December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Goodmorning to all!

@Dani84: lekker dat je gaat shoppen! Ik heb allemaal kleertjes van mijn nichtjes overgenomen dus hoef helemaal niets meer te kopen: wel lekker maar aan de andere kant ook wel stiekem een beetje jammer ;)

@Adrianne: Wat heerlijk dat hij zo lang heeft doorgeslapen! Klinkt als een fijne nacht!

Ik was vannacht een beetje een muts denk ik. Ik had namelijk voor het slapen nog wat gelezen over inbakeren en speentjes en slapen. Nu moest je oppassen met inbakeren dat je de signalen niet mist dat ze willen drinken, en een speentje moet je niet te vaak geven want dan worden ze wellicht moe van het sabbelen en drinken ze niet meer genoeg. Dan lijken ze wel tevreden want aan de zuigbehoefte is voldaan alleen krijgen ze te weinig voeding. Gisteravond laatste voeding 24 uur gegeven (daarvoor 20 uur dus dat was een lange!) toen begon ze om 3 uur te sputteren dus ik de speen erin en ze was tevreden.... Maar ja, ik onzeker dus toch maar eruit gehaald en de borst gegeven Ze dronk 10 minuten denk ik. Kwam ze weer om 6 uur en om 9 uur. Dus wel steeds 3 uur ertussen (fijn!) maar denken jullie dat ik haar soms wel gewoon de speen zou kunnen geven? Ik zit denk ik nu op 10 voedingen per dag...

Verders moet je met die puckababy oppassen dat de baby het niet te warm krijgt: mag dan ook geen mutsje op. Dus had ik niet gedaan en gisteravond was ze lekker warm in haar wiegje dus had ook geen kruik gedaan. Vannacht getempt: had ze 36.1 :oops: Gelijk kruikje voor haar gemaakt! Voelde me wel de hele nacht rot dat ze het koud heeft gehad...

Gebruiken jullie nog kruiken en mutsen s'nachts? Wij hebben geen dubbel glas dus het is moeilijk om 18 graden in de kamer te houden. Meestal wordt het 16 graden zoiets...

2. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    goedemorgen meiden,

Bellabella: gebruik alleen nog kruiiken om voor te verwarmen. als ik naar buiten ga doe ik een kruik in het jasje, mutsje op de kruik en die in de reiswieg. Dan is alles lekker warm als we weggaan. tijdens het wandelen doe ik trouwens geen kruik. Hoefde niet volgens de kraamzorg. Verder gebruik ik helemaal geen kruiken en mutsje meer. Dat moet alleen als je kleintje zich dus niet zo goed op temp kan houden. 36,1 is wat te koud dus dan zou ik het nog wel doen ja..
    Oh over het speentje 's nachts. Als Nathan echt honger heeft, is hij echt neit zoet te krijgen met een speentje :) Merk het dus meteen ;)

Ben best jaloers op de mama's waar de kindjes al zo lang slapen hoor. Maar goed Nathan is natuurlijk nog eeen stuk jonger dus wie weet!

marije: ben benieuwd naar de tandjes foto :)

dani: veel shopplezier. wij gaan zaterdag even naar de prenatal. kreeg gisteren bij wij jonge ouders zo'n tas waar je 15 % korting mee krijgt. dus daar gaan we maar een gebruik van maken :)

peetje: wij doen het ook zo hoor. kwartier laten huilen is voor mij max trouwens maar vaak helpt het wel. is hij dan nog niet stil dan troost ik en proberen we het weer. Moet soms wel echt iets anders gaan doen want dat gehuil vind ik echt verschrikkelijk. Nathan kan soms ook zo knalrood aanlopen :confused:

Sawi: sterk mannetje hebben jullie zeg...

3. Ik gebruik al lang geen kruik of muts meer. Bij ons is het bijna altijd 21 graden of zo, dus vandaar. Wij hebben geen thermostaat, dus het is kachel aan of kachel uit. We hebben nu aldoor 1 kachel aan en blijft het wel behagelijk.
    Buiten doe ik ook geen kruik.

