December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    @oem: ik heb het oei ik groei boek! ze hebben sprongetjes rond de 5 weken, 8 weken en 12 weken! maar jouw kindje was 2 weken te laat geboren toch? dan komt ze 2 weken eerder met haar sprongetje (ongeveer). Dus dat klopt wel, misschien is ze begonnen aan haar 8 weken sprong!

Djayden is sinds gister ook weer begonnen!

Zal ik het vd valk gewoon reserveren voor de 29ste?

2. Pinar

Pinar Actief lid

19 nov 2007
    458
    121
    43
    Vrouw
    Fulltime MoM
    utrecht
    dag allemaal,

ten eerste allemaal gefeleciteerd met de babies.

Ik ben ook een december mama. tijdens me zwangerschap hield ik ook de december mamas topic bij. ik weet ook niet wrm ook niet me heb gemeld maar vond het heel gezellig. :oops: ikhou dit topic ook regelmaatig bij.

Marije kent me al via de pbs met elkaar.

Ik had eigenlijk een vraagje mijn beeb slaap de hele nacht door ze valt in slaap tijdens de laatste voeding alleen ik weet niet of ik haar moet laten boeren na het voeding, omdat ze in slaap valt. Ze word niet wakker als ik het toch doe, maar de laatse paar dagen doet ze het niet.
    Ik heb vaak gehoord dat het niet hoeft als ze slaapt. wat denken jullie daar over?

het ergste voor mij is dat ze al een week verkouden is. ze hoest en verstopte neusje ik ben niet naar de huisarts geweest omdat ze toch niets doen. Ik heb zelf vsm siroop en neus druppels gekocht dat zou toch de HA mij voorschrijven. of niet? :(

3. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    hey leonie

dank je wel voor het doorgeven
    ik dacht al wel dat ze bezig was met een sprongetje!
    hahahaha

Pinar geef je fles voeding of borst?
    na de borst heb ik begrepen dat het niet zo erg
    is als ze geen boertje laat
    maar met fles moet ze minimaal 15min rechtop zitten
    bij mij is dat dus ook een probleem
    als ze slaapt MOET ze toch nog even 15min rechtop zitten anders komt de hele fles er weer uit bij die kleine...
    succes en welkom trouwens ;)

4. Pinar

Pinar Actief lid

19 nov 2007
    458
    121
    43
    Vrouw
    Fulltime MoM
    utrecht
    oem bedankt voor je snelle reachtie,

15 min recht op pffff dat is heel wat en vandaar dus dat de hele fles terug komt.

Ik geef flesvoeding ik wou graag bv geven maar is helaas niet gelukt op de 8ste dag moest ik overstappen.

5. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    graag gedaan ;)
    ik ken het gevoel ik moest ook stoppen
    na 16dagen..
    maar geef niet het belangrijkste hebben ze de
    eerste daagjes gehad ;)

Nou ik ga slapen rana heeft net de laatste voeding gehad...
    Nu ze bezig is met een regeldagje ben ik benieuwd
    of ze vandaag wel weer de hele nacht doorslaapt..

Groetjes en fijne nachtrust...

Btw: Aussie where areeeee you?

6. Pinar

Pinar Actief lid

19 nov 2007
    458
    121
    43
    Vrouw
    Fulltime MoM
    utrecht
    nou slaap lekker.

Trouwens de schoondochter van mijn tante is ook bevallen haar dochtertje heet ook rana ik wou mijn dochter eerst ook rana noemen

7. Aussie73

Aussie73 Actief lid

15 jan 2008
    494
    0
    0
    Hoorn
    @Oem: Ik ben er nog hoor, maar druk druk druk ik lees wel mee maar post niet zoveel. Alles gaat wel zn gangetje Joe slaapt de ene nacht beter dan de andere en vannacht is mijn man er uit gegaan dus heb ik heerlijk geslapen! Nu zitten we (joey en ik) gezellig beneden en laten we pap nog even slapen...Om 1130 gaan we voor het eerst babyzwemmen! Ik vind het zo leuk. Mijn man gaat met hem het water in en ik ga fotos; maken en filmen! Hij vind water geweldig: badje, douchen, grote bad dus ga ervan uit dat ie dit ook geweldig zal vinden! Ik laat het gauw weten!
    x Aussie

8. Aussie73

Aussie73 Actief lid

15 jan 2008
    494
    0
    0
    Hoorn
    p.s. Ik weet dat het babyzwemmen vroeg is maar er is me verzekerd dat het echt vanaf 6 weken kan en aangezien Joe 2 weken te laat was mag ie dus al twee daagjes eerder! xx

9. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    Pinar: dat is toevallig
    de naam komt overginds bijna niet voor bij ons..

Aussie: daaaaar ben je dan :D ben blij dat et beter gaat betreft het slapen van Joe...
    enuhhhhh BABYZWEMMEN WAT LEUKKKKK!
    veel plezier

Vraag me ook af hoe het met Iuno is
    weet iemand of ze al bevallen is?
    Dat zal toch wel onderhand?

Rana heeft vandaag heel de nacht doorgeslapen
    van 00.00 tot 9.00 dat is zelfs voor haar een nieuw record...
    ik heb der uiteindelijk wakker gemaakt
    want ik vond dat het wel lang ging duren voor
    der flesje...
    Ik denk dat ze der sprongetje gemaakt heeft
    wantuhhhh ze gilt steeds en vind haar stem geweldig
    en dan is ze allemaal aan het roepen en doen...
    Dus het is geweldig!

nou vandaag rondje woonboulevard
    wat laatste spulletjes halen..
    Dan is ons huisje echt klaar :D

Fijne dag dames :D

10. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    @oem: graag gedaan! ennee... ik wist helemaal niet dat ze echt 15 min. rechtop moeten zitten na de fles! vandaar dat die fles er steeds uit komt... hihi!

