar schirtjes gehaald bij Villa Happ, allemaal uitverkoop.
    En nog een paar dingetjes gehaald in de stad.
    Heerlijk vind ik dat om te winkelen voor me scheetje :)
    Toen we thuis kwamen rond 18:00 de fles gegeven en nu ligt hij heerlijk te slapen en hebben papa en mama avond haha.

Fijne avond nog!

11. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Goedemorgen dames!

Jawel, ik ben pas net wakker geworden. Ik heb heerlijk uit kunnen slapen. Mijn man is er met de kids uitgegaan. Ik lag er gisteren al om elf uur in, maar was zo moe, klokje rond geslapen dus.

dani: sterkte met je kies. Klinkt pijnlijk.

Vanmiddag komen vrienden op bezoek. Gezellig. Ga zo mijn meisje wakker maken. Ze slaapt 's avonds en 's nachts nog steeds slecht. Lijkt wel alsof ze heel bang is, ligt echt met haar armpje om mijn hoofd heen geslagen, dicht tegen me aan. En overdag geen probleem met slapen, dan slaapt ze dus zo twee uur achter elkaar en moet ik haar wakker maken. Hebben al nachtlampje geprobeeerd, toen toch maar weer weg gehaald. Ze zit 's avonds en 's nachts ook steeds aan haar oor. Maar of dit nou van vermoeidheid is of dat ze pijn heeft? Overdag doet ze dit niet (of heel soms) en slaapt ze dus wel. Misschien is het een sprongetje in haar ontwikkeling of misschien kiezen die doorkomen zoals ik bij meer van jullie lees.

Later dames!

12. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Nog een vraagje: vanaf hoeveel cc moet je vitame D druppels bij gaan geven?
    Isis krijgt nu 150 cc fles 's ochtends (friso)
    bij de lunch een beker gewone melk
    en 's avonds weer 120 cc fles (friso) maar dit drinkt ze niet altijd op.

Ik wil eigenlijk in de ochtend nog even friso blijven geven, omdat ik dan zeker weet dat ik het altijd in huis heb, maar dan toch gewoon dezelfde hoeveelheid vitame D geven?

13. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ Vic ik geef Jarno soms morgens nog 90 cc melk als hij niet goed heeft gegeten bij t eten krijgt hij karnemelk en savonds nog fles maar die zijn we aant afbouwen
    Ik geef hem smorgens 5 druppeltjes vit D.

Oh men wat heb ik een pijn!

@ Ping thanx voor je reactie op m`n andere topic! ;) ik ga zo twijffelen of ik nu moet trekken of niet.. vind het eigenlijk wel heel zonde..
    Maar ja als ik niet gelijk bij de kaakchirurg terecht kan.. en dat duurt weer een aantal weken.. *zucht* zolang zoveel pijn..

liefss

14. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Je tandarts kan voor jou een spoed plaatsing bij de kaakchirurg krijgen meis.
    Hopelijk kan je gauw terecht.
    Laten trekken zou écht mijn laatste optie zijn.

Trouwens nog de beste wensen voor iedereen:)
    Zit niet helemaal joepie in mijn vel dus ben er niet zo veel. Heb erg veel hoofdpijn. Zit waarschijnlijk iets scheef in mijn nek dus morgen even bellen om me recht te laten zetten.

Wij hebben een goede oud en nieuwe gehad. Anaïs heeft heerlijk doorgeslapen en Quinn heeft van t vuurwerk genoten.
    Het lijkt erop dat er bovenin 4 tanden tegelijk gaan doorkomen.
    Hopelijk zonder al te veel pijn voor d'r.
    Ze eet trouwens weer goed. maar wil wel alles zelf doen.

Ik ga een lekker bad nemen en dan vanmiddag nog even sleeën met de kindjes.

Fijne zondag!

15. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Hallo even snel een berichtje. Ben een beetje zenuwachtig we gaan zo naar mijn schoonzusje en daar is mijn schoonmoeder ook en dat voor het eerst dat ze Lilly dan gaat zien.
    Ik kom vanavond even vertellen hoe het ging ik ben op van de zenuwen.

16. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ Jessica oeh spannend!! Woont ze in het buitenland??

@ Ping ik heb net weer de tandarts gebeld laat hem denk ik toch maar trekken (lees andere topic) en dan evt een brug dan maar als we t kunnen betalen.. :$ dingen schijnen erg duur te zijn!

Liefss

17. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    @ dani

Nee ik heb geen contact met mijn schoonmoeder we zien haar alleen met de verjaardag van mijn schoonzusje waar we ook niet super veel contact mee hebben maar sinds Lilly er is gaat dat contact al veel beter.

Het veel me ontzettend mee allemaal. We waren er ook maar 45 min dus dat scheelt een hoop maar ik zag dat zij zich veel ongemakkelijker voelde als mij. Ze wist zich geen houding te geven en dat gaf mij veel voldoening. Ik ging ook een beetje gemeen doen door de aandacht te leggen op mijn schoonvader en steeds te zeggen geef maar aan opa of waar is opa`s neus enz. Ik voel me er eigenlijk super bij dat ik het doostaan heb en ik zag dat zij nu eindelijk eens aan de verkeerde kant van de machtstreep stond.
    Ze heeft me al zolang in haar macht omdat ik gewoon een beetje bang voor haar ben en nu heeft ze eindelijk die macht niet meer over me. Jippie.
    Nu ik dit aan het schrijven ben merk ik echt dat ik me er super vrij en vrolijk door voel. Ze heeft me zoveel nare dingen aangedaan in een korte tijd dat we contact hebben dat ik blij ben dat we het nu niet hebben en het voelt super goed.

Dat was mijn ego bericht even. Ik ga zo porberen wat foto`s up te loaden want heb nu windows 7 dus zou moeten lukken het verkleinen.

@ Wolly
    Ik ben weer super geslaagd met shoppen. Ik heb 2 shirtjes van benetton(vind ik alleen een leuk merk bij de uitverkoop;))
    Leuk he die 50% korting bij villa happ. Heb een zomer broek voor 2.50 dat is toch een grap.
    Ik moet er nu niet meer heen gaan want anders koop ik echt alles op.
    Wel fijn dat jullie een goed gezin hebben voor jullie kat maar kan me voorstellen dat het wel pijn doet. Je geeft toch een soort van kind op voor je echte. Ik zou het ook zo doen en denk dat iedereen dat wel doet maar toch.
    Ben echt blij dat het zo goed gaat met jayden zat echt over hem in want zoveel ziekte en elende als je zo klein bent is niet leuk.

Ik weet niks meer wat de andere hebben geschreven want ben al weer super moe. Die lange dagen met lil matten me helemaal af. Jeroen is nu al 1 week bijna de hele dag weg. Eerst dagdiensten tot 19.00(dus kwam hij als ze al op bed lag thuis) en nu avonddiensten tot 2.00 dus slaapt hij langer uit(vandaag 12.00) en is hij rond 16.00 weer weg.(dit duurt tot vrijdag zo) Dus ik ben veel alleen thuis. Voelde me gisteren net een single moeder en heb dus veel respect voor de dames die dat wel zijn. Want mij mat het alleen zorgen voor mijn moppie.

Slaap lekker allemaal straks

18. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    even spammen:

19. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
  20. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    Gelukiiiiiiiiiiiiiiiig nieuwjaar meiden!!

Alle goeds voor het nieuwe jaar toegewenst
    en dat er weer veel broertjes en zussie's bij mogen komen :D:D

hier niet veel bijzonders
    ik wou jullie de beste wensen geven
    en ik kom morgen even reageren hoe de vakantie
    was groetjesss

Deel Deze Pagina