36.1 is wel laag idd.

Speentje kun je volgens mij gewoon geven hoor. Ik geef hem ook altijd, maar hij spuugt hem vaak snel weer uit. Nooit gemerkt dat hij door zijn speentje te moe ik om te drinken.

Ik geef 6 of 7 voedingen, heb nog nooit op 10 gezeten eigenlijk.

4. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    ik zit meestal op 7 a 8 voedingen.

5. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    haaaaaaai meiden

daar ben ik weer
    ik ga even op controle om 13.30 bij de gyn
    en dan kom ik even posten...
    door de verhuizing was er iets mis gegaan
    met de internetaansluiting
    maar we zijn weer ONLINE :D:D

ik ga zometeen ook alles even terug lezen
    vanmiddag een langer berichtje van mij
    met bevalling verhaal etc... ;)

groetjes oem

ow ps Rana was bij de geboorte 3690gram mannetje had niet goed doorgegeven ;)

6. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

7. Hey Oem, alles goed gegaan met de verhuizing. Fijn dat je weer internet hebt ! Wat een gemis kan dat zijn he!

Weet je trouwens wat Rana in het spaans betekent?

8. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hi Oem, leuk dat je er weer bent!

Bij onze oudste zoon zeiden we ook al we nieten hem vast in bed, ook grapje :) Max is precies zoals zijn broer Bas. Even sterk en ontzettend druk. En dan kan inbakeren gevaarlijk zijn. Dus we houden het toch maar op de bakerzak met rist heeft hij nog bewegingsvrijheid.

Vanacht 5x :confused: eruit gemoeten. Ja papa is weg, Max gaat mamatje pesten. Denk dat het komt door de prikjes want vanmorgen heeft hij ook 70cc laten staan.

Bellabella: inderdaad kruikje er maar weer bij en mutsje weer op 36,1 is echt te laag. Succes! Het scheelt per baby hoelang Max was heel licht dus die heeft de eerste maand met kruikjes en mutsje geslapen. Langzaam afgebouwd een kruik weg, 2e kruik weg en daarna mutsje af. Blijven temperaturen vooral 's nachts. Eigen gevoel is vaak het beste. En als zw zwaarder worden houden ze meestal hun tempratuur goed. Succes!

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Hi Meiden!

@ Dani: jeetje wat een vreselijke schoonmoeder zeg! Ik zou daar ook niet zo goed tegen kunnen idd! jeetje en 21 kleinkinderen! :confused:
    Kan je het niet bespreekbaar maken met haar? Of heb je dat al geprobeerd?

@ Sawi: jeetje meid wat schrikken dat hij zo erg aan het spugen was recht in zijn gezichtje! Ik zou me ook rot schrikken! Pffff!

@ Marije: jemig, nu al 2 tanden! Dat doet ie vlot zeg! :confused:

@ Adriana: OMG, wie geeft er voor een jongentje nou zo'n pakje? Hij is wel leuk trouwens, ik heb hem ook!

Hier s'nachts in het wiegje geen kruik en mutsje. Ik verwarm haar wiegje voor de nacht wel voor. Overdag verwarm ik haar bedje niet voor.
    In de wagen doe ik geen kruik meer, maar gister vond ik het aardig fris en ik ging een flink stuk wandelen dus heb er wel even een kruikje in gedaan.
    Buiten heeft ze overigens altijd wel een muts op! Want mijn moeder heeft zo'n leuke zelf gebreid! :)

10. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Hoi allemaal,

Tinker: hoe gaat het vandaag met Sylvio? Vervelend dat hij twee van de moeilijke dagen heeft gehad.

Peetje: lastig hé, als ze niet willen slapen overdag. Ik heb met mijn zoontje hetzelfde probleem gehad. Ook al was ik niet zo goed in het laten huilen. Ik merkte ook naarmate hij ouder werd, het steeds beter ging. Ook nu met Isis vind ik het soms best lastig. Ze is nog zo klein, dus om er te laten huilen doe ik nog niet, maar soms zie ik gewoon dat ze dood moe is en de slaap maar niet kan vatten.
    Jeetje, bijna alweer aan het werk. Maar misschien heb je er ook al wel weer zin in?

