December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatje

mamatje Actief lid

14 aug 2007
    417
    0
    0
    Ik heb geen inbakerzak maar ik baker hem op mijn manier in dus niet te strak, ik zorg er wel voor dat hij niet met zijn armen kan zwaaien.

2. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    bellabella; je hebt gelijk. Ze doet het ook al heel goed 's nachts. Maar ik zit er nu al naar uit te kijken dat ik langer dan 3.5 uur achter elkaar kan slapen.. maar mamatje, jij hebt het nog een stuk zwaarder dan ons.

lola: wat vervelend dat lola zo'n huildag heeft. ik las gister dat baby's tot zes weken toenemend huilen en dat het daarna afneemt.

juffie: bij bv weet je niet wat ze aan de borst bnnen hebben gekregen, dus hij mag dan net zoveel binnen krijgen als hij wil.

ik hou isis 's nachts misschien vijf minuten rechtop na de fles, nooit 15 minuten. maar zij geeft ook nooit over, dus dat scheelt denk ik ook.

3. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    Nee Rana moet echt bijna 30min rechtop
    als ik dat niet doe dan komt alles eruit...
    soms na een uur komt het er nog uit
    heel vreemd, maar zal der wel bij horen denk

ik zit met nog een probleem
    POEPLUIERS!
    ik heb nu pampers de gele nummer 2 mini is dat volgens mij
    alles komt er aan alle kanten uit
    ik snap er TOTAAAAAAL niks van :(
    ze is 4.5kg dus te klein kunnen ze niet zijn
    steeds zit ze weer helemaal onder
    der kleertjes alles
    en ik kan moeilijk tussen het poepen door der luier verschonen...
    iemand enig idee?

4. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi Oem,

Ik denk dat dat meer met de ontlasting te maken heeft dan met de luiers. Jamie heeft dit ook af en toe, maar dan spuit het waarschijnlijk gewoon in d'r luier en dan schiet het dus naar boven....dat wordt dan dus weer in bad. Denk dat je hier weinig aan kunt doen, haar ontlasting moet gewoon wat compacter worden.

Grtjs,
    Hanneke

5. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    het is al van dag 1 zo ik vind het echt verschrikkelijk echt waar
    ben ten einde raad...
    ze gaat elke dag in bad en steeds als ik ergens heen ga kan ik al vanuit gaan dat ik haar daar om moet kleden
    heb ook nu standaard van die zwitsal washandjes
    in haar luiertas zitten...

6. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey dames

ja dat lachen ken ik ook echt super he!
    Ons ventje is de ene keer heel wakker overdag en de andere keer slaapt hij ietsje meer. Hij heeft wel beetje ritme te pakken.
    Vandaag pakte ik em uit de kinderwagen spuugde hij me helemaal onder.. :confused: jakkes wat zuur. Hij had anderhalf uur daarvoor gedronken.. hopelijk eenmalig.. haha

Vraagje: Dames die BV geven. Hoe doen jullie het als je een keer door wil slapen en je man / vriend een afgekolfd flesje geeft.. Je moet dan zelf toch ook wel kolven, anders sta je op knappen? Dus dan kan dit toch eigenlijk niet?

Groetjess

7. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    He Oem, wat vervelend zeg! Welk merk luiers heb je? Heb je de randjes die om de billen gaan wel naar buiten staan? Als die nl naar binnen zitten kun je dit ook hebben.
    Hier gister ook de kleren vies, maar dat heb ik toch liever dan dat ze niet kan poepen en kramp heeft :cry:
    Rana krijgt bv? Met kv hebben ze vaak wat dikkere poep.

8. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    nee Rana krijgt kv sinds 2weken
    ik gebruik gewoon Pampers new baby nummer 2
    en de randjes zitten naar buiten maar daar
    komt t niet uit
    het komt uit de bovenkant van voor en achter
    en ook de sluitingen zitten helemaal tegen elkaar aan..
    Dus ik zou niet weten hoe ik het moet oplossen :(
    Maar wat je zegt dat liever dan kramp natuurlijk!

Lachen doet Rana al vanaf dag 3 ze is zooo schattig idd als ze dat doet :D
    nu heeft ze der stem ondekt en doet ze het de
    heeele tijd :D supper leuk

9. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Haha, ja schattig he dat kletsen!
    Jara kletst ook meer en moet daarbij ontzettend lachen, dat doet ze nu ook veel meer.

Heeft Rana een smal middeltje? Misschien moet je dan de sluiting nog wat strakker doen. Verder zou ik het ook niet weten.

10. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    nope ze het nogal grote buik vind ik zelf
    ik heb alles geprobeerd idd...
    ben zelf pedagogisch medewerkster ;)
    dus heb alle trukjes uit de doos gehaald
    maar helaas

11. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    @ Oem
    Wat kan helpen tegen het spugen is het wat verdikken en dat kan ook helpen tegen de dunne poep. Dan kan het wat dikker worden en spuit het niet meer de luier uit.

Gisteren de eerste verjaardag gehad. Iedereen wilde haar vasthouden natuurlijk.
    En het meest grappige was nog wel na de fles wilde iedereen haar vast hebben en natuurlijk spuugde ze 3 mensen onder.
    Zo gelachen en daarna haar toch maar even weer terug gepakt. En lekker in de bak boven gelegd maar slapen wilde ze niet.
    Wij natuurlijk `s avonds een kind dat niet wilde slapen zo druk was het geweest.
    Huilen en huilen erg leuk hoor verjaardagen.( was een kinder verjaardag)

Hoe doen jullie dat met verjaardagen om toch het niet te druk te maken. Vind het erg moeilijk.

Werd vanmiddag gebeld want mijn tante was van de trap afgevallen met gevolg gekneusde ruggenwervels en een pink uit de kom en een enkel gekneusd en een gat in haar hoofd.
    Ze was gewoon haar evenwicht verloren en mijn nichtje had alles zien gebeuren.
    Dat is mijn nachtmerrie dat ik val als ik Lilly vast heb.
    Ben zowiezo bang om haar te laten vallen hebben jullie dat ook?

De kleine ligt op bed nu even mama en papa tijd met een filmpje lekker op de bank.
    Tot morgen

12. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Jessica de enige tip die ik je kan geven nu ze nog zo jong is haar juist niet uit handen te geven op een verjaardag. Er zijn al prikkelingen genoeg dan!

Ik ben met mijn zoon toen hij 6 weken oud was van de trap gevallen :cry: Was echt heel naar. Hij had gelukkig niets hoor, ik had hem opgevangen met mijn airbags (.)(.) en die waren echt zwart van de bloeduitstortingen.
    Helaas gebeuren dat soort dingen!

Oem ik heb het ook soms dat mn meisje helemaal onder de poep zit. Met zoonlief echt maar 3 keer gehad in zijn hele leven (en hij si nu bijna 2,5).
    Ik doe de sluitingen van de luiers over elkaar heen, dan zit de luier stevig rond haar middeltje en heb ik er minder last van.

Dani ik zou nu nog niet een voeding door je man laten doen snachts tenzij je zelf gaat kolven. Je zit al gauw met een productiedip anders.

Hier een raar voedignen dagje. De eerste fles spuugde ze fijnw eer uit dus ipv 5 flessen van 150 komt ze nu om de paar uur voor een klein flesje.

Ik ga eens lekker bankhangen!

fijne avond!

13. Pinar

Pinar Actief lid

19 nov 2007
    458
    121
    43
    Vrouw
    Fulltime MoM
    utrecht
    oem ik had het zelfde probleem als jij met poepluirers ik had toen een maat groter genomen daarna ging het beter misschien kan je dat ook proberen ik gebruik ook pampers. ik had huggies, kruidvat en c1000 uitgetest wat ik als proef had gekregen een drama met huggies zat zelfs haar lakentje onderde poep.

voor de babys die niet doorslapen. ik deed mijn dochterje ieder avond in bad om haar moe te krijgen ik liet ook zachtjes water door haar hoofd heen lopen met een mok. Na de bad nog ff spelen soms haalde de ze dat niet eens omdat ze moe werd. Laatste voeding en het bedje in. daardoor slaapt ze nu echt van 11 tot max 9 in de ochtend.

daarvoor sliep ze echt om een uur of 2 en werd ze weer wakker na paar uurtjes slapen.

14. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    @oem: wat voor flesvoeding geef jij? Djayden krijgt namelijk Friso comfort, tegen het spugen! daar zit johannesbroodpitmeel in en is daarom wat dikker waardoor ze minder teruggeven. Van dat poep-probleem heeft hij ook geen last. Is dat misschien een idee?

15. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    jeetje wat een verhalen over door slapen DAT WIL IK OOK :oops:

wij zijn al blij dat ze slaapt van 23.00 tot 4.30 ach er zit schot in! komt vanzelf vanavond ga ik voor eerst fv geven ipv bv kijken of ze dan langer slaapt!

16. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Jessica: we hebben net ook een feest gehad. Max vond het eerst leuk maar toen hij het niet meer naar zijn zin had zijn we gegaan. Lekker in alle rust thuis flesje gegeven. Alleen oma had hem even daar vastgehouden omdat ik ook op Bas moest letten. Maar verder inderdaad niet te veel bij andere op schoot, zou ik ook adviseren.

Max sliep na vorige week zijn spuitjes steeds korter 's nachts. Na 4 of 5 uurtjes wilde hij drinken. Vanacht kwam hij weer om 4 uur, speentje.. toen 5 uur en eindelijk om 6 uur 's morgens toen had hij pas echt reuze honger. Dus ben best tevreden nu maar hopen dat hij automatisch door gaat slapen. Maar verder geen klagen hoor. Mamatje heeft er veel meer moeite mee. Zwaar hoor, hoop dat Tunc het doorslapen toch snel gaat doorhebben.

17. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    hey jessica hoeveel meer moet ik dan erbij doen?
    half schepje?
    Veel beterschap met je tante...
    Klink erggg pijnelijK!

Leonie: ik gebruik Nutrilon standaard 1 van Nutricia..
    ik ben bang om weer te veranderen van voeding
    omdat ze nu helemaal geen buikkrampjes meer heeft... En als ik ga wisselen dan kan het weer opkomen...

Pinar ik heb sinds gisteren een grotere maat genomen van Pampers..
    maar blijkbaar maakt dat niet uit want het blijft
    eruit lopen...

Ik hoop zo dat haar ontlasting nou eens vaster gaat worden..
    Ze heeft nu al 5weken diaree en spuitluiers :(

Pingiun wat een naar verhaal :(
    gelukkig was er niks ernstigs gebeurd met
    jou en de kleine

18. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Oem welke voeding gerbruik je? Als ze zulke dunne luiers al zo'n lange tijd heeft zou ik eens langs de huisarts gaan of anders even het cb bellen.

19. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    ik gebruik kv van nutricia nutrilon standaard 1
    bij het cb zei die vrouw dat het wel kan
    volgens jou is et dus niet normaal?
    ik kan op 1hand tellen hoeveel vaste ontlasting ze
    had volgens mij3 keer sinds ze geboren is

20. Aussie73

Aussie73 Actief lid

15 jan 2008
    494
    0
    0
    Hoorn
    @Mamatje, je bent niet alleen hoor! Onze Joe heeft gisteren op de dag niet meer dat 3 x een kwartier geslapen. Toen om 730 in bad,fles en doorgeslapen tot 1 uur daarna : 2, 4,5,6 uur en is nu nog steeds klaar wakker! Overigens drinkt hij zijn flessen ook minder goed. alleen die na het badje gaat schoon op en daar slaapt hij dan ook wel 5 uur op! Daarna soms maar 20 a 40 cc van de 120 ! Ik probeer hem dan meer te laten drinken maar dat slikt ie gewoon niet door...dat laat ie dan zo zijn mondje uit lopen ?!?!? Nu is het zijn tijd en hij ging pruttelen dus ik de fles aangeboden. Drinkt ie weer maar 20 cc en is nu lief aan het rondkijken en brabbelen al minstens 20 minuten? Ik snap er helemaal niets meer van. Ik heb wallen onder mijn knieƫn tegenwoordig :cry: Hij is wel de liefste hoor! Maar nie slapen nie.....Laten huilen werkt hier ook niet hij loopt paars aan en houd zijn adem in :confused: Dan laat je het wel hoor naar een paar keer proberen, Tevens staat in het oei ik groei boek dat je ze op deze leeftijd ALTIJD moet troosten als ze huilen!
    @All: Babyzwemmen was fantastisch! Van te voren had de instructeur gezegd dat we misschien al na 5 of 10 minuten moesten stoppen omdat het te heftig zou zijn voor Joe maar boevenkoppie heeft de hele 30 minuten vol gemaakt :) Hij vond het geweldig!Alleen met zijn hoofdje onder water vond ie niet zo maar dat blijkt elke week beter te gaan. Ik heb gefilmd voor Oma en Opa. Papa heeft net zo genoten als Joey. Mijn man kijkt zo gelukkig op de film/foto dat ik het in zou willen lijsten!

Joey heeft denk ik een navelbreukje :cry: Zijn navel is groter dan eerst en puilt uit. Heel zielig. Hij heeft er geenlast van en het blijkt voor zijn derde jaar over te kunnen gaan. Hebben andere babies dit ook? Of mama's met grotere kindjes: weten jullie inderdaad of het wegtrekt?

xxx Aussie

Deel Deze Pagina