@pinar: ik moest na 2 weken stoppen met de borstvoeding dus ik snap je helemaal! Maar gelukkig doen de kleintjes het ook goed op de flesvoeding, dat is het belangrijkste toch?

11. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    jaa leonie
    ze moeten echt 15min rechtop
    Rana die moet zelfs bijna een half uur rechtop
    soms valt ze dan ook zo in slaap in me armen
    maar anders komt het er idd heel snel weer uit
    Borstvoeding is licht verteerbaar en flesvoeding valt zwaarder daarom moeten ze zolang rechtop
    voor een boertje...

Victoria ik zag staan dat je de FV vind stinken
    en dat klopt ik vind zelf die geur ook misselijk makend..
    Maja wat leonie al zei...alles voor het beste van de kleintjes ;)

12. Pinar

Pinar Actief lid

19 nov 2007
    458
    121
    43
    Vrouw
    Fulltime MoM
    utrecht
    leonie; ik heb gehuild je wilt het niet weten ik voelde me zo schuldig tegenover mn babytje. het blijft nog af en toe pijn doen van ik kon het misschien toch vol houden en door voeden..

maar fv is ook aan de ene kant makkelijk als je op bezoek gaat enzo en ze slapen ook lekker door na de laatste voeding het belangrijkste ze groeien ook goed tegenwoordig

13. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    @pinar: ik voelde me eerst ook heel schuldig en vooral heel jammer van het 'intieme' ook zegmaar.. Maar als ik dan zie hoe goed hij het doet, dan ben ik dat alweer vergeten!

@oem en vic: flesvoeding stinkt inderdaad heel erg! ik vind het knap dat die kleintjes het naar binnen kunnen krijgen hahahaha

@all: zijn die kleintjes van jullie ook al zo aan het lachen? ik vind het echt geweldig! Als Djayden lacht, smelt ik helemaal!

14. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    goedemorgen meiden,

hier een goed nachtje.. om de 5 uur voeden. lag er al in na de voeding van 8 uur dus behoorlijke nacht gehad.
    Vanmorgen heeft Nathan een flesje gehad. mijn man had 115 cc in het flesje gedaan en hij dronk hem helemaal leeg. Nu kun je berekenen hoeveel ze nodig hebben maar dan kom ik uit op nog geen 90 cc.. Is het erg dat hij meer drinkt, nee toch?

oem: lekker zo lang slapen zeg

aussie: veel plezier met babyzwemmen!

pinar: gezellig dat je ook mee komt kletsen

all: fijne zondag!

15. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    leonie: Nathan doet af en te wel een poging tot lachen. geweldig!

16. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ik heb net proberen te kolven met de Ameda electrische kolf maar ik kreeg maar 20 cc uit een borst?

De eerste week toen de kraamhulp hier was had ik het ook met de medela handkolf geprobeerd maar toen kreeg ik er in 5 minuten 90 cc uit... Weten jullie waarom ik maar zo weinig nu krijg?

Lachen is inderdaad super lief en leuk!

17. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    He Meiden,

Ben even weer wat minder geweest. Nena is sinds vrijdag een beetje uit haar doen!
    Huilen en huilen.. In haar bedje overdag of in de box accepteert ze ook niet! en ik maar blijven proberen! Ik loop wat af op de trap! haha!
    Vandaag wou ik een stuk wandelen want dan slaapt ze wel, maar het sneeuwt echt heel hard hier!

Nu ligt ze rustig bij mijn moeder!
    Het gekke is s'nachts slaapt ze wel goed en slaapt ze ook zelf in... Gister van half 11 tot vanmorgen half 9!

maar goed, misschien nog een restant van haar 5 weken sprong, of misschien is dit pas haar 5 weken sprong! (ze is 6 weken geweest donderdag)...

Ik heb geen idee!

18. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    bellabella: de ene keer wil het bij mij ook beter dan de andere keer. Moet soms ook echt geduld hebben. Als ik eenmaal toeschietreflex krijg gaat het wel hard maar soms duurt het even voor dat komt. Gewoon volhouden en masseren helpt bij mij ook wel..

19. mamatje

mamatje Actief lid

14 aug 2007
    417
    0
    0
    WAUWWWWWWWWWWW wat ben ik toch jaloers op alle doorslapers!
    Wij worden nog steeds om de 2 2,5 uur wakker, en zelf inslapen lukt ons ook nog niet...... pffff nog steeds even vermoeiend! Soms weet ik me geen raad meer. Vanacht ook al na 01.00 zijn we misschien zonder te overdrijven minstens 5x uit bed gestapt omdat Tunc steeds wakker werd!
    En overdag heeft hij ook nog steeds hele korte slaapjes. Heb een paar dagen geprobeerd om hem te laten huilen maar zonder resultaat hij raakt helemaal overstuur en ik kan er ook niet tegen dus bij ons heeft het niet geholpen helaas....

20. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    @ Bellabella, wil ze ook vaker drinken? Dan kan het zijn dat je productie terugloopt. Maar zoals juffie ook al zei, misschien moet je geduld hebben.

@ mamatje, heb je inbakeren al geprobeerd?

Hier alles prima! Jara slaapt af en toe zo'n 7 tot 8 uurtjes snachts :D
    De krampjes zijn gelukkig veel minder en ze poept nu ook weer vaker. Met dank aan de lactulose!

Van de week al 3x kraamvisite gehad en vanmiddag al weer.
    Leuk hoor! Mag graag mn meissie showen :)
    Ook superleuke kadootjes gekregen, altijd leuk he kadootjes!

Deel Deze Pagina