Bellabella: fijn dat de puckababy zo goed werkt bij jullie. Wij gebruiken geen kruiken en mutsen meer. Ik twijfel soms ook wel, temp dan even en als ik haar temp te laag vind, doe ik er een dekentje bij.

Oem: gezellig dat je er weer bent. Ben benieuwd hoe het met jouw en Rana gaat.

Lola: zo'n shirtje hebben wij ook. Daar staat toch eigenwijs op?

Sawi: wij hebben de pacco. Isis kan zich hier niet uit wringen. Misschien nog een idee als degene die je nu gebruikt ook geen succes blijkt?

Verder gaat het hier goed. Wel is het lastig dat Isis na het wandelen niet door blijft slapen in de wagen. Ze komt dan veel te vroeg voor haar voeding, waardoor ik weer op zeven voedingen zit. Ze is net na de fles direct in slaap gevallen, dus hoop dat ze nu een paar uur blijft dutten.

11. pebbles23

pebbles23 Actief lid

19 jun 2008
    260
    0
    0
    call agent
    oosterhout
    @bellabella ik heb ook nooit op de 10 voedingen gezeten,maar het is anders met borstvoeding he dan mag je geven wanneer ze komen toch? Ik zou lekker die speen geven. betekent voor jou ook wat meer rust en qua voedingen, als ze echt honger heeft dn komt ze echt wel. in het ziekenhuis zeiden ze (toen ik nog probeerde borstvoeding te geven) dat er maximaal 3 uur tussen mocht zitten (in het begin). dus dan kan je zorgen dat je haar om de 3 uur wakker maakt als ze nog ni is gekomen.

12. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Even voor de dames met baby's die al tanden krijgen: vanaf het doorkomen van de eerste tandjes begin je ook met tanden poetsen één keer per dag.

13. @pebbles ik geef ook alleen borstvoeding hoor ;)

Ben erwtensoep aan het maken, mjummie!

14. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hey dames

@ Adriana Ja ik gebruik de infacol alleen nog savonds voor de laatste 2 voedingen en smorgens voor de 1e voeding, verder niet omdat ie dan zo aan de schijt raakt. T is gewoon water dan..

@ Lola, Ja last is het om bespreek baar te maken, dan snapt ze het toch niet. maar de volgende keer ga ik wel zeggen dat ze moet overleggen en iet zo moet graaien naar hem.
    leuke muts!

@ Oem. gezellig dat je er weer bent!

@Juffie Ik had niet zo`n tas gekregen, krijg dat blad ook niet meer trouwens.. Maar kreeg toch de korting bij de kassa omdat ik zei dat ik niet zo`n tas had gehad scheelt toch weer.
    Heb een slaapzakje met lange (afritsbare) mouwen, 4 rompers, adapters voor de maxicosi, boodschappen netje, en een muziekmobiel van nijntje gehaald.. nog wel dikke 80 euro! :oops:

@ bellabella. ac dat komt nog wel toch dat je kleertjes nodig hebt en lekker kunt shoppen.
    Ik heb dat ook nooit gehoord hoor van dat moe worden vsn t speentje..
    Ik zit op de 7 voedingen ongeveer..
    36.1. is te laag ja.. moet tussen de36.5 en de 37.5 zitten. Jarno zit steeds op de 37.2 Dus ik gebruik ook geen kruiken en mutsje meer alleen naar buiten een mutsje.

Groetjesss

15. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    hai hai dames....

Adriana wat betekend het in het spaans dan?
    in het arabisch betekend het: Zacht, Mooi, Knap..

Lola: Wat lijkt jou Nena op onze Rana zeg!
    ik zal zo eens een foto van der plaatsen
    het is net een kopie van me eigen dochtertje...

hieronder ga ik mijn bevallingsverhaal plaatsen

16. Kikker 8) Ik dacht al dat het ook een andere betekenis zou hebben. haha

17. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    Het was op donderdag 26dec dat ik EINDELIJK
    naar het ziekenhuis mocht om te gaan BEVALLEN!
    naja dat dacht ik :oops: want onze kleine meid
    liet nog wel even op der eigen wachten...
    ik kwam daar aan om 7.30uur in de ochtend...
    ik werd eerst aan het ctg gezet en die bleek gewoon
    goed te zijn...
    helaas geen weeen activiteit of iets wat er op ging lijken dat de bevalling zou beginnen...
    om 9.00uur kreeg ik gel ingebracht, want uit inwendig onderzoek bleek dat ik helaas NADA ontsluiting had...
    mijn BMM zat nog POTDICHT!

Nadat de gel was ingebracht kwamen ze om de paar uur kijken of er al wat verandering was, maar helaas nog helemaal niks..
    die nacht moest ik in het ziekenhuis blijven
    helaas mocht mannetje niet blijven slapen en lag ik daar in me eentje...
    volgende dag gingen ze me weer met gel insmeren
    ook toen nog steeds geen verandering...
    pas tegen de avond aan rond een uurtje of 7 had ik
    (nou komt tie)

1 CENTIMETER ontsluiting!
    nou dat was dus te weinig om me vliezen te kunnen breken...
    inmiddels had ik ook weeenopwekkers vis het infuus toegediend gekregen ze werden wel heftig en de morfine werkte niet meer voor me...
    ik had toen 3centimeter en heb om een ruggeprik gevraagd...
    Die kreeg ik...
    En wat bleek om 20.30 kreeg ik de ruggeprik...
    ik had 3centimeter en me vliezen werden gebroken
    daarna ging het allemaal heel snel want om 01.30 had ik 10centimeter en kon ik gaan persen helaas ging het niet zo heel goed met Rana en moest ze zo snel mogelijk gehaald worden...
    Er werd een gyn bijgehaald en de vaccuumpomp
    en om 2.17uur werd onze kleine Rana geboren..

Ik vond de ruggeprik een echte verademing en zou er zo weer voor kiezen...
    ik heb een knip gehad met 7hechtingen...
    daarna was het herstel best moeizaam...
    ik ging borstvoeding geven maar kreeg veel kloven TOT BLOEDENS toe... (wat trouwens erg goed hielp was PURElan 100 van medela te krijgen bij Prenatal ;) )
    daarna kreeg ik ook nog een borstontsteking met 40graden koorst...toen was het voor mij afgelopen
    nu krijgt Rana de fles en gaat alles prima..
    Sinds ze de fles heeft, heeft ze gelukkig ook geen last meer van darmkrampjes!
    Wat vond ik dat verschrikkelijk zeg!
    Ze groeit goed en morgen een afspraak bij het CB
    ik heb der op de keukenweegschaal gewogen hahaha
    en daar kwam ze uit op bijna 5kg dus dat ik al flink..
    Ze is nu 54 cm lang en draagt sinds deze week maat 56...

Dat was mijn verhaaltje jullie zijn helemaal bij
    ik ga nog even terug lezen zodat ik ook weer bij ben ;)

18. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0

hahahahahaha ECHT WAAR!
    Verschrikkelijk
    als ik dat had geweten van te voren whahaha
    en ik maar zeggen dat ze niet gepast kan worden met der naam :(

19. Ik dacht " zal ik het zeggen", misschien vind je het wel niet leuk om te weten. Maar ik vind Rana een mooie naam hoor. En wie spreken er nou spaans hier in Nederland, niet zo heel veel mensen toch ;)

Tik maar eens in op Google!

20. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    nou ik vind het niet erg hoor ;)
    want idd wie spreeks er spaans hier
    en wij hebben der een andere betekenis voor
    dus ik zit er niet zo mee ;) :D

BTW foto's van Rana